0
zpět
 

diskuze k tématu: Čtyři zásadní ojeté vozy pod 200 tis. Kč. pro letošní rok

kategorie zařazení tématu:
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Pátek 20.03.2015 19:16, Mk3, Mk4
Mk4 je 3. generace, Mk3 je 2. generace, Mk2 a Mk1 jsou obě první generace. Kdybychom měli psát všechno správně, používali bychom jen slovo generace. Facelift v první generaci byl tak výrazný, že si to vysloužilo označení Mk2 a už se to vezlo. Majitel Mk2 se divil, že mi jeho střešní nosič pasuje na (tehdy) mou Mk1.
reagovat
Martin Srb
počet příspěvků45
datum registrace13.04.2012
Pátek 20.03.2015 19:16, Nekonečné téma mondeo
nechápu v minulých příspěvcích větu mimo japonců není ve střední třídě použitelná benzín. A co je tedy 2.0 od Mazdy ve Fordu? Francouz?

Jinak se opět zvrhlo téma na Mondeo Mk3, ale v článku se řeší Mk4. Kde je 2.0 se 107kW ve stejné pozici jako 1.6 Zetec ve Focusu Mk1 vs. Mk2. Novější je těžší, má vyšší emisní limit a už to není ono.

Pro Mk4 do příchodu faceliftu a s tím spojených motorizací 1.6 ecoboost a 2.0 ecoboost neexistuje nějaký dobře doporučitelný benzín.
1.6 ti-vct je nesmysl auto velikosti Mondea s dynamikou Fabie HTP, ani nepočítám když se využije velký prostor, které Ford nabízí.
2.0 duratec pro klidné řidiče jak jsem psal výše, použití 5ti kvalt a nepřímého vstřiku je zde naškodu.
2.3 duratec okrajově zastoupená zvětšenina 2.0 vyšší tah v nízských otáčkách díky delšímu zdvihu zcela požírá pouze hydrodynamický automat.
2.5 Turbo od Volva je volba pro toho kdo j povznesen na provozní náklady a chce si užívat skvělou dynamiku, ale kolik takových zájemců je?

Facelift a ecoboosty jsou minimálně o 100tis. Kč výše.
reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Pátek 20.03.2015 19:23, RE: Nekonečné téma mondeo
Asi jsou majitelé fordů aktivnější. Jinak souhlas.
reagovat
Martin Srb
počet příspěvků45
datum registrace13.04.2012
Pátek 20.03.2015 19:32, OT
to je fakt, máme seznam co vím za krátkou chvíli mé působnosti
mPuma: Puma, Mk3
Koloss: Mk3
David V: Mk3
Já: Mk3


Pro Mk4 z dieselů

1.6 tdci econetic není zrovna optimální, díky "optimalizaci" u Fordu se oproti PSA ukazuje jako méňě spolehlivý-
1.8 tdci docela dobrá volba, původní agregát Ford, vždy bez DPF, pak pouze dieselové věci turbo, čerpadlo, vstřikovače a egr
2.0 tdci je to PSA ne předhozí Forďácký motor, nevím jestli má vždy DPF nebo zje i bez, ale oproti 1.8 zbytečné ku.vítko navíc

2.2 tdci tady bych fakt hádal jestli to je minulý 2.2 z Mk3 předělaný nebo 2.2HDi, ale tuhle kombinaci cena nového vozu/výkon/výbava si kupovali hlavně dálniční letci. například u 2.2tdci 147kW vím od jednoho majitele, že má problém spotřebu stlačit pod 7,5l/100km, ale to se zase jedná o model poFL (147kW verze)
reagovat
bitner
počet příspěvků216
datum registrace19.06.2012
Pátek 20.03.2015 20:54, RE: od autora článku
AutoAZ napsal:
Vážení přispěvatelé, chápu ze David V, který je zastáncem benzínových motorizací nemusí s mým článkem souhlasit a že se k němu přidají i jiní. Názorů na moderní dieselová auta je jistě mnoho. Já se pohybuji na trhu ojetých vozidel denně a rukama mě a kolegovi prošly stovky Mondeí, S-maxů a mnoha dalších modelů s naftovými motory. Zajímalo by mne, kdo z Vás má obdobnou reálnou zkušenost. Tento článek jsem napsal, protože tu reálnou zkušenost s velkým množstvím vozidel s nájezdy mezi 80 - 250tis.km mám. Z našeho pohledu a mnohaletých zkušeností z praxe je to tak jak jsem napsal a mnohé se s příchodem nových generací popsaných vozidel zlepšilo. V době kdy se začínaly objevovat na trhu jsem spíše předpokládal opak, ale denní praxe a zkušenost ukázala to, co jsem popsal v článku. Výhodu každého kupujícího vidím v tom, že se může svobodně rozhodnout kterou cestu zvolí, ať už to bude auto nové, ojeté, benzínové či naftové. Pro každého je to správné řešení jiné a věřím, že se každý dokáže rozhodnout sám za sebe. Moje potřeba je informovat o mých zkušenostech a přinášet informace, které mohou v rozhodování pomoci. Přeji všem příjemný den a další zajímavé diskuze nad daným tématem. Aleš Zich

To je sice vsechno hezke, ale absence byt jedineho doporuceneho auta s benzinovou atmosferou, nebo aspon durazneho doporuceni, k cemu se nafta hodi a ze je potreba mit neprustrelnou historii ohledne najezdu, dela z toho clanku past na duverive chudaky. Tipl bych si, ze drtiva vetsina lidi to auto ve skutecnosti potrebuje na jezdeni kolem baraku a do prace 20 - 30 km, protoze vic by stejne nebyla schopna ufinancovat.
A jestli vam prosla rukama spousta diesel ojetin ve stari 7 let s 80 tkm, tak bych se vas chtel zeptat, ve kterem vesmiru se tak stalo?
reagovat
AutoAZ
počet příspěvků4
datum registrace21.05.2009
Pátek 20.03.2015 21:34, RE: od autora článku
bitner napsal:
AutoAZ napsal:
Vážení přispěvatelé, chápu ze David V, který je zastáncem benzínových motorizací nemusí s mým článkem souhlasit a že se k němu přidají i jiní. Názorů na moderní dieselová auta je jistě mnoho. Já se pohybuji na trhu ojetých vozidel denně a rukama mě a kolegovi prošly stovky Mondeí, S-maxů a mnoha dalších modelů s naftovými motory. Zajímalo by mne, kdo z Vás má obdobnou reálnou zkušenost. Tento článek jsem napsal, protože tu reálnou zkušenost s velkým množstvím vozidel s nájezdy mezi 80 - 250tis.km mám. Z našeho pohledu a mnohaletých zkušeností z praxe je to tak jak jsem napsal a mnohé se s příchodem nových generací popsaných vozidel zlepšilo. V době kdy se začínaly objevovat na trhu jsem spíše předpokládal opak, ale denní praxe a zkušenost ukázala to, co jsem popsal v článku. Výhodu každého kupujícího vidím v tom, že se může svobodně rozhodnout kterou cestu zvolí, ať už to bude auto nové, ojeté, benzínové či naftové. Pro každého je to správné řešení jiné a věřím, že se každý dokáže rozhodnout sám za sebe. Moje potřeba je informovat o mých zkušenostech a přinášet informace, které mohou v rozhodování pomoci. Přeji všem příjemný den a další zajímavé diskuze nad daným tématem. Aleš Zich
To je sice vsechno hezke, ale absence byt jedineho doporuceneho auta s benzinovou atmosferou, nebo aspon durazneho doporuceni, k cemu se nafta hodi a ze je potreba mit neprustrelnou historii ohledne najezdu, dela z toho clanku past na duverive chudaky. Tipl bych si, ze drtiva vetsina lidi to auto ve skutecnosti potrebuje na jezdeni kolem baraku a do prace 20 - 30 km, protoze vic by stejne nebyla schopna ufinancovat. A jestli vam prosla rukama spousta diesel ojetin ve stari 7 let s 80 tkm, tak bych se vas chtel zeptat, ve kterem vesmiru se tak stalo?


Pokud někdo bude kupovat ojetinu podle jediného článku, pak si o tom myslím své. Docela mě pobavilo, jaký druh diskuze se zde rozvinul, ten článek nemá žádné ambice porovnávat výhody/nevýhody naftových a benzínových motorů. Vypíchnul jsem prostě jen podle mého názoru zajímavé kandidáty na koupi. Odkud pochází Vaše doměnka o "většině", která používá vůz dle Vaší představy jen kolem komína nevím, my pracujeme vždy s reálnou definicí od klienta a podle toho mu doporučíme vhodný model a motorizaci vozu. A věřte, že každý to má jinak a nejsme všichni stejní. A aut s 80tis,km jsem viděl mnoho, protože prověřujeme ojetiny dvouleté (někdy i půroční) i patnáctileté. Viděl jsem už i auta, která měla po 7mi letech třeba doložených 100tis.km, ale obvykle bývají v horším stavu než obdobné auto s nájezdem třeba 160tis.km, protože tak nízký nájezd za delší dobu obvykle znamená kratší jízdy = častější startování, řazení, brzdění, neprohřátý motor atd. Nájezd je důležitý údaj, ale zdaleka ne určující pro skutečný aktuální stav ojetého vozu když ho kupujete.
reagovat
bitner
počet příspěvků216
datum registrace19.06.2012
Pátek 20.03.2015 22:14, RE: od autora článku
AutoAZ napsal:
bitner napsal:
AutoAZ napsal:
Vážení přispěvatelé, chápu ze David V, který je zastáncem benzínových motorizací nemusí s mým článkem souhlasit a že se k němu přidají i jiní. Názorů na moderní dieselová auta je jistě mnoho. Já se pohybuji na trhu ojetých vozidel denně a rukama mě a kolegovi prošly stovky Mondeí, S-maxů a mnoha dalších modelů s naftovými motory. Zajímalo by mne, kdo z Vás má obdobnou reálnou zkušenost. Tento článek jsem napsal, protože tu reálnou zkušenost s velkým množstvím vozidel s nájezdy mezi 80 - 250tis.km mám. Z našeho pohledu a mnohaletých zkušeností z praxe je to tak jak jsem napsal a mnohé se s příchodem nových generací popsaných vozidel zlepšilo. V době kdy se začínaly objevovat na trhu jsem spíše předpokládal opak, ale denní praxe a zkušenost ukázala to, co jsem popsal v článku. Výhodu každého kupujícího vidím v tom, že se může svobodně rozhodnout kterou cestu zvolí, ať už to bude auto nové, ojeté, benzínové či naftové. Pro každého je to správné řešení jiné a věřím, že se každý dokáže rozhodnout sám za sebe. Moje potřeba je informovat o mých zkušenostech a přinášet informace, které mohou v rozhodování pomoci. Přeji všem příjemný den a další zajímavé diskuze nad daným tématem. Aleš Zich
To je sice vsechno hezke, ale absence byt jedineho doporuceneho auta s benzinovou atmosferou, nebo aspon durazneho doporuceni, k cemu se nafta hodi a ze je potreba mit neprustrelnou historii ohledne najezdu, dela z toho clanku past na duverive chudaky. Tipl bych si, ze drtiva vetsina lidi to auto ve skutecnosti potrebuje na jezdeni kolem baraku a do prace 20 - 30 km, protoze vic by stejne nebyla schopna ufinancovat. A jestli vam prosla rukama spousta diesel ojetin ve stari 7 let s 80 tkm, tak bych se vas chtel zeptat, ve kterem vesmiru se tak stalo?
Pokud někdo bude kupovat ojetinu podle jediného článku, pak si o tom myslím své. Docela mě pobavilo, jaký druh diskuze se zde rozvinul, ten článek nemá žádné ambice porovnávat výhody/nevýhody naftových a benzínových motorů. Vypíchnul jsem prostě jen podle mého názoru zajímavé kandidáty na koupi. Odkud pochází Vaše doměnka o "většině", která používá vůz dle Vaší představy jen kolem komína nevím, my pracujeme vždy s reálnou definicí od klienta a podle toho mu doporučíme vhodný model a motorizaci vozu. A věřte, že každý to má jinak a nejsme všichni stejní. A aut s 80tis,km jsem viděl mnoho, protože prověřujeme ojetiny dvouleté (někdy i půroční) i patnáctileté. Viděl jsem už i auta, která měla po 7mi letech třeba doložených 100tis.km, ale obvykle bývají v horším stavu než obdobné auto s nájezdem třeba 160tis.km, protože tak nízký nájezd za delší dobu obvykle znamená kratší jízdy = častější startování, řazení, brzdění, neprohřátý motor atd. Nájezd je důležitý údaj, ale zdaleka ne určující pro skutečný aktuální stav ojetého vozu když ho kupujete.


Jo, opravdu by me zajimala ambice clanku s nadpisem "Ctyri zasadni ojete vozy pod 200 tis. Kc pro letosni rok", ve kterem jsou predstavena pouze auta na naftu bez jakehokoliv dalsiho vysvetleni. Smrdi mi to jako ta nafta. Ale treba jsem pouze paranoidni.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1133
datum registrace09.05.2007
Sobota 21.03.2015 00:11, RE: Stare naftove auto
Koloss napsal:
Pepe napsal:
Sháněl jsem poctivě víc jak 3 měsíce, nakonec jsem slevil z nároků na barvu a vnitřek (chtěl jsem černou a polokůži), je to stříbrná a ve veluru.
A není ten velur nakonec lepší než polokůže? Peugeot kdysi dělal průzkum, co lidi chtějí v interiéru a velur s přehledem vyhrál. Jednou jsem koukal na P406, měl interiér ve žlutém veluru, to bylo tak nádherný, že bych to bral do obýváku.


Tak přišlo mi to takový stylovější, ale je fakt, že je to příjemný, netrhá se to, nepraská a není náchylný na počasí (nepálí a nestudí jako kůže). Jen opěrky rukou nejsou optimálně nastavitelné, ale dá se s tím žít...
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Sobota 21.03.2015 00:43, RE: od autora článku
Pavlik napsal:
Davide, také se zeptám - jaký je zájem o benzínová auta s nájezdem 250 tkm? Odpovím ti - úplně stejný jako o naftová, to je téměř nulový. Čech když nemá na tacho maximálně 125-150 tkm tak si myslí, že auto je po smrti.


O tom to přeci je. Zatímco naftová auta jezdila od novoty typicky 40-50 tisíc ročně a jako 5 letá mají najeto svých 200-250 tkm, čest vyjímkám. Tak srovnatelné benzínové auto od novoty najelo většinou cca půlku, tedy obligátních 125 tkm za těch 5 let (sám najedu za 5 let oběma auty max. 70 tkm). A protože asi málokdo si touží koupit ojetinu s 250 tkm, tak se auta stáčí a logicky jsou to většinou nafty.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Sobota 21.03.2015 00:47, RE: od autora článku
AutoAZ napsal:
Tento článek jsem napsal, protože tu reálnou zkušenost s velkým množstvím vozidel s nájezdy mezi 80 - 250tis.km mám.


Chápu to správně, že jste článek napsal sám včetně závěrečné věty: dodává Aleš Zich z Auto AZ Consulting.

Články se dnes píšou jako rozhovor reportéra s odborníkem a píše to jedna a tatáž osoba?

Ještě bych prosil o vysvětlení jakou máte reálnou zkušennost s velkým množstvím vozidel (jinde píšete se stovkami vozidel). Přijde mi těžko představitelné, že sledujete dodatečné servisní náklady u stovek vozidel několik let poté co je někomu doporučíte. Tím spíš, že řidiči mezi které se také řadím, si většinou nevedou pečlivé dlouhodobé záznamy o opravách svých aut.
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků1232
datum registrace08.09.2009
Sobota 21.03.2015 06:32, Spolehlivost
Se zájmem se prokousal až na konec vlákna. Jako uživatel, který poctivých 15 let jezdil snad se vším, co vyrobil Pežot na naftu mohu prohlásit, že nafta je dobrá, ale má jedno ale. Velikánské ALE a to by si měl důkladně promyslet zájemce o ojetou naftu. Naftové auto bylo primárně kupované z obrovské většiny % jako služební. Kvůli nákladům, to není třeba zastírat. A aby se vyvážila jeho vyšší cena kupní i servisní, musí auto "na sebe vydělta" Stáním v garáži si nevydělá ani na slanou vodu. Takže se s tím jezdí. Jako cesťák jsem najížděl ročně 50-80tkm. Po dobu lízingu, na který je téměř 100% těchto aut pořízených, bylo naujeto minimálně 180-200tkm/3 roky. Motor to vydrží, pokud se do něj leje benzín a mění olejový filtr. Z toho není třeba mít strach. Ale z čeho JE třeba mít strach, je to, že -navzdory panu Zichovi- dnes po 5 letech u aut, o kterých je tu řeč, je nájez 120tkm (což Čecháček vidí nejradší) nesmyslem. A zejména u aut z D. Já měl to štěstí, že jsem těch 15 let pracoval venku a dokonale znám, jak to s auty v D a v I chodí. Tam se otáčí každý fenik a pokud je auto slušné, tak se nákup nového odkládá o rok dva = pak mánejto po skončení lízingu fakticky těch 200-250tkm. Pak teprve se prodá a pořídí nové. Převozem přes hranice auto omládne o 100tkm a my jsme spokojeni. Ale opět problém není v motoru - ale je v háji komplet podvozek (ten totiž ani Němec moc neřeší, nemaje potřebu díky kvaltiním islnicím), je v háji řízení - vůle jao v traktóru, sedačky prosezené na plech, brzdy v loji (stačí, aby dojezdil, neřeší to nijak dramaticky), obvykle již tlumiče, tyčky, spojka bývá před smrtí, výfuk též. Ale motor šlape. Nemá důvod, aby ne. Kvalitní paliva proti českým patokům a zejména dlouhé jízdy s minime studených startů. Můj Pežit 406 2,0HDI byl sešrotován v cca 320tkm ne kvli motoru, ale kvli totální vybydlenosti, což způsobila manželka mého kamaráda, jemuž jsem svůj služebák prodal po 4 letech. Odepsla ho zvnějšku i z vnitřku. ALe motor šlapal furt dá.
Po mé zkušenosti bych si naftu asi i koupil, ale musel bych siji olítat sám, nevěřím, že v bazaru prodáváné rapy 7 let staré s 120tkm na tacu nebudou vyžadovat investici nikoliv do motoru, ale do toho ostatního, ale mnohdy i do toho motoru, protože český pepík auto dovezené z D s pravými 250tkm začně využívat na jízdy do práce 5km tam a 5km zět a pak nadává, jaká je ojetá nafta šmejd a jak to furt má "tady či onde". Dnesj mé rodiné vozy (oba japonské) jezdí na benzín, nevadí mi vyšší spotřeba, ale za to mám klid. A ten mi stojí za těch pár korun navíc projetých v benzínu. Každý si musí stanovit prioroty. Nízká spotřeba vs. náklady a nebo relativní klidnější život s benzínem. U mě to bylo jasné. Dnes, když naftu, tak novou se zárukou.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Sobota 21.03.2015 07:08, RE: Spolehlivost
Zdeny60 napsal:
Se zájmem se prokousal až na konec vlákna. Jako uživatel, který poctivých 15 let jezdil snad se vším, co vyrobil Pežot na naftu mohu prohlásit, že nafta je dobrá, ale má jedno ale. Velikánské ALE a to by si měl důkladně promyslet zájemce o ojetou naftu. Naftové auto bylo primárně kupované z obrovské většiny % jako služební. Kvůli nákladům, to není třeba zastírat. A aby se vyvážila jeho vyšší cena kupní i servisní, musí auto "na sebe vydělta" Stáním v garáži si nevydělá ani na slanou vodu. Takže se s tím jezdí. Jako cesťák jsem najížděl ročně 50-80tkm. Po dobu lízingu, na který je téměř 100% těchto aut pořízených, bylo naujeto minimálně 180-200tkm/3 roky. Motor to vydrží, pokud se do něj leje benzín a mění olejový filtr. Z toho není třeba mít strach. Ale z čeho JE třeba mít strach, je to, že -navzdory panu Zichovi- dnes po 5 letech u aut, o kterých je tu řeč, je nájez 120tkm (což Čecháček vidí nejradší) nesmyslem. A zejména u aut z D. Já měl to štěstí, že jsem těch 15 let pracoval venku a dokonale znám, jak to s auty v D a v I chodí. Tam se otáčí každý fenik a pokud je auto slušné, tak se nákup nového odkládá o rok dva = pak mánejto po skončení lízingu fakticky těch 200-250tkm. Pak teprve se prodá a pořídí nové. Převozem přes hranice auto omládne o 100tkm a my jsme spokojeni. Ale opět problém není v motoru - ale je v háji komplet podvozek (ten totiž ani Němec moc neřeší, nemaje potřebu díky kvaltiním islnicím), je v háji řízení - vůle jao v traktóru, sedačky prosezené na plech, brzdy v loji (stačí, aby dojezdil, neřeší to nijak dramaticky), obvykle již tlumiče, tyčky, spojka bývá před smrtí, výfuk též. Ale motor šlape. Nemá důvod, aby ne. Kvalitní paliva proti českým patokům a zejména dlouhé jízdy s minime studených startů. Můj Pežit 406 2,0HDI byl sešrotován v cca 320tkm ne kvli motoru, ale kvli totální vybydlenosti, což způsobila manželka mého kamaráda, jemuž jsem svůj služebák prodal po 4 letech. Odepsla ho zvnějšku i z vnitřku. ALe motor šlapal furt dá.Po mé zkušenosti bych si naftu asi i koupil, ale musel bych siji olítat sám, nevěřím, že v bazaru prodáváné rapy 7 let staré s 120tkm na tacu nebudou vyžadovat investici nikoliv do motoru, ale do toho ostatního, ale mnohdy i do toho motoru, protože český pepík auto dovezené z D s pravými 250tkm začně využívat na jízdy do práce 5km tam a 5km zět a pak nadává, jaká je ojetá nafta šmejd a jak to furt má "tady či onde". Dnesj mé rodiné vozy (oba japonské) jezdí na benzín, nevadí mi vyšší spotřeba, ale za to mám klid. A ten mi stojí za těch pár korun navíc projetých v benzínu. Každý si musí stanovit prioroty. Nízká spotřeba vs. náklady a nebo relativní klidnější život s benzínem. U mě to bylo jasné. Dnes, když naftu, tak novou se zárukou.


Vystihl jsi to docela přesně - problém není v autech (ať spalují benzin nebo naftu), ale v lidech.
1) chtějí být klamáni - obligátních 120-150 tkm na tachometru, byť zde existují řídké výjimky. Tento týden jsem se setkal s Octavií II 1,9 TDI rok 2005 s najetými reálnými 100 tkm. Pravda cena 150 tis.Kč by mne osobně odradila.
2) neuvažují nad tím, jak vozidlo reálně používají - zajímá je jen spotřeba. Potom se diví jak se ve městě zanáší FAP a jak se rozpadá neustále studený motor při jízdách v délce pár kilometrů.
reagovat
bulawaio
počet příspěvků62
datum registrace18.06.2013
Sobota 21.03.2015 07:57, Nový článek
Asi by bylo nejrozumnější napsat do týdne ještě článek, "čtyři ojetá auta v BENZÍNU" pod 200t.
reagovat
bitner
počet příspěvků216
datum registrace19.06.2012
Sobota 21.03.2015 08:51, RE: Nový článek
bulawaio napsal:
Asi by bylo nejrozumnější napsat do týdne ještě článek, "čtyři ojetá auta v BENZÍNU" pod 200t.


Ono stacilo bohate pridat do nadpisu slovo "naftové" a takovy flame by se urcite nekonal.
Jenomze to by to zas spousta lidi vubec necetla, dalsi vcetne me by to brali jako spestreni dne bez potreby na to jakkoliv reagovat.
Do autora nevidim, takze nevim, jestli skodi zamerne, nebo je to jen nesikovnosti, ve vysledku je to jedno. Diky tomuto clanku se opet utvrzuji v tom, ze poradci a konzultanti vseho druhu mi nesmi na oci.
Takze vlastne diky za nej
reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Sobota 21.03.2015 09:35, RE: Spolehlivost
Zdeny60 napsal:
Se zájmem se prokousal až na konec vlákna. Jako uživatel, který poctivých 15 let jezdil snad se vším, co vyrobil Pežot na naftu mohu prohlásit, že nafta je dobrá, ale má jedno ale. Velikánské ALE a to by si měl důkladně promyslet zájemce o ojetou naftu. Naftové auto bylo primárně kupované z obrovské většiny % jako služební. Kvůli nákladům, to není třeba zastírat. A aby se vyvážila jeho vyšší cena kupní i servisní, musí auto "na sebe vydělta" Stáním v garáži si nevydělá ani na slanou vodu. Takže se s tím jezdí. Jako cesťák jsem najížděl ročně 50-80tkm. Po dobu lízingu, na který je téměř 100% těchto aut pořízených, bylo naujeto minimálně 180-200tkm/3 roky. Motor to vydrží, pokud se do něj leje benzín a mění olejový filtr. Z toho není třeba mít strach. Ale z čeho JE třeba mít strach, je to, že -navzdory panu Zichovi- dnes po 5 letech u aut, o kterých je tu řeč, je nájez 120tkm (což Čecháček vidí nejradší) nesmyslem. A zejména u aut z D. Já měl to štěstí, že jsem těch 15 let pracoval venku a dokonale znám, jak to s auty v D a v I chodí. Tam se otáčí každý fenik a pokud je auto slušné, tak se nákup nového odkládá o rok dva = pak mánejto po skončení lízingu fakticky těch 200-250tkm. Pak teprve se prodá a pořídí nové. Převozem přes hranice auto omládne o 100tkm a my jsme spokojeni. Ale opět problém není v motoru - ale je v háji komplet podvozek (ten totiž ani Němec moc neřeší, nemaje potřebu díky kvaltiním islnicím), je v háji řízení - vůle jao v traktóru, sedačky prosezené na plech, brzdy v loji (stačí, aby dojezdil, neřeší to nijak dramaticky), obvykle již tlumiče, tyčky, spojka bývá před smrtí, výfuk též. Ale motor šlape. Nemá důvod, aby ne. Kvalitní paliva proti českým patokům a zejména dlouhé jízdy s minime studených startů. Můj Pežit 406 2,0HDI byl sešrotován v cca 320tkm ne kvli motoru, ale kvli totální vybydlenosti, což způsobila manželka mého kamaráda, jemuž jsem svůj služebák prodal po 4 letech. Odepsla ho zvnějšku i z vnitřku. ALe motor šlapal furt dá.Po mé zkušenosti bych si naftu asi i koupil, ale musel bych siji olítat sám, nevěřím, že v bazaru prodáváné rapy 7 let staré s 120tkm na tacu nebudou vyžadovat investici nikoliv do motoru, ale do toho ostatního, ale mnohdy i do toho motoru, protože český pepík auto dovezené z D s pravými 250tkm začně využívat na jízdy do práce 5km tam a 5km zět a pak nadává, jaká je ojetá nafta šmejd a jak to furt má "tady či onde". Dnesj mé rodiné vozy (oba japonské) jezdí na benzín, nevadí mi vyšší spotřeba, ale za to mám klid. A ten mi stojí za těch pár korun navíc projetých v benzínu. Každý si musí stanovit prioroty. Nízká spotřeba vs. náklady a nebo relativní klidnější život s benzínem. U mě to bylo jasné. Dnes, když naftu, tak novou se zárukou.

taktéž jsem se prokousal až sem a musím uznat že jsi to shrnul perfektně. o auta se zajímám proto že mě baví. pro kamarády, rodinu a známé dělám to co pan Zich, ale ZDARMA. doporučím, pomohu vybrat, eventuálně jedu koupit. a stejně mám pořád strach že něco přehlédnu, že se to někomu vysype. živit se tím, na to bych neměl žaludek ani nervy. jediný komu jsem kdy doporučil naftu byl kamarád který každý den dojíždí 25km tam a 25 zpět. a ten si koupil funglovku 308 1.6HDi SW v akci za 300 vč. slušné výbavy. jinak každý raději benzín. a nemám v okolí případ fatálního problému. a i benzín s 250ti na tacho jsem v klidu doporučil, kamarádky otec chtěl větší sedan, tak má Maximu 2.0 V6 2001. poctivé auto které přežije i jeho cesty na Ukrajinu. a kolega má i ono zmíněné Mondeo 2003 2.0 TDCi. jenže on ho koupil od kamaráda který si ho dovezl od prvního majitele. takže těch 180k bylo před čtyřmi nebo pěti roky reálných, ne jen na budíku. teď má skoro 300, vypadá jak vytažené z popelnice (jako každé jeho auto po pár letech), ozývá se dvouhmota, ale pořád jezdí. za nějakých 6.7 průměr. čerpadlo i vstřiky původní, nafta z Tesca, žádná aditiva. styl jízdy děsný, nastartuje, ujede 300 metrů, chcípne to. ale taky udělá 700km za den. osobně nechápu že to auto ještě jezdí ale je to tak. nebo soused cesťák Okta 1 tdi, najeto 500? 600? nezmar... oba se shodují že neví co koupit až jim to dojezdí. náhrada za Mondeo je asi jedině to samé z posledního roku výroby, možná 2.2. za tu Oktávku bych nevěděl kam sáhnout. současné (posledních cca 6 let) diesely mi přijdou jako dětské hračky, stavěné na plánovanou životnost. kolik? 200-250tis. potom chudák kdo to koupí, byť za málo. nesmyslné ekologickoteroristické předpisy zlikvidovaly použitelné atmobenzíny, čím budeme jezdit? mít dvě koule jen na auto tak koupím Teslu, ale takhle se modlím aby mi FXko ještě deset let vydrželo a pak se uvidí...
reagovat
1 2 3


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.