0
zpět
 

diskuze k tématu: Majitel Citroënu C5 - kdo se nesveze, nikdy nepochopí

kategorie zařazení tématu: francouzská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.10.2008 13:11, RE: Citroën C5
Rubal napsal:
Naftové motory CR jsou opravdu daleko tišší než-li PD. Podvozek H3+ je perfektní a dodneška bezkonkurenční u ojetých (levných) Citroënů.
Náklady na opravy a provoz za jeden rok 75 tisíc Kč jsou však více než vysoké.
Neblázněte - to je kumulovaná oprava všeho, co zanedbal předchozí majitel a proč to vlastně prodal. Je to vlastně částka, kterou je potřeba připočíst k pořizovací ceně. Teď bude na pár let zase pokoj a ta celková částka se do nich rozloží. Možná to vyjde nakonec lépe, než zanedbaný Passat, tam může být 30 tisíc jen za hliníkovou přední nápravu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.10.2008 13:14, RE: Po 300.000 km to je přece normální
dpwagen napsal:
Já nevím, teď mám C4 a prostě na Němce to nemá, předtim co jsem měl 2.0 FSi A3 jsem sednul a pohodička, tady si zvykám pomalu. Spojka jiná - horší, řazení děs, řízení takový nó.....neni to ani komfortní, ani sportovní, spousta LCD....zase na druhou stranu je to krásně tichý a 2.0 má záběr..ale jak říkám zvykám si...
Srovnání C4 a A3 trochu kulhá - A3 je prémiová značka, C4je přece jen lidovější vůz a rozhodně v C4 není Hydractive3.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.10.2008 13:18, RE: Nejspolehlivější francouz
David V napsal:
Ach tak - to jo.
Ad. setrvačník: s naftou, se až tak řadit nemusí a za druhé v čem vadí jet na 5-ku 70, když by nedocházelo k torzním kmitům motoru. Nízké otáčky vadí setrvačníku samy o sobě?
S naftou se až tak řadit nemusí? A já bláhovec si myslel, že šestikvaltové převodovky se do naftových motorů dávají přesně z opačného důvodu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.10.2008 13:24, Realita
Na jednu stranu si myslím, že těch 75 tisíc (včetně rozvodů a pneu) nejsou přemrštěné náklady za to, aby auto dešlí dobu dobře sloužilo. Na druhou stranu ale přece jen - je to realita provozu moderních dieslů - menší spotřeba + dražší servis. Tady je to asi vidět v praxi více než citelně. U benzínové verze C5 by ty náklady asi byly výrazně menší a spotřeba o něco vyšší (a možná ne o moc).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.10.2008 14:01, Takhle vyhazovat penize
Hmm, 200tis porizovacka, 75tis opravy, a je to sedm let stary auto. Vcera jsem koupil krasnou NOVOU Fabku za 220tisic, uspornej motor 1.2, auto krasny cisty novy a na chalupu v patek odpoledne me to doveze za 35 minut. Spokojenost.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.10.2008 15:02, RE: Nejspolehlivější francouz
Koloss napsal:
S naftou se až tak řadit nemusí? A já bláhovec si myslel, že šestikvaltové převodovky se do naftových motorů dávají přesně z opačného důvodu.
Možná by stálo za to si nastudovat, k čemu taková převodovka vlastně je a vyčíst někde co třeba říká pilový diagram. Pro mě je 6-ti stupňová převodovka marketingovým tahem a má význam jen v případě ostře naladěného motoru (1.4 74 kW - dole nic nahoře všechno) s velmi úzkým spektrem použitelných otáček. V běném autě s pružností někde kolem 2000 - 5000 rpm u benzínů až 7000 rpm nemá opodstatnění. V nákladní dopravě, kde se maxima otáček pohybují někde kolem 3000 rpm má rovněž vícestupňová převodovka opodstatnění, protože má využitelné pásmo jen cca 1500 rpm a v případě malého počtu stupňů by motor musel zvládat velmi těžké převody. A za vůbec nejhorší bych označil rozdělení stupňů tak, že 6-tý stupeň nové převodovky má stejný převod, jako 5-tý stupeň staré. Ale kdo rád řadí, bude v sedmém nebi.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.10.2008 15:14, RE: Nejspolehlivější francouz
Milan napsal:
mufík.martin to za mě napsal dobře, 75 není málo a od doby napsání recenze jsem najel dalších pět tisíc km a auto stále funguje, za další rok najedu zase 40t km a ty věci co jsem vyměňoval stále budou fungovat a kromě kotoučů a destiček, neplánuji nějakou výměnu. Ono koupit auto v jiném stavu /neopravovat hned/, tak mě ta investice stejně nemine /za 80t km a 2roky/, jen to nebudu platit hned, ale po částech a později. Milan
To je jeden z úhlů pohledu. Dá se na to dívat i tak, že bys za 250 možná sehnal mladší a v lepší stavu, že by Ti na nunté počáteční servisní náklady stačilo 25 tisíc. Normálně si člověk nekupuje ojetinu s tím, že do ní narve dalších 30%, aby se nebál, že ho někde nechá.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.10.2008 15:36, RE: Takhle vyhazovat penize
CML napsal:
Hmm, 200tis porizovacka, 75tis opravy, a je to sedm let stary auto. Vcera jsem koupil krasnou NOVOU Fabku za 220tisic, uspornej motor 1.2, auto krasny cisty novy a na chalupu v patek odpoledne me to doveze za 35 minut. Spokojenost.
No já bych si teda F HTP nekoupil,ale musím říct že těch 75 za opravy je dost a tato částka není vyšší jen díky známemu co to opravoval.Pokud by si někdo koupil citróna a nechal si to dát do kupy ve značce tak mu nebude stačit 100 a možná ani 120 a na takový ty běžný garážisty se taky muže zapomenout protože s citronama nejsou u nás moc zkušenosti a fůra garážistů na to nadává a nechce je brát že to prostě neumí spravit nebo se zdlouhavě musí řešit daný problémy a zjišťovat co a jak.Není to prostě felicie ani vochcáfka ani focus je to v našich krajinách celkem atyp. vozidlo. (myslím pro ty garážisty)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.10.2008 15:43, RE: Takhle vyhazovat penize
CML napsal:
Hmm, 200tis porizovacka, 75tis opravy, a je to sedm let stary auto. Vcera jsem koupil krasnou NOVOU Fabku za 220tisic, uspornej motor 1.2, auto krasny cisty novy a na chalupu v patek odpoledne me to doveze za 35 minut. Spokojenost.
Krasnou Fabku?? Uspornej 1.2 motor? Cisty ano... novy ano..., na chalupe klidne i za 25 minut, to ano, ale jak rikam krasna Fabka? Uspornej skodovackej 1.2 ? To ma byt provokace?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.10.2008 15:45, RE: Takhle vyhazovat penize
bigbadaboom napsal:
Krasnou Fabku?? Uspornej 1.2 motor? Cisty ano... novy ano..., na chalupe klidne i za 25 minut, to ano, ale jak rikam krasna Fabka? Uspornej skodovackej 1.2 ? To ma byt provokace?
ale nechci se nejak navazet, hlavne ze je spokojenost..hodne stastnych kilometru
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.10.2008 15:58, RE: Nejspolehlivější francouz
David V napsal:
To je jeden z úhlů pohledu. Dá se na to dívat i tak, že bys za 250 možná sehnal mladší a v lepší stavu, že by Ti na nunté počáteční servisní náklady stačilo 25 tisíc. Normálně si člověk nekupuje ojetinu s tím, že do ní narve dalších 30%, aby se nebál, že ho někde nechá.
Máš pravdu, ale po koupi je každý generál, teď bych si uměl C5 vybrat,Milan
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.10.2008 17:09, RE: Nejspolehlivější francouz
David V napsal:
Možná by stálo za to si nastudovat, k čemu taková převodovka vlastně je a vyčíst někde co třeba říká pilový diagram. Pro mě je 6-ti stupňová převodovka marketingovým tahem a má význam jen v případě ostře naladěného motoru (1.4 74 kW - dole nic nahoře všechno) s velmi úzkým spektrem použitelných otáček. V běném autě s pružností někde kolem 2000 - 5000 rpm u benzínů až 7000 rpm nemá opodstatnění. V nákladní dopravě, kde se maxima otáček pohybují někde kolem 3000 rpm má rovněž vícestupňová převodov...
No právě jde o tu pružnost - benzín bez problémů 1500-6000, běžně i víc, mnohem víc, nafta 1200-4500 při optimistickém pohledu, realita spíše 1500-3500 a některé diesly ani pod 2000 moc neberou. Jasně on ten diesel zvládne i ty 4500, ale to už se ten zátah vytratil. Proto je potřeba u dieslu častěji řadit. V případě malého počtu stupňů by diesel nemusel zvládat těžké převody, ale ve skutečnosti by se dostával do režimu, kdy je skoro nepoužitelný.

Pilový diagram? Proč ne. Budeme hodní na oba motory a nebudeme je trápit. Takže u benzínu dáme 2000-5000 a dieslu 2000-3500. Pak si malujte pilu a uvidíme, jak vám to vyjde.

Se špatným rozložením převodů souhlasím, jsem velice zklamán Mazdou 6, kde benzínový dvoulitr na šestku točí skoro stejně, jako v Mondeu stejnej motor na pětku.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.10.2008 21:51, RE: Nejspolehlivější francouz
Milan napsal:
Máš pravdu, ale po koupi je každý generál, teď bych si uměl C5 vybrat,Milan
Takhle jsem nechtěl, aby to vyznělo. To je jasné, že s z dobrými radami roztrhne pytel, až je po všem. Mně jen někdy trochu vadí, že se někdo snaží udělat z nouze ctnost. Tady mi to tím malinko zavanulo. Dobře šlápnul jsi trochu vedle a pak nebyla lepší možnost než to dát do kupy, to je v pořádku, ale určitě by jsi byl raději, kdyby to bylo jinak.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 24.10.2008 00:07, RE: Takhle vyhazovat penize
CML napsal:
Hmm, 200tis porizovacka, 75tis opravy, a je to sedm let stary auto. Vcera jsem koupil krasnou NOVOU Fabku za 220tisic, uspornej motor 1.2, auto krasny cisty novy a na chalupu v patek odpoledne me to doveze za 35 minut. Spokojenost.
Lidi, nevidíte snad že si dělá prdel ? ...

S Citroenem C5 jsem jel. Podvozek mně neuchvátil a v průběhu zkušební jízdy odešla páčka blinkru. Nechám si své dvě koule ...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 24.10.2008 07:22, RE: Nejspolehlivější francouz
Koloss napsal:
No právě jde o tu pružnost - benzín bez problémů 1500-6000, běžně i víc, mnohem víc, nafta 1200-4500 při optimistickém pohledu, realita spíše 1500-3500 a některé diesly ani pod 2000 moc neberou. Jasně on ten diesel zvládne i ty 4500, ale to už se ten zátah vytratil. Proto je potřeba u dieslu častěji řadit. V případě malého počtu stupňů by diesel nemusel zvládat těžké převody, ale ve skutečnosti by se dostával do režimu, kdy je skoro nepoužitelný.

Pilový diagram? Proč ne. Budeme hodní na oba mot...
S tím prvním odstavcem úplně paušálně neslouhlasím. Naftové turbomotory (momentálně nejobvyklejší forma Dieselova pracovního cyklu) mají velmi často plochou křivku točivého momentu, takže na tom relativně úzkém pásmu nabízejí stále víceméně maximum, zatímco atmosférický benzín (nejběžněji používaný Ottův oběh) má průběh rostoucí do určitých otáček a pak to klesá. U naftového motoru se pak dají použít těžší převody, které stírají malý otáčkový rozsah, protože prakticky všude je, jak jsem zmínil maximum. Takže na dálnici je rozdíl mezi 1.9 TDi a mým 1.8i (oba 66 kW) v rychlosti 80 km/h ten, že u svého, když chci výrazněji zrychlit, musím řadit o jeden až dva dolů a u nafty stačí šlápnout na plyn - toť má zkušenost.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 24.10.2008 11:18, RE: Takhle vyhazovat penize
Riccardo napsal:
Lidi, nevidíte snad že si dělá prdel ? ...

S Citroenem C5 jsem jel. Podvozek mně neuchvátil a v průběhu zkušební jízdy odešla páčka blinkru. Nechám si své dvě koule ...
S čím jste podvozek porovnával? A jel jste "obyč" levnou verzí, nebo tímhle popisovaným s H3+?
PS: To s tou páčkou to si děláte p.... (abych to řekla po vašem)?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 24.10.2008 11:25, RE: Nejspolehlivější francouz
David V napsal:
S tím prvním odstavcem úplně paušálně neslouhlasím. Naftové turbomotory (momentálně nejobvyklejší forma Dieselova pracovního cyklu) mají velmi často plochou křivku točivého momentu, takže na tom relativně úzkém pásmu nabízejí stále víceméně maximum, zatímco atmosférický benzín (nejběžněji používaný Ottův oběh) má průběh rostoucí do určitých otáček a pak to klesá. U naftového motoru se pak dají použít těžší převody, které stírají malý otáčkový rozsah, protože prakticky všude je, jak jsem zmínil m...
Dovolila bych si přidat svůj názor, NEpracující s teorií, pouze s maličkou praxí po nějakém tom "settisíci" km s naftovým motorem.
Oproti benzínovém motoru musíte s naftovým řadit častěji (aby jste využil užší pásmo otáček) a můžete řadit méně často (protože to vždy nějak "utahne").
Tak tohle si myslím já a jela jsem od maličkého 1.4 HDi přes cosi v Corolle a 2.2 HDi a 2.7 HDi až po přeplňovaný šestiválec bmw. A opravdu si myslím, že je to TAK a ne jinak.
Pěkný den
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 24.10.2008 12:37, RE: Nejspolehlivější francouz
David V napsal:
S tím prvním odstavcem úplně paušálně neslouhlasím. Naftové turbomotory (momentálně nejobvyklejší forma Dieselova pracovního cyklu) mají velmi často plochou křivku točivého momentu, takže na tom relativně úzkém pásmu nabízejí stále víceméně maximum, zatímco atmosférický benzín (nejběžněji používaný Ottův oběh) má průběh rostoucí do určitých otáček a pak to klesá. U naftového motoru se pak dají použít těžší převody, které stírají malý otáčkový rozsah, protože prakticky všude je, jak jsem zmínil m...
Takže - plochá křivka není doménou jen moderních dieslových motorů, nové benzínové motory jsou na tom často lépe a benzínové motory s turbem obzvláště. Velice často je na tom benzín lépe než nafta. Rozdílem je, že u nafty křivka kroutícího momentu mimo použitelné pásmo velmi prudce padá. Mrkněte třeba sem a klikněte na záložku Graph

VW 1.9 TDi 66 kW
http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=465

VW 1.8 i 66 kW
http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=711

Tohle srovnání trochu kulhá, TDi byl v té době nový motor, 1.8i dosluhoval, ale budiž. Ten 1.8i má mnohem plošší křivku kroutícího výkonu a výkon roste lineárně s otáčkama. Více než 70% kroutícího momentu máte k dispozici v rozsahu 1500-6000 otáček. U TDi je to v rozsahu 1500-4000. Tedy pružnost motoru - schopnost táhnout v rozsahu otáček, je výrazně na straně benzínu. To je právě ten problém, který ovlivňuje nutnost rozložení převodových stupňů.

Podřazení v kopci je nutnost daná rozdílností charakteristik obou motorů. U TDi se celé používané spuktrum otáček pohybuje mezi maximem kroutícího momentu a maximem výkonu, to je těch 1500-4000 otáček, předtím a potom je mrtvo. Ten benzín běžně provozujete taky mezi 1500-4000 otáčkami, ale maximální výkon je u těch 6000. Takže musíte podřadit, abyste si pro ten výkon došel. To že při tom roste spotřeba, je nutné zlo, ale to není problém řazení.

Skládání převodovek se dělá tak, aby motor při požadovaných rychlostech 50/90/130 točil optimální otáčky. Kromě extrému jízdy za traktorem ty ostatní rychlosti pouze překonáváte za účelem dosažení některé z povolených rychlosti. Pružný motor vám dovolí dostat se přes ty ostatní rychlosti i třeba s třístupňovou převodovkou (za cenu toho, že chvíli jedete mimo optimální otáčky), pokud je motor málo pružný, potřebujete stupňů více, protože velký rozsah otáček prostě nepřekonáte.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 24.10.2008 12:52, RE: Nejspolehlivější francouz
Kylie napsal:
Dovolila bych si přidat svůj názor, NEpracující s teorií, pouze s maličkou praxí po nějakém tom "settisíci" km s naftovým motorem.
Oproti benzínovém motoru musíte s naftovým řadit častěji (aby jste využil užší pásmo otáček) a můžete řadit méně často (protože to vždy nějak "utahne").
Tak tohle si myslím já a jela jsem od maličkého 1.4 HDi přes cosi v Corolle a 2.2 HDi a 2.7 HDi až po přeplňovaný šestiválec bmw. A opravdu si myslím, že je to TAK a ne jinak.
Pěkný den
Takže jestli chápu druhou větu (musíte řadit - nemusíte řadit) - pokud motor nechcete trápit, pak musíte řadit častěji, pokud je vám to jedno a trápit ho budete, on toho utáhne dost na jeden stupeň, i když se bude mlátit, jako by chtěl auto opustit? Z tohohle pohledu je na tom ten benzín zase lépe, protože když ho budu trápit, tak na dvojku pojedu klidně na volnoběh i do kopce (stalo se mi to, zapomněl jsem se ve frontě v Chorvatsku, z roviny to přešlo do stoupání a nezdechlo to) a stejně tak můžu jet na tu dvojku 100 km/h u omezovače. Nejsem si jistej, jak by se s tímto rozsahem popral diesel.

Nechci tady rozebírat, jestli je lepší benzín nebo nafta, ale myslím si, že pro zachování určitého komfortu prostě nafta potřebuje bližší uskládání převodových stupňů a jejich větší počet.

A jen pro zajímavost grafy benzínového motoru z lepší stáje - Honda 2.4 - 75% krouťáku dostupného mezi 1500-7000 otáček, omezovač je tam poměrně zbytečně nízko.

http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=267
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 24.10.2008 13:19, RE: Nejspolehlivější francouz
Muroň napsal:
V Aha píšou, že Citroeny jsou nejspolehlivější francouzská značka: http://www.ahaonline.cz/cz/auto-moto/31047/velky-test-ojetych-vozu:-nejspolehlivejsi-jsou-%BBjaponci%AB!/
Kyliina lobby na tipcars je zřejmá .
Jinak ty náklady na "generálku" jsou ještě únosné, ve značkovém servisu by byly vyšší než pořizovací cena auta.
PROSIM TĚ, ŽE TO ČTEŠ. AHA, BLESK.... TAM NENÍ ANI DATUM PRAVDA.
reagovat
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.