0
zpět
 

diskuze k tématu: BMW 530d E39: doporučíme jej pro každodenní cestu do práce?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 11.10.2011 11:49, rada
čtyřkolka je hlavně mimo mísu dotazu, pač do e39 se nenabízela nemýlím-li se
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 11.10.2011 12:53, rada
Pod to co napsal Petr bych se podepsal. Naprostý souhlas. Desetiletý bavorák se nekupuje proto, že chci někomu něco dokazovat, ale protože se chci za přiměřené peníze dobře svézt.
Podobné téma tu již několikrát bylo a vždy to v lidech vyvolává plno emocí. Přitom když někdo chce desetileté Mondeo podobně nepatřičné věty tady vůbec nepadají.
Stejně jako někdo stále vyvozuje kolik šílených statisíců kilometrů musí takový bavorák mít najeto. Co se třeba podívat na statistiku TUV s najetými km?
Nicméně pokud volit v daném případě BMW E39 tak asi téměř určitě verzi 530i - benzín. Spotřeby bych se při daném způsobu užití nebál (troufnu si tvrdit kolem 9l - to samozřejmě ale hodně závisí na způsobu jízdy, takže se o tom dá dlouho diskutovat) a pak už jen si užívat výborných vlastností tohoto motoru a jeho spolehlivosti a servisní nenáročnosti.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 11.10.2011 13:00, rada
Jen bych ještě doplnil, že nabídka naftových 530d je nepoměrně širší, takže čistě obecně se dá lépe najít zachovalý exemplář a toto by mohl být důvod proč bych třeba nakonec poradil někomu onu naftovou verzi - ale rozhodně bych v tomto případě byl určitě více obezřetný z hlediska prověření stavu a servisní historie daného vozu.
Pokud tedy zůstaneme u nafty, asi hodně těžko bude někdo hledat lepší desetiletý naftový motor. Tím samozřejmě neříkám, že zde nehrozí servisní investice.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 11.10.2011 16:25, rada
nabídka dieselů je určitě větší,ale s tím prověřením to nebude tak snadné,málokdo jezdí s 10.letým bmw k dealerovi i venku,pokud ale měl poslední záznam v roce cca.2005 180.tis km tak bude mít těžko za dalších 6.let 220.tis.Jinak radši bych šel do automatu,šetří motor,čeká vás max. repas aut.cca.40.tis popř. nějaký ten vstřik,dá se cca.2500,-kč,turbo drží a záráz se vám to nevysere všechno.I tak se dostanete max. ke 200.tis kč.za což koupíte objetou OII a svezení v E39 je pořád někde jinde.Morálně je to už starý model,ale technicky pořád super.Se zimou to není tak hrozné,chce to dobré pneu a každý má min.ASC lepší kousky DSC.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 11.10.2011 17:38, rada
dagošek: radši koupím OII s povedenou 1.9TDi 77kw pokud možno bez DPF a bude to mnohem spolehlivější, úspornější než 530D E39. OII je taky už celkem pohodlná, ne jako OI. Navíc servisovat 1.9TDi 77kw nebude moc nákladné. Stačí měnit olej co 15t km a měl by být klid. Repas vstřiků Bosh je celkem v pohodě, jedině co může pozlobit je dvouhmota, ale to má každý diesel...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 11.10.2011 19:50, rada
Mam e46 2-litra benal a jezdim s nim za 15/100. Proc tak moc? protoze si vychutnavam pozitek z jizdy za vsech okolnosti takze motor drzim po zahrati na 4000 a BMW v nafte je zlocin proti automobilismu. BMW je Auto, zbytek jsou pasaty, oktavky, rencky a jine sracky, ktere se nepravem nazyvaji autem
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 11.10.2011 19:52, rada
zigi: už jsem to tady psal, s OII půjde o relativně úsporné přemísťování se z bodu A do bodu B a s E39 půjde požitek z jízdy, který bude úplně někde jinde než s OII. Vyzkoušej si to. Jestli máš OII, tak Ti půjčím svoji E39 a uvidíš ten rozdíl.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 12.10.2011 06:16, rada
TDI PD dokáže taky pěkně zazlobit. Mám to osobně odzkoušené na mé bývalé služební O II Tdi. Dokud to mám čerstvě v paměti, tak to zkouším sepsat jako článek pro výstrahu dalším notorickým šetřilům. Ještě to nemám kompletní, ale třeba náklady na servis za 3 roky provozu výrazně přesáhly 100 tis Kč. Když to srovnám s privátní E39 528i, tak průměrné náklady na 1 km mi vycházejí paradoxně nižší u toho benzínového bavoráku. Na druhou stranu 530d bude oproti benzínovým verzím podstatně servisně náročnější. A najít nedobitou 530i bude taky trochu oříšek. Pokud pánovi jde o ekonomiku provozu, tak bych možná zvolil nějakou 520i a překopal ji na plyn. Má to sice taky své problémy, ale realně to lze provozovat za pár korun (měl jsem E34 525i se sekvenčním vstřikováním LPG a půl milionem najetých km). Nad 520i znalec ohrnuje nos (a hledá vybavenou 530i) a kdo autům nerozumí, tak si připlatí za nějakou Octavku. Ve výsledku je proto 520i téměř neprodejná a i nedobytej a zachovalej kousek po faceliftu se dá koupit za pár korun.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 12.10.2011 06:45, rada
O II Tdi PD 77kW za 3 roky provozu najeto 200tis km: dvouhmota 2x, spojka 1x, prevodovka měněna komplet za novou, vstřikovače, špatná klima, nějaký silenbloky, čídla a podobná klasika, k tomu extrémní spotřeba oleje a ve výsledku přidřenej motor. Auto jsme kupovali jako nový a vzhledem k tomu, že to bylo financovaný přes leaseplan, tak jsme až tak poruchovost neřešili, ale normálního soukromého uživatele by to ekonomicky zničilo. Nakonec to leaseplan vydražil v tý jejich aukci nejakýmu bazarníkovi (on přesně věděl co kupuje). Ale pochybuji, že to sdělil tomu chudákovi co mu to prodal.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 12.10.2011 08:21, rada
Kluci, když chce Báwo, tak OI a OII jsou out, to bych mu nedoporučil. Spíš buď v benzínu 530 nebo třeba 525, která má taky R6, pojede pěkně a rozšíří se mu zorné pole, ale do chrochty bych prostě nešel.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 12.10.2011 10:07, rada
Ono by taky kolikráte pomohlo při zadávání dotazu kolik že má vlastně tazatel připraveno v portmonce.
Sám jsem cca 3roky z5 e39 sháněl a po objetí asi 10-ti kusů jsem to vzdal. Podotýkám že jsem byl připraven dát i nadprůměrnou cenu za kus v odpovídajícím stavu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 12.10.2011 10:34, rada
Tak jsem si se zájmem pročetl celou diskuzi a musím reagovat na některé zde napsané polopravdy:
báwo je auto ostatní ne. No tak tohle může napsat jen hollywoodem placený kašpar. Aut s daleko lepšími jízdními vlastnostmi je kupa. Už jen proto, že chtěj nechtěj jízdní vlastnosti v zime na sněhu všechny modely BMW mimo nějakých pseudočkyřkolek deklasuje náho na zadek. To je pro mnohé řidiče neřešitelná situace a vidím to u nás v Jeseníkách v zime denodenně, prstě BMW a zima je problém.
Další: kdo si zkusil řídit 530i (mluvím o e60, nebo e90??, prostě tedy te Bunglově řadě 5er) na dálnici kolem 200 a i přes 200km/h, tak mi dá za pravdu, že chování auta rozhodně neptaří mezi takové, které bych mohl nazvat jisté a klidně. Vzadu tlačí do auta pohnáněná náprava a vpředu to brzdí těžký rypák. Kdepak, takhle jisté auto ve vyšší rychlosti opravdu nevypadá.
Další: servisní náklady: jelikož mám to štěstí, tak s kolegou sdílím 530D kombi z r.v. 2009 a před tím to samé, jen ve vyšší výbavě (čtařkolka) z r.v. 2006. A po pravdě, o láci servisu mám tedy zcela jiné, na hony vzdálené, představy a mohu jen říct - ZLATÉ Subaru, nad kterým většina lidí láme meč protože se jim zdá, že JE TO drahé. Opak je pravdou v porovnání s BMW 5er.
Výběr motoru: protože národ český je povětšinou národ zmanipulovaný a způlky národ blbců (to je prosím pěkně citace jednoho předního politika), tak za každou cenu musí mít 530D či 530i, protože ostatní je přeci silně out. Tak jen uvedu, že provoz 520i proti 530i je ve stejném roce výroby podtstně levnější a majitel mnohdy ani nevidí důvod, proč zrovna 530i či D. Ono totiž, s 520i (tedy sprostým dvou litrem) pojede stejně blbě a pomalu, jako s 3litrem, ale o 3/100 paliva méně a s 25% úsporou na servisu. A to přecházím fakt, že 520i bude asi méně zrasovaná, jako 530i se tsejným stářím.
a co mě vždy bere, když někdo kupuje auto, které stálo hrubě přes mega, když bylo nové a po 10 letech stojí 1/10 a řeší otázky typu: kolik to bude stát a kolik to žere??? To se vždy nařehtám tomu chudákovi. A ještě největší for je, když shání auto 10 let starý, aby mělo servisku vedenou autorizákem, pokud možno jednoho majitel, najeto do 150 tisíc km a bylo v top stavu- a to vše sečteno podtrženo za 100.000Kč )))

Jinak na této diskuzi je jasně vidět, kolik je u nás odborníků přes auta. Když se diskutuje o Matizovi, není tu ani řádek. Zato baworákům rozumí půl národa))
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 12.10.2011 10:55, rada
to Zdeny: Amen!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 12.10.2011 11:12, rada
Upřímně se taky divím, kolik je tady najednou odborníků na BMW:) Samozřejmě, že otázky na náročnost servisu jsou u auta co stálo i přes 1,5 mil celkem na místě a člověk který si chce takové auto staré 10 let pořídit musí s tím počítat. Určitě existuje spoustu dílů v druhovýrobě, ale pak je tam zcela jistě fůru různých čidel ,motůrků atd, které jinde než u BMW nebo na vrakáči nepořídíte a pak se nový majitel nestačí divit kolik co stojí.

Obecně pořízení 10let starého diesela je vždycky loterie a když se k tomu přičte né zrovna ideální kvalita nafty u nás v ČR je zaděláno na velký problém.
Pokud ale tazatel trvá na dieselu, tak bych si pro něj asi zajel přímo k autorizovanému dealerovi do německa.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 12.10.2011 11:35, rada
Zdeny60: pane kolego, když už máte to nutkání reagovat na polopravdy, tak se jich zkuste sám vystříhat. Subjektovní názor vám nikdo nebere, ale vyhněte se prosím pocitům a dojmům. Za sebe můžu říct že rozdíl v 30i a 20i je v tom, že s plus mínus stejnou spotřebou jede třílitr mnohem lépe.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 12.10.2011 12:51, rada
Zdeny já jsem nějaké auta řídil a před loňskou zimou jsem podlehnul poplašné zprávě o tom, že Subaru je neuvěřitelně super, nízké těžiště, pohon 4x4, no prostě paráda. A tak jsem si řekl, že si nějaké koupím, na zimu. Pár jsem jich projel a upřímně řečeno, byl jsem trochu zděšen. Nemám zkušenost s automatem, ale řazení Subaru to je kapitola sama pro sebe. Trefit tam rychlost napoprvé to se nepodaří skoro nikdy. Bezrámové okna pochopím u kupé, ale u jiných aut mi to moc nejde do hlavy. A když se k tomu přičte neuvěřitelná žravost benzínových motorů a přitom jejich nevelký výkon, bylo pro mně vymalováno... Jezdil jsem dva roky s E60 a za mně to je nejlepší auto jaké jsem kdy měl. Teď nedávno si kolega pořídil ojetou 540i a tak jsem si ji vyzkoušel řídit. Oproti mojí šestce bylo daleko lepší řízení /mám aktivní řízení a necítím skoro nic/. Ale obecně musím říct, že co se týče řidičských zážitků, BMW mezi lidovýma značkama je to nej. Nemám zkušenost s Ferrari, Porsche, Lambem. Ale nad Audi a MB bavorák ční jako K1...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 12.10.2011 12:55, rada
sorry K2
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 12.10.2011 13:54, rada
to Zdeny: Taky mi to zase nedá. Náhon na zadní nápravu je podle Vás při vysokých rychlostech problém? Motor za přední nápravou znamená těžký rypák? Aby bylo jasno, nevěřím reklamním plkům typu: vyvážení náprav je 50 na 50, ale jaké lepší konstrukční řešení (než pohon zadku a motor tak, aby byly nápravy zatížené plus minus stejně) pro požitek z jízdy si představujete? Nechcete předpokládám přenášet 200 a více koní jen přes přední nápravu (zde je průkopníkem Ford RS a jeho Revo Knuckle a podle ohlasů to vypadá, že jeho řešení funguje velmi dobře, ale pochybuji, že by to pustili obecně do výroby i do dalších modelů). Chápu, že čtyřkolka je pro zimní období na horách vhodnější, ale opakuji, není problém se naučit jezdit zimu s náhonem na zadek a odjezdit ji na 95% procentech našeho území bez problémů. K servisu: majitel 10 let starého BMW pravděpodobně nebude servisovat v originálním servisu jako Vy Vaše služební vozidlo. K rozdílům mezi motorizacemi 520i a 530i se vyjádřil Huml. PS: Nerozumím tomu, proč některé značky v ČR vzbuzují takovou míru emocí. Z mého pohledu se jedná o toto: řízení, motor, podvozek. Je to dobré? OK. Pak Vám nesejde na značce, ale posuzujete konkrétní modely a nevzrušujete se. Samozřejmě pokud jedna automobilka má už v genech (tzn. minimálně v 80% své produkce) nějakou zásadní odlišnost od jiných, můžete ji posuzovat i s ohledem na tuto odlišnost. U Subaru například je to průkopnictví ve 4WD a boxer.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 12.10.2011 14:33, rada
Reno:

v tom případě jste trefil asi špatný kus od Subaru.Já rozhodně netrvdím, že Subaru je naduaot (jak všichni tvrdí o BMW), ale zajímavé je, že jízda s ním ve mě vyvolává uspokojení a mnohdy mi otvírá úsměv ve tváři (obzvláště, pokud se dnu do svého Spec.B modelu). A ony věci, jako jmenované uložení boxeru, bezrámová okna, hliníková kapota vpředu i vzadu a další, to je to, co já osobně považuji za vybočení z šedi dnešních dnů. Ale to je každého věc.
Já netvrdím a nikdy jsem netvrdil, že BMW je špatná značka, ba naopak, patří k tomu lepšímu, ale není nejlepší, to jistě ne a navíc mně osobně vadí, jak se u nás BMW démonizuje (tak, jako svého času TDI v Pasáteh či Oktávkách, ale skutečnost byla jinde).

Když bych to napsal na plnou hubu, tak než 530i od BMW, tak bych volil osobně S60 2,4T nebo T5 a budu spokojenější, už jen proto, že Volvo většinou nesedlají bezkrkáči a šamponi se šponou v uchu. BMW je v Čechách modlou a jak je vidn, přes to nejede vlak.

A spotřeba 3l benzínu - viz spritmonitor - není taky zrovna nejmenší. Chce to být trošku objektivní a občas uznat, že BMW je jen obyčejná šunka, jako kdeco jiného.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 12.10.2011 14:35, rada
200HP na předek má dnes kde co, i více - např. moje 3MPS přenášela bez potíží 260HP - a ničemu a nikomu to nevadilo. Jen měla samosvor.
Kdekterá Oktávka TDI s úpravou SW má 200K a taky se o tom nemluví, prostě nevidím v tom něco extra. I když uznávám, že pro tyto výkony by 4x4 slušela asi víc.
reagovat
  1 2 3 ... 5




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.