0
zpět
 

diskuze k tématu: Strategie automobilek se různí - kdo uspěje?

kategorie zařazení tématu: ostatní, německá vozidla, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 11.07.2012 09:44, Na idnesu
Je to sice off-topic, ale na indesu je docela slušný článek popisující realitu prodeje vozů v bazarech. Stejnou zkušenost jsem udělal i já při letošním shánění auta pro švagra. Jak je možné, že se ti podvodníci uživí...
Nebudete tomu asi věřit, ale psali tam, že naftová auta mají obvykle najeto více! Prej to kupovat na 16 tisíc ročně je nesmysl, no věřili byste tomu?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 11.07.2012 11:42, strategie
Škoda, že žádného výrobce nenapadlo vyrábět auto který je bezpečný, jednoduchý, spolehlivý a trvanlivý. Kdyby třeba v Mazdě, Nissanu nebo třeba Fordu oprášili svoje starší produkty 626, Primera, Mondeo a vylepšili jejich slabiny - koroze, zlepšení pasivní bezpečnosti, asi by uspěli. Taková retro vlna by nemusela být marná. Hlavně žádnou zbytečnou elektroniku a motůrky do travních sekaček. Ideální auto z mého pohledu: motor 1.8-2.0L s výkonem 70-100kw, benzín, kastle plně pozinkovaná, lemy klidně plastové, 2-4 polštáře, ABS, ESP pro neumětely, nějaká ta elektrika uvnitř - okna, zrcátka, tempomat, klima. Problém by byl, že by to auto asi dlouho vydrželo a tím by výrobci neměli komu prodávat a proto se dneská vyrábí to, co se vyrábí. Howgh
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 11.07.2012 12:09, RE: Na idnesu
David V napsal:
Je to sice off-topic, ale na indesu je docela slušný článek popisující realitu prodeje vozů v bazarech. Stejnou zkušenost jsem udělal i já při letošním shánění auta pro švagra. Jak je možné, že se ti podvodníci uživí...
Nebudete tomu asi věřit, ale psali tam, že naftová auta mají obvykle najeto více! Prej to kupovat na 16 tisíc ročně je nesmysl, no věřili byste tomu?
čau Dejve, nebál bych se napálit sem firmy a jména těch šmejdů, i kdyby to jednomu člověku pomohlo, tak to má smysl. Nebo o tom něco sepiš, takové lehčí čtení na léto
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 11.07.2012 12:23, RE: strategie
mykovec napsal:
Škoda, že žádného výrobce nenapadlo vyrábět auto který je bezpečný, jednoduchý, spolehlivý a trvanlivý. Kdyby třeba v Mazdě, Nissanu nebo třeba Fordu oprášili svoje starší produkty 626, Primera, Mondeo a vylepšili jejich slabiny - koroze, zlepšení pasivní bezpečnosti, asi by uspěli. Taková retro vlna by nemusela být marná. Hlavně žádnou zbytečnou elektroniku a motůrky do travních sekaček. Ideální auto z mého pohledu: motor 1.8-2.0L s výkonem 70-100kw, benzín, kastle plně pozinkovaná, lemy klidně...
Zcela souhlasím. Jen kolik takových aut pořád jezdí, i když se potýkají s korozí. Nebýt jí, tak jich jezdí daleko víc. Co vlastně potřebuju v autě nižší střední a střední třídy. Poměrně silný a spolehlivý motor, který při rozumné jízdě nebude žrát i trávu kolem cesty, odolné nápravy (vzhledem k našim cestám), co nejméně zbytečné (a často i otravné) elektroniky, rozumnou základní výbavu (jak píšeš) a chytré příplatkové prvky (vyhřívání čelního skla, volantu), a když pohon všech kol, tak mechanický. A klidně by mohl mít diesel traktorový zvuk, když bude jezdit za 5 a půl a co ušetřím na palivu NEdám do oprav. Jenže vypočítavost výrobců a šílené emisní normy takovým autům daly stopku. Občas se někdo o něco takového pokusí, jako třeba Škoda s Rapidem, jenže to pohřbí nabídkou motorů. Diesely vynechám a jaký si vybrat benzín? HTP ani za nic, a malé TSI? Kdyby už měly vychytané rozvody (jako nová A3), tak proč ne, třeba 1,4 TSI bych bral, ale oni tam dají původní verzi a doufat, že zrovna já budu mít štěstí na kus... díky nechci. Navíc je ve spojení jen s DSG. Proč ne s manuálním 6ti kvaltem?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 11.07.2012 14:11, RE: Na idnesu
Libor_J napsal:
čau Dejve, nebál bych se napálit sem firmy a jména těch šmejdů, i kdyby to jednomu člověku pomohlo, tak to má smysl. Nebo o tom něco sepiš, takové lehčí čtení na léto
Však na tom idnesu se toho nebáli, máte tam uvedené konkrétní autobazary, kde tyto šmejdy byly v nabídce, dokonce i s fotografií a popisem "vady".
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 11.07.2012 15:52, RE: strategie
Paul napsal:
Zcela souhlasím. Jen kolik takových aut pořád jezdí, i když se potýkají s korozí. Nebýt jí, tak jich jezdí daleko víc. Co vlastně potřebuju v autě nižší střední a střední třídy. Poměrně silný a spolehlivý motor, který při rozumné jízdě nebude žrát i trávu kolem cesty, odolné nápravy (vzhledem k našim cestám), co nejméně zbytečné (a často i otravné) elektroniky, rozumnou základní výbavu (jak píšeš) a chytré příplatkové prvky (vyhřívání čelního skla, volantu), a když pohon všech kol, tak mechanick...
Až do motorů TSi začnou dávat řemenové rozvody, bude po problémech. Předpokládám, že k tomu do roka a do dne dojde
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 11.07.2012 16:21, RE: strategie
zigi napsal:
Až do motorů TSi začnou dávat řemenové rozvody, bude po problémech. Předpokládám, že k tomu do roka a do dne dojde
Takový optimista bych nebyl. Jednou je tam dávat určitě budou, ale tak rychle to asi nebude. Např. Audi A3 už používá novou generaci s rozvodovými řemeny a asi to tak bude i u ostatních sourozeneckých modelů (Golf 7, O3, Leon), jenže u Rapidu se s nimi počítá až od roku 2015! Nechápu tu neuvěřitelnou drzost nechat prodávat nový model se starými a nespolehlivými motory. Hlavně když věděli v čem je problém, měli okamžitě začít s úpravou výroby v motorárnách. Jenže toho asi mají hodně na skladech a chtějí se toho za každou cenu zbavit.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 11.07.2012 16:29, RE: Na idnesu
David V napsal:
Je to sice off-topic, ale na indesu je docela slušný článek popisující realitu prodeje vozů v bazarech. Stejnou zkušenost jsem udělal i já při letošním shánění auta pro švagra. Jak je možné, že se ti podvodníci uživí...
Nebudete tomu asi věřit, ale psali tam, že naftová auta mají obvykle najeto více! Prej to kupovat na 16 tisíc ročně je nesmysl, no věřili byste tomu?
A co teprve jak prodali zánovní SUV Chevy přímo u dealera Chevroletu a zjistilo se, že to je opravená totálka aniž by to chlapovi řekli. Ukazovali tam i fotky jak vypadalo auto po nehodě. Jde vidět, že měli chlapci v servisu Chevroletu málo práce, tak dostali od šéfa melouch. Makačka to musela být pěkná. Celá půlka auta (bok vč. střechy) v prdeli. Ale asi se to vyplatí, jinak by to nedělali. Bylo to nedávno v Černých ovcích. Jinak článek jsem si s chutí přečetl. Díky za tip.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 11.07.2012 19:32, RE: strategie
Paul napsal:
Takový optimista bych nebyl. Jednou je tam dávat určitě budou, ale tak rychle to asi nebude. Např. Audi A3 už používá novou generaci s rozvodovými řemeny a asi to tak bude i u ostatních sourozeneckých modelů (Golf 7, O3, Leon), jenže u Rapidu se s nimi počítá až od roku 2015! Nechápu tu neuvěřitelnou drzost nechat prodávat nový model se starými a nespolehlivými motory. Hlavně když věděli v čem je problém, měli okamžitě začít s úpravou výroby v motorárnách. Jenže toho asi mají hodně na skladech a...
Osobně si myslím že na skladech motorů moc nemají, spíš je problém ve smluvních vztazích s dodavateli a pravděpodobně ještě neskončila životnost forem atd. Taky co si budem vykládat Rapid není to co A3, kde klientům Audi na nějakém euru navíc moc nesejde.
Trochu mi to připomíná historii u dieselů se vstřikováním čerpadlo-tryska, které vyhnala až norma EU5, to samé asi čeká starší konstrukci benzináků při přechodu na EU6.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 12.07.2012 06:17, RE: strategie
Paul napsal:
Zcela souhlasím. Jen kolik takových aut pořád jezdí, i když se potýkají s korozí. Nebýt jí, tak jich jezdí daleko víc. Co vlastně potřebuju v autě nižší střední a střední třídy. Poměrně silný a spolehlivý motor, který při rozumné jízdě nebude žrát i trávu kolem cesty, odolné nápravy (vzhledem k našim cestám), co nejméně zbytečné (a často i otravné) elektroniky, rozumnou základní výbavu (jak píšeš) a chytré příplatkové prvky (vyhřívání čelního skla, volantu), a když pohon všech kol, tak mechanick...
Můžeš mi prosím definovat pojem otravná elektronika v autě? Nějak si nedovedu představit, co z elektroniky a že jí tam mám ve všech autech požehnaně, by mě mohlo otravovat.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 12.07.2012 09:18, RE: strategie
Pavlik napsal:
Můžeš mi prosím definovat pojem otravná elektronika v autě? Nějak si nedovedu představit, co z elektroniky a že jí tam mám ve všech autech požehnaně, by mě mohlo otravovat.
No "otravnou" elektroniku chápu tak, že 1/ nefunguje tak jak má a není na její bezchybnou funkci spoleh, 2/ když nefunguje, dělá použití auta nepříjemným nebo dokonce nemožným. Proti elektronickým systémum ve voze by asi nikdo nic neměl, pokud by fungovaly. Naneštěstí elektronická výbava auta patrně stárne rychleji než mechanická, což způsobuje problémy, občas bývají systémy navzájem provázané takže nefunkčnos jednoho postihne systém jiný a prase aby se v tom vyznalo, čili co v autě není to se zaručeně nemůže posrat, tož tak
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 12.07.2012 09:38, RE: strategie
zigi napsal:
Až do motorů TSi začnou dávat řemenové rozvody, bude po problémech. Předpokládám, že k tomu do roka a do dne dojde
Myslím že ne. Přeplňování (v podstatě motorový Hi-tech) snaha o vyšší výkon při tlaku na nejnižší cenu není příznicem trvanlivosti. Jde jen o to aby se odstranily největší průsery které motor TSI potkává v současné chvíli v záruční době. Po záruce ať se zákoš klidně posere
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 12.07.2012 09:49, RE: strategie
Paul napsal:
Takový optimista bych nebyl. Jednou je tam dávat určitě budou, ale tak rychle to asi nebude. Např. Audi A3 už používá novou generaci s rozvodovými řemeny a asi to tak bude i u ostatních sourozeneckých modelů (Golf 7, O3, Leon), jenže u Rapidu se s nimi počítá až od roku 2015! Nechápu tu neuvěřitelnou drzost nechat prodávat nový model se starými a nespolehlivými motory. Hlavně když věděli v čem je problém, měli okamžitě začít s úpravou výroby v motorárnách. Jenže toho asi mají hodně na skladech a...
Rapid je boží. Myslím, že tímto modelem a za tuto startovací částku Škodovka definitivně ztratila jakékoli zábrany vůči zákazníkovi a zcela nechala svoje výtvory v rukách marketingu (zatím dobrý, půlroční slíkačka téhle hitech HTP rakety byla napínavá a dlouhá jak polskej válečnej film). Článek ze světa motorů, kdy zadní náprava Favoritu byla dávána jako inspirace pro Rapid pro její vyspělost musím schovat pro zimní dlouhé večery (hned vedle věty od stejného autora " prolis pro značku evokuje vzhled masserati"
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 12.07.2012 10:20, RE: strategie
mykovec napsal:
No "otravnou" elektroniku chápu tak, že 1/ nefunguje tak jak má a není na její bezchybnou funkci spoleh, 2/ když nefunguje, dělá použití auta nepříjemným nebo dokonce nemožným. Proti elektronickým systémum ve voze by asi nikdo nic neměl, pokud by fungovaly. Naneštěstí elektronická výbava auta patrně stárne rychleji než mechanická, což způsobuje problémy, občas bývají systémy navzájem provázané takže nefunkčnos jednoho postihne systém jiný a prase aby se v tom vyznalo, čili co v autě není to se z...
Aha, takhle...to já se elektroniky nebojím. Mám auta "plná elektroniky" a zatím mi za ta léta dosloužila dvě čidla na xenonech a teď čerstvě snímač zpátečky (na meganu). Na modusu ani x-trailu zatím nikdy nic.
PS: provázanosti systémů se říká tuším multiplexní datová/elektronická síť a má to dnes téměř každé auto.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 12.07.2012 10:24, RE: strategie
mykovec napsal:
No "otravnou" elektroniku chápu tak, že 1/ nefunguje tak jak má a není na její bezchybnou funkci spoleh, 2/ když nefunguje, dělá použití auta nepříjemným nebo dokonce nemožným. Proti elektronickým systémum ve voze by asi nikdo nic neměl, pokud by fungovaly. Naneštěstí elektronická výbava auta patrně stárne rychleji než mechanická, což způsobuje problémy, občas bývají systémy navzájem provázané takže nefunkčnos jednoho postihne systém jiný a prase aby se v tom vyznalo, čili co v autě není to se z...
zářným příkladem je elektr(on)ická parkovací brzda. kokotina nejhrubšího zrna která dokládá že výrobci vůbec nepočítají s tím že by jejich soudobé výtvory vydržely déle jak deset let.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 12.07.2012 10:46, RE: strategie
mykovec napsal:
No "otravnou" elektroniku chápu tak, že 1/ nefunguje tak jak má a není na její bezchybnou funkci spoleh, 2/ když nefunguje, dělá použití auta nepříjemným nebo dokonce nemožným. Proti elektronickým systémum ve voze by asi nikdo nic neměl, pokud by fungovaly. Naneštěstí elektronická výbava auta patrně stárne rychleji než mechanická, což způsobuje problémy, občas bývají systémy navzájem provázané takže nefunkčnos jednoho postihne systém jiný a prase aby se v tom vyznalo, čili co v autě není to se z...
Start-Stop system. Uz aj tak je zivotnost motora pocitana pocitacmi, aby nebola \\\'prilis\\\' dlha. Dokazem si ale (ako programator) predstavit, ze tento system dokaze systematicky pomaly nicit niektore casti, aby nahodou nedrzali moc dlho.
Vsak kde sa pozriete, kazdy chce SPOLAHLIVE, bezpecne a rychle auto. Automobilky ale aj v reklamach hovoria len o bezpecnom a rychlom...o spolahlivosti nikde nic nie je.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 12.07.2012 11:04, RE: strategie
Pavlik napsal:
Můžeš mi prosím definovat pojem otravná elektronika v autě? Nějak si nedovedu představit, co z elektroniky a že jí tam mám ve všech autech požehnaně, by mě mohlo otravovat.
To můžu definovat zcela jasně. 1) Nevypínatelné ESP - tohle mě štve ze všeho nejvíc. Do řízení jsem si nikdy nenechával kecat (kromě zkušených řidičů, co mi měli co předat). Navíc vím jak ESP dokáže ne-fungovat (často přechod z nedotáčivého do přetáčivého smyku), a ve spojení s kecáním do řízení může být i životu nebezpečné. např. kamarád v novém focusu takhle vyletěl v zimě z cesty, ESP nezvládlo přetáčivý smyk ale nedovolilo dát volantem kontra, takže se milý focus odporoučel do příkopy. Naštěstí se nic nestalo, ale kdyby ho měl vypnuté (nebo by šlo vypnout, smyk by bez problémů zvládl, protože jde o zkušeného řidiče a relativně malou rychlost). Něco podobného se stalo známému v A4, jel sice rychle, ale kdyby měl vyplé ESP, zjistil by včas že mu ujíždějí na mokru přední kola, ubral by plyn, zatočil a nedošlo by k utrhnutí auta. Daleko prospěšnější by bylo povinné absolvování školy smyku a klasický hydraulický posilovač řízení, který dokáže výborně řidiči zprostředkovat, co se děje s autem. 2) start stop systém - klidně ať v autě je, ale proč ho mám po každém nastartování vypínat, ať si ho kdo chce zapne sám, v případě turbomotorů s turbem chlazeným klasicky olejem ho považuji za škodlivý, stejně je lepší jezdit plynule 3) systém hlídající pruhy - extra otravné např. na rakouské dálnici A1 ale i jiných podobně zakroucených, jsem zvyklý si za malého provozu tzn. narovnávat cestu, takže přejíždějí z pruhu do pruhu je téměř neustálé a když přede mnou ani za mnou nikdo nejede, tak komu budu pořád blinkrovat ne? 4) automatické stěrače a dálková světla - ještě jsem se nesetkal, že by to fungovalo dobře, ale musím pochválit funkci zpomalení stěračů při stání u mé E46, to je dobrá věcička, i když mě to zpočátku vyděsilo, že mi blbou stěrače :D. 5) elektronická ruční brzda - zhovadilost 1. třídy - podle mě potenciálně nebezpečná, to fakt někomu vadilo zatáhnout za páku? Nebo ať tam je, ale současně s mechanickou pákou! Nebo ať je na přání ať si zákazník může vybrat! 6) spousta dalších otravných píčovin... Naopak chválím systém hlídání mrtvého úhlu. Např. u Q7 velmi praktická a dobře fungující věcička, měla by být povinně u aut, kde je snadné aby se předjíždějící auto do mrtvého úhlu dostalo! Dále vyhřívání volantu a čelního skla - super věci, stejně jako radarový tempomat. Je mi jasné, že je doba, kdy se věci dělají tak, aby při jejich užívání člověk nemusel myslet, ale auto by mezi ně nemělo patřit. Kolik se stane i smrtelných nehod kvůli absolutní ignoraci (mám super auto s pomocníčky, nic se nemůže stát - takových kreténů potávám dost, bohužel někdy i na zamrzlé cestě v protisměru).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 13.07.2012 08:14, RE: strategie
Paul napsal:
To můžu definovat zcela jasně. 1) Nevypínatelné ESP - tohle mě štve ze všeho nejvíc. Do řízení jsem si nikdy nenechával kecat (kromě zkušených řidičů, co mi měli co předat). Navíc vím jak ESP dokáže ne-fungovat (často přechod z nedotáčivého do přetáčivého smyku), a ve spojení s kecáním do řízení může být i životu nebezpečné. např. kamarád v novém focusu takhle vyletěl v zimě z cesty, ESP nezvládlo přetáčivý smyk ale nedovolilo dát volantem kontra, takže se milý focus odporoučel do příkopy. Našt...
Paule nezlob se, ale svádět na ESP nezvládnutí řízení je ubohé. ESP nemůže zabránit řidiča "dát kontra" volantem a srovnat tak auto, ESP se pouze přibržďováním kol a regulací výkonu motoru snaží udržet auto ve stopě - rozhodně není schopno zasáhnout do řízení. Totéž platí o kamarádovi s audi, ESP nijak neovlivní přilnavost kol ani to, že dotyčný není schopen poznat ztrátu přilnavosti. Pokud někdo jede jako idiot a ještě to neumí, nepomůže mu ani svěcená voda.
PS: ESP není všemocný systém a je dobré zjistit si jak vůbec funguje a jeho reakce někde v klidu vyzkoušet, potom není člověk překvapený.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 13.07.2012 10:40, RE: strategie
Pavlik napsal:
Paule nezlob se, ale svádět na ESP nezvládnutí řízení je ubohé. ESP nemůže zabránit řidiča "dát kontra" volantem a srovnat tak auto, ESP se pouze přibržďováním kol a regulací výkonu motoru snaží udržet auto ve stopě - rozhodně není schopno zasáhnout do řízení. Totéž platí o kamarádovi s audi, ESP nijak neovlivní přilnavost kol ani to, že dotyčný není schopen poznat ztrátu přilnavosti. Pokud někdo jede jako idiot a ještě to neumí, nepomůže mu ani svěcená voda.
PS: ESP není všemocný systém a je ...
http://tv.sme.sk/v/22051/autosmelive-ako-nehavarovat-so-stabilizacnym-systemom-alebo-vsetko-o-esp.html
Tak si vyberte, skola ovladania smyku, ci skola ovladania smyku s ESP.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 14.07.2012 11:32, RE: strategie
Pavlik napsal:
Paule nezlob se, ale svádět na ESP nezvládnutí řízení je ubohé. ESP nemůže zabránit řidiča "dát kontra" volantem a srovnat tak auto, ESP se pouze přibržďováním kol a regulací výkonu motoru snaží udržet auto ve stopě - rozhodně není schopno zasáhnout do řízení. Totéž platí o kamarádovi s audi, ESP nijak neovlivní přilnavost kol ani to, že dotyčný není schopen poznat ztrátu přilnavosti. Pokud někdo jede jako idiot a ještě to neumí, nepomůže mu ani svěcená voda.
PS: ESP není všemocný systém a je ...
Novější generace ESP může (a i zasahuje) do řízení. Podmínkou je elekrický posilovač řízení. U kamaráda s Audi to byla jeho blbost, přehnal rychlost, ale pokud by měl stabilizaci vypnutou, tak by musel zareagovat už u nedotáčivého smyku a k náhlému přechodu do přetáčivého by pravděpodobně ani nedošlo. Mám stejné auto jako on a v zimě jsem to na opuštěném zasněženém parkovišti zkoušel a několikrát (v relativně vyšší rychlosti) mi to udělalo to samé. S vypnutým ESP řidič pozná dřív že je něco špatně a pokud není úplný hňup, tak to zvládne. Navíc když nejede s pocitem, že ho v případě nouze spasí nějaká berlička, dává si pozor a ke krizovému okamžiku ani nemusí dojít.
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.