0
zpět
 

diskuze k tématu: Auto na každodenní dojíždění po dálnici

kategorie zařazení tématu: poradna, typ vozidla, osobní
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 29.06.2014 21:03, Auto na každodenní dojíždění po dálnici
Změnil jsem bydliště a čeká mi každodenní dojíždění do práce a zpět 80km z 95% po dálnici. Jaké pořídit auto? Aby také odvezlo čtyř-členou rodinu, mělo na dálnici asi ideální tempomat a cenu do 300t? Děkuji za tipy.
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Pondělí 30.06.2014 12:02, RE: Auto na každodenní dojíždění po dálnici
nepřihlášený uživatel napsal:
Změnil jsem bydliště a čeká mi každodenní dojíždění do práce a zpět 80km z 95% po dálnici. Jaké pořídit auto? Aby také odvezlo čtyř-členou rodinu, mělo na dálnici asi ideální tempomat a cenu do 300t? Děkuji za tipy.


Podíval bych se po Octavii 2,0 TDI common rail, co nejmladší s co nejmenším nájezdem (prokazatelným), i kdyby měla utrpět výbava. Motor je při tankování kvalitní nafty spolehlivý a i kdyby, má levně repasovatelné vstřikování. Hlavně nemá nějaké fatální nedostatky, je silný a úsporný (na dálnici i úspornější než 1,6 TDI). Převodovka je taky dobře odstupňovaná. Podíval bych se na nabídku Škoda plus.
reagovat
Fanda
počet příspěvků551
datum registrace28.09.2008
Pondělí 30.06.2014 15:17, htp 51 kw
Osobně bych šel do HTP 51 kw,narozdíl od 44 kw má dost sil i na dálnici.Od roku 2010 má delší 4 a 5 rychlostní stupeň,odolnější katalizátor co se nepřehřívá,takže auto v pohodě zvládá i hodně dlouhé rychlé dálniční přesuny při dobré spotřebě paliva.Za daný peníz koupíte nové a ještrě vám zbyde na benzín.
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Pondělí 30.06.2014 15:38, Obsah motoru
Hlavně bych nepořizoval nic, co má obsah menší než 1,8 litru a je jedno jestli benzin, naftu nebo plyn. Samostatnou kapitolou jsou samozřejmě hybridy.
Při jízdě na dálnici bude mít motor o vyšším obsahu nejspíš srovnatelnou nebo ještě menší spotřebu než malý motor a k tomu bude míň trpět a víc vydrží.
Sám mám dlouhodobou zkušenost se škodou fabií 1,4 16V (55kw)a toyotou avensis 2.0 (94kw), obě v benzinu. Na okreskách spotřeba fabie do 5 L a avensis kolem 7 L. Na dálnici fabia 7 L, avensis 6 L.
Mimochodem toyota má nalítáno skoro 400 000 km a pořád bez problémů, fabia ještě nemá ani 50 000 km, ale taky bez větších potíží.
HTP bych určitě nebral. Bude jezdit s obrovskou spotřebou na dálnici a nižší pořizovací cena se promítne na vysokých servisních nákladech. Navíc autor chce, aby auto odvezlo 4-členou rodinu a k tomu se mi zdá auto typu fabie, rapid apod. poněkud malé (používají motory HTP). Volil bych spíš třídu Passat, Avensis, Mondeo, Accord atd. a ze svých servisních zkušeností bych nebral francouze a už vůbec ne renault.
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Pondělí 30.06.2014 16:47, polo
Já ti nic doporučovat nebudu, jen napíšu jak velmi podobný problem řešil můj kolega.

Dojíždí každý pracovní den také 80km, a to oběma směry. Celkem tedy 160km plus ježdění po městě.
Koupil si Polo 1,2TDI. Bylo tenkrát ve slevě a za cenu cca. 260t bez DPH. Když mi to říkal myslel jsem si že se zbláznil, auto bez motoru a ještě k tomu tříválec.
Ale ono to funguje. Průměr má 3,6l/100km dle tankování což je při takovém nájezdu velmi příjemné. Pro dva lidi je Polo nečekaně pohodlné a i dobře vypadá. Dálniční rychlost drží ten pidimotůrek uplně v pohodě, hlučnost je oproti očekávání minimální. Servis není žádná hrůza, olej mění po 15t km. Jinak zatím za dva roky nic jiného, ani na podvozku a to má auto aktuálně 96t km. Ještě rok a to auto se zaplatí jen na rozdílu spotřeby oproti jeho Multivanu.
Ale on to Polo má opravdu jen na dojíždění, jako rodinné auto používá ten Multivan. A Polo pro rodinu jedině jako nouzovku, i když u nás berou jako rodinné auto někteří i fabku.
Ovšem ani netuším jestli je ten motor vůbec ještě u nás v nabídce, co vím tak se jich prodalo minimálně.
reagovat
David V
počet příspěvků2053
datum registrace16.05.2007
Pondělí 30.06.2014 20:17, RE: polo
PetrT napsal:
Já ti nic doporučovat nebudu, jen napíšu jak velmi podobný problem řešil můj kolega. Dojíždí každý pracovní den také 80km, a to oběma směry. Celkem tedy 160km plus ježdění po městě. Koupil si Polo 1,2TDI. Bylo tenkrát ve slevě a za cenu cca. 260t bez DPH. Když mi to říkal myslel jsem si že se zbláznil, auto bez motoru a ještě k tomu tříválec. Ale ono to funguje. Průměr má 3,6l/100km dle tankování což je při takovém nájezdu velmi příjemné. Pro dva lidi je Polo nečekaně pohodlné a i dobře vypadá. Dálniční rychlost drží ten pidimotůrek uplně v pohodě, hlučnost je oproti očekávání minimální. Servis není žádná hrůza, olej mění po 15t km. Jinak zatím za dva roky nic jiného, ani na podvozku a to má auto aktuálně 96t km. Ještě rok a to auto se zaplatí jen na rozdílu spotřeby oproti jeho Multivanu.Ale on to Polo má opravdu jen na dojíždění, jako rodinné auto používá ten Multivan. A Polo pro rodinu jedině jako nouzovku, i když u nás berou jako rodinné auto někteří i fabku.Ovšem ani netuším jestli je ten motor vůbec ještě u nás v nabídce, co vím tak se jich prodalo minimálně.


Dá se, ale to Polo si dokážu představit jen na slušném asfaltu na dálnici, jinak je to asi jízda jako na koni. Dálniční rychlost udrží skoro každé auto, tam je spíš problém se na tu rychlost vyhrabat, když se v kopci předjíždí kamiony. Tam je spíš otázka výpočtu, kdy už se vypaltí 2 auta, pokud to majitel nemá tak, jdu a koupím.
reagovat
Fanda
počet příspěvků551
datum registrace28.09.2008
Pondělí 30.06.2014 21:24, RE: Obsah motoru
filip.uricar napsal:
Hlavně bych nepořizoval nic, co má obsah menší než 1,8 litru a je jedno jestli benzin, naftu nebo plyn. Samostatnou kapitolou jsou samozřejmě hybridy. Při jízdě na dálnici bude mít motor o vyšším obsahu nejspíš srovnatelnou nebo ještě menší spotřebu než malý motor a k tomu bude míň trpět a víc vydrží. Sám mám dlouhodobou zkušenost se škodou fabií 1,4 16V (55kw)a toyotou avensis 2.0 (94kw), obě v benzinu. Na okreskách spotřeba fabie do 5 L a avensis kolem 7 L. Na dálnici fabia 7 L, avensis 6 L.Mimochodem toyota má nalítáno skoro 400 000 km a pořád bez problémů, fabia ještě nemá ani 50 000 km, ale taky bez větších potíží. HTP bych určitě nebral. Bude jezdit s obrovskou spotřebou na dálnici a nižší pořizovací cena se promítne na vysokých servisních nákladech. Navíc autor chce, aby auto odvezlo 4-členou rodinu a k tomu se mi zdá auto typu fabie, rapid apod. poněkud malé (používají motory HTP). Volil bych spíš třídu Passat, Avensis, Mondeo, Accord atd. a ze svých servisních zkušeností bych nebral francouze a už vůbec ne renault.


S tou fabií jsem to nemyslel vážně,i když 40 km po dálnici zvládne každé auto,navíc htp od roku 2010 nebude jezdit s obrovskou spotřebou,ale proč by Rapid nemohl odvézt dva dospělé a dvě děti?
reagovat
Petr S
počet příspěvků1241
datum registrace28.11.2008
Pondělí 30.06.2014 23:16, RE: htp 51 kw
Fanda napsal:
Osobně bych šel do HTP 51 kw,narozdíl od 44 kw má dost sil i na dálnici.Od roku 2010 má delší 4 a 5 rychlostní stupeň,odolnější katalizátor co se nepřehřívá,takže auto v pohodě zvládá i hodně dlouhé rychlé dálniční přesuny při dobré spotřebě paliva.Za daný peníz koupíte nové a ještrě vám zbyde na benzín.


Fabia je oblíbené auto na dálnici. Všiml jsem si že jich hodně jezdí 120 km/h v levém pruhu a nikoho nechtějí pustit před sebe kdyžtak až po cca 5 minutách načež se hned opět zařadí do levého
reagovat
Zvirak
počet příspěvků459
datum registrace09.09.2012
Úterý 01.07.2014 03:22, RE: Auto na každodenní dojíždění po dálnici
Paul napsal:
nepřihlášený uživatel napsal:
Změnil jsem bydliště a čeká mi každodenní dojíždění do práce a zpět 80km z 95% po dálnici. Jaké pořídit auto? Aby také odvezlo čtyř-členou rodinu, mělo na dálnici asi ideální tempomat a cenu do 300t? Děkuji za tipy.
Podíval bych se po Octavii 2,0 TDI common rail, co nejmladší s co nejmenším nájezdem (prokazatelným), i kdyby měla utrpět výbava. Motor je při tankování kvalitní nafty spolehlivý a i kdyby, má levně repasovatelné vstřikování. Hlavně nemá nějaké fatální nedostatky, je silný a úsporný (na dálnici i úspornější než 1,6 TDI). Převodovka je taky dobře odstupňovaná. Podíval bych se na nabídku Škoda plus.


Jezdím celkem denně cca 210 km do práce a zpět, 95% dálnice. Po zkušenostech jednoznačně doporučím benzin předělaný na LPG. Jak někdo psal určitě o obsahu 1,8 a výše. Takto předělaný benzin je úspornější (levnější) než nafta, navíc hlučnost a pružnost i ve vyšších rychlostech hraje pro benzin.
Pro jízdu na dálnici se určitě podívejte po něčem s lepším podvozkem. Vím o čem mluvím.
Jak někdo zmiňoval Polo, Fabii atd., to jsou nesmysly, i oktavka je žebřiňák a nedá se doporučit.
Do 300 tis. seženete jetý slušný vůz střední/vyšší třídy v pěkném stavu.
Osobně bych se podíval např. po BMW 5, nějaký 6-válec + LPG, Saab 9-5 + LPG - tady budete mít obrovskou výkonovou rezervu a ještě ušetříte.
Podobných aut těchto kategorií je více.
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Úterý 01.07.2014 09:29, RE: Auto na každodenní dojíždění po dálnici
Zvirak napsal:
Paul napsal:
nepřihlášený uživatel napsal:
Změnil jsem bydliště a čeká mi každodenní dojíždění do práce a zpět 80km z 95% po dálnici. Jaké pořídit auto? Aby také odvezlo čtyř-členou rodinu, mělo na dálnici asi ideální tempomat a cenu do 300t? Děkuji za tipy.
Podíval bych se po Octavii 2,0 TDI common rail, co nejmladší s co nejmenším nájezdem (prokazatelným), i kdyby měla utrpět výbava. Motor je při tankování kvalitní nafty spolehlivý a i kdyby, má levně repasovatelné vstřikování. Hlavně nemá nějaké fatální nedostatky, je silný a úsporný (na dálnici i úspornější než 1,6 TDI). Převodovka je taky dobře odstupňovaná. Podíval bych se na nabídku Škoda plus.
Jezdím celkem denně cca 210 km do práce a zpět, 95% dálnice. Po zkušenostech jednoznačně doporučím benzin předělaný na LPG. Jak někdo psal určitě o obsahu 1,8 a výše. Takto předělaný benzin je úspornější (levnější) než nafta, navíc hlučnost a pružnost i ve vyšších rychlostech hraje pro benzin. Pro jízdu na dálnici se určitě podívejte po něčem s lepším podvozkem. Vím o čem mluvím. Jak někdo zmiňoval Polo, Fabii atd., to jsou nesmysly, i oktavka je žebřiňák a nedá se doporučit. Do 300 tis. seženete jetý slušný vůz střední/vyšší třídy v pěkném stavu. Osobně bych se podíval např. po BMW 5, nějaký 6-válec + LPG, Saab 9-5 + LPG - tady budete mít obrovskou výkonovou rezervu a ještě ušetříte. Podobných aut těchto kategorií je více.


Konečně nějaký rozumný názor Musím jedině souhlasit. K těm vozidlům bych jen ještě dodal, že by nebylo od věci se podívat i po japoncích, ti mají asi o něco lepší pořizovací cenu (avensis, accord, 6, lancer, legacy atd.), případně po volvu, které je vyhlášené svou bezpečností.
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Úterý 01.07.2014 16:32, RE: polo
David V napsal:
PetrT napsal:
Já ti nic doporučovat nebudu, jen napíšu jak velmi podobný problem řešil můj kolega. Dojíždí každý pracovní den také 80km, a to oběma směry. Celkem tedy 160km plus ježdění po městě. Koupil si Polo 1,2TDI. Bylo tenkrát ve slevě a za cenu cca. 260t bez DPH. Když mi to říkal myslel jsem si že se zbláznil, auto bez motoru a ještě k tomu tříválec. Ale ono to funguje. Průměr má 3,6l/100km dle tankování což je při takovém nájezdu velmi příjemné. Pro dva lidi je Polo nečekaně pohodlné a i dobře vypadá. Dálniční rychlost drží ten pidimotůrek uplně v pohodě, hlučnost je oproti očekávání minimální. Servis není žádná hrůza, olej mění po 15t km. Jinak zatím za dva roky nic jiného, ani na podvozku a to má auto aktuálně 96t km. Ještě rok a to auto se zaplatí jen na rozdílu spotřeby oproti jeho Multivanu.Ale on to Polo má opravdu jen na dojíždění, jako rodinné auto používá ten Multivan. A Polo pro rodinu jedině jako nouzovku, i když u nás berou jako rodinné auto někteří i fabku.Ovšem ani netuším jestli je ten motor vůbec ještě u nás v nabídce, co vím tak se jich prodalo minimálně.
Dá se, ale to Polo si dokážu představit jen na slušném asfaltu na dálnici, jinak je to asi jízda jako na koni. Dálniční rychlost udrží skoro každé auto, tam je spíš problém se na tu rychlost vyhrabat, když se v kopci předjíždí kamiony. Tam je spíš otázka výpočtu, kdy už se vypaltí 2 auta, pokud to majitel nemá tak, jdu a koupím.



Přesně to jsem říkal když s tím kolega přišel. Že do kopce nepředjede kamion a vyklepe to z něj duši. Ale ne. Polo je překvapivě pohodlné a ten pidimotor jede nad očekávání dobře. Kolega dojíždí po D11 a že by se stěžoval na pohodlí jsem neslyšel. A to že je hodně rozmazlený... S mou někdejší zkušeností s fabií 1,4TDI se to nedá vůbec srovnávat, to polo je uplně jiné auto.
Při výběru byl nejdůležitější faktor spotřeba a že to bude nové auto. Na auto byla i velká sleva vzhledem k odběrům od dealera co máme.
Velký benzín v plynu je jistě pohodlnější, ale vždy to za ty peníze bude ojetina a v případě co popisuji já navíc uplně zbytečné auto. Polo slouží pouze na to dojíždění do práce a po městě.

Pokud někdo chce auto i pro rodinu polo je samozřejmě na nic, psal jsem to sem jen jako příklad že dobře fungovat na dálnici může i auto na které je na první pohled nesmysl.
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Čtvrtek 03.07.2014 22:27, RE:
Dobrý den. Vzhledem k požadavku, aby automobil odvezl čtyřčlennou rodinu, vhodným kandidátem ke koupi je například Mazda 6 s benzínovým dvoulitrem. Volba benzínového motoru sice nemusí být na první pohled výhodná, pokud ale zvážíte přestavbu na LPG, investice se Vám poměrně rychle vrátí a získáte velmi spolehlivé auto střední třídy s nízkými provozními náklady.
reagovat
BMW528i
počet příspěvků372
datum registrace07.01.2013
Čtvrtek 03.07.2014 22:46, BMW / MB
Doporučuji BMW e60 (ideálně atmo benzín s lpg) nebo mercedes E.
jezdím podobně s e60 525d automat a jezdím dlouhodobě za 7,5 obvykle 4 lidi svižnější jízdy okreskama k dálnici po dálnici do města a pak cesta po městě, denně cca150km
reagovat
mariov2
počet příspěvků28
datum registrace17.01.2014
Čtvrtek 24.09.2015 11:57, Dojizdeni po dalnici
Fyzika a matematika nepustí:
- malá čelní plocha, nízké auto a spíše delší karosérie (aerodynamika)
- lehké vozidlo (ale hmotnost se neprojevuje na dálnici tak negativně jako čelní plocha)
- účinný rozumně dimenzovaný naftový motor (případně LPG do "benzínu" s nepřímým vstřikem)
- s ohledem na vysoký proběh spíše nové auto

A vychází mi z tabulky kam jsem naházel hromadu benzínových a naftových aut nižší a nižší střední třídy s tržní cenou za předváděčku/skladovku a reálnou spotřebu dle externích i vlastních zdrojů tohle:

Dacia Logan 1,5DCI, Citroen C Elysse 1,6HDI a Peugeot 301 1,6HDI, Renault Fluence 1,5DCI, Škoda Rapid 1,4TDI a případně zaměstnanecké dieselové auto importéra nebo přímo automobilky...

Právě to osobně řeším. Hmmm z těchto aut žádné není řidičský šlágr. Rozum velí Elysse, cit s egem Rapid a zadnice Fluence. Ekonomicky vychází nejlépe Logan, ale to už je vevnitř docela teror. Samozřejmě se tyto auta s větším nájezdem prodávají prakticky za nic a s tím se musí počítat.

reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Pátek 25.09.2015 20:00, RE: BMW / MB
BMW528i napsal:
Doporučuji BMW e60 (ideálně atmo benzín s lpg) nebo mercedes E.jezdím podobně s e60 525d automat a jezdím dlouhodobě za 7,5 obvykle 4 lidi svižnější jízdy okreskama k dálnici po dálnici do města a pak cesta po městě, denně cca150km


Dobrý den, rozepište se prosím o Vašich zkušenostech s vozidlem http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků1232
datum registrace08.09.2009
Sobota 26.09.2015 07:47, Blbosti. LPG !!!
Současně není na trhu motor, který by dlouhodobě snášel ZEJMÉNA dálniční provoz na LPG. To je poukázkou na těžce drahé problémy, jejichž pravděpodobnost se geometrickou řadou násobí, pokud je plynař vemeno a nemí seřídit systém. Pokud auto na LPG, pak starý víceválec s co nejjednodušší technikou. Ano se to bude pár tisíc km tvářit, jak je LPG úsporné a jaká je to paráda, než ale přijde TA chvíle - začne to postupně - rannní straty v zimě, kdy budeš startovat jako stará karosa a skončí to destrukcí hlav. Dálniční rychlosti josu pro LPG to nejhorší, co může nastat - vysoká teplota spalování (a k tomu blěb nastavená = chduá směs) napřed zničí za chvíli těsnění opd hlavou či hlavami, takže jsi dojezdil a oprava bude za 60-100 tisíc, protože se obvykle hlava/hlavy zkroutí=přebrousit, k tomu se prohne blok válců na prostředním válci u šestiválců, takže laciná GO tě nemine. Když LPG, pak naopak na kratší trasy, kdy motor nejede v trvalém zatížení. A když už nutně LPG, pak vybírej kvůli spolehlivosti auta tak 15 a více let stará - třebas staré Jaguáry s V8 snášejí LPG výtečně. To je jen tip, je jich více, Naopka se vyhni všem japonským autům, protože ta bez výjimky trpí na potíže s LPG - viz scénář o pár řádků výše. A když u japonce, tak ne fakt na takový dálniční provoz.
Pokud bych měl jezdit do práce takový kus, tak bych rozhodně volil jinde a jinka. Jednak ctím pravidlo, že do práce má jezdit člověk peníze vydělt a ne je tam vozit ve formě nákladů na auto a jeho provoz, ale v současném provozu dbám i na svoji bezpečnost, protože to, co vidím dnes a denně na našich silnicích, nemá jen tak ledsakde obdobu. Proto bych klidně zvolil sice benzínovýa relativně na provoz nákladnější motor a z důvodu bezpečnosti a celkové odlnosti bych volil auto střední třídy. Protože jsem kdysi měl tu čest jezdit s Volvem S60 s 2,4i a 103kW, na nějž vzpomínám jen s úctou, snažil bych se sehnat právě tuto motorizace a toto auto. Bezoečnost je celkem bezchybná a zejména, tento motor dokáže jezdit překvapivě úsporně - na dlouhé trasy v limitech jsem jezdil za 7/100. Když vezmu, že auto se rodal do bzaru se 400tkm a bylo prakticky bez závad a hlavně, po celou dobu se na motor a ni manuáoní přewvodovku nesáhlo, je to ve výsledku levné auto=nechce velké náklady na servis. Trošku problém byly přední brzdy-vlnící se kotouče, což je důsledke poddimenzovaných brzd na takto těžké ato. Jinak nic. Paráda. A do práce bych přijel odpočatý, nikoliv ve stadiu, kdy bych byl zralý na masáže a rehabilitace z nějakých fokusů, oktávek, rapidu a jiných podobnách německých aut. A když bych nutně chtěl ješě ušetřit, tak si myslím, že zrovna tento motor by LPG mohl snášet bezvětší újmy. Naše auto bylo rok 2001/2 a od té doby se na pohodlnější cestování může u nás jen vzpomínat. Bohužel, S60 po stránce nějakých adrenalinových řidičských zážitků nenabídla zhola nic, než jen pohodovou jízdu první třídou. Je to ale jen pro dva, vzdau člověk trpí, protože tam prostě není místo pro chlapa s 185cm a 90 kily váhy, spíše tak pro ženy nebo děti.
reagovat
capslock
počet příspěvků354
datum registrace28.07.2007
Čtvrtek 08.10.2015 12:37, H
Hyundai měl (možná ještě má) akci - i30 sw 1.6 CRDI za ~340 ... což je dost slušná nabídka na nové auto se zárukou ... osobně s daným zadáním bych do ojetiny asi nešel...
reagovat
brin
počet příspěvků727
datum registrace28.03.2011
Čtvrtek 08.10.2015 18:27, Prius
Možná mě za to tady budete kamenovat, ale já bych pánovi doporučil Prius. Za cenu 300000 Kč koupíte slušný kousek s 1.8 motorem, tempomat to mít bude i automat. Navíc nás brzy čeká zákaz vjezdu Euro 3 a 4 do centra Prahy. Po dálnici bude jezdit za nějakých 6 litrů kombinovaně v limitech. To je řekl bych solidní. A odveze v tom pohodlně rodinu.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1241
datum registrace28.11.2008
Čtvrtek 08.10.2015 23:53, RE: Prius
brin napsal:
Možná mě za to tady budete kamenovat, ale já bych pánovi doporučil Prius. Za cenu 300000 Kč koupíte slušný kousek s 1.8 motorem, tempomat to mít bude i automat. Navíc nás brzy čeká zákaz vjezdu Euro 3 a 4 do centra Prahy. Po dálnici bude jezdit za nějakých 6 litrů kombinovaně v limitech. To je řekl bych solidní. A odveze v tom pohodlně rodinu.


Prius je určitě skvělý do města (jízda brzda-plyn), automat s nízkou spotřebou a navíc tam nesmrdí jako diesl. Ale na dálnici si myslím a možná se pletu se hybridní pohon asi moc neuplatní (jízda bez brždění). Jediné co mě napadá je, že má plynule měnitelný převod (ovšem ne mechanický variátor) a motor může vždy točit optimální otáčky.
reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Pátek 09.10.2015 09:15, RE: Prius
Petr S napsal:
brin napsal:
Možná mě za to tady budete kamenovat, ale já bych pánovi doporučil Prius. Za cenu 300000 Kč koupíte slušný kousek s 1.8 motorem, tempomat to mít bude i automat. Navíc nás brzy čeká zákaz vjezdu Euro 3 a 4 do centra Prahy. Po dálnici bude jezdit za nějakých 6 litrů kombinovaně v limitech. To je řekl bych solidní. A odveze v tom pohodlně rodinu.
Prius je určitě skvělý do města (jízda brzda-plyn), automat s nízkou spotřebou a navíc tam nesmrdí jako diesl. Ale na dálnici si myslím a možná se pletu se hybridní pohon asi moc neuplatní (jízda bez brždění). Jediné co mě napadá je, že má plynule měnitelný převod (ovšem ne mechanický variátor) a motor může vždy točit optimální otáčky.

třetí generace-o kterou se asi bude jednat vzhledem k částce-umožňuje provoz čistě na elektřinu, a má motor 1.8, tedy vhodnější než starší 1.5 pro dálniční provoz
reagovat
1 2


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.