Tak jsem si se zájmem pročetl celou diskuzi a musím reagovat na některé zde napsané polopravdy:
báwo je auto ostatní ne. No tak tohle může napsat jen hollywoodem placený kašpar. Aut s daleko lepšími jízdními vlastnostmi je kupa. Už jen proto, že chtěj nechtěj jízdní vlastnosti v zime na sněhu všechny modely BMW mimo nějakých pseudočkyřkolek deklasuje náho na zadek. To je pro mnohé řidiče neřešitelná situace a vidím to u nás v Jeseníkách v zime denodenně, prstě BMW a zima je problém.
Další: kdo si zkusil řídit 530i (mluvím o e60, nebo e90??, prostě tedy te Bunglově řadě 5er) na dálnici kolem 200 a i přes 200km/h, tak mi dá za pravdu, že chování auta rozhodně neptaří mezi takové, které bych mohl nazvat jisté a klidně. Vzadu tlačí do auta pohnáněná náprava a vpředu to brzdí těžký rypák. Kdepak, takhle jisté auto ve vyšší rychlosti opravdu nevypadá.
Další: servisní náklady: jelikož mám to štěstí, tak s kolegou sdílím 530D kombi z r.v. 2009 a před tím to samé, jen ve vyšší výbavě (čtařkolka) z r.v. 2006. A po pravdě, o láci servisu mám tedy zcela jiné, na hony vzdálené, představy a mohu jen říct - ZLATÉ Subaru, nad kterým většina lidí láme meč protože se jim zdá, že JE TO drahé. Opak je pravdou v porovnání s BMW 5er.
Výběr motoru: protože národ český je povětšinou národ zmanipulovaný a způlky národ blbců (to je prosím pěkně citace jednoho předního politika), tak za každou cenu musí mít 530D či 530i, protože ostatní je přeci silně out. Tak jen uvedu, že provoz 520i proti 530i je ve stejném roce výroby podtstně levnější a majitel mnohdy ani nevidí důvod, proč zrovna 530i či D. Ono totiž, s 520i (tedy sprostým dvou litrem) pojede stejně blbě a pomalu, jako s 3litrem, ale o 3/100 paliva méně a s 25% úsporou na servisu. A to přecházím fakt, že 520i bude asi méně zrasovaná, jako 530i se tsejným stářím.
a co mě vždy bere, když někdo kupuje auto, které stálo hrubě přes mega, když bylo nové a po 10 letech stojí 1/10 a řeší otázky typu: kolik to bude stát a kolik to žere??? To se vždy nařehtám tomu chudákovi. A ještě největší for je, když shání auto 10 let starý, aby mělo servisku vedenou autorizákem, pokud možno jednoho majitel, najeto do 150 tisíc km a bylo v top stavu- a to vše sečteno podtrženo za 100.000Kč
)))
Jinak na této diskuzi je jasně vidět, kolik je u nás odborníků přes auta. Když se diskutuje o Matizovi, není tu ani řádek. Zato baworákům rozumí půl národa
))