0
zpět
 

diskuze k tématu: Velké dilema: Passat nebo Superb?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, německá vozidla, česká vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 17.02.2009 15:23, rada
jsou to 2 naprosto stejný auta...... záleží jen na pocitech..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 17.02.2009 15:38, rada
Nevím Passatem jsem nikdy nejezdil,mám Superba 2,5 a jsem více než spokojen.Ale v zásadě je to skoro stejné auto.Takže bych řekl,že je to jen otázka,které z těchto aut se vám více líbí
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 17.02.2009 15:52, rada
Dobrý den, pane Odložil,
nečetl jsem všechny příspěvky, jen pár posledních, ale hlavní (a né jediný) rozdíl v autech je, že Superb má "jen" 5ti stupňovou převodovku, kdežto Passat 6ti (hovořím o 1,9 TDi 96KW). Nevím k jakým účelům vůz bude používán a další podrobnosti, ale já osobně bych volil Passata kombi 1,9 TDi 96KW(ideálně rok 2002-3). Navíc se dá dnes koupit za lepší peníze než Superb ;)
S pozdravem
J.V.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 17.02.2009 16:06, rada
Mam Passata r.v.2003 2.5TDI 110kw..doporučuji tento model s touto motorzací, ale výkonnější verzi např.132kw.Passata jedině od roku 03, protože už nemaj hliníkovou nápravu, která v ČR strašně trpí.A cos e týče vzhledu tak jasně dominuje B6.Dle názoru většiny.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 17.02.2009 17:17, rada
Koukam, ze tady probihaji spise vykriky a flames nez realne informace, takze trosku toho druheho z praxe.
a) v zadnem pripade nebrat 2.5TDI! Nesmirne choulostivy motor, vyzaduje naprosto precizni udrzbu, kterou casto neposkytnou ani autorizovane servisy a pokud ji nema tak velice rychla konecna. Jenom vymena rozvodu na tenhle motor stoji dvacetpet tisic, musi se rozebrat pulka auta a i v tom autorizaku ji obcas zkurvi a pak motor vysype prasatko do sucha. U ojetiny absolutne nelze odhadnout v jakem je motor stavu a kolik mu zbyva zivota.
b) 1.9TDI 96kW je dobry motor pokud clovek neni zavodnik, protoze na dalnici ten motor uz nestiha. Druhym problemem je strasny zvukovy a vibracni projev nesrovnatelny s nicim jinym na silnici, pro spoustu lidi neprekonatelny problem, tohle je to proc se TDIckum rika traktor. Respektive znam tissi a mene vibrujici vyrobky znacky Zetor.
c) dulezity rozdil mezi Passatem a Superbem, ktery tu nepadnul je fakt, ze Skodovka jakozto budgetova znacka koncernu (neco jako Dacia u Renaultu ) nema k TDI 96kW sest kvaltu, ale pouze pet! To je pri jizde na dalnici dost velky problem a sestikvalt je velke plus Passatu. Pro serioznejsi ostrejsi jizdu na dalnici je Superb s 96kW dost nepouzitelna motorace.
d) 1.8T je zajimava motorace, ale pozor. Na tak velka auta ten motor nemel nijak prehnany vykon a tudiz hodne tech motoru jsou dorasovane jizdou na hranu zejmena firemnimi strelci. Na dalnici neni problem s timhle motorem ject na hrane, coz po stopadesati tisicich ci vice kilometrech uz je docela znat. Motory z let 2001 - pol. 2003 trpi z vyroby chybou vstrikovani, ktera ale bude u ojetiny opravena nebo neprojevena.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 17.02.2009 17:17, rada
e) 2.8V6 neni uplny zazrak. Spolehlivost neni takova jakou by clovek cekal od sestivalce a spotreba pripomina spise osmivalec. Ve srovnani s motory ze sve doby napriklad od BMW je to zoufala motorace v pomeru cena (spotreba)/vykon. Dynamika vyrazne horsi nez trilitr od BMW a spotreba velmi srovnatelna s osmivalcem od stejne znacky. K tomu automat tiptronic, ktery subjektivne vezme motoru ctvrtinu toho nemnoha koni svoji pomalosti a prida dalsi tri litry na spotrebe.
f) vubec bych neresil rocnik kvuli podvozku (jako polovina amateru predemnou), protoze sance ze takhle stara ojetina bude mit puvodni predni podvozek je dosti minimalni a autorizaky vzdy menily stare podvozky za nove zesilene pokud nekdo prisel v letech po vymene..
Suma sumarum: koupil bych asi spise Passat, pokud clovek fakt nepotrebuje misto vzadu a to kvuli sestikvaltu u TDIcka a vetsi nabidce ojetin.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 17.02.2009 17:22, rada
pro info,passat B5 a 1/2 má hlínikovou nápravu až do konce své výroby,leda že by jste si jí ukul ze železa!!!B6 je až současný model!!!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 17.02.2009 17:40, rada
Ani jedno, lepsi bude rozhodne Ford Mondeo s TDCi nebo SCi.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 17.02.2009 17:45, rada
jednoznacne passat 6-ti kvalt,jizdni vlastnosti jsou vyborne.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 17.02.2009 18:07, rada
2,5tdi nebrat,je tam velky turboefekt,sestivalec je dost poruchovy.manzelka ma 1.9tdi 2003,za 8 mesicu ujela 33000km a jen lije naftu.poruchy -vymena ventilu u turba-1500korun,prodreny vysousec klimatizace-3500korun.jinak naprosta spokojenost.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 17.02.2009 19:24, rada
Já bych doporučil Passáta 1,9TDI se 119 HP, toho dostanete se šestistupňovou převodovkou, 150 tkm v kůži a s dobrým vybavením už za 4000 eur, viz třeba http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=bzvpnoadog2g
Dovoz není problém, v Německu se odhlásí z provozu , dotáhne na podvozku domů a s původním techničákem, potvrzením o odhlášení, auto předvedete u technické kontroly, kde vám udělají český techničák, pak se auto docela normálně přihlásí do provozu, clo už od minulého roku není. Passát má Euro3, proto je tak levný, v Německu je tvrdý nátlak na Euro 4, jinak trestné poplatky.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 17.02.2009 20:12, rada
1.9tdi v zadne verzi nema 119 koni.motory jsou 74, 85 nebo 96 kw to znamena 100,115 nebo130 koni.starsi motory maji 66 nebo81 kw t.j. 90 nebo 110 koni.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 17.02.2009 20:30, rada
Vlastnim Škoda Superb a jak tady nektreři řikaj, že je 96kw na dalnici s peti stupnovou převodovkou nevhodny ,tak snimi nemohu souhlasit! mam v nem chip na 170 PS a rafička tachometru se mi zastaví na 245 kmh ! vlstnil jsem Passat B5 a mezi B6 neni rozdil pouze nove budiky a predni svetlomety, jo a B5 se začina vyrabet v roce 96 takže žadna slava, a o komfortu si muže passat jen zdát Doporučuji Superba 96 kw r.v 2004 nedo 2.0 TDI 103 kw
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.02.2009 01:39, rada
Passat, Golf ani Superb, Octavia a Fabia nebrat, vsechna se CR hrozne kradou.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.02.2009 06:30, rada
To:David P
Ja bych Passata zase tak nezatracoval vlastnim 2001 tedy B5.5 96kW s chipem 120kW a 4MOTION,Passat ma u svych 2.5TDI vykon 180PS Superb jen 163PS,schazi mu absence 4MOTIONU a tim,ze je delsi tak pri sportovnejsim pojeti jizdy a prujezdem zatacek bude na tom Passat asi lip,Superb je spis takovy elegan,Kazdopadne ho nezatracuji je to nadherne auto!Ale rika se,ze Superb je prevleceny Passat
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.02.2009 08:14, rada
Superb pěkně vypadá, ale co se týká výbavy je to chudák. Vlastním již třetí auto Passat (druhé mi ukradli, ale to se dá za 5000 ročně proti krádeži pojistit, takže jsem si za peníze od pojišťovny ihned koupil nový vůz). První byl B5, druzí dva B6, nyní se chystám do B7, ale počkám, až klesne Euro, protože si auta sháním sám přes internet v Německu. Nemáte stočený tachometr a ušetříte 50 000 Kč oproti cenám bazarů v ČR, ......je to jejich marže, co si budeme povídat.
Kdo chce Superba, musí koupit jedině výbavu eleganci a ještě dovybavit.
Já říkám Passat.........Superbem jsem měl možnost týden jezdit a na Passata nemá.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.02.2009 09:55, rada
nejvíce mě pobaví věty jako že v německu ušetříte 50.000,-kč a tak!!!Pán pravděpodobně nebyl dále než na konci své vesnice,protože jinak by nemohl vypoustět do světa takové hovadiny!!!Slušné auto kdekoliv na západ od čr hranic stojí více než u nás,pokud nenaletíte tureckým a jiným obchodníkům,to naše bazary jsou proti ním poctivci!!!No nejlépe je sebrat nějaké to euro a vyrazit na zkušenou,vždyť hranice jsou otevřeny!!!Přejí dobrý výběr!!!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.02.2009 13:20, rada
urcite 1,9tdi protoze 2,5tdi zere o 50%vic..... a je tezsi, trpi naprava a podvozek, jinak superb je levnejsi na udrzbu a passat je proste passat, ja mam passata B5 variant 1,9tdi 81kw -starsi motor ale podle me lepsi, seze vse a neni tak choulostivy na kvalitu nafty a min zere.... podle se mi tam napasovat i 6ti kvalt takze jezdim za 4,9l bezna jizda
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.02.2009 15:10, rada
Jedině Pasáta a 2,5 TDi - pětiválec, motor 1,9 je sračka slabá nejen na Pasáta, ale i na Superba, rychle se UTAHÁ.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 18.02.2009 16:23, rada
Vidim, ze je zde skutecne rada velmi odbornych prispevku - hlavne od tech, co v takovem aute nikdy nesedeli. Se Superbem prvni generace jsem jezdil denne 4 roky, s motorem 1,9 TDI 96kW. Auto je OK, motor je OK, najeto 140 000 km - bez zavad. Spotreba rozumna, vykon dostacujici. Na dlouhych trasach po Evrope naprosto vyhovuje, je to "korab" pro pohodlnou a rychlou jizdu na dalnici, na uzkych serpentinach nic moc. Nedostatky - maly a spatne pristupny kufr, otira se povrch nekterych plastovych dilu uvnitr, studeny motor je znacne hlucny, ale po ohrati je to OK. Nejvetsi problem - vymena zarovek v prednich svetlometech. S tim jsme mel skutecne potize - kdyz vam odejde zarovka, v noci na pumpe ji nevymenite a musite riskovat dalsi cestu jen s jednim svetlem. Passat je na tom stejne. S Passatem jsem se take obcas svezl, je v podstate stejny, pouze mene prostoru na zadnich sedadlech. Volil bych dle stavu a ceny.
reagovat
  1 2 3 4 ... 6




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.