Fanda napsal:
BobanHTP napsal:
Kojot027 napsal:
Ahoj, pro kamaráda sháním relevantní názory. Změnil zaměstnání a do práce dojíždí denně 52 km tam a 52km zpět. Je to skrz Prahu přes Blanku. Bohužel jeho stávající benzínové audi při spotřebě 10,5 není adekvátní a navíc má již 270.000 najeto.. Na nákup má aktuálně cca 160/170 + dalších 10 do prvního servisu po koupi. Roční nájezd si spočítal na 25.000 km a spíš víc. Tedy zvolit asi diesel. začal hledat mezi Octáviemi (velikostně je to asi to co by chtěl) a i30, zjistil že vše má okolo 200 tis km plus za tyhle peníze a tak vybírá mezi Fabiemi 1,6TDI a nebo Peugotem 207/307. Musí to být kombi, protože vozí stále nějaké krabice s materiály a do hatchbaku se nevejde. Měl by někdo nějaký tip na případně jiné auto co by mu vydrželo aspon další 3 roky? ( Pak má vizi, že chce jít do nového vozu.) A spolehlivě a komfotně ho odvezlo? U fabie byl rozčarován z tvrdých sedaček a 207 byla malá. 307 je asi ok, ale zatím není vhodný kus ...Pak zkusil nějakou Kia 1,6 CRDi a to mu zas přišlo jako kostitřas..dnes se jede podívat na nějakou lepe vybavenou fábii. Díky za názory...
Ahoj, bez váhání za mě Ford Mondeo s motorem 2.0 TDCi, dokonce 1.8 TDCi by se dal vydržet. Fábie II - na delších cestách vadí úzký interiér, ale zejména časté korekce volantu, podvozek opravdu není na dálniční ježdění, spíše okresky, nemluvě o poddimenzovaném podvozku, lomícím se káblu vedoucím do předních dveří atd...Klidně bych kouknul na Passata 1.9 TDI, kolem roku výroby 2007, opět fajnt koráb na časté ježdění.Jinak fajn auto je i Renault Laguna III s motory 1.5 Dci nebo 2.0 Dci, samozřejmě ten dvoulitr je lepší. Nedej se zblnout amatérskými testy novinářů, už Laguna II po faceliftu je velmi kvalitní vůz. Můj kamarád má Lag II 1.9 Dci s 400tis.km a stále jezdí, měnila se spojka, brzdy, spotřebáky, ale motor, převodovka a FAP jsou původní, elektrika je ok. atd..
Zdravím,jak to zde sleduji,tak to vypadá že jste odborník na Ford a Fabie,rád by jsem se zeptal co je na podvozku Fabie poddimenzováno,abych byl připraven ,až se dostaví problém?
Fábie II, měl jsem ji 6 let, kupovanou jako novou. Výbava Magic (něco jako Elegance) v kombíku.
Tak tedy problémy začly přesně rok po 4-leté záruce 60000km.
- postupně odešel zadní výfukový tlumič (rozsypal se)
- postupně odešel opřední výfukový tlumič (rozsypal se)
- natrhnul se vlnovec, bohužel po výměně v originál servisu už nikdy auto nebylo tak tiché, několikrát reklamováno, servis se snažil, ale nic nepomohlo, přibyly i jemné vibrace při volnoběhu
- začly reznout kolejničky a šrobky úchytu sedaček
- kolem 80tis.km opakovaně začly problémy s el. otevíraním předních oken. Několkrát rozbráno, vyčištěno, ale stále neopraveno. Nakonec díky fora HTP jsem zjistil, že takhle se chovají nalomené kable do předních dveří, typická závada Fa2. Samozřejmě záleží jak auto používáte atd.
- kolem 100tis.km tlumiče na hraně životnosti
- kolem 100tis.km - v přední nápravě silentbloky, čepy, kupodivu ložiska byly ok, to ve Fábii I jsem už měnil kolem 70tis.km
- ve 110tis.km začal zlobit HTP motor, pozor CGPA verze která "zaručeně" už je vychytaná
- Suma sumáru levný malý kombík s nevyplatil ani náhodou, měl jsem koupit tehdy něco trochu dražšího jako Oct II1.6 MPI nebo Focus II1.4.
Mimo jiné doma teď mám stejně starý Focus jako tu Fábii, mám tam původní tlumiče výfuku, vlnovec i čepy. Motor, převodovka ok
-