0
zpět
 

diskuze k tématu: Jaký motor pro velké MPV?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, německá vozidla, americká vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 28.01.2011 21:39, RE: blbost
tomaskrtek napsal:
jedná se o klasický DOHC motor který se dával do prvního Scorpia a do posledních Sier, měl jsem ho ve škopku ve verzi 88kw a lítal skvěle a za nějakých 8 litrů v průměru.
pleteš se. Ten o kterém ty mluvíš - s plastovým deklem ventilů- ten byl opravdu super. Dával se hlavně do sejr a škopků někdy do roku asi 93 či 94. Ten "nový" zněj vycházel,ale byl zcela přepracován ( i písty byly úplně jiné).Lehce jej poznáš,jelikož onen plastovej dekl byl nahrazen hliníkovým,zmizel rozdělovač na vačce,má jiný řízení motoru - EEC 5. Má 85kW,DOHC 8smi ventil . Používal se v letech 1995 až 2005 v Galaxy / Scorpiu II / Tranzitu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 29.01.2011 03:31, RE: Odpověď?
TOM napsal:
Dotaz zní, která pohonná jednotka do velkého MPV s ohledem na celkové náklady a spolehlivost s přihlédnutím ke způsobu používání vozu je vhodnější. Nějak tam tu odpověď s racionálním zdůvodněním nedokážu najít. Vy ano?
Prosim vás, po velkém zvažování, jaké MPV koupit, padlo rozhodování mezi čtyřku sourozenců okolo Peugeota 807. Jen dvě otázečky.
1.Jsou mezi nima nějaké dílenské, co se kvality zpracování, materiálu na kastli atd týče , nebo je to prakticky jedno, zda je to Peugeot, Citroem, Fiat nebo Lancia a mám prostě vzít co se mi bude líbit cenově oproti výbavě, barvě, a co bude "na skladě", neb nejsem vyloženě zastáncem ani jedné značky?
2. Chci naftu 2.2, je v nich ve všech ten samej motor, nebo má Citroen a Peugeot HDi a Fiat s Lancia JTD, tedy dva různé motory? Nebo to je jen rozdělené značení Francie vs Itálie u naprosto stejného motoru? Děkuji
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 29.01.2011 08:44, RE: Odpověď?
Strad napsal:
Prosim vás, po velkém zvažování, jaké MPV koupit, padlo rozhodování mezi čtyřku sourozenců okolo Peugeota 807. Jen dvě otázečky.
1.Jsou mezi nima nějaké dílenské, co se kvality zpracování, materiálu na kastli atd týče , nebo je to prakticky jedno, zda je to Peugeot, Citroem, Fiat nebo Lancia a mám prostě vzít co se mi bude líbit cenově oproti výbavě, barvě, a co bude "na skladě", neb nejsem vyloženě zastáncem ani jedné značky?
2. Chci naftu 2.2, je v nich ve všech ten samej motor, nebo má Ci...
Peugeot, Citroem, Fiat a Lancia se vyraběji v jedne automobilce na severu Francie u města Valenciennes, osobně jsem tam byl čtyři krat. Ja jsem si myslel že jeden den vyraběji Peugeota a druhy den třeba Fiaty, ale jak jsem viděl na vlastní oči tak na jedne lince jedou ruzne značky za sebou. Tak si myslim že to bude jedno jestli to je Peugeot, Citroem, Fiat nebo Lancia. Motory jsou stejne, akorat to každa značka jinak znači.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 29.01.2011 10:53, RE: Odpověď?
Zdeněk Pastorek napsal:
Peugeot, Citroem, Fiat a Lancia se vyraběji v jedne automobilce na severu Francie u města Valenciennes, osobně jsem tam byl čtyři krat. Ja jsem si myslel že jeden den vyraběji Peugeota a druhy den třeba Fiaty, ale jak jsem viděl na vlastní oči tak na jedne lince jedou ruzne značky za sebou. Tak si myslim že to bude jedno jestli to je Peugeot, Citroem, Fiat nebo Lancia. Motory jsou stejne, akorat to každa značka jinak znači.
tak tak .stále platí že je nejdůležitější je auto nebo chceteli "kauf "jako takový jeli to ta či ona značka je celkem jedno. pokud máte možnost vzít renalta espace 2003 ve fulu v poměrně dobrem stavu s jasnou hystorií(znamý atd. )za 80klacků tak asi není co řešit.jen k těm 4čatům možná že se pletu ale zdá se mě že třeba lancia je ve většině případů malinko lépe vybavená např občas mývá přední sedadla otočná do protisměru což sem zatim u fiatu neviděl
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 29.01.2011 11:11, RE:
Renda28 napsal:
To byla opravdu krásná odpověď. Doporučit pro téměř dvoutunový kolos archaický líný a žíznivý 2,0i. Taky bych rád věděl z čeho jste usoudil že se dotaz týká těchto starších modelových verzí. Dle mého názoru když má tazatel strach z DPF se jedná alespoň v případě Galaxy o novější model vyráběný tuším od konce 2006 s faceliftem dodnes.
Já jsem se na tuto odpověď celkem těšil, jelikož budu v nejbližší době řešit obdobný problém, ale dozvěděl jsem se pouze v jaké motorizaci se dané modely nabízely ...
Dotaz ohledně vozidla byl velmi obecný, tazatel neuvedl ani případný finanční limit. Při udávaném ročním nájezdu, předpokládanemém v městském provozu se nedivím, že by bylo vhodné volit naftovou jednotku. Co se týká benzínových jednotek, jejich spotřeba bude velmi obdobná, kromě 2,8. Ale pokud majitel občas auto ženě vezme a chce se svézt, nebál bych se ani tohoto agregátu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 29.01.2011 11:14, RE: Trochu matematiky
lenoch97 napsal:
Počítejme 2,3 průměrná spotřeba na krátké vzdálenosti 10 l, 1,9 TDi PD 7l. Rozdíl cca 3l/100 km, což je 3x32 = 100 Kč/100 km. Při 10. 000 km/rok to je cca 10.000 Kč. Rozdíl v pojistce minimální. Za 4 roky rozdíl 40.000 Kč. Vypadá to lákavě, ale počínaje turbem a konče nezávislým topením to po pár letech smrdí průserem v řádu desetitisíců. Já mám Galaxy nafťáka, ale najezdím třikrát větší porci km za rok, ale přestože výměna turba mně neminula, ještě se mi vyplatí ropa. Na druhou stranu občas jez...
Souhlasím s vámi 2,8 taky rozumná volba. Každý TDI-čkař by měl přiznat, jestli jeho TDI i vyloženě při městském provozu jezdí do 7 litrů, třeba při těchto mrazech, nevim, nevim a zrovna v takto velikém autě.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 29.01.2011 11:18, RE: Odpověď?
Strad napsal:
Prosim vás, po velkém zvažování, jaké MPV koupit, padlo rozhodování mezi čtyřku sourozenců okolo Peugeota 807. Jen dvě otázečky.
1.Jsou mezi nima nějaké dílenské, co se kvality zpracování, materiálu na kastli atd týče , nebo je to prakticky jedno, zda je to Peugeot, Citroem, Fiat nebo Lancia a mám prostě vzít co se mi bude líbit cenově oproti výbavě, barvě, a co bude "na skladě", neb nejsem vyloženě zastáncem ani jedné značky?
2. Chci naftu 2.2, je v nich ve všech ten samej motor, nebo má Ci...
Tyto vozy jsou prakticky stejné, akorát každá značka mohla mít odlišnosti ve výbavě. Motor 2,2 HDI asi nejvhodnější, počítejte určitě s rizikem zatuhlých střikovačů, které většinou nejdou vyndat z hlavy. Osobně bych volil, poměr výbava/cena skrze všechny značky.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 29.01.2011 16:16, RE:
Pepe napsal:
Tak tak. Ono na výběr moc není... Snad jen alt. C8/P807 3,0V6. Sice rozvody s kladkami a pumpou budou i přes 10tKč, ale auto bude komplet vybavené, motor suverénní. Mluvím o ježdění s dětmi, žádné sprinty po okreskách... Prostě na pohodu, automat, piánko
a co grand espace s fantastickou 3.5V6 od nissanu???
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 30.01.2011 17:45, RE: blbostHZ B MHBVN V VC B00000CVCB CB KCV VCVJ CVJCCVJCVM VVK202VNN B BKMN
tomaskrtek napsal:
jedná se o klasický DOHC motor který se dával do prvního Scorpia a do posledních Sier, měl jsem ho ve škopku ve verzi 88kw a lítal skvěle a za nějakých 8 litrů v průměru.
BNIBN202VKBV BMNVJK V
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 30.01.2011 21:18, VR6 & V6
Tento problém jsem řešil před 4mi lety. Km nájezd stejný, naftu jsem nechtěl.
První řešení byl Sharan VR6, jak bylo psáno 128kW - motor OK, tak na hranici slušné dynamiky. Problém byl v 1. generaci Sharanu, která byla kvalitativně hrozná.
Po dvou letech jsem přešel na druhou generaci s označením V6 a 150kW, 4 motion. Tato verze je dynamicky velmi příjemná a zpracování je mnohem lepčí. S autem se dá jezdit jak klidně, tak potrápit i notorické TDIčkaře. Ale kvůli tomu tohle auto nemám.
Můj dlouhodobý průměr spotřeby osciluje kolem 10l/100km. Pokud jedu po městě v mrazu, tak jistě spotřeba cca 13l, ale již za městem klesá k deseti. I dovolenou s plným autem a klimou v létě jezdíme mezi 9 a 10l - a to vůbec nejsme brzdou provozu.
S autem a také motorem jsem velmi spokojen, motor je víceméně bezúdržbový. Nutno dodat, měl jsem velké štěstí na auto a jeho pův. majitele!!
Největší problém bych viděl v tom, že těchto motorizací jezdí poměrně málo a nedá se moc vybírat. Snad ještě ve Švýcarsku...
Jinak měl jsem možnost vidět Sharana V6 4Motion s poctivými 460tis. km a to auto bylo ve fantastickém stavu a i motor jel jako pila. Pak jsem si teprve uvědomil, o kolik km jsou mnozí schopni své vozy před prodejem stahovat
Přeji mnoho štěstí při výběru!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 31.01.2011 13:59, RE: Trochu matematiky
lukas1001 napsal:
Souhlasím s vámi 2,8 taky rozumná volba. Každý TDI-čkař by měl přiznat, jestli jeho TDI i vyloženě při městském provozu jezdí do 7 litrů, třeba při těchto mrazech, nevim, nevim a zrovna v takto velikém autě.
kamarád má alhambru, 1.9tdi, a po městě deset, venku lehce pod osm. sice má naftu zdarma a asi na to šlape, ale i tak...
nehledě na to že než se mu to po ránu roztopí tak je poledne...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 31.01.2011 14:09, RE: Odpověď?
Antonín Kunst napsal:
Ona tam ta odpoved totiz neni...

Osobne jsem mel take chut nejake MPV poridit a naftu take nechci. Nicmene vyber VHODNYCH benzinovych motorizaci je opravdu bidny.

Osobne by se mi libilo neco jako Peugeot 807 (prostornost, soupacky, jizdni vlastnosti) a jako motorizace benzinovy trilitrovy sestivalec od BMW. Nic takoveho se ale nevyrabi

Z realne dosazitelnych vozidel je hodne zajimava Mazda 5, jejich benzinove motory patri k tomu lepsimu co se da v dane tride MPV koupit, ale prostornost ...
opakuji se ale zvažte Grand Espace 3.5 V6, motor VQ35DE od sesterského Nissanu, 13x vyhrál Award´s v kategorii nej V6, rozvody jsou řetězem, kvůli FWD je sice výkon ´´jen´´ 241 koní ale lítá krásně. 3-4 roky zpátky jsem měl velsatis s tímhle motorem, a byla to paráda, navíc je s ním spojená bohatá výbava (obvykle) a pokud narazíte na pěkný kus od prvního majitele bez neodborného zázahu do elektroinstalace-neorig. tažné a pod. tak nemůžete chybovat
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 31.01.2011 14:37, RE: Trochu matematiky
tomaskrtek napsal:
kamarád má alhambru, 1.9tdi, a po městě deset, venku lehce pod osm. sice má naftu zdarma a asi na to šlape, ale i tak...
nehledě na to že než se mu to po ránu roztopí tak je poledne...
Ano, čistě ve městě si můj Galaxy 1,9TDi vezme i 11 a to jej nešetřím. Těch 7,2l/100km mám cca 25 km příměstská aglomerace a 15 km město. Zkoušel jsem stejnou trasu projet "s kloboukem na hlavě" a dostal jsem se dokonce na hranici 6l/100km, ale takhle nasírat denně několik lidí se mi fakt nechce.

Na delší trasy se s naloženým autem dostávám na hranici 6,5l/100km nebo pokud spěchám 160km/h na dálnici a pak svižně město, bere si TDi i 8l/100km.

K nezávislému topení: v zimě se auto zahřeje až po cca 12 km svižné jízdy. A pokud auto necháváte venku a ještě to jen tak po ránu lechtáte, vnitřní prostor prostě nevytopíte ani s naplno zapnutým Webasto. Mám sice vyhřívané sedačky, přední sklo, ale tohle považuji za velkou slabinu naftového motoru trojlístku VAG. Na krátké dojíždění s mimogarážovým stáním bych se naftě vyhnul na sto honů i kdybych najezdil mnohem více km.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 31.01.2011 14:46, Espace 2.0 16V
Pacin1 napsal:
Tento problém jsem řešil před 4mi lety. Km nájezd stejný, naftu jsem nechtěl.
První řešení byl Sharan VR6, jak bylo psáno 128kW - motor OK, tak na hranici slušné dynamiky. Problém byl v 1. generaci Sharanu, která byla kvalitativně hrozná.
Po dvou letech jsem přešel na druhou generaci s označením V6 a 150kW, 4 motion. Tato verze je dynamicky velmi příjemná a zpracování je mnohem lepčí. S autem se dá jezdit jak klidně, tak potrápit i notorické TDIčkaře. Ale kvůli tomu tohle auto nemám.
Můj dlo...
A co Espace?Já mám espace r.2000 motor 2.0 16V 103kw a jsem s autem spokojen,nejenže to nehnije(laminát) ale motor je tichý a bezproblémový,spotřeba 8-10L,chrakteristika 8miventilu-táhne spíš odspodu,ve vyšších otáčkách hlučnější ale s těžkým autem si poradí-není tam poznat jestli vezu 2lidi nebo 5.ideální na popojíždky po městě ale i na dálnici do 160km/h-velké pohodlí díky měkému odpružení.prostor,různé vychytávky pro rodinu-otočné sedadlo,stolečky,pásy se zapínají i z venkovní strany,kočár se vejde bez skládání,nebo 7míst atd.za poslední rok provozu bez závady..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 01.02.2011 09:54, RE: Trochu matematiky
lenoch97 napsal:
Ano, čistě ve městě si můj Galaxy 1,9TDi vezme i 11 a to jej nešetřím. Těch 7,2l/100km mám cca 25 km příměstská aglomerace a 15 km město. Zkoušel jsem stejnou trasu projet "s kloboukem na hlavě" a dostal jsem se dokonce na hranici 6l/100km, ale takhle nasírat denně několik lidí se mi fakt nechce.

Na delší trasy se s naloženým autem dostávám na hranici 6,5l/100km nebo pokud spěchám 160km/h na dálnici a pak svižně město, bere si TDi i 8l/100km.

K nezávislému topení: v zimě se auto zahřeje až...
Osobní zkušenost, 1.9TDI 81 kW, Galaxy : jaro, léto, podzim : 6l nafty na 100 km, zima : 8 l /100 km...způsob jízdy "normál" - ani šnek ani tryskáč.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 17.02.2011 23:20, RE: Běžně mám náladu na nepřesnosti reagovat...
Renda28 napsal:
To byla opravdu krásná odpověď. Doporučit pro téměř dvoutunový kolos archaický líný a žíznivý 2,0i. Taky bych rád věděl z čeho jste usoudil že se dotaz týká těchto starších modelových verzí. Dle mého názoru když má tazatel strach z DPF se jedná alespoň v případě Galaxy o novější model vyráběný tuším od konce 2006 s faceliftem dodnes.
Já jsem se na tuto odpověď celkem těšil, jelikož budu v nejbližší době řešit obdobný problém, ale dozvěděl jsem se pouze v jaké motorizaci se dané modely nabízely ...
...ale na tuhle snůšku blbostí to snad ani nejde ...nezbývá než nad redaktorovou odpovědí zaplakat a konstatovat že pan redaktor je totální automobilové embrio... přičmž netuším, kde bere tu odvahu psát tyto "rady" na odborný automobilový server...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 17.02.2011 23:25, RE: DOTAZ NA REDAKCI
Matka Kr napsal:
jenom bych se chtěl zeptat jak to je u vas s redaktorama? Kolik jich pro vás vlastně píše? Toto už je zase někdo nový?
přesně tak.... tohle je asi zase někdo nový... nejspíš někdo, kdo právě dokončil potravinářské učiliště případně prodával prací prášky... protože tolik "fundovanosti" najednou jsem vážně už dlouho neslyšel... ((
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 17.02.2011 23:31, RE: Odpověď?
lukas1001 napsal:
Tyto vozy jsou prakticky stejné, akorát každá značka mohla mít odlišnosti ve výbavě. Motor 2,2 HDI asi nejvhodnější, počítejte určitě s rizikem zatuhlých střikovačů, které většinou nejdou vyndat z hlavy. Osobně bych volil, poměr výbava/cena skrze všechny značky.
...co je to prosím tě "zatuhlý" vstřikovač... pouč, prosím, hloupého servisáka...
reagovat
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.