0
zpět
 

diskuze k tématu: Toyota Yaris, Peugeot 206, Renault Megane nebo Ford Focus?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, japonská vozidla, francouzská vozidla, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 25.04.2006 22:28, Megane x Focus
Mike napsal:
Nevim proč považujete Renault za šmejd. Pokud budeme vycháze z TUV statistiky, tak mezi 4-5 let starými auty už 12,7% Renaultů Lagun muselo jet do servisu - je to sice dost, ale teď pár čísel o BMW... Ve stejné tabulce má BMW 3 - 14,8%, BMW 7 - 12,9%, BMW Z3 - 12%, BMW 5 - 11,3% - a to jsem ještě neslyšel nikoho, kdo by řekl, že BMW vyrábí šmejdy.
Megane má docela ucházející design a na svou dobu velmi dobré výsledky crashtestů. Zbytek nic moc. Jízdní vlastnosti příliš měkké, ne moc dobře čitelné, připadá mi, že auto stále plave. Sedačky to samé, měkké a kulatí záda, jako v xsaře. Pozice za volantem mi snad vadí úplně nejvíce, sám volant je šikmo jako v autobuse, u starších verzí gumová obruč volantu olézá, nedá se na to ani podívat natož s tím řídit, prostě ostuda firmy. Palubovka nepříjemně povrzávala. Měl jsem taky možnost řídit Megane Coupe 1,6 - to auto má se skutečným sportovním vozem společné tak akorát zadní světla. Jízdní vlastnosti mě prostě zklamaly. Neřídil jsem ale nikdy verzi 2,0 IDE, mimochodem s přímým vstřikováním benzínu, asi bude mít tuhší podvozek a pověst vylepší. Jinak prostorová nabídka uvnitř je zhruba stejná jako ve Focusu. Ten, kromě pasivní bezpečnosti na stejné úrovni jako Megane, myslím, že v ostatních hlediscích výrazně vyčnívá. Ergonomií interiéru, jistými jízdními vlastnostmi (víceprvková zadní náprava), nabídkou spolehlivých a výkonných motorů, a vůbec asi celkově spolehlivějším provozem. A na New Edge design, který Focus zavedl už v r. 97, a který dosud frčí, se dá myslím také dívat . Až teď je teprve vidět, jak je tento design nadčasový, když v r. 97 vypadal jak z planety opic a teď jej potkáte na každém novém autě. Pro mě by byla volba jasná.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 26.04.2006 10:52, RE: Megane x Focus
Hook napsal:
Megane má docela ucházející design a na svou dobu velmi dobré výsledky crashtestů. Zbytek nic moc. Jízdní vlastnosti příliš měkké, ne moc dobře čitelné, připadá mi, že auto stále plave. Sedačky to samé, měkké a kulatí záda, jako v xsaře. Pozice za volantem mi snad vadí úplně nejvíce, sám volant je šikmo jako v autobuse, u starších verzí gumová obruč volantu olézá, nedá se na to ani podívat natož s tím řídit, prostě ostuda firmy. Palubovka nepříjemně povrzávala. Měl jsem taky možnost řídit Megane...
Příliš měkké jízní ne moc dobře čitelné vlastnosti a auto tále plave - ani s jednou věcí nemůžu v žádném případě souhlasit - ale to je věc názoru (osobních pocitů z jízdy). Sedačky jsou (v porovnání s ostatními auty) tvrdé tak akorát (měkké určitě ne) a "kulatá záda" se dají vyřešit nastavením prohnutí opěradla, které je (minimálně od r. 99) součástí výbavy. Sklon volantu jak v autobuse se dá vyřešit nastavením volantu do jiné pozice, opět (minimálně od r. 99) součástí výbavy a výškové nastavení sedačky řidiče jakbysmet, čímž odpadá jakákoliv výmluva na špatnou polohu za volantem. U aut (od r. 99) je volant celý nový (tříramenný) a jeho obruč neolézá. S povrzávající palubovkou také nemůžu souhlasit, ale to se může lišit kus od kusu, ta moje (2000) nepovrzává. Jinak ke "sportovnosti" Méganu Coupé musím říct že je to výborný kompromis pro lidi, kteří většinu kilometrů najezdí po městě, ale o víkendech si chtějí s autem taky trochu užít (přesně můj případ). Jinak je samozřejmě jasné, že třeba s Fiatem Coupé 20V Turbo se vůbec nedá srovnávat, ale s ním se taky nedá jezdit po městě (nebo teda dá, ale se čtyřnásobnou spotřebou než má Megane Coupé). Ještě opakuji, že 1.6 se do Méganu (nejen Coupé) dávali tři a mezi "1.6 8V 55kW" a "1.6 16V 79 kW" je opravdu velký rozdíl (32 koní). U 1.6 a 2.0 je tuhost podvozku stejná - podle mého názoru (na danou kategorii auta) dobrá. A nakonec k té bezpečnosti... Renault Mégane má podle tabulek bezpečnosti NCAP rovných 30 bodů a Ford Focus pouhých 25, takže o bezpečnosti na stejné úrovni nemůže být řeč. Tím ale nechci říct, že Ford Focus je špatné auto. Co se týče designu karosérie i interiéru, tak se mi taky moc líbí. Ostatní vlastnosti nemůžu objektivně zhodnotit, protože protože jsem ho nikdy neřídil, ani se o něj příliš nezajímal, ale myslím, že by to byla taky dobrá volba, ale já bych stejně bral radši Mégana.
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.