0
zpět
 

diskuze k tématu: Citroen C4 s dieselem - jaký je?

kategorie zařazení tématu: poradna, technické dotazy, francouzská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 11.03.2010 00:35, RE: Benzín ??? Jak kdy a v čem ....
David V napsal:
Nejsem úplně fanatický zastánce benzínu, například off-road v benzínu považuji za nešťastné kvůli nedostatku točivého momentu právě při nízkých otáčkách v terénu. Dále pak pro různé vany je nafta taky lepší, protože tam půjde spotřeba do vysokých čísel. Ovšem jezdit naftovou limuzínou mi přijde zrůdné. Ještě tak možná kombíky středních tříd se zavřenýma očima....
Ale stejně se to pořád motá kolem prachů. Koupím auto za 1,5 M, najezdím s ním 200 tisíc a když půjdu do nafty, tak ušetřím kolik ? 50...
No právě ty limuzínu jsu dost těžký, citelně těžší než velký kombík, tam ten krouťák taky využiješ. Ale ty emise. Ty uhlovodíky snad částečně řeší močovina, ale přece jen, výrobcům se do tohoto řešení zatím moc nechce.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 11.03.2010 06:15, RE: Benzín ??? Jak kdy a v čem ....
Koloss napsal:
Obecně souhlasím, zevšeobecnil bych to tak, že argumentů pro diesel přibývá s narůstajícím rozdílem ve spotřebě paliva u odpovídajících benzínových a naftových motorizací jednoho modelu. Třeba S-max bych asi s benzínem nechtěl, spotřeba by už byla nepříjemná.

Ale je tam jedno ale - emise. Emise CO2 doporučuju ignorovat, je to pro člověka neškodný plyn, pro rostliny potrava. Globální oteplovači se zdiskreditovali svým profláknutým lhaním a zkreslováním. Jenže u seřízeného benzíňáku tím emise víc...
Konečně někdo komu to taky docvaklo jak to vlastně doopravdy je s CO. jinak bych přečetl www.antidiesel.eu
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 11.03.2010 08:17, RE: Benzín ??? Jak kdy a v čem ....
David V napsal:
Nejsem úplně fanatický zastánce benzínu, například off-road v benzínu považuji za nešťastné kvůli nedostatku točivého momentu právě při nízkých otáčkách v terénu. Dále pak pro různé vany je nafta taky lepší, protože tam půjde spotřeba do vysokých čísel. Ovšem jezdit naftovou limuzínou mi přijde zrůdné. Ještě tak možná kombíky středních tříd se zavřenýma očima....
Ale stejně se to pořád motá kolem prachů. Koupím auto za 1,5 M, najezdím s ním 200 tisíc a když půjdu do nafty, tak ušetřím kolik ? 50...
Při rozdílu 3 lirtrů je to při tomto nájezdu rozdíl 200000kč,u některých vozů bude ten rozdíl klidně 400000kč.Jezdím na naftu přes 20let,ale občas si pořídím benzina.Měl jsem 320 cdi a jezdil za cca 9litrů nafty,tedˇmám benziína 5L .spotřeba narostla o 7 litrů a je to hned 400000kč,ale to jsou spíš extrémy.Pokud je někdo zvyklý na naftu a zátah moderních motorů,tak benzína si těžko pořídí,pokud to nemá podobné vlastnosti.Já jsem to udělal a celkem si to také užívám,ale musím si to zaplatit.Proto kdo ,hodně počítá ,tak si prostě koupí naftu.U ojetin je to však risiko,tím větší,čím je vůz starší.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 11.03.2010 08:39, RE: Setrvačník
Koloss napsal:
Musím se ozvat. Zaprvé - dečka pod kapotu na benzíňák patří, já ji tam mám. Je to první známka toho, že předchozí majitel se o ten benzín 2.0 nestaral úplně nejlíp. Dále to je patrné z popisu chování motoru. Na trojku dám 130 a nejsem v omezovači, občas to dělám abych vyhnal pavouky (oklepal usazeniny). Podřazovat ve 120 na trojku je samozřejmě blbost, to bych stejně za chvíli řadil čtyřku. Jenže ta 4 ve 120 točí 4700 otáček a mám prostor pro zrychlování do 6000, to už bych jel 150, tolik ani...
taky jsem dal u toho benzinoveho mondea spotrebu 7.0 ale to bylo tim ze jsem nastavil tempomat na 110 a jel jsem 200 km tam a 200 zpet, nebylo odbre pocasi tak to byla idealni rychlost, ale vetsinou jezdim na tempomat na 140. Ze tam decka neni to nechapu, mozna je to tim, ze to je dovoz, treba pro nektere trhy nebyl, nevim, nezjistoval jsem to, nebo ho prokousala kuna a majitel to vyhodil netusim, proste mi tam chybi. Ano taky jezdim nekdy az do omezovace, pusti me az presne na 7tis otacek, ale stale si stojim za tim, ze pokud jedu po okresce tak i kdyz podrazim jak chci a mam v aute 3 - 4 lidi tak me to trva dele nez s TDCI. A opravdu nepredjizdim s nizkymi otackami, hodim tam klidne i tu trojku a ma temer 4 tis otacek a plyn dam na podlahu, taky jsem si myslel, ze by mel jet motor vice, jak byl ve fordu na diagnostice a projizdel ho technik a rikal, ze to jede absolutne standartne jako ostatni 2.0 co tam maji. Proste je to tezke auto a kdyz se obsadi tak uz se hur rozjizdi ve vyssich rychlostech. Ano na petku i s plynm autem muzu jet 100kmh a kdyz pridam tak me taky zacne zrychlovat az do 220, ale proste si myslim, ze ten 2.0 je zakladni motor a spis bych tam v tomto aute videl 2.5, obzvlaste kdyz jezdite plnejsi. K tem filtrum DPF ty se pokud vim acpavaji pokud nekdo jezdi jen po meste a hodne setri motor....take pri bezne dalnicni jizde by se mel filtr vycistit, nebo se pletu?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 11.03.2010 08:49, RE: Setrvačník
Koloss napsal:
Když se ti comp odchyluje tak málo, tak asi jezdíš spíš delší štreky. Moje cesta do práce je necelých 10 km, pak to kecá ty 4 deci. Nechápu, proč to má mufik.martin takové zdechlé. Napadá mě zanesený palivový filtr, taky může být motor zanesený karbonem, jak s tím jezdila jeho máti, tak asi moc motor nehonila.

A s tím nickem - nic nemusí být jak na první pohled vypadá. Vanu sice nosím, ale běhat dvě hodiny po tenisovém kurtu pořád zvládnu.
Motor nemam zdechly, kdyby byl zdechly tak z nej nedostanu ve 4 lidech 220 na dalnici, podotykam rovina, zadny kopecek. Kdyz jedu v aute sam tak je to taky dobre, ale kdyz proste auto obsadim lidmi a zavazadly tak se hure predjizdi nez s TDCI. To je cele. Nazor, ze je motor slabsi je relevantni, zalezi k cemu to vztahujete, ja mam proste od auta urcitou predstavu o vykonu, ktera se neda merit v konich nebo tak. Me je jedno jaka je maximalka auta, je mi jedno za kolik to udela 100kmh, me jde o to, kdyz potrebuju predjet jak dalece je auto pruzne. Nezavodim na svetlech, nelamu rychlostni rekordy, ale kdyz mam pred sebou autobus, avii, kamion nebo jen pomalejsi auto tak potrebuji predjizdet. Vam mozna prijde, ze mam motor nejak oslabeny vlivem nejake zavady, ja to vidim tak, ze mam motor v poradku jen mi nedostacuje vykonem a videl bych tam radeji par koniku navic. Jinak filtry veskere menim pravidelne, pri koupi sli komplet vsechny, palivovy, vzduchovy, kabinovy, olejovy, a pak s olejem menim olejovej a ob vymenu oleje i vzduchovej. Nekupuji zadny starline ale MANN. Jinak usazeniny bych tam asi nehledal, mama je docela drak za volantem, takze motor rada toci a rada jezdi svizne a po dalnici kdyz je volno taky jezdi lehce nad limitem z tech cca 30 tis co jsme na tom benzinovem najeli je cca pulka moje km a motor nebyl podtacen ani nejak setren. Psal jsem, ze musim jinak pochvalit spotrebu benzinu, ze kombinovany kol 8.5 me prijde krasny. Jen ze diky kratke prevodovce kdyz jedete 140 po dalnici tak to zere zbytecne moc protoze toci 4 tis otacek.Tot cele. Jinak dekuji za reakci, ze vy decky na kapote mame, asi skocim na vrakac nejakou sehnat a pak zjistim rozdil v hlucnosti.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 11.03.2010 08:58, RE: Benzín ??? Jak kdy a v čem ....
wendys napsal:
Při rozdílu 3 lirtrů je to při tomto nájezdu rozdíl 200000kč,u některých vozů bude ten rozdíl klidně 400000kč.Jezdím na naftu přes 20let,ale občas si pořídím benzina.Měl jsem 320 cdi a jezdil za cca 9litrů nafty,tedˇmám benziína 5L .spotřeba narostla o 7 litrů a je to hned 400000kč,ale to jsou spíš extrémy.Pokud je někdo zvyklý na naftu a zátah moderních motorů,tak benzína si těžko pořídí,pokud to nemá podobné vlastnosti.Já jsem to udělal a celkem si to také užívám,ale musím si to zaplatit.Proto...
Nevim bud neumim pocitat, kdyztak me opravte ale pocital jsem spotrebu naftaka 6 litru a benzinu 9 litru. Oboje 2.0 motor oboje ford mondeo. A pri najezdu 30 tis za rok, ktery mam, nekdy i 40 tis, ale pro vypocet uvadim 30 ti km me to vychazi pri rozdilu 2 kc na litru ve prospech nafty takto: nafta usetri kazdych 30 tis km 28 tis kc. S tim, ze vstriky odchazeji u cca 200 tis km (zalezi na kvalite nafty a eventuelne aditiv) a dvouhmotovy setrvacnich neodchazi sam, ale v 90% vinou majitele, ze podtaci motor, ktery se klepe, prudke rozjezdy a nebo podrazeni do vysokych otacek...takze kazdy rok usetrim 28 tis. Vstriky repase plus kalibrace na mondeo stoji 4 tis za vstrik vcetne prace. Takze 16 tis. cerpadla u faceliftu uz neodchazeji. Hlavni taky je kupovat pouze filtr paliva DELPHI a FORD ktery narozdil od jinych ma nizsi propustnost 2mikromilimetry nebo jak se to nazvy proti standartnim 5ti. Takze ja pri svem najezdu jsem spokojeny. Mama, ktera ted najede cca 10 tis rocne a dojizdi par km do prace tak pro ni je benzin idealni. Pro me, kdo jezdi dlouhe trasy a ma vyssi najezd je idealni nafta. Mebo benzin s plynem. tot cele me vypocty.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 11.03.2010 09:01, RE: Setrvačník
Koloss napsal:
Když se ti comp odchyluje tak málo, tak asi jezdíš spíš delší štreky. Moje cesta do práce je necelých 10 km, pak to kecá ty 4 deci. Nechápu, proč to má mufik.martin takové zdechlé. Napadá mě zanesený palivový filtr, taky může být motor zanesený karbonem, jak s tím jezdila jeho máti, tak asi moc motor nehonila.

A s tím nickem - nic nemusí být jak na první pohled vypadá. Vanu sice nosím, ale běhat dvě hodiny po tenisovém kurtu pořád zvládnu.
Mám podobnou zkušenost, sice s jiným autem, ale přesně jak říkáte- při pravidelných krátkých trasách (10km do práce a pak zas zpět), k tomu zajíždění vyjíždění z garáže,zavírání branky (motor zatím klape) se počítač plete ( je optimističtější) o cca 0,5l, ale na dlouhé trase se jeho chyba vytratí.
Umí toto někdo technicky vysvětlit?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 11.03.2010 09:21, RE: Benzín ??? Jak kdy a v čem ....
mufik.martin napsal:
Nevim bud neumim pocitat, kdyztak me opravte ale pocital jsem spotrebu naftaka 6 litru a benzinu 9 litru. Oboje 2.0 motor oboje ford mondeo. A pri najezdu 30 tis za rok, ktery mam, nekdy i 40 tis, ale pro vypocet uvadim 30 ti km me to vychazi pri rozdilu 2 kc na litru ve prospech nafty takto: nafta usetri kazdych 30 tis km 28 tis kc. S tim, ze vstriky odchazeji u cca 200 tis km (zalezi na kvalite nafty a eventuelne aditiv) a dvouhmotovy setrvacnich neodchazi sam, ale v 90% vinou majitele, ze pod...
Než se něco zásadnějšího na ojetém naftovém motoru podělá, tak to tak funguje. A ta pravděpodobnost oproti atmo-benzínu je tam jednak vyšší a jednak je oprava obvykle dražší. A ten rozdíl spotřeby porovnáváš u motorů stejného obsahu nebo výkonu?
Jak už jsem zde na diskuzích několikrát opakoval, je to o tom, že naftový motor má mít ekonomičtější provoz. Ano, ale to se projevuje markantněji u velkých a těžkých aut nebo u aut s velkým ročním nájezdem. V ostatních případech často nula od nuly pojde nebo ta úspora vztažená k pořizovací ceně (teď mluvím o novém) je nicotná. Zářným příkladem jsou různé tenisáky, jako je Polo, Fabia, Corsa, Fiesta na naftu. Proboha proč, copak to jsou velká těžká auta určená na zdolávání velkých vzdáleností?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 11.03.2010 09:39, RE: Benzín ??? Jak kdy a v čem ....
David V napsal:
Než se něco zásadnějšího na ojetém naftovém motoru podělá, tak to tak funguje. A ta pravděpodobnost oproti atmo-benzínu je tam jednak vyšší a jednak je oprava obvykle dražší. A ten rozdíl spotřeby porovnáváš u motorů stejného obsahu nebo výkonu?
Jak už jsem zde na diskuzích několikrát opakoval, je to o tom, že naftový motor má mít ekonomičtější provoz. Ano, ale to se projevuje markantněji u velkých a těžkých aut nebo u aut s velkým ročním nájezdem. V ostatních případech často nula od nuly pojde ...
Ano ten rozdil ve spotrebe jsou nase dve auta v rodine, Mondeo kombi, 2004 facelift oba kusy. 2.0 benzin 147 koni, a 2.0 TDCI 130 koni. Obe auta maji najeto priblizne 150 tis km, realita? Nevim, obe jsou to bazarovky. Sel jsem po stavu a pred koupi me bazar dovolil odvezt obe auta do forda na prohlidku a tam byly obe auta techniky schvalena. Jeste kdyz zajdu do detailu tak naftaka mam cca mesic a benzinaka mame skoro 2 roky, za ty 2 roky jsem musel menit kompletni antenu, bolest fordu, alternator nejdrive kolissal, vymenil se regulovac napeti, pak to delal znova, reklamace uznana....a pak kratce na to odesel diodovy mustek, vymenem ve specializovanem alternator servise za novy 1500 material plus 1000 prace za mustek. Predtim regulator 700 prace a cca 1200 material. Pote problem se spinacem svetel, nejaky ridici modul, proste svitlilo bud jedno svetlo nebo druhe, do toho strikali ostrikovace obcas....cela zavada byla pouze v tomto ridicim modulu svetel, vymenem a pak uz spokojenost. Bazarovka benzinak mel jeden klick, takze za 4500 ve fordu novy klic s dalkou :( ale to nebyla zavada. Takze jen altik a modul svetel plus antena. Jo a jeste odesel zapalovac v kabine, takze jsem nemohl dobijet mobil a pouzivat navigaci, opraveno. Jinak nic, naftak je zatim brzo hodnotit, jen me prijde, ze mu jde strasne ztuha brzda proti tomu benzinu, je to normalni? musim vyvinout o dost vetsi silu nez auto brzdi jakoby do smyku....ve meste to temer neni poznat rozdil dokud nepotrebujete razantne zabrzdit pak najednou zjistite ze musite mnohem vetsi silou, tak nevim jestli to je posilovac brzd, podtlak nebo jestli je to normalni....to me pripomina dalsi rozdil mezi naftakem a benzinem, naftak ma mnohem lehci posilovac, u benzinaku se nadru vice. Prevodovku ma benzin lepsi, naftak ma sice 6ti kvalt, ale jde tam radit o neco hure. Neni vylitana prevodovka, jen klade vetsi odpor a pak tam ta rychlost jakoby vleti...a posledni poznatek benzin ma original tlumice motorcraft a je krasne tvrdy a sedi spickove, naftak ma vpredu motorcraft a vzadu nedavno puvodnim majitelem meneny tlumice za SACHS a ten zadek je hrozne mekky, naklani se a pr prudsim cuknuti pri vyhybani se zadek zhoupne ve smeru volantu a pak zhoupne i zpatky, pekne neprijemny pocit, benzinak to nedela a vahou motoru to neni...prijde mi, jako by ty SACHS byli mekci a mnohem vice pruzili
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 11.03.2010 10:25, RE: Setrvačník
mufik.martin napsal:
taky jsem dal u toho benzinoveho mondea spotrebu 7.0 ale to bylo tim ze jsem nastavil tempomat na 110 a jel jsem 200 km tam a 200 zpet, nebylo odbre pocasi tak to byla idealni rychlost, ale vetsinou jezdim na tempomat na 140. Ze tam decka neni to nechapu, mozna je to tim, ze to je dovoz, treba pro nektere trhy nebyl, nevim, nezjistoval jsem to, nebo ho prokousala kuna a majitel to vyhodil netusim, proste mi tam chybi. Ano taky jezdim nekdy az do omezovace, pusti me az presne na 7tis otacek, ale ...
Nebudu se přít, že předjetí je asi pohodlnější s TDCI, obzvláště při zatížení. Ale zase musím říct, že když je pěkná okreska se zatáčkami, tak tam nechám čtyřku a jízda je velice zábavná, auto jde za motorem přímo nedočkavě. Víc lidí je samozřejmě poznat, ale to až tak na tu pětku, při nižších kvaltech je to pořád v pohodě.

Jinak na čtyřku to ve 120 točí 4100 (ne 4700 jak jsem myslel), takže zrychlovat do 6000 znamená rychlost 175.

DPF je průser, protože na regeneraci (vypálení) je potřeba ustálená jízda alespoň na vzdálenost 50-80 km, nejlépe po dálnici. Je to dost hrozné, pokud někdo dojíždí do města 20-30 km, tak vlastně nemá šanci na řádnou regeneraci, řídící jednotka pak vyvolá režim regenerace nestandardní (uměle se zvýší teplota spalin) a stejně to ale potřebuje delší štreku. Výsledkem je, že při tom denním dojíždění se to vlastně nezregeneruje nikdy a pak to končí drahou výměnou.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 11.03.2010 10:25, RE: Benzín ??? Jak kdy a v čem ....
mufik.martin napsal:
Ano ten rozdil ve spotrebe jsou nase dve auta v rodine, Mondeo kombi, 2004 facelift oba kusy. 2.0 benzin 147 koni, a 2.0 TDCI 130 koni. Obe auta maji najeto priblizne 150 tis km, realita? Nevim, obe jsou to bazarovky. Sel jsem po stavu a pred koupi me bazar dovolil odvezt obe auta do forda na prohlidku a tam byly obe auta techniky schvalena. Jeste kdyz zajdu do detailu tak naftaka mam cca mesic a benzinaka mame skoro 2 roky, za ty 2 roky jsem musel menit kompletni antenu, bolest fordu, alternato...
Nechci být hnidopich, ale výš uvádíš spotřeby 6,5 pro chrochtu a 8,5 pro benzín a tady porovnáváš 6 vs 9, čili sis litr přidal. To se mi moc nelíbí. Když už píšeš konkrétní čísla, tak se jich alespoň drž. Rozdíl tedy činí 60 hal/km a ne korunu a všechny dosažené úspory je třeba o třetinu zmenšit. Ono to pak vypadá, že to chceš záměrně nadlepšovat, aby ses sám přesvědčil, že to opravdu smysl má.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 11.03.2010 10:38, RE: Setrvačník
mufik.martin napsal:
Motor nemam zdechly, kdyby byl zdechly tak z nej nedostanu ve 4 lidech 220 na dalnici, podotykam rovina, zadny kopecek. Kdyz jedu v aute sam tak je to taky dobre, ale kdyz proste auto obsadim lidmi a zavazadly tak se hure predjizdi nez s TDCI. To je cele. Nazor, ze je motor slabsi je relevantni, zalezi k cemu to vztahujete, ja mam proste od auta urcitou predstavu o vykonu, ktera se neda merit v konich nebo tak. Me je jedno jaka je maximalka auta, je mi jedno za kolik to udela 100kmh, me jde o to...
Tak to bude asi opravdu jen rozdíl v charakteru motorů a zrovna vám vyhovuje diesel. Běžný turbodiesel má výhodu v tom, že rozsah otášek mezi nejvyšším krouťákem a nejvyšším výkonem se kryje s běžně používaným rozsahem otáček. Duratec HE má sice plochou křivku krouťáku, ale vzhledem k provozním otáčkám 2-4000 je to prostě rozsah 30-60% maximálního výkonu.

Kombinovaná spotřeba 8,5 mi přijde docela dost, ale záleží, jaký je poměr město/mimo/dálnice. Já když jedu třeba z Brna do Kyjova a zpět, tam sám, zpět s rodinou, tak mám spotřebu něco málo nad 7,0. je v tom kousek Brna, asi 30% dálnice a pak okresky s dědinama + celý Kyjov. Dodržuju limity 50-90-130 (mám ověřený přesný tachometr), ale praktikuju ostřejší rozjezdy.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 11.03.2010 10:43, RE: Setrvačník
TOM napsal:
Mám podobnou zkušenost, sice s jiným autem, ale přesně jak říkáte- při pravidelných krátkých trasách (10km do práce a pak zas zpět), k tomu zajíždění vyjíždění z garáže,zavírání branky (motor zatím klape) se počítač plete ( je optimističtější) o cca 0,5l, ale na dlouhé trase se jeho chyba vytratí.
Umí toto někdo technicky vysvětlit?
Odhaduju - spotřeba paliva se počítá z otáček palivového čerpadla - to je výchozí fakt. Jenže to musí dodávat palivo navíc, protože není jasné, jak na plyn šlápnete, a co se nespotřebuje jde přes zpětný ventil zpět a tam žádný měřák není. S nějakým návratem se počítá a jednotka to zohledňuje. Jenže při krátkých jízdách tam je startování, na studený motor jde víc paliva, zkrátka vrací se toho míň, než se počítá v průměru. Výsledkem je optimistický údaj.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 11.03.2010 11:10, RE: Benzín ??? Jak kdy a v čem ....
mufik.martin napsal:
Ano ten rozdil ve spotrebe jsou nase dve auta v rodine, Mondeo kombi, 2004 facelift oba kusy. 2.0 benzin 147 koni, a 2.0 TDCI 130 koni. Obe auta maji najeto priblizne 150 tis km, realita? Nevim, obe jsou to bazarovky. Sel jsem po stavu a pred koupi me bazar dovolil odvezt obe auta do forda na prohlidku a tam byly obe auta techniky schvalena. Jeste kdyz zajdu do detailu tak naftaka mam cca mesic a benzinaka mame skoro 2 roky, za ty 2 roky jsem musel menit kompletni antenu, bolest fordu, alternato...
Vypsal jsi závady jako anténa, klíč, ... - to naprosto nesouvisí s motorizací. Dokonce ani ten aleternátor ne, natož modul světel. Další věc - spotřebu je potřeba porovnávat ve shodných režimech. V dieslu jezdíš štreky za 6-6,5, v benzínu máti dojíždí pár km do práce za 8,5-9. To se přece nedá porovnávat. V extrému bych kalkulaci viděl klidně 6,5 proti 7,5. To by pak vycházelo jinak.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 11.03.2010 11:36, RE: Setrvačník
Koloss napsal:
Odhaduju - spotřeba paliva se počítá z otáček palivového čerpadla - to je výchozí fakt. Jenže to musí dodávat palivo navíc, protože není jasné, jak na plyn šlápnete, a co se nespotřebuje jde přes zpětný ventil zpět a tam žádný měřák není. S nějakým návratem se počítá a jednotka to zohledňuje. Jenže při krátkých jízdách tam je startování, na studený motor jde víc paliva, zkrátka vrací se toho míň, než se počítá v průměru. Výsledkem je optimistický údaj.
Myslím, že se spotřeba počítá z počtu a délky otevření vstřikovačů, protože toje to, co skutečně teče do motoru. Odečítat čerpadlo a vratku je silně nepřesné kvůli měřidlu. U vstřikovače je to v podstatě přesně dáno, jinak by motor nebyl schopen chodu. Na vstřikovači je přesně definovaný tlak a délce otevření pak odpovídá určité množství paliva. Tohle počítač pouze sprostě sumarizuje a dělí to ujetou vzdáleností. U okamžité spotřeby se po přepočítává dle rychlosti ve flincech (jak žargonem označoval vyjádření v diferenciálním tvaru docent Hoch u nás na fakultě).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 11.03.2010 11:56, RE: Setrvačník
David V napsal:
Myslím, že se spotřeba počítá z počtu a délky otevření vstřikovačů, protože toje to, co skutečně teče do motoru. Odečítat čerpadlo a vratku je silně nepřesné kvůli měřidlu. U vstřikovače je to v podstatě přesně dáno, jinak by motor nebyl schopen chodu. Na vstřikovači je přesně definovaný tlak a délce otevření pak odpovídá určité množství paliva. Tohle počítač pouze sprostě sumarizuje a dělí to ujetou vzdáleností. U okamžité spotřeby se po přepočítává dle rychlosti ve flincech (jak žargonem označ...
Existují auta, jejichž počítač při běhu motoru na místě přejde automaticky do údaje - spotřeba paliva na hodinu (mluvím o okamžité spotřebě) a pak jsou auta, která v této situaci nebo dokonce ještě při velmi malých rychlostech - neukazují okamžitou spotřebu vůbec.
Myslel jsem, jestli náhodou není zakopaný pes tady někde.
Zvažoval jsem potom i takový možná blbosti, že třeba já vlastně denně couvám cca 50m z garáže...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 11.03.2010 12:22, RE: Setrvačník
David V napsal:
Myslím, že se spotřeba počítá z počtu a délky otevření vstřikovačů, protože toje to, co skutečně teče do motoru. Odečítat čerpadlo a vratku je silně nepřesné kvůli měřidlu. U vstřikovače je to v podstatě přesně dáno, jinak by motor nebyl schopen chodu. Na vstřikovači je přesně definovaný tlak a délce otevření pak odpovídá určité množství paliva. Tohle počítač pouze sprostě sumarizuje a dělí to ujetou vzdáleností. U okamžité spotřeby se po přepočítává dle rychlosti ve flincech (jak žargonem označ...
Když jsem se zajímal, jak je zapojený počítač v Mondeu 1993, kd ebyl jen za příplatek, tak tam byl drát od palivového čerpadla. Faktem ale je, že když brzdím motorem a okamžitá spotřeba je 0, tak to ten počítač pozná hodně rychle.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 11.03.2010 12:26, RE: Setrvačník
TOM napsal:
Existují auta, jejichž počítač při běhu motoru na místě přejde automaticky do údaje - spotřeba paliva na hodinu (mluvím o okamžité spotřebě) a pak jsou auta, která v této situaci nebo dokonce ještě při velmi malých rychlostech - neukazují okamžitou spotřebu vůbec.
Myslel jsem, jestli náhodou není zakopaný pes tady někde.
Zvažoval jsem potom i takový možná blbosti, že třeba já vlastně denně couvám cca 50m z garáže...
Okamžitá spotřeba potřebuje jízdu, protože nulou se nedá dělit, proto ty litry za hodinu. Ale průměr prostě nějakou vzdálenost má a je jen otázka přesného změření množství paliva. Při couvání taky nejde tachometr do záporných čísel, takže i tam se bude spotřeba počítat.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 11.03.2010 12:38, RE: Setrvačník
Koloss napsal:
Okamžitá spotřeba potřebuje jízdu, protože nulou se nedá dělit, proto ty litry za hodinu. Ale průměr prostě nějakou vzdálenost má a je jen otázka přesného změření množství paliva. Při couvání taky nejde tachometr do záporných čísel, takže i tam se bude spotřeba počítat.
Mechanický tachometr při couvání odčítal a ručička byla na zarážce. Ovšem dnešní tachometry mají pouhý čítač impulzů a ten smysl otáčení nerozlišuje. Při stání se běžně počítá spotřeba v ltr/hod, jak píše Koloss, protože by při stání v přepočtu na km rostla nade všechny meze.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 11.03.2010 13:09, RE: Benzín ??? Jak kdy a v čem ....
Koloss napsal:
Vypsal jsi závady jako anténa, klíč, ... - to naprosto nesouvisí s motorizací. Dokonce ani ten aleternátor ne, natož modul světel. Další věc - spotřebu je potřeba porovnávat ve shodných režimech. V dieslu jezdíš štreky za 6-6,5, v benzínu máti dojíždí pár km do práce za 8,5-9. To se přece nedá porovnávat. V extrému bych kalkulaci viděl klidně 6,5 proti 7,5. To by pak vycházelo jinak.
Ano psal jsem, ze benzin nam bere okolo 8,5 a naftak ze mi bere kolem 6,5 coz je rozdil 2 litry, ale pokud jedu jsem jezdil priblizne stejne trasy za podobne dynamiky tak tam jsou vetsi rozdily nez ty 2 litry. i kdyz bych to prepocetl na 2 litry rozdilu tak to je cca 20 tis kc rocne rozdil. Ale pokud jedu tech 140 na tempomat tak me dle palubaku bere nafta 5,8 a benzin nevim, nema palubak, ale kdyz jsem vyjel jednou skoro celou nadrz po dalnici na dlouhe strece tak me vyslo tech 9 litru. Jinak Chorvatsko jsem s benzinem udelal za 9,2, 4 lidi v aute, kufr plny, klima bezele celou cestu, dalnice 140 - 160, plus potom nejake vylety po ostrove a brutalne dlouhe cekani v kolonach s nastartovanym motorem, protoze to po metrech popojizdelo, takze startovani by me akorat vybilo baterii. Ano zavady typu antena, altik a klice nejsou spojeny s typem motoru, taky jsem nepsal, ze to pripisuji na vrub benzinaku, jen jsem chtel vypsat co zatim jsem resil u benzinu za problemy. Nevim jestli altik je jiny pro benzin a naftu, nejsem odbornik. Jinak muze mi nekdo prosim odpovedet na tvrdost brzdoveho pedalu? ma nekdo zkusenst s benzinem i naftou? Jinak souhlasim, ze kdyz v benzinaku jedu sam okresky tak 4ka do zatacek je krasna, tahne to a jede to slusne, ale i s naftakem se v tomhle da slusne blbnout. Jenze nikdy jsem nehnal do limitu auto tolik, abych poznal rozdil vahy TDCI na predni naprave. Naopak ocenuji u naftaku stabilizaci a protiprokluz, to benzin nema, byla to skoda, ale proste benzinak na bazaru nesel sehnat s vybavou a muzu byt rad, ze ma vubec tempomat. Ale na zmrzle vozovce je u forda naftak o dost lepsi. S benzinakem mame problem ze se strasne spatne davkuje pri rozjezdu plyn, bud to hodne toci a nebo naopak se priserne podtoci a i me i matce casto zdechne, na parkovisti rozdezdy a parkovani je peklo, ten benzinak ma porad tendenci hrabat a temer se s nim do kopce neda rozjet ani pres rucku, hned hrabe. To moje mondo TD 1995 a TDCI 2004 s vypnutym protiprokluzem se rozjede milionkrat lepe. U punta a stry v benzinu jsem problemy s rozdezdy nikdy nemel a obe auta jsem vlastnili par let, takze jak rikam, jsem zvykly na benzin i naftu
reagovat
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.