0
zpět
 

diskuze k tématu: Diesel do 110 tisíc (francouz nebo němec?)

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, německá vozidla, francouzská vozidla, francouzská vozidla, francouzská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 24.07.2007 13:37,
Tak predne:
1. osoba: ja bych, my bychom (nikoliv: ja by jsem, my by jsme)
2. osoba: ty bys, vy byste (nikoliv: ty by jsi, vy by jste)

Nekamenujte me, je to jen takove pripomenuti pro ty, kteri to ze skoly jiz zapomneli (coz by se u redaktora stavat nemelo). A ted k autum: VW pred uvedenim PD by snad mel byt bez problemu, navic stejna technika ve Skodovkach, Seatech a Audi je v CR v hojnem zastoupeni - dily nebudou az tak drahe. Pozor ale na podvody ze strany prodavajicich a na zlodeje. Xantia je jiste pohodlne auto, u starsich exemplaru se ale mohou vyskytnout drobne problemy s hydropneumatickym podvozkem. Jinak proti francouzskym autum nic nemam, ale proboha se vyhnete obloukem Renaultum - jiste, kazde auto se muze pokazit, ale Renault ma desive drahe dily a predevsim desive neprofesionalni servis (alespon podle (nejen) mych zkusenosti). GL!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 24.07.2007 13:56, RE: Xantia
anonym napsal:
Tak já se tedy snad už zaregistruji

S P. 306 XRdT (r.v. 97) mám zkušenost opět jen 3 roky a 130 000 km, stav nového až zánovního auta, navíc s příchutí nostalgie - první firemní auto jen pro mně a pro nikoho jiného . Podobný crash při větším nájezdu je zřejmě možný, ale já jsem s tím autem za ty tři roky měl jen dva drobné problémy - opakovaně měněný konektor k předpínači pásu pod sedačkou řidiče (pořád svítila kontrolka airbagu) a měněné bronzové futro v čepu řízení. Jinak velká spokojenost.

JP
Ještě bych doplnil, těch 66kW z 1,9 DT s přehledem stačilo na 306, ale 406 je na něj určitě moc těžká, takže tvoje volba asi bude lepší. Se 406 mám jen krátkou zkušenost s 2.0 HDI, takže osobní hodnocení si netroufám zveřejňovat. Ale kolega měl nejdřív 406 2.0 HDI SW a potom totéž s 2.2 HDI. Na obém nalítal přes 150 kkm a nějak výrazně si nestěžoval.

JP
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 24.07.2007 14:02, RE: Xantia
anonym napsal:
Upřímně řečeno, Xantia je pořád o třídu výš a na poměry "citrónů" je to povedený model, což se o Xsaře rozhodně říct nedá. Xsaru jsem měl kdysi jako dlouhodobou zápůjčku na zahraniční služebce (při převzetí měla najeto 7 majlí, takže žádná pelešina po tisíci zákaznících) a sypala se naprosto neuvěřitelně. Prošlo mi rukama hodně aut, ale taková srágora jen jedna - Xsaru rozhodně nebrat !

Lagunu dCi jsem měl tři roky jako služebák a kromě prasklé hadice k turbu bez problému. Po mně ji od firmy...
Napříč všemi značkami a modely lze nalézt kus, kerý jako by byl vyroben „v pátek odpoledne“. Někdy se prostě spojí všechny nepříznivé okolnosti a problémy jsou nekonečné. Xsara jako celek zatím drží dost slušný standard, neviděl bych v ní ani náhodou rizikovou záležitost. Prostě jste měl smůlu, to se stává.
Co se týká toho, že koncepčně starší Xantia je stále o třídu výše než Xsara, tak to je sice pravda, ale nedá se obecně říct, že co je o třídu výše - to že je automaticky pohodlnější, bezpečnější, a vůbec lepší koupě. To už bychom mohli tazatele rovnou odkázat na Peugeot 605 nebo Citroen XM, který se v uvedém stáří také ještě nalézá. Ovšem to- jestli by ty dvě třídy k dobru (proti Xsaře) proměnil ve větší spokojenost majitele- to bych viděl přinejmenším jako poněkud diskutabilní... Rozdíl v kvalitě, pohodlí, a celkovém dojmu mezi Peugeotem 306 a 406 vidím jako dostatečně velký, ale mezi Xantií a Xsarou ani moc ne. Na straně Xantie stojí bez pochyby HP podvozek, s čímž souvisejí i dost dobré brzdy. Xsara má však i navzdory klasickému odpružení nadprůměrný komfort jízdy, je stějně tichá, vcelku dobře zpracovaná, má obdobnou prostornost jako větší Xantia, ale celkově z ní cítíte novější vůz.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 24.07.2007 14:42, RE: nafta vs benzin
anonym napsal:
sice 30000km/rok je hodně, ale než starý vychrochtaný diesel, to raději o pár let mladší benzin. Kdyby se jednalo o pořízení vozu do cca 5let stáří, tak klidně v naftě
Přikláním se k radě popřemýšlet nad novějším benzínem. Staré naftové motory nebyly zase tak úsporné a nepříliš levné poruchy těchto motorů byly v článku popsány - s vaší porcí km by Vás potkaly. Pokud nekrájíte dálnice a nevadilo by Vám malé auto, poohlédl bych se třeba i po cliu r.v. 01 a mladší. Klidně s motorem 1.2i 16V-nízká pojistka, na ten obsah svižný a úsporný motor. Za Vámi vytipovanou cenu by se dalo sehnat to samé clio 1.5dCi, tento motor se i na dálnici neztratí. Mám v něm naježděno 30tis km a můžu ho pochválit. Tichej úspornej motor, prostý poruch. V této cenové relaci se Vám bude ale lépe vybírat mezi benzínovými motory. Jinak z aut v recenzi ten golf4.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 24.07.2007 14:54, Brano
AnderN napsal:
Tak predne:
1. osoba: ja bych, my bychom (nikoliv: ja by jsem, my by jsme)
2. osoba: ty bys, vy byste (nikoliv: ty by jsi, vy by jste)

Nekamenujte me, je to jen takove pripomenuti pro ty, kteri to ze skoly jiz zapomneli (coz by se u redaktora stavat nemelo). A ted k autum: VW pred uvedenim PD by snad mel byt bez problemu, navic stejna technika ve Skodovkach, Seatech a Audi je v CR v hojnem zastoupeni - dily nebudou az tak drahe. Pozor ale na podvody ze strany prodavajicich a na zlodeje. Xantia ...
AnderN, prepac, ale preklepov nie je usetreny žiaden autor tu na tipcars. Proste sa stane . Keby tu mali pisat len majstri pre jazyk cesky, mozno by to bolo pravopisne ok ale asi by sa citatel nedozvedel to co chcel.
Volil bych tiez diesel od vw, lebo vlastnim Octaviu a mozem tiez potvrdit skvelu zivotnost motora! Ziaden moderny dizel podla mna uz tolko km nenajezdi. Svojho casu to bol spickovy motor. B.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 24.07.2007 15:58, Dino
Vlastním Lagunu výroba 1994 benzín dvoulitr . Značkový servis v Olomouci Kubíček - totální fiasko / pobočku v Šumperku neznám /. Bohužel stejný názor má můj otec . Vlastní Megana 2001 . Teď jsme přešli na jiný a spokojenost . Takže je to asi v přístupu a ne v autech.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 24.07.2007 16:03,
doba se meni, auta uz nejsou to co bejvaly, zapomente na 500 000 km na tachacich, ted kdyz auto udela 250 tkm tak muze majitel dekovat bohu, dneska vam automobilky serou na zivotnost, zato at to ma pekne tvary, pet * v testech a vykonny motor, tod vse
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 24.07.2007 16:44, Doporuceni
Co se techniky tyka tak bych osobne sel asi do Golfa, a to z duvodu: v rodine mame Toledo TDI 81kw a krome jedne vahy vzduchu maximalni spokojenost. Na tachometru 180 tis km, nedelam si iluze, ze jako 3 majitel to auto ma minimalne o 100 tis vice. Takze TDI spokojenost. Kamarad ma Golfa 3 kombi 81kw, motor mnohem lepe odhlucnen jak v ve starem Toledu. Tady v Anglii jezdim ted casto Golfem 4 s 1.6 benzin, najeto original 100 tis km, koupeno jako nove. Auto ridi jen aupairs, takze kazdy rok se strida ridic. Auto zevnitr i zvenku vypada po 9 letech stale velmi pekne, je to 98. Nic nevrze, neskripe. Ale co me zamrzelo u golfa tady v Anglii, hluk od podvozku a aerodynamicky hluk, sice az ve 130, ale slysite vitr kolem oken. Ale jinak sedacky jsou vyborne. Mel jsem moznost se jeste v CR svezt v Xsare kombi pred faceliftem a na to, jak je auto zvenku "male" tak vevnitr je opravdu pohodlne a kufr diky ulozeni zadni napravy opravdu vyborne skladny, kufr ma opravdu vyborny tvar. Jinak o Xantii si myslim, ze ma stale jeste co nabidnou, hlavne po faceliftu s podlednich rocniku vyroby, ale asi bych volil radeji 1.8 nebo 2.0 benzin a prestavel to na LPG primovstrik, stoji to cca 30 tis, ale benzin bude spolehlivejsi, finalni spotreba bude cca 9 litru lpg, takze cca jako 5 litru benzinu nebo nafty, a pri prodeji za par let za LPG dostanete vic, nez za stejny kus auta bez plynu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 24.07.2007 16:53, RE: bez předmětu
anonym napsal:
Jedině němec, francouzský křápy nebrat.
Souhlas,žabožrouty nebrat,radši němce!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 24.07.2007 18:50, Mates
Golf by nebyl špatný,ale za 140 tisíc koupíte vyběhaný TDI po bouračce,se kterým budou maximálně starosti.
Megane v naftě není moc dobrá volba,sice to není nejhorší,ale jsou lepší auta.
Laguna s původním 2.2 D není špatná,ale ani moc úsporná,lepší je model od roku 1999 s motorem 1.9.
Peugeot 406 je solidní volba,obzvláště s motory HDI.
Peugeot 306 je podle mě celkem ideální volba,obzvláště poslední modely,navíc má i solidní jízdní vlastnosti a dobrou spolehlivost.
Xsara také není špatná,ale pokud nepůjde o modernější verzi s většími světly,tak bych do ní nešel.
Xantia je celkem solidní a spolehlivý vůz,i když trošku už zastaralý,ale zas cenově asi nejvýhodnější.
Jako poslední bych uvedl můj tip.A to Fiat Brava 1.9JTD ,který se dá koupit za výbornou cenu kolem 110000 a modely před ukončením výroby,již měli vychytané všechny mouchy a navíc jsou i v solidní výbavě,i když se najde spousta "odborníků"kteří vám budou tento vůz rozmlouvat,tak špatná volba to není,pokud půjde o auto minimálně z roku 2000.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 24.07.2007 21:30, Zblázněte se z evropanů
Před dvěma lety jsem měl přesně toto dilema. A výsledek? Mitsubishi Carisma 1.9TD r.v.1997, v té době 100tis kč a stejně tolik najeto. Pochopitelně s klimou, ABS a komplet v elektrice. Dnes má najeto o 40tis víc a bez jediné závady. A náhradní díly? Před koupí jsem se pečlivě rozhlížel po obchodech a internetu. Dostupné a v mnoha případech levnější než na evropana.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 24.07.2007 21:57, RE: Zblázněte se z evropanů
anonym napsal:
Před dvěma lety jsem měl přesně toto dilema. A výsledek? Mitsubishi Carisma 1.9TD r.v.1997, v té době 100tis kč a stejně tolik najeto. Pochopitelně s klimou, ABS a komplet v elektrice. Dnes má najeto o 40tis víc a bez jediné závady. A náhradní díly? Před koupí jsem se pečlivě rozhlížel po obchodech a internetu. Dostupné a v mnoha případech levnější než na evropana.
v cenové hranici 100-140tis Kč také bych volil Mitsubishi Carisma nebo s automat. klimou a celkově i vyspělejší Mitsubishi Galant... Golfa, A3 nebo octavii či fábii s motorem Tdi 66KW nebo 81Kw stejně koupíš v dobrém stavu cca za 200tis. Kč takže bud budeš ještě šetřit a nebo koupíš dobrého japonce ale již s trochu zastaralým dieslem. Ještě mě napadá novější Nissan Almera 85Kw dci, sice motor od rendlíku ale za 140tis Kč se dá sehnat pěkný kousek..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 24.07.2007 22:03, RE: Zblázněte se z evropanů
anonym napsal:
v cenové hranici 100-140tis Kč také bych volil Mitsubishi Carisma nebo s automat. klimou a celkově i vyspělejší Mitsubishi Galant... Golfa, A3 nebo octavii či fábii s motorem Tdi 66KW nebo 81Kw stejně koupíš v dobrém stavu cca za 200tis. Kč takže bud budeš ještě šetřit a nebo koupíš dobrého japonce ale již s trochu zastaralým dieslem. Ještě mě napadá novější Nissan Almera 85Kw dci, sice motor od rendlíku ale za 140tis Kč se dá sehnat pěkný kousek..
Ono v ceně kolem 100 tisíc je lepší o japonských dieselech nepřemýšlet,protože jich moc na výběr není a pokud ano,tak jsou to většinou motory převzaté z evropských aut.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 25.07.2007 08:07, výběr
Běžte s golfem do háje. Průměrná technika za nadprůměrnou cenu... . Ale komu není rady, tomu není pomoci.

Zdeněk Kříž
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 25.07.2007 09:04, RE: Zblázněte se z evropanů
anonym napsal:
v cenové hranici 100-140tis Kč také bych volil Mitsubishi Carisma nebo s automat. klimou a celkově i vyspělejší Mitsubishi Galant... Golfa, A3 nebo octavii či fábii s motorem Tdi 66KW nebo 81Kw stejně koupíš v dobrém stavu cca za 200tis. Kč takže bud budeš ještě šetřit a nebo koupíš dobrého japonce ale již s trochu zastaralým dieslem. Ještě mě napadá novější Nissan Almera 85Kw dci, sice motor od rendlíku ale za 140tis Kč se dá sehnat pěkný kousek..
Rád bych jenom upřesnil, že u Nissanu Almera se a jeho 2,2 D 85kW (později 100 KW) se jedná o původní konstrukci Nissanu, nikoliv o motor od Renaulta. Od něj pochází 1,5 dCi které přišly později. Osobní zkušenost u Almery mám pouze s benzínem, ale podle vyjádření lidí kteří s ním měli co dočinění jde o špatnou volbu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 25.07.2007 18:14, RE: výběr
anonym napsal:
Běžte s golfem do háje. Průměrná technika za nadprůměrnou cenu... . Ale komu není rady, tomu není pomoci.

Zdeněk Kříž
Nechci reagovat na anonymy, ale ted budu souhlasit. Golf je proste predrazeny auto, ktery se muze kazit vic nez historicky motor v meganu. Ja mam Scenica dCi 75kW, tkaze dosti archaicky motor, o kterem bylo zde take psano. Od ledna mam najeto cca 20tis km a bez poruchy. Otec si pred 2 rokama koupil Octavii II 1,9TDI PD 77kW. Zatah motoru je lepsi, spotreba mensi, ale skoncila zaruka a ejhle, same poruchy! Kompresor klimatizace 35tis, brzdy 8tis, setrvacnik (musi se menit se spojkou) 40tis. Auto ma najeto 45.000km a jezdi ve stejnym provozu jako Scenic. Bud je teda Octavie vyrobena v patek nebo zde jednoduse prislovi nemecky auta jsou nej a jeste k tomu s TDI neplati! preberte si to jak chcete, jen pisu svou zkusenost a rikam narovinu, ze bych do niceho od VW nesel! drahy a spolehlivost podobna jako u ostatnich. Jedinou vyhodou je, ze neztraci na cene, ale jeste aby jo, kdyz si za nej tak priplatite. Jeste podotknu, ze najit Golfa ve stejny vybave jako je megane nebo 406 za tak male penize je skoro nemozne!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 25.07.2007 21:53, RE: výběr
Kovar napsal:
Nechci reagovat na anonymy, ale ted budu souhlasit. Golf je proste predrazeny auto, ktery se muze kazit vic nez historicky motor v meganu. Ja mam Scenica dCi 75kW, tkaze dosti archaicky motor, o kterem bylo zde take psano. Od ledna mam najeto cca 20tis km a bez poruchy. Otec si pred 2 rokama koupil Octavii II 1,9TDI PD 77kW. Zatah motoru je lepsi, spotreba mensi, ale skoncila zaruka a ejhle, same poruchy! Kompresor klimatizace 35tis, brzdy 8tis, setrvacnik (musi se menit se spojkou) 40tis. Auto ...
Musím tady reagovat na články doporučující Mitsubishi Carismu a Galanta. Určitě bych souhlasil, pokud by se jednalo o benzínové motory, tam si myslím, že jde o špičkovou a bezproblémovou techniku. Měl jsem Carismu s m otorem 1,8 GDI (gasoline direct injection) a můžu jen doporučit. Slyšel jsem na motory GDI spoustu kritiky, vzhledem k tomu, že u nás není moc kvalitní benzín, ale mám zcela opačnou zkušenost.

Na druhou stranu bych naftové motory z roku 1997-2000 (a u Galantu vůbec) nedoporučil. Galant není v ničem moc technicky vyspělejší, než Carisma a to píšu i přes to, že ho nyní vlastním. Galant je dle mého gusta daleko hezčí auto, ale tech. se moc neliší. Dokonce právě na opak! Co se týče nafty, tak do Carismy se dávaly motory z rencka označeny D-ID a myslím, že měly spodek od rencka a vstřikování od Mitsubishi. Do Galantů se dával až do konce velmi zastaralý motor TD 66KW a ten s ním měl sakra co dělat. Már hodně rád jap. auta, ale v této cenové relaci bych asi sáhnul pro naftu jinam. Snad možná Toyota Avensis D-4D, ale za tyhle peníze se asi nic moc nesežene.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 25.07.2007 23:38, RE: výběr
Šakal napsal:
Musím tady reagovat na články doporučující Mitsubishi Carismu a Galanta. Určitě bych souhlasil, pokud by se jednalo o benzínové motory, tam si myslím, že jde o špičkovou a bezproblémovou techniku. Měl jsem Carismu s m otorem 1,8 GDI (gasoline direct injection) a můžu jen doporučit. Slyšel jsem na motory GDI spoustu kritiky, vzhledem k tomu, že u nás není moc kvalitní benzín, ale mám zcela opačnou zkušenost.

Na druhou stranu bych naftové motory z roku 1997-2000 (a u Galantu vůbec) nedoporu...
díky za reakci na toho galanta...já jsme měl doma taky 1.8GDI carismu a fakt super.Japonci jsou v bezinu dost dobrý..Nicméně jsem si myslel že výbava galantu je lepší a že je to těžší auto s větším pohodlím na cesty.Osobně se také obávám, že TD66Kw je málo..Ale s tímto výkonem se přeci nafta dávala do carismi také ne?Proto jsem si myslel, že jsou to totožné motory..Avensis či corola D-4D by byla super ale je to cenově pro toho člověka nesmysl...jinak souhlas, že naft. motory u starých japoncu stojí za prd ale zas na druhou stranu evropská auta mají tuctu jiných problémů...Ještě jedna zajímvá teda věc je Rover 420 s výkonem 77Kw což je pěkné a tyto motory se také dávaly do civica a acorda..Jezdil jsem s Rovrem 200, 420..V dvoustovce je motor hlučný ale čtařstovka je parádní a pohodlnější než třeba civic... Nicméně nechtěl bych schánět díly na tyto auta ikdyž u Prahy tady máme vrakáč ale nedej boýe když odejde něco atypického co nelze nahradit..Libor
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 26.07.2007 17:29, RE: výběr
anonym napsal:
díky za reakci na toho galanta...já jsme měl doma taky 1.8GDI carismu a fakt super.Japonci jsou v bezinu dost dobrý..Nicméně jsem si myslel že výbava galantu je lepší a že je to těžší auto s větším pohodlím na cesty.Osobně se také obávám, že TD66Kw je málo..Ale s tímto výkonem se přeci nafta dávala do carismi také ne?Proto jsem si myslel, že jsou to totožné motory..Avensis či corola D-4D by byla super ale je to cenově pro toho člověka nesmysl...jinak souhlas, že naft. motory u starých japoncu st...
Ano motry TD jsou shodné a to jak do Galanta, tak do Carismy. Na Carismu vzpomínám jenom v dobrém, je to nabušené auto, co jezdí za málo peněz. Vidíš na Rovera jsem si nevzpoměl, taky zajímavá alternativa. Supr pohodlí a skvělé ovládání vozu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 28.11.2007 10:17, Stop bolševické propagandě
Takovouhle propagandu jsem už dlouho nečetl....WV nízké servisní náklady Co kdyby si Máro Oborníků ještě zmínil ty často několikaset tisícové proběhy kilometrů, které ty tvoje oblíbené TDíčka (btw technicky na úrovni začátku 90. let) často mají....Argument, že známé jsou případy praskání hlav u Renaultů.....tomu se musím fakt zasmát, jako by znalý člověk nikdy neviděl propálené těsnění na WV nebo dokonce praskou hlavu, neřku-li urvaný řemen....
reagovat
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.