0
zpět
 

diskuze k tématu: Citroen C4 s dieselem - jaký je?

kategorie zařazení tématu: poradna, technické dotazy, francouzská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 10.03.2010 06:39, bohuzel...nic :(
Tak jsem se dozvedeli, ze jako novy se dobre prodaval, ze design si musime obhlednout sami jestli se nam libi a ze mame 3 motory z toho nejsilnejsi je silny, protoze pohani i C5 a ze cim vetsi auto tim vetsinou vetsi pohodli.....dekuji za informace o C4, myslim ze tazatel bude posilat asi dalsi dotazy na jine servery. co treba spotreba motoru? co je jejich slabosti? Vyber prevodovky a jeji kvalita? Co odchazi nejcasteji prave u citroenu C4 a jak drahe byaji tyto opravy? Co treba trvanlivost nekterych materialu interieru? Do jakeho stavu ujetych km byste auto doporucoval vzhledem k urcitym motorizacim? Proste jsem se nedozvedel vubec nic...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 10.03.2010 08:26, RE: bohuzel...nic :(
mufik.martin napsal:
Tak jsem se dozvedeli, ze jako novy se dobre prodaval, ze design si musime obhlednout sami jestli se nam libi a ze mame 3 motory z toho nejsilnejsi je silny, protoze pohani i C5 a ze cim vetsi auto tim vetsinou vetsi pohodli.....dekuji za informace o C4, myslim ze tazatel bude posilat asi dalsi dotazy na jine servery. co treba spotreba motoru? co je jejich slabosti? Vyber prevodovky a jeji kvalita? Co odchazi nejcasteji prave u citroenu C4 a jak drahe byaji tyto opravy? Co treba trvanlivost nekt...
jj clanek vo hovne, cim dal tim hur, bravo tipcars (-:
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 10.03.2010 09:06, Co to je?
... to byla nějaká rada? Hmm pokud hledáte redaktora co by dával odpovědi tímto způsobem na dotazy čtenářů tak si myslím že bych to bohatě zvládl. Neváhejte mě kontaktovat na vasapasa@centrum.cz
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 10.03.2010 10:14, Setrvačník
Článek hodnotím pozitivně. Konečně někdo dostatečně důrazně upozornil na největší neřád u moderních dieselů zvaný dvouhmotový setrvačník. K čemu mně pak je, že ušetřím pár tisíc na palivu, když pak přijdu o mnohem víc až se ten neřád odporoučí do věčných lovišť. A nový stojí 18300 Kč (Elit) plus práce. A zejména 1.6 HDI je tím známá, že tam často odchází. A to nemluvě o další lahůdce jakou je filtr pevných částic.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 10.03.2010 10:22, RE: Setrvačník
Hieronymus napsal:
Článek hodnotím pozitivně. Konečně někdo dostatečně důrazně upozornil na největší neřád u moderních dieselů zvaný dvouhmotový setrvačník. K čemu mně pak je, že ušetřím pár tisíc na palivu, když pak přijdu o mnohem víc až se ten neřád odporoučí do věčných lovišť. A nový stojí 18300 Kč (Elit) plus práce. A zejména 1.6 HDI je tím známá, že tam často odchází. A to nemluvě o další lahůdce jakou je filtr pevných částic.
Obávám se, že většina lidí takto nepřemýšlí. Vidina ušetřeného litru až dvou paliva má mnohem větší váhu než vyšší pořizovací cena, vyšší servisní náklady, vyšší emise, nižší komfort atd. Dotaženo k absurditě jezdí sice za 5 maximálně 6, ale odešlo jim turbo, vstřiky dvoumoťák a čerpadlo, takže po přepočtu třeba za 8 nebo 9, ale mají levný provoz.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 10.03.2010 10:24, RE: bohuzel...nic :(
mufik.martin napsal:
Tak jsem se dozvedeli, ze jako novy se dobre prodaval, ze design si musime obhlednout sami jestli se nam libi a ze mame 3 motory z toho nejsilnejsi je silny, protoze pohani i C5 a ze cim vetsi auto tim vetsinou vetsi pohodli.....dekuji za informace o C4, myslim ze tazatel bude posilat asi dalsi dotazy na jine servery. co treba spotreba motoru? co je jejich slabosti? Vyber prevodovky a jeji kvalita? Co odchazi nejcasteji prave u citroenu C4 a jak drahe byaji tyto opravy? Co treba trvanlivost nekt...
nevim proc se tak rozcilujes. 90% clanku pana Dvorskeho jsou o nicom - pise si tam veci, na ktery se tazatel nepta a vyhyba se odpovedim, ktere jsou v ramci kontextu relevantni. viz napr. minule srovnani Alfy a Omegy, kdy se ctenar ptal na diesely a p. Dvorsky venoval pul clanku benzinovym motorizacim.

nechapu, ze te to porad jeste prekvapuje. odborna uroven clanku pana Dvorskeho je taktne receno .... nevalna
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 10.03.2010 11:18, RE: Setrvačník
David V napsal:
Obávám se, že většina lidí takto nepřemýšlí. Vidina ušetřeného litru až dvou paliva má mnohem větší váhu než vyšší pořizovací cena, vyšší servisní náklady, vyšší emise, nižší komfort atd. Dotaženo k absurditě jezdí sice za 5 maximálně 6, ale odešlo jim turbo, vstřiky dvoumoťák a čerpadlo, takže po přepočtu třeba za 8 nebo 9, ale mají levný provoz.
Nejsem vylozene zastancem naftaku, i kdyz jeden mam, ale mel jsem i benzinova auta a kazde ma sve vyhody a nevyhody. Ale vy strasne pausalizujete a potom hazite problemy vsech dieseluod vsech znacek na vsechny diesely. Napriklad turba a vstriky, to je podle me cast VW a cast treba ford? dvouhmotaky zalezi jak se k tomu chovate, a maji to i nektere benzinove motory. Vyssi porizovaci cena? U noveho mozna pokud srovnavate 1.6 benzin s 1.9 nafta, ale kdyz date odpovidajici benzinak cena neni tak rozdilna. A pan chce ojetinu a tam je paradoxne nekdy cena i nizsi, protoze se naftaku prodalo treba 80%? Takove mondeo TDCI a 2.0 benzin je idealni priklad, kdy 2.0 je pekne drahy jako ojety a je tezsi sehnat dobrou vybavu a TDCI je mraky, casto dobra vybava a staci jen vybrat dobry kus. Cerpadla vim akorat u TDCI ze odchazely a to pouze pred faceliftem, jinak to je taky o pouzivani aditiv nebo kvalitni nafty. Takove slozite benzinaky maji uz taky problemy s zivotnosti a nachylnosti na kvalitu paliva....treba takova TSI a TFSI a i jine motory od jinych znacek? Nehlede na to, ze spousta benzinaku zacina prechazet na 98oktan, takze vyssi cena. ano jezdi to i na 95 oktanu, ale vydrzi to treba 300 tis km jako naftaky? A pokud vezmu je nafta je o 1 - 2 kc levnejis a zere vetsinou o 2 - 3 litry mene pokud porovnavam 2.0 naftu s 2.0 benzin tak to vyjde podobne, pak je to hodne o preferencich....ale porovnavat vzdycky jen pausalne problemy vsechn naftaku vsech znacek a davat to do porovnavani nejake 1.6 taky neni idealni souper...ano co se dynamiky ani slozitosti tyce. Kdybyste porovnavali trbea nejakou 1.6 turbo pak bysme mohli mluvit o nakladech na provoz...nebo nejaky primovstrikovy 2.0 s promenym casovanim vseho mozneho a milionem vyhcytavek...a japonci napriklad takove problemy s naftaky nemivaji, takze to je o znacce, stavu a zachazeni...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 10.03.2010 12:02, RE: Setrvačník
mufik.martin napsal:
Nejsem vylozene zastancem naftaku, i kdyz jeden mam, ale mel jsem i benzinova auta a kazde ma sve vyhody a nevyhody. Ale vy strasne pausalizujete a potom hazite problemy vsech dieseluod vsech znacek na vsechny diesely. Napriklad turba a vstriky, to je podle me cast VW a cast treba ford? dvouhmotaky zalezi jak se k tomu chovate, a maji to i nektere benzinove motory. Vyssi porizovaci cena? U noveho mozna pokud srovnavate 1.6 benzin s 1.9 nafta, ale kdyz date odpovidajici benzinak cena neni tak roz...
Řekněme, že můj příspěvek je, jak jsem v něm poukázal, dotažen do krajnosti - připouštím, nicméně budu reagovat na Tvůj příspěvek. Já paušálně odmítám naftu do osobních aut, kvůli tomu, že jednak nemá opodstatnění (na co je mi vysoký Mk v nízkých otáčkách, když rozdíl mezi pohotovostní hmotností a maximální hmotností je třeba 500 kg (25% hmotnosti vztaženo k maximu u vozu střední třídy) a jednak přináší hmatatelné finanční úspory až od opravdu velkých nájezdů. Dále pak ještě zatím pořád nejsou srovnatelé emise jedů z nafty a benzínu a doháněním tohoto deficitu (a také deficitu komfortního) přestává být diesel odolným a spolehlivým. Představa, že to co jsem napsal přesunu do úrovně ojetého naftového auta, tak mi vstávají vlasy na hlavě. Pro mě prostě naftový motor v ojetém autě nepředstavuje vidinu ekonomického provozu, a to ani v případě, že momentálně se svým benzínovým autem jezdím průměrně něco přes 9 ltr/100.
Shodneme se na tom, že když je v benzínu turbodmychadlo, tak je to další zařízení, se kterým se musí nějak zacházet a může odejít - tady si mohou oba motory podat ruce. Nejsem kdoví jak nadšený ze snižování obsahů a instalací turbín za účelem dosažení výkonu, aby se 1500 kg těžké auto s 1200ccm alespoň trochu rozumně na silnici chovalo. Nehledě k tomu, že papírových hodnot spotřeby se dosahuje podobných, jako má atmosférický stejně výkonný motor - v tomto opravdu nevidím výrazný pokrok. Protože se motoráři snaží ze svých motorů ždímat stále vyšší a vyšší výkony, nusí se díky tomu přecházet na palivo s vyšší odolností proti samovznícení - bohužel tak to je.
Myslím si, že kdyby se pod vidinou úspor opustila dávno naftová vývojová větev, tak bude situace v automobilismu a na trzích trochu jiná.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 10.03.2010 12:48, RE: Setrvačník
David V napsal:
Řekněme, že můj příspěvek je, jak jsem v něm poukázal, dotažen do krajnosti - připouštím, nicméně budu reagovat na Tvůj příspěvek. Já paušálně odmítám naftu do osobních aut, kvůli tomu, že jednak nemá opodstatnění (na co je mi vysoký Mk v nízkých otáčkách, když rozdíl mezi pohotovostní hmotností a maximální hmotností je třeba 500 kg (25% hmotnosti vztaženo k maximu u vozu střední třídy) a jednak přináší hmatatelné finanční úspory až od opravdu velkých nájezdů. Dále pak ještě zatím pořád nejsou s...
Musím sem napsat - naprosto souhlasím.
Jen bych dodal, že emise ropáků jsou jedním z důvodů, proč v USA prostě diesely prakticky nejsou (osobní vozy). Tady kdekdo nadává na veliké americké pickupy a na jejich "rozežranost" - to tu ale rozebírat nechci. Jen jde o to, že onen americkej truck vyprodukuje na 1 km možná i méně škodlivých emisí (a tím opravdu nemyslím CO2), než kdovíjak úsporné TDi...
Časem ale bude hůř. Hybridy a zejména elektromobily naprosto zastřou nějakou tvorbu emisí. Pan ZELENÝ pak bude superekologicky každej den dojíždět do práce s nulovými emisemi, zatímco uhlí pod Janovem bude mizet jak banány z jednoty a lidi u Prunéřova skrz emisní mlhu netrefí domů... Aby bylo na dostavbu Temelína blok 2, zavedeme superdaň na "dopravní elektřinu", kterou se budou dobíjet ekologické povozy. Časem se přijde na to, že černé odběry a dobíjení aut za domácí elektřinu je tak časté, že pro jistotu zdaníme onou superdaní veškerou elektřinu. Jediný, kdo se bude smát, bude ČEZ a distribuční společnosti. Jestli dnes někdo chce ušetřit, tak radím místo nafty koupit benzin a za zbylé prachy koupit akcie ČEZU :(
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 10.03.2010 13:21, RE: Setrvačník
David V napsal:
Řekněme, že můj příspěvek je, jak jsem v něm poukázal, dotažen do krajnosti - připouštím, nicméně budu reagovat na Tvůj příspěvek. Já paušálně odmítám naftu do osobních aut, kvůli tomu, že jednak nemá opodstatnění (na co je mi vysoký Mk v nízkých otáčkách, když rozdíl mezi pohotovostní hmotností a maximální hmotností je třeba 500 kg (25% hmotnosti vztaženo k maximu u vozu střední třídy) a jednak přináší hmatatelné finanční úspory až od opravdu velkých nájezdů. Dále pak ještě zatím pořád nejsou s...
Me treba vyhovuje, ze mam vysoky kroutici moment. Kdyz porovnam dva identicke vozy, protoze v rodine mame dve mondea obe 2004 jedno 2.0 benzin kombi a druhy TDCI 96kw. to naftove je to moje, benzinove mamky, se ktery jsem doted jezdi velmi casto i ja. 2.0 ma sice vyssi maximalku, na 100 je rychlejsi, ale pruzne zrychleni rekneme od nejakych 60kmh je uz lepsi naftak, v benzinovem citim kazdeho pasazera navic, na dalnici je problem zrychlit rekneme ze 120 na 140 kdyz jsou v aute vice jak 3 lidi. Naftak toto nezna. Mam 6tikvalt, ktery vyuzivam hodne casto, pri 140tachometrovych tosim 2250 otacek, benzin toci pri 140 cca 4 tis otacek, to je uz strasne moc. Benzin se mi velmi rychle ohreje a drive topi spotrebu tam mame okolo 8.5, naftak mi bere kolem 6.5 takze zas takovy zazrak ve spotrebe se nekona, musim pohanit naftaka a naopak vyzdvihnout spotrebu benzinaka u mondea. Hluk? Paradoxne za jizdy je tissi naftak, na neutral benzin. Problem ktery je u benzinu je, ze mu chybi decka kapoty, nevim jestli tam ma byt nebo ne, kazdopadne jsem to koupil bez ni a naftak ji ma. Na neutral o benzinu ani nevim, ze mam anstartovano, nafta sice nedela hluk, ale je citit vibrace, za jizdy je opravdu tissi ta nafta, o ktere temer ani envim, ten benzinak v otackach nad 2500 je uz v aute slyset a pres 3 tis je to opravdu intenzivni....jinak kdybych s mel dneska rozhodovat znova tak zvolim spise 2.0 nebo nejlepe 2.5 litr s 6tikvaltem a oba motory v LPG. Problem je, ze TDCI vyjde o dobych cca 30 tis levneji na bazaru nez srovnately 2.0. Nehlede na to, ze 2.0 a 2.5 je temer k nesehnani a pokud mate jeste prestavu o vybave tak nejspis mate smulu s benzinem. pokud tedy nechcete 1.8. Ja osobne bych chtel nejaky obycejny prumerny benzinovy turbo s obsahem 2.0, ktere by bylo klidne i archaicke starsi koncepce a zvladlo by jezdit bez problemu na LPG a pak bych byl spokojeny. A nebo klasickou V6 s LPG. Souhlasim se skodlivosti naftaku proti benzinu. Na druhou stranu americke SUV sezerou hodne benzinu a o to drive znicime zasoby ropy a vypusti toho taky hodne do vzduchu nez kdyby meli mensi auta typu mondeo nebo superb kombi....kdyby drzeli diety tak jim to staci, spotreba polovicni, s dobrym motor by zustal i vykon a jeste s jejich limity na silnici a dalnici nevim k cemu maji vsichni V8 :)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 10.03.2010 14:15, RE: Setrvačník
mufik.martin napsal:
Me treba vyhovuje, ze mam vysoky kroutici moment. Kdyz porovnam dva identicke vozy, protoze v rodine mame dve mondea obe 2004 jedno 2.0 benzin kombi a druhy TDCI 96kw. to naftove je to moje, benzinove mamky, se ktery jsem doted jezdi velmi casto i ja. 2.0 ma sice vyssi maximalku, na 100 je rychlejsi, ale pruzne zrychleni rekneme od nejakych 60kmh je uz lepsi naftak, v benzinovem citim kazdeho pasazera navic, na dalnici je problem zrychlit rekneme ze 120 na 140 kdyz jsou v aute vice jak 3 lidi. N...
Jenže motoru je přizpůsobená převodovka a spol, takže máš sice na motoru vysoký krouticí moment, ale na kola se Ti už nedostane. Benzínový 2-litr je rychlejší díky vyššímu výkonu prakticky ve všech rychlostech, jen pravděpodobně zvyklý z nafty, nedokážeš tento potenciál využít. Takže když chceš zrychlit ze 120 na 140 v benzíňáku, tak dostaň motor do otáček, kde má nejvyšší Mk, tak jako to děláš u toho naftového a pak srovnávej. U benzínového to znamená, že si musíš podřadit. Klidně na 3-ku. Benzínovému motoru 3-ka při 120 -ti nic neudělá, nevím, jestli to tak bude i u naftového. Je to jiná koncepce a podle toho se s ní musí zacházet. Nicméně, benzínový 2-litr v Mondeu je dostatečně pružný prakticky v celém spektru otáček. Viděl jsem u otce, že ve své 1.8 v Mondeu dusí na rovině 4-ku na 40, ale motor nevydával vyloženě protestní zvuky, z toho soudím, že dvoulitr na tom bude podobně, tedy lépe. Že má vyšší spotřebu, no jasně je to zážehový motor, kdy komprese končí na cca 1MPa oproti 2.2MPa v naftě - tím to je daný.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 10.03.2010 14:56, RE: Setrvačník
David V napsal:
Jenže motoru je přizpůsobená převodovka a spol, takže máš sice na motoru vysoký krouticí moment, ale na kola se Ti už nedostane. Benzínový 2-litr je rychlejší díky vyššímu výkonu prakticky ve všech rychlostech, jen pravděpodobně zvyklý z nafty, nedokážeš tento potenciál využít. Takže když chceš zrychlit ze 120 na 140 v benzíňáku, tak dostaň motor do otáček, kde má nejvyšší Mk, tak jako to děláš u toho naftového a pak srovnávej. U benzínového to znamená, že si musíš podřadit. Klidně na 3-ku. Benz...
S tim benzinakem jsem se najezdil hodne a vim, ze 16V se musi tocit aby jeli, akorat ve 120 nemuzu dat trojku, jsou tam strasne kratke prevody, o dost kratsi nez mela astra G 1.6. Na dvojku je max cca 80 a na trojku je ot 120. Takze jedina sance je 4ka. A stejne to moc nezrychlje. Ano pocit turba a atmosfery je za volantem mozna jiny, ale kdy jsem vezl z Plzne toho naftaka tak jsem si pro nej jel tim benzinovym a zpatky jsme zkouseli jak jsme na tom se zrychlovanim a v beznem provozu ten naftak ma navrh, ano ma mensi spektrum otacek cca 2 tis, ale ten benzinak fe finale taky, jak rikate musis se na predjizdeni tocit, takze tam stejne musim mit minimalne pres 3 tis otacek kdyz chci predjizdet a za 5 tis uz to taky nic moc nedela....oba motory mi vyhovuji, kazdy necim jinym. Ten 2.0 ma temer az naftovy prubeh kdy od 1500 otacek tahne fakt krasne, ale do doby nez se zaradi 4 nebo 5 pak uz to nic nedela i kdyz se to toci jak o zavod...chtelo by to 2.5 v6 :). A ze prevodovka je stavena na motor to vim, ale vysvetlujte beznemu majiteli auta proc toci 4 tis otacek a zere to jak tank pri te rychlosti misto nizkych otacek naftaku. Podle me ten benzinak ma zbytecne kratke prevody neob mu chybi 6tka, proste podle me se na dalnice az zas tolik nehodi, idealni rychlost pro nej je 110 kdy toci 3 tis otacek. Nafttak ma idealni 140 - 160 kdy toci 2200 respektive 2500 otacek a spotreba je 5.7 respektive 6.2 podel palubaku ktery me prmeruje cca o 0.4 litru podle dotankovani. Benzin nema palubak, takze hlidam spotrebu z tankovani. U nafty palubak mam a zkontroloval jsem to jednou a proetl fora a diskuze a recenze a presne se trefili ze to keca o necelych pul litru
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 10.03.2010 14:58, RE: Setrvačník
mufik.martin napsal:
Nejsem vylozene zastancem naftaku, i kdyz jeden mam, ale mel jsem i benzinova auta a kazde ma sve vyhody a nevyhody. Ale vy strasne pausalizujete a potom hazite problemy vsech dieseluod vsech znacek na vsechny diesely. Napriklad turba a vstriky, to je podle me cast VW a cast treba ford? dvouhmotaky zalezi jak se k tomu chovate, a maji to i nektere benzinove motory. Vyssi porizovaci cena? U noveho mozna pokud srovnavate 1.6 benzin s 1.9 nafta, ale kdyz date odpovidajici benzinak cena neni tak roz...
Pánové nafta v současném moderním osobním autě má význam pouze u zcela nového auta pro někoho kdo najezdí tolik aby mu do cca 150tkm vytvořilo nějakou zajímavou úsporu a pak honem s tím do světa. Měl jsem tu čest s jedním jinak velice spolehlivým dieselem D5 od Vovla a po 190tkm to začalo. Po třech návštěvách BOSCH diesel servisu se mi radost ze 7 litrove spotřeby rozplynula díky 20tKč opravě na vstřikování. U dalšího volva už bylo rozhodnuto - 2.4 benzin, kombinovaná spotřeba kolem 9 litrů, nekupuji aditiva do nafty, v zimě topím po pár metrech, neřeším zamrzlou naftu a zatuhlou regulaci turba tak jako kdysi u legendarniho a vsemi doporucovaneho TD 81kW. Už se těším jak za pár let budou podobné poradny plné dotazů: Zlobí mi filtr pevných částic, co s tím ?
Samozrejme u náklaďáku je nafta ekonomická nutnost
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 10.03.2010 17:19, Benzín ??? Jak kdy a v čem ....
Pro všechny fandy benzínu : benzín jak kdy a kde. Obecně u menších aut (Fabie, možná i Golf), s menší hmotností :ano, u větších : SUV, MPV, popř. střední třída a vyšší střední třída (Mondeo) - spíše nafta, pokud máte náhon 4x4 tak je to o důvod více.
Rozdíly v pořizovacích hodnotách u střední/vyšší střední třídy : benzín x nafta jsou ve srovnatelných výbavách malé, nájezdy km rozhodně větší ..... Problémy s naftou jsou typické pro Východní Evropu (kde prodej v těchto kategoriích nehrají pro výrobce roli), srovnatelné vozy na Západě mají problémy se vstřiky/čerpadly daleko později (nebo vůbec ne - při dobré práci konstruktérů).
To, že jezdíte benzínem neznamená, že je to obecně lepší varianta daného modelu auta - je to pouze Váš názor !!! Stačí se podívat na mix prodejů jednotlivých motorizací u nejprodávanějších aut v Západní Evropě a nafta jednoznačně poráží benzín (modely : Mondeo, Passat, A 4, MB C, BMW 3er) ve vyšší střední je ten rozdíl daleko větší (A 6, MB E, BMW 5er, Volvo S 80). U prémiových značek Audi/BMW/Mercedes je ve vyšší a luxusní třídě tento poměr dost často 80 % a více ve prospěch nafty (evropské trhy).
Zkušenost pár človíčků-pilotů v ČR kteří si koupili starý a ojetý diesel (s bůhvíjakým nájezdem km) neznamená, že většina lidí, kteří si tato auta koupili jako nová, za nesrovnatelné peníze jsou úplní idioti a těm autům nerozumí, určitě - pokud by benzín byl lepší než nafta (pro jejich použití vozu), tak by si ho, bez ohledu na peníze koupili. Cílová skupina, pro které se tato auta vyrábí má jiné priority (utlumení hluku, zrychlení, dojezd na nádrž, menší nutnost řazení u nafty), než je cílová skupina u malých auta (Fabia/Golf) .
To, že Vy preferujete benzín (málo najetých km/rok, lepší topení, nižší náklady ...) je určitá varianta a znamená jenom to, že jste si (zřejmě) nekupovili nové auto střední/vyšší střední třídy a nebo měli smůlu na špatně konstruované diesly. Jízda s novým BMW 530 d (535 d) by Vám to jasně ukázala (navzdory famózním 530 i a 535 i) .....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 10.03.2010 18:30, RE: bohuzel...nic :(
Key1 napsal:
nevim proc se tak rozcilujes. 90% clanku pana Dvorskeho jsou o nicom - pise si tam veci, na ktery se tazatel nepta a vyhyba se odpovedim, ktere jsou v ramci kontextu relevantni. viz napr. minule srovnani Alfy a Omegy, kdy se ctenar ptal na diesely a p. Dvorsky venoval pul clanku benzinovym motorizacim.

nechapu, ze te to porad jeste prekvapuje. odborna uroven clanku pana Dvorskeho je taktne receno .... nevalna
No a měl ho snad pochválit? Pokud je kritika přijata, může to vést k nápravě. Pokud kritika není, nestane se nic.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 10.03.2010 19:08, RE: Setrvačník
mufik.martin napsal:
S tim benzinakem jsem se najezdil hodne a vim, ze 16V se musi tocit aby jeli, akorat ve 120 nemuzu dat trojku, jsou tam strasne kratke prevody, o dost kratsi nez mela astra G 1.6. Na dvojku je max cca 80 a na trojku je ot 120. Takze jedina sance je 4ka. A stejne to moc nezrychlje. Ano pocit turba a atmosfery je za volantem mozna jiny, ale kdy jsem vezl z Plzne toho naftaka tak jsem si pro nej jel tim benzinovym a zpatky jsme zkouseli jak jsme na tom se zrychlovanim a v beznem provozu ten naftak ...
Musím se ozvat. Zaprvé - dečka pod kapotu na benzíňák patří, já ji tam mám. Je to první známka toho, že předchozí majitel se o ten benzín 2.0 nestaral úplně nejlíp. Dále to je patrné z popisu chování motoru. Na trojku dám 130 a nejsem v omezovači, občas to dělám abych vyhnal pavouky (oklepal usazeniny). Podřazovat ve 120 na trojku je samozřejmě blbost, to bych stejně za chvíli řadil čtyřku. Jenže ta 4 ve 120 točí 4700 otáček a mám prostor pro zrychlování do 6000, to už bych jel 150, tolik ani nepotřebuju. Ale stejně nemám potřebu moc podřazovat, na D1 když mě v kopci zbrzdí auto na 100, tak s tou pětkou klidně zase zrychlím na 130, i přesto že jedeme celá rodina. Pro informaci - já vážím 130, celá rodina dohomady dá 260kilo, to je jako 4 dospělí chlapi. A napsat, že Duratec HE 2.0 nad 5000 už nic nedělá je totální blbost. Tento motor má max krouťáku 190 Nm, ale v rozsahu 2000-6000 je dostupných 170 Nm. Není nejmenší důvod proč by naprosto plynule neměl zrychlovat až do 6000. A žere jak tank? Z Itálie jsme se vraceli po dálnicích, 1000 km jsme ujeli s rychlostním průměrem 110 km/h (pár úseků bylo omezeno na 80-100) a spotřeba byla 7,3 měřeno dotankováním. Palubák na dvoulitru mám, kecá taky, ale jen při krátkých jízdách se studeným motorem, na té štrece z Itálie se to shodlo s dotankováním.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 10.03.2010 19:44, RE: Benzín ??? Jak kdy a v čem ....
Robe napsal:
Pro všechny fandy benzínu : benzín jak kdy a kde. Obecně u menších aut (Fabie, možná i Golf), s menší hmotností :ano, u větších : SUV, MPV, popř. střední třída a vyšší střední třída (Mondeo) - spíše nafta, pokud máte náhon 4x4 tak je to o důvod více.
Rozdíly v pořizovacích hodnotách u střední/vyšší střední třídy : benzín x nafta jsou ve srovnatelných výbavách malé, nájezdy km rozhodně větší ..... Problémy s naftou jsou typické pro Východní Evropu (kde prodej v těchto kategoriích nehrají pro výr...
Obecně souhlasím, zevšeobecnil bych to tak, že argumentů pro diesel přibývá s narůstajícím rozdílem ve spotřebě paliva u odpovídajících benzínových a naftových motorizací jednoho modelu. Třeba S-max bych asi s benzínem nechtěl, spotřeba by už byla nepříjemná.

Ale je tam jedno ale - emise. Emise CO2 doporučuju ignorovat, je to pro člověka neškodný plyn, pro rostliny potrava. Globální oteplovači se zdiskreditovali svým profláknutým lhaním a zkreslováním. Jenže u seřízeného benzíňáku tím emise víceméně končí, kdežto u nafty jsou ještě aromatické uhlovodíky a pevné částice. Jsou to rakovinotvorné látky, které rozhodně zdraví neprospívají. Filtr DPF to neřeší, jen to uskladní a při vhodném režimu spálí a zase vypustí, jen v jemnější podobě. Takže na měření emisí je to zamaskované a pěkně nenápadně se to vyfoukne jinde.

A to je rozhodně potřeba brát v potaz.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 10.03.2010 21:14, RE: Setrvačník
Koloss napsal:
Musím se ozvat. Zaprvé - dečka pod kapotu na benzíňák patří, já ji tam mám. Je to první známka toho, že předchozí majitel se o ten benzín 2.0 nestaral úplně nejlíp. Dále to je patrné z popisu chování motoru. Na trojku dám 130 a nejsem v omezovači, občas to dělám abych vyhnal pavouky (oklepal usazeniny). Podřazovat ve 120 na trojku je samozřejmě blbost, to bych stejně za chvíli řadil čtyřku. Jenže ta 4 ve 120 točí 4700 otáček a mám prostor pro zrychlování do 6000, to už bych jel 150, tolik ani...
Tak jsi mi osvětlil ten nick. Dečku na haubně mám taky. Ta spotřeba se mi zdá naprosto reálná vzhledem k tomu, jakých hodnot dosahuju já a musím se teda pochlubit, mně palubní comp odchyluje do 1 deci, takže se mu dá věřit. Paralelně to ověřuji dotankováním.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 10.03.2010 21:19, RE: Benzín ??? Jak kdy a v čem ....
Robe napsal:
Pro všechny fandy benzínu : benzín jak kdy a kde. Obecně u menších aut (Fabie, možná i Golf), s menší hmotností :ano, u větších : SUV, MPV, popř. střední třída a vyšší střední třída (Mondeo) - spíše nafta, pokud máte náhon 4x4 tak je to o důvod více.
Rozdíly v pořizovacích hodnotách u střední/vyšší střední třídy : benzín x nafta jsou ve srovnatelných výbavách malé, nájezdy km rozhodně větší ..... Problémy s naftou jsou typické pro Východní Evropu (kde prodej v těchto kategoriích nehrají pro výr...
Nejsem úplně fanatický zastánce benzínu, například off-road v benzínu považuji za nešťastné kvůli nedostatku točivého momentu právě při nízkých otáčkách v terénu. Dále pak pro různé vany je nafta taky lepší, protože tam půjde spotřeba do vysokých čísel. Ovšem jezdit naftovou limuzínou mi přijde zrůdné. Ještě tak možná kombíky středních tříd se zavřenýma očima....
Ale stejně se to pořád motá kolem prachů. Koupím auto za 1,5 M, najezdím s ním 200 tisíc a když půjdu do nafty, tak ušetřím kolik ? 50 tisíc nebo 100 tisíc?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 11.03.2010 00:25, RE: Setrvačník
David V napsal:
Tak jsi mi osvětlil ten nick. Dečku na haubně mám taky. Ta spotřeba se mi zdá naprosto reálná vzhledem k tomu, jakých hodnot dosahuju já a musím se teda pochlubit, mně palubní comp odchyluje do 1 deci, takže se mu dá věřit. Paralelně to ověřuji dotankováním.
Když se ti comp odchyluje tak málo, tak asi jezdíš spíš delší štreky. Moje cesta do práce je necelých 10 km, pak to kecá ty 4 deci. Nechápu, proč to má mufik.martin takové zdechlé. Napadá mě zanesený palivový filtr, taky může být motor zanesený karbonem, jak s tím jezdila jeho máti, tak asi moc motor nehonila.

A s tím nickem - nic nemusí být jak na první pohled vypadá. Vanu sice nosím, ale běhat dvě hodiny po tenisovém kurtu pořád zvládnu.
reagovat
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.