0
zpět
 

diskuze k tématu: Citroën C5 2.0 HDI - spořivý sedan

kategorie zařazení tématu: francouzská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 06.10.2008 02:20, Sama bych to lépe nenapsala :-)
Spotřeba to není špatná, a navíc teploty bezmála 30 stupňů NEjsou zrovna ideální na "economy run"! U vozu bych pochválila výběr barvy vnější i vnitřní (nemám ráda "hezké" světlé vnitřky - to je prima tak na koukání uvnitř v autosalonu), obdobně bych volila i já. JINAK bych však zvolila pohonou jednotku. Dvoulitr bude v praxi asi nejprodávanější motorizací, ale já bych jako optimum pro C5 viděla 2.2 HDi Biturbo. Trochu vyšší spotřeba bude vykoupena nesrovnatelným záběrem (momentálně dvě turba ke čtyřválci - no vlastně i 6ti-válci nabízí JEN bmw) i kulturou chodu (vyvažovací hřídele). Tak snad příště ...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 06.10.2008 02:46, RE: Sama bych to lépe nenapsala :-)
Kylie napsal:
Spotřeba to není špatná, a navíc teploty bezmála 30 stupňů NEjsou zrovna ideální na "economy run"! U vozu bych pochválila výběr barvy vnější i vnitřní (nemám ráda "hezké" světlé vnitřky - to je prima tak na koukání uvnitř v autosalonu), obdobně bych volila i já. JINAK bych však zvolila pohonou jednotku. Dvoulitr bude v praxi asi nejprodávanější motorizací, ale já bych jako optimum pro C5 viděla 2.2 HDi Biturbo. Trochu vyšší spotřeba bude vykoupena nesrovnatelným záběrem (momentálně dvě...
Recenze resp. Test primo na miru pro vas, chtelo by se rict :) Ano ... 2.2 bude zrejme lepsi co se jizdni pohody a okamziteho vykonu tyce, ale jak sama rikate, tohle bude TOP motorizace. Vyse povinneho ruceni a mozne obavy o double turbinu prevazi na miskach vah pro tento motor. 6 litru prumer je solidni hodnota.
Aspon ze palubni PC nekeca, jako u "nejmenovaneho" koncernu, kde si rad vymysli az o pul litru.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 06.10.2008 05:44, Kylie
Hned jak jsem zahlédl recenzi na C5, okamžitě mě napadla Kylie ) A taky že ano, je tu první ) Takže přeji příjemný den.
K recenzi výhrady nemám, o tomto voze nevím ani zbla, nijak mne neoslovuje ani designem, ani technikou. Tím ale nechci říci, že je špatný, aby si to nikdo špatně nevyložil.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 06.10.2008 08:04, chvála
chválim přesný PP, ale rozdíl spotřeby mezi ECO a SPORT mne celkem zaskočil
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 06.10.2008 09:20, RE: chvála
Valnoha napsal:
chválim přesný PP, ale rozdíl spotřeby mezi ECO a SPORT mne celkem zaskočil
Téměř dvojnásobný rozdíl je dán tím, že dvoulitrové HDíčko je v C5 celkem zatěžováno. Dovolím si tvrdit, že u 2.2 HDi bude rozdíl o něco menší ...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 06.10.2008 09:39, C5
Velmi pěkné auto, na ten pevný střed volantu bych si asi chvíli zvykal ale jinak super. I když kombi se mi líbí ještě víc. Proč Citroen upustil od hydrauliky?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 06.10.2008 09:57, RE: Sama bych to lépe nenapsala :-)
isis2000 napsal:
Recenze resp. Test primo na miru pro vas, chtelo by se rict :) Ano ... 2.2 bude zrejme lepsi co se jizdni pohody a okamziteho vykonu tyce, ale jak sama rikate, tohle bude TOP motorizace. Vyse povinneho ruceni a mozne obavy o double turbinu prevazi na miskach vah pro tento motor. 6 litru prumer je solidni hodnota.
Aspon ze palubni PC nekeca, jako u "nejmenovaneho" koncernu, kde si rad vymysli az o pul litru.
Vyse povinneho ruceni pro 2.0 a 2.2 je u pojistoven stanovujicich POV podle zdvihoveho objemu motoru shodna (kategorie 1850 - 2500 ccm).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 06.10.2008 10:16, RE: C5
SADAM napsal:
Velmi pěkné auto, na ten pevný střed volantu bych si asi chvíli zvykal ale jinak super. I když kombi se mi líbí ještě víc. Proč Citroen upustil od hydrauliky?
Neupustil, Hydroaktiv je v nabídce též. Záleží na uživateli, čemu dá přednost. A kombi je nááádherný...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 06.10.2008 10:17, RE: chvála
Petr - TipCars.com napsal:
Téměř dvojnásobný rozdíl je dán tím, že dvoulitrové HDíčko je v C5 celkem zatěžováno. Dovolím si tvrdit, že u 2.2 HDi bude rozdíl o něco menší ...
Že by 2.2 HDi nejlepším partnerem C5 bylo ... tu nějaká "chytrá horákyně" již říkala, možná na tom něco bude ...
PS: Oč menší rozdíl ve spotřebě, o to větší v "chování" a výkonu (já bych té "staré čarodějnici" věřila - ony pravdu mívají a zkušenosti jsou k NEzaplacení..
Pěkný den, slunce v duši, klíčky od C5 v kabelce ..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 06.10.2008 10:33, RE: Sama bych to lépe nenapsala :-)
isis2000 napsal:
Recenze resp. Test primo na miru pro vas, chtelo by se rict :) Ano ... 2.2 bude zrejme lepsi co se jizdni pohody a okamziteho vykonu tyce, ale jak sama rikate, tohle bude TOP motorizace. Vyse povinneho ruceni a mozne obavy o double turbinu prevazi na miskach vah pro tento motor. 6 litru prumer je solidni hodnota.
Aspon ze palubni PC nekeca, jako u "nejmenovaneho" koncernu, kde si rad vymysli az o pul litru.
Musím potvrdit, že počítač stejně jako tachometr "nekecají" jsou skoro až překvapivě přesné. Jediný rozdíl je, že zatímco u menších motorizací (i modelů, "znám" také jednu C3 a C4) můžete dlouhodobou spotřebu měřit 9999 km, počítač třílitrového Brumly to "vzdá" někdy v polovině. Tedy vše funguje ok, ale dlouhodobá spotřeba je v tu chvíli (proteklo "jím" více litrů, než má kapacitu? spadne na 0 - a musíte začít znova. Můj hacker přidal na mou stránku "důkaz" o mírně snížené spotřebě a po 3500 km Brumla ukazuje 10,8 litru. A ještě jednu fotečku po cca 400 km dlouhé cestě (kousek dálnice, zbytek silnice 1. tříd), že při "mírném" NEdodržování předpisů (a "všem" zapnutém - klima, hifi, plynový pedál při předjíždění v poloze "naplno") je spotřeba přijatelných 9,9 litru (nejvíce jí zvýší poskakování po městě a "ultra"rychlosti nad 200 km/h - to jen pro pořádek (optimum je vskutku ono 2.2 HDi Biturbo - jezdí jako třílitr, spotřeba jak dvoulitr - trošičku přeháním, ale opravdu jen maličko, v reálu vlastně ne
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 06.10.2008 10:42, Hydraulika
SADAM napsal:
Velmi pěkné auto, na ten pevný střed volantu bych si asi chvíli zvykal ale jinak super. I když kombi se mi líbí ještě víc. Proč Citroen upustil od hydrauliky?
Hydropneumatické odpružení Hydractive 3+ je v nové C5 u vyšších motorizací a výbav "v ceně", u středních "na výběr" u nejnižších "ohne".
PS: Ty "strategické manévry" budou dány cenou (hydraulika bude výrobně nejen náročnější, ale i drážší; než-li "standard" řešení kusem ocelové pružiny...)
PPS: Pevný střed volantu v C4 mi také až "vadil", zde je to již (jednoznačně) lepší - ale opravdu jde "jen" o zvyk (a díky tomu na vás v případě problémů "čeká" lépe umístěný "lepší" airbag)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 06.10.2008 10:44, RE: Sama bych to lépe nenapsala :-)
Kylie napsal:
Musím potvrdit, že počítač stejně jako tachometr "nekecají" jsou skoro až překvapivě přesné. Jediný rozdíl je, že zatímco u menších motorizací (i modelů, "znám" také jednu C3 a C4) můžete dlouhodobou spotřebu měřit 9999 km, počítač třílitrového Brumly to "vzdá" někdy v polovině. Tedy vše funguje ok, ale dlouhodobá spotřeba je v tu chvíli (proteklo "jím" více litrů, než má kapacitu? spadne na 0 - a musíte začít znova. Můj hacker přidal na mou stránku "důkaz" o mírně snížené spo...
2,2 HDi je vskutku skvělá volba. Díky dvěma turbům může nabídnout pružnost pro běžné diesely s jedním turbem nevídanou.
JENŽE - potenciálního zákazníka může odradit cenový rozdíl 160tis Kč. To může být pro někoho již nepřekonatelná překážka. Ano 2,2 se váže jen na nejvyšší výbavu a s ní je pro 2,0 cena nižší již jen o 60tis Kč,ale ne každý tu plnou výbavu potřebuje a ona ta Dynamique může taky stačit a pak potěší těch 160tis ušetřených v kapse.
Možná se pletu, ale myslím, že 2,0 se bude prodávat víc než 2,2 - právě z důvodů ceny. ( alespoň u nás ).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 06.10.2008 10:55, RE: Kylie
Borik2 napsal:
Hned jak jsem zahlédl recenzi na C5, okamžitě mě napadla Kylie ) A taky že ano, je tu první ) Takže přeji příjemný den.
K recenzi výhrady nemám, o tomto voze nevím ani zbla, nijak mne neoslovuje ani designem, ani technikou. Tím ale nechci říci, že je špatný, aby si to nikdo špatně nevyložil.
Vystihl jste to, Borik(u)2! Tak to totiž je. Už jsem tu četla ffftipné hlášky, že C5 nejlepší na světě je (což je samozřejmě bubost - bohužel není ; stejně jako francouzská sr...., vylétává ze silnice, každý týden v servisu atd. (což jsou stejné pitomosti, jde jen o /v česku trochu opomíjenou/ alternativu, která je plnohodnotným soupeřem všem "rivalům" od A-lfy po VW-Passat). V něčem lepší, v něčem horší - v praxi spíše PODceňovaný (což může potěšit v bazaru nakupující). That´s all! Nebo-li: "That´s the way it is" - jak zpívá Celine Dion (zrovna jsem jí před chvílí totiž slyšela - jinak bych s tím "neobtěžovala")
Pěkný den
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 06.10.2008 11:00, RE: Sama bych to lépe nenapsala :-)
TOM napsal:
2,2 HDi je vskutku skvělá volba. Díky dvěma turbům může nabídnout pružnost pro běžné diesely s jedním turbem nevídanou.
JENŽE - potenciálního zákazníka může odradit cenový rozdíl 160tis Kč. To může být pro někoho již nepřekonatelná překážka. Ano 2,2 se váže jen na nejvyšší výbavu a s ní je pro 2,0 cena nižší již jen o 60tis Kč,ale ne každý tu plnou výbavu potřebuje a ona ta Dynamique může taky stačit a pak potěší těch 160tis ušetřených v kapse.
Možná se pletu, ale myslím, že 2,0 se bude prodávat...
Určitě se nepletete, dvoulitr BUDE nejprodávanější (a asi nejen v česku). Ale v bazaru se cenový rozdíl (pravděpodobně, no určitě) sníží a vyplatí se (jednoznačně) hledat vůz po nějakém tom nadšenci, který do 2.2 Biturbo investoval..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 06.10.2008 11:01, RE: Sama bych to lépe nenapsala :-)
Kylie napsal:
Určitě se nepletete, dvoulitr BUDE nejprodávanější (a asi nejen v česku). Ale v bazaru se cenový rozdíl (pravděpodobně, no určitě) sníží a vyplatí se (jednoznačně) hledat vůz po nějakém tom nadšenci, který do 2.2 Biturbo investoval..
...nebo 2.7 V6 HDi (také dvě turba - každé na jednu řadu válců) po nějaké drobnější blondýnce - to by perspektivně také mohla být dobrá koupě
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 06.10.2008 11:44, RE: chvála
Valnoha napsal:
chválim přesný PP, ale rozdíl spotřeby mezi ECO a SPORT mne celkem zaskočil
To mě taky. Moje staré dobré TDi s rotačním čerpadlem si ani při hodně divoké jízdě nevezme víc než 6,5. Pan Šikl má pravdu, že dvoulitr se v C5 asi dost nadře. V common railu je množství paliva i okamžik vstřiku určován ŘJ bez mechanických zásahů na základě okamžitého vyhodnocení požadavku. Naproti tomu u TDi s rotačním čerpadlem je dávka určována elektromagnetickým mechanismem regulačního šoupátka, jehož poloha společně s polohou pedálu plynu, jejichž změny napětí jsou signály pro ŘJ, která určuje dávku paliva a předvstřik.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 06.10.2008 11:48, celkově
Proti staré C5 je to designově rozhodně pokrok, ta stará se, mě osobně, nelíbila vůbec, ale chápu že každému se líbí něco jiného. Přesnost PP je chvályhodná, spotřeba při economy jízdě taky (ono to asi vic nez teplota ovlivni provoz pri testovaci jizde). Dynamika motoru na urovni konkurence az lehce za ni. Co me zaráží jsou hodně úzké zadní dveře a malý prostor za zadních sedadlech na to, že se jedná o střední třídu s rozvorem 2815mm a auto pres délky 4,77. O kufru 439litru (na urovni Fabie sedan) ani nemluve.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 06.10.2008 12:33, Pohled z profilu
mikes napsal:
Proti staré C5 je to designově rozhodně pokrok, ta stará se, mě osobně, nelíbila vůbec, ale chápu že každému se líbí něco jiného. Přesnost PP je chvályhodná, spotřeba při economy jízdě taky (ono to asi vic nez teplota ovlivni provoz pri testovaci jizde). Dynamika motoru na urovni konkurence az lehce za ni. Co me zaráží jsou hodně úzké zadní dveře a malý prostor za zadních sedadlech na to, že se jedná o střední třídu s rozvorem 2815mm a auto pres délky 4,77. O kufru 439litru (na urovni Fabie sedan) ani nemluve.
Víte mikeši (stále se na vás za "golf" v diskuzi pod "Evropský bestseler v .." zlobím!), ono i v tomto případě se, aplikovat boční pohled a míti rentgenové oči - jak jsem vám pro pochopení problematiky doporučila, vyplatí. Pohledem z profilu zjistíte, že "rozložení" je trošičku jiné, než jste zvyklý. V praxi takováto konstrukce zajistí excelentní bezpečné jízdní vlastnosti (nejlepší možná přední náprava - zabírající /pochopitelně/ více místa v kombinaci s "uložením" motoru - ) skvostnou trakci, výborné výsledky crash testu i bezpečnosti pro chodce - "cenou" za to je třeba onen menší zavazadelník (je to asi jako nedávno zde také zmiňovaný objem nádrže (která je před/pod "kufrem") a zavazadlového prostoru - když uděláte jedno větší = to druhé bude menší - prostě "něco za něco").
Opravdu je to tak, jak jsem se rozepsala v "golfdiskuzi" s vámi, s trochou nadsázky totiž platí že: "Pokud má vůz s delším rozvorem - KRATŠÍ vnitřní prostor + menší zavazadelník = jde o lépe konstruovaný vůz, s lepšími jízdními vlastnostmi. Pokud má vůz s kratším rozvorem - VĚTŠÍ vnitřní prostor + objemnější zavazadelník = jde o hůře konstruovaný vůz, s horšími jízdními vlastnosmi.
Možná to napoprvné zní trochu "divně" - ale opravdu to NENí nesmysl, jak se někomu může zdát
PS: Teplota i nadmořská výška VELMI ovlivní chod motoru, to jen pro pořádek
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 06.10.2008 12:42, RE: chvála
Muroň napsal:
To mě taky. Moje staré dobré TDi s rotačním čerpadlem si ani při hodně divoké jízdě nevezme víc než 6,5. Pan Šikl má pravdu, že dvoulitr se v C5 asi dost nadře. V common railu je množství paliva i okamžik vstřiku určován ŘJ bez mechanických zásahů na základě okamžitého vyhodnocení požadavku. Naproti tomu u TDi s rotačním čerpadlem je dávka určována elektromagnetickým mechanismem regulačního šoupátka, jehož poloha společně s polohou pedálu plynu, jejichž změny napětí jsou signály pro ŘJ, která ur...
Woooov! Rudlíku, ty se nezdáš! Tvá přednáška z historie automobilismu byla skvostná (promiň - "neovládla" jsem to .
C5ka je "robustnější" a byť 2.0 bude v praxi asi nejrpodávanějším motorem (u minulé verze mne docela zaskočili v rakousku, kde 2.2 HDi byl málem prodejní "hit"), vzhledem k váze je 2.2 Biturbo opravdu optimum. Tedy on to ten dvoulitr na jednu stranu bez problémů "utáhne", ale ... (to jsem si jen vzpomněla na jedno šílence s Peugeot 407 2.0 HDi, který ve strahovském tunelu více jak 160 km/h nejezdí - prý to pak dělá už moc velký hluk)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 06.10.2008 12:59, RE: C5
Pepe napsal:
Neupustil, Hydroaktiv je v nabídce též. Záleží na uživateli, čemu dá přednost. A kombi je nááádherný...
Ano ano, kombik se mi taky veeelice libi, ale muj strach z poruchovosti citroenu ma nedava silu poridit jej!
reagovat
  1 2 3 ... 6




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.