0
zpět
 

diskuze k tématu: Benzíňák do 150-180 000 Kč

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, typ vozidla, osobní
Bacza
počet příspěvků10
datum registrace01.06.2016
Středa 01.06.2016 14:55, Benzíňák do 150-180 000 Kč
Zdravím,

rád bych si nechal poradit ve výběru ojetého auta do 150-180 000 Kč. Jelikož doba postoupila, novější článek jsem nenalezl a z novějších modelů se staly ojetiny.... Rád bych automobil v kombi, můj roční nájezd by byl zhruba kolem 17 000 km, tudíž chci benzínový motor. Co se týče charakteristiky cest, půjde především o ježdění v rozmezí do 30 km, po I. třídě, párkrát (zhruba 6krát) do roka delší cesta po republice po dálnici. Co se týče stylu jízdy, řadím se mezi klidnější řidiče s dodržováním předpisů, nemám zapotřebí se nikam hnát Rád bych si nechal poradit jakou ojetinu hledat, která bude především spolehlivá i při případném vyšším počtu najetých km. Děkuji za typy!
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků2404
datum registrace19.08.2015
Středa 01.06.2016 16:44, Ford Focus II 1.6 facelift kombi
Zdravím, poměrem spolehlivosti, užitné hodnoty za přijatelnou cenu, jak ojetiny, tak náhradních dílů vede jednoznačně ve Vaší cenové relaci Ford Focus II 1.6 kombi facelift, nejlépe poslední rok výroby 2010 doporučuji. Dostanete solidní robustní auto, s perfetním podvozkem a motorem, který snese přes 300tis.km bez reptání a často dokonce na LPG Facelift netrápí koroze, Duratec snad netrápí vůbec nic (na rozdíl koncernových 1.2 TSI ), dokonce převodovka je nadstandardně odolná.

Pokud ale máte rád koncernové auta, podíval bych se po VW Golf V 1.6 variant, také povedené auto, které má trochu lepší interiér než Focus, ale sedadla,brzdy řízení a řazení jsou u obou aut na špičce v segmentu. Golf je o kousek lépe odhlučněný a má lepší dílenské zpracování. Problémem bývá sehnat dobře vybavený vůz za rozumnou cenu, což u Focusu je opravdu splnitelné bez větší námahy

reagovat
Bacza
počet příspěvků10
datum registrace01.06.2016
Čtvrtek 02.06.2016 11:11, Auta
Děkuji za typy. Z automobilky Ford jsem chtěl nejraději Mondeo, avšak nevím v jaké motorizaci a hlavně do mé finanční rezervy se zřejmě nevejdu... Focus je pěkný, až na zadní hranatější tvary, které mi nejdou mnoho přes zrak VW Golf Variant mi celkově unikl a jak bylo napsáno, těžko se hledají celkově.... Pro zajímavost, co říkáte na ŠO I či II v nějaké rozumné motorizaci? Děkuji za info
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků2404
datum registrace19.08.2015
Čtvrtek 02.06.2016 12:16, RE: Auta
Bacza napsal:
Děkuji za typy. Z automobilky Ford jsem chtěl nejraději Mondeo, avšak nevím v jaké motorizaci a hlavně do mé finanční rezervy se zřejmě nevejdu... Focus je pěkný, až na zadní hranatější tvary, které mi nejdou mnoho přes zrak VW Golf Variant mi celkově unikl a jak bylo napsáno, těžko se hledají celkově.... Pro zajímavost, co říkáte na ŠO I či II v nějaké rozumné motorizaci? Děkuji za info


Zdravím, ŠO II s motorem 1.6 není špatná volba, trochu těžší bude jen najít zachovalý kousek s důstojnou výbavou (pro mě např. ESP je samozřejmostí ). O2 nereziví a i případná GO motoru 1.6 Vás nezrujnuje. O problémech s manuální převodovkou jsem neslyšel.

Ono je to stejně o stavu vozu, např. Renault Laguna III s ben. motorem 2.0 Vám bude velmi dobře sloužit, na problémy s el. už netrpí, pověst ji neprávem snížila hodnotu v bazarech, takže je to na Vás.
Mimo jiné můj kamarád má Alfu Romeo 159 kombi s motorem 1.9 JTD(diesel), najeto k 200tis. km a žádné vážná závada na autě dosud nebyla, auto jezdí a vypadá nádherně To samé Peugeot 308 SW 1.6 atd...
reagovat
Bacza
počet příspěvků10
datum registrace01.06.2016
Čtvrtek 02.06.2016 14:05, 250-300
Nakonec jsem se dostal k nějakým penězům a rozhodl jsem se jít výše. Jaké ojetiny by jste mi doporučil řekněme do 250 -300 tis.? Parametry jízdy zůstávají Asi spíše od těch 250, 50 bych si případně nechal na počáteční servis
reagovat
brin
počet příspěvků727
datum registrace28.03.2011
Čtvrtek 02.06.2016 19:31, Auris Touring Sports
Koupil bych zánovní Toyotu Auris.
reagovat
PavelKeprt
počet příspěvků121
datum registrace28.10.2015
Pátek 03.06.2016 07:17, RE: Auta
Bacza napsal:
Děkuji za typy. Z automobilky Ford jsem chtěl nejraději Mondeo, avšak nevím v jaké motorizaci a hlavně do mé finanční rezervy se zřejmě nevejdu... Focus je pěkný, až na zadní hranatější tvary, které mi nejdou mnoho přes zrak VW Golf Variant mi celkově unikl a jak bylo napsáno, těžko se hledají celkově.... Pro zajímavost, co říkáte na ŠO I či II v nějaké rozumné motorizaci? Děkuji za info


Dobrý den, Mondeo do 180 000 Kč seženete v pohodě, Ford obecně si moc nedrží cenu, takže ojetiny jsou poměrně levné. Problém je, že u nás jich je v benzínu málo, musel byste do Německa nebo to sledovat a chvilku si počkat, než se něco objeví u nás.

Ale pokud nemáte příliš velké požadavky na vnitřní prostor, tak za ty peníze bude pro Vás určitě lepší nižší střední třída, jak psal Boban, např. ten Focus, jednak to bude za stejné prachy mladší kus a jednak provoz bude celkově levnější, Mondeo v benzínu musí být min. 2.0l a s tím samozřejmě souvisí vyšší spotřeba (cca 9l), náhradní díly jsou dražší. U Mondea bych zmínil ještě jednu věc - ve své kategorii je to největší auto, což má samozřejmě řadu výhod, ale na druhou stranu často se mi ve městě stává, že ve stísněnějších prostorech nemůžu pořádně zaparkovat a vlézt se na standardně velké parkovací místo - je to dáno kombinací dlouhého rozvoru, nízké světlé výšky a velkého průměru otáčení.
reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Pátek 03.06.2016 15:38, RE: Auta
PavelKeprt napsal:
Bacza napsal:
Děkuji za typy. Z automobilky Ford jsem chtěl nejraději Mondeo, avšak nevím v jaké motorizaci a hlavně do mé finanční rezervy se zřejmě nevejdu... Focus je pěkný, až na zadní hranatější tvary, které mi nejdou mnoho přes zrak VW Golf Variant mi celkově unikl a jak bylo napsáno, těžko se hledají celkově.... Pro zajímavost, co říkáte na ŠO I či II v nějaké rozumné motorizaci? Děkuji za info
Dobrý den, Mondeo do 180 000 Kč seženete v pohodě, Ford obecně si moc nedrží cenu, takže ojetiny jsou poměrně levné. Problém je, že u nás jich je v benzínu málo, musel byste do Německa nebo to sledovat a chvilku si počkat, než se něco objeví u nás. Ale pokud nemáte příliš velké požadavky na vnitřní prostor, tak za ty peníze bude pro Vás určitě lepší nižší střední třída, jak psal Boban, např. ten Focus, jednak to bude za stejné prachy mladší kus a jednak provoz bude celkově levnější, Mondeo v benzínu musí být min. 2.0l a s tím samozřejmě souvisí vyšší spotřeba (cca 9l), náhradní díly jsou dražší. U Mondea bych zmínil ještě jednu věc - ve své kategorii je to největší auto, což má samozřejmě řadu výhod, ale na druhou stranu často se mi ve městě stává, že ve stísněnějších prostorech nemůžu pořádně zaparkovat a vlézt se na standardně velké parkovací místo - je to dáno kombinací dlouhého rozvoru, nízké světlé výšky a velkého průměru otáčení.


Já bych se k tomu Mondeu spíše přimluvil. Pro klidného řidiče bude dvoulitr akorát a spotřeba bude nižší než těch 9 litrů. S tím vyšším limitem se dá už vybrat poměrně dobrý a mladý kus, za těch 180 tisíc by to byly asi nejlevnější kousky a většinou by nájezd byl kolem 200 tisíc km. Takhle se dá vzít něco novějšího s nájezdem kolem 100 tisíc a zbude dost peněz. Nebo v nejnovějších autech jsou už v téhle cenové relaci dostupné 1.6 turbo 118 kW, což je velmi zajímavá motorizace. Zatím se na ni nenadává a spotřeba je velmi příjemná.

Ohledně parkování - bydlím v Brně a obecně s tím nemám problémy. Ano, když v podléné řadě zbude místo po Fabii, tak se tam asi nevlezu. Nejkratší je snad kombík, nejdelší je sedan.

Ceny náhradních dílů nejsou nějak extra vysoké, největší pálku jsem dal na starším modelu (se stejným dvoulitrem) za spojku s dvouhmotovým setrvačníkem - 27 tisíc. Ten jsem měnil ve 265 tisících km.

A nebrat 1.6 bez turba, na tak velké a těžké auto je to slabý motor, dynamika bude mizerná a spotřeba nebude menší než u dvoulitru.
reagovat
PavelKeprt
počet příspěvků121
datum registrace28.10.2015
Pátek 03.06.2016 16:23, RE: Auta
Koloss napsal:
PavelKeprt napsal:
Bacza napsal:
Děkuji za typy. Z automobilky Ford jsem chtěl nejraději Mondeo, avšak nevím v jaké motorizaci a hlavně do mé finanční rezervy se zřejmě nevejdu... Focus je pěkný, až na zadní hranatější tvary, které mi nejdou mnoho přes zrak VW Golf Variant mi celkově unikl a jak bylo napsáno, těžko se hledají celkově.... Pro zajímavost, co říkáte na ŠO I či II v nějaké rozumné motorizaci? Děkuji za info
Dobrý den, Mondeo do 180 000 Kč seženete v pohodě, Ford obecně si moc nedrží cenu, takže ojetiny jsou poměrně levné. Problém je, že u nás jich je v benzínu málo, musel byste do Německa nebo to sledovat a chvilku si počkat, než se něco objeví u nás. Ale pokud nemáte příliš velké požadavky na vnitřní prostor, tak za ty peníze bude pro Vás určitě lepší nižší střední třída, jak psal Boban, např. ten Focus, jednak to bude za stejné prachy mladší kus a jednak provoz bude celkově levnější, Mondeo v benzínu musí být min. 2.0l a s tím samozřejmě souvisí vyšší spotřeba (cca 9l), náhradní díly jsou dražší. U Mondea bych zmínil ještě jednu věc - ve své kategorii je to největší auto, což má samozřejmě řadu výhod, ale na druhou stranu často se mi ve městě stává, že ve stísněnějších prostorech nemůžu pořádně zaparkovat a vlézt se na standardně velké parkovací místo - je to dáno kombinací dlouhého rozvoru, nízké světlé výšky a velkého průměru otáčení.
Já bych se k tomu Mondeu spíše přimluvil. Pro klidného řidiče bude dvoulitr akorát a spotřeba bude nižší než těch 9 litrů. S tím vyšším limitem se dá už vybrat poměrně dobrý a mladý kus, za těch 180 tisíc by to byly asi nejlevnější kousky a většinou by nájezd byl kolem 200 tisíc km. Takhle se dá vzít něco novějšího s nájezdem kolem 100 tisíc a zbude dost peněz. Nebo v nejnovějších autech jsou už v téhle cenové relaci dostupné 1.6 turbo 118 kW, což je velmi zajímavá motorizace. Zatím se na ni nenadává a spotřeba je velmi příjemná.Ohledně parkování - bydlím v Brně a obecně s tím nemám problémy. Ano, když v podléné řadě zbude místo po Fabii, tak se tam asi nevlezu. Nejkratší je snad kombík, nejdelší je sedan.Ceny náhradních dílů nejsou nějak extra vysoké, největší pálku jsem dal na starším modelu (se stejným dvoulitrem) za spojku s dvouhmotovým setrvačníkem - 27 tisíc. Ten jsem měnil ve 265 tisících km.A nebrat 1.6 bez turba, na tak velké a těžké auto je to slabý motor, dynamika bude mizerná a spotřeba nebude menší než u dvoulitru.


1.6 EcoBoost 118 kW se začaly do Mondea dávat až od r.v. 2011. Za 180 000 Kč si pán bude moct koupit přinejlepším ročník 2009. Za EcoBoost by si musel připlatit nemalé peníze.

Já jsem tím svým příspěvkem nechtěl říct, že jsou díly nebo servis na Mondeo drahé, ale že v porovnání s Focusem to budou vyšší náklady. S tou spotřebou máte pravdu, pokud se s tím dvoulitrem jezdí slušně, tak si vezme okolo 8l. Ale zase - ten Focus s 1.6 pokud se s ním pojede na pohodu vezme 6,5l. Ta provozní hmotnost udělá strašně moc - nejen na spotřebě, ale i na dalších věcech, jako je opotřebení pneu a dílů podvozku apod.

Mondeo je skvělé auto - jinak bych si ho ani nekoupil Ale je to prostě jiná (vyšší) kategorie a pokud někdo nepotřebuje nutně tolik místa, je potřeba dobře zvážit, zda to nebude spíš na škodu. Osobně kdybych jezdil primárně jen couračky okolo města a parkrát do roka někam na výlet a nepotřeboval bych v autě pravidelně přespávat, tak bych si určitě taky pořídil jen nižší střední třídu.
reagovat
PavelKeprt
počet příspěvků121
datum registrace28.10.2015
Pátek 03.06.2016 16:57, Víc peněz
Aha, až teď jsem si všiml toho dalšího příspěvku, že se zvýšil rozpočet.

Tak v tom případě ANO, ta 1.6 EcoBoost s trochou štěstí už okolo 250 tis. sehnat půjde a jede to hezky, pár jsem jich projížděl, když jsem sháněl svoje stávající auto. Spotřeba ale není bůh víc co, podle spritmonitor je to v průměru 8l.

Ale stále platí to, co jsem psal výše - pokud není nutně potřeba tolik prostoru, tak radši o třídu menší auto - za 250 tis. už se dá v nižší střední koupit úplná "voňavka", pár let stará s nájezdem pod 100 000 km.
reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Pátek 03.06.2016 17:05, RE: Víc peněz
PavelKeprt napsal:
Aha, až teď jsem si všiml toho dalšího příspěvku, že se zvýšil rozpočet. Tak v tom případě ANO, ta 1.6 EcoBoost s trochou štěstí už okolo 250 tis. sehnat půjde a jede to hezky, pár jsem jich projížděl, když jsem sháněl svoje stávající auto. Spotřeba ale není bůh víc co, podle spritmonitor je to v průměru 8l. Ale stále platí to, co jsem psal výše - pokud není nutně potřeba tolik prostoru, tak radši o třídu menší auto - za 250 tis. už se dá v nižší střední koupit úplná "voňavka", pár let stará s nájezdem pod 100 000 km.


Jasně, pokud se člověk i ve Focusu cítí příjemně, pak není důvod se mu vyhýbat. Ale obecně - nikdo nechce jezdit v autě, které se mu nelíbí a v podstatě to tazatel napsal. Nechci Focus hanět, ale když se člověk podívá na interiér, tak prostě Mondeo je o úroveň výš a interiér je to, co z auta řidič vidí nejvíce.
reagovat
Bacza
počet příspěvků10
datum registrace01.06.2016
Sobota 04.06.2016 06:09, "Vonavka" do 250 tis.
Nakonec tedy asi dobra, zrejme upustim od Mondea, draha polovicka se zhrozila velikosti, jen kdyz si sedla za volant. Mohu tedy poprosit o typ na "vonavku" jak jste psal? Idealne z automobilek VW, Skoda, Ford, Audi...
reagovat
PavelKeprt
počet příspěvků121
datum registrace28.10.2015
Sobota 04.06.2016 07:16, voňavky
Audi bych z toho úplně vynechal, je to jiná cenová kategorie a navíc A3 v podstatě nemá kombi verzi (Sportback je spíše takový delší hatchback).

Na vašem místě bych si všechny 3 zbývající auta projel a rozhodl bych se podle toho, ve kterém se cítím nejlíp a které se mi nejvíc líbí. S tím, že klasická benzínová 1.6 bude ve všech případech asi nejlepší volba.

Ford nabídne asi nejvíc muziky za nejmíň peněz. VW je dle mého názoru zase designově nejhezčí, zvenku i zevnitř.
reagovat
xxondysxx
počet příspěvků45
datum registrace16.04.2015
Sobota 04.06.2016 07:43, můj názor na vůz
Dobrý den, být vámi tak bych nenechával stranou až 50 tis na počáteční servis a koupil bych do 300 tis nový vůz se zárukou, při vašem nájezdu vydrží hodně let i motory tsi od škodovky, nebo koupit roční vůz od prodejců........myslím, že není problém sehnat pěkný vůz do této cenovky, osobně bych volil focus ecoboost nebo fabia comi novou, či jetou octávivi do nájezedu 30 tis je jich hodně, než koupit premiovku která je 5 let stará a má najeto kolem 150tis a víc, tak pěkný výběr
reagovat
Bacza
počet příspěvků10
datum registrace01.06.2016
Čtvrtek 09.06.2016 07:12, Motorizace Golf, Golf Variant
Nakonec po promysleni jsem se nedostal mnoho daleko, novejsi Focus se mi libi po vsech strankach, az tedy na pristrojovou desku, ta me zatim odrazuje... Premyslim tedy o Golfu Variant. Zajimaly by mne vase nazory na motorizace 1.2 tsi, 1.4 tsi, 1.6... 1.2 a 1.4 je jak maku a bojim se toho, mate zkusenosti s motory novejsich golfu? Diky za nazory
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků2404
datum registrace19.08.2015
Pátek 10.06.2016 09:51, Když Golf VI, tak 1.6 MPI :-)
Zdravím, Golf VI má první generaci motorů TSI, které jsou opravdu nevydařené. U motoru 1.2 TSI ale existuje možnost předělat rozvody(včetně ozubených kol) na širší variantu a ta už nepřeskakuje. Cena předělávky je do 15000kč. Co vydrží turbo, nevím , kamarádovi odešlo při cca 150000km.
Proto bych volil motor 1.6 MPI raději

Co se týká palubky Focusu, je to o zvyku, také jsem 20 let jezdil v koncernových autech a tak Focus II facelift byl pro mě šok, palubka je prostě trochu divná, jenže časem si zvyknete a zjístíte, že je dobře ovadatelná a má i trochu punc originality, je prostě jiná než koncernový styl, ale není špatná
Co Vám Focus vrátí 100x je radost z jízdy, tohle auto má ducha a to je dnes málo vidět.


reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Pátek 10.06.2016 11:06, RE: Motorizace Golf, Golf Variant
Bacza napsal:
Nakonec po promysleni jsem se nedostal mnoho daleko, novejsi Focus se mi libi po vsech strankach, az tedy na pristrojovou desku, ta me zatim odrazuje... Premyslim tedy o Golfu Variant. Zajimaly by mne vase nazory na motorizace 1.2 tsi, 1.4 tsi, 1.6... 1.2 a 1.4 je jak maku a bojim se toho, mate zkusenosti s motory novejsich golfu? Diky za nazory


Mně osobně ta palubka Focusu II přijde naprosto v pohodě, není to zdaleka taková extravagance jako byl Focus I. Mně osobně se třeba nelíbí ty ventilační otvory, co má Mondeo Mk4, ty dvě klapky v kruhovém otvoru. Focus má sice takové oválné otvory, ale jsou v nich klasické žaluzie, kterými se to dá směrovat a kolečko na omezení průtoku. což je podle mne naprosto funkční.
reagovat
Bacza
počet příspěvků10
datum registrace01.06.2016
Úterý 14.06.2016 11:28, Mondeo 1.6 EcoBoost
Je to makačka si vybrat.... Zajímal by mě názor ještě na motorizaci 1.6 EcoBoost 118kW u Mondea, rok výroby 2012... Přeci jen se mí líbí více, jen se bojím, aby tato motorizace nebyla na Mondeo málo... Děkuji za info!
reagovat
PavelKeprt
počet příspěvků121
datum registrace28.10.2015
Úterý 14.06.2016 19:49, RE: Mondeo 1.6 EcoBoost
Bacza napsal:
Je to makačka si vybrat.... Zajímal by mě názor ještě na motorizaci 1.6 EcoBoost 118kW u Mondea, rok výroby 2012... Přeci jen se mí líbí více, jen se bojím, aby tato motorizace nebyla na Mondeo málo... Děkuji za info!


To se vůbec nebojte... Pár jsem jich testoval, když jsem vybíral nové auto, a z výkonu jsem byl příjemně překvapen. Táhne to krásně odspodu jak diesel (točivý moment srovnatelný s 1.6 TDCi), ale zároveň se to nechá pěkně vytočit až k 6000 ot a zátah je na rozdíl od nafty naprosto plynulý, bez turboefektu a strmého poklesu krouťáku ve vyšších otáčkách. Podle mě ideální motorizace do Mondea, pokud člověk nechce diesel.
reagovat
brin
počet příspěvků727
datum registrace28.03.2011
Úterý 14.06.2016 21:18, Cena
To už ani náhodou nebude za 180
reagovat
1 2


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.