Sobota 26.09.2015 07:47,
Blbosti. LPG !!!
Současně není na trhu motor, který by dlouhodobě snášel ZEJMÉNA dálniční provoz na LPG. To je poukázkou na těžce drahé problémy, jejichž pravděpodobnost se geometrickou řadou násobí, pokud je plynař vemeno a nemí seřídit systém. Pokud auto na LPG, pak starý víceválec s co nejjednodušší technikou. Ano se to bude pár tisíc km tvářit, jak je LPG úsporné a jaká je to paráda, než ale přijde TA chvíle - začne to postupně - rannní straty v zimě, kdy budeš startovat jako stará karosa a skončí to destrukcí hlav. Dálniční rychlosti josu pro LPG to nejhorší, co může nastat - vysoká teplota spalování (a k tomu blěb nastavená = chduá směs) napřed zničí za chvíli těsnění opd hlavou či hlavami, takže jsi dojezdil a oprava bude za 60-100 tisíc, protože se obvykle hlava/hlavy zkroutí=přebrousit, k tomu se prohne blok válců na prostředním válci u šestiválců, takže laciná GO tě nemine. Když LPG, pak naopak na kratší trasy, kdy motor nejede v trvalém zatížení. A když už nutně LPG, pak vybírej kvůli spolehlivosti auta tak 15 a více let stará - třebas staré Jaguáry s V8 snášejí LPG výtečně. To je jen tip, je jich více, Naopka se vyhni všem japonským autům, protože ta bez výjimky trpí na potíže s LPG - viz scénář o pár řádků výše. A když u japonce, tak ne fakt na takový dálniční provoz.
Pokud bych měl jezdit do práce takový kus, tak bych rozhodně volil jinde a jinka. Jednak ctím pravidlo, že do práce má jezdit člověk peníze vydělt a ne je tam vozit ve formě nákladů na auto a jeho provoz, ale v současném provozu dbám i na svoji bezpečnost, protože to, co vidím dnes a denně na našich silnicích, nemá jen tak ledsakde obdobu. Proto bych klidně zvolil sice benzínovýa relativně na provoz nákladnější motor a z důvodu bezpečnosti a celkové odlnosti bych volil auto střední třídy. Protože jsem kdysi měl tu čest jezdit s Volvem S60 s 2,4i a 103kW, na nějž vzpomínám jen s úctou, snažil bych se sehnat právě tuto motorizace a toto auto. Bezoečnost je celkem bezchybná a zejména, tento motor dokáže jezdit překvapivě úsporně - na dlouhé trasy v limitech jsem jezdil za 7/100. Když vezmu, že auto se rodal do bzaru se 400tkm a bylo prakticky bez závad a hlavně, po celou dobu se na motor a ni manuáoní přewvodovku nesáhlo, je to ve výsledku levné auto=nechce velké náklady na servis. Trošku problém byly přední brzdy-vlnící se kotouče, což je důsledke poddimenzovaných brzd na takto těžké ato. Jinak nic. Paráda. A do práce bych přijel odpočatý, nikoliv ve stadiu, kdy bych byl zralý na masáže a rehabilitace z nějakých fokusů, oktávek, rapidu a jiných podobnách německých aut. A když bych nutně chtěl ješě ušetřit, tak si myslím, že zrovna tento motor by LPG mohl snášet bezvětší újmy. Naše auto bylo rok 2001/2 a od té doby se na pohodlnější cestování může u nás jen vzpomínat. Bohužel, S60 po stránce nějakých adrenalinových řidičských zážitků nenabídla zhola nic, než jen pohodovou jízdu první třídou. Je to ale jen pro dva, vzdau člověk trpí, protože tam prostě není místo pro chlapa s 185cm a 90 kily váhy, spíše tak pro ženy nebo děti.
reagovat