0
zpět
 

diskuze k tématu: Auto s nízkou spotřebou do 170tis

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit
KingGustavo
počet příspěvků8
datum registrace06.11.2018
Úterý 06.11.2018 12:24, Auto s nízkou spotřebou do 170tis
Ahoj,
hledám nové auto s cenou od 80.000 do nějakých 170.000 není nutné využít veškeré finanční prostředky. Auto by mělo mít nízkou spotřebu z důvodu že najezdím cca 150km/pracovní den (po-pá+ občas o víkendu) Byl bych rád aby bylo auto bezpečné ABS,ASR,ESP dále by bylo dobré kdyby bylo 5ti dveřové. Velikost auta není podstatná může být malé typu CitiGo nebo klidně i větší ale předpokládám, že čím menší tím nižší spotřeba. Přemýšlel jsem o BMW 116d, pak Škoda Fabia 2 1.6TDI, ještě se mi hodně líbí C4 Cactus 1.6 Blue HDI ale tam se s cenou nevejdu. Snažím se jezdit ekonomicky na dálnici jezdím okolo 117KM/H mimo obec 80-90km okolo 2000otáček brždění na plyn dojíždění na neutrál. Při nájezdu 40-45.000Km/ročně se každý litr hodí. Do práce jezdím 6km hustou městskou dopravou,9km tunely 45-70KM/H, 20KM mimo obec 40KM dálnice.

Za každou radu budu velice vděčný. Děkuji.
reagovat
Bronn
počet příspěvků128
datum registrace23.11.2014
Úterý 06.11.2018 12:38, RE: Auto s nízkou spotřebou do 170tis
citace:
reakce na: KingGustavo, 06.11.2018 12:24 (Ahoj,hledám nové auto s cenou ...)


treba:
BMW 320D e46 - spotreba cca 5,5l
Mercedes C200 CDi - spotreba cca 5,5l
Octavia 1.9TDi - spotreba cca 5,0l
Fabia 1.6 TDi - spotreba cca 4,5l
atd.

Zalezi hodne na preferencich, ja bych si nedokazal predstavit na takovou porci kilometru Citigo, ktere zminujete. A take bych kvuli 0,5 - 1 litru na spotrebe nesel do skodovky, renaultu, apod.
Ale jak rikam je to hodne o preferencich, a vam ocividne staci i Citigo, takze staci vybrat jakekoliv auto co zere nejmin nafty a hotovo
reagovat
KingGustavo
počet příspěvků8
datum registrace06.11.2018
Úterý 06.11.2018 14:41, RE: RE: Auto s nízkou spotřebou do 170tis
citace:
reakce na: Bronn, 06.11.2018 12:38 (treba:BMW 320D e46 - spotreba ...)


CitiGo bylo jen příklad malého auta jinak o něm neuvažuji.

Jde o to, že každý 1l /100km mi dělá cca 15.000Kč ročně a rád bych spotřebu minimalizoval. Takže hledám něco co bude žrát ideálně 4l-4,5l při ekonomické jízdě a nebudou na něj drahé díly nebo je nízká pravděpodobnost, že se bude se sr*t. :)

Fabia je na tom asi nejlépe ze zmiňovaných aut hledám, ale ještě něco lepšího s BMW 116d spotřeba okolo 4,5l také jde o to, že za 150.000 je mnohem pohodlnější cestovat v BMW než v Fabce ale zase díly na fabku vyjdou o něco levněji.
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků1231
datum registrace08.09.2009
Úterý 06.11.2018 19:42, RE: RE: Auto s nízkou spotřebou do 170tis
citace:
reakce na: Bronn, 06.11.2018 12:38 (treba:BMW 320D e46 - spotreba ...)


Jo a proto doporučuješ nejhorší dýzl, co kdy BMW vyrobilo...naopak - poklud úspornou naftu, pak 2,0HDI v jakékoliv modifickaci od PSA. Nesmrtelná nafta. Mluvím ze zkušenosti s 6 vozy s tímto motorem, oježděnými od nuly km do 200-360tkm v období asi 14 let.
reagovat
KingGustavo
počet příspěvků8
datum registrace06.11.2018
Úterý 06.11.2018 21:30, RE: RE: RE: Auto s nízkou spotřebou do 170tis
citace:
reakce na: Zdeny60, 06.11.2018 19:42 (Jo a proto doporučuješ nejhorš ...)


Byl by nějaký konkrétní model, který se dá sehnat v této cenové relaci ? Ideálně ten s co nejnižší spotřebou. :)
reagovat
Giorgio
počet příspěvků814
datum registrace09.05.2007
Středa 07.11.2018 07:18, RE: RE: RE: RE: Auto s nízkou spotřebou do 170tis
citace:
reakce na: KingGustavo, 06.11.2018 21:30 (Byl by nějaký konkrétní model, ...)


Rozhodně je rozumnější si pořídit auto s benzinovým motorem a ten přestavět na LPG. Například v inzerci před cca rokem a půl byl Fiat Punto 2012 s motorem 1.2 (51 kW) s najetými 250 000 km a prodával se za 80 tisíc. Nedávno to stejné auto bylo v inzerci znovu od toho, kdo ho koupil. Najeto mělo 360 000, prodávalo se za 60 (už je pryč).

I kdyby auto na LPG bralo 10 litrů plynu, cena paliva bude jako u 5 litrů nafty. Cestování v takovém autě bude rozhodně příjemnější (jednak člověk nemusí koukat na plechy okolo, jednak je auto celkově pohodlnější). A odpadnou i starosti s nákladnější údržbou dieselu. Chce to ale samozřejmě na začátku vybrat nějaký osvědčený "nesmrtelný" motor + předělávku nechat udělat někoho, kdo tomu rozumí.
reagovat
KingGustavo
počet příspěvků8
datum registrace06.11.2018
Středa 07.11.2018 07:24, RE: RE: RE: RE: RE: Auto s nízkou spotřebou do 170tis
citace:
reakce na: Giorgio, 07.11.2018 07:18 (Rozhodně je rozumnější si poří ...)

Jaké motory jsou osvědčené ? Kolik cca bude žrát v LPG ? Někde jsem četl, že se musí dělat revize kolik ty stojí ? A co oproti naftě je nějaká další údržba navíc u plynu ? Co je myšleno"nemusí koukat na plechy okolo"
reagovat
mp-77@email.cz
počet příspěvků36
datum registrace05.10.2016
Středa 07.11.2018 10:07, RE: RE: Auto s nízkou spotřebou do 170tis
citace:
reakce na: Bronn, 06.11.2018 12:38 (treba:BMW 320D e46 - spotreba ...)



Jak se říká, na blbou otázku přijde blbá odpověd

Ano, striktně pohledem spotřeby se tam může teoreticky prémiovka typu BMW nebo Mercedes objevit,

Ale lidi, naučte se si věci poctivě spočítat - tazatel chce evidentně nízkonákladovou dopravu.
Takže krom zanedbatelného rozdílů v nákladech na palivo je potřeba počítat běžné servisní náklady, náklady na opravy (i ptřeba pneu, jaké daný typ vozu používá) , ztrátu hodnoty, cenu povinného ručení či případně nějaké formy havarijní pojistky (nebo ceny náhradních dílů - srnku nebo anonymního pitomce u obchoďáku neovlivníte...). Tazvané TCO.
Pak zjistíte, že jestli jezdíte za 5 nabo 6 ltr, je úplně jedno.

Argument že si má sehnat garážistu v okolí, který servisuje za stejné peníze všechny značky, neberu.

Z tohoto pohledu doporučovat olítané BMW za hranicí životnosti s násobně dražší cenou čehokoliv oproti levnějším značkám je nesmysl non plus ultra.

Z pohledu TCO (total cost of ownership) si poříďte třeba něco jako Octavii II nebo Golfa, s některou osvědčenou verzí 1.9 TDI.
reagovat
Giorgio
počet příspěvků814
datum registrace09.05.2007
Středa 07.11.2018 10:17, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Auto s nízkou spotřebou do 170tis
citace:
reakce na: KingGustavo, 07.11.2018 07:24 (Jaké motory jsou osvědčené ? K ...)


Tak například zmíněný motor 1.2 8V nebo jeho větší verze 1.4 8V FIRE od Fiatu. Konstrukčně jednoduchý motor bez turba a dalších serepetiček, který se vyrábí a modernizuje od 80. let, takže jeho životnost a odolnost je prověřená v milionech aut. Navíc slabší verze 1.2 je dokonce tak blbuvzdorná, že i když byl předchozí majitel ignorant a zanedbal pravidelnou údržbu, tak přetržený rozvodový řemen neznamená destrukci motoru, ale stačí nasadit nový řemen.

Ohledně citigo - to není auto, to je špatný vtip. Pozitivně to mohou brát akorát milovníci nostalgie, kterým chybí stará Škoda 105 a opět toužili po škodovce, která mezi tapecírunkem a oknem na dveřích má nezakrytý kus plechu. Normální auto tam má samozřejmě čalounění nebo kryt, o který se dá případně i opřít loket.
reagovat
capslock
počet příspěvků354
datum registrace28.07.2007
Středa 07.11.2018 15:15, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Auto s nízkou spotřebou do 170tis
Pokud zvládneš jezdit 117 km/h na dálnici, postačí ti i Citigo na CNG, občas se jich po skončení o.l. někde objeví balík a tvým tempem bys mohl jezdit kolem 80 hal./km.

Jinak sehnat co nejnovější malý diesel s nízkým nájezdem - 1.4 HDI, 1.6 HDI (Peugeot 20x, 301, Citroen C-Elysee, C3, ...) nebo 1.5 dCi (Dacia Sandero, Logan, Renault Clio).
Uvedené motory jsou velice úsporné, jezdí bez problémů za 4,5 - 5 litrů nafty.
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků2404
datum registrace19.08.2015
Středa 07.11.2018 15:17, RE: Auto s nízkou spotřebou do 170tis
citace:
reakce na: KingGustavo, 06.11.2018 12:24 (Ahoj,hledám nové auto s cenou ...)


Ahoj, tak pokud jde o spotřebu nafty, nic se nevyrovná Peugeotu 208 s motorem 1.4 HDI. Klidný řidič jezdí trvale hodně pod 5l

Pak je tu Clio cca 2012+ s motorem 1.5 DCi, platí totéž - klidný řidič jezdí za 5l Bral bych klidně Grandtour, má větší kufr a není tak stísněný vzadu. Pozor Clio má podvozek širší než Rapid, takže jde o pohodlný vůz i na delších cestách.

Zvážil bych i Golf VI s ben. motory 1.4 nebo 1.6 MPI s předělávkou na LPG. Můj kamarád už se blíží 300tis.km na Jettě 1.6 MPI a pořád je vše v pořádku, což mě opravdu překvapilo, protože se jezdí i dálnice a tak vůz dostane zabrat Díky ceně LPG se dostaneš na nižší náklady, než u Peugeotu 208 a technika motorů 1.4/1.6 MPI je vlastně jednoduchá a opravitelná daleko lépe než u jakéhokoliv dieslu, včetně koncernového.
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků1231
datum registrace08.09.2009
Středa 07.11.2018 16:10, RE: RE: RE: RE: RE: Auto s nízkou spotřebou do 170tis
citace:
reakce na: Giorgio, 07.11.2018 07:18 (Rozhodně je rozumnější si poří ...)


No s LPG byl zrovna byl trošku opatrnější. Pokud jde o firemní zástavbu (tedy nikoliv výrobcem schválenou přestavbu, jako například tzv. "originál LPG pro SUbaru - žádný není, jen přestavba od Coubala), tak dejme tomu. Jinak vše ostatní už má své mouchy a to zejména u jen trochu modernějších motorů, u přímovstřiků nemluvě. Ne, že by to nešlo, ale LPG je VŽDY spojen s kontrolou ventilových vůlí u motorů, co nemají hydralické vymezování vůle (tedy starší vozy) a pak - málokterý úpravce dokáže LPG naladit tak, aby motor pracoval v optimálních podmínkách, zejména bohatost směsi je problém. Motory jezdící na chudo směs málo žero, ale za pár desítek tisíc km děláš GO hlavy. Nehledě na "kvalitu" českého LPG? která je ve srovnání se zahraničím tragická. Pak měníš filtry, vstřiky a auto nejde, cuká a škube, zejména v zimě. LPG je lákavé,. aby ne, s ohledem na <50% cenu benzínu, ale chce to svý. Řekly skoro, že ten, kdo potřebujke ráno dojít v -20 k auta, sednout a odjet, by měl být na pozoru a nebo jezdit na benzín. A s ohledem na cenu zadanout tazatelem půjde o stoletý vrak a nebo s autem,. co dojelo ke Slunci a zpět. A pak chuťovky, jako končící platnost nádrže u ojetin, obvykle se prodácá vrána s tak max. 2 roky platnosti a novou už třeba ani nelze sehnat a nebo mtor, co žere olje jako houba vodu, nebo pdobný legrácky.
reagovat
Giorgio
počet příspěvků814
datum registrace09.05.2007
Středa 07.11.2018 20:18, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Auto s nízkou spotřebou do 170tis
citace:
reakce na: Zdeny60, 07.11.2018 16:10 (No s LPG byl zrovna byl trošku ...)


Samozřejmě že ne každé auto je na to vhodné, na druhé straně ona ve výsledku ani generálka motoru nemusí znamenat, že se to nevyplatí. Konkrétně kolega koupil legacy 2.0 při 80 tis. km, přestavěl na LPG, při 230 tis. (tedy po cca 150 tis. km) tu generálku udělat musel. A už se mu to i tak vyplatilo. Počítá, že auto vydrží do těch 400 tis. a pak ho vymění, asi za levorg.

Pak je samozřejmě možnost opravdu vybrat tovární nebo "tovární" LPG/CNG, kde by měla nějakou kvalitu garantovat automobilka. I na českém trhu se ono punto v obou verzích na plyn prodávalo s nezměněnou zárukou vůči ostatním palivům, tedy 5 let/100 tis. km.
reagovat
KoobaS
počet příspěvků1008
datum registrace23.04.2014
Čtvrtek 08.11.2018 08:54, RE: RE: Auto s nízkou spotřebou do 170tis
citace:
reakce na: BobanHTP, 07.11.2018 15:17 (Ahoj, tak pokud jde o spotřebu ...)


Jako služební mám Mégane Grandtour 1,5dCi 110k plnící normu Euro6, rok výroby 2015. Mám najeto téměř 75 000km. Dlouhodobá spotřeba dle dotankování je 5,4 litru na 100km. Najezdím toho hodně po městě, zbytek spíše po dálnici. Na okresky se moc nedostanu. Na dálnici při těch tacho 120kmh se dá spotřeba udržet kolem 5 litrů, možná i pod.
Když jsem auto nechával ještě v autorizovaném servisu, půjčovali mi Clio Grandtour 1,5 dCi. Varianta tuším 55k s manuálním pětikvaltem. Dlouhé kvalty, díky váze to jelo jako píchlý prase, neztratilo se to ani na dálnici. Ale, v autě je o dost méně místa a o dost více hluku. Podvozek je taky spíše tvrdší.
Pro mě byl strop, když jsem za první rok s meganem ujel 30tkm. Nedovedu si představit, že bych měl s cliem najet ještě o 5 více...
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků2404
datum registrace19.08.2015
Pátek 09.11.2018 15:08, RE: RE: RE: Auto s nízkou spotřebou do 170tis
citace:
reakce na: KoobaS, 08.11.2018 08:54 (Jako služební mám Mégane Grand ...)


Jsou lidé, kteří pro spotřebu jezdí i na dlouhé trasy v malém autě. Za mě ale také platí, na dlohé časté cesty nejméně hatchback z segmentu C. Každému sedi něco jiného, výběr je od Golfu, Astru, Focuse, Megana až po Civic či Auris

Je velmi důležité vybrat správný motor. Jen příklad mám Megane 3 1.6 74kw, který je parádní na okresky, spolehlivý, ale na dálnici je tak hlučný, že to nedá ani přihluchlý člověk jako já Naopak měl jsem z půjčovny na týden Megane 3 1.5 Dci 81kw a ten si jen ševelil na šestku na dálnici - skvělá ojetina za dobrý peníz.Přitom už ve verzi expression polohovatelná bederní opěrka a další vychytávky, chybí jen tempomat.

Druhé auto jezdím Rapid 1.2 TSI 66kw - nemůžu říct na komfort křivého slova a to i na dálnici.
Jinak na www.dasweltauto.cz je několik Rapidů 2015 s 1.6 TDI, což jsou držáky motory, nyní dokonce s levným FAP filterm jako economy řada. Kdo jezdí s lehkou nohou, 6l spotřebu nedosáhne
reagovat
petrk
počet příspěvků66
datum registrace21.04.2018
Sobota 10.11.2018 07:56, RE: RE: RE: RE: Auto s nízkou spotřebou do 170tis
Mám služebního Rapida s motorem 1,4 TDI 66 kW. V GPS evidenci jízd mám průměrnou spotřebu 4,71 l/100 km. Když chytnu kolonu, která se pohybuje ustálenou rychlostí 80 - 90 km/h a jedu v autě sám, tak mám průměrnou spotřebu na 40 km jízdy cca 3,3 l/100 km. Když jedeme na lyže do Itálie s rakví na střeše, plně naložené auto, německé dálnice, tak se spotřeba pohybuje kolem 6 litrů/100 km. Pokud bych si vybíral auto na cestování mimo město, tak bych preferoval auta s výkonem alespoň 77 kW. Paradoxně mohou mít nižší spotřebu než ta méně výkonná auta (mimo město). Je to samozřejmě o způsobu jízdy
reagovat
KingGustavo
počet příspěvků8
datum registrace06.11.2018
Sobota 10.11.2018 09:45, Už mám skoro vybráno :)
Jen abych to shrnul zatím mám 2 favority buď půjdu do BMW 116d (pravděpodobně nějaký dovoz z Německa) nebo bych koupil O3 1.6TDI pak je 3. možnost koupit plyn ale zatím nemám žádný přesný model vybraný, ale pravděpodobně by to byl prcek typu VW Up! Nebo Škoda CitiGo.
reagovat
mp-77@email.cz
počet příspěvků36
datum registrace05.10.2016
Sobota 10.11.2018 10:45, RE: Už mám skoro vybráno :)
citace:
reakce na: KingGustavo, 10.11.2018 09:45 (Jen abych to shrnul zatím mám ...)



BMW 116d - nepraktické, malé, poměr cena/užitná hodnota špatný, platí se de facto jen za BMW-image. Řešíte půllitrový rozdíl na spotřebě, ale výrazně vyšší náklady na servis, opravy (které při přepočtu na ujetý km udělají víc než vlastní palivo) jsou jedno. Ford, PSA nebo Škoda budou výrazně provozně levnější

OCt III 1.6 - i když půjdete s rozpočtem na krev bez jakékoliv rezervy na opravy nebo třeba jen na nové pneu, tak za 170t Kč se nabízí úplně ty nejstarší holobyty s tak 200t km na hrbu. Slušnějsí kusy min. 200t Kč
reagovat
KingGustavo
počet příspěvků8
datum registrace06.11.2018
Sobota 10.11.2018 11:43, RE: RE: Už mám skoro vybráno :)
citace:
reakce na: mp-77@email.cz, 10.11.2018 10:45 (BMW 116d - nepraktické, malé, ...)


BMW 116d - nepraktické-včem ? malé pořád větší nez citi go velké auto nepotřebuji na dojíždění do práce :) Řešíte půllitrový rozdíl na spotřebě- ten rozdíl je cca litr vím že díly jsou dražší ale zase je to 2litr a pohodlí v tom autě je fakt velké navíc pokud by bylo potřeba jet rychle tak rychle jede nic méně díly jsou dražší ale neřekl bych že nějak zásadně. Do autorizovaného servisu určitě jezdit nebudu.

OCt III 1.6 - ty ceny začínají spíš na 150tis (dokonce se dá sehnat i pod tu cenu) takže za 170 by mohla být nějaká slušná nepotřebuji nějakou výbavu vyhřívané sedačky a kdo ví co všechno oproti Peugeot 306 r.v.1994 co mám teď to bude obrovský rozdíl :D
reagovat
Giorgio
počet příspěvků814
datum registrace09.05.2007
Neděle 11.11.2018 11:34, RE: RE: RE: Už mám skoro vybráno :)
citace:
reakce na: KingGustavo, 10.11.2018 11:43 (BMW 116d - nepraktické-včem ? ...)


Evidentně jsi další z těch, co si něco vybral a tady akorát čeká, že mu to někdo jiný odkývá. My tady alibi neposkytujeme. Pro BMW 116d neexistuje racionální argument pro, za to řada argumentů proti (a už tu padly). O3 patří k nejkradenějším autům - to bude mít vazbu na vyšší havarijní pojistku, nepojistit je naopak větší riziko než u čehokoliv jiného. Stejnou techniku vč. motoru lze najít u méně profláknutého Seatu Leon. A když už jsme zmínil Seat, tak tajným tipem by mohl být model Exeo, což byla krátce vyráběná starší Audi A4 s jemně modifikovaným exteriérem.
reagovat
1 2


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma

podobná vozidla v nabídce:




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.