0
zpět
 

diskuze k tématu: Vyhřívání zadního skla jako skrytá vada?

kategorie zařazení tématu: poradna, ostatní
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 13.11.2008 22:44, RE: mastercar, Šakal
David V napsal:
Pánové, trošku jste mě zklamali. Já tady píšu o obecných principech slušného obchodování a Vy mi tady dáváte extrémní případy nezjistitelných závad. V momentálních poměrech je nejvhodnějším řešením domluva s bazarem na spolúčasti, to najdete v mých komentářích dříve, ale na druhou stranu je to principielně špatně. Mluvíte, jako někdo, komu tento stav náramně vyhovuje. Ten argument o tom házení viny na druhého vinou vlastní chyby beru jako velmi nepovedený vtip a jako argument stejné hodnoty jako...
Ano, já vím, že to tak asi vyznělo, ale chtěl jsem taky zohlednit to, že bazarník vykoupí (se značným ziskem) auto, překontroluje ho a asi není schopen zjistit úplně všechno. Mám kamarády, co se tím živí a vím jak to je! Je pravda, že jsou to kamarádi, ale auta jezdím kupovat jinam, nicméně vím, jaký mají občas fofr. K tomu, že buď funguje, nebo nefunguje a je to skrytá vada: To mi přijde, že se snad ani nebavíme o autech. Já nevím, ale měl jsem už pěkných pár aut a zejména japoských a musím říct, že třeba přístrojovky a vnitřní osvětlení přístrojů chvilku jde a chvilku nejde. Opravdu to tak je a fakt bych nechtěl nikdy posuzovat, jestli prodejce zatajil nefunkční vyhřívání zadního skla, nebo tato závada vznikla až potom. V elektroinstalaci nikdo neví dne ani hodiny.... Tvoje názory jsou moc jednoznačné, nebo černo-bílé, ale život je bohužel trochu složitější
Já bych si taky moc přál, aby se neztrácely servisky, klíče, faktury od oprav, ale taky to o něčem svědčí. Český kupec si raději koupí auto s přetočenými 130 000km, než auto se serviskou a 230 000km. To je fakt skutečnost!!!!!!! Kamarád bazarista mi říkal, že to zažil několikrát, kdy po něm lidi chtěli, aby jim auto stočil, jinak že ho nekoupěj. je to zase z důvodu sousedů a dalšího prodeje.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 13.11.2008 22:49, RE: mastercar, Šakal
David V napsal:
Pánové, trošku jste mě zklamali. Já tady píšu o obecných principech slušného obchodování a Vy mi tady dáváte extrémní případy nezjistitelných závad. V momentálních poměrech je nejvhodnějším řešením domluva s bazarem na spolúčasti, to najdete v mých komentářích dříve, ale na druhou stranu je to principielně špatně. Mluvíte, jako někdo, komu tento stav náramně vyhovuje. Ten argument o tom házení viny na druhého vinou vlastní chyby beru jako velmi nepovedený vtip a jako argument stejné hodnoty jako...
Záznam o technickém stavu vozidla je jistě dobrá věc (pro obě strany, jak prodávajícího tak kupujícího), ale zákon to nikomu nepřikazuje, jinými slovy není povinný. Otázkou je kvalita záznamu, když se podíváme na zkušenost a kvalifikaci prodejců, bude to nejspíš zoufalé...a napsat ke každému autu paušálně - "opotřebované, doporučena kontrola nebo oprava", to je o ničem. Podle záznamů tohoto typu kupujte vlastně auto ve smrti. Uvítal bych tady fundovaný právnický názor. Díky. Tomáš
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.11.2008 09:14, RE: mastercar, Šakal
Tomm napsal:
Záznam o technickém stavu vozidla je jistě dobrá věc (pro obě strany, jak prodávajícího tak kupujícího), ale zákon to nikomu nepřikazuje, jinými slovy není povinný. Otázkou je kvalita záznamu, když se podíváme na zkušenost a kvalifikaci prodejců, bude to nejspíš zoufalé...a napsat ke každému autu paušálně - "opotřebované, doporučena kontrola nebo oprava", to je o ničem. Podle záznamů tohoto typu kupujte vlastně auto ve smrti. Uvítal bych tady fundovaný právnický názor. Díky. Tomáš
Já nevím co byste jako kupující pořád chtěli???Kupte si všichni NOVÝ a nevysírejte!!!Jak může prodávající bazarník ověřovat jestli vyhřívá blbý zadní okno!!!Prostě ojetý je ojetý a nový je nový,dovede to lidi už sakra pochopit!!!Všichni by jste chtěli max.5.letý auto za 1/3 ceny novýho a aby bylo ÚPLNÉ jako nový!!!To prostě nejde,auto je prostě jenom stroj a sem tam se na něm něco pokazí,tak to je!!V německu by pána MAGISTRA hnali až na české pomezí!!!TeĎ se u nás naučili lidi vysírat kvůli každé kokotině!!!kupte si všichni nové Fábie HTP a neotravujte po bazarech!!!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.11.2008 09:16, RE: mastercar, Šakal
Šakal napsal:
Ano, já vím, že to tak asi vyznělo, ale chtěl jsem taky zohlednit to, že bazarník vykoupí (se značným ziskem) auto, překontroluje ho a asi není schopen zjistit úplně všechno. Mám kamarády, co se tím živí a vím jak to je! Je pravda, že jsou to kamarádi, ale auta jezdím kupovat jinam, nicméně vím, jaký mají občas fofr. K tomu, že buď funguje, nebo nefunguje a je to skrytá vada: To mi přijde, že se snad ani nebavíme o autech. Já nevím, ale měl jsem už pěkných pár aut a zejména japoských a musím říc...
Ano, pokud do toho vstupuje hloupost lidí, je to neřešitelný problém.
Moje názory jsou čeno-bílé, ale to je nejlepší výchozí stav pro to, najít rozumný kompromis, jak se začne rovnou od kompromisů, tak to dopadne tak, jak to je. V podstatě mi šlo jen o to, aby se lidé k sobě chovali čestně, toť vše. Jsou místa na Zemi, kde to funguje lépe výrazně ve větší míře a celkově se tam ti lidé mají lépe a mají jednodušší život.
V podstatě mě dožírá, že se tady na apelování, abychom se k sobě chovali slušně dočítám, proč to nejde. A primárně mi leze na nervy to, že se někdo snaží prodat vrak, aby vypadal jako voňavka a přemýšlí, co zmanipulovat a jajké nejvěrohodnější historky k tomu vymyslet.
Moje vize jsou sice idealisticky teoretické, nicméně auto vybírám podle stylu dnešního fungování trhu a jak je něco špatně, tak je konec obchodu.
Proč vlastně kupuješ auta jinde, já kdybych měl kamaráda (nemyslím známého) s bazarem, tak bych mu asi věřil, že mě nodrbe kvůli pár tisícovkám.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.11.2008 09:38, RE: mastercar, Šakal
dagoš napsal:
Já nevím co byste jako kupující pořád chtěli???Kupte si všichni NOVÝ a nevysírejte!!!Jak může prodávající bazarník ověřovat jestli vyhřívá blbý zadní okno!!!Prostě ojetý je ojetý a nový je nový,dovede to lidi už sakra pochopit!!!Všichni by jste chtěli max.5.letý auto za 1/3 ceny novýho a aby bylo ÚPLNÉ jako nový!!!To prostě nejde,auto je prostě jenom stroj a sem tam se na něm něco pokazí,tak to je!!V německu by pána MAGISTRA hnali až na české pomezí!!!TeĎ se u nás naučili lidi vysírat kvůli každ...
Typická reakce člověka s omezeným rozhledem nebo autobazarem. Kvůli tomu ses ani nemusel registrovat. Jestli jsem ti šlápl na kuří oko, tak jsem to udělal záměrně. Opotřebované a rozbité jsu 2 různé věci. Existuje mnoho ojetých vozů, které mají lepší paramenty než mnohé nové a jsou za stejnou cenu, ne-li za nižší. Vezmeme 300.000 Kč a můžem vybírat mezi novou Fabií a ojetým BMW. Hodnota peněz je v obou případech stejná, proč by se měl lišit přístup prodejce? Druhá věc je, že na dálkové víkendové cestování s rodinou (nájezd 10-15 tisíc ročně) bych si nekoupil Fábii s 3 válcovým motorem, a to ani kombi, ale pohodlné auto střední třídy, které stojí nové nad 1/2 mio. Za 8 let bude mít hodnotu pětinovou a najeto 100 tisíc, čili přes 4Kč/km jen ztráta hodnoty. V mém případě to není otázka mít/nemít, ale dát/nedat, takže raději zvolím větší ojeté auto s normálním motorem za lepší peníze než nový tenisák s hybridem (nemyslím teď s rekuperací energie) ale nový. Já jen volám po slušném vztahu prodávající kupující, nechápu co na tom nemůžeš pochopit. Mimochodem pokud je mi známo, tak třeba v Německu je vztah obchodník-zákazník úplně v jiné rovině než tady, takže to hnaní na české pomezí beru s rezervou. Závěrem bych řekl, že reakce na moje příspěvky mají jedno společné - prodejci jsou "úpravy" stavu a dokumentace tolerovány, ale když je zákazník ošizen a přijde na to, tak "vysírá".
Na závěr jeden dotaz, co uděláš se svým současným autem, až ho budeš chít vyměnit za jiné? Pevně věřím, že zrovna ty nenapíšeš, že ho prodáš. Taky komu, když budou všichni kupovat nová.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.11.2008 09:48, RE: mastercar, Šakal
Tomm napsal:
Záznam o technickém stavu vozidla je jistě dobrá věc (pro obě strany, jak prodávajícího tak kupujícího), ale zákon to nikomu nepřikazuje, jinými slovy není povinný. Otázkou je kvalita záznamu, když se podíváme na zkušenost a kvalifikaci prodejců, bude to nejspíš zoufalé...a napsat ke každému autu paušálně - "opotřebované, doporučena kontrola nebo oprava", to je o ničem. Podle záznamů tohoto typu kupujte vlastně auto ve smrti. Uvítal bych tady fundovaný právnický názor. Díky. Tomáš
Na tom něco sice je, ale mnoho věcí se tam napsat dá. U některých funkcí je to stylem funguje/nefunguje (klima, rádio, ABS, ASR, vyhřívané sedačky, tempomat, osvětlení apod.) u někteých se dá popsat vlastnost (tuhá spojka, vibující volant, při brždění táhne doleva/doprava) a pak celkový stav (bourané-vyměněn pravý přední blatník a světlomet atp. a na závěr poslední servisní úkony (výměny oleje xxxxx km, specifikace 10W40, brzdová kapalina, vzduchový filtr, svíčky, rozvody a tak). Zas tak složité to není a zabere to hodinu. Jasně, jsou věci, které se popsat nedají a nedají se ani nijak zkotrolovat a pak záleží na povaze vady, jak se to bude řešit.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.11.2008 10:07, RE: mastercar, Šakal
David V napsal:
Typická reakce člověka s omezeným rozhledem nebo autobazarem. Kvůli tomu ses ani nemusel registrovat. Jestli jsem ti šlápl na kuří oko, tak jsem to udělal záměrně. Opotřebované a rozbité jsu 2 různé věci. Existuje mnoho ojetých vozů, které mají lepší paramenty než mnohé nové a jsou za stejnou cenu, ne-li za nižší. Vezmeme 300.000 Kč a můžem vybírat mezi novou Fabií a ojetým BMW. Hodnota peněz je v obou případech stejná, proč by se měl lišit přístup prodejce? Druhá věc je, že na dálkové víkendové...
Koukám,že jste asi v německu auto nikdy nekupoval!!!Záruka platí pouze do té doby,než předáte peníze!!!Toť vše!!!By mě zajímalo,jak by jste uplatnoval,nefunkční výhřev z,skla!!Cha,cha!!!O stáčení Km,což předpokládám,že myslíte,bylo napsáno dost!!!A v německu už se tomu věnují též důkladně,pokud nekoupíte auto u dealera,to zase stojí jako u nás 2.ks!!!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.11.2008 10:14, RE: mastercar, Šakal
dagoš napsal:
Koukám,že jste asi v německu auto nikdy nekupoval!!!Záruka platí pouze do té doby,než předáte peníze!!!Toť vše!!!By mě zajímalo,jak by jste uplatnoval,nefunkční výhřev z,skla!!Cha,cha!!!O stáčení Km,což předpokládám,že myslíte,bylo napsáno dost!!!A v německu už se tomu věnují též důkladně,pokud nekoupíte auto u dealera,to zase stojí jako u nás 2.ks!!!
A stav těch aut a dokumentace je na jaké úrovni v porovnání s námi?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.11.2008 10:19, RE: mastercar, Šakal
David V napsal:
A stav těch aut a dokumentace je na jaké úrovni v porovnání s námi?
no to určitě!!!Zvlástě u tureckých nebo arabských prodejců!!!Ti ani nepoznají co v tom je za motor!!!!Každý nadává na bazary u nás,tak si tam zkuste zajet a něco posléze reklamujte!!!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.11.2008 10:39, RE: mastercar, Šakal
dagoš napsal:
no to určitě!!!Zvlástě u tureckých nebo arabských prodejců!!!Ti ani nepoznají co v tom je za motor!!!!Každý nadává na bazary u nás,tak si tam zkuste zajet a něco posléze reklamujte!!!
No jo. Turek není Němec !!!!!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.11.2008 10:40, RE: mastercar, Šakal
dagoš napsal:
no to určitě!!!Zvlástě u tureckých nebo arabských prodejců!!!Ti ani nepoznají co v tom je za motor!!!!Každý nadává na bazary u nás,tak si tam zkuste zajet a něco posléze reklamujte!!!
Takže tu máme zase extrémní příklad. Na všechny moje argumenty vždycky vytáhnete extrémní příklad a pak mi tady napíšete (myslím obecně, ne přímo Ty), že moje myšlení je černobílé. Tom říkám paradox.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.11.2008 10:52, RE: mastercar, Šakal
David V napsal:
Na tom něco sice je, ale mnoho věcí se tam napsat dá. U některých funkcí je to stylem funguje/nefunguje (klima, rádio, ABS, ASR, vyhřívané sedačky, tempomat, osvětlení apod.) u někteých se dá popsat vlastnost (tuhá spojka, vibující volant, při brždění táhne doleva/doprava) a pak celkový stav (bourané-vyměněn pravý přední blatník a světlomet atp. a na závěr poslední servisní úkony (výměny oleje xxxxx km, specifikace 10W40, brzdová kapalina, vzduchový filtr, svíčky, rozvody a tak). Zas tak složité...
Víš tady je ten největší problém v nás, jako ve společnosti. Ty tady pořád píšeš, jako že bychom měli k sobě být féroví a čestní, ale to většina lidí nechce. Víc než polovina lidí chce být klamána. Lidi mnohdy nechtějí perfektní auto, ale auto, co perfektně vypadá a to i papírově. Já jsem třeba kupoval auto 4 roky staré u dealera, s veškerou dokumentací a bohužel jsem zjistil, že i ta dokumentace byla falešná! Auto bylo z venku, dokumentace od nás, všechny prohlídky dopsané, jako by byly provedeny u nás. Když jsem se pak zeptal, co bylo měněno a prováděno, tak mi bylo sděleno, že nevědí, že to bylo v Rakousku! Takže závěr jasný: Někdy se ani kompletní dokumentaci nedá věřit! Nicméně s autem jsem naprosto spokojen a když jsem zjistil, že nefunguje přepínač na mlhovky (přišel jsem na to cca.po 2 měs.) tak by mě v životě nenapadlo rozjet se za prodejcem. Asi jsem jiný!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.11.2008 11:18, RE: mastercar, Šakal
Šakal napsal:
Víš tady je ten největší problém v nás, jako ve společnosti. Ty tady pořád píšeš, jako že bychom měli k sobě být féroví a čestní, ale to většina lidí nechce. Víc než polovina lidí chce být klamána. Lidi mnohdy nechtějí perfektní auto, ale auto, co perfektně vypadá a to i papírově. Já jsem třeba kupoval auto 4 roky staré u dealera, s veškerou dokumentací a bohužel jsem zjistil, že i ta dokumentace byla falešná! Auto bylo z venku, dokumentace od nás, všechny prohlídky dopsané, jako by byly prove...
Jo přesně. Je to v nás a nechceme s tím nic dělat. Nejsem z těch, co by reklamovali nějakou ptákovinu na autě. Ano počítá se s tím, že se tu a tam něco najde, jen mi vadí ten princip, že se na to apriori spoléhá. Dokonce mnoho nových věcí nereklamuji a snažím se je opravit - poslední kousek byla roletka kvůli malé, aby na ni nesvítilo. Vždycky se vymotala, tak jsem ji rozdělal a zjistil, že klíčový díl je z plastu. Reklamace by tic neřešila, tak jsem ho nahradil kovovým a je klid. A to je druhá věc, na kterou se spoléhá, přece někdo nepůjde reklamovat věc za 200, což je pravda ned tím mávnu rukou nebo to opravím.
Já taky půjdu do autorizáku si nechat něco dovézt - koukám, že i tam se mám na co těšit.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.11.2008 11:53, RE: Míchání více věcí
David V napsal:
Ano, jde o to nekupovat VRAKY (slovo "staré" tam nemusí bezpodmínečně patřit, existují i mladé vraky), ale vždycky, vždycky se nakonec najde nějaká lama, která to koupí. Alfa - omega všeho je, nekupovat pofiderní auta, a to jak stavem, tak dokumentací. Na soudy nemusí dojít, když se silně opotřebovaná neúměrně drahá auta nechají v bazaru shnít to za prvé a za druhé, když se začneme chovat jako zákazníci a přijdeme napřed do budky a řekneme, že chceme okopírovat veškerou dokumentaci od automobilu...
Neměl jsem na mysli společenskou prestige, ale finanční stránku věci. Velice mě baví lidé, kteří si koupí "novější" ojetinu (tím myslím moderní konstrukce se spoustou elektroniky) a pak hořekují nad servisními náklady. Prohlídka v autorizovaném servisu se běžně pohybuje okolo 8 až 10 tisíc korun za servisní cyklus, není to jen výměna oleje(3500,-), ale také filtru oleje(250,-), klimatizace(1200,-), sání(1000,-), paliva(700,-) a provedení diagnostiky(2000,-). Tato auta opravdu nejdou dlouhodobě servisovat v garáži, doba favoritů je dávno pryč. Pokud si budete měnit věci doma v garáži bez odborných prohlídek a něco pominete - budete se velmi divit nad cenou opravy. A takovéto "stroje" si právě Vy kupujete. Mnoho zdaru při výběru i provozu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.11.2008 12:43, RE: Buďte rád
Michal napsal:
Tak to by mě zajímalo jak by jsi na to přišel ty??? Nebo asi prostě nemá nárok, aby vyhřívání fungovalo? Asi je lepší zařadit se do fronty těch co drží hubu a krok? Neměl by se ještě omluvit za to, že chtěl věc fungující? Takhle myslí 80% lidí a pak to tak vypadá.

Kup si nové auto ty DEMENTE ! , Poškrabaný lak , ojeté pneu , poškrábané čelní sklo , atd ..... Jste banda .............. co stále řešíte . se starou popelnicí !
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.11.2008 12:53, RE: Míchání více věcí
Pavlik napsal:
Neměl jsem na mysli společenskou prestige, ale finanční stránku věci. Velice mě baví lidé, kteří si koupí "novější" ojetinu (tím myslím moderní konstrukce se spoustou elektroniky) a pak hořekují nad servisními náklady. Prohlídka v autorizovaném servisu se běžně pohybuje okolo 8 až 10 tisíc korun za servisní cyklus, není to jen výměna oleje(3500,-), ale také filtru oleje(250,-), klimatizace(1200,-), sání(1000,-), paliva(700,-) a provedení diagnostiky(2000,-). Tato auta opravdu nejdou dlouhodobě s...
Zásadní věc, v čem se liší stará auta od moderních je MaR, čili měření a regulace, tam je opravdu potřeba k diagnstice závad složitější zařízení a znalost algoritmů. Ovšem "železo" je ve všech autech víceméně stejné, čili běžná výměna motorového oleje s filtrem, vzduchový filtr, pylový filtr (u některých je ovšem lepší to opravdu nechat vyměnit jinde), palivový filtr a desinfekce klimatizace se dá pořídit za 1/3 cenu svépomocí v garáži v identické kvalitě!!!!! Stejně jako výměna kotoučů, destiček je triviální záležitost. Takže podle Tvého textu usuzuji, že jsi pouhý uživatel vozu a technice nerozumíš ani trochu a jen papouškuješ řeči lidí, kteří do toho nevidí stejně, jako Ty. O co je dnes elektroničtější píst, nebo blok motoru nebo kotouč, nebo chladič nebo vzduchový filtr nebo olej než na Škodě Favorit? Nemám absolutní problém udržet auto v provozuschopném stavu a na servise jsem závislý z hlediska údržby jedině:
a) když chci vyměnit rozvodové mechanismy (mnohý šikovný to dokáže sám)
b) když chci doplnit klimu
c) když chci seřídit třeba světla nebo udělat geometrii po vymetení díry
Koneckonců diagnostika motoru se dá udělat i doma na koleně, stačí k tomu kancelářská spona (alespoň na mém voze).
Tady taky nemám na mysli společenskou prestige, ale zhodnocení toho, co znám a umím. A líbí se mi, jak někdo, kdo mě vůbec nezná, se mě snaží hodnotit a zejména podle toho, kolik já jsem ochoten utratit za údržbu. To je někde v zákoně, že 10000 je minimální hodnota slušné údržby? Takže kdo to pořídí jevněji, tak to odflák a vymstí se mu to...k tomu nemám co bych dalšího dodal.
Víš vůbec, že se třeba v autě taky musí měnit svíčky v motoru, když tak zasvěceně píšeš o různých filtrech?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.11.2008 15:52, RE: mastercar, Šakal
dagoš napsal:
Já nevím co byste jako kupující pořád chtěli???Kupte si všichni NOVÝ a nevysírejte!!!Jak může prodávající bazarník ověřovat jestli vyhřívá blbý zadní okno!!!Prostě ojetý je ojetý a nový je nový,dovede to lidi už sakra pochopit!!!Všichni by jste chtěli max.5.letý auto za 1/3 ceny novýho a aby bylo ÚPLNÉ jako nový!!!To prostě nejde,auto je prostě jenom stroj a sem tam se na něm něco pokazí,tak to je!!V německu by pána MAGISTRA hnali až na české pomezí!!!TeĎ se u nás naučili lidi vysírat kvůli každ...
Dragoši, co se rozčiluješ ? To přece není o tom, že nemáš vysírat když kupuješ ojetinu nebo si jít koupit nový. Jde o to, že každý má právo být informován o skutečném stavu věci a na základě toho se rozhodnout jestli koupit nebo ne a za jakou cenu. Každýmu je snad jasný, že když jde koupit ojetinu, musí počítat se vstupními náklady...rozvody, oleje, filtry atd, ale jako laik, chci vědět co funguje a co ne a kolik mě to teda bude ještě stát nad rámec běžného servisu, pak se můžu objektivně rozhodnout, jestli za tuhle cenu to auto ještě chci, nebo jestli už třeba není díky výčtu všech vad předražený. Stejně tak jako kupující na sebe bere riziko nákupu ojetiny, stejně tak prodávající na sebe bere riziko její prodeje a musí počítat s tím, že mu někdo auto občas omlátí o hlavu. Je přece v jeho zájmu auto důkladně prohlédnout a udělat podrobný záznam o stavu aby právě nikdo nemohl jak říkáš "vysírat". Prodejce taky stanovuje cenu při výkupu s ohledem na tech. stav a závady. Ale pokud má prodejce jedinou kvalifikaci řidičák, tak ten technický stav pořádně ani nerozpozná a pak se jen vzteká, když chce někdo něco reklamovat, to už je ale jeho blbost.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.11.2008 16:31, RE: mastercar, Šakal
Tomm napsal:
Dragoši, co se rozčiluješ ? To přece není o tom, že nemáš vysírat když kupuješ ojetinu nebo si jít koupit nový. Jde o to, že každý má právo být informován o skutečném stavu věci a na základě toho se rozhodnout jestli koupit nebo ne a za jakou cenu. Každýmu je snad jasný, že když jde koupit ojetinu, musí počítat se vstupními náklady...rozvody, oleje, filtry atd, ale jako laik, chci vědět co funguje a co ne a kolik mě to teda bude ještě stát nad rámec běžného servisu, pak se můžu objektivně rozhod...
Ano, to je velice hezky řečeno. Ten systém má správně fungovat tak, že když nemá dostatek peněz mladá holka s čerstvým řidičákem, tak ji bazarník představí vhodný vůz a řekne. Je starý xy let, má najeto xy km, tady je servisní kniha, nefungují na něm následující věci, za xy Kč vám to dáme dohromady, v nejbližší budoucnosti je tam potřeba udělat to a to a zase jsme schopni Vám to zajistit. Výsledkem je funkční stroj, za nižší cenu než je nový, slušný obrat pro bazarníka, pro přidružený servis, spokojený zákazník, který přesně ví na čem je za úměrnou cenu. Zisky budou normální (né, že si na starou Sierru narazí 10 tisíc), ale bude se muset holt něco dělat a o prodávaných autech něco nastudovat. Jenže tady se musí v prvé řadě změnit přístup zákazníka, aby bazarník byl donucen svoje jednání přehodnotit.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.11.2008 17:33, RE: Míchání více věcí
David V napsal:
Zásadní věc, v čem se liší stará auta od moderních je MaR, čili měření a regulace, tam je opravdu potřeba k diagnstice závad složitější zařízení a znalost algoritmů. Ovšem "železo" je ve všech autech víceméně stejné, čili běžná výměna motorového oleje s filtrem, vzduchový filtr, pylový filtr (u některých je ovšem lepší to opravdu nechat vyměnit jinde), palivový filtr a desinfekce klimatizace se dá pořídit za 1/3 cenu svépomocí v garáži v identické kvalitě!!!!! Stejně jako výměna kotoučů, destiče...
V prvé řadě bych si vyprosil to tykání, koně jsem s Vámi nepásl. Dále autům docela rozumím, dělal jsem v minulosti vedoucího autodílny. Kupuji si nové vozy, právě proto, abych se v nich neustále nemusel hrabat - někoho to možná baví a uspokojuje, mne už dávno ne. Nehodnotím Vás podle stavu Vašeho konta, ani by mě to nenapadlo. Ale potrefená husa se asi ozvala. Svíčky v autě neměním - mám dieselový motor, a žhaviče u common-railu bych tedy sám neměnil. Fandím Vám když si dokážete udělat rozvody na moderním autě sám - pokud vím je třeba spousta přípravků (speciálních nástrojů) pro jejich správné usazení a seřízení, ale Vy je jistě máte všechny doma, že... Ano kotouče i brzdové desky je možné udělat doma - (mám vůz v záruce takže já nemůžu) člověk je potom krásně "čistý" a kotouče nejsou téměř nikdy "připečené" brzdovým prachem. Abych vyměnil pylový filtr, musel bych rozebrat půl palubky - proč bych to dělal když mi to servis vymění v ceně filtru. Mohl bych takto pokračovat , ale diskuse s Vámi na toto téma nemá cenu. Mnoho šťastných kilometrů bez potkaných rozvodů.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 14.11.2008 20:52, RE: Míchání více věcí
Pavlik napsal:
V prvé řadě bych si vyprosil to tykání, koně jsem s Vámi nepásl. Dále autům docela rozumím, dělal jsem v minulosti vedoucího autodílny. Kupuji si nové vozy, právě proto, abych se v nich neustále nemusel hrabat - někoho to možná baví a uspokojuje, mne už dávno ne. Nehodnotím Vás podle stavu Vašeho konta, ani by mě to nenapadlo. Ale potrefená husa se asi ozvala. Svíčky v autě neměním - mám dieselový motor, a žhaviče u common-railu bych tedy sám neměnil. Fandím Vám když si dokážete udělat rozvody ...
No dobře, možná jsem se nechal ve svém příspěvku trochu unést. Řekněme, že jsem měl trochu ubrat. Lidem v internetových diskusích tykám, nemyslím, že píšu obscéní nebo vyloženě vulgární příspěvky a začátkem beru, že jsme i všichni rovni. Promiň , ale nehodlám to měnit ani na požádání, nebudu v hlavě nosit, komu na netu vykám a komu tykám. Pokud si názorově nesedíme, nemusíme na sebe reagovat, Máme svobodu. Pokud jsem se Tě někde dotknul, tak asi pro to, že jsi napsal věc, která se nelíbila mně. Pokud se ozvaly nějaké potrefené husy, tak bezprostředně po napsání mého prvního příspěvku a tyto husy psaly, jak to nejde (no ten systém čestného obchodu). Nebudu tady znovu vypisovat shrnutí, je to opět mlácením prázdné slámy.
Mám sice ojetinu, ale neustále se v ní hrabat nemusím, v podstatě dělám jen jarní údržbu, která zahrnuje všechny Tebou popsané úkony, plus další nezmíněné. Protože mě živí hlava, tak mi opravdu údržba mého auta přijde jako příjemné zpestření a opravdu to dělám rád a nemusím si hrát na šéfa, který odevzdá v servisu klíče. To, že na tom ušetřím, beru jako bonus navíc. S autem v případě potřeby zajedu do autorizovaného servisu, protože na spoustu věcí si netroufnu nebo nemám vybavení, ale to už tady taky zaznělo. Myslím, že je to tak závěrem vše.
reagovat
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.