0
zpět
 

diskuze k tématu: Auto na každodenní dojíždění po dálnici

kategorie zařazení tématu: poradna, typ vozidla, osobní
brin
počet příspěvků727
datum registrace28.03.2011
Pátek 09.10.2015 21:44, Prius
Proto jsem psal, že to bude brát tak 6 benzínu dlouhodobě (s lehší nohou i 5). Ale hlavně nebude muset nic řešit. To auto bude pravděpodobně bez závad jezdit ještě hodně dlouho a pohodlí je nesrovnatelné. A do města super. Ono velká část jízdy bude podle mě ve městě.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Pátek 09.10.2015 22:38, RE: Prius
tomaskrtek napsal:
Petr S napsal:
brin napsal:
Možná mě za to tady budete kamenovat, ale já bych pánovi doporučil Prius. Za cenu 300000 Kč koupíte slušný kousek s 1.8 motorem, tempomat to mít bude i automat. Navíc nás brzy čeká zákaz vjezdu Euro 3 a 4 do centra Prahy. Po dálnici bude jezdit za nějakých 6 litrů kombinovaně v limitech. To je řekl bych solidní. A odveze v tom pohodlně rodinu.
Prius je určitě skvělý do města (jízda brzda-plyn), automat s nízkou spotřebou a navíc tam nesmrdí jako diesl. Ale na dálnici si myslím a možná se pletu se hybridní pohon asi moc neuplatní (jízda bez brždění). Jediné co mě napadá je, že má plynule měnitelný převod (ovšem ne mechanický variátor) a motor může vždy točit optimální otáčky.
třetí generace-o kterou se asi bude jednat vzhledem k částce-umožňuje provoz čistě na elektřinu, a má motor 1.8, tedy vhodnější než starší 1.5 pro dálniční provoz


Pokud vím, tak Prius je už od začátku (roku 1997) tzv. Full Hybrid, tzn. dokáže jet čistě na elektriku. Ve srovnání s Mild Hybridem, který na elektriku jet nedokáže (např. Honda Insight). Nicméně tahle vlastnost se užije jen ve městě, funguje to jen do rychlosti cca 50 km/h. Na dálnici se asi bude chovat jako obyčejné auto s atmo benzínem i když s výhodou té variabilní převodovky, která může plynule optimalizovat otáčky motoru.

Jako Prius se mi dost líbí, uvažoval jsem o něm. Ale protože preferuju nová auta (s tím že si je nechám dlouho), tak jsem nakonec koupil klasický atmo motor v Aurisu. Cca 200 tisíc příplatek za Prius mi přišel už dost velký.
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Pátek 09.10.2015 23:09, RE: Prius
Petr S napsal:
tomaskrtek napsal:
Petr S napsal:
brin napsal:
Možná mě za to tady budete kamenovat, ale já bych pánovi doporučil Prius. Za cenu 300000 Kč koupíte slušný kousek s 1.8 motorem, tempomat to mít bude i automat. Navíc nás brzy čeká zákaz vjezdu Euro 3 a 4 do centra Prahy. Po dálnici bude jezdit za nějakých 6 litrů kombinovaně v limitech. To je řekl bych solidní. A odveze v tom pohodlně rodinu.
Prius je určitě skvělý do města (jízda brzda-plyn), automat s nízkou spotřebou a navíc tam nesmrdí jako diesl. Ale na dálnici si myslím a možná se pletu se hybridní pohon asi moc neuplatní (jízda bez brždění). Jediné co mě napadá je, že má plynule měnitelný převod (ovšem ne mechanický variátor) a motor může vždy točit optimální otáčky.
třetí generace-o kterou se asi bude jednat vzhledem k částce-umožňuje provoz čistě na elektřinu, a má motor 1.8, tedy vhodnější než starší 1.5 pro dálniční provoz
Pokud vím, tak Prius je už od začátku (roku 1997) tzv. Full Hybrid, tzn. dokáže jet čistě na elektriku. Ve srovnání s Mild Hybridem, který na elektriku jet nedokáže (např. Honda Insight). Nicméně tahle vlastnost se užije jen ve městě, funguje to jen do rychlosti cca 50 km/h. Na dálnici se asi bude chovat jako obyčejné auto s atmo benzínem i když s výhodou té variabilní převodovky, která může plynule optimalizovat otáčky motoru.Jako Prius se mi dost líbí, uvažoval jsem o něm. Ale protože preferuju nová auta (s tím že si je nechám dlouho), tak jsem nakonec koupil klasický atmo motor v Aurisu. Cca 200 tisíc příplatek za Prius mi přišel už dost velký.


A Auris Hybrid tě nezaujal? Po Praze jich pár jezdí jako taxi, technika bude stejná jak Prius ne?
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Pátek 09.10.2015 23:50, RE: Prius
PetrT napsal:
Petr S napsal:
tomaskrtek napsal:
Petr S napsal:
brin napsal:
Možná mě za to tady budete kamenovat, ale já bych pánovi doporučil Prius. Za cenu 300000 Kč koupíte slušný kousek s 1.8 motorem, tempomat to mít bude i automat. Navíc nás brzy čeká zákaz vjezdu Euro 3 a 4 do centra Prahy. Po dálnici bude jezdit za nějakých 6 litrů kombinovaně v limitech. To je řekl bych solidní. A odveze v tom pohodlně rodinu.
Prius je určitě skvělý do města (jízda brzda-plyn), automat s nízkou spotřebou a navíc tam nesmrdí jako diesl. Ale na dálnici si myslím a možná se pletu se hybridní pohon asi moc neuplatní (jízda bez brždění). Jediné co mě napadá je, že má plynule měnitelný převod (ovšem ne mechanický variátor) a motor může vždy točit optimální otáčky.
třetí generace-o kterou se asi bude jednat vzhledem k částce-umožňuje provoz čistě na elektřinu, a má motor 1.8, tedy vhodnější než starší 1.5 pro dálniční provoz
Pokud vím, tak Prius je už od začátku (roku 1997) tzv. Full Hybrid, tzn. dokáže jet čistě na elektriku. Ve srovnání s Mild Hybridem, který na elektriku jet nedokáže (např. Honda Insight). Nicméně tahle vlastnost se užije jen ve městě, funguje to jen do rychlosti cca 50 km/h. Na dálnici se asi bude chovat jako obyčejné auto s atmo benzínem i když s výhodou té variabilní převodovky, která může plynule optimalizovat otáčky motoru.Jako Prius se mi dost líbí, uvažoval jsem o něm. Ale protože preferuju nová auta (s tím že si je nechám dlouho), tak jsem nakonec koupil klasický atmo motor v Aurisu. Cca 200 tisíc příplatek za Prius mi přišel už dost velký.
A Auris Hybrid tě nezaujal? Po Praze jich pár jezdí jako taxi, technika bude stejná jak Prius ne?


Auris hybrid stojí o cca 100 tisíc víc než atmo 1.6 manuál. Pokud bych koukal jen na úspory paliva tak těch 100 tisíc se mi asi sotva kdy vrátí při nájezdu 12 tkm/rok.

Kdybych trval na automatické převodovce, tak bych asi do hybridu šel spíš než do mechanického variátoru. Příplatek je už jen cca 50 tisíc. Návratnost na palivu je sice asi taky v nedohlednu, ale ten hybrid mi přijde aspoň jako dokonalá cool hračka a je údajně téměř bezporuchový.

U taxíka tu volbu chápu, má velký nájezd a automat s nízkou spotřebou ve městě ocení.
reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Sobota 10.10.2015 09:21, RE: Prius
Petr S napsal:
tomaskrtek napsal:
Petr S napsal:
brin napsal:
Možná mě za to tady budete kamenovat, ale já bych pánovi doporučil Prius. Za cenu 300000 Kč koupíte slušný kousek s 1.8 motorem, tempomat to mít bude i automat. Navíc nás brzy čeká zákaz vjezdu Euro 3 a 4 do centra Prahy. Po dálnici bude jezdit za nějakých 6 litrů kombinovaně v limitech. To je řekl bych solidní. A odveze v tom pohodlně rodinu.
Prius je určitě skvělý do města (jízda brzda-plyn), automat s nízkou spotřebou a navíc tam nesmrdí jako diesl. Ale na dálnici si myslím a možná se pletu se hybridní pohon asi moc neuplatní (jízda bez brždění). Jediné co mě napadá je, že má plynule měnitelný převod (ovšem ne mechanický variátor) a motor může vždy točit optimální otáčky.
třetí generace-o kterou se asi bude jednat vzhledem k částce-umožňuje provoz čistě na elektřinu, a má motor 1.8, tedy vhodnější než starší 1.5 pro dálniční provoz
Pokud vím, tak Prius je už od začátku (roku 1997) tzv. Full Hybrid, tzn. dokáže jet čistě na elektriku. Ve srovnání s Mild Hybridem, který na elektriku jet nedokáže (např. Honda Insight). Nicméně tahle vlastnost se užije jen ve městě, funguje to jen do rychlosti cca 50 km/h. Na dálnici se asi bude chovat jako obyčejné auto s atmo benzínem i když s výhodou té variabilní převodovky, která může plynule optimalizovat otáčky motoru.Jako Prius se mi dost líbí, uvažoval jsem o něm. Ale protože preferuju nová auta (s tím že si je nechám dlouho), tak jsem nakonec koupil klasický atmo motor v Aurisu. Cca 200 tisíc příplatek za Prius mi přišel už dost velký.


full hybrid s elektrickým nájezdem 2km a max. rychlostí 45km/h . třetí generace se nabízela i jako plug-in což mi přijde jako nejlepší řešení
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Neděle 11.10.2015 11:41, RE: Prius
tomaskrtek napsal:
Petr S napsal:
tomaskrtek napsal:
Petr S napsal:
brin napsal:
Možná mě za to tady budete kamenovat, ale já bych pánovi doporučil Prius. Za cenu 300000 Kč koupíte slušný kousek s 1.8 motorem, tempomat to mít bude i automat. Navíc nás brzy čeká zákaz vjezdu Euro 3 a 4 do centra Prahy. Po dálnici bude jezdit za nějakých 6 litrů kombinovaně v limitech. To je řekl bych solidní. A odveze v tom pohodlně rodinu.
Prius je určitě skvělý do města (jízda brzda-plyn), automat s nízkou spotřebou a navíc tam nesmrdí jako diesl. Ale na dálnici si myslím a možná se pletu se hybridní pohon asi moc neuplatní (jízda bez brždění). Jediné co mě napadá je, že má plynule měnitelný převod (ovšem ne mechanický variátor) a motor může vždy točit optimální otáčky.
třetí generace-o kterou se asi bude jednat vzhledem k částce-umožňuje provoz čistě na elektřinu, a má motor 1.8, tedy vhodnější než starší 1.5 pro dálniční provoz
Pokud vím, tak Prius je už od začátku (roku 1997) tzv. Full Hybrid, tzn. dokáže jet čistě na elektriku. Ve srovnání s Mild Hybridem, který na elektriku jet nedokáže (např. Honda Insight). Nicméně tahle vlastnost se užije jen ve městě, funguje to jen do rychlosti cca 50 km/h. Na dálnici se asi bude chovat jako obyčejné auto s atmo benzínem i když s výhodou té variabilní převodovky, která může plynule optimalizovat otáčky motoru.Jako Prius se mi dost líbí, uvažoval jsem o něm. Ale protože preferuju nová auta (s tím že si je nechám dlouho), tak jsem nakonec koupil klasický atmo motor v Aurisu. Cca 200 tisíc příplatek za Prius mi přišel už dost velký.
full hybrid s elektrickým nájezdem 2km a max. rychlostí 45km/h . třetí generace se nabízela i jako plug-in což mi přijde jako nejlepší řešení


Ty 2 km jízdy na elektriku se můžou zdát být málo. Kde se to využije jsou přískoky ve městě na semaforech a zácpách. Omezí se zbytečné startování spalovacího motoru na popojíždění. Při plynulé jízdě se asi jede na spalovací motor.

Ten plugin hybrid ujede na elektriku snad až 25 km. To na dálniční jízdu asi moc využitelné není, ale do města na kratší trasy celkem jo. Cenově už je taky jinde.
reagovat
Jiří Urda
počet příspěvků1
datum registrace02.11.2017
Čtvrtek 02.11.2017 23:05, plyn neeeee
Chtěl bych důrazně upozornit na cestování po dálnici s LPG! Předělal jsem si takhle úplně novou (2014) Kia Cee'd s domněním, že ušetřím. Udělal jsem hroznou pitomost, teď po 150000 km jezdím vlakem, protože po výměně ventilů, hlavy a bloku motoru, přestože jsem přestal používat plyn mi teď auto stojí v servise s tím že nejede druhý válec z kvůli nedostatku komprese... Zatím se neví čím to je, ale ten plyn to auto zničil totálně. Neopakujte chyby a vy co s tím opravdu nemáte zkušenosti nedávejte rady, přesně kvůli takovým radám jsem do toho plynu šel a po třech letech mám z auta za 360000 ohrabky. mimochodem problém dojíždění se mě týká pořád, takže hledám taky nějaké auto, momentálně pokukuji po Hyundai i30 crdi, a Toyota Yaris 1,5 VVTI...
reagovat
mufik.martin
počet příspěvků248
datum registrace09.05.2007
Pátek 03.11.2017 07:36, Zkusenost s plynem
No vidite, a ja mel Vectru 1.8 lpg a najela 300 tis km a skoncila kuli kombinaci koroze, prekousane kabely kunou a zpuchrele veskere hadicky....vse by slo opravit, ale stalo by to zbytecne moc. Jinak motor nebral ani kapku provoznich kapalin a startoval na prvni otoceni. Spotreba 8l plynu a jednou za 2 mesice troska benzinu.
reagovat
capslock
počet příspěvků354
datum registrace28.07.2007
Pátek 03.11.2017 13:04, RE: plyn neeeee
Jiří Urda napsal:
Chtěl bych důrazně upozornit na cestování po dálnici s LPG! Předělal jsem si takhle úplně novou (2014) Kia Cee'd s domněním, že ušetřím. Udělal jsem hroznou pitomost, teď po 150000 km jezdím vlakem, protože po výměně ventilů, hlavy a bloku motoru, přestože jsem přestal používat plyn mi teď auto stojí v servise s tím že nejede druhý válec z kvůli nedostatku komprese... Zatím se neví čím to je, ale ten plyn to auto zničil totálně. Neopakujte chyby a vy co s tím opravdu nemáte zkušenosti nedávejte rady, přesně kvůli takovým radám jsem do toho plynu šel a po třech letech mám z auta za 360000 ohrabky. mimochodem problém dojíždění se mě týká pořád, takže hledám taky nějaké auto, momentálně pokukuji po Hyundai i30 crdi, a Toyota Yaris 1,5 VVTI...


Děláš zbytečné vlny. Nejspíš byly jen upálené ventily nebo sedla. Ztráta komprese bude nejspíše z důvodu špatně provedené opravy nebo smůla na kus, s plynem to sotva souvisí.
Pokud je přestavba od dealera, máš snad na auto záruku.
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků2404
datum registrace19.08.2015
Pátek 03.11.2017 13:24, RE: Auto na každodenní dojíždění po dálnici
nepřihlášený uživatel napsal:
Změnil jsem bydliště a čeká mi každodenní dojíždění do práce a zpět 80km z 95% po dálnici. Jaké pořídit auto? Aby také odvezlo čtyř-členou rodinu, mělo na dálnici asi ideální tempomat a cenu do 300t? Děkuji za tipy.

Ahoj, za mě Ford Mondeo nebo S-MAX, obojí s 2.0 TDCi. Spolehlivé jsou i Ecoboosty od Fordu(až na 2.0), jenže spotřebu už tak pěknou mít nejde jako u dieslu.
reagovat
Pajuska75
počet příspěvků1
datum registrace28.07.2018
Sobota 28.07.2018 08:43, RE: plyn neeeee
citace:
reakce na: Jiří Urda, 02.11.2017 23:05 (Chtěl bych důrazně upozornit n ...)


Dobrý den, asi Váš vůz na provoz LPG není vhodný. Já mám už 4,5 roku Chevrolet Cruze 1,6 benzin a z toho 4 roky jej provozuji na plyn. Najel jsem na LPG celkem 62tisic km a to převážně po dálnici. Jezdím i po městě ale i po okreskách. Na dálnici to nijak zvlášť nešetřím. Mnohdy jezdím i nad dálniční limit když nestíhám do práce. Motor šlape jak hodinky a spotřeba cca 9,5-10litrů LPG na 100km. Tankuju za 12,9 litr takze provoz je hodně levný. Jezdím každých 10tis km na pravidelné revize LPG a nikdy nebyl žádný problém.
Jediné co mi v autě chybí je automat .
reagovat
1 2


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.