0
zpět
 

diskuze k tématu: Jaké je BMW X5 první generace?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 10.09.2010 09:04, RE: X-drive
Valnoha napsal:
Německá automobilka BMW vyvinula systém pohonu xDrive jako odpověď na konkurenční systémy s viskózní spojkou (Torsen, Haldex). Tyto systémy zpravidla využívají viskózní spojku k připínání zadní nápravy nebo k přerozdělení poměru přenášeného momentu mezi obě nápravy. BMW se systémem xDrive připíná kola přední. Největší výhodou xDrivu proti konkurenčním systémům je rychlost jeho reakce na prokluz kol (pod 0,1 sekundy) a jeho přímá integrace do systému stability DSC.

Výchozí poměr rozdělení síly...
Takže pan Herna píše chybné informace, děkuji, už tomu rozumím.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 10.09.2010 09:05, RE: X-drive
Michal napsal:
Takže pan Herna píše chybné informace, děkuji, už tomu rozumím.
Btw. to cos zkopíroval je taky nesmysl, quattrol není 50/50
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 10.09.2010 09:56, RE: X-drive
Michal napsal:
Takže pan Herna píše chybné informace, děkuji, už tomu rozumím.
Pan Herna to napsal zcela zprávně, haldex a xdrive mají společný "hardware" ale jiné řízení,chcete-li "software". Zjednodušeně řečeno je to vpodstatě totéž. Základem je vícelamelová spojka v olejové lázni, rozdíl je v tom, jak se naprogramuje řídící jednotka a tudíž v jakém okamžiku spojka připojí druhou nápravu. Haldex poslední (4generace) je podle mě prakticky stejně chyrtý jako xdrive.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 10.09.2010 16:58, X5
Tak X5 mám,tu druhou,která už má to připínání přední nápravy,nikdy jsem nijak nestudoval jak to funguje a je mi to celkem jedno.Bohužel jsem se u X5 přesvědčil o tom,že BMW sice umí naprosto dokonalá osobní auta,ale SUV jsou katastrofa.To auto uvázne skoro na každé trochu rozblácené polní cestě která jde mírně do kopce a i když s ním sjedete pod kopec a dáte mu možnost zapnout si ten svůj x-Drive,tak se stejně nahoru nepodíváte a jedinou omluvou pro používání takové obludy na silnicích snad může být jen stav našich komunikací.Do terénu to není,ale když člověk vidí jak ty silnice vypadají a chce někam jet po okreskách,tak asi raději pojede v X5 než v osobáku,na druhou stranu je to auto celkem široké a těžké,takže pokud potkáte náklaďák na nějaké užší okresce,není zas takový problém aby se pod tím ulomila krajnice a potom už člověka návštěva příkopu (pokud tam je) nemine
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 10.09.2010 19:34, RE: X-drive
subarák napsal:
Pan Herna to napsal zcela zprávně, haldex a xdrive mají společný "hardware" ale jiné řízení,chcete-li "software". Zjednodušeně řečeno je to vpodstatě totéž. Základem je vícelamelová spojka v olejové lázni, rozdíl je v tom, jak se naprogramuje řídící jednotka a tudíž v jakém okamžiku spojka připojí druhou nápravu. Haldex poslední (4generace) je podle mě prakticky stejně chyrtý jako xdrive.
A já myslím, že to napsal špatně, že BMW má pernamentní pohon všech 4 kol.
http://auto2.lidovky.cz/clanek_lidovky.php?id_clanek=1460
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 10.09.2010 19:56, RE: X-drive
Michal napsal:
A já myslím, že to napsal špatně, že BMW má pernamentní pohon všech 4 kol.
http://auto2.lidovky.cz/clanek_lidovky.php?id_clanek=1460
Tak tady je to z oficiálních stránek BMW:
http://www.bmw.com/com/en/insights/technology/technology_guide/articles/mm_xdrive.html
xDrive is the permanent all-wheel drive system from BMW: under normal circumstances, it distributes driver power between the front and rear axles in a 40:60 ratio, and changes this figure variably when the road surface...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 10.09.2010 20:14, RE: X-drive
Michal napsal:
Tak tady je to z oficiálních stránek BMW:
http://www.bmw.com/com/en/insights/technology/technology_guide/articles/mm_xdrive.html
xDrive is the permanent all-wheel drive system from BMW: under normal circumstances, it distributes driver power between the front and rear axles in a 40:60 ratio, and changes this figure variably when the road surface...
Proč to furt řešíš? V článku je snad napsáno něco co tomu na co odkazuješ odporuje?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 10.09.2010 20:46, RE: X-drive
TOM napsal:
Proč to furt řešíš? V článku je snad napsáno něco co tomu na co odkazuješ odporuje?
Pro pomalejší opakuji:
cituji"Zcela byl přepracován systém pohonu všech kol. X5 dostalo stejný systém, který byl krátce předtím představen na menším modelu X3 a dodnes je známý pod označením x-Drive a používaný téměř ve všech výrobních řadách BMW (výjimku zatím tvoří řada 1, řada 6 a Z4). Jednoduše popsáno, byl mezinápravový diferenciál nahrazen elektromagneticky spínanou vícelamelovou spojkou, která podle potřeby připojuje pohon předních kol."a nechápu...

.... toto mi přijde v přímém rozporu s permanentním pohonem všech kol
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 10.09.2010 21:04, RE: X-drive
Michal napsal:
Pro pomalejší opakuji:
cituji"Zcela byl přepracován systém pohonu všech kol. X5 dostalo stejný systém, který byl krátce předtím představen na menším modelu X3 a dodnes je známý pod označením x-Drive a používaný téměř ve všech výrobních řadách BMW (výjimku zatím tvoří řada 1, řada 6 a Z4). Jednoduše popsáno, byl mezinápravový diferenciál nahrazen elektromagneticky spínanou vícelamelovou spojkou, která podle potřeby připojuje pohon předních kol."a nechápu...

.... toto mi přijde v přímém rozporu s...
proč? Mě zas přijde v rozporu když někdo mluví o permanentním pohonu... a ve stejné větě se dozvíš, že může být rozdělen až v poměru 100:0 - nula znamená žádny váš, takže asi ne permanentní...takže ta spojka ta přední kola připojuje a zas rozpojuje - podle potřeby
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 10.09.2010 21:18, RE: X-drive
TOM napsal:
proč? Mě zas přijde v rozporu když někdo mluví o permanentním pohonu... a ve stejné větě se dozvíš, že může být rozdělen až v poměru 100:0 - nula znamená žádny váš, takže asi ne permanentní...takže ta spojka ta přední kola připojuje a zas rozpojuje - podle potřeby
Ale mně jde o to, která kola jsou poháněná za normálních okolností, jakože základní nastavení.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 10.09.2010 21:23, RE: X-drive
Michal napsal:
Ale mně jde o to, která kola jsou poháněná za normálních okolností, jakože základní nastavení.
Respektive pan Herna tvrdí, že x-drive jsou standardně poháněné zadní kola s připojitelným předkem - což je nesmysl.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 11.09.2010 08:38, RE: X-drive
Michal napsal:
Respektive pan Herna tvrdí, že x-drive jsou standardně poháněné zadní kola s připojitelným předkem - což je nesmysl.
Tak já teda nevím jestli oba čteme stejný článek, ale v článku není nikde napsáno, že standardně jsou ponáněna jen zadní kola. Ty tam tuhle větu někde vidíš? Je tam napsáno, že lamelová spojka připojuje přední kola podle potřeby. Už ve svém příspěvku včera v 7:55 ráno jsem ti psal, že ta potřeba je dána naprogramováním softwaru. Já osobně to přesné naprogramování neznám, jestli autor ano, to nevím, ale myslím, že přesný ten program klidně může být chráněným tajemstvím BMW. Takže ano - ve zjednodušených tiskových zprávách pro širokou veřejnost se dočteš, že běžně jde 60% na zadek 40% na předek a podle potřeby se tento poměr mění. Jenže ono si to hlídá - polohu volantu, polohu pedálu plynu, zatížení náprav, velmi úzce to spolupracuje s DSC, takže přirovnání s permanentním pohonem 4x4 klasicky zastoupeným Subaru nebo Audi Quattro je mnohem větší chyba než ta na kterou tady tak vehementně upozornuješ ty. Ano, asi to šlo napsat jinak - třeba že daná spojka přerozděluje sílu mezi jednotlivé nápravy.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 15.09.2010 18:48, RE: X5
Rover623 napsal:
Tak X5 mám,tu druhou,která už má to připínání přední nápravy,nikdy jsem nijak nestudoval jak to funguje a je mi to celkem jedno.Bohužel jsem se u X5 přesvědčil o tom,že BMW sice umí naprosto dokonalá osobní auta,ale SUV jsou katastrofa.To auto uvázne skoro na každé trochu rozblácené polní cestě která jde mírně do kopce a i když s ním sjedete pod kopec a dáte mu možnost zapnout si ten svůj x-Drive,tak se stejně nahoru nepodíváte a jedinou omluvou pro používání takové obludy na silnicích snad může...
Teda nevím, ale nemáš ten x-drive nijak vysranej? Kamrád měl X-5 několik, měl tu starší, i facelift i tu úplně novou. Bydlí v také prdeli tu na jižní Moravě, aby se dostal do města, musí vyjet hned několik kopců a silničáře v zimě jen tak nepotká... Pro to měl právě X5, protože se vždy v klidu do těch kopců vyhrabal a do práce dojel, naopak ještě často tahal sousedy (s obyč. předokolkami) na laně do těch kopců, aby se vůbec dostali do práce, když napadlo hafo sněhu...
reagovat
wodvi
počet příspěvků1
datum registrace10.02.2013
Neděle 10.02.2013 11:07, X5 e53 160kw 2005
tak já na své x5 při 220tis.km jsem vyměnil pul auta převodovku,VTG,diferencial zadní,poloosy,ramena př+zad.,turbo,svody,váha,čerpadla,plováky,jednotka žhavení,světel,nivela. a spoustu jiného(teměř nové auto)
a odměnou mě za to je spotřeba 15L/100km a nedokážu si vysvětlit proč když měřené hodnoty jsou vynikající!
reagovat
fabio.x
počet příspěvků4
datum registrace22.06.2009
Čtvrtek 06.08.2015 08:24, Bláboly
Pane, Reno, přestaňte vysedávat na oblíbeném místě zvané hospoda a začněte zde překládat reálné fakta (ne fakta teoretická stylem "jedna bába říkala"). Tyto "chytrosti" úplně miluji, hlavně od lidí, kteří BMW nikdy nevlastnili.
reagovat
fabio.x
počet příspěvků4
datum registrace22.06.2009
Čtvrtek 06.08.2015 08:44, RE: X5 e53 160kw 2005
wodvi napsal:
tak já na své x5 při 220tis.km jsem vyměnil pul auta převodovku,VTG,diferencial zadní,poloosy,ramena př+zad.,turbo,svody,váha,čerpadla,plováky,jednotka žhavení,světel,nivela. a spoustu jiného(teměř nové auto) a odměnou mě za to je spotřeba 15L/100km a nedokážu si vysvětlit proč když měřené hodnoty jsou vynikající!


To je celkem dost věcí. Vy jste první majitel vozidla? Trochu to zde více rozveďte, kdy a od koho jste auto kupoval, přetočený tachometr?, kde s autem jezdíte atd.
reagovat
fabio.x
počet příspěvků4
datum registrace22.06.2009
Čtvrtek 06.08.2015 08:44, RE: X5 e53 160kw 2005
wodvi napsal:
tak já na své x5 při 220tis.km jsem vyměnil pul auta převodovku,VTG,diferencial zadní,poloosy,ramena př+zad.,turbo,svody,váha,čerpadla,plováky,jednotka žhavení,světel,nivela. a spoustu jiného(teměř nové auto) a odměnou mě za to je spotřeba 15L/100km a nedokážu si vysvětlit proč když měřené hodnoty jsou vynikající!


To je celkem dost věcí. Vy jste první majitel vozidla? Trochu to zde více rozveďte, kdy a od koho jste auto kupoval, přetočený tachometr?, kde s autem jezdíte atd. BMW X5 3d 160kw, r.v.2005 jsem vlastnil cca 2 roky, za tu dobu jsem s tím najel 20 tis.km (byl jsem druhý majitel, kupovaný při 168. tis. km) a krom oleje a paliva jsem se nijak nestaral.
Nyní vlastním Subaru Tribeca 3,6i 190 kw, r.v. 2009, spotřeba sice 13l/100 km (90% město,10% mimo město), najeto nyní něco málo přes 110 tis.km a naprostá spokojenost, krom pravidelné předepsané servisní údržby, nic navíc jsem nedodělával/neopravoval. Žádné konkurenčně schopné auto jsem nenašel, takže zůstávám u Tribecy. Jak zní staré pravidlo, milion lidí, milion chutí
reagovat
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.