0
zpět
 

diskuze k tématu: DEKRA vs. TÜV - které vozy jsou nejspolehlivější?

kategorie zařazení tématu:
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 05.01.2009 00:17, To jsou věci!
Chápu to dobře, že "francouz" a "citrón" je po 150ti tisících kilometrech "spolehlivější", nedejbože "v lepší kondici", snad i "s menším počtem poruch za sebou", než-li .... mně to nejde ani napsat ... vw passat? Jako že ten passat je jako maličko POD, mallilinko "horší", trošičičku "poruchovější/problematičtější"? A navíc "doma", v Deutschland?
PS: Nepsala tady někde nějaká blondýna, že C5 je v tomto ohledu "ne premiant/no problem", víceméně "průměrný" (snad celkově za ty roky, včetně "příbuzného prapředka" Xantie - snad i mírně NADprůměrný) vůz? To by se teď zdálo, že snad i pravdu mluvila (mluví ,-)
PPS: Jste rádi, že jsem se vrátila z dovolené? Já NE!
Pěkný den (a máte tu pěkně "chnusně"! Brrrrr, zima, sníh, mráz - fujfujfuj)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 05.01.2009 08:44, je to levý
jak může hodnotit spolehlivost někdo kdo zařadí VW Caddy a Xsaru picasso mezi SUV a naopak X5 mezi MPV..............možná tisková chyba, ale já si tom myslím své
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 05.01.2009 09:46, Šiklo Šiklo
Pěkně jsi tam smotal ty tabulky SUV a MPV.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 05.01.2009 10:13, RE: Šiklo Šiklo
edmund napsal:
Pěkně jsi tam smotal ty tabulky SUV a MPV.
Teď je otázka kdo to zmotal....Jestli p. Šikl nebo Dekra. Navíc nevím jak se jim může dostat Audi A2 do dvou různých tříd...
Jak napsal Valnoha - jak pak můžem takovým tabulkám věřit. Jak může někdo hodnotit spolehlivost tak složitého stroje jakým automobil je, když nedokáže ani udělat pořádně jednoduchou tabulku.
Navíc by to chtělo rozdělit na závady lehké,vážné, nebezpečné. Nebo taky levné a drahé. Nebo taky ty, s kterými lze dojet a ty co zastaví auto na místě a musí na podval....Bez těchto všech inforamací mohou být některé výsledky dost zavádějící.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 05.01.2009 10:45, výpovědní hodnota?
Myslím si že tady v těch statistikách se spíš odráží to, jakým způsobem se majitelé té které značky o svůj vůz starají. Nevím, jak by to dopadlo, kdyby se ty statistiky dělali u nás. Většinou co vím, tak před STK si všichni moji známí zajedou do servisu, aby auto bylo v pořádku a pak samozřejmě na STK žádnou závadu nenajdou. Dělám to taky tak. Takže mé vozy by zvyšovaly postavení svých značek v takovýhle tabulkách. Nevím jak to dělají v Německu. Jestli si nejdřív nechají prohlédnout vůz na TÜV a pak ho teprve dají do servisu, podle toho co jim tam našli?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 05.01.2009 11:11, RE: To jsou věci!
Kylie napsal:
Chápu to dobře, že "francouz" a "citrón" je po 150ti tisících kilometrech "spolehlivější", nedejbože "v lepší kondici", snad i "s menším počtem poruch za sebou", než-li .... mně to nejde ani napsat ... vw passat? Jako že ten passat je jako maličko POD, mallilinko "horší", trošičičku "poruchovější/problematičtější"? A navíc "doma", v Deutschland?
PS: Nepsala tady někde nějaká blondýna, že C5 je v tomto ohledu "ne premiant/no problem", víceméně "průměrný" (snad celkově za ty roky, včetně "příbuz...
PPS: já taky ne
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 05.01.2009 11:31, Děláte si legraci?
Valnoha napsal:
jak může hodnotit spolehlivost někdo kdo zařadí VW Caddy a Xsaru picasso mezi SUV a naopak X5 mezi MPV..............možná tisková chyba, ale já si tom myslím své
Kvůli tomu, že někomu v redakci se prohodily dva (celé!) sloupečky v kategorii 100-150 t. mezi SUV a MPV ... tak budete "pochybovat" o tisících hodinách práce stovek profíků!odborníků? To mi můj "mozeček" nějak zpracovat schopen NENí ..
PS: Vím že v česku je (ještě od socialismu - tam to chápu) NAPROSTÁ NEdůvěra ve "vrchnost" a vlastně ve "vše", ale tady pochybovat nemusíte. Vemte v potaz i další statistiky, J.D.Power, dlouhodobé testy na 100.000 km atd. a "jeto" (jak "říká" Pat a Mat). Uvědomte si, že pokud počítáte se "vzorkem" např. 15.000.000 kusů automobilů, má to "maličko" (asi tak 15 milionKRÁT) "lepší/serioznější" vypovídací hodnotu o voze, než 1 ks o kterém mluvil ...
PPS: Kdybych hodnotila podle 1 ks, tak pro mne je nejPORUCHOVĚJŠí nejPROBLEMATIČTĚJŠí automobilkou Subaru (což je, samozřejmě, "bubost"). Takže: NE "slepě" výsledky konzumovat - to ne, ale "vážně" je brát - to ano.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 05.01.2009 11:36, RE: To jsou věci!
Kylie napsal:
Chápu to dobře, že "francouz" a "citrón" je po 150ti tisících kilometrech "spolehlivější", nedejbože "v lepší kondici", snad i "s menším počtem poruch za sebou", než-li .... mně to nejde ani napsat ... vw passat? Jako že ten passat je jako maličko POD, mallilinko "horší", trošičičku "poruchovější/problematičtější"? A navíc "doma", v Deutschland?
PS: Nepsala tady někde nějaká blondýna, že C5 je v tomto ohledu "ne premiant/no problem", víceméně "průměrný" (snad celkově za ty roky, včetně "příbuz...
No jo, máš pravdu, C5 je OPRAVDU při větším nájezdu spolehlivější než Passat. Což je, jak tabulky ukazují, jediná výjímka potvrzující pravidlo, že VW je obecně spolehlivější než Citroen. Protože ve stejné nájezdové kategorii má v první desítce mezi malými vozy VW koncern 4 auta, Citroen žádný. Mezi kompakty má koncern mezi první čtyřkou 3 auta, Citroen nemá v první desítce žádného. Ve střední třídě se C5 umístila před Passatem, nicméně vede A4. Velké vozy vyhrálo Audi, u sportovních bylo TT třetí (Citroen v těchto třídách nemá zástupce), podivně sestavenou SUV kategorii VW ovládl (nevím, co tam dělá Transporter nebo Picasso) atd. Čili C5 je, dle Dekry, jediný nešuntozní Citroen
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 05.01.2009 11:38, RE: Děláte si legraci?
Kylie napsal:
Kvůli tomu, že někomu v redakci se prohodily dva (celé!) sloupečky v kategorii 100-150 t. mezi SUV a MPV ... tak budete "pochybovat" o tisících hodinách práce stovek profíků!odborníků? To mi můj "mozeček" nějak zpracovat schopen NENí ..
PS: Vím že v česku je (ještě od socialismu - tam to chápu) NAPROSTÁ NEdůvěra ve "vrchnost" a vlastně ve "vše", ale tady pochybovat nemusíte. Vemte v potaz i další statistiky, J.D.Power, dlouhodobé testy na 100.000 km atd. a "jeto" (jak "říká" Pat a Mat). Uvědomte...
Že jo? Byl to pokus zpochybnit absolutní suverenitu VW mezi MPV!!!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 05.01.2009 11:41, RE: Děláte si legraci?
Kylie napsal:
Kvůli tomu, že někomu v redakci se prohodily dva (celé!) sloupečky v kategorii 100-150 t. mezi SUV a MPV ... tak budete "pochybovat" o tisících hodinách práce stovek profíků!odborníků? To mi můj "mozeček" nějak zpracovat schopen NENí ..
PS: Vím že v česku je (ještě od socialismu - tam to chápu) NAPROSTÁ NEdůvěra ve "vrchnost" a vlastně ve "vše", ale tady pochybovat nemusíte. Vemte v potaz i další statistiky, J.D.Power, dlouhodobé testy na 100.000 km atd. a "jeto" (jak "říká" Pat a Mat). Uvědomte...
Ano, došlo k prohození dvou sloupečků a já čekal, kdo si toho všimne ze čtenářů první Za chybu se omlouvám.

Co se týče statistik, je nutné je brát s mírnou rezervou a spíše orientačně
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 05.01.2009 11:48, RE: Děláte si legraci?
Kylie napsal:
Kvůli tomu, že někomu v redakci se prohodily dva (celé!) sloupečky v kategorii 100-150 t. mezi SUV a MPV ... tak budete "pochybovat" o tisících hodinách práce stovek profíků!odborníků? To mi můj "mozeček" nějak zpracovat schopen NENí ..
PS: Vím že v česku je (ještě od socialismu - tam to chápu) NAPROSTÁ NEdůvěra ve "vrchnost" a vlastně ve "vše", ale tady pochybovat nemusíte. Vemte v potaz i další statistiky, J.D.Power, dlouhodobé testy na 100.000 km atd. a "jeto" (jak "říká" Pat a Mat). Uvědomte...
Kylie z toho co píšeš se dá usoudit že ojeté kupovat jedině sle těchto a jím podobným tabulek. To je zase úplná bubost podle mě. Těmto tabulkám a jím podobným testům při koupi ojetiny přikládám váhu kolem 5% a neznám v mém okolí nioho kdo by se jimi řídil jak píšeš ty. Jsou fajn jako velmi orientační vodítko, ale jak psal pan Šikl brát je s velkou rezervou.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 05.01.2009 12:05, RE: Děláte si legraci?
Valnoha napsal:
Kylie z toho co píšeš se dá usoudit že ojeté kupovat jedině sle těchto a jím podobným tabulek. To je zase úplná bubost podle mě. Těmto tabulkám a jím podobným testům při koupi ojetiny přikládám váhu kolem 5% a neznám v mém okolí nioho kdo by se jimi řídil jak píšeš ty. Jsou fajn jako velmi orientační vodítko, ale jak psal pan Šikl brát je s velkou rezervou.
Ale při výběru nového auta roli hrát můžou - např. neplánuješ-li najet za pár let statisíce km a chceš-li bezproblémové kompaktní auto, koupíš Mazdu 3 nebo Priusa (a navíc budeš ekotrendní). Plánuješ-li větší nájezd, koupíš Golfa, Focuse nebo Vochcáfku. Každá, kdo se trochu pohubuje kolem aut, ví, že A4, Mazda 6 nebo Avensis jsou jednoznačně spolehlivější než Laguna nebo PT Cruiser. Při výběru ojetiny jsou ale mnohem důležitější kritéria než tabulky spolehlivosti (ať podle stáří či počtu km) založené na STK (raději vzorně pěstěnou Lagunu než zhuntované a vylágrované A4).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 05.01.2009 12:11, RE: výpovědní hodnota?
mikeobi napsal:
Myslím si že tady v těch statistikách se spíš odráží to, jakým způsobem se majitelé té které značky o svůj vůz starají. Nevím, jak by to dopadlo, kdyby se ty statistiky dělali u nás. Většinou co vím, tak před STK si všichni moji známí zajedou do servisu, aby auto bylo v pořádku a pak samozřejmě na STK žádnou závadu nenajdou. Dělám to taky tak. Takže mé vozy by zvyšovaly postavení svých značek v takovýhle tabulkách. Nevím jak to dělají v Německu. Jestli si nejdřív nechají prohlédnout vůz na TÜV a...
No jistě. Navíc "závady" u STK se týkají poměrně levně odstranitelných závad (nebliká blinkr, prošlá gáza v lékárničce). Ideální by byl výpis všech záručních oprav ode všech výrobců. Jenže to si každý drží pod pokličkou. Ještě lepší by byl registr úkonů, kde by každý provozovatel vozu vykazoval, co na autě opravoval a měnil
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 05.01.2009 12:17, RE: Děláte si legraci?
Muroň napsal:
Ale při výběru nového auta roli hrát můžou - např. neplánuješ-li najet za pár let statisíce km a chceš-li bezproblémové kompaktní auto, koupíš Mazdu 3 nebo Priusa (a navíc budeš ekotrendní). Plánuješ-li větší nájezd, koupíš Golfa, Focuse nebo Vochcáfku. Každá, kdo se trochu pohubuje kolem aut, ví, že A4, Mazda 6 nebo Avensis jsou jednoznačně spolehlivější než Laguna nebo PT Cruiser. Při výběru ojetiny jsou ale mnohem důležitější kritéria než tabulky spolehlivosti (ať podle stáří či počtu km) zal...
na tom se asi shodneme. Já nové nekupuju. Jen užitkové do firmy. Osobní jsem nové nikdy neměl a myslím že jsem tím ušetřil nemálo peněz a nikdy jsem toho nelitoval. Proto jsem to bral jako voditko pri koupi ojetiny anekoukal na to z pohledu koupě nového vozu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 05.01.2009 12:29, RE: Děláte si legraci?
Valnoha napsal:
na tom se asi shodneme. Já nové nekupuju. Jen užitkové do firmy. Osobní jsem nové nikdy neměl a myslím že jsem tím ušetřil nemálo peněz a nikdy jsem toho nelitoval. Proto jsem to bral jako voditko pri koupi ojetiny anekoukal na to z pohledu koupě nového vozu.
Taky jsem nové nekupoval a taky asi nebudu. Při koupi ojetiny mám 3 rozhodující kritéria: a) znalost vozu (resp. jeho majitele a zacházení), b) výhodná koupě (kdy po nutných opravách stejně auto vyjde levněji, než kdybych ho koupil za běžnou cenu), c) dostupnost ND a servisní možnosti (aby to kucí uměli opravit). Ideální je kombinace obojího (kdyby mi někdo známý levně prodal svůj zachovalý vůz značky, kterou můžu bezproblémově servisovat - což se u mého současného Pola docela povedlo). Nemám vysněné auto, kvůli kterému bych pročítal inzeráty, objižděl prodejce a hledal nejlepší kus.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 05.01.2009 12:33, RE: To jsou věci!
Muroň napsal:
No jo, máš pravdu, C5 je OPRAVDU při větším nájezdu spolehlivější než Passat. Což je, jak tabulky ukazují, jediná výjímka potvrzující pravidlo, že VW je obecně spolehlivější než Citroen. Protože ve stejné nájezdové kategorii má v první desítce mezi malými vozy VW koncern 4 auta, Citroen žádný. Mezi kompakty má koncern mezi první čtyřkou 3 auta, Citroen nemá v první desítce žádného. Ve střední třídě se C5 umístila před Passatem, nicméně vede A4. Velké vozy vyhrálo Audi, u sportovních bylo TT tře...
Au, au, au - to (málem) bolelo! ,-)
Ale pro mne (co tu před časem právě "srovnáním" C5/passat "začala" to je "milé/potěšitelné", neb mezitím jsem TU/ZDE asi tak 1000x to "schytala" na téma spolehlivost ...
Abych trochu "reputaci" té "své" značky po tvém "drtivém" souhrnu "zachránila", tak v poruchovosti Citroën nad VW ve spolehlivosti naftových motorů HDi/TDi též "vítězí" ..
PS: Co říkáš na "evoluci" mnou chváleného 2.7 HDi v 3.0 HDi 202 kW, 600 Nm?
PPS: Asi možná počkám na "aplikaci/implantaci" tohot nového BOMBA SUPER FANTASIE motoru do C5 (asi při faceliftu?).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 05.01.2009 12:45, RE: Děláte si legraci?
Valnoha napsal:
Kylie z toho co píšeš se dá usoudit že ojeté kupovat jedině sle těchto a jím podobným tabulek. To je zase úplná bubost podle mě. Těmto tabulkám a jím podobným testům při koupi ojetiny přikládám váhu kolem 5% a neznám v mém okolí nioho kdo by se jimi řídil jak píšeš ty. Jsou fajn jako velmi orientační vodítko, ale jak psal pan Šikl brát je s velkou rezervou.
Alá já VŽDY píši: všechna "data/tabulky/statistiky" zleva/zprava posbírat "protřepat/promíchat" ...použít ..
Ale věřte, že v Deutschland se takovéto infrormace trochu "vážněji" berou a tady je snad až "překvapivé", kterak je naopak NEberete (nerespektujete). Já to "částečně" chápu (kdo by také věřil STK kdy KAŽDÝ ví že se tam podvádělo, podvádí a asi ještě dlouho .. - ostatně to neplatí jen pro STK), ale i tak ..
A podle čeho se řídíte vy? Já je rozhodně NEberu "slepě" (to bych také nejezdila Citroën, ale zřejmě něčím "japonským" - tedy Prius jsem "zvažovala" a "líbí se mi" a "sympatický je mi", ale na MŮJ "typ" cestování/využívání vozu se (bohužel) příliš nehodí (no skoro vůbec).
PS: Jak ale (správně) říká Rudlík (Muroň), tak občas může být lepší opečovávaný servisovaný ... něco ze spodní části tabulky, než ... nějaký premiant. Ostatně já osobně mám nečekaně "problematickou" zkušenost se subaru a znám roky spokojené majitele (trvale nejnižší příčky obsazujícího) Voyager (jak rodina "poporostla", přešli teď na Citroën C5 a Alfu 2.4 JTD k tomu - to jsou na světě lidi, že?), kteří s ním najezdili snad přes 200.000 km a víceméně "v klidu", rozhodně BEZ nějakých "dramat".
PPS: Rozhodně si ale myslím, že takovéto "přehledy" vypovídací hodnotu mají a rozhodně větší, než ...chlapi v hospodě povídali ... jeden známej měl ...apod.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 05.01.2009 12:47, RE: To jsou věci!
Kylie napsal:
Au, au, au - to (málem) bolelo! ,-)
Ale pro mne (co tu před časem právě "srovnáním" C5/passat "začala" to je "milé/potěšitelné", neb mezitím jsem TU/ZDE asi tak 1000x to "schytala" na téma spolehlivost ...
Abych trochu "reputaci" té "své" značky po tvém "drtivém" souhrnu "zachránila", tak v poruchovosti Citroën nad VW ve spolehlivosti naftových motorů HDi/TDi též "vítězí" ..
PS: Co říkáš na "evoluci" mnou chváleného 2.7 HDi v 3.0 HDi 202 kW, 600 Nm?
PPS: Asi možná počkám na "aplikaci/implant...
Tu vyšší spolehlivost HDi nad TDi máš odkud? I když v současnosti bych tomu i věřil (že třeba 1,6 HDi je spolehlivější než 2,0 TDi). Ale žádné HDi se určitě vyšší spolehlivostí než 1,9 TDi ve verzích AGR, ALH, AHF a ASV pyšnit nemůže.
Ty uvažuješ o přechodu na naftu?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 05.01.2009 12:51, Vysněné auto
Muroň napsal:
Taky jsem nové nekupoval a taky asi nebudu. Při koupi ojetiny mám 3 rozhodující kritéria: a) znalost vozu (resp. jeho majitele a zacházení), b) výhodná koupě (kdy po nutných opravách stejně auto vyjde levněji, než kdybych ho koupil za běžnou cenu), c) dostupnost ND a servisní možnosti (aby to kucí uměli opravit). Ideální je kombinace obojího (kdyby mi někdo známý levně prodal svůj zachovalý vůz značky, kterou můžu bezproblémově servisovat - což se u mého současného Pola docela povedlo). Nemám vy...
Já tedy "vysněné" auto mám, ale objíždění bazarů by mi asi moc nepomohlo ...
Specifický ale vskutku VELKÝ problém ojetin na českém území je "podvod" - dokud "úpravy" na vozech nebudou trestným činem, jako jinde ... asi (určitě) se to nezlepší. Prostě pokud krádež v obchodě bude za "normální" "běžnou" považována a NEbude trestána, počet krádeží bude JEN stoupat, resp. určitě NE klesat.
Jeden známý momentálně shání auto (v cenové hladině cca 200 t.) a i když není žádný "odborník" na mnohé nesrovnalosti/podivnosti narazil ... jejich rozsah je až "nepochopitelný". Jinými slovy NEexistuje (alespoň nějaká "základní") jistota. V tom případě samozřejmě nějaké tabulky/statistiky/testy a hodnocení "stranou" jdou ... NElíbí se mi to, ale přiznávám, že z TOHOTO pohledu místní "přístup/pohled" chápu .-(
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 05.01.2009 12:58, RE: Děláte si legraci?
Kylie napsal:
Alá já VŽDY píši: všechna "data/tabulky/statistiky" zleva/zprava posbírat "protřepat/promíchat" ...použít ..
Ale věřte, že v Deutschland se takovéto infrormace trochu "vážněji" berou a tady je snad až "překvapivé", kterak je naopak NEberete (nerespektujete). Já to "částečně" chápu (kdo by také věřil STK kdy KAŽDÝ ví že se tam podvádělo, podvádí a asi ještě dlouho .. - ostatně to neplatí jen pro STK), ale i tak ..
A podle čeho se řídíte vy? Já je rozhodně NEberu "slepě" (to bych také nejezdila ...
Už jsem tu kdysi psal, že mi ty statistiky od ŤUF, Dekry a dalších docela zapadají do toho, co jsem o autech viděl, slyšel a četl. Samozřejmě musíme koukát nejen na pořadí, ale i na percentuální výskyt daných závad. Pak můžeme vidět, že mezi prvním a posledním decilem nemusí být výrazný rozdíl. Dále to neznamená, že každé auto, které propadne v těchto statistikách, bude servisní štamgast (znám pár spokojených majitelů Lagun).
Taky ne každý motor se špatnou pověstí se po 100tkm zadře (znám dva majitele 1,8 TD s nepřímým vstřikováním v Escortu a Mondeu a oba ho mají bez závad).
reagovat
1 2 3 4




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.