PavelKeprt napsal:
Bacza napsal:
Děkuji za typy. Z automobilky Ford jsem chtěl nejraději Mondeo, avšak nevím v jaké motorizaci a hlavně do mé finanční rezervy se zřejmě nevejdu...
Focus je pěkný, až na zadní hranatější tvary, které mi nejdou mnoho přes zrak
VW Golf Variant mi celkově unikl a jak bylo napsáno, těžko se hledají celkově....
Pro zajímavost, co říkáte na ŠO I či II v nějaké rozumné motorizaci? Děkuji za info
Dobrý den, Mondeo do 180 000 Kč seženete v pohodě, Ford obecně si moc nedrží cenu, takže ojetiny jsou poměrně levné. Problém je, že u nás jich je v benzínu málo, musel byste do Německa nebo to sledovat a chvilku si počkat, než se něco objeví u nás. Ale pokud nemáte příliš velké požadavky na vnitřní prostor, tak za ty peníze bude pro Vás určitě lepší nižší střední třída, jak psal Boban, např. ten Focus, jednak to bude za stejné prachy mladší kus a jednak provoz bude celkově levnější, Mondeo v benzínu musí být min. 2.0l a s tím samozřejmě souvisí vyšší spotřeba (cca 9l), náhradní díly jsou dražší. U Mondea bych zmínil ještě jednu věc - ve své kategorii je to největší auto, což má samozřejmě řadu výhod, ale na druhou stranu často se mi ve městě stává, že ve stísněnějších prostorech nemůžu pořádně zaparkovat a vlézt se na standardně velké parkovací místo - je to dáno kombinací dlouhého rozvoru, nízké světlé výšky a velkého průměru otáčení.
Já bych se k tomu Mondeu spíše přimluvil. Pro klidného řidiče bude dvoulitr akorát a spotřeba bude nižší než těch 9 litrů. S tím vyšším limitem se dá už vybrat poměrně dobrý a mladý kus, za těch 180 tisíc by to byly asi nejlevnější kousky a většinou by nájezd byl kolem 200 tisíc km. Takhle se dá vzít něco novějšího s nájezdem kolem 100 tisíc a zbude dost peněz. Nebo v nejnovějších autech jsou už v téhle cenové relaci dostupné 1.6 turbo 118 kW, což je velmi zajímavá motorizace. Zatím se na ni nenadává a spotřeba je velmi příjemná.
Ohledně parkování - bydlím v Brně a obecně s tím nemám problémy. Ano, když v podléné řadě zbude místo po Fabii, tak se tam asi nevlezu. Nejkratší je snad kombík, nejdelší je sedan.
Ceny náhradních dílů nejsou nějak extra vysoké, největší pálku jsem dal na starším modelu (se stejným dvoulitrem) za spojku s dvouhmotovým setrvačníkem - 27 tisíc. Ten jsem měnil ve 265 tisících km.
A nebrat 1.6 bez turba, na tak velké a těžké auto je to slabý motor, dynamika bude mizerná a spotřeba nebude menší než u dvoulitru.