lenys napsal:
No právě, bojím se těch vyšších nákladů, když se cokoliv po.. a u ojetin je to vždycky nějaké riziko.Jinak jsem se někde dočetla,nepamatuji si, jestli to bylo tady na fóru, že Subaru s dieslovým motorem není ta pravá volba a benzín máme teď a je to žrout. Pravdou je, že Subaru mě vždy spolehlivě "vyvezlo". Podívám se ještě na ty tipy, co napsali diskutující předtím.
Jestli mohu něco napsat k srovnání provozu naftových a benzínových auta:
Když jsem L.P. 1995 začal podnikat, kupoval mjsem vždy jen a pouze naftová auta. Sice šlo o Pežoty (od 95. roku prakticky celá modelová produkce až do roku 2008, kdy jsem toho nechal) a pak přeše s několika odskoky k jiným dýzlům k benzínu. Ona spotřeba je jedna věc a druhá věc je ta nadstavba benzínu. Například, jestli na horách při -30 toho dýzla nastartuji.Já bydlím v Jeseníkách a neznám nic horšího, když je potřeba rychle vyjet a dýzl ne a ne natočit, Stalos e mi to několikrát a v tom okamžiku bych byl schopen auto rozkopat. A že s naftou bude s přibývajícím podílem biosložky jen hůře, je nad SLunce jasné. Dále - je nutno mít výdy v prvotřídním stavu naterii, žhaviče, palivový filtr, správná aditiva. Moderní dýzl už prostě není, co byla stará 1,9TDI z roku 1995. Dále - těžký předek=častý servis přední nápravy,m jídzní vlastnosti lokomotivy, zapadnutí dos něhu je tragedie, protože se tzěžký čumák dokáže během chvilky prohrabat snad až do Austrálie. Ruce smrdí od nafty - kdo si bere rukavice... K tomu topení za půl dne, v zimě se to chvěje jak ratlík po celnočním mrazu...
K tomuse mlže zadařit taková radost, jako doslouživší filtr pevých částic (bude dnes v každé jen trošku mladší ojetině 10 let staré), opotřebované žhaviče, vstřikovače, z půlky sazemi zarostlá sací soustava, nefunkční EGR ventil a polorozpadlé turbo, či prasklý vlnovec nebo poroučející se palivové čerpadlo. Sumasumárum jsme toho najmenoval za cca 100 tisíc (viz slovutné Hyundai 55 a jejich vstřikovač za krásných 26 tisíc za 1 kus!!!) Kolik musím najet kilometrů, abych utrati tyto peníze za o dva litry vyšší spotřebu v benzínu. Jednoduchý výpočet a to hovořím o jednom kusu vstřikovače.
Já sám mám také Subaru (již dokonce třetí). A benzím mě opravdu netrápí. Teď, jak byly ty -23°C mrazíky, jsem děkoval za to, že jsem cestu nafty již dávno opustil a litoval nešťastníky s olítanými Audi či jinými stroji povážně premiové německé provenience, jak se v mrazu trápí a lítají kolem zamrzlého auta. U ojetin to je vysoká míra rizika. Zatímco ja sednu do auta, po kilometru topím, oni vystupují v práci a rozkrazují skla a ruce (měl jsem - pokud dobře počítám 8 naftových aut vlastních, dvě měl otec) a bylo to velmi velmi podobné. A kolik si kdo myslí, že žere studený 2,0HDI v pežotu? SKoro jako benzín, rozdíl je tak litr max litr a půl. V zime se výody nafty rychle vytrácí a jsou tu spíše jen starosti.
Já potřebuji, aby - když jsem někde ve světě-žena v -25 ráno přišla k auta, ometla sníh a odjela. A to - bohužel - u dýzlu takj jisté nikdy není a nakonec tomu bylo tak i v minulosti.
Tohle je ovšem cesta, kterou si každý musí vybrat sám.
K naftovému SUbaru - proboha, jen to ne. Tohle ústrojí se nevyvydlo a rozohdně ani - jak se píše - po roce 2011 není problém sporuchovými motory vyřešen. Víc se dočte každý na příslušných forech. POkud spolehlivé auto s naftou, pak snad Hondu CR-V (roky kolem 206-2010), kde tyto motory opravdu patří mezi to nej, co se dá za přijatelný peníz sehnat, ale rizika spojená se zimním provozem zůstávají a nbo pak cesta osvědčené benzínové jednotky. V některých případech i varianta LPG, ovšem to je opět sázka do loterie a chce to mít za zády špičkového servisáka, který si s tím poradí, když se něco začne dít. Ovšem spolehlivost provozu je horší, než u benzínu. Já se radši smířím s 8 litry spotřeby a mám klid. Za tuto spotřebu jezdím s 2,5 litrovým Outbackem předposlední modelové řady a zatím se zdá, že výš ta spotřeba už nepůjde. Na dlouhé tratě (jezdím občas 300+300km) v léte jedu bezpečně pod 7/100 a to si myslím, že jde. ANo, nejsme dálniční letec, jedu dle pravidel, i když si někdo možná klepe na čelo. Já si ale vždy říkám, že auto mi musí vydělávat a dle toho se k němu chovám a jezdíms ním.
Toliko můj velmi dlouhý životní příbeh nafta vs. benzín. od roku 1995 mohu hodně srovnávat. Navíc, jak zde již padlo, se Subaru jsem vždy vyjel, dojel a nikdy nezůstal nikde stát. A zatím, ťuk ´tuk ´tuk jsme řešil vždy jen předepsaný servis.