0
zpět
 

diskuze k tématu: Toyota Avensis - přehled nákladů za deset let provozu

kategorie zařazení tématu: japonská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 14.07.2008 00:10, edmund
Múj opel je na tom podobně, prakticky bez závad.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 14.07.2008 00:52, horní tabulka
Když se dívám na tu horní tabulku, tak: najeto při koupi 353 tkm, najeto nyní 90tkm. Tak nevím zda chybka nebo česká klasika. Každopádně je otázka co je běžná údržba a ono obligátní "bez závad" u každého znamená něco jiného. Ale v podstatě máte pravdu v tom, že 1) Avensiska je poctivé auto 2) dobrého servisu je třeba si vážit, (bohužel je ale hodně servisů co auta vyloženě mrví)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 14.07.2008 02:24,
Tak nevim... zda se mi tahle recenze trochu neobjektivni....ale muj nazor. Synovec ma taky toyotu avensis 2002 ale 2.0 D4d. A ze by podvozek byl tak uzasnej to bych nerekl. Nevim jestli recenzent jezdi pouze po dalnicich, ale synovec mel vule uz kolem 120 tis km. A jestli vydrzi tolik km desticky, tak klobouk dolu pred toyotou...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 14.07.2008 07:01, Slovo do pranice
Avensise jsem nikdy neměl, ale můj soused ho má.... Je to k podivu, ale má s ním samé problémy.... koupil ho starší před dvěma lety a od tý doby ho měl doma dohromady zhruba třičtvrtě roku, jinak stál stále v servisu.... Moc si ho zatím neužil. Nevím jestli je to normální, ale to se mi u mého vozu nestává.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 14.07.2008 07:08, Tojotáááá
Tomu se ani nechce věřit. Takovou spolehlivostí se přece vyznačuje jen stříbrná octávka, na hlínách, s křídlem a v TDi, která by mohla být dle některých i chipnutá. Kotouče 33 000, stabík 26 000, turbo 31 000 atd.
Přece platí "japonec nakonec", psali to v těch německech časácích a taky v našich, kam píšou maníci, kteří mají občas i maturitu! Takže to tak musí být!
Nebude ta těžká noha náhodou způsobena nižší výhřevností LPG pokud ji vztáhneme na objemové jednotky? LPG (směs propanu a butanu) má nižší výhřevnost na jednotku objemu než benzin, ovšem vyšší na jednotku hmotnosti (že to novináři nechápou a blábolí o obecně nižší výhřevnosti LPG je druhá věc). Výhřevnost je cca u Hu/BA-95 = 42,5 MJ/kg a Hu/LPG = 46 MJ/kg (teda mimo stříbrné Octávie, tam je cirka dvojnásobná).
Takže proto i vyšší spotřeba pokud ji budeme udávat v objemových jednotkách jako jsou litry, věrtele atd. Mohu se ale mýlit, jsem je hloupý Osel!

Iáá, Iáá, hýk, hýk

Osel
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 14.07.2008 07:21, RE: Tojotáááá
anonym napsal:
Tomu se ani nechce věřit. Takovou spolehlivostí se přece vyznačuje jen stříbrná octávka, na hlínách, s křídlem a v TDi, která by mohla být dle některých i chipnutá. Kotouče 33 000, stabík 26 000, turbo 31 000 atd.
Přece platí "japonec nakonec", psali to v těch německech časácích a taky v našich, kam píšou maníci, kteří mají občas i maturitu! Takže to tak musí být!
Nebude ta těžká noha náhodou způsobena nižší výhřevností LPG pokud ji vztáhneme na objemové jednotky? LPG (směs propanu a butanu) má...
Ty jsi ale chytrý oslík.....!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 14.07.2008 07:21, Važte si malých servisů
Rád bych si jich vážil, bohužel jsem v situaci kdy si mohu vybrat - autorizovaný - za velké peníze, anebo malý servis - a tam, když přijedu s 2 roky starým bafem - tak si automaticky řeknou, má peníze, tak ho můžeme natáhnout...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 14.07.2008 07:46, RE: Tojotáááá
anonym napsal:
Tomu se ani nechce věřit. Takovou spolehlivostí se přece vyznačuje jen stříbrná octávka, na hlínách, s křídlem a v TDi, která by mohla být dle některých i chipnutá. Kotouče 33 000, stabík 26 000, turbo 31 000 atd.
Přece platí "japonec nakonec", psali to v těch německech časácích a taky v našich, kam píšou maníci, kteří mají občas i maturitu! Takže to tak musí být!
Nebude ta těžká noha náhodou způsobena nižší výhřevností LPG pokud ji vztáhneme na objemové jednotky? LPG (směs propanu a butanu) má...
a opět ses nám oprudil...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 14.07.2008 08:00, RE: Važte si malých servisů
anonym napsal:
Rád bych si jich vážil, bohužel jsem v situaci kdy si mohu vybrat - autorizovaný - za velké peníze, anebo malý servis - a tam, když přijedu s 2 roky starým bafem - tak si automaticky řeknou, má peníze, tak ho můžeme natáhnout...
No to on by každej jezdil k šikovnýmu Frantovi do garáže v Horní Polní, aby ušetřil, ale pak když si jde koupit ojetej wagen tak se strašně diví že tam Franta nedal razitka do servisky, takže ruce pryč od toho.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 14.07.2008 08:12, RE: horní tabulka
Fénix56 napsal:
Když se dívám na tu horní tabulku, tak: najeto při koupi 353 tkm, najeto nyní 90tkm. Tak nevím zda chybka nebo česká klasika. Každopádně je otázka co je běžná údržba a ono obligátní "bez závad" u každého znamená něco jiného. Ale v podstatě máte pravdu v tom, že 1) Avensiska je poctivé auto 2) dobrého servisu je třeba si vážit, (bohužel je ale hodně servisů co auta vyloženě mrví)
Taky jsem se nasmal s KM.
Mozna je to tim, ze se to pan chysta prodavat a uz tam rovnou napsla kolik to bude mit, az to bude na place bazaru _
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 14.07.2008 09:00, RE: Važte si malých servisů
anonym napsal:
No to on by každej jezdil k šikovnýmu Frantovi do garáže v Horní Polní, aby ušetřil, ale pak když si jde koupit ojetej wagen tak se strašně diví že tam Franta nedal razitka do servisky, takže ruce pryč od toho.
to jako ze je lepsi mit misto spolehliveho osobniho mechanika bez razitka,znackovy neosobni servis kde vsechno poserou a nauctujou si palku ale mas razitko v servisce?hm..zajimavy,ja si totiz myslel ze je lepsi koupit viditelne udrzovany vuz jako sunt se stemplem
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 14.07.2008 09:20, RE: Važte si malých servisů
anonym napsal:
to jako ze je lepsi mit misto spolehliveho osobniho mechanika bez razitka,znackovy neosobni servis kde vsechno poserou a nauctujou si palku ale mas razitko v servisce?hm..zajimavy,ja si totiz myslel ze je lepsi koupit viditelne udrzovany vuz jako sunt se stemplem
samozrejme souhlas, ale jak se zachova 99% cechacku kdyz vidi v bazaru auto bez servisky???
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 14.07.2008 09:27, RE: Važte si malých servisů
anonym napsal:
samozrejme souhlas, ale jak se zachova 99% cechacku kdyz vidi v bazaru auto bez servisky???
no pokud to auto bude z německa a nebude mít servisku tak je to asi jasné... na druhou stranu, mít servisku u auta koupeného v česku a nevyplněnou taky bych se tomu podivoval...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 14.07.2008 09:45,
Mi se recenze líbila, trošku se divím té výdrži destiček ... S názorem na neautorizované malé servisy souhlasím (já si nemůžu stěžovat, za levnější prachy a poctivost). Taky jezdím na LPG, myslím si, že ta vyšší spotřeba je dána tím, že to auto nějak nešetřím, rád na to občas šlápnu, prostě žádná eco rally. Moc záleží na tom, jak to LPG servismeni namontují, věřím tomu, že můžou hodně zmršit... Dotaz na autora: Podle fotek, nějak jsem nepostřehl, kde máte hrdlo LPG nádrže. Je někde schované? V nárazníku nejde vidět. Dík za odpověď.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 14.07.2008 10:03, hezký čtení
Děkuju autorovi za pěknou recenzi, na rozdíl od jiných zde přispívajících jsem jí přečetl od začátku do konce, což se o většině publikovaných recenzí říci nedá. S Toyotou jsem si v letech 1996-2000 užil svoje, ovšem jen v tom nejlepším slova smyslu, měl jsem Camry 2.2 GLi 16V kombíka, model 92-96, pojmenovaný SLON, dokonalý bastard: Japonec vyráběný v Americe pro Evropu, na rozdíl od sedanu se k nám nedovážel. Já ho koupil jako ojetý a přes to že byl po těžké havárii přes střechu a hodně neodborně opraven (nejkurióznější byla absence odtokových hran u šíbru-opravář asi posoudil jejich existenci za zbytečnou a já se při každém dešti sprchoval) sloužil bez poruch čtyři roky a cca 100tkm. Jedenkrát mě nechal ve štychu, a to když na magistrále na úrovni Pankráce vypadla při řazení jakási závlačka z táhla u převodovky, než jsem po zajetí do odstavného stačil umístit trojúhelník tak za mnou zastavil LC100 se servisními techniky Toyota Tsusho a na místě opraveno kouskem drátu-skvělá náhoda. Od té chvíle jsem jinam nejezdil a byl jsem naprosto spokojený, asi i proto že to bylo za konkrétním člověkem.
Plyn jsem nechal instalovat záhy po zakoupení, ještě prehistorický, směšovač do sání, a v pohodě, jen díky toroidu malý dojezd.
Když jsem ho prodával s cca 200tkm tak byly původní zadní brzdy, všechna ložiska i čepy, pokud mě paměť neklame tak jsem měnil spojku záhy po koupi, přední brzdy v cca 150tkm a to je vše, nepočítám poloosy díky mé hlouposti, zanedbal jsem prohlídku gufer. Jinak skvělé svezení, spolehlivost za 1 a jiné než japonské auto mi nesmí do garáže, zatím jsem se v nich nezklamal.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 14.07.2008 10:40, Mé zkušenosti....
Krátká recenze vozu Toyota Avensis 2,0 TD liftback, r.v. 1999
Značka: Toyota
Model: Avensis
Typ: 2,0 TD
Bližší označení: stupeň výbavy Linea Luna
Karoserie: liftback
Obsah motoru: 1975
Palivo: nafta
Rok výroby: 1999
Typ řazení: manuální
Najeto km při koupi: 86 000
Najeto km nyní: 196 000
Koupen jako: ojetý
Jak dlouho vůz využívám: 5 let
Průměrná spotřeba: 7,1
Předchozí vozidla: Škoda Octavia, Nissan Almera, Škoda Felicia, Škoda Forman, Alfa 164, Peuget 205, Fiat 127
Tento vůz jsem si zakoupil v červnu roku 2003. Vůz jsem koupil prakticky náhodou, přímo na burze v NL kam jsem si původně přijel pro Škodu Octavia 1,9 TDi. Nikdo v rodině do té doby neměl žádnou zkušenost s japonskými diesely, takže to bylo čistě na doporučení místních a náhodě, kteří měli s těmito v Belgii montovanými vozy zkušenosti. Rozhodla cena, která byla v té době o více než 100.000 nižší než u Octavie v obdobném technickém stavu a jedná se o auto srovnatelné ve všech parametrech (pořizovací cena bylo po přepočtu cca 250.000) . Vozidlo bylo nebourané, od soukromé osoby, a servisované vč. garanček zdokumentovanými i účty orig. servisem (zaznamenáno ve firemní databáti dle VIN) + vyřízen převod garance do ČR do počtu km 120.000. Nutno dodat, že za převod a přihlášení v ČR vč. všech náležitosti bylo zaplaceno dalších cca 8.000 Kč a převod v NL není opravdu žádna divočina. Vůz má při obsahu 1975 kubických centimetrů max. výkon 66 kW, vybaven je 4 airbagy, posilovačem řízení, man. klimatizací, ABS, nastavitelným volantem a dalšími drobnostmi jako jsou vyhřívaná a el. nastavitelná zpětná zrcátka, tónovaná skla.

S vozem jsem dosud najel více než 100 000 km od koupě, takže mohu relativně fundovaně popsat zkušenosti s tímto vozem a s ohledem původní plánované koupě Octavie a současnými zkušenosti si je dovolím občas porovnat. S Octávií 1. generace 1,9 TDi jezdím příležitostně služebně několik let a mám s ní také cca 50.000 km zkušeností. Design Avensise je nenápadný, do jisté míry usedlý s nádechem východu. Má to ale velkou výhodu v tom, že si nikdo vozu za celé roky nevšiml a to je nejčastěji parkováno na sídlišti na P8, což se o služební Octavii říci bohužel nedá.. . Venkovní design bych přirovnal k elegantní "šedé myši", ale obrat nastává při pohledu dovniř vozu. Díky 5. dveřím liftbacku má o pouhých 20 l menší zavazadelník než O1 a vnitřního prostoru je skutečně dost pro všech 5 pasažérů a to jak nad hlavou a vedle sebe, tak především před koleny. I v případě, že uchytím dětskou autosedačku doprostřed (díky 5. pásu ze sedačky), tak se další 2 dospělí pasažéři vejdou po stranách a nemusí jako v O1 sedět bohem s vykloubenými koleny. Dostatek prostoru nabízí i pracoviště řidiče a místo spolujezdce. Ani středová konzola vám tak nevytlačí do kolena pěkné "tetování". Pouze pedály by snesly o pár. cm větší rozestupy, protože v širších botech občas "zadrhávám". Palubní deska a všechny ovladače jsou přehledně a klasicky umístěné a i přes trošku smutnější šedomodrou barvu plastu je vše bytelné a nic nevrže. Stejně tak na mne ani použité plasty nepůsobí levně a trvdě jako v O1. Jediný nedostatkem se tak ukázala madla dveří, která jsou kryta tenkou pogumovanou "folií" která se díky prstýnků, nehtům a hodinkách drobně průběžně odírá. Jinak vše drží a nikde neslyšíte drnčení a pazvuky, sedačky jsou pohodlné to i pro delší cesty. Zadní sedadla se dají snadno a do roviny sklopit a díky 5. dveřím můžete i max. využít poskytnutý prostor. Pouze nákladová hrana není v rovině. Kufr tak pro standardní 4 členou rodinu bohatě postačí, vejde se tam jak kočárek, tak veškerá zavazadla pro rodinnou dovolenou nebo např. všecha 4 kola pro vůz na discích bez toho, aniž by jste museli vyhodit či nadzvedávat zadní plato. To čas od času snese výměnu pryžových lůžek na kterých "sedí", k čemuž stačí nůžky, malý šroubováček a lepicíc filc, který se např. používá pod nábytek na plovoucí podlahu. Motor je 2l turbodiesel, který má velmi široký rozsah zátahu jak z nízkých, tak vysokých otáček a účinnost turba je znát pri překročení cca 2200 otáček (nejvíce motoru sedí rozmezi 1.500-4.500). Jeho kutivovaný chod je při srovnání s O1 až zarážející a např. při přihlášení v ČR bylo nutné dodat extra potvzení od oficiálního dovozce o tom, že na volnoběh je auto hlučnejší než při 50 km/hod. Pro srovnání je studený motor hlučný jako teplá O1, zahřátý motor pak nemá cenu srovnávat. Motor nemá rád pouze rozjezdy s lehkou nohou, ale jinak každé sešlápnutí plynu je znatelné a je výrazně pružnejší v širším spektru otáček naž O1 (66kw). Za celou dobu mého provozu bylo nutné měnit pouze kapaliny a každých 100 tis. km se komplet mění rozvody (kladky, napínáky) , které vyjdou na cca 10.000 u známého/resp. 18.000 v aut. servise. (obojí vlastní zkušenost). Jediná slabší stránka oproti Octávce je spotřeba, která sice prakticky nikdy nepřeleze 8l ani při velmi razantní jízdě či ve městě, ale nejnižší mnou dosažená spotřeba je 6l. Jinak při poměru 80% město a 20% zbytek je hranice cca 7,5 (zima +0,5) a při obráceném poměru je cca 6,8. tady má O1 o něco navrh. Každopádně motor vám přinese pohodovou a kultivovanou jízdu, která při rozpohybování vozu umožní i příjemnou svižnou jízdu, kterou umocní i velmi dobrý podvozek, který je ideální jak do města pro své jemnější nastavní (není o ránách při přejezdech nerovností jako u O), tak pro svižnější jízdu, kde využívám většího rozvorů a kratších převisů. Rozhodně vám v zatáčkách Octávky stačit nebudou.... Jinak souhlasím s tím, že brzdy by zasloužily zlepšení, neb při razantním brždění vadnou. Těm jsem se jako jedné z mála věcí na autě časteji věnoval. Již 2x jsem měnil obložení předních brzd a jednou zadních (bubnovky) + jednou jsem nechal "stočit" kotouče, ale při druhé výměně obložení jsem vyměnil i celé přední kotouče. Další opravy na autě kromě výše uvedených rozvodů byly: výměna tyček př. stabilizátorů, preventivně tisícihran řízení, gumové uchycení stabilizátoru zadní nápravy (klepání při nerovnostech) - vše opravy za pár set korun. Jinak zatím jsou původní všechny díly výfuku i tlumiče. Dále min. 1-2x ročně měním palivový + vzduchový filtr (á 350) a používám kvalitní polosyntetický olej, jehož množství při výměně odpovídá původnímu při nalití. Dále cca 1.000 Kč věnuji každoročně vyčistění a doplnění náplně klimatizace a pár set Kč umytí motoru, který nemá problém s těsností. Spolehlivost auta mi tak oplatila původní risk při nákupu a v současnosti je vůz ve velmi dobrém stavu a nefunguje pouze ostřikování zadního stěrače + jsem si v létě nechal podlepit gumová těsnění kolem oken, které se díky povětrnostním vlivům postupně "zkracovaly" a deformovaly se. Ještě jednu nepříjemnost vůz má, a to je při částečném stažení předních okének a přejezdu nerovnosti se skla ozývají jak se klepou a narážejí do sloupků. Dále je nutné o vteřinku delší žhavení než např. u PD, což ale prominete hned po té, když motor pokažně na první škubnutí ochotně naskočí. Zapomeňte na všechny povídačky o drahých náhradních dílech. Vše je k dostání bez problémů vč. plagiátů a do 1-2 dnů s výjimkou čerpadla Denso. To naše servisy nemají moc rádi, ale věřím že ho nebude mít důvod řešit.

Klady / Zápory
velmi prostorné / rychle vadnoucí brzdy
tiché a komfortní / částečně spotřeba
dynamika motoru
spolehlivost a nenáročnost



Spolehlivost 1

Provozní náklady 1

Cena náhradních dílů 2

Dostupnost náhradních dílů 1
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 14.07.2008 11:03, RE: bez předmětu
anonym napsal:
Mi se recenze líbila, trošku se divím té výdrži destiček ... S názorem na neautorizované malé servisy souhlasím (já si nemůžu stěžovat, za levnější prachy a poctivost). Taky jezdím na LPG, myslím si, že ta vyšší spotřeba je dána tím, že to auto nějak nešetřím, rád na to občas šlápnu, prostě žádná eco rally. Moc záleží na tom, jak to LPG servismeni namontují, věřím tomu, že můžou hodně zmršit... Dotaz na autora: Podle fotek, nějak jsem nepostřehl, kde máte hrdlo LPG nádrže. Je někde schované? V...
K těm destičkám, to se taky divím. Na Corolle mám najeto necelých 60 tis. a jsou pomalu na výměnu. Vypadá to na to, že byly z výroby nějaké zatuhlé, 1. rok sjeté na 50 %, pak je v servisu rozhýbali a od té doby na ně jezdím další více než 3 roky. By mě zajímalo, jak je to se spojkou, tu neměnil. Moje zkušenost je 100.000 km. Vlastnoruční výměna je dost nemožná, musí se zvedat motor, podkládat převodovka, milion šroubů, přípravků. Kde kupoval náhradní díly ?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 14.07.2008 11:08, RE: Tojotáááá
anonym napsal:
Tomu se ani nechce věřit. Takovou spolehlivostí se přece vyznačuje jen stříbrná octávka, na hlínách, s křídlem a v TDi, která by mohla být dle některých i chipnutá. Kotouče 33 000, stabík 26 000, turbo 31 000 atd.
Přece platí "japonec nakonec", psali to v těch německech časácích a taky v našich, kam píšou maníci, kteří mají občas i maturitu! Takže to tak musí být!
Nebude ta těžká noha náhodou způsobena nižší výhřevností LPG pokud ji vztáhneme na objemové jednotky? LPG (směs propanu a butanu) má...
Milý osele, autor ale zmiňoval, že se mu zvedla spotřeba i po přepnutí zpátky na benzín, z 7,1 na 7,8? Tím myslel tu těžkou nohu. Jinak LPG má vždycky vyšší spotřebu než benzín, viz tvoje vysvětlení. Zdar.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 14.07.2008 11:10, RE: Tojotáááá
anonym napsal:
Tomu se ani nechce věřit. Takovou spolehlivostí se přece vyznačuje jen stříbrná octávka, na hlínách, s křídlem a v TDi, která by mohla být dle některých i chipnutá. Kotouče 33 000, stabík 26 000, turbo 31 000 atd.
Přece platí "japonec nakonec", psali to v těch německech časácích a taky v našich, kam píšou maníci, kteří mají občas i maturitu! Takže to tak musí být!
Nebude ta těžká noha náhodou způsobena nižší výhřevností LPG pokud ji vztáhneme na objemové jednotky? LPG (směs propanu a butanu) má...
Fajn. Informacni obsah=nula. Osle, ty proste jenom prudis. Ty zblebty o Octavce jsou znacne vycpele. Nevim, co tim chces dosahnout, asi jenom nasranost lidi.

Navic, z Octavky se stal obycejny lidovy vuz, ktery nahrazuje vysluhujici Felicie. Prestan cist 5 let stare clanky z D-Fense.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 14.07.2008 11:19, autorovi
V tabulce nevidim docela zakladni parametr, a to je vykon motoru. Navrhuji dopsat.
To zrychleni 0-100 za 9,3 je predpokladam z benzinem, ktery neni pouzit, za kolik to zrychli s LPG?
reagovat
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.