0
zpět
 

diskuze k tématu: Majitel Citroënu C5 - kdo se nesveze, nikdy nepochopí

kategorie zařazení tématu: francouzská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 24.10.2008 13:24, RE: Nejspolehlivější francouz
Koloss napsal:
Takže jestli chápu druhou větu (musíte řadit - nemusíte řadit) - pokud motor nechcete trápit, pak musíte řadit častěji, pokud je vám to jedno a trápit ho budete, on toho utáhne dost na jeden stupeň, i když se bude mlátit, jako by chtěl auto opustit? Z tohohle pohledu je na tom ten benzín zase lépe, protože když ho budu trápit, tak na dvojku pojedu klidně na volnoběh i do kopce (stalo se mi to, zapomněl jsem se ve frontě v Chorvatsku, z roviny to přešlo do stoupání a nezdechlo to) a stejně tak mů...
Já "raději" benzín (a automat). Když už ale tam tu "kvrdlačku" mám, "kvrdlám" určitě (skoro) nejčastěji ze všech (tedy s dieslem).
Honda 2.4 moooc prima, ale myslím, že tady hraje (stále ještě, i přes skvostná nová turba) roli ono staré dobré "objem ničím nenahradíš"
Jinak dvěma turby přeplňované motory (benzín i nafta) se mi moc líbí a mnou neustále "omílaný" a doporučovaný 2.2 HDi Biturbo má 90% točivého momentu k dispozici také v nějakých (cca - napamatuji se přesně) 1200 otáčkách a o "krůček" dál v 1700 otáčkách (opět cca) je k dispozici "plná nálož a "tahne" hravě přes 4000 otáček..
PPS: A "pocitově" mám stejně raději benzín a bez turba a velkoobjemový - na silnici mne v praxi spíš NEzajímá o vteřinu lepší to či ono, ale právě "pocit" z "chování" motoru v každém z těch tísíců kilometrů, co přede mnou pod kapotou "brumlá"
ad ono "chorvatsko" i ten "starý" šestiváleček co teď s sebou na cestách vozím já si až "hravě" poradí vždy všude se vším (a v kopcích jsem "královna" - bez nějakého "zadupávání" pedálu do podlahy)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 24.10.2008 22:06, RE: Nejspolehlivější francouz
Koloss napsal:
Takže - plochá křivka není doménou jen moderních dieslových motorů, nové benzínové motory jsou na tom často lépe a benzínové motory s turbem obzvláště. Velice často je na tom benzín lépe než nafta. Rozdílem je, že u nafty křivka kroutícího momentu mimo použitelné pásmo velmi prudce padá. Mrkněte třeba sem a klikněte na záložku Graph

VW 1.9 TDi 66 kW
http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=465

VW 1.8 i 66 kW
http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=711

Tohle srovná...
Myslím, že pravdu máme svým způsobem oba. Ono se to totiž liší motor od motou. Podle přiložených křivek je samozřejmě prava, to co píšeš, já mám ovšem např k disozici křivky od Opelu, kde 2.0 DTI má hodnotu Mk téměř konstantní po celé délce využitelnosti pásma. Takže ke každému motoru vyhovuje jiná převodovka a v podstatě se omlouvám, že jsem se to snažil generalizovat. Nelze to udělat.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 25.10.2008 22:17, http://www.flickr.com/photos/30642098@N08/
Poprosila jsem svého hackera, aby mi na stránku přihodil nějaké foto KOLIK Brumla (ještě v "klídku" a "poho") umí plout novou dálnicí na Nürnberg (co se tu o ní před měsícem psalo) a jaké má otáčky v různých rychlostech a tomu "popichovači" co se mu nelíbil můj rychlostní průměr "házím rukavici" se 168 km/h
PS: Nuže Superbe, zvedni ji ..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 27.10.2008 11:13, C5 2,2 HDi v automatu
Živě se tu diskutuje o C5, taky se mi zamlouvá a chtěl bych ji s automatickou převodovkou. Máte s tím někdo zkušenosti ? Jak jsou na tom tyto převodovky se spolehlivostí?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 27.10.2008 12:13, http://www.flickr.com/photos/30642098@N08/
Jindra napsal:
Živě se tu diskutuje o C5, taky se mi zamlouvá a chtěl bych ji s automatickou převodovkou. Máte s tím někdo zkušenosti ? Jak jsou na tom tyto převodovky se spolehlivostí?
Dovolím si tvrdit, že s tímto modelem mám nej- zkušenosti já. Koupila jsem si první C5 (teď mám po faceliftu verzi s V6) hned jako novinku a tu "nej-" verzi 2.2 HDi Exclusive automat. Sice byl "jen" 4stupňový, ale "utáhl" cokoliv (pravda nový 6ti stupňový Aisin používaný po faceliftu je lepší, ale v reálu je "lepší" spíše na spotřebu, na "zátah" naprosto v "poho". S autem jsem najezdila přes 150.000 km a krom "bubostí" typu elektrického okénka které sjelo dolů, ale kterému se pak nechtělo nahoru - pohoda (to okénko přivolaný servis vyřešil tak během 60ti vteřin odpojením připojením baterky - prostě "reset" na PC). Co se motoru týče mohu "pět" jen chválu, alpské silničky v "šílených" nadmořských výškách i dálniční provoz - s totální samozřejmostí - umí "plout" nejen 200 km/h, ale i 200 km za hodinu! Vždy v klidu a pohodě - konstrukce motoru je příjemně "předimenzovaná", 2 vyvažovací hřídele úspěšně navozují pocit šestiválečku a reálná spotřeba někde kolem 8 litrů (při těch "letech" dálnicí vyšší, ale ne až tak o moc!).
Motor získal spousty ocenění, včetně dvou nejvyšších - převodovka při běžném doporučeném servisu (intervaly byly 20.000 km - pokud si vzpomínám) naprosto ok - znám člověka s téměř 300 t. - samozřejmě záleží asi na kusu a jak se bývalý majitel(é) choval, ale tenhle model (Citroën C5 2.2 HDi) patří v posledních letech k tomu naprosto NEJ- co z líhně francouzské mírně avantgardní firmy vyšlo.
Příjemným bonusem je velmi slušná výbava, kterou k tomuto motoru "dostanete", bezpečnost je výborná.
Po faceliftu se ještě chvíli dodávala původní verze motoru, 2.2 HDi Biturbo dorazil až asi o rok později - to je ale (asi) jiná kapitola ...
PS: Měla jsem možnost vyzkoušet hodně (většinu) vozů střední třídy a na delší a dálkové trasy C5 jen těžko hledá soupeře, stejně jako laiky spíše podceňovaný, odborníky naopak světovým motorem roku (v kategorii do 2,5 litru) opakovaně oceněný.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 27.10.2008 12:29, RE: http://www.flickr.com/photos/30642098@N08/
Kylie napsal:
Dovolím si tvrdit, že s tímto modelem mám nej- zkušenosti já. Koupila jsem si první C5 (teď mám po faceliftu verzi s V6) hned jako novinku a tu "nej-" verzi 2.2 HDi Exclusive automat. Sice byl "jen" 4stupňový, ale "utáhl" cokoliv (pravda nový 6ti stupňový Aisin používaný po faceliftu je lepší, ale v reálu je "lepší" spíše na spotřebu, na "zátah" naprosto v "poho". S autem jsem najezdila přes 150.000 km a krom "bubostí" typu elektrického okénka které sjelo dolů, ale kterému se pak nechtělo nahor...
V samém závěru mi vypadlo ... "odborníky opakovaně oceněný 2.2 HDi"
PS: Prostě tenhle motor ano!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 29.10.2008 17:05, RE: Nejspolehlivější francouz
David V napsal:
Myslím, že pravdu máme svým způsobem oba. Ono se to totiž liší motor od motou. Podle přiložených křivek je samozřejmě prava, to co píšeš, já mám ovšem např k disozici křivky od Opelu, kde 2.0 DTI má hodnotu Mk téměř konstantní po celé délce využitelnosti pásma. Takže ke každému motoru vyhovuje jiná převodovka a v podstatě se omlouvám, že jsem se to snažil generalizovat. Nelze to udělat.
Nešlo mi o to, dosahovat nějaké omluvy, vlastní zkušenost člověka vždy nějakým způsobem ovlivní. Ale pokud bysme v libovolném bazaru vytáhli auta s šestistupňovými převodovkami, myslím si, že by výrazně převládly naftové motory. Ověřeno to ale nemám.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 29.10.2008 17:16, RE: Nejspolehlivější francouz
Koloss napsal:
Nešlo mi o to, dosahovat nějaké omluvy, vlastní zkušenost člověka vždy nějakým způsobem ovlivní. Ale pokud bysme v libovolném bazaru vytáhli auta s šestistupňovými převodovkami, myslím si, že by výrazně převládly naftové motory. Ověřeno to ale nemám.
Nevím - možná, snad. Tedy v českém - možná, v evropském - snad; na všech ostatních kontinentech určitě NE ,-)
reagovat
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.