0
zpět
 

diskuze k tématu: BMW řady 5 E28 (1981 -1987)

kategorie zařazení tématu: poradna, jaký typ motoru vybrat, vše o spotřebě, technické dotazy, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 28.11.2007 00:50,
Ty jsi bud blazen nebo kikan co dostal od socialky prispevky na decka, takovy stary srot na co to mas? na chov kraliku?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 28.11.2007 01:10, RE: bez předmětu
anonym napsal:
Ty jsi bud blazen nebo kikan co dostal od socialky prispevky na decka, takovy stary srot na co to mas? na chov kraliku?
On to kupuje na to, aby tě mohl ihned jak tě potká sestřelit, abys tady donekonečna netlápal hnupoviny.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 28.11.2007 06:59, MOHU JEN DOPORUČIT
Před deseti lety jsem tady toho bavoráka měl, konkrétně právě s tím eko motorem 525e a ta spotřeba je fakt unikátní, při normální jízdě (žádný kloboučkaření) se pohybovala okolo osmi litrů.... jinak slušný poježdění, dnes lituju, že jsem ho prodal, nechal bych si ho jako veterána...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 28.11.2007 07:49, Roztažení auta
Mohl by mi někdo vysvětlit jak je to s roztažením auta s různými přev.:
1. automatická převodovka - prý se auto nesmí roztahovat. proč? co se zničí?
2. rozvod řemenem/řetězem - je zde nějaký rozdíl v roztahování? Co se zničí?
3. auto s katalyzátorem - neroztahovat nebo se zničí katalyzátor (dostane se do něj dřív benzín a při nastartování a zážehu se spálí kat.) - to by se ale nemohla roztahovat žádná dnešní auta ?!
4. vznětový motor - nějaký rozdíl oproti zážehovému k tomuto tématu?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 28.11.2007 08:00, moje první auto
E28čka bylo moje první auto a mám na něj krásné vzpomínky i když mám ted lepší BMW tak E28čka bude moje nej je to nádherná klasika
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 28.11.2007 08:36, RE: bez předmětu
anonym napsal:
Ty jsi bud blazen nebo kikan co dostal od socialky prispevky na decka, takovy stary srot na co to mas? na chov kraliku?
Jo, more kasli na E28 je to vergel, zober uver a kup aspon E34 !!!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 28.11.2007 08:38, veteráni v usa
V USA se tyto auta skupujou na renovace a pak jdou zpět do provozu za cenu mnohdy větší,než cena nového bmw,ale to jsou suprovní renovace.Auta se očešou do plechu,zpevní,mění všechny ložiska,přečalouní do luxusní kůže a není vyjimka,že tam namontujou i airbagy,ale to ma s puvodní dvacetosmičkou společný akorát vzhled...Na ten si tam dávají záležet.Kdyby někdo něco takového dělal i u nás,tak zkrachuje(kdo by dal za dvacet let staré auto třeba 500tkč).Při naši(české) ceně práce by to vyšlo o mnoho levněji,ale pak tu máme problém se schválením na stk...Jinak moc krásný auta,natrefit na nějaký švýcarský dovoz(a tam jich jezdí),hned kupuji....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 28.11.2007 08:47, 518 vs 318
Mněl jsem 318,r.v1984,pokud nevyžadujete přímo pětku,je to dobrá alternatíva,krom drobné koroze(v době nakupu naj.250tkm,prodej pak po letech 390tkm do jednoho vyhlášeného bazaru,ktery ho zgenerálkoval na 150tkm a pak si jej koupili mladí lide o dvě ulice dál a ložil jim donedávna),nějaký ten čep,upravy jednotky,aby nevipínala motor při ujetí servisního intervalu,což byly prkotiny,nebyl jediný problém.V zimě kvalitní pneu,pravidelně plnou syntetiku,byl to člen rodiny())))
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 28.11.2007 09:03, BMW
Měl jsem jako své první auto BMW E12 520 (4 válec, karburátor) rv.77 a dodnes na něj v láskou vzpomínám. BMW jsem zůstal věrný i nadále, ale E12 měla prostě své kouzlo a charakter. Škoda jen, že v té době nebylo alespoň tolik peněz co dnes. Pořád spálené zadní gumy byly prostě problém ... :) E28 bych se nebál. Je to sice už starší stroj, na dnešní poměry asi i celkem líný, ale je to BMW a to mu už nikdo neodpáře .... ///M3Power !!!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 28.11.2007 09:12, RE: Roztažení auta
watchtower napsal:
Mohl by mi někdo vysvětlit jak je to s roztažením auta s různými přev.:
1. automatická převodovka - prý se auto nesmí roztahovat. proč? co se zničí?
2. rozvod řemenem/řetězem - je zde nějaký rozdíl v roztahování? Co se zničí?
3. auto s katalyzátorem - neroztahovat nebo se zničí katalyzátor (dostane se do něj dřív benzín a při nastartování a zážehu se spálí kat.) - to by se ale nemohla roztahovat žádná dnešní auta ?!
4. vznětový motor - nějaký rozdíl oproti zážehovému k tomuto tématu?
Pokusím se napsat pár slov:
1.) automatická převodovka má hydrodynamický měnič, kde se přenáší výkon z motoru na kola pomocí hydrodynamického účinku nějaké kapaliny. Systém je navržen tak, že čerpadlové kolo je na straně motoru (myslím tím kolo hydrodynamického měniče) a turbínové kolo je na straně převodovky. Mezi nimi jsou rozváděcí lopatky, které upravují směr toku na turbínové kolo, podle zátěže (otáčky motoru se mohou měnit, aniž by se měnila rychlost vozu). Při roztahování auta by se z turbínového kola muselo stát čerpadlové, což by šlo, ale muselo by se točit opačným směrem, navíc regulace rozváděcí mříže je přizpůsobená toku od motoru k převodovce. Osobně si nemyslím, že by se něco zničilo, jen se nepodaří přes tento měnič od kol roztočit motor. Co se týká tažení vozidla, tak tam je to jiné, protože se třením neustále kapalina v měniči zahřívá, ale teplo není odváděno, proto je omezená vzdálenost tažení a spíše se to nedoporučuje.
2.) Roztahování s řetězem je bezproblémové, neboť zuby i řetěz jsou dostatečně dimenzované i na necitlivou nohu na spojce. Co se týče řemenu, tak je nebezpečí, že při rychlém puštění spojky vlivem setrvačných sil přeskočí řemen o jeden zub nebo se dokonce přetrhne. Se zařazeným vyšším stupněm (3) a velmi citlivou nohou popřípadě s rozjezdem rovnou bez spojky a zapnutím zapalování při dosažení "startovací" rychlosti se toto nebezpečí částečně eliminuje.
3.) Je nebzezpečné roztahovat auto s horkým motorem, neboť nespálené palivo shoří v katalyzátoru a ten se může roztavit nebo dokonce zapálit celé auto. U studeného motoru je to lhostejné, protože katalyzátor je studený a palivo v něm nechytí. Provozní teplota katalyzátoru je cca 800°C, do té doby vůz pouští do ovzduší škodliviny, jako vozy bez katalyzátoru. Čili na poskakování do práce 5 km nemá katalyzátor prakticky smysl.
4.) Myslím, že pro vznětový motor platí stejná pravidla, jako pro benzínový, co se týče převodovky a řemene a katalyzátoru, jestli tam nějaký je.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 28.11.2007 09:23, 520i
cca dva roky jsem jezdil s 520I z roku 86 a nedám na ni dopustit, spotřeba kolem 8,5 a to jsem jezdil po Brně a na dálnici nebylo mnoho rychlejších. Rozhodně bych se tohoto modelu, pokud nebude úplně shnilý nebál
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 28.11.2007 09:52, veteran
e28 by som teraz kupoval iba na veteranske vyuzitie.jazdit s tym do prace a pod,to uz hadam nie-bezpecnost,ekonomika,ekologia...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 28.11.2007 10:09,
Rád bych dodal, že verze 535i/M535i se dala též se sportovní převodovkou objednat, nikoliv tedy pouze 528i. Ohledně (ne)pružnosti v nižších a středních otáčkách bych souhlasil pouze u modelu 520i, u ostatních je to vzhledem k jejich objemu OK.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 28.11.2007 10:24, RE: bez předmětu
anonym napsal:
Rád bych dodal, že verze 535i/M535i se dala též se sportovní převodovkou objednat, nikoliv tedy pouze 528i. Ohledně (ne)pružnosti v nižších a středních otáčkách bych souhlasil pouze u modelu 520i, u ostatních je to vzhledem k jejich objemu OK.
Pan Obornik bude na pruznost asi hodne narocny :)))) Ale ten dizajn je teda starozitny :((
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 28.11.2007 10:27, RE: bez předmětu
anonym napsal:
Jo, more kasli na E28 je to vergel, zober uver a kup aspon E34 !!!
Jo jo, pokud chceš E28 jako fanda např. k renovaci, tak OK, ale na normální jízdu v každodením provozu to není dobrá voba. Na ty obsahy co má, nejede a žere. Navíc je dnes problém sehnat v ucházejícím stavu E34, tak jak na tom asi bude ta E28...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 28.11.2007 10:46, Samozřejmě
Samozřejmě je to v naprosté většině vylítaná šlupka, ale dá se pořídit za pár šušňů. To je celé. Prostě za cenu Favorita lepší svezení, ale také častější stání.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 28.11.2007 12:03, Jako prvni auto BMW ??
edmund napsal:
Samozřejmě je to v naprosté většině vylítaná šlupka, ale dá se pořídit za pár šušňů. To je celé. Prostě za cenu Favorita lepší svezení, ale také častější stání.
Chlapi, tady mel snad kazdy jako prvni auto BMW ..
Ja mel S120 z roku 1979 )

Jinak, tohle auto fakt nebude na kazdodenni jezdeni, ale jako veteran je to pekne.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 28.11.2007 12:30, RE: Jako prvni auto BMW ??
Mart napsal:
Chlapi, tady mel snad kazdy jako prvni auto BMW ..
Ja mel S120 z roku 1979 )

Jinak, tohle auto fakt nebude na kazdodenni jezdeni, ale jako veteran je to pekne.
No a co, tak nezáviď. Já si na něj vydělával po brigádách, a nemůžu za to, že tobě ta brigáda u zmrzliny prostě hodila jen na Š120 :)

///M3Power
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 28.11.2007 14:11, RE: Jako prvni auto BMW ??
anonym napsal:
No a co, tak nezáviď. Já si na něj vydělával po brigádách, a nemůžu za to, že tobě ta brigáda u zmrzliny prostě hodila jen na Š120 :)

///M3Power
No tak neurazel bych jine brigady. Ja taky mel prvni skodu 120 na lpg, ta se rozpadla, dostal jsem od strejdy krasnou skodovku 120, a z brigad tahl opravy, benzin, a pak klasicke veci jako nejaka dovolena s pritelkyni, kino atd. Kdyz mate parnera tak se neda vse uetrit a koupit treba i starsi BMW.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 28.11.2007 14:26, RE: Jako prvni auto BMW ??
mufik.martin napsal:
No tak neurazel bych jine brigady. Ja taky mel prvni skodu 120 na lpg, ta se rozpadla, dostal jsem od strejdy krasnou skodovku 120, a z brigad tahl opravy, benzin, a pak klasicke veci jako nejaka dovolena s pritelkyni, kino atd. Kdyz mate parnera tak se neda vse uetrit a koupit treba i starsi BMW.
To: anonym

Ja ale vubec nezavidim ... to se pletes.
Uprimne, ani neni moc co a vazne nemam mindrak z toho, ze jsem zacinal se S120.

Kazdopadne jsem to myslel z legrace a vida nekdo se chytl.
Asi by bylo dobre, kdyby jsi se tady zaregistroval a ja budu priste vedet, ze jsi to ty se smyslem pro humor )))

reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.