0
zpět
 

diskuze k tématu: Citroën C5 2.0 HDI - jak slouží po 200 tis. km?

kategorie zařazení tématu: francouzská vozidla
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Úterý 27.08.2013 09:01, Dost ne zrovna levných drobností
Po té, co jsem zjistil, že jde o, cituji: "exkluzivní dovoz z Německa", mě výčet plejády neduhů docela zaskočil. Vím zcela jistě, že bych nebyl spokojen, kdybych musel řešit tolik otravných věcí.
A jak tak počítám nájezd, vychází mi 15 tisíc/rok a přesto, že se jedná o HDI, tak si nejsem jist, že bych si je po 7-mi letech provozu dopřál, zejména na dlouhé cesty po Evropě, kdy stačí natankovat kdovíjakou naftu a už ve vzduchu visí problém.
reagovat
rojack
počet příspěvků145
datum registrace06.01.2009
Úterý 27.08.2013 10:21, No, asi bych do toho nešel
Ty závady jsou otravné a když uvážím že s OII jsem tohle neřešil a i tu spojku mám při nájezdu přes 200 stále původní ..........
Vzpěry pátých dveří na normální auto seženete v e-obchodě za 600Kč, vyzkoušeno na Opelovi, fungují. Tak snad i na Frantíka budou mít.
A jak jezdí ty šestipalcové gumy?
reagovat
free78
počet příspěvků300
datum registrace19.09.2008
Úterý 27.08.2013 10:23, vzpěry pátých dveří
cena za originální vzpěry pátých dveří je brutální! 8 tisíc .
Já když loni měnil originální vzpěry pátých dveří (kombi) u BMW řady 5, tak cena za obě dvě byla v originálním autosalonu BMW 2400,- Kč.
Takže jak vidím, vyplatí se koupit neprémiovou značku
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Úterý 27.08.2013 10:50, Pozitivní recenze
Vůbec je celá recenze navzdory seznamu závad docela pozitivní. Zaujala mě pasáž o praskání žárovek s tím, že xenony to řeší. Pán asi nezjišťoval, jak příjemné jsou ceny kolem xenonů, a to nemyslím jen výbojku. Máme tam VN trafo, startér, snímače zatížení, svoji ŘJ, motorky naklápění. Obvykle nic z uvedeného nejde pod 2000 a jsou tam i položky, u kterých cena vyloženě nepříjemně zaskočí, a to jsem nezmínil ostřikovače světlometů, protože špinavý xenon svítí hůř než čistý halogen.
Já kdybych si mohl vybrat, tak raději sem tam vyměním nějakou halogenku. Třeba teď jsem zjistil, že mi zatuhl snímač zatížení na zadní nápravě a ulomilo se raménko. Vrakoviště hlásí trvalý nedostatek a nový je za 2500 v autorizáku i s prací. Až se začne brzo stmívat, tak světla dostanou letos generálku. Polykarbonát je za 12 let hodně zmatnělý a doufám, že nivelace bude jen o tom snímači, maximálně o druhém na přední nápravě, jehož stav neznám.
A kdybych chtěl nová světla (vyšlehaná parabola), což lze u halogenů relativně levně řešit, tak mi 30 tisíc nebude stačit. Pro malý nájezd bych měl na ojetině raději halogeny. Jediné významné plus je, že na dálnici xenony mají jakýsi pomyslný "klín", kterým auta z levého pruhu "nasunují" do pravého, pokud trošku spěchám.
reagovat
free78
počet příspěvků300
datum registrace19.09.2008
Úterý 27.08.2013 14:30, RE: Pozitivní recenze
David V napsal:
Vůbec je celá recenze navzdory seznamu závad docela pozitivní. Zaujala mě pasáž o praskání žárovek s tím, že xenony to řeší. Pán asi nezjišťoval, jak příjemné jsou ceny kolem xenonů, a to nemyslím jen výbojku. Máme tam VN trafo, startér, snímače zatížení, svoji ŘJ, motorky naklápění. Obvykle nic z uvedeného nejde pod 2000 a jsou tam i položky, u kterých cena vyloženě nepříjemně zaskočí, a to jsem nezmínil ostřikovače světlometů, protože špinavý xenon svítí hůř než čistý halogen. Já kdybych si mohl vybrat, tak raději sem tam vyměním nějakou halogenku. Třeba teď jsem zjistil, že mi zatuhl snímač zatížení na zadní nápravě a ulomilo se raménko. Vrakoviště hlásí trvalý nedostatek a nový je za 2500 v autorizáku i s prací. Až se začne brzo stmívat, tak světla dostanou letos generálku. Polykarbonát je za 12 let hodně zmatnělý a doufám, že nivelace bude jen o tom snímači, maximálně o druhém na přední nápravě, jehož stav neznám. A kdybych chtěl nová světla (vyšlehaná parabola), což lze u halogenů relativně levně řešit, tak mi 30 tisíc nebude stačit. Pro malý nájezd bych měl na ojetině raději halogeny. Jediné významné plus je, že na dálnici xenony mají jakýsi pomyslný "klín", kterým auta z levého pruhu "nasunují" do pravého, pokud trošku spěchám.


Xenony sice jsou drahé, ale pokud se nebudou kazit, tak "drahota" jednotlivých náhradních dílů může být majiteli u zádele.
Sám mám xenony a až do doby než jsem si koupil ojetinu, kde náhodou xenony byly, jsem nechápal, jak může někdo u nového vozu připlatit 30 tisíc za lepší světla. Teď nechápu jak může někdo jezdit bez nich.
reagovat
*autofans*
počet příspěvků159
datum registrace21.11.2008
Úterý 27.08.2013 15:00, Trocho pozitivního pohledu na věc
Recenze je sice po pár tisícovkách kilometrů, ale je třeba si uvědomit že má najeto přes 200tkm což na auta vyráběná v poslední dekádě s programovatelnou životností cca 250tkm je až až. Důležité je, že auto uživatele nikde nenechalo viset, opravy jsou víceméně drobnosti které nebrání bezpečné jízdě.
Koncernový sourozenec stejného objemu motoru by mohl spolehlivost a kultivovanost 2.0HDi závidět a především srovnatelný passat by ze stejného roku stál o 60tKč více přičemž také už není bůhvíjakým etalonem spolehlivosti. Přeji uživateli ať mu auto slouží, myslím že v rámci C5 si nemohl vybrat lepší motorizaci. Joudům kteří srovnávají C5 a Octavii doporučuji obě auta krátce po sobě vyzkoušet, především na D1 i totální automobilový retard pozná rozdíl.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Úterý 27.08.2013 15:56, RE: Pozitivní recenze
David V napsal:
Vůbec je celá recenze navzdory seznamu závad docela pozitivní. Zaujala mě pasáž o praskání žárovek s tím, že xenony to řeší. Pán asi nezjišťoval, jak příjemné jsou ceny kolem xenonů, a to nemyslím jen výbojku. Máme tam VN trafo, startér, snímače zatížení, svoji ŘJ, motorky naklápění. Obvykle nic z uvedeného nejde pod 2000 a jsou tam i položky, u kterých cena vyloženě nepříjemně zaskočí, a to jsem nezmínil ostřikovače světlometů, protože špinavý xenon svítí hůř než čistý halogen. Já kdybych si mohl vybrat, tak raději sem tam vyměním nějakou halogenku. Třeba teď jsem zjistil, že mi zatuhl snímač zatížení na zadní nápravě a ulomilo se raménko. Vrakoviště hlásí trvalý nedostatek a nový je za 2500 v autorizáku i s prací. Až se začne brzo stmívat, tak světla dostanou letos generálku. Polykarbonát je za 12 let hodně zmatnělý a doufám, že nivelace bude jen o tom snímači, maximálně o druhém na přední nápravě, jehož stav neznám. A kdybych chtěl nová světla (vyšlehaná parabola), což lze u halogenů relativně levně řešit, tak mi 30 tisíc nebude stačit. Pro malý nájezd bych měl na ojetině raději halogeny. Jediné významné plus je, že na dálnici xenony mají jakýsi pomyslný "klín", kterým auta z levého pruhu "nasunují" do pravého, pokud trošku spěchám.


Xenony mají ještě jednu výhodu a tou je schopnost reagovat na rychlost jízdy a zvětšit dosvit paprsku. U meganu i x-trailu je na dálnici v rychlostech 140+ (kdy jsou xenony maximálně zvednuté) jen minimální rozdíl mezi potkávacím a dálkovým světlem, což beru jako jednoznačné plus pro moji bezpečnost. Jinak máš samozřejmě pravdu, ceny "servisu" i dílů jsou u xenonů podstatně vyšší.
reagovat
DaveCZ
počet příspěvků4
datum registrace27.08.2013
Úterý 27.08.2013 20:38, pneu
Koupit si na zimu 215 gumy jenom protože jsou zapsané v TP je blbost mám C5 taky a chvili jsem tam 215 v zimě měl a auto bylo na sněhu až absurdně neohrabané
reagovat
mufik.martin
počet příspěvků248
datum registrace09.05.2007
Středa 28.08.2013 10:04, RE: pneu
DaveCZ napsal:
Koupit si na zimu 215 gumy jenom protože jsou zapsané v TP je blbost mám C5 taky a chvili jsem tam 215 v zimě měl a auto bylo na sněhu až absurdně neohrabané


Na druhou stranu pokud se stane nehoda a budete chtit od pojistovny hradit vasi skodu a budete mit na aute jiny rozmer pneu tak se muze pojistovna zacit cukat a tezko jim budete dokazovat, ze rozdil v brzdne draze mezi 205 a 215 gumou. I kdyz souhlasim, ze 205 by bohate stacila tak radeji dodrzim rozmery v TP a pokud tam nemam vyjjimku na jina kola tak radeji nebudu pokouset nase urady, pojistovny atd.
reagovat
rojack
počet příspěvků145
datum registrace06.01.2009
Středa 28.08.2013 12:04, RE: Pozitivní recenze
Pavlik napsal:
David V napsal:
Vůbec je celá recenze navzdory seznamu závad docela pozitivní. Zaujala mě pasáž o praskání žárovek s tím, že xenony to řeší. Pán asi nezjišťoval, jak příjemné jsou ceny kolem xenonů, a to nemyslím jen výbojku. Máme tam VN trafo, startér, snímače zatížení, svoji ŘJ, motorky naklápění. Obvykle nic z uvedeného nejde pod 2000 a jsou tam i položky, u kterých cena vyloženě nepříjemně zaskočí, a to jsem nezmínil ostřikovače světlometů, protože špinavý xenon svítí hůř než čistý halogen. Já kdybych si mohl vybrat, tak raději sem tam vyměním nějakou halogenku. Třeba teď jsem zjistil, že mi zatuhl snímač zatížení na zadní nápravě a ulomilo se raménko. Vrakoviště hlásí trvalý nedostatek a nový je za 2500 v autorizáku i s prací. Až se začne brzo stmívat, tak světla dostanou letos generálku. Polykarbonát je za 12 let hodně zmatnělý a doufám, že nivelace bude jen o tom snímači, maximálně o druhém na přední nápravě, jehož stav neznám. A kdybych chtěl nová světla (vyšlehaná parabola), což lze u halogenů relativně levně řešit, tak mi 30 tisíc nebude stačit. Pro malý nájezd bych měl na ojetině raději halogeny. Jediné významné plus je, že na dálnici xenony mají jakýsi pomyslný "klín", kterým auta z levého pruhu "nasunují" do pravého, pokud trošku spěchám.
Xenony mají ještě jednu výhodu a tou je schopnost reagovat na rychlost jízdy a zvětšit dosvit paprsku. U meganu i x-trailu je na dálnici v rychlostech 140+ (kdy jsou xenony maximálně zvednuté) jen minimální rozdíl mezi potkávacím a dálkovým světlem, což beru jako jednoznačné plus pro moji bezpečnost. Jinak máš samozřejmě pravdu, ceny "servisu" i dílů jsou u xenonů podstatně vyšší.


Xenony jsou hlavně mor moderní doby. Jezdím v noci často a je to utrpení, když na dálnici zezadu dojíždí nějaké auto s xenony. Dřív jsem alespoň tušil, že jde o nějaké BMW či Audi, ale dnes to má už kdekdo.
reagovat
Citroenak
počet příspěvků719
datum registrace13.04.2012
Středa 28.08.2013 12:18, Spolahlivost
Neviem ako vy, ale ja tam ziadny velky vypis chyb auta nevidim. Jedina specialna chyba je tam netesnost hydractivu, co po tolkych kilometroch a 8 rokoch nebude nic strasne. Ta vrzgajuca zadna naprava, to je opotrebenie. Auto bolo zatazovane. To ze bola skor vymenena spojka moze byt bud pretocenim, alebo zlym soferom. Tu totiz zalezi na 80% na soferovy, nie na konkretnom aute. A jasne ze na oktavii nebolo nic z toho treba riesit. Vacsina oktavii je v tzv. homeless edition s volantom a rychlostnou pakou (niekedy mozno aj radio). Ano je to spolahlive, ale urcite menej ako bicykel, ktory ma len pedale, kolesa a retiazku. Ja mam C5 v strednej vybave SX+ bixenony, a ked vam zacnem menovat co to vsetko ma, polovici slov ani nebudete rozumiet. Kazdy ma svoje priority. Toto je velke lacne komfortne rodinne auto. Oktavia je velke drahe tvrde rodinne auto. Kazdy si moze vybrat to svoje. Len to prosim vas neporovnavajte.
reagovat
pargi
počet příspěvků6
datum registrace17.10.2008
Středa 28.08.2013 12:42, RE: Pozitivní recenze
Pavlik napsal:
David V napsal:
Vůbec je celá recenze navzdory seznamu závad docela pozitivní. Zaujala mě pasáž o praskání žárovek s tím, že xenony to řeší. Pán asi nezjišťoval, jak příjemné jsou ceny kolem xenonů, a to nemyslím jen výbojku. Máme tam VN trafo, startér, snímače zatížení, svoji ŘJ, motorky naklápění. Obvykle nic z uvedeného nejde pod 2000 a jsou tam i položky, u kterých cena vyloženě nepříjemně zaskočí, a to jsem nezmínil ostřikovače světlometů, protože špinavý xenon svítí hůř než čistý halogen. Já kdybych si mohl vybrat, tak raději sem tam vyměním nějakou halogenku. Třeba teď jsem zjistil, že mi zatuhl snímač zatížení na zadní nápravě a ulomilo se raménko. Vrakoviště hlásí trvalý nedostatek a nový je za 2500 v autorizáku i s prací. Až se začne brzo stmívat, tak světla dostanou letos generálku. Polykarbonát je za 12 let hodně zmatnělý a doufám, že nivelace bude jen o tom snímači, maximálně o druhém na přední nápravě, jehož stav neznám. A kdybych chtěl nová světla (vyšlehaná parabola), což lze u halogenů relativně levně řešit, tak mi 30 tisíc nebude stačit. Pro malý nájezd bych měl na ojetině raději halogeny. Jediné významné plus je, že na dálnici xenony mají jakýsi pomyslný "klín", kterým auta z levého pruhu "nasunují" do pravého, pokud trošku spěchám.
Xenony mají ještě jednu výhodu a tou je schopnost reagovat na rychlost jízdy a zvětšit dosvit paprsku. U meganu i x-trailu je na dálnici v rychlostech 140+ (kdy jsou xenony maximálně zvednuté) jen minimální rozdíl mezi potkávacím a dálkovým světlem, což beru jako jednoznačné plus pro moji bezpečnost. Jinak máš samozřejmě pravdu, ceny "servisu" i dílů jsou u xenonů podstatně vyšší.


A je to stejně bezpečné i pro ostatní účastníky provozu?
reagovat
DaveCZ
počet příspěvků4
datum registrace27.08.2013
Středa 28.08.2013 13:11, RE: Spolahlivost
Citroenak napsal:
Neviem ako vy, ale ja tam ziadny velky vypis chyb auta nevidim. Jedina specialna chyba je tam netesnost hydractivu, co po tolkych kilometroch a 8 rokoch nebude nic strasne. Ta vrzgajuca zadna naprava, to je opotrebenie. Auto bolo zatazovane. To ze bola skor vymenena spojka moze byt bud pretocenim, alebo zlym soferom. Tu totiz zalezi na 80% na soferovy, nie na konkretnom aute. A jasne ze na oktavii nebolo nic z toho treba riesit. Vacsina oktavii je v tzv. homeless edition s volantom a rychlostnou pakou (niekedy mozno aj radio). Ano je to spolahlive, ale urcite menej ako bicykel, ktory ma len pedale, kolesa a retiazku. Ja mam C5 v strednej vybave SX+ bixenony, a ked vam zacnem menovat co to vsetko ma, polovici slov ani nebudete rozumiet. Kazdy ma svoje priority. Toto je velke lacne komfortne rodinne auto. Oktavia je velke drahe tvrde rodinne auto. Kazdy si moze vybrat to svoje. Len to prosim vas neporovnavajte.

Ta netěsnost byla stejně způsobená tím že tam někdo nalil LHM místo LDS tuto kravinu potom odnese celý hydroactiv. Hydraulika je to poslední s čím má tohle auto problém mnohem častější jsou chronické problémy se zadhrávající se ruční brzdou a díky tomu dokroucené kotouče a vyhřátá ložiska, nefungující park. asistent, zlomené natáčecí klapky v topení (musí ven celá palubní derska nedoporučuji nervově slabším jedincům), spojka nebo lépe řečeno dvouhmotový setrvačník a to hlavně u 1.6 hdi. Neříkám že to je vyloženě špatné auto sám jsem s ním spokojen ale neumět si na něm vše spravít sám asi bych ho proklínal .
reagovat
rojack
počet příspěvků145
datum registrace06.01.2009
Středa 28.08.2013 14:04, RE: Pozitivní recenze
pargi napsal:
Pavlik napsal:
David V napsal:
Vůbec je celá recenze navzdory seznamu závad docela pozitivní. Zaujala mě pasáž o praskání žárovek s tím, že xenony to řeší. Pán asi nezjišťoval, jak příjemné jsou ceny kolem xenonů, a to nemyslím jen výbojku. Máme tam VN trafo, startér, snímače zatížení, svoji ŘJ, motorky naklápění. Obvykle nic z uvedeného nejde pod 2000 a jsou tam i položky, u kterých cena vyloženě nepříjemně zaskočí, a to jsem nezmínil ostřikovače světlometů, protože špinavý xenon svítí hůř než čistý halogen. Já kdybych si mohl vybrat, tak raději sem tam vyměním nějakou halogenku. Třeba teď jsem zjistil, že mi zatuhl snímač zatížení na zadní nápravě a ulomilo se raménko. Vrakoviště hlásí trvalý nedostatek a nový je za 2500 v autorizáku i s prací. Až se začne brzo stmívat, tak světla dostanou letos generálku. Polykarbonát je za 12 let hodně zmatnělý a doufám, že nivelace bude jen o tom snímači, maximálně o druhém na přední nápravě, jehož stav neznám. A kdybych chtěl nová světla (vyšlehaná parabola), což lze u halogenů relativně levně řešit, tak mi 30 tisíc nebude stačit. Pro malý nájezd bych měl na ojetině raději halogeny. Jediné významné plus je, že na dálnici xenony mají jakýsi pomyslný "klín", kterým auta z levého pruhu "nasunují" do pravého, pokud trošku spěchám.
Xenony mají ještě jednu výhodu a tou je schopnost reagovat na rychlost jízdy a zvětšit dosvit paprsku. U meganu i x-trailu je na dálnici v rychlostech 140+ (kdy jsou xenony maximálně zvednuté) jen minimální rozdíl mezi potkávacím a dálkovým světlem, což beru jako jednoznačné plus pro moji bezpečnost. Jinak máš samozřejmě pravdu, ceny "servisu" i dílů jsou u xenonů podstatně vyšší.
A je to stejně bezpečné i pro ostatní účastníky provozu?

No právě. Někdo to vidí jako plus pro jeho bezpečnost, já to vidím jako neohleduplnost k ostatním účastníkům provozu.
reagovat
rojack
počet příspěvků145
datum registrace06.01.2009
Středa 28.08.2013 14:08, RE: Spolahlivost
Citroenak napsal:
Neviem ako vy, ale ja tam ziadny velky vypis chyb auta nevidim. Jedina specialna chyba je tam netesnost hydractivu, co po tolkych kilometroch a 8 rokoch nebude nic strasne. Ta vrzgajuca zadna naprava, to je opotrebenie. Auto bolo zatazovane. To ze bola skor vymenena spojka moze byt bud pretocenim, alebo zlym soferom. Tu totiz zalezi na 80% na soferovy, nie na konkretnom aute. A jasne ze na oktavii nebolo nic z toho treba riesit. Vacsina oktavii je v tzv. homeless edition s volantom a rychlostnou pakou (niekedy mozno aj radio). Ano je to spolahlive, ale urcite menej ako bicykel, ktory ma len pedale, kolesa a retiazku. Ja mam C5 v strednej vybave SX+ bixenony, a ked vam zacnem menovat co to vsetko ma, polovici slov ani nebudete rozumiet. Kazdy ma svoje priority. Toto je velke lacne komfortne rodinne auto. Oktavia je velke drahe tvrde rodinne auto. Kazdy si moze vybrat to svoje. Len to prosim vas neporovnavajte.


No tak jistěěěěěěěěě, citroen nejlepšísuperauto. Jenom jestli se vám ty serepetičky, u kterých my ani nerozumíme na co jsou, nesypou jedna po druhé, což u citroenů není neobvyklé. U oktávky stačí 4x4, dvouzonová klima, senzory, nějaké to vyhřívání a víc netřeba řešit, to už jsou potom jenom tzv. kazítka.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Středa 28.08.2013 21:29, RE: Pozitivní recenze
rojack napsal:
pargi napsal:
Pavlik napsal:
David V napsal:
Vůbec je celá recenze navzdory seznamu závad docela pozitivní. Zaujala mě pasáž o praskání žárovek s tím, že xenony to řeší. Pán asi nezjišťoval, jak příjemné jsou ceny kolem xenonů, a to nemyslím jen výbojku. Máme tam VN trafo, startér, snímače zatížení, svoji ŘJ, motorky naklápění. Obvykle nic z uvedeného nejde pod 2000 a jsou tam i položky, u kterých cena vyloženě nepříjemně zaskočí, a to jsem nezmínil ostřikovače světlometů, protože špinavý xenon svítí hůř než čistý halogen. Já kdybych si mohl vybrat, tak raději sem tam vyměním nějakou halogenku. Třeba teď jsem zjistil, že mi zatuhl snímač zatížení na zadní nápravě a ulomilo se raménko. Vrakoviště hlásí trvalý nedostatek a nový je za 2500 v autorizáku i s prací. Až se začne brzo stmívat, tak světla dostanou letos generálku. Polykarbonát je za 12 let hodně zmatnělý a doufám, že nivelace bude jen o tom snímači, maximálně o druhém na přední nápravě, jehož stav neznám. A kdybych chtěl nová světla (vyšlehaná parabola), což lze u halogenů relativně levně řešit, tak mi 30 tisíc nebude stačit. Pro malý nájezd bych měl na ojetině raději halogeny. Jediné významné plus je, že na dálnici xenony mají jakýsi pomyslný "klín", kterým auta z levého pruhu "nasunují" do pravého, pokud trošku spěchám.
Xenony mají ještě jednu výhodu a tou je schopnost reagovat na rychlost jízdy a zvětšit dosvit paprsku. U meganu i x-trailu je na dálnici v rychlostech 140+ (kdy jsou xenony maximálně zvednuté) jen minimální rozdíl mezi potkávacím a dálkovým světlem, což beru jako jednoznačné plus pro moji bezpečnost. Jinak máš samozřejmě pravdu, ceny "servisu" i dílů jsou u xenonů podstatně vyšší.
A je to stejně bezpečné i pro ostatní účastníky provozu?
No právě. Někdo to vidí jako plus pro jeho bezpečnost, já to vidím jako neohleduplnost k ostatním účastníkům provozu.


Jako neohleduplnost to sice vnímat můžete, ale to je tak všechno. Xenony mám originál (na meganu za docela mastný příplatek) a mají tedy homologaci pro provoz. To o čem píšete je v naprosté většině problém ignorantů, kteří si namontují HID xenon sadu za pár stovek z internetu do fabie (ty jsou oslňováním vyhlášené) nebo podobného stroje. Takové xenony nemají homologaci, naklápění ani ostřikovače, oslňují a jsou nebezpečné, moje mohou být při nejlepší vůli nepříjemné. Nic víc nic méně. Kdo má v noci problém s originál xenony, případně s očima, ať neleze v noci za volant - já se v tomto ohledu přizpůsobovat nehodlám. Díky xenonům jsem se vyhnul střetu s opilcem spícím na silnici a rozhodně se jich po takové zkušenosti nevzdám kvůli uplakánkům co auto s nimi nemají.
reagovat
toskey
počet příspěvků19
datum registrace28.05.2010
Čtvrtek 29.08.2013 21:43, xenony
přesně tak, originál xenony neoslňují, narozdíl od neseřízených halogenových světel nebo aut jednooček,kdy jedno po prasknutí žárovky svítí ta druhá mnohem víc. Xenony mají nivelaci, na rozdíl od pevných halogenových světel, kdy každý druhý má špatně seřízený,nebo zatížený auto a svítí mí do očí. Cena xenon světel na C5 stojí kolem 3-5000 použitý. C5 má každá druhá bixenony, tedy jejich spousta k sehnání z druhý ruky. Cena vzpěr pro kombi je 2x 2400 pro celý víko (speciální s pružinou) a 2x400 na malý okno, dvojité otvírání okna alá BMW řady 3,5. Oprava se řeší hlavně levnější cestou dofouknutím a výměnou těsnění za 600 všechny 4 vzpěry. Cena koulí ,které se vlastně jako jedině řeší na hydraulice nejdřív po 200 000 může a nemusí nastat cena i s prací 15 000 i s výměnou LDS originál koule- cena jako za normální tlumiče. výměna spojka je nestandartní po 160tkm u 2.0 hdi je spíš zapříčena špatným řidičem, u 1,6hdi je to možný. Cena fapu u PSA jedna z nejlevnějších napříč všemi automobilkami. Jinak není potřeba výměna,ale stačí vyčistit horkou wapkou a doplnit elloys. Jinak co pán uvedl za poruchy (slabé vzpěry,vrzající ložiska, zadních kol,zatuhlá přední ruční brzda, nefunkční otvírání malého okna zadního víka, zaseklá klapka v topení,výměna cívek u benzínových V6 jsou časté neduhy C5 I a II ale také to jsou jediné poruchy,kterými trpí, Netrpí fatálními a drahými poruchami jako jiné auta jiných automobilek... Bohužel v čechách je nějakým způsobem vypěstovaná nevraživost vůči francouzským autům, kde se neodpouští vůbec nic. Třeba C5 III má ještě mnohem míň chyb než předchozí a je dokonce dobře vedena ve statistikách spolehlivosti.
reagovat
gull2
počet příspěvků9
datum registrace18.09.2012
Pátek 30.08.2013 09:47, RE: Dost ne zrovna levných drobností
David V napsal:
Po té, co jsem zjistil, že jde o, cituji: "exkluzivní dovoz z Německa", mě výčet plejády neduhů docela zaskočil. Vím zcela jistě, že bych nebyl spokojen, kdybych musel řešit tolik otravných věcí. A jak tak počítám nájezd, vychází mi 15 tisíc/rok a přesto, že se jedná o HDI, tak si nejsem jist, že bych si je po 7-mi letech provozu dopřál, zejména na dlouhé cesty po Evropě, kdy stačí natankovat kdovíjakou naftu a už ve vzduchu visí problém.


Někde v převodu článku nastala chyba, exluzivní dovoz to nebyl, ale označení výbavy je exclusiv. Co se týká nafty, tak se pokud možno hodlám držet prémiového paliva. Nájezd, to je samozřejmě riziko u každého nejen ojetého vozu. Už mě sklamala i rok stará KIA ceed, kdy se musel měnit celý motor, sice v záruce, ale starosti to nadělalo.

reagovat
gull2
počet příspěvků9
datum registrace18.09.2012
Pátek 30.08.2013 09:55, RE: No, asi bych do toho nešel
rojack napsal:
Ty závady jsou otravné a když uvážím že s OII jsem tohle neřešil a i tu spojku mám při nájezdu přes 200 stále původní .......... Vzpěry pátých dveří na normální auto seženete v e-obchodě za 600Kč, vyzkoušeno na Opelovi, fungují. Tak snad i na Frantíka budou mít. A jak jezdí ty šestipalcové gumy?


Gumy jezdí dobře, zatím jsem nezaznamenal problém, pokud nepočítám, mírné rozhození ve vyjetých kolejích. Jinak Octávku C5 se moc porovnávat nedá, vzhledem k třídě a taky za cenu tohoto korábu se octávky prodávájí se sakra více km. Každopádně vše je o štěstí na kus a já jsem ho zatím měl.

reagovat
gull2
počet příspěvků9
datum registrace18.09.2012
Pátek 30.08.2013 10:02, RE: Spolahlivost
DaveCZ napsal:
Citroenak napsal:
Neviem ako vy, ale ja tam ziadny velky vypis chyb auta nevidim. Jedina specialna chyba je tam netesnost hydractivu, co po tolkych kilometroch a 8 rokoch nebude nic strasne. Ta vrzgajuca zadna naprava, to je opotrebenie. Auto bolo zatazovane. To ze bola skor vymenena spojka moze byt bud pretocenim, alebo zlym soferom. Tu totiz zalezi na 80% na soferovy, nie na konkretnom aute. A jasne ze na oktavii nebolo nic z toho treba riesit. Vacsina oktavii je v tzv. homeless edition s volantom a rychlostnou pakou (niekedy mozno aj radio). Ano je to spolahlive, ale urcite menej ako bicykel, ktory ma len pedale, kolesa a retiazku. Ja mam C5 v strednej vybave SX+ bixenony, a ked vam zacnem menovat co to vsetko ma, polovici slov ani nebudete rozumiet. Kazdy ma svoje priority. Toto je velke lacne komfortne rodinne auto. Oktavia je velke drahe tvrde rodinne auto. Kazdy si moze vybrat to svoje. Len to prosim vas neporovnavajte.
Ta netěsnost byla stejně způsobená tím že tam někdo nalil LHM místo LDS tuto kravinu potom odnese celý hydroactiv. Hydraulika je to poslední s čím má tohle auto problém mnohem častější jsou chronické problémy se zadhrávající se ruční brzdou a díky tomu dokroucené kotouče a vyhřátá ložiska, nefungující park. asistent, zlomené natáčecí klapky v topení (musí ven celá palubní derska nedoporučuji nervově slabším jedincům), spojka nebo lépe řečeno dvouhmotový setrvačník a to hlavně u 1.6 hdi. Neříkám že to je vyloženě špatné auto sám jsem s ním spokojen ale neumět si na něm vše spravít sám asi bych ho proklínal .

Nj, taky se asi stanu mnohem zručnějším v servisních pracích. Tu spojku má možná na svědomí tahání nějakého karavanu, vzhledem k tomu, že tam mám od novoty kouli.
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.