0
zpět
 

diskuze k tématu: Toyota Prius III a hodnocení majitele po 10 tis. km

kategorie zařazení tématu: japonská vozidla
Ma007
počet příspěvků194
datum registrace26.11.2013
Čtvrtek 15.10.2015 10:05, RE: Prius III-spotřeba
pája napsal:
Odpověď ARVI,Corolla Verso má najetých 210 tis.km má původní kotouče,ale přebroušené a na předních destičkách jezdím cca 90-95 tis.km.Z toho věřím,že na Priusu se dá jezdit na předních destičkách 200 tis.km neboť se s ním musí řidič naučit "plachtit"tak jak jsem se výše zmínil.Jediný větší problém Priusu je ,že Vám zastoupení Toyoty nepovolí závěs pro možnost tahání i malého přívěsu.V Holandsku jsou některá auta osazena tímto závěsema v Čechám mají na STK s tím problém. Pája


Otázka je či kotúče na Verse ešte spĺňajú minimálnu hrúbku. Mám takú skúsenosť, že kotúče mením spolu s druhou sadou platničiek. Maximálne opotrebenie kotúčov býva tuším úbytok materiálu okolo 3mm oproti novým. Keď mením druhú sadu platničiek tak kotúče už sú za dovolenou toleranciou a s kotúčmi alá žiletka jazdiť nebudem (aj keď sú takí experti). Inak výdrž 90 tkm na platničky je výborná hodnota a veľa vypovedá o pokojnom a predvídavom jazdnom štýle. Tie moje znesú tak 60-70 tkm na P207 aj P407.
reagovat
pája
počet příspěvků27
datum registrace29.09.2015
Čtvrtek 15.10.2015 20:29, odpověď Ma007 ke kotoučům
Vážený Ma007,
kotouče splňují minimální tloušťku,neboť jestli nevíte tak na přebroušení kotoučů mají někteří automechanici /nezávislé servisy/ speciální brusku,kterou dokážou stáhnout desetinky milimetrů a mají
na to max 1 mm do minimální dovolené tloušťky kotoučů.U té Corolly Versa mám dokonce přední kotouče stočeny 2x.Přebroušení kotoučů na celé auto dělají za 1000 Kč a kotouče na celé auto
z druhovýroby stojí minimálně vč.práce 8000 Kč.Tak není o čem mluvit.Oni by do rizika vůbec nešli
a pro autorizovaný servis je výhodnější dodat nové.
reagovat
Ma007
počet příspěvků194
datum registrace26.11.2013
Pátek 16.10.2015 07:32, RE: odpověď Ma007 ke kotoučům
pája napsal:
Vážený Ma007,kotouče splňují minimální tloušťku,neboť jestli nevíte tak na přebroušení kotoučů mají někteří automechanici /nezávislé servisy/ speciální brusku,kterou dokážou stáhnout desetinky milimetrů a majína to max 1 mm do minimální dovolené tloušťky kotoučů.U té Corolly Versa mám dokonce přední kotouče stočeny 2x.Přebroušení kotoučů na celé auto dělají za 1000 Kč a kotouče na celé autoz druhovýroby stojí minimálně vč.práce 8000 Kč.Tak není o čem mluvit.Oni by do rizika vůbec nešlia pro autorizovaný servis je výhodnější dodat nové.


Cena 8000kč na kotúče je vážne uletená, mňa naposledy vyšli na P207 180€ kotúče spolu s platničkami a prácou v origo servise. Cena kotúčov na verso by vysvetlila tú odolnosť
reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Pátek 16.10.2015 08:25, RE: odpověď Ma007 ke kotoučům
Ma007 napsal:
pája napsal:
Vážený Ma007,kotouče splňují minimální tloušťku,neboť jestli nevíte tak na přebroušení kotoučů mají někteří automechanici /nezávislé servisy/ speciální brusku,kterou dokážou stáhnout desetinky milimetrů a majína to max 1 mm do minimální dovolené tloušťky kotoučů.U té Corolly Versa mám dokonce přední kotouče stočeny 2x.Přebroušení kotoučů na celé auto dělají za 1000 Kč a kotouče na celé autoz druhovýroby stojí minimálně vč.práce 8000 Kč.Tak není o čem mluvit.Oni by do rizika vůbec nešlia pro autorizovaný servis je výhodnější dodat nové.
Cena 8000kč na kotúče je vážne uletená, mňa naposledy vyšli na P207 180€ kotúče spolu s platničkami a prácou v origo servise. Cena kotúčov na verso by vysvetlila tú odolnosť


ať se na mě nikdo nezlobí ale pan Pája je prase. stahovat kotouče 2x je naprostá hovadina. stáhnout max. jednou, u zánovních kotoučů, když se udělá hranka třeba vinou destičky, ale 2x u takového nájezdu, to je vstupenka do nebe, a doufám že tam nevezmete nikoho mimo sebe. kotouč stojí pakatel, Nipparts přední 1120,- zadní 560,./kus. nejdražší Bosch 1480,- v provedení High Carbon přední, zadní 1120,-. (auto-pilot) to by mi za to fakt nestálo!
reagovat
pája
počet příspěvků27
datum registrace29.09.2015
Pátek 16.10.2015 08:34, Odpověď Ma007 ke kotoučům
Vážený Ma007,
přední kotouče v neoriginále stojí 2100 Kč /kus ,zadní cca 1000Kč/kus což je celkem 6200 materiál,k tomu musíte připočítat ještě nové destičky /přední pár cca 600 Kč,zadní cca 400 Kč pár/ a práce v neutorizovaném servisu 800Kč.Tím jsme na 8000 Kč tak jak jsem v minulém příspěvku uváděl.V Toyotě jen za přední nápravu chtějí 8000 Kč.Tak ta cena není ulítlá ,ale je skutečnost.Na svém 8 měsíců v provozu Priusu jsem za přední nápravu u neutorizovaném servisu zaplatil 5100 Kč,v Toyotě chtěli 8000 Kč.To je realita.
reagovat
pája
počet příspěvků27
datum registrace29.09.2015
Pátek 16.10.2015 08:51, Odpověď Tomasi Krtkovi
Nevím kde jste si vycucal tak levné ceny na kotouče.Nejsem prase ,že jsem si nechal přebrousit
přední kotouče 2x. Práci prováděl bývalý automechanik pracující pro Toyotu a ten by určitě nešel
do něčeho co by nesplňovalo normy.Na kotoučích je pro úpravu tloušťka 1mm a to stačí skutečně na
normové přebroušení. Originál přední kotouč má tl. 25 mm a po dvojím přebroušení je na na minimální povolené tl.24 mm.Na takto přebroušených kotoučích jsem již najel cca 30000 tis.km.
Asi neznáte systém provádění.Jedná se o speciální brusku a provádí se to přímo na autě.Protože automechanik je můj velmi dobrý kamarád,tak jsem byl přímo na dílně kdy to prováděl.Navíc bere za to plnou zodpovědnost a určitě by nešel do něčeho co by mohlo ohrozit život posádky auta.Tuto brusku totriž nemá moc servisů,neboť to není levná záležitost a upozornil mě,že již příště je nutné ty kotouče
mít nové.
reagovat
Ma007
počet příspěvků194
datum registrace26.11.2013
Pátek 16.10.2015 09:51, pája
Stále sa mi zdá nájazd 210.000 km na jednu sadu (ešte k tomu 2x prebrúsených) predných kotúčov priveľa. Nehovorím, že jazdím ako svatúšik, ale prasa tiež nie som, i tak mením kotúče po cca 130.000km s druhou sadou platničiek. Možno by ešte 20.000 navyše zniesli spolu s platničkami, ale na tomto akosi neviem / nechcem šetriť.

Ešte pozerám, že dovolené opotrebenie kotúčov býva 2mm skoro všade.
A verso má max 26mm a min 24mm tak neviem ktoré nové majú 25mm
reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Pátek 16.10.2015 10:54, RE: Odpověď Tomasi Krtkovi
pája napsal:
Nevím kde jste si vycucal tak levné ceny na kotouče.Nejsem prase ,že jsem si nechal přebrousit přední kotouče 2x. Práci prováděl bývalý automechanik pracující pro Toyotu a ten by určitě nešel do něčeho co by nesplňovalo normy.Na kotoučích je pro úpravu tloušťka 1mm a to stačí skutečně na normové přebroušení. Originál přední kotouč má tl. 25 mm a po dvojím přebroušení je na na minimální povolené tl.24 mm.Na takto přebroušených kotoučích jsem již najel cca 30000 tis.km.Asi neznáte systém provádění.Jedná se o speciální brusku a provádí se to přímo na autě.Protože automechanik je můj velmi dobrý kamarád,tak jsem byl přímo na dílně kdy to prováděl.Navíc bere za to plnou zodpovědnost a určitě by nešel do něčeho co by mohlo ohrozit život posádky auta.Tuto brusku totriž nemá moc servisů,neboť to není levná záležitost a upozornil mě,že již příště je nutné ty kotouče mít nové.


zdroj uvádím již v odpovědi-auto-pilot.cz. a to že kotouče po 160ti tisících a dvojím přebroušení mají z 25mm 24mm vykládejte dětem před spaním, to vám nikdo nesežere.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1249
datum registrace28.11.2008
Pátek 16.10.2015 12:24, RE: pája
Ma007 napsal:
Stále sa mi zdá nájazd 210.000 km na jednu sadu (ešte k tomu 2x prebrúsených) predných kotúčov priveľa. Nehovorím, že jazdím ako svatúšik, ale prasa tiež nie som, i tak mením kotúče po cca 130.000km s druhou sadou platničiek. Možno by ešte 20.000 navyše zniesli spolu s platničkami, ale na tomto akosi neviem / nechcem šetriť.Ešte pozerám, že dovolené opotrebenie kotúčov býva 2mm skoro všade. A verso má max 26mm a min 24mm tak neviem ktoré nové majú 25mm


Na Mazdě 6, kterou jsem prodával po 12 letech se 145 tkm byly přední kotouče pořád původní a protože jsem jezdil na garančky, tak určitě byly v normě, jinak by je servis navrhl vyměnit. Zadní kotouče bylo ale nutné měnit po cca 10 letech.

Jinak nelze srovnávat cenu kotoučů na malé auto P207 a velké auto. Kotouče na menší auta jsou menší, tudíž budou levnější. A pokud odchází rychle, tak budou i vyrobeny z levnějšího materiálu.

Ale obecně asi záleží jak a kde člověk jezdí. Jinak se budou sjíždět kotouče na dálnici a jinak ve městě.
reagovat
Ma007
počet příspěvků194
datum registrace26.11.2013
Pátek 16.10.2015 13:02, RE: pája
Petr S napsal:
Ma007 napsal:
Stále sa mi zdá nájazd 210.000 km na jednu sadu (ešte k tomu 2x prebrúsených) predných kotúčov priveľa. Nehovorím, že jazdím ako svatúšik, ale prasa tiež nie som, i tak mením kotúče po cca 130.000km s druhou sadou platničiek. Možno by ešte 20.000 navyše zniesli spolu s platničkami, ale na tomto akosi neviem / nechcem šetriť.Ešte pozerám, že dovolené opotrebenie kotúčov býva 2mm skoro všade. A verso má max 26mm a min 24mm tak neviem ktoré nové majú 25mm
Na Mazdě 6, kterou jsem prodával po 12 letech se 145 tkm byly přední kotouče pořád původní a protože jsem jezdil na garančky, tak určitě byly v normě, jinak by je servis navrhl vyměnit. Zadní kotouče bylo ale nutné měnit po cca 10 letech.Jinak nelze srovnávat cenu kotoučů na malé auto P207 a velké auto. Kotouče na menší auta jsou menší, tudíž budou levnější. A pokud odchází rychle, tak budou i vyrobeny z levnějšího materiálu.


áno, cenový rozdiel medzi 207 a 407 je 20€ na kotúčoch (ATE, Ferodo, žiadne blatá alá starline) a 20€ na platničkách takže final vidím 180€ vs cca 230€

145 tkm na kotúče je ešte normálne číslo.

Pár rokov dozadu ma po Trenčíne viezol taxikár na passate B5,5 s nájazdom cca 300tkm a chválil ako je to odolné auto, že na nápravách ešte nič nemenil, všetko vrátane tlmičov má pôvodné,...
To auto sa na ceste vlniko jak had, buchotalo odvšadiaľ, čakal som kde odhodí koleso. Takže jazdiť sa dá na akejkoľvej vražde, ale ja do takých áut sadať odmietam.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Pátek 16.10.2015 13:10, RE: pája
Ma007 napsal:
Stále sa mi zdá nájazd 210.000 km na jednu sadu (ešte k tomu 2x prebrúsených) predných kotúčov priveľa. Nehovorím, že jazdím ako svatúšik, ale prasa tiež nie som, i tak mením kotúče po cca 130.000km s druhou sadou platničiek. Možno by ešte 20.000 navyše zniesli spolu s platničkami, ale na tomto akosi neviem / nechcem šetriť.Ešte pozerám, že dovolené opotrebenie kotúčov býva 2mm skoro všade. A verso má max 26mm a min 24mm tak neviem ktoré nové majú 25mm


Mě na tom nic divného nepřijde, pomalu zrovna nejezdím a na Meganu II jsem měnil přední kotouče spolu s druhou sadou destiček při prohlídce ve 200 000 km. Dostaly se na minimální tloušťku 22mm tak se vyměnily, do té doby nebyl důvod. Teď budu měnit zadní kotouče a jejich druhé obložení při stavu 280 000 km. Možná je vysoká výdrž způsobena převážně dálničním provozem, ale i tak mi 100 tisíc km na jedny destičky a 200 na kotouče nepřijde jako něco výjimečného, podobně mi vydržely i na předchozích autech.
PS: při čtvrté prohlídce meganu v 80 tis. mi také v servisu důležitě sdělili, že je naléhavě nutné vyměnit destičky. Když jsem se zeptal proč (kontroluji je vždy při přezouvání sady zimních/letních kol, takže o jejich stavu mám rámcový přehled), bylo mi sděleno "protože mají jen 40% původní tloušťky" - a to se vyplatí (servisu). Poslal jsem je do háje .
reagovat
arvi
počet příspěvků10
datum registrace07.10.2009
Pondělí 19.10.2015 23:30, Prodej
Kdyz uz jsem se tu tak rozepsal, tak si prihreju polivcicku Muj vuz je aktualne na prodej zde na Tipcars - http://www.tipcars.com/toyota-prius/toyota-prius-100107982.html.
reagovat
pája
počet příspěvků27
datum registrace29.09.2015
Úterý 20.10.2015 09:10, Odpověď Arvi
Už jsem se podíval na to Vaše auto.Prodáváte ho docela za nízké peníze.Proč? Myslím si ,že to auto bude brzy prodané i když je tam nebezpečí,že jste již druhý majitel.Potenciální kupec bude se ptát co je příčinou prodeje. To,že uvádíte o rozšíření rodiny nikoho nezajímá pro důvod prodeje.Pokud jste z počítače nevymazal veškeré údaje z jednotlivých přepínání při čerpání paliva a nový zájemce zjistí
poměrně velký průměr spotřeby tak jak jste uvedl ve vašem prvním příspěvku,tak se jim do toho auta moc nebude chtít jít i když je ve špičkové výbavě/solární panel,vyhřívané sedačky,samo parkující/.
Mínusem je jen 15" kola a možná i nemožnost střešního nosiče i když nejsem o tom přesvědčen/v zahraničí jezdí i taková auta se střešním nosičem/.Přeji Vám úspěch v rychlém prodeji.
reagovat
arvi
počet příspěvků10
datum registrace07.10.2009
Úterý 20.10.2015 09:50, Cena
Cenu jsem nasadil nizko, protoze chci auto co nejrychleji prodat. Nic vic, nic min. Nez za nej dostat o 20 tisic vic a cekat pul roku, to ho radsi dam levneji.

Druhy majitel je samozrejme horsi nez prvni, na druhou stranu (jak ostatne pisu v inzeratu), prvni majitel je clovek, ktery kupoval auto nove u autirozvaneho prodejce, pres ktereho jsem ho pak take koupil. Takze mam faktury a servisni ukony v podstate od noveho vozidla (byt ne psane na mou osobu).

Rozhodne nemam potrebu mazat jakekoli udaje z pocitace a nic takove jsem neudelal. Nemyslim si, ze chovani a spotreba auta je nestandardni. Pouze uvadim pravdive realne udaje. Opravdu se mi nezda, ze by s tim realne nekdo jezdil za 4 litry. Zamerne jsem napsal i vsechny zapory, protoze kladu je vsude spousta. Ale realne uvazujici clovek to bere jako vlastnost, ze auto nejezdi jako S-klasse... Nechci aby mi to pak nekdo omlatil o hlavu.

Vybava je lehce nadstandardni, ale takova auta ja proste kupuju. Radeji starsi, pripadne vyssi najezd, ale vyssi vybava. S tim nosicem mi to rikali v prodejne a uprimne, uz jsem to pak prestal resit z duvodu potreby vetsiho auta. Takze je mozne, ze to nekdo zkusi a vyjde to.

Dekuji.
reagovat
arvi
počet příspěvků10
datum registrace07.10.2009
Úterý 20.10.2015 09:52, Parkovaci asistent
Jeste doplnim - auto samo neparkuje. Parkovaciho asistenta jsem tam zaskrtl omylem (myslel jsem, ze tak rikaji senzorum, ale ty jsem pak nasel nize). Takze jsem tuto polozku vybavy z inzeratu jiz odstranil.
reagovat
pája
počet příspěvků27
datum registrace29.09.2015
Úterý 20.10.2015 17:22, Parkovací asistent
Pane ARVI.
Co to máte za spínač pod startovacím POWER. Tam všechny Priusy tím vybavené mají spínač na
vlastní zaparkování.Z obrázků nelze úplně to zjistit,ale myslím si ,že se jedná opravdu o zaparkování bez účasti řidiče. Možná,že jste ani o tom nevěděl.Z některých zahraničních serverů jsem se dočetl
že rychleji řidič zaparkoval než to provedlo samo auto a téměř to nikdo nepoužíval.Já mám v tom místě záslepku.
reagovat
arvi
počet příspěvků10
datum registrace07.10.2009
Úterý 20.10.2015 17:30, Spinac
To je vypinac prednich parkovacich senzoru. Parkovaciho asistenta to urcite nema
reagovat
Petr S
počet příspěvků1249
datum registrace28.11.2008
Úterý 20.10.2015 18:20, RE: Parkovací asistent
pája napsal:
Pane ARVI.Co to máte za spínač pod startovacím POWER. Tam všechny Priusy tím vybavené mají spínač na vlastní zaparkování.Z obrázků nelze úplně to zjistit,ale myslím si ,že se jedná opravdu o zaparkování bez účasti řidiče. Možná,že jste ani o tom nevěděl.Z některých zahraničních serverů jsem se dočetl že rychleji řidič zaparkoval než to provedlo samo auto a téměř to nikdo nepoužíval.Já mám v tom místě záslepku.


V Aurisu r.v. 2014 parkovacího asistenta mám a používám ho relativně často. Dokáže zaparkovat i do dost úzkého místa, kdy před a za autem zbyde cca 20-30 cm, až mě to překvapilo. Rychlost jízdy vpřed a vzad určuje řidič. Auto jen točí volantem a to dost rychle. Pomalé mi to určitě nepřijde vzhledem k tomu že rychlost určuje řidič.
reagovat
pája
počet příspěvků27
datum registrace29.09.2015
Úterý 20.10.2015 18:25, Toyota Prius
Koukám na příspěvky pod článkem o Toyotě Prius a žasnu nad rádoby fundovanými informacemi a hodnocení Toyoty Prius! Zdá se,že se zde až na pár vyjímek schází kopa "odborníků",kteří si zde léčí nějaké ty osobní komplexy.Jsem si jistý,že mnozí Toyotu Priuse viděli jen na obrázcích,ale ve skutečnosti o ní neví téměř nic-tím více se považují za ty nejpovolanější vše okolo tohoto vozu náležitě okomentovat a ukázat ostatním ze svého Já co nejvíce.
Nesouhlasím zcela ve všem,ani s výsledky testů tzv.odborné fundované veřejnosti.Je až nápadné,jak závěry testů mají vzbuzovat nepřímo nezájem potenciálních zákazníků,kterým je vozidlo s hybridní technologií představováno.V lepším případě je Toyota Prius představována jako rozpačitá technická zajímavost bez vize na masové rozšíření.Občas jsou uváděny zavádějící informace o těžkém a velikém poháněcím akumulátoru,jeho nízkou kapacitu pro dojezd jen na elektro režim, jeho cenu která je nyní výměnným systémem jen za cca 39 tis.Kč/zatím v ČR od roku 2002 neměněn/.Z vlastní zkušenosti Vám všem povím jedno- s Toyotou Prius se musíte určitě naučit jezdit a nejen to! Lze s ní jezdit umírněně,ale také sportovně jak po dálnici,tak i mimo ní a to s překvapivou nízkou spotřebou a vysokou dynamikou jízdy.V podvědomí řidičů vozů s klasickým poháněcím agregátem vozů,je velmi silná a nepřekonatelná vazba mezi údaji tachometru,zařazeným převodovým stupněm,otáčkami motoru,situací na silnici celkovým opojením vyvolaným jízdou vozu,kdy je vše silně umocněno mentalitou,emocemi a zvyklostmi konkrétního řidiče. Pokud chce někdo jezdit a využívat možností,které Toyota Prius nabízí- musí se v každém případě vzdát mnoha zvyklostí,které jsou typické pro klasické agregáty!Majitel Priusu se za volantem musí naučit uvažovat zcela jinak- zůstává mu jen přemýšlení za jak dlouho a jakou rychlost chce dosáhnout- vše ostatní za něj řeší elektronický systém,který požadavky řidiče přenese do reálu s nejvyšší možnou účinností při nejnižší možné spotřebě paliva.Je vhodné si uvědomit,že na vývoji Toyoty Prius pracovali a pracují velmi fundovaní konstruktéři mnoha oborů a výsledkem je to,co uživateli nabízí.Je velmi zajímavé,že jiní světový výrobci vozů zatím nepředstavili sériově vyráběný vůz podobné koncepce jako je Toyota Prius případně Lexus řady 450h.Pravděpodobně problematika použitelné hybridní technologie v sériové produkci,bude opravdu o něčem jiném,než jen o objemu zavazadlového prostoru. Rozhodně tam hraje významnou roli mimo jiné i tzv. představení hybridní technologie potenciálním zákazníkům včetně potřebné změny myšlení řidiče.
Závěrem bych se rád podělil o zkušenostech s někým kdo Toyotu Prius užívá
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Úterý 20.10.2015 19:11, RE: Parkovací asistent
Petr S napsal:
pája napsal:
Pane ARVI.Co to máte za spínač pod startovacím POWER. Tam všechny Priusy tím vybavené mají spínač na vlastní zaparkování.Z obrázků nelze úplně to zjistit,ale myslím si ,že se jedná opravdu o zaparkování bez účasti řidiče. Možná,že jste ani o tom nevěděl.Z některých zahraničních serverů jsem se dočetl že rychleji řidič zaparkoval než to provedlo samo auto a téměř to nikdo nepoužíval.Já mám v tom místě záslepku.
V Aurisu r.v. 2014 parkovacího asistenta mám a používám ho relativně často. Dokáže zaparkovat i do dost úzkého místa, kdy před a za autem zbyde cca 20-30 cm, až mě to překvapilo. Rychlost jízdy vpřed a vzad určuje řidič. Auto jen točí volantem a to dost rychle. Pomalé mi to určitě nepřijde vzhledem k tomu že rychlost určuje řidič.


Ted už to asi šlape všem, ale moje zkušenost s Touranem někdy kolem r.2009 byla dost strašná :D Tenkrát to chtělo dost velkou díru.
reagovat
  1 2 3 ... 5




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.