0
zpět
 

diskuze k tématu: Jaké je BMW X5 první generace?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 09.09.2010 17:14, rada
Pan Maly je evidentně i duchem malý, tragéd co po šichtě přeskočí z bagru do X5, aby oslňoval vesnické devčata a měl tak zajištěn přísun pysku. A od kamaradu bude určite sklízet obdivná uznání. Vřele doporučuji takovemu člověku nakup tohoto vozu v této cenové hranici . Chápu do jisté míry výše popsaný důvod nakupu, proto radeji doporučuji poohlednout se po ML-ku, jejich hodnota je 50% oproti BMW a myslím si, že účel splní.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 09.09.2010 21:07, rada
Tomas: Nauč se číst
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 09.09.2010 21:18, rada
tak zrovna minly tyden jsem koupil X5 4,4 r 02 za cenu kterou ani nebudu psat,protoze po precteni predchozich prispevku jsem by ste mi napsali,ze jsem to musel odvezt na plataku.supr vybava,koupeno v CR,plna servisni historie.ted jsem kupoval pneu Hankook 255/50-19 , 4500kc ks a na netu se da sehnat tenhle rozmer i levnej.vymena oleje zadna tragedie,spotrebni veci taktez.na nasich silnici bude nutna castejsi vymena cepu a kvuli vaze i brzdovy oblozeni.
muzete mi napsat co chcete ale planuj to dat na LPG,za prvni tyden jsem udelal 3000km a pocitam s rocnim najezdem 50.000km.spotreba benalu do 13L
automat ten je otaznej ,ale na opravu mam nejakou financni rezervu
muzu ale napsat,ze najit tady nejaky slusnej kousek je problem-videl a otestoval jsem 11ks X5 z toho mi vyhovovali 2ks.motorizace mi byla fuk,jen jsem hledal vybavu a slusny stav
tak ,zdar a do mne
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 09.09.2010 21:25, rada
do 13 litrů se vejdeš s třílitrovým dieselem, ale ne se (skoro) pětilitrovým benzínem
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 09.09.2010 21:56, rada
a to je ono, to že jste koupil 4.4 pro Vás znamenalo úsporu klidně i 50% pořizovací ceny oproti naftě v sockovýbavě nebo 30-40% oproti slabšímu benzínu taktéž ve verzi holobyt, a hlavně silný benzín bude mít obvykle méně najeto a bude v podstatně lepším stavu. před pár lety jsem pokukoval mj. i po x5 a nejhezčí kus byla V8 4.8, jediná s doloženými rozumnými kilometry a v jednoznačně nejlepší výbavě. a oproti 3.0d za hubičku, jen proto že čecháčci trpí jakousi averzí vůči velkoobjemovým benzínům.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 09.09.2010 22:01, rada
pane Valnoha, omlouvám se Vám, sypu si popel na hlavu, nevím proč přišlo na mysl zrovna Vaše jméno, samorřejmě jsem za šetřílka označoval majitele e39 s LPG vasapasu, nikoli Vás. máte u mě lahvinku domácí slivky.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 09.09.2010 22:17, rada
RENO jezdim na 85% předpisovo a BC cons2 jsem nuloval po koupi ,teď tam je 12.8L,mesto cca 15-16L a každou nadrž nuluji cons1,posledne 11,6L
Ja ale hlavne jezdím dálky
kdysi dávno jsem mel e34 3.0L V8 a na ceste cca 2000km spotřeba podle BC 8,8L a sedelo to i s realitou
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 09.09.2010 22:37, rada
mam X5 3.0d 2004 prvni facelift, najeto 145.000 km, koupil jsem v 100.000km ... motor luxus, prevodovka asi necham vymenit napln a filtr, sportovni podvozek takze auto drzi fantasticky a abs zabira dostatecne "pozde" takze neleze zbytecne do rizeni ...
ALE: asi po mych 20tis km se mi totalne vysypalo turbo a taky vejfukovy svody ... nastesti jsem sehnal repas, takze me oboji stalo do 20 tis czk ... nejsem odbornik, ale rek bych, ze svody ani turbo nejsou dostatecne dimenzovany na ten velkej kroutak dieselovyho sestivalce a souvisejici vysoke teploty a tlak ... a samozrejme je nutny po vyssich rychlostech nechat turbo a svody dochladit aspon na chvili ... JINAK super auto a VELMI BEZPECNY ...

PUVODNE jsem chtel benzin 4.4 nebo 4.6 nebo 4.8 .. ale bohuzel zadny slusny ojetiny tehdy nebyly ke koupi ... porizovaci cena benzinovych X5 je nizka a skrz vyssi naklady za spotrebu se az za X let dostanete na vyssi porizovaci cenu dieselu .. navic jsou benziny neprustrelny ... a nejsou tolik choulostivy na kvalitu ceskyho paliva ,,,
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 09.09.2010 22:42, rada
jo a SPOTREBA: dlouhodoby prumer 8.3 l / 100km, pulrocni prumer spotreba 9.0 l / 100km ... zbytecne to netejram, jezdim 80% dalnice ...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 09.09.2010 23:33, rada
co se týká náročnosti na servis a náhradní díly, tak bych mohl přispět troškou vlastních zkušeností: X5 3.0d, 2001, najeto 214 tis.km (při koupi v roce 2006 mělo 93 tis.km). Během 4 let jsem najel 122 tis. km, absolvoval jsem 6 inspekčních prohlídek (cca 6.000,-/olej+filtry), 3xsada letních (cca 25.000,-/sada), 2xsada zimních pneu (cca 15.000,-/sada), 1xměněn akumulátor, měněny gufera rozvodovky, manžety poloosy, brzdové destičky (2xkomplet cca 6.500,-/komplet zadní+přední), 1xvšechny kotouče (cca 10.000,-), takže náplně bez paliva = +-170.000,- Opravy: pravé přední rameno + silentbloky+geometrie (cca 10.000,-), zlomená venkovní klika dveří (cca 2.500,-), silentbloky zadního zavěšení 4 ks (cca 8.000,-), palivové čerpadlo+filtr (cca 10.000,- včetně odtahu , čidlo ABS (cca 6.000,- včetně odtahu ), uražené zpětné zrcátko (cca 11.000,-). Celkem = +-47.000,- (vše včetně ceny za práci) Palivo: při průměrná spotřebě 10,4l je to cca 355.000,- Pokud sečteme všechny částky vyjde nám 572.000,- ((( což je celkem strašidelný.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 09.09.2010 23:41, rada
to tomas - vy jste přesně ten typ člověka co omýlá pořát dokola hospodskou báchorku že plyn patří do kamen .....zatímco já když to někde vidím nebo slyším si v duchu říkám do kamen patří dříví, to vyjde levnějc .... opravdu nevím jaký jiný motor než 10-15 let koncepčně stará atmosféra by se měla nechávat dávat do plynu, jako odborník na tyto systémy máte jistě pravdu raději rok dva stará maloobjemová motorizace plná elektroniky bude bez problému a navíc jste specialista přes příběhy ktéré se staly vašim kamárádům kteří si prozíravě koupili již přestavěnou V8 kterou nejsou schopni diagnostikovat (fatální omyl jak jsem psal níže) a pak zde šíří pohádky o tom jak jsou auta na LPG nespolehlivý protože máte takovýho známýho a on teda s tím má jenom problémy... ještě by to chtělo dodat že ve 120tkách a favoritech s tím jsou taky problémy a proto raději se tomuto vyhnout... chlapi řikali v hospodě....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 10.09.2010 06:34, X-drive
Jestli to dobře chápu, tak jak to popisuje autor, znamená X-drive vlastně haldex naopak? Stálý pohon zadních kol a při prokluzu připojení předních? myslel jsem, že X-drive je pernamentní 4x4
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 10.09.2010 06:37,
Moc hezky napsáno pane Herna. Jen tak dál
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 10.09.2010 06:57, RE: X-drive
Michal napsal:
Jestli to dobře chápu, tak jak to popisuje autor, znamená X-drive vlastně haldex naopak? Stálý pohon zadních kol a při prokluzu připojení předních? myslel jsem, že X-drive je pernamentní 4x4
No jestli se nepletu, tak X-drive JE stálý pohon všech kol, ale v proměnlivém poměru. Zatímco stará X5 měla popisovaný PERMANENTNÍ poměr (38:62), tak X-drive má výchozí poměr (40:60) s tím, že je tento poměr měněn dle jízdních podmínek až na tuším (75:25).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 10.09.2010 07:36, RE: X-drive
Máca74 napsal:
No jestli se nepletu, tak X-drive JE stálý pohon všech kol, ale v proměnlivém poměru. Zatímco stará X5 měla popisovaný PERMANENTNÍ poměr (38:62), tak X-drive má výchozí poměr (40:60) s tím, že je tento poměr měněn dle jízdních podmínek až na tuším (75:25).
cituji
"Zcela byl přepracován systém pohonu všech kol. X5 dostalo stejný systém, který byl krátce předtím představen na menším modelu X3 a dodnes je známý pod označením x-Drive a používaný téměř ve všech výrobních řadách BMW (výjimku zatím tvoří řada 1, řada 6 a Z4). Jednoduše popsáno, byl mezinápravový diferenciál nahrazen elektromagneticky spínanou vícelamelovou spojkou, která podle potřeby připojuje pohon předních kol."

a nechápu...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 10.09.2010 07:55, RE: X-drive
Michal napsal:
cituji
"Zcela byl přepracován systém pohonu všech kol. X5 dostalo stejný systém, který byl krátce předtím představen na menším modelu X3 a dodnes je známý pod označením x-Drive a používaný téměř ve všech výrobních řadách BMW (výjimku zatím tvoří řada 1, řada 6 a Z4). Jednoduše popsáno, byl mezinápravový diferenciál nahrazen elektromagneticky spínanou vícelamelovou spojkou, která podle potřeby připojuje pohon předních kol."

a nechápu...
Haldex připojuje zadní kola při PROKLUZU předních, to už může být někdy pozdě. Připojování u X-Drive je podle potřeby řízené softwarem. Neznám přesně naprogramování tohoto softwaru, ale může prostě preventivně připojit předek při zrychlování, v zatáčce atd....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 10.09.2010 08:02, RE: X-drive
TOM napsal:
Haldex připojuje zadní kola při PROKLUZU předních, to už může být někdy pozdě. Připojování u X-Drive je podle potřeby řízené softwarem. Neznám přesně naprogramování tohoto softwaru, ale může prostě preventivně připojit předek při zrychlování, v zatáčce atd....
že bysme se konečně dobrali k jádru problému? takže X-drive není pernamentní 4x4, chápu to správně?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 10.09.2010 08:21, RE: X-drive
Michal napsal:
že bysme se konečně dobrali k jádru problému? takže X-drive není pernamentní 4x4, chápu to správně?
Pernametně jde pořád 40x60 ve prospěch zadku (alespoň tak je to u e60) a v případě potřeby je schopno přerozdělit na jednotlivé nápravy a tuším i na jednotlivá kola (tím si nejsem úplně jist)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 10.09.2010 08:32, RE: X-drive
Valnoha napsal:
Pernametně jde pořád 40x60 ve prospěch zadku (alespoň tak je to u e60) a v případě potřeby je schopno přerozdělit na jednotlivé nápravy a tuším i na jednotlivá kola (tím si nejsem úplně jist)
Tak o čem to v tom článku pan Herna píše????
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 10.09.2010 08:46, RE: X-drive
Michal napsal:
Tak o čem to v tom článku pan Herna píše????
Německá automobilka BMW vyvinula systém pohonu xDrive jako odpověď na konkurenční systémy s viskózní spojkou (Torsen, Haldex). Tyto systémy zpravidla využívají viskózní spojku k připínání zadní nápravy nebo k přerozdělení poměru přenášeného momentu mezi obě nápravy. BMW se systémem xDrive připíná kola přední. Největší výhodou xDrivu proti konkurenčním systémům je rychlost jeho reakce na prokluz kol (pod 0,1 sekundy) a jeho přímá integrace do systému stability DSC.

Výchozí poměr rozdělení síly mezi přední a zadní kola je u systému xDrive 40:60. Díky takovému rozdělení zůstává zachován pocit z jízdy charakteristický pro BMW. Podle jízdní situace však může systém xDrive posílat až 75% hnací síly na přední kola. Při srovnání s klasickým systémem Quattro se stálým rozdělením točivého momentu v poměru 50:50 je za volantem BMW xDrive cítit mnohem menší sklon k nedotáčivosti. Díky preferenci zadních kol automobil nemá takovou tendenci k nedotáčivosti.

Podle údajů od výrobce potřebuje systém xDrive minimální nároky na údržbu. Pouze v případě častého těžkého zatížení (například dlouhodobé tažení přívěsu) doporučuje automobilka výměnu spojky a oleje po 150 tisících kilometrech.

Zkopírováno
reagovat
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.