0
zpět
 

diskuze k tématu: Veterán? Láska i velké peníze

kategorie zařazení tématu:
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 16.02.2006 06:18, vrgada
Hmm, je nejaky duvod, proc vetsina majitelu starsich skodovek vubec plati povinne ruceni a neporidi si radeji veteranske znacky? Vzdyt by stacilo na STK udrzovat v provozu jen brzdy a pak s vyhodou platit jen dvanactinu povinneho ruceni. A urcite by se u nas naslo dost aut starsich dvaceti let.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 16.02.2006 07:58, RE: vrgada
anonym napsal:
Hmm, je nejaky duvod, proc vetsina majitelu starsich skodovek vubec plati povinne ruceni a neporidi si radeji veteranske znacky? Vzdyt by stacilo na STK udrzovat v provozu jen brzdy a pak s vyhodou platit jen dvanactinu povinneho ruceni. A urcite by se u nas naslo dost aut starsich dvaceti let.
Problém je v tom, že to auto musí mít originalni díly a být v původním stavu - což naprostá většina těchto aut nesplňuje.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 16.02.2006 16:14, RE: vrgada
anonym napsal:
Hmm, je nejaky duvod, proc vetsina majitelu starsich skodovek vubec plati povinne ruceni a neporidi si radeji veteranske znacky? Vzdyt by stacilo na STK udrzovat v provozu jen brzdy a pak s vyhodou platit jen dvanactinu povinneho ruceni. A urcite by se u nas naslo dost aut starsich dvaceti let.
Získat veteránské značky je taková kalvárie, že úspora na povinném ručení za to absolutně nestojí. Značky vydává pouze jediný úředník na ministerstvu dopravy a cesta k nim vede přes klubovou testaci, krajskou testaci atd. Navíc je jejich držení podmíněno každoroční opakovanou testací. I po splnění všech podmínek se na značky čeká řadu měsíců, a není to levná záležitost. Nemluvě o nutnosti původního a dokonale zachovalého nebo renovovaného vozu. Navíc se úředníci stále snaží majitelům těchto značek znepříjemnit život při každé změně silničního zákona pokusy o vpašování ustanovení zakazujících jízdy mimo oficiální veteránské akce, omezením jízd jen na určité měsíce, povinností doložit původní technický průkaz, což je zvláště u velmi starých vozů nereálné atd. Článek získání veteránských značek bagatelizuje natolik, že je pro laika zavádějící.
Stejně tak výhodnost nákupu veterána je sporná. Je výhodná buď u velmi drahých aut atraktivních typů kde je cena v miliónech a výše (kdo se pohybuje v těchto finančních relacích, může nakupovat ve velkém nemovitosti, starožitnosti, podíly na firmách apod.) anebo pro překupníky, kteří do aut neinvestují. Jen koupí a prodají. Renovace aut jsou natolik nákladné, že u běžných typů se naprosto nevyplatí a do renovace obyčejného auta se pustí jen nadšenec s vědomím, že si potom vůz ponechá. Najít někde u prvního majitele auto ve stavu, který nevyžaduje renovaci je reálné asi jako vyhrát první cenu ve sportce. A překupník si dá pozor, aby na autě vydělal on a ne zákazník.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 17.02.2006 09:42, veterána nedávat na vet spz
ale prostě jezdit s normal spz.Aspoň u moto to není problém.
Proč se cpát na nějaký atestace atd když můžu mít normal spz stk,u moto je pojistka levná to ani nemá smysl dávat do depozitu a u auta v ji zimě dát do depozitu a nelatit pojistku.
Ale je fakt že spousta aut tady je tahaná právě jen na veteránské spz což mi zase přijde že ta atestace musí být taky někde dělána jako některé stk tedy bez přítomnosti auta jen stačí dobře zaplatit
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 17.02.2006 13:34, BWM Iseta
BWM Iseta: tak to je fakt brutalita
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.