0
zpět
 

diskuze k tématu: Dacia Duster: jaký doporučíme tlak v pneumatikách?

kategorie zařazení tématu: poradna, technické dotazy, francouzská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 05.01.2012 17:28, RE: Halalůja. Našel :)
anonym napsal:
Petr-Tipcars: Já bych si hlavně o tom údaji dovolil polemizovat. Podle mne 2.0 je málo i na léto. IMHO. Každopádně free78 je gut, dass er so schnell gefindet hat
Entschuldigung: dass er das so schnell gefunden hat.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 05.01.2012 19:51, RE: Halalůja. Našel :)
mykovec napsal:
Entschuldigung: dass er das so schnell gefunden hat.
Petr-Tipcars: Keine Entschuldigung notwendig, Sie haben Recht. Na ja na, es passiert Was man lange nicht benutzt, das er vergisst...
reagovat
Nomen
počet příspěvků1
datum registrace22.04.2013
Pondělí 22.04.2013 13:36, RE: první věc co mne napadla
free78 napsal:
RTFM. Když ten pán neví, že se to dá asi za 3 minuty najít v manuálu a radši píše do redakce, bude takový člověk schopen sám natankovat, nebo si předem zavolá na horkou linku světa motorů? Ještě by se pán mohl zeptat koho volit.


Doporučení výrobce je pouze výchozí hodnotou, která nemusí sedět v každé situaci. Dotaz chápu jako jako zájem o praxí ověřené hodnoty.

Např. na mé káře (Duster to není, jenom pro srovnání), je doporučení výrobce P/Z 2.1/2.0 (minimální zátěž) až 2.2/2.2 (plná zátěž)., v praxi se mi však osvědčilo (s ohledem na jízdní vlastnosti a rovnoměrné sjetí gumy) 2.7/2.5 až 2.7/2.7.
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Pondělí 22.04.2013 18:52, RE: první věc co mne napadla
Nomen napsal:
free78 napsal:
RTFM. Když ten pán neví, že se to dá asi za 3 minuty najít v manuálu a radši píše do redakce, bude takový člověk schopen sám natankovat, nebo si předem zavolá na horkou linku světa motorů? Ještě by se pán mohl zeptat koho volit.
Doporučení výrobce je pouze výchozí hodnotou, která nemusí sedět v každé situaci. Dotaz chápu jako jako zájem o praxí ověřené hodnoty.Např. na mé káře (Duster to není, jenom pro srovnání), je doporučení výrobce P/Z 2.1/2.0 (minimální zátěž) až 2.2/2.2 (plná zátěž)., v praxi se mi však osvědčilo (s ohledem na jízdní vlastnosti a rovnoměrné sjetí gumy) 2.7/2.5 až 2.7/2.7.


S tímto nesouhlasím. Přefouknutá guma nesedí celou šířkou běhounu a sjíždí se nerovnoměrně (uprostřed více). Pokud výrobce něco předepisuje, tak za účelem dosažení určitých podmínek, tedy konrétně zde velikosti styčné plochy. Stejným tlakem, jak je v pneumatice, tlačí vozidlo na silnici, a tomu pak odpovídá styčná plocha. Přefouknutím se tato plocha zmenšuje a střed běhounu je zatěžován více.
Ještě dodám, že rozhodně utrpí komfort jízdy a vyšší hodnotou vibrací se zkracuje životnost nejen tlumičům, ale celému zavěšení nápravnic. Další věc je změna tlaku v závislosti na okolní teplotě. rozdíl 10°C způsobí změnu tlaku cca 0,1 bar (spočteno i ověřeno). Takže nafoukat na jaře při 10 °C 2,7 bar znamená v hlubokém létě tlak 2,9.
Já doporučuji kola ani nepodhušťovat ani nepřefukovat. Když už to musí být, tak použít horní hranice výrobcem definovaného rozsahu.
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.