0
zpět
 

diskuze k tématu: BMW 525D Touring, r.v. 2007 - jaká je jeho tržní hodnota?

kategorie zařazení tématu: poradna, servisní náklady, technické dotazy, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.01.2012 09:12, RE: zajímavý článek + kalkulace nákladů na 125 000 km
tomaskrtek napsal:
sorry ale není možné srovnávat naftu se kterou jezdíš dlouhé trasy s benzínem na kratší. nebo mi chceš říct že obě auta jezdí stejné režimy, stejné trasy, a obě 35 tis. ročně? a obě se stejným řidičem? takže najezdíš v Meganech 70k ročně? trochu nesmysl, ne? zkus si to spočítat na 20 tis. ročně, což obvykle ani auto této kategorie ročně nenajede, a hned jsme jinde, že?
A ještě jako bonus je ta 1,4 Tce dražší než diesel 1,5 80kw.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.01.2012 10:35, RE: zajímavý článek + kalkulace nákladů na 125 000 km
Pavlik napsal:
Ať počítám jak počítám, tak úspora vychází vyšší - cca 190 000,-Kč. Mínus 50 000 za investici do motoru, mínus 12 000 za dražší servis (servis 10x versus 6x -nebo podle vaší logiky benzín servis nemá?) a to je vše - pojistky i ostatní náklady (gumy, mytí, příslušenství) stojí stejně. Úspora tedy vychází na cca 128 000,-Kč. Teď se blížím 190 tisícům km (takže mi to pěkně vyjde na jaro na výměnu auta) a na motor jsem nemusel sáhnout s jedinou výjimkou, odešla mi rampa přepadů nafty (vyměněno v zá...
Jaképak dívání. Pokud jezdím denně (po-pá) 50 km. Trávím hodinu a čtvrt denně v autě. A přesto ročně najedu sotva 12 tkm. Fakt nemám pocit že se auto fláká v garáži. Pokud bych chtěl najet 35 tisíc ročně, tak bych se do toho musel opravdu nutit.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.01.2012 10:41, RE: zajímavý článek + kalkulace nákladů na 125 000 km
Pavlik napsal:
Ať počítám jak počítám, tak úspora vychází vyšší - cca 190 000,-Kč. Mínus 50 000 za investici do motoru, mínus 12 000 za dražší servis (servis 10x versus 6x -nebo podle vaší logiky benzín servis nemá?) a to je vše - pojistky i ostatní náklady (gumy, mytí, příslušenství) stojí stejně. Úspora tedy vychází na cca 128 000,-Kč. Teď se blížím 190 tisícům km (takže mi to pěkně vyjde na jaro na výměnu auta) a na motor jsem nemusel sáhnout s jedinou výjimkou, odešla mi rampa přepadů nafty (vyměněno v zá...
To je o psychické odolnosti každého jedince. Obecně ale lze říct, že každej (ať benzín nebo nafta), po koupi novějšího auta jezdí víc, než dřív. Minimálně pár měsíců, než se nabaží...
Navíc někdo změní z měsíce na měsíc zaměstnání, a najednou denně nedojíždí 0-5km, ale třeba 50. A taky hned nekoupí místo benzínu naftu. Prostě při koupi auta počítat na cca 5 let s neměnnými podmínkami je docela blbost. Anebo při změně stavu v případě benzínu začít např. v září chodit po svých, neboť už jsem najel "benzínový" rámec...?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.01.2012 10:47, RE: zajímavý článek + kalkulace nákladů na 125 000 km
Pavlik napsal:
U roku výroby 2011?
nevím jestli se ještě do něj dává ale do staršího modelu byla k mání. pro určité trhy (mimoevropské)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.01.2012 11:00, RE: zajímavý článek + kalkulace nákladů na 125 000 km
Petr S napsal:
Jaképak dívání. Pokud jezdím denně (po-pá) 50 km. Trávím hodinu a čtvrt denně v autě. A přesto ročně najedu sotva 12 tkm. Fakt nemám pocit že se auto fláká v garáži. Pokud bych chtěl najet 35 tisíc ročně, tak bych se do toho musel opravdu nutit.
A jsme u toho co jsem psal Davidovi - musíš si před koupí rozmyslet proč auto kupuješ a kde i za jakých podmínek bede auto jezdit. Pokud trávíš v autě přes hodinu denně a přitom najedeš jen 50 km, znamená to, že jezdíš město-příměstský provoz a tam je benzín vhodnější. Na druhou stranu bych při takovém proběhu o novém voze vůbec neuvažoval - potom padají také veškeré uvedené výpočty.
Já se do takového kilometrového proběhu nutit nemusím - jezdím především pracovně, ale pořád tu vaši logiku nucení/nenucení nechápu. Buď jezdit potřebuji nebo nepotřebuji. Auto je obyčejná spotřební věc určená k přepravě a podle toho si ji střízlivě vybírám.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.01.2012 11:06, RE: zajímavý článek + kalkulace nákladů na 125 000 km
tomaskrtek napsal:
přesně tak, konkrétně tenhle třílitr je skotečně špička, a to i co se spotřeby týče. co jsem měl možnost sledovat porovnání a diskuze tak u ojetiny je doporučovanější než nafta. a jestli se nepletu, nebyl před časem problém sehnat Mondeo v benzínu? konkrétně dvoulitr 03/04? a když už byl tak byl dražší než stejně stará nafta?
Špička sice je, ale pořád bude jezdít za deset a víc litrů... a dynamika je naprosto stejná jako u 530d, takže prakticky není důvod pro jeho pořízení...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.01.2012 11:39, RE: zajímavý článek + kalkulace nákladů na 125 000 km
Petr S napsal:
Cože? Moderní benzín s pouhými 80 kW v lehkém autě nižší střední jezdí reálně za 8L? S M6 kombi (téměř 1,5 tuny) mám průměr po 4 letech 7,82 L/100 a to se jedná o relativně nemoderní motor bez přímého vstřiku a autem jezdí primárně manželka krátké trasy. A když se podívám na spritmonitor.de na Megany od roku 2008 tak to není se spotřebou Megana jak píšeš.
Ještě jsem se, pro jistotu, podíval do TP i katalogu na hmotnost a musím konstatovat, že tvůj názor o "lehkém autě" není příliš pravdivý. Můj megane grandtour 1,5 Dci má dle TP pohotovostní hmotnost 1395 kg, benzín 1,6 váží podle katalogu o 50 kg méně tedy 1345 kg.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.01.2012 12:53, RE: zajímavý článek + kalkulace nákladů na 125 000 km
Pavlik napsal:
A jsme u toho co jsem psal Davidovi - musíš si před koupí rozmyslet proč auto kupuješ a kde i za jakých podmínek bede auto jezdit. Pokud trávíš v autě přes hodinu denně a přitom najedeš jen 50 km, znamená to, že jezdíš město-příměstský provoz a tam je benzín vhodnější. Na druhou stranu bych při takovém proběhu o novém voze vůbec neuvažoval - potom padají také veškeré uvedené výpočty.
Já se do takového kilometrového proběhu nutit nemusím - jezdím především pracovně, ale pořád tu vaši logiku nuc...
Probůh, to je přesně to co já kritizuji, že drtivé většině řidičů je naftový motor v autě naprd a neušetří zhola nic, ale mají falešný pocit, že jezdí levněji. Masové použití nafty v osobních autech považuji za zhovadilé, a to vůbec nemluvím o naftových Corsách, Polech, Fabiích, Fiestách a jiných tenisácích.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.01.2012 13:00, RE: zajímavý článek + kalkulace nákladů na 125 000 km
Pavlik napsal:
A jsme u toho co jsem psal Davidovi - musíš si před koupí rozmyslet proč auto kupuješ a kde i za jakých podmínek bede auto jezdit. Pokud trávíš v autě přes hodinu denně a přitom najedeš jen 50 km, znamená to, že jezdíš město-příměstský provoz a tam je benzín vhodnější. Na druhou stranu bych při takovém proběhu o novém voze vůbec neuvažoval - potom padají také veškeré uvedené výpočty.
Já se do takového kilometrového proběhu nutit nemusím - jezdím především pracovně, ale pořád tu vaši logiku nuc...
S rozmyslením před nákupem souhlas. Pokud bych jezdil jako ty 2800 km za týden, tak si asi taky koupím naftu. Ad nové auto a proběh. Tohle se týká malého auta do města, konkrétně Yarise. A tehdy jsem řešil jestli koupit 1-2 roky staré auto nebo připlatit cca 50 tisíc a mít fungl nové se zárukou a opravdu 100% původem. A protože má slušnou výbavu jako 7 airbagů, ESP, klimu, tak si ho plánuju nechat klidně 12 let nebo i déle. Samozřejmě auto za 750 tisíc bych nové na takový nájezd nekupoval. Ale u nákupní tašky v tom osobně nevidím problém když ji nechci po 5 letech prodat.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.01.2012 13:01, RE: zajímavý článek + kalkulace nákladů na 125 000 km
Pavlik napsal:
Ještě se tě jen tak pro zajímavost zeptám, když považuješ renault za low-end, co je podle tebe třeba dacia nebo chevrolet? Underground? Já jsem na tahle klišé nikdy moc nebyl, proto se ptám....
Dacia, Chevy to jsou též low-endová auta, možná jsem se neobratně vyjádřil. Prostě Megane se svou pořizovací cenou je jako levný main-stream. Bylo to myšleno tak, že jsi nekoupil drahé auto, čímž je vidět opravdu snaha o úsporu. Bylo to myšleno pozitivně.
Např. mi nedává smysl auto BMW 635d.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.01.2012 13:31, RE: zajímavý článek + kalkulace nákladů na 125 000 km
David V napsal:
Dacia, Chevy to jsou též low-endová auta, možná jsem se neobratně vyjádřil. Prostě Megane se svou pořizovací cenou je jako levný main-stream. Bylo to myšleno tak, že jsi nekoupil drahé auto, čímž je vidět opravdu snaha o úsporu. Bylo to myšleno pozitivně.
Např. mi nedává smysl auto BMW 635d.
Díky za objasnění, proto jsem se ptal.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.01.2012 13:36, RE: zajímavý článek + kalkulace nákladů na 125 000 km
David V napsal:
Probůh, to je přesně to co já kritizuji, že drtivé většině řidičů je naftový motor v autě naprd a neušetří zhola nic, ale mají falešný pocit, že jezdí levněji. Masové použití nafty v osobních autech považuji za zhovadilé, a to vůbec nemluvím o naftových Corsách, Polech, Fabiích, Fiestách a jiných tenisácích.
Na tom se shodneme = nafta se může v osobním autě vyplatit, ale musí se pracovat mozkem již před koupí a vypočítat zda se to vyplatí.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.01.2012 13:43, RE: zajímavý článek + kalkulace nákladů na 125 000 km
Pavlik napsal:
Na tom se shodneme = nafta se může v osobním autě vyplatit, ale musí se pracovat mozkem již před koupí a vypočítat zda se to vyplatí.
Ano, na tom se shodneme. Teď už zbývá jen vyčíslit, co kdo považuje za úsporu
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.01.2012 16:41, RE: zajímavý článek + kalkulace nákladů na 125 000 km
Pepe napsal:
To je o psychické odolnosti každého jedince. Obecně ale lze říct, že každej (ať benzín nebo nafta), po koupi novějšího auta jezdí víc, než dřív. Minimálně pár měsíců, než se nabaží...
Navíc někdo změní z měsíce na měsíc zaměstnání, a najednou denně nedojíždí 0-5km, ale třeba 50. A taky hned nekoupí místo benzínu naftu. Prostě při koupi auta počítat na cca 5 let s neměnnými podmínkami je docela blbost. Anebo při změně stavu v případě benzínu začít např. v září chodit po svých, neboť už jsem naje...
Do benzínu se dá přinejhorším namontovat i plyn. Ale jinak souhlas, i když se změní podmínky, tak hned nepoběžím pro nové auto za půl mega, abych ušetřil 27 kč denně
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.01.2012 16:48, RE: zajímavý článek + kalkulace nákladů na 125 000 km
Pavlik napsal:
Ještě jsem se, pro jistotu, podíval do TP i katalogu na hmotnost a musím konstatovat, že tvůj názor o "lehkém autě" není příliš pravdivý. Můj megane grandtour 1,5 Dci má dle TP pohotovostní hmotnost 1395 kg, benzín 1,6 váží podle katalogu o 50 kg méně tedy 1345 kg.
OK, 1345 kg je klasická váha nižší střední třídy. Chtěl jsem původně říct že za 8L jezdí výkonější dvoulitr v těžším autě střední třídy. Tak jsem čekal že Megane bude jezdit spíš za 7-7,5. Těch 8L mi přijde nadsazený nebo je něco špatně.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.01.2012 17:36, RE: zajímavý článek + kalkulace nákladů na 125 000 km
Petr S napsal:
OK, 1345 kg je klasická váha nižší střední třídy. Chtěl jsem původně říct že za 8L jezdí výkonější dvoulitr v těžším autě střední třídy. Tak jsem čekal že Megane bude jezdit spíš za 7-7,5. Těch 8L mi přijde nadsazený nebo je něco špatně.
Špatně nic nebude - moje vyšší spotřeba u benzínu je dána způsobem používání (viz odpověď výše).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.01.2012 18:56, RE: Sleva nebo oprava
Pepe napsal:
Víceméně je to tak, jak jsem psal v 1. příspěvku. Ještě jsem zapomněl na fakt, že kdo chce pětku v dieselu, vykašle se na 525, ale šáhne rovnou po 530. Tolik alespoň za mě...
Vidíš, já jsem chtěl E60 v naftě - 520 d, ale prodejce mi nabídnul za stejné peníze šestiválec, tak jsem podlehnul, ale do 530 d bych tehdy nešel..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.01.2012 19:10, RE: zajímavý článek + kalkulace nákladů na 125 000 km
Pavlik napsal:
Špatně nic nebude - moje vyšší spotřeba u benzínu je dána způsobem používání (viz odpověď výše).
Takže s benzínem jezdíš za 8L a s naftou při stejném stylu za 5,3L jo?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.01.2012 19:41, RE: kožený interiér
Pepe napsal:
Pro mě je koženej volant, řadička a šaltpáka prostě kož. paket. Na interiér je to na mě moc málo položek, ty auta toho už dneska obsahujou víc. Interiér je tapecírunk + sedačky k tomu. Howgh.
a jaký další položky bys chtěl kožený,aby ti to nebylo málo? Chápeš, že slovo paket je jen marketingová formulka? Kožený interiér a paket jsou stejný věci. Až si pojedeš někdy koupit auto, raději si to ujasni předem, ať pak nejsi naštvanej.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.01.2012 20:41, RE: zajímavý článek + kalkulace nákladů na 125 000 km
Petr S napsal:
Takže s benzínem jezdíš za 8L a s naftou při stejném stylu za 5,3L jo?
To se mi taky nezdálo.
reagovat
  1 ... 3 4 5




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.