0
zpět
 

diskuze k tématu: Koupit BMW řady 7 nebo Audi A8?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, německá vozidla, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 26.05.2010 13:34, rada
To TOM:
Tome, já si myslím, že lidé, co sem píšou dotazy do poradny sem často nechodí, protože by si byli schopni už dávno poradit sami. Stejně tak si myslím, že to nejsou lidé, kteří by se nějak zvlášť v autech vyznali. Málokdy je zde dotaz, který je upřesněn minimálně stylem využití auta. To stejné tady. V podstatě vůbec nic nevíš o zdatnosti tazatele, a to jak technické, tak finanční, čili všechny rady jsou do jisté míry spekulativní.
A těmi garážemi jsem nemyslel jen opravdové amatéry, co se vrtají v autech, ale třeba i ty neutorizované větší servisy. Já měl vždy konfekční auta a tam se ty sumy těchto neorigo servisů s origo servisy s ohledem na sazby za práci už tolik nelišily (ne tolik jako třeba mezi BMW a neorigo servisem). Takže já si vybírám prakticky ze 2 variant:
a) stačím na to sám a díly koupím renomované nebo originální (dle ceny a důležitosti dílo)
b) nastčím na to a vezu to do autorizáku
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 26.05.2010 14:00, rada
To jo, to máš pravdu a souhlasím s tebou.
Chtěl jsem spíš trochu přibrzit ty rady typu - to nekupuj, to tě seřere a naznačit, že sice tyto auta jako nová stála tři miliony a lidi co si to tenkrát mohli dovolit to klidně servisují s rozpočtem jako Wronc, ale pro nás co tyto vozy kupujem 5-8-více letý existuje i jiná o dost levnější cesta. že prostě provoz (náklady na servis)těchto aut může být unosný i pro někoho i s jen mírně nadprůměrným platem.
samozřejmě, že někomu kdo bere 15tis bych takový auto nikdy nedoporučil, ale takový většinou nedokáže udržovat v stoprocentním stavu ani auto o dvě třídy níž a někdy mi připadá, že to jsou právě ti co tu vykřikují ta hesla - to tě sežere,servis je neúnosný...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 26.05.2010 14:11, rada
Vážení pánové - určitě je možné pokud máte auto na soukromou osobu a občasné vyjížďky po východním bloku, čas a nervy na to neservisovat BMW7 v autorizovaném servise dostat se s provozními náklady výrazně níž, určitě to možné je. Jiná stránka věci je odpovědnost za provedenou práci , byť je v mnoha případech určitě lepší než autorizované servisy. Dost dobře si nedovedu představit situlaci, kdy chci v německu v autorizovaném servisu reklamovat nějakou servisní práci kterou mi v česku provedl byť šikovný . ale neautorizovaný servis. Už vidím jak mi to v rámci reklamace dávají dopořádku, popřípadě dávají náhradní auto a dolší případné kompenzace. Co se týče mapových podkladků samozdřejmě že se dájí sehnat i jinou cestou než koupit drahé DVD v BMW, co si asi myslíte , že udělá v německu nebo ve švýcarsku zastoupení BMW které přes servis zjistí že máte v navigační jednotce pirátské DVD. Jednak Vám neuznají reklamaci i když s tím nemá DVD co do činění (v tom lepším případě) pokud provozovatele vozidla rovnou nepošlou k soudu.
Já vím že u nás je to všechno trochu jinak a mnoha se bude zdát že to přeháním, ale pokud chcete mít záruku toho že se o Vás BMW jako výrobce v případě nouze při cestách po evropě postará, musíte mít auto servisované v autorizovaném servisu se vším co k tomu patří.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 26.05.2010 14:32, rada
To Wronc:
Já myslím, že se nikdo nepře, ale tento luxus si pan Franc patrně nebude moci dopřát a kolem toho se to tady točí. Na jedné straně jsou to (nebojím se to za sebe napsat) extrémní výdaje za všechny možné i nemožné věci a na druhé straně o málo vyšší ceny v případě, že se člověk stará sám. Jde o to, na kterou cestu bude mít tazatel nervy nebo peníze.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 26.05.2010 14:43, rada
Pena Wronc, o reklamaci za jaké opravy se tu bavíme? Nedovedu si představit, že by mi u Čermáka špatně vyměnili olej, destičky nebo čepy a nebo nedoplnili klimatizaci... Nedovedu si představit jakou špatně provedenou opravu bych měl reklamovat během nějaké cesty.
Ano, vzpomínám si na kamaráda co garančce ve značkovém servisu měl klimatizaci prázdnou....
a neoroginál DVD bych tedy asi před vjezdem do začkového servisu jednoduše vyndal.....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 26.05.2010 14:57, rada
Není mi moc jasné co by měl pan Franc reklamovat na 8 let starém autě ve značkovém servisu pane Wronc?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 26.05.2010 19:23, rada
Koho budete lidi volit ???
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 26.05.2010 19:44, rada
Sám jsem řešil stejný "problém" BMW 7, nebo A8. Jezdím 2x týdně na jeden zátah 1.200-1.500km jen s nutnými zastávkami. Zkoušel jsem BMW, ale v zimě je pro mne doslova nepřijatelný zadní náhon (nechci na náledí neustále přemýšlet po přidání plynu o trakci a vše korigovat volantem), navíc pro mne osobně má 7 spoustu obtěžujících funkcí, např. dovírání dveří které dovírá jek se mu zachce, el.otevírání schránky které prostě nechci používat, neustále musím na něco čekat, něco nastavovat, něco řešit, nad něčím přemýšlet. Nikdy nevím kam pojedu (sníh, led, hory, ale třeba bahno na silnici z utrženého svahu), a zažil jsem několik nepříjemných a trapných situací, kdy mě museli tlačit jako za dřívějších dob :) Zvoliljsem A8 4,2 Quattro. Jsem spokojený, nemusím přemýšlet jestli kopec vyjedu, nebo sjedu. Jezdím 11-13L Náklady jsou adekvátní, pokud nemáte v průběhu roku volných 50, ale spíše 100.000 na servis, nemůžete si tyto vozy pořizovat.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 26.05.2010 20:02, rada
S..e mě že neodpovídáte na moje dotazy
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 26.05.2010 23:58, rada
Rad bych prispel svoji troskou do mlyna a reagoval na prispevek pana Wronce - nevim, kde zijete vy a kde auto servisujete, kdyz mluvite o Nemecku. Ja ziji v Mnichove (nikoli M.Hradisti) a svoji 335i jsem koupil a servisuji u jednoho oficielniho dealera, dovolim si tvrdit druheho nejvetsiho v okoli (BMW Niederlassung Fröttmaning). Nedavno jsem vzal bokem obrubnik (asi v 80km/h) a ohnul rameno a rozhodil aktivni rizeni predni napravy. Auto je v zaruce, ale ta se na to pochopitelne nevztahuje, slo by to z meho Vollkaska a prisel bych o bonusy. Oprava v servisu by stala 1700Euro plus dan. Sami mi nabidli, ze je to nesmysl, at si necham rameno vymenit u neautorizovaneho dealera a chybu v rizeni ze mi pak vymazou. Stalo mne to cele 550Euro i s dani. A o zadnou zaruku jsem neprisel. Podotykam, ze auto jsem kupoval pred rokem a se vsema schnipp schnappama vyslo na 67tis., takze srovnatelne se sedmou. Samozrejme je to z jejich strany strategie, vedi dobre, ze ted mi usetri par stovek a ja jim tam za rok ci dva prinesu dalsich par desitek tisic. Zaruky o kterych mluvite jsou o necem jinem a plati u noveho vozu, resp. mirne jeteho z nabidky Premium Selection a sice maximalne dva resp. 3 roky, chcete-li dele, zas to neco stoji. Tak nevim - a v pripade takhle stareho auta mluvit o nejake zaruce?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 27.05.2010 09:00, rada
srovnáváte nesrovnatelné . A8 Quattro je obecně řečeno užitnější díky 4x4 a s motorem4,2 diesel i celkem praktická. BMW7 (např730d) je také úsporná ,alejedná se víceméně o limuzínu dálniční a městskou určenou do zemí kde se vyrábí. Do česka bych preferoval vzhledem ke stavu komnikací A8. I když do česka je nejlepší HUMMER - tedy vzhledem k silnicím. Ahoj
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 27.05.2010 13:11, rada
nevim proc doporucujes A8 na spatne silnice, je to nesmysl... zalezi na stavu podvozku a gumach ale A8 rozhodne nevynika extra pohodlym na spatnych silnicich, pokud neveris, muzu te povozit...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 27.05.2010 13:13, rada
Jinak pro tazatele: za 300 000 proboha nekupuj olitanou 7xx ani A8, stale plati uz zde zminovana hlaska " kdo che mit opici musi mit i na banany " !!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 27.05.2010 13:42, rada
to Martin: Já mám také E39, poslední z r. 2003. 530dA od prvního majitele, kompletní servisní historie, měla najeto 80tis. Auto mám 2,5 roku a i když má najeto aktuálně nějakých 158tis km již jsem do servisu vysypal skoro čtvrt milionu Kč!! Podotýkám, že nejezdím do autorizovaného servisu a které díly jdou, kupuji v replice. Ve 100tis km jsem měnil vše na přední nápravě (ramena, stabilizátory, čep řízení, servopumpa atd..) cca 30tis.Kč. 5x se za tu dobu dělal běžný servis olej, filtry zhruba 5x4tis.Kč, 2x pilové filtry 3200Kč, Pak se vysr..lo Turbo a než na to přišli a já ho vyměnil (vyjímečně jsem byl i v autorizovaném servise, když už nikdo nevěděl) tak mě to stálo 25tis.Kč (výměna Eger ventilu, přetěsnění intercooleru, katalyzátory, vlnovce, hadice, váha vzduchu atd..)a to nemluvím o ztráveném čase a provolanejch a proježděnejch penězích. Nakonec zjistili že to je opravdu turbo, což jsem říkal od začátku a koupil jsem nový origo od Garetta 25tis.Kč + práce 5tis.Kč( 3x ho vyndávali a dávali zpátky). V průběhu nová baterka 4tis.Kč, pak se vysypal alternátor 14 tisKč!! Ve 150tis. km se vysypal měnič v převodovce 16tis.Kč Mezitím jsem měnil olej v převodovce, teď jsem ho musel po půl roce měnit zas, 2x 4tisKč + 3 tácy nějakej ventil na převodovce a teď ve 160 jsem opět dělal přední nápravu (všech 6 ramen + stabilizátory) 20 tisKč s prací. Dále jsem měnil 3x přední (3x2900Kč), 1x zadní desky(2400Kč), odmítám kupovat brzdovky nějaký šity, a všechny kotouče 10tis.Kč..4 sady gum, 2 zimí 17"(2x14000), 2x letní 19"(2x 20000), ty jsem kupoval teď. Mezitím drobný problémy a servis jako stěrače, nefungovalo natáčení světel, odešel xenon, nešel motorek na zadní stěrač atd.. cca 15tis. Kč za těch 2,5 roku + čištění a plnění klimy 2x 2tácy. To vychází na nějakých 213 300Kč!! a to nepočítám gumy, to by byla částka ještě úplně jiná. A to jsem si možná ještě nevzpoměl na všechno.. Z toho vyplývá, že plná servisní historie a málo najetých km ještě neznamená, že nenarazíte na špatnej kus. A při mý smůle, když si představím, že si koupím 7, která je oproti E39 (mám slušnou výbavu) narvaná elektronikou mnohem víc a narazím na špatnej kus tak si myslím, že za srovnatelnou dobu není problém nechat za servis 3x tolik.. Kamarád si před 8 měsícema koupil 535d a už ho stála 150tis.Kč..Odešlo 1 turbo, pak druhý, pak váha vzduchu, pak automat a nakonec dynamic drive, kterej i po opravě zlobí dál.. Na druhou stranu znám i lidi, který s těmito auty problémy nemají a platí jen běžný servis jak píše Martin. Omlouvám se za takto pesimistický příspěvek, toto je moje 3 BMW a budu si je kupovat i nadále, protože jsem si je zamiloval, ale chci upozornit na to, že pokud narazíte na špatný kus jako já, tak je to na infarkt..doslova..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 27.05.2010 13:46, rada
Ještě jsem zapoměl na 2 vstřiky po bratru 10 tis.Kč od BOSCHE + práce
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 27.05.2010 14:02, rada
Já to říkám furt, nekupujte ojetý nafťáky ušetříte si mnoho zbytečných starostí. Je vidět, že je jedno, co je to za motor. Ta smůla může potkat každého, takže je potřeba být připraven nějakou i závažnější opravu finančně ustát. Jenže pak se vytrácí ta úspora na pohonných hmotách.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 27.05.2010 14:39, rada
Tam nešlo ani tak o naftu, ale měl jsem specifický požadavky (černej kombik bez chromu, krémová kůže, plnej venkovní i vnitřní M-Packet, malej nájezd km atd..) a v takovýhle konfiguraci se prostě 545i sehnat nedá. A věř mi, že ty nový benzíny, nebavíme se o starejch benzínech téměř bez elektriky, jsou na servis stejně drahý jako nafty..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 27.05.2010 14:39, rada
Tak vám nějak nevím s těma opravama. Ceny by jakž takž seděly, smůla na kus bejt může, ale že mi za 8 měsíců odejdou dvě turba mi přijde při nejmenším přitažený za uši
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 27.05.2010 14:43, rada
To je úplně jiný auto než moje.. To je kámošova 535d r.v.2006.. A věř mi, že opravdu odešli obě, byl jsem s ním v BMW když řešily opravu, je to smůla, ale stát se to může. Ale u těchto motorů odcházej turba docela často..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 27.05.2010 14:49, rada
Neodešlo mu náhodou nejdřív jedno a pak druhý? Jestli jsem to jen napoprvé špatně nepochopil? Nebo to bylo dvakrát jedno a to samé?
reagovat
1 2 3 4 5




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.