0
zpět
 

diskuze k tématu: Ojeté auto na dlouhé trasy do 140 000,-

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla, japonská vozidla, italská vozidla, typ vozidla, osobní
BMW528i
počet příspěvků372
datum registrace07.01.2013
Úterý 22.10.2013 15:42, RE: Re: Na dálnice..
free78 napsal:
x.IceMan.x napsal:
Hele, každej inteligentní člověk ví, že nemůžeš kvůli jednomu kusu hodnotit celou značku. Já a lidi v okolí máme dost zkušeností s se značkama Ford a VW a vím svoje...a to už dál dokola opakovat nebudu. Ja sem vůbec neřekl že Ford nebo VW je lepší než BMW, ale že BMW je proste prémiová značka a kdo na to má a vyhovuje mu to, at si to koupí, nekrtituju BMW ale tvy nazory. A tve názory na ostatní značky jsou úplně zcestný...chápu,fanoušek BMW a nic jinyho pro tebe není auto, tak pomlouvat, pomlouvat a pomlouvat..... A koupit staršího Bavoraka a narvat do něj plyn, v tom moc logiku nevidim. A pokud pán hledá auto do 140 000Kč tak si nemyslím že by se vyžíval v premiovkách. Jo holt kazdej nema na to si vozit zadek v bavoraku a mondeo mit jako pracovni auto na stavbu. Viděl sem už používat i lepší auta jako pracovní, novejší, prorezlá atd ..... Jak píše David V ... proste vždy se objeví zoufalec na kteryho nemá cenu reagovat, takže tímto končím. Já za sebe bych doporučil Mondeo 2,0TDCI, A4 1,9TDI, Passat 1,9TDI, A4 1,9TDI .... z těchto 3 si všechny vyzkoušet, projet se a vybrat co vyhovuje ;)
Denně provozuju BMW 523, které mne přišlo včetně ponákupního servisu na cca 75 tis Kč. Řeči o "prémiovosti" a nemožnosti si "prémiovku" dovolit jsou jen kecy lidí co s těmito vozy nemají žádnou zkušenost. Náhradní díly na E39 jsou některé levnější než na Octavii, v případě použitých dílů z vrakovišt dokonce nesrovnatelně levnější.



Plně souhlasím, nejde o to jestli je to premijovka nebo ne, ale jde o to, že to jsou auta stavěná na dlouhé cesty po dálnicích, ale někdo to tady nedokáže pochopit. provozní náklady jsou opravdu naprosto normální, já mám na e39 najeto za 2 roky 60tkm a se všemi náklady i pořízení jsem kolem 100t, navíc mám dlouhodobou spotřebu 11,6LPG kombinace město dálníce a někdy vlek 2t.
reagovat
BMW528i
počet příspěvků372
datum registrace07.01.2013
Úterý 22.10.2013 15:49, RE: Re: Na dálnice..
x.IceMan.x napsal:
Hele, každej inteligentní člověk ví, že nemůžeš kvůli jednomu kusu hodnotit celou značku. Já a lidi v okolí máme dost zkušeností s se značkama Ford a VW a vím svoje...a to už dál dokola opakovat nebudu. Ja sem vůbec neřekl že Ford nebo VW je lepší než BMW, ale že BMW je proste prémiová značka a kdo na to má a vyhovuje mu to, at si to koupí, nekrtituju BMW ale tvy nazory. A tve názory na ostatní značky jsou úplně zcestný...chápu,fanoušek BMW a nic jinyho pro tebe není auto, tak pomlouvat, pomlouvat a pomlouvat..... A koupit staršího Bavoraka a narvat do něj plyn, v tom moc logiku nevidim. A pokud pán hledá auto do 140 000Kč tak si nemyslím že by se vyžíval v premiovkách. Jo holt kazdej nema na to si vozit zadek v bavoraku a mondeo mit jako pracovni auto na stavbu. Viděl sem už používat i lepší auta jako pracovní, novejší, prorezlá atd ..... Jak píše David V ... proste vždy se objeví zoufalec na kteryho nemá cenu reagovat, takže tímto končím. Já za sebe bych doporučil Mondeo 2,0TDCI, A4 1,9TDI, Passat 1,9TDI, A4 1,9TDI .... z těchto 3 si všechny vyzkoušet, projet se a vybrat co vyhovuje ;)



Osobní zkušenost není pomluva, V rodině jsme měli víc fordů a kromě focuse II který šel pryč v 90tkm se všema byl nějaký problém + kroze. Nevím co ti přijde nelogickýho na tom dát do auta plyn, ale to je tvoje věc. vozit se v bavoráku není o tom na to mít, je to stejně dostupné auto jako každé jiné.nevím proč pořád urážíš, asi se tě dotklo, že má někdo jinej názor na forda a ještě k tomu jezdí v BMW.
reagovat
free78
počet příspěvků300
datum registrace19.09.2008
Úterý 22.10.2013 16:01, RE: Re: Na dálnice..
BMW528i napsal:
free78 napsal:
x.IceMan.x napsal:
Hele, každej inteligentní člověk ví, že nemůžeš kvůli jednomu kusu hodnotit celou značku. Já a lidi v okolí máme dost zkušeností s se značkama Ford a VW a vím svoje...a to už dál dokola opakovat nebudu. Ja sem vůbec neřekl že Ford nebo VW je lepší než BMW, ale že BMW je proste prémiová značka a kdo na to má a vyhovuje mu to, at si to koupí, nekrtituju BMW ale tvy nazory. A tve názory na ostatní značky jsou úplně zcestný...chápu,fanoušek BMW a nic jinyho pro tebe není auto, tak pomlouvat, pomlouvat a pomlouvat..... A koupit staršího Bavoraka a narvat do něj plyn, v tom moc logiku nevidim. A pokud pán hledá auto do 140 000Kč tak si nemyslím že by se vyžíval v premiovkách. Jo holt kazdej nema na to si vozit zadek v bavoraku a mondeo mit jako pracovni auto na stavbu. Viděl sem už používat i lepší auta jako pracovní, novejší, prorezlá atd ..... Jak píše David V ... proste vždy se objeví zoufalec na kteryho nemá cenu reagovat, takže tímto končím. Já za sebe bych doporučil Mondeo 2,0TDCI, A4 1,9TDI, Passat 1,9TDI, A4 1,9TDI .... z těchto 3 si všechny vyzkoušet, projet se a vybrat co vyhovuje ;)
Denně provozuju BMW 523, které mne přišlo včetně ponákupního servisu na cca 75 tis Kč. Řeči o "prémiovosti" a nemožnosti si "prémiovku" dovolit jsou jen kecy lidí co s těmito vozy nemají žádnou zkušenost. Náhradní díly na E39 jsou některé levnější než na Octavii, v případě použitých dílů z vrakovišt dokonce nesrovnatelně levnější.
Plně souhlasím, nejde o to jestli je to premijovka nebo ne, ale jde o to, že to jsou auta stavěná na dlouhé cesty po dálnicích, ale někdo to tady nedokáže pochopit. provozní náklady jsou opravdu naprosto normální, já mám na e39 najeto za 2 roky 60tkm a se všemi náklady i pořízení jsem kolem 100t, navíc mám dlouhodobou spotřebu 11,6LPG kombinace město dálníce a někdy vlek 2t.


Stejně předpokládám, že je jen otázkou času, než nám to zde v diskuzi někdo nandá ve smyslu že - máme oba starej vojetej pelech od BMW za pár korun a děláme machry.
Všiml jsem si toho už vicekrát. BMW je pro lidi kteří je nevlastní symbolem luxusu. Když se takový člověk doví, že to velké zlé BMW stálo zlomek co jeho vlastní auto, okamžitě přejde do protiútoku. Mno jo pelech po kolotočářích...
Kolik ti ta 528 žere na benzín? Mě ta 523 v létě mimo město tak 8, město 10 až 12. Průměr v létě mám kolem 9 (60/40 město vs. mimo město). V zimě o cca půl litru více.
reagovat
BMW528i
počet příspěvků372
datum registrace07.01.2013
Úterý 22.10.2013 16:25, RE: Re: Na dálnice..
free78 napsal:
BMW528i napsal:
free78 napsal:
x.IceMan.x napsal:
Hele, každej inteligentní člověk ví, že nemůžeš kvůli jednomu kusu hodnotit celou značku. Já a lidi v okolí máme dost zkušeností s se značkama Ford a VW a vím svoje...a to už dál dokola opakovat nebudu. Ja sem vůbec neřekl že Ford nebo VW je lepší než BMW, ale že BMW je proste prémiová značka a kdo na to má a vyhovuje mu to, at si to koupí, nekrtituju BMW ale tvy nazory. A tve názory na ostatní značky jsou úplně zcestný...chápu,fanoušek BMW a nic jinyho pro tebe není auto, tak pomlouvat, pomlouvat a pomlouvat..... A koupit staršího Bavoraka a narvat do něj plyn, v tom moc logiku nevidim. A pokud pán hledá auto do 140 000Kč tak si nemyslím že by se vyžíval v premiovkách. Jo holt kazdej nema na to si vozit zadek v bavoraku a mondeo mit jako pracovni auto na stavbu. Viděl sem už používat i lepší auta jako pracovní, novejší, prorezlá atd ..... Jak píše David V ... proste vždy se objeví zoufalec na kteryho nemá cenu reagovat, takže tímto končím. Já za sebe bych doporučil Mondeo 2,0TDCI, A4 1,9TDI, Passat 1,9TDI, A4 1,9TDI .... z těchto 3 si všechny vyzkoušet, projet se a vybrat co vyhovuje ;)
Denně provozuju BMW 523, které mne přišlo včetně ponákupního servisu na cca 75 tis Kč. Řeči o "prémiovosti" a nemožnosti si "prémiovku" dovolit jsou jen kecy lidí co s těmito vozy nemají žádnou zkušenost. Náhradní díly na E39 jsou některé levnější než na Octavii, v případě použitých dílů z vrakovišt dokonce nesrovnatelně levnější.
Plně souhlasím, nejde o to jestli je to premijovka nebo ne, ale jde o to, že to jsou auta stavěná na dlouhé cesty po dálnicích, ale někdo to tady nedokáže pochopit. provozní náklady jsou opravdu naprosto normální, já mám na e39 najeto za 2 roky 60tkm a se všemi náklady i pořízení jsem kolem 100t, navíc mám dlouhodobou spotřebu 11,6LPG kombinace město dálníce a někdy vlek 2t.
Stejně předpokládám, že je jen otázkou času, než nám to zde v diskuzi někdo nandá ve smyslu že - máme oba starej vojetej pelech od BMW za pár korun a děláme machry. Všiml jsem si toho už vicekrát. BMW je pro lidi kteří je nevlastní symbolem luxusu. Když se takový člověk doví, že to velké zlé BMW stálo zlomek co jeho vlastní auto, okamžitě přejde do protiútoku. Mno jo pelech po kolotočářích... Kolik ti ta 528 žere na benzín? Mě ta 523 v létě mimo město tak 8, město 10 až 12. Průměr v létě mám kolem 9 (60/40 město vs. mimo město). V zimě o cca půl litru více.



Jo máš pravdu, většina lidí na to reaguje kritikou a opovržením a nevím proč. A každej snad musí uznat že auto za 2ml bude jinde než auto za 0,5ml, ale po letech jsou ceny skoro srovnané a ikdyž koupíš o pár let starší auto, tak je pořád napřed s technologiemi než ostatní za pár let. A nikdo mi nevymluví, že je vhodnější 2,8 nebo 3,0 R6 v benzínu na dálnice než 2,0 diesl. Na benzín jezdím cca o litr mín (10%) než na lpg mesto jezdím 11-13, dálnice 9-10, silnice 7-8, ale jezdím svižně.
Hlavně jsem na E39 měnil spojku destičky oleje filtry a řemen na klima kompresor tyčku řízení a svíčky a to je všechno a stálo to pár korun, vzduchovej filtr asi za 100kč :D olejovej myslím 250, ojeje je tam 7l po horní rysku a to tam zůstane do příští výměny. řemen stál myslím 500, tyčka řízení taky kolem 500, desky přední asi 1300 zadní 1100 spojka i s výměnou asi 6t (bylo štný gufero na klice a dorazilo ji tahání vleku) a to neberu žádný polský díly
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Úterý 22.10.2013 16:27, RE: Re: Na dálnice..
free78 napsal:
BMW528i napsal:
free78 napsal:
x.IceMan.x napsal:
Hele, každej inteligentní člověk ví, že nemůžeš kvůli jednomu kusu hodnotit celou značku. Já a lidi v okolí máme dost zkušeností s se značkama Ford a VW a vím svoje...a to už dál dokola opakovat nebudu. Ja sem vůbec neřekl že Ford nebo VW je lepší než BMW, ale že BMW je proste prémiová značka a kdo na to má a vyhovuje mu to, at si to koupí, nekrtituju BMW ale tvy nazory. A tve názory na ostatní značky jsou úplně zcestný...chápu,fanoušek BMW a nic jinyho pro tebe není auto, tak pomlouvat, pomlouvat a pomlouvat..... A koupit staršího Bavoraka a narvat do něj plyn, v tom moc logiku nevidim. A pokud pán hledá auto do 140 000Kč tak si nemyslím že by se vyžíval v premiovkách. Jo holt kazdej nema na to si vozit zadek v bavoraku a mondeo mit jako pracovni auto na stavbu. Viděl sem už používat i lepší auta jako pracovní, novejší, prorezlá atd ..... Jak píše David V ... proste vždy se objeví zoufalec na kteryho nemá cenu reagovat, takže tímto končím. Já za sebe bych doporučil Mondeo 2,0TDCI, A4 1,9TDI, Passat 1,9TDI, A4 1,9TDI .... z těchto 3 si všechny vyzkoušet, projet se a vybrat co vyhovuje ;)
Denně provozuju BMW 523, které mne přišlo včetně ponákupního servisu na cca 75 tis Kč. Řeči o "prémiovosti" a nemožnosti si "prémiovku" dovolit jsou jen kecy lidí co s těmito vozy nemají žádnou zkušenost. Náhradní díly na E39 jsou některé levnější než na Octavii, v případě použitých dílů z vrakovišt dokonce nesrovnatelně levnější.
Plně souhlasím, nejde o to jestli je to premijovka nebo ne, ale jde o to, že to jsou auta stavěná na dlouhé cesty po dálnicích, ale někdo to tady nedokáže pochopit. provozní náklady jsou opravdu naprosto normální, já mám na e39 najeto za 2 roky 60tkm a se všemi náklady i pořízení jsem kolem 100t, navíc mám dlouhodobou spotřebu 11,6LPG kombinace město dálníce a někdy vlek 2t.
Stejně předpokládám, že je jen otázkou času, než nám to zde v diskuzi někdo nandá ve smyslu že - máme oba starej vojetej pelech od BMW za pár korun a děláme machry. Všiml jsem si toho už vicekrát. BMW je pro lidi kteří je nevlastní symbolem luxusu. Když se takový člověk doví, že to velké zlé BMW stálo zlomek co jeho vlastní auto, okamžitě přejde do protiútoku. Mno jo pelech po kolotočářích... Kolik ti ta 528 žere na benzín? Mě ta 523 v létě mimo město tak 8, město 10 až 12. Průměr v létě mám kolem 9 (60/40 město vs. mimo město). V zimě o cca půl litru více.


Jsem dalek toho se navéžet do jiných aut. To je doména jiných, ale stejně mi to nedá a zeptám se:
Kde to servisujete a nevěřím tom, že by po létech nic nodešlo degradací materiálu, typické jsou pak plastové díly, jako jsou krytky, drobné mechanismy, apod. Kde sháníte tyhle věci pro udržení auta ve 100-pro stavu?
A u nás v rodině máme také BMW 328 bůhví z kerýho roku a jako luxusní auto mi to opravdu nepřijde, což ovšem může být dáno zájmem majitele o cool hi-fi, míst toho, aby si dal do pořádku na volnoběh kašlající motor.
Píšu to tady dost často: Problémem u kdysi luxusních aut nebývá pořizovací cena, ta bývá skutečně směšná, ale může se stát, že servis dost vleze do peněz. Mám kolegu s E90 (318) a ten navštěvuje autorizovaný servis, a to jsou pane částky, jen třeba za přehození a uskladnění gum...
Můžete oponovat, že si servis řešíte alternativně, pak ano pro fandu může být 10-ti leté BMW prima výzva, ale pro člověka, který potřebuje jezdit a v případě poruchy to šoupne do servisu a na radu, co vlastně koupit píše nedostatečně strukturovaný dotaz na obecný server, kde dostane zadarmo jakoukoliv odpověď, pro takového člověka nemusí být BMW dobrou volbou přes veškeré adorace.
reagovat
BMW528i
počet příspěvků372
datum registrace07.01.2013
Úterý 22.10.2013 19:22, RE: Re: Na dálnice..
David V napsal:
free78 napsal:
BMW528i napsal:
free78 napsal:
x.IceMan.x napsal:
Hele, každej inteligentní člověk ví, že nemůžeš kvůli jednomu kusu hodnotit celou značku. Já a lidi v okolí máme dost zkušeností s se značkama Ford a VW a vím svoje...a to už dál dokola opakovat nebudu. Ja sem vůbec neřekl že Ford nebo VW je lepší než BMW, ale že BMW je proste prémiová značka a kdo na to má a vyhovuje mu to, at si to koupí, nekrtituju BMW ale tvy nazory. A tve názory na ostatní značky jsou úplně zcestný...chápu,fanoušek BMW a nic jinyho pro tebe není auto, tak pomlouvat, pomlouvat a pomlouvat..... A koupit staršího Bavoraka a narvat do něj plyn, v tom moc logiku nevidim. A pokud pán hledá auto do 140 000Kč tak si nemyslím že by se vyžíval v premiovkách. Jo holt kazdej nema na to si vozit zadek v bavoraku a mondeo mit jako pracovni auto na stavbu. Viděl sem už používat i lepší auta jako pracovní, novejší, prorezlá atd ..... Jak píše David V ... proste vždy se objeví zoufalec na kteryho nemá cenu reagovat, takže tímto končím. Já za sebe bych doporučil Mondeo 2,0TDCI, A4 1,9TDI, Passat 1,9TDI, A4 1,9TDI .... z těchto 3 si všechny vyzkoušet, projet se a vybrat co vyhovuje ;)
Denně provozuju BMW 523, které mne přišlo včetně ponákupního servisu na cca 75 tis Kč. Řeči o "prémiovosti" a nemožnosti si "prémiovku" dovolit jsou jen kecy lidí co s těmito vozy nemají žádnou zkušenost. Náhradní díly na E39 jsou některé levnější než na Octavii, v případě použitých dílů z vrakovišt dokonce nesrovnatelně levnější.
Plně souhlasím, nejde o to jestli je to premijovka nebo ne, ale jde o to, že to jsou auta stavěná na dlouhé cesty po dálnicích, ale někdo to tady nedokáže pochopit. provozní náklady jsou opravdu naprosto normální, já mám na e39 najeto za 2 roky 60tkm a se všemi náklady i pořízení jsem kolem 100t, navíc mám dlouhodobou spotřebu 11,6LPG kombinace město dálníce a někdy vlek 2t.
Stejně předpokládám, že je jen otázkou času, než nám to zde v diskuzi někdo nandá ve smyslu že - máme oba starej vojetej pelech od BMW za pár korun a děláme machry. Všiml jsem si toho už vicekrát. BMW je pro lidi kteří je nevlastní symbolem luxusu. Když se takový člověk doví, že to velké zlé BMW stálo zlomek co jeho vlastní auto, okamžitě přejde do protiútoku. Mno jo pelech po kolotočářích... Kolik ti ta 528 žere na benzín? Mě ta 523 v létě mimo město tak 8, město 10 až 12. Průměr v létě mám kolem 9 (60/40 město vs. mimo město). V zimě o cca půl litru více.
Jsem dalek toho se navéžet do jiných aut. To je doména jiných, ale stejně mi to nedá a zeptám se: Kde to servisujete a nevěřím tom, že by po létech nic nodešlo degradací materiálu, typické jsou pak plastové díly, jako jsou krytky, drobné mechanismy, apod. Kde sháníte tyhle věci pro udržení auta ve 100-pro stavu? A u nás v rodině máme také BMW 328 bůhví z kerýho roku a jako luxusní auto mi to opravdu nepřijde, což ovšem může být dáno zájmem majitele o cool hi-fi, míst toho, aby si dal do pořádku na volnoběh kašlající motor. Píšu to tady dost často: Problémem u kdysi luxusních aut nebývá pořizovací cena, ta bývá skutečně směšná, ale může se stát, že servis dost vleze do peněz. Mám kolegu s E90 (318) a ten navštěvuje autorizovaný servis, a to jsou pane částky, jen třeba za přehození a uskladnění gum... Můžete oponovat, že si servis řešíte alternativně, pak ano pro fandu může být 10-ti leté BMW prima výzva, ale pro člověka, který potřebuje jezdit a v případě poruchy to šoupne do servisu a na radu, co vlastně koupit píše nedostatečně strukturovaný dotaz na obecný server, kde dostane zadarmo jakoukoliv odpověď, pro takového člověka nemusí být BMW dobrou volbou přes veškeré adorace.



Servisuju v neautorizovaným servisu specializovaným na BMW (mají originál BMW diagnostiku, přístup do dat BMW, hodně zkušeností atd) za hodinu práce platím cca 300kč při dodržení normohodin BMW.
Díly jsou opravdu srovnatelně drahé jako na ostatní auta (náprava vyjde cca na dvjonásobek co octavia - je 2x tolik ramen, ale beru díly Lömfeder nebo TRW, brzdy ATE) na e39 jsem měl nápravu bez vůlí při koupi a po 60 tkm je pořád stejná, na e60 je dělal známý od kterého jsem auto koupil poprvé ve 230tkm takže taky bezproblémů (zbyl jeden čep řízení a ten mě stál i s geometrií a zadníma destičkama necelé 4000kč). žádné závady, jako něco upadlého drnčícího prasklého jsem nikdy neřešil (kromě nárazníků na e39 když do mě vrazila paní - zadní starší 500 přední nový i s mřížkama 2500 mlhovky 1000kč obě nové, přední světla halogen starší 800kus), žádné další věci co by odešli stárnutím jsem neměnil (u e39 odchází někdy chladič stárnutím pokud se nevyčistí prach, tak koroduje - vodní 2500 a klima 2000 nový) auto dávám do servisu když je něco potřeba jezdím cca 30tkm ročně a jsem přes týden pracovně mimo domov, takže nemám čas to řešit v garáži. U BMW se opravdu neplatí za premiovost, ale za kvalitu, e39 jsem kupoval se 160tkm a byla o 200tkm stočená, já najel dalších 60tkm tzn. najeto 420tkm.
Jinak v autorizovaném servisu jsem byl v práci s poslední 5er na výměně zadních brzd komplet i s prací 10tis + dph. Věřím že výměna kol s uskladněním bude drahá, za to uskladnění si vezmou hodně.
Jak píšete 328i bude bude nejspíš e36 vyráběná 1990-2000 je spíše sportovně laděn než na komfort a hodně záleží na stavu auta. zkuste se někdy svézt v e39 528i a uznáte že auto za tu cenu nabízí opravdu hodně muziky.

jinak jestli jste to pochopili, jako hanění Mondea, tak se omlouvám, nemám za potřebí nějaké auto shazovat a věřím, že s ním je někdo spokojený, ale já mám špatnou zkušenost a napsal jsem jen tazateli odpověď dle svého názoru. fordy se mi na pohled i líbí dokonce jsem měl první auto escorta, ale zkušenost je horší (escort stáří 8 let 140-170tkm - komplet brzdy 15t, vstřik 5t koroze 10t, focus I- 0-7let 0-50tkm - výfuk brzdy, brzdové potrubí, koroze zadní náprava, závada elektroniky, focus I fl - 0-100tkm 0-8let - výfuk brzdy, brzdové potrubí, koroze, závada elektroniky, vyteklé servo, modeo III benzín ojnice ven + koroze, mondeo III diesl turbo koroze )
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Středa 23.10.2013 09:51, RE: Re: Na dálnice..
BMW528i napsal:
David V napsal:
free78 napsal:
BMW528i napsal:
free78 napsal:
x.IceMan.x napsal:
Hele, každej inteligentní člověk ví, že nemůžeš kvůli jednomu kusu hodnotit celou značku. Já a lidi v okolí máme dost zkušeností s se značkama Ford a VW a vím svoje...a to už dál dokola opakovat nebudu. Ja sem vůbec neřekl že Ford nebo VW je lepší než BMW, ale že BMW je proste prémiová značka a kdo na to má a vyhovuje mu to, at si to koupí, nekrtituju BMW ale tvy nazory. A tve názory na ostatní značky jsou úplně zcestný...chápu,fanoušek BMW a nic jinyho pro tebe není auto, tak pomlouvat, pomlouvat a pomlouvat..... A koupit staršího Bavoraka a narvat do něj plyn, v tom moc logiku nevidim. A pokud pán hledá auto do 140 000Kč tak si nemyslím že by se vyžíval v premiovkách. Jo holt kazdej nema na to si vozit zadek v bavoraku a mondeo mit jako pracovni auto na stavbu. Viděl sem už používat i lepší auta jako pracovní, novejší, prorezlá atd ..... Jak píše David V ... proste vždy se objeví zoufalec na kteryho nemá cenu reagovat, takže tímto končím. Já za sebe bych doporučil Mondeo 2,0TDCI, A4 1,9TDI, Passat 1,9TDI, A4 1,9TDI .... z těchto 3 si všechny vyzkoušet, projet se a vybrat co vyhovuje ;)
Denně provozuju BMW 523, které mne přišlo včetně ponákupního servisu na cca 75 tis Kč. Řeči o "prémiovosti" a nemožnosti si "prémiovku" dovolit jsou jen kecy lidí co s těmito vozy nemají žádnou zkušenost. Náhradní díly na E39 jsou některé levnější než na Octavii, v případě použitých dílů z vrakovišt dokonce nesrovnatelně levnější.
Plně souhlasím, nejde o to jestli je to premijovka nebo ne, ale jde o to, že to jsou auta stavěná na dlouhé cesty po dálnicích, ale někdo to tady nedokáže pochopit. provozní náklady jsou opravdu naprosto normální, já mám na e39 najeto za 2 roky 60tkm a se všemi náklady i pořízení jsem kolem 100t, navíc mám dlouhodobou spotřebu 11,6LPG kombinace město dálníce a někdy vlek 2t.
Stejně předpokládám, že je jen otázkou času, než nám to zde v diskuzi někdo nandá ve smyslu že - máme oba starej vojetej pelech od BMW za pár korun a děláme machry. Všiml jsem si toho už vicekrát. BMW je pro lidi kteří je nevlastní symbolem luxusu. Když se takový člověk doví, že to velké zlé BMW stálo zlomek co jeho vlastní auto, okamžitě přejde do protiútoku. Mno jo pelech po kolotočářích... Kolik ti ta 528 žere na benzín? Mě ta 523 v létě mimo město tak 8, město 10 až 12. Průměr v létě mám kolem 9 (60/40 město vs. mimo město). V zimě o cca půl litru více.
Jsem dalek toho se navéžet do jiných aut. To je doména jiných, ale stejně mi to nedá a zeptám se: Kde to servisujete a nevěřím tom, že by po létech nic nodešlo degradací materiálu, typické jsou pak plastové díly, jako jsou krytky, drobné mechanismy, apod. Kde sháníte tyhle věci pro udržení auta ve 100-pro stavu? A u nás v rodině máme také BMW 328 bůhví z kerýho roku a jako luxusní auto mi to opravdu nepřijde, což ovšem může být dáno zájmem majitele o cool hi-fi, míst toho, aby si dal do pořádku na volnoběh kašlající motor. Píšu to tady dost často: Problémem u kdysi luxusních aut nebývá pořizovací cena, ta bývá skutečně směšná, ale může se stát, že servis dost vleze do peněz. Mám kolegu s E90 (318) a ten navštěvuje autorizovaný servis, a to jsou pane částky, jen třeba za přehození a uskladnění gum... Můžete oponovat, že si servis řešíte alternativně, pak ano pro fandu může být 10-ti leté BMW prima výzva, ale pro člověka, který potřebuje jezdit a v případě poruchy to šoupne do servisu a na radu, co vlastně koupit píše nedostatečně strukturovaný dotaz na obecný server, kde dostane zadarmo jakoukoliv odpověď, pro takového člověka nemusí být BMW dobrou volbou přes veškeré adorace.
Servisuju v neautorizovaným servisu specializovaným na BMW (mají originál BMW diagnostiku, přístup do dat BMW, hodně zkušeností atd) za hodinu práce platím cca 300kč při dodržení normohodin BMW. Díly jsou opravdu srovnatelně drahé jako na ostatní auta (náprava vyjde cca na dvjonásobek co octavia - je 2x tolik ramen, ale beru díly Lömfeder nebo TRW, brzdy ATE) na e39 jsem měl nápravu bez vůlí při koupi a po 60 tkm je pořád stejná, na e60 je dělal známý od kterého jsem auto koupil poprvé ve 230tkm takže taky bezproblémů (zbyl jeden čep řízení a ten mě stál i s geometrií a zadníma destičkama necelé 4000kč). žádné závady, jako něco upadlého drnčícího prasklého jsem nikdy neřešil (kromě nárazníků na e39 když do mě vrazila paní - zadní starší 500 přední nový i s mřížkama 2500 mlhovky 1000kč obě nové, přední světla halogen starší 800kus), žádné další věci co by odešli stárnutím jsem neměnil (u e39 odchází někdy chladič stárnutím pokud se nevyčistí prach, tak koroduje - vodní 2500 a klima 2000 nový) auto dávám do servisu když je něco potřeba jezdím cca 30tkm ročně a jsem přes týden pracovně mimo domov, takže nemám čas to řešit v garáži. U BMW se opravdu neplatí za premiovost, ale za kvalitu, e39 jsem kupoval se 160tkm a byla o 200tkm stočená, já najel dalších 60tkm tzn. najeto 420tkm.Jinak v autorizovaném servisu jsem byl v práci s poslední 5er na výměně zadních brzd komplet i s prací 10tis + dph. Věřím že výměna kol s uskladněním bude drahá, za to uskladnění si vezmou hodně.Jak píšete 328i bude bude nejspíš e36 vyráběná 1990-2000 je spíše sportovně laděn než na komfort a hodně záleží na stavu auta. zkuste se někdy svézt v e39 528i a uznáte že auto za tu cenu nabízí opravdu hodně muziky.jinak jestli jste to pochopili, jako hanění Mondea, tak se omlouvám, nemám za potřebí nějaké auto shazovat a věřím, že s ním je někdo spokojený, ale já mám špatnou zkušenost a napsal jsem jen tazateli odpověď dle svého názoru. fordy se mi na pohled i líbí dokonce jsem měl první auto escorta, ale zkušenost je horší (escort stáří 8 let 140-170tkm - komplet brzdy 15t, vstřik 5t koroze 10t, focus I- 0-7let 0-50tkm - výfuk brzdy, brzdové potrubí, koroze zadní náprava, závada elektroniky, focus I fl - 0-100tkm 0-8let - výfuk brzdy, brzdové potrubí, koroze, závada elektroniky, vyteklé servo, modeo III benzín ojnice ven + koroze, mondeo III diesl turbo koroze )


Rozumím. Tady jde o to poukázat na fakt, že ne každé BMW za 140 tisíc bude dobrá volba právě proto, že mají najeté třeba k 1/2 milionu, a to už může stírat kvalitativní a technologický náskok oproti výrazně mladšímu zástupci stejné třídy z low-end segmentu. To je celé, co se tím chtělo říct. A musím říct, že 300 Kč/Nh je hodně lidová cena, nechápu, jak z toho zaplatí nájem, energie a pracovníka. Kde je tento ráj na Zemi? To mají kluci tu dílnu jako hobby...
A co se týká dílů, to je jasné, tam jsou ceny z druhovýroby srovnatelné s běžnou produkcí, ale problémem můžou být ty různé nepozorné paní, které zničí něco, co se v druhovýrobě koupit nedá, a tam to člověk nemá v rukách.
Za podobné peníze, jako je v dotaze jsem koupil Mondeo se 125 tkm a podle servisky a ostatních ukazatelů na autě zřejmě nestočené. Na podvozek jsem šahal jen z důvodu, že byl snížený a já to nechtěl a výměna mě stála asi 20 tKč v originále v autor. servisu se vším, co k tomu patří. Během 50-ti tisíc km jsem neřešil nic drahého, co by se stářím/opotřebováním porouchalo ani nic, kvůli čemu by auto nejelo nebo nemohlo jet (třeba chladiče).
Věřím, že třeba já bych si mohl BMW za 140 tisíc pořídit se svým limitovaným rozhledem, protože bych si dokázal s některými opravami poradit a nebyl úplně závislý na servisu (jakémkoliv), ale radit to nezkušenému prostě nemohu.
reagovat
free78
počet příspěvků300
datum registrace19.09.2008
Středa 23.10.2013 09:55, RE: Re: Na dálnice..
David V napsal:
free78 napsal:
BMW528i napsal:
free78 napsal:
x.IceMan.x napsal:
Hele, každej inteligentní člověk ví, že nemůžeš kvůli jednomu kusu hodnotit celou značku. Já a lidi v okolí máme dost zkušeností s se značkama Ford a VW a vím svoje...a to už dál dokola opakovat nebudu. Ja sem vůbec neřekl že Ford nebo VW je lepší než BMW, ale že BMW je proste prémiová značka a kdo na to má a vyhovuje mu to, at si to koupí, nekrtituju BMW ale tvy nazory. A tve názory na ostatní značky jsou úplně zcestný...chápu,fanoušek BMW a nic jinyho pro tebe není auto, tak pomlouvat, pomlouvat a pomlouvat..... A koupit staršího Bavoraka a narvat do něj plyn, v tom moc logiku nevidim. A pokud pán hledá auto do 140 000Kč tak si nemyslím že by se vyžíval v premiovkách. Jo holt kazdej nema na to si vozit zadek v bavoraku a mondeo mit jako pracovni auto na stavbu. Viděl sem už používat i lepší auta jako pracovní, novejší, prorezlá atd ..... Jak píše David V ... proste vždy se objeví zoufalec na kteryho nemá cenu reagovat, takže tímto končím. Já za sebe bych doporučil Mondeo 2,0TDCI, A4 1,9TDI, Passat 1,9TDI, A4 1,9TDI .... z těchto 3 si všechny vyzkoušet, projet se a vybrat co vyhovuje ;)
Denně provozuju BMW 523, které mne přišlo včetně ponákupního servisu na cca 75 tis Kč. Řeči o "prémiovosti" a nemožnosti si "prémiovku" dovolit jsou jen kecy lidí co s těmito vozy nemají žádnou zkušenost. Náhradní díly na E39 jsou některé levnější než na Octavii, v případě použitých dílů z vrakovišt dokonce nesrovnatelně levnější.
Plně souhlasím, nejde o to jestli je to premijovka nebo ne, ale jde o to, že to jsou auta stavěná na dlouhé cesty po dálnicích, ale někdo to tady nedokáže pochopit. provozní náklady jsou opravdu naprosto normální, já mám na e39 najeto za 2 roky 60tkm a se všemi náklady i pořízení jsem kolem 100t, navíc mám dlouhodobou spotřebu 11,6LPG kombinace město dálníce a někdy vlek 2t.
Stejně předpokládám, že je jen otázkou času, než nám to zde v diskuzi někdo nandá ve smyslu že - máme oba starej vojetej pelech od BMW za pár korun a děláme machry. Všiml jsem si toho už vicekrát. BMW je pro lidi kteří je nevlastní symbolem luxusu. Když se takový člověk doví, že to velké zlé BMW stálo zlomek co jeho vlastní auto, okamžitě přejde do protiútoku. Mno jo pelech po kolotočářích... Kolik ti ta 528 žere na benzín? Mě ta 523 v létě mimo město tak 8, město 10 až 12. Průměr v létě mám kolem 9 (60/40 město vs. mimo město). V zimě o cca půl litru více.
Jsem dalek toho se navéžet do jiných aut. To je doména jiných, ale stejně mi to nedá a zeptám se: Kde to servisujete a nevěřím tom, že by po létech nic nodešlo degradací materiálu, typické jsou pak plastové díly, jako jsou krytky, drobné mechanismy, apod. Kde sháníte tyhle věci pro udržení auta ve 100-pro stavu? A u nás v rodině máme také BMW 328 bůhví z kerýho roku a jako luxusní auto mi to opravdu nepřijde, což ovšem může být dáno zájmem majitele o cool hi-fi, míst toho, aby si dal do pořádku na volnoběh kašlající motor. Píšu to tady dost často: Problémem u kdysi luxusních aut nebývá pořizovací cena, ta bývá skutečně směšná, ale může se stát, že servis dost vleze do peněz. Mám kolegu s E90 (318) a ten navštěvuje autorizovaný servis, a to jsou pane částky, jen třeba za přehození a uskladnění gum... Můžete oponovat, že si servis řešíte alternativně, pak ano pro fandu může být 10-ti leté BMW prima výzva, ale pro člověka, který potřebuje jezdit a v případě poruchy to šoupne do servisu a na radu, co vlastně koupit píše nedostatečně strukturovaný dotaz na obecný server, kde dostane zadarmo jakoukoliv odpověď, pro takového člověka nemusí být BMW dobrou volbou přes veškeré adorace.


Co se týče drobných dílů a krytek - já jsem měnil zatím jen plastový díl zrcátka. Zrcátko se skládá ze dvou plastových dílů, jeden je lakovaný (ten ne) a druhý nelakovaný černý. Díl jsem kupoval primo v autosalonu BMW. Cena byla něco kolem 250Kč za originální díl. Přehodil jsem si to za pomocí šroubováku sám asi za 30 minut bez předchozí znalosti a zkušeností se zrcátkama BMW.

Dále jsem měl "vysleplé" obě přední vyhřívaná samostmívací zrcátka. Koupil jsem neoriginální náhradní díl. Zrcátko by kluci z tchaiwanu zvládnout mohli ne? Cena za vyhřívané, ale bohužel ne samostmívací (tuto fci jsem oželel) byla cca 250 Kč za kus. Přehozeno svépomocí.

Potom jsem nebyl spokojen se slepnutím předním světlometů. To se týká všech vozů které již nemají skleněné ale plexisklové přední světlomety. Zkoušel jsem to rozlešťovat, bylo to sice o moc lepší, ale ne dokonalé.
Koupil jsem proto přední část světlometu (u BMW lze světlomet rozebrat/rozcvaknout na přední cast obsahující to plexisklo + rozptylové skla a druhou, zadní část s veškerou elektronikou, objímkama atd. Jde toto u jiného výrobce? Dle mne asi ne...). Opět šlo o neoriginální díl z Tchaiwanu. Měl jsem obavy z přenosti dílu a z kvality, nicméně obavy jsou zažehnány, díl je kvalitní, na první pohled v podstatě nerozeznatelný od originálu. Cena 1000 korun za kus. Auto nyní vypadá jako s novými světlomety, přitom světelné vlastnosti odpovídají novému originálnímu světlu (parabola, xenon, atd. nebyly měněny).

Nakonec jsem měnil plynokapalinové vzpěry zadních dveří (kombi) a take plynokapalinové vzpěry okna zadních dveří. Celkem jsou tam tedy 4 vzpěry. Menší co umožňují zvedat samostatně zadní okno jsem koupil neorigo za 350 kč za kus (origo jsou po cca 1000,-). Vzpěry zadních dveří v neorigo nejsou, tam jsem musel jít do originálu (1600N) kde je cena 1450,- Kč za kus. Zajímavé je technické řešení, kdy jsou všechny 4 vzpěry schované pod stropním tapecírungen, takže nejsou vidět (pro jejich výměnu ale není třeba tapecírung demontovat).

Co nezvládnu sám, to dělá jeden známej co má autoservis. Cena 250Kč na hodinu. Obavy a předpoklady, že BMW bude nějak servisně jiné, že automechanik naprvní moment nepochopí jak to či ono spravit jsou vyloučeny. Žádný takový chyták tam není! To si lze užít v některých francouzských (pamatujete si ještě někdo na OLTCITa?) a některých italských vozech (zkuste vyměnit pilový filtr u AR147 - to si užijete legraci).

Čili náhradní díly na BMW E39 jak kopie, tak originály jsou cenově velmi přijatelné, co by mohlo být drahé je servisní práce v originál autosalonu BMW (pokud je mi známo tak si účtují 1200Kč na hodinu), nicméně proč by tam kdo nechával spravovat starou ojetinu?

EDIT:
Teď si ještě uvědomuju - měnil jsem ještě vysokonapěťovou cívku (na každý válec je jedna samostatná). Cena za díl BOSCH byla 700,-Kč při nákupu mimo originál autosalon. Ten stejný díl od BOSCHe přímo v autosalonu BMW mají za cca 1100,-Kč.
Při výměně jsem si všiml, že jak je plastový dekl motoru, tak matice které ho drží jsou zakrytkovány takovýma plastováma krytkama. Jedna z těch krytek byla naprasklá. Koupil jsem novou originální krytku v autosalonu BMW za 42,- Kč.

Co se týče diagnostiky (načtení chyb), mám svou vlastní universální diagnostiku (cena cca 350,- Kč na aukro za novou), tak i BMW diagnostiku (cca 700,- na aukro za použitou). Diagnostikuju si to sám. Baví mne to.
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Středa 23.10.2013 10:27, RE: Re: Na dálnice..
free78 napsal:
David V napsal:
Jsem dalek toho se navéžet do jiných aut. To je doména jiných, ale stejně mi to nedá a zeptám se: Kde to servisujete a nevěřím tom, že by po létech nic nodešlo degradací materiálu, typické jsou pak plastové díly, jako jsou krytky, drobné mechanismy, apod. Kde sháníte tyhle věci pro udržení auta ve 100-pro stavu? A u nás v rodině máme také BMW 328 bůhví z kerýho roku a jako luxusní auto mi to opravdu nepřijde, což ovšem může být dáno zájmem majitele o cool hi-fi, míst toho, aby si dal do pořádku na volnoběh kašlající motor. Píšu to tady dost často: Problémem u kdysi luxusních aut nebývá pořizovací cena, ta bývá skutečně směšná, ale může se stát, že servis dost vleze do peněz. Mám kolegu s E90 (318) a ten navštěvuje autorizovaný servis, a to jsou pane částky, jen třeba za přehození a uskladnění gum... Můžete oponovat, že si servis řešíte alternativně, pak ano pro fandu může být 10-ti leté BMW prima výzva, ale pro člověka, který potřebuje jezdit a v případě poruchy to šoupne do servisu a na radu, co vlastně koupit píše nedostatečně strukturovaný dotaz na obecný server, kde dostane zadarmo jakoukoliv odpověď, pro takového člověka nemusí být BMW dobrou volbou přes veškeré adorace.
Co se týče drobných dílů a krytek - já jsem měnil zatím jen plastový díl zrcátka. Zrcátko se skládá ze dvou plastových dílů, jeden je lakovaný (ten ne) a druhý nelakovaný černý. Díl jsem kupoval primo v autosalonu BMW. Cena byla něco kolem 250Kč za originální díl. Přehodil jsem si to za pomocí šroubováku sám asi za 30 minut bez předchozí znalosti a zkušeností se zrcátkama BMW. Dále jsem měl "vysleplé" obě přední vyhřívaná samostmívací zrcátka. Koupil jsem neoriginální náhradní díl. Zrcátko by kluci z tchaiwanu zvládnout mohli ne? Cena za vyhřívané, ale bohužel ne samostmívací (tuto fci jsem oželel) byla cca 250 Kč za kus. Přehozeno svépomocí. Potom jsem nebyl spokojen se slepnutím předním světlometů. To se týká všech vozů které již nemají skleněné ale plexisklové přední světlomety. Zkoušel jsem to rozlešťovat, bylo to sice o moc lepší, ale ne dokonalé. Koupil jsem proto přední část světlometu (u BMW lze světlomet rozebrat/rozcvaknout na přední cast obsahující to plexisklo + rozptylové skla a druhou, zadní část s veškerou elektronikou, objímkama atd. Jde toto u jiného výrobce? Dle mne asi ne...). Opět šlo o neoriginální díl z Tchaiwanu. Měl jsem obavy z přenosti dílu a z kvality, nicméně obavy jsou zažehnány, díl je kvalitní, na první pohled v podstatě nerozeznatelný od originálu. Cena 1000 korun za kus. Auto nyní vypadá jako s novými světlomety, přitom světelné vlastnosti odpovídají novému originálnímu světlu (parabola, xenon, atd. nebyly měněny). Nakonec jsem měnil plynokapalinové vzpěry zadních dveří (kombi) a take plynokapalinové vzpěry okna zadních dveří. Celkem jsou tam tedy 4 vzpěry. Menší co umožňují zvedat samostatně zadní okno jsem koupil neorigo za 350 kč za kus (origo jsou po cca 1000,-). Vzpěry zadních dveří v neorigo nejsou, tam jsem musel jít do originálu (1600N) kde je cena 1450,- Kč za kus. Zajímavé je technické řešení, kdy jsou všechny 4 vzpěry schované pod stropním tapecírungen, takže nejsou vidět (pro jejich výměnu ale není třeba tapecírung demontovat). Co nezvládnu sám, to dělá jeden známej co má autoservis. Cena 250Kč na hodinu. Obavy a předpoklady, že BMW bude nějak servisně jiné, že automechanik naprvní moment nepochopí jak to či ono spravit jsou vyloučeny. Žádný takový chyták tam není! To si lze užít v některých francouzských (pamatujete si ještě někdo na OLTCITa?) a některých italských vozech (zkuste vyměnit pilový filtr u AR147 - to si užijete legraci). Čili náhradní díly na BMW E39 jak kopie, tak originály jsou cenově velmi přijatelné, co by mohlo být drahé je servisní práce v originál autosalonu BMW (pokud je mi známo tak si účtují 1200Kč na hodinu), nicméně proč by tam kdo nechával spravovat starou ojetinu? EDIT: Teď si ještě uvědomuju - měnil jsem ještě vysokonapěťovou cívku (na každý válec je jedna samostatná). Cena za díl BOSCH byla 700,-Kč při nákupu mimo originál autosalon. Ten stejný díl od BOSCHe přímo v autosalonu BMW mají za cca 1100,-Kč. Při výměně jsem si všiml, že jak je plastový dekl motoru, tak matice které ho drží jsou zakrytkovány takovýma plastováma krytkama. Jedna z těch krytek byla naprasklá. Koupil jsem novou originální krytku v autosalonu BMW za 42,- Kč. Co se týče diagnostiky (načtení chyb), mám svou vlastní universální diagnostiku (cena cca 350,- Kč na aukro za novou), tak i BMW diagnostiku (cca 700,- na aukro za použitou). Diagnostikuju si to sám. Baví mne to.


No a jsme přesně u toho, o čem mluvím. Většinu sám a kdyžtak mám známého, co je filantrop...
Ale člověku z davu tohle prostě radit nelze.
Apropos, koukl jsem na nabídky a srovnal třeba to Mondeo s 5er vše v benzínu do 150-ti tisíc a poměr nabízených aut je 4:1, přičemž Mondeo je průměrně o 4 roky mladší a má dle inzerátů méně najeto.
reagovat
free78
počet příspěvků300
datum registrace19.09.2008
Středa 23.10.2013 10:43, RE: Re: Na dálnice..
David V napsal:
No a jsme přesně u toho, o čem mluvím. Většinu sám a kdyžtak mám známého, co je filantrop... Ale člověku z davu tohle prostě radit nelze. Apropos, koukl jsem na nabídky a srovnal třeba to Mondeo s 5er vše v benzínu do 150-ti tisíc a poměr nabízených aut je 4:1, přičemž Mondeo je průměrně o 4 roky mladší a má dle inzerátů méně najeto.


Když jsem sháněl auto a nakonec si vybral BMW E39, tak Ford Mondeo byl jedním z kandidátů. Bodužel za cenu do cca 70 tis. se v okolí nevyskytovalo ani jedno s benzínovým šestiválcem, které by nemělo stočený tachometr. U BMW možná dílem náhody, se takové vyskytlo a proto ho mám.
=> Kdo požaduje velké pohodlné auto "se šesti", ani s BMW E39 chybu neudělá.
E39 bude mít ve srovnání s FM ještě o kousek lepší jízdní vlastnosti (a kvalitnější interiér), výměnou za dražší údržbu složitějšího podvozku. Jen vepředu máme 2+2 hliníková ramena, která pokud koupíme kvalitní, značková od TRW např. přijdou na cca 1500,- Kč na kus (nebo za cca 2000,- za všechny v kvalitě Horst Fuchs China).
reagovat
BMW528i
počet příspěvků372
datum registrace07.01.2013
Středa 23.10.2013 11:09, RE: Re: Na dálnice..
David V napsal:
free78 napsal:
David V napsal:
Jsem dalek toho se navéžet do jiných aut. To je doména jiných, ale stejně mi to nedá a zeptám se: Kde to servisujete a nevěřím tom, že by po létech nic nodešlo degradací materiálu, typické jsou pak plastové díly, jako jsou krytky, drobné mechanismy, apod. Kde sháníte tyhle věci pro udržení auta ve 100-pro stavu? A u nás v rodině máme také BMW 328 bůhví z kerýho roku a jako luxusní auto mi to opravdu nepřijde, což ovšem může být dáno zájmem majitele o cool hi-fi, míst toho, aby si dal do pořádku na volnoběh kašlající motor. Píšu to tady dost často: Problémem u kdysi luxusních aut nebývá pořizovací cena, ta bývá skutečně směšná, ale může se stát, že servis dost vleze do peněz. Mám kolegu s E90 (318) a ten navštěvuje autorizovaný servis, a to jsou pane částky, jen třeba za přehození a uskladnění gum... Můžete oponovat, že si servis řešíte alternativně, pak ano pro fandu může být 10-ti leté BMW prima výzva, ale pro člověka, který potřebuje jezdit a v případě poruchy to šoupne do servisu a na radu, co vlastně koupit píše nedostatečně strukturovaný dotaz na obecný server, kde dostane zadarmo jakoukoliv odpověď, pro takového člověka nemusí být BMW dobrou volbou přes veškeré adorace.
Co se týče drobných dílů a krytek - já jsem měnil zatím jen plastový díl zrcátka. Zrcátko se skládá ze dvou plastových dílů, jeden je lakovaný (ten ne) a druhý nelakovaný černý. Díl jsem kupoval primo v autosalonu BMW. Cena byla něco kolem 250Kč za originální díl. Přehodil jsem si to za pomocí šroubováku sám asi za 30 minut bez předchozí znalosti a zkušeností se zrcátkama BMW. Dále jsem měl "vysleplé" obě přední vyhřívaná samostmívací zrcátka. Koupil jsem neoriginální náhradní díl. Zrcátko by kluci z tchaiwanu zvládnout mohli ne? Cena za vyhřívané, ale bohužel ne samostmívací (tuto fci jsem oželel) byla cca 250 Kč za kus. Přehozeno svépomocí. Potom jsem nebyl spokojen se slepnutím předním světlometů. To se týká všech vozů které již nemají skleněné ale plexisklové přední světlomety. Zkoušel jsem to rozlešťovat, bylo to sice o moc lepší, ale ne dokonalé. Koupil jsem proto přední část světlometu (u BMW lze světlomet rozebrat/rozcvaknout na přední cast obsahující to plexisklo + rozptylové skla a druhou, zadní část s veškerou elektronikou, objímkama atd. Jde toto u jiného výrobce? Dle mne asi ne...). Opět šlo o neoriginální díl z Tchaiwanu. Měl jsem obavy z přenosti dílu a z kvality, nicméně obavy jsou zažehnány, díl je kvalitní, na první pohled v podstatě nerozeznatelný od originálu. Cena 1000 korun za kus. Auto nyní vypadá jako s novými světlomety, přitom světelné vlastnosti odpovídají novému originálnímu světlu (parabola, xenon, atd. nebyly měněny). Nakonec jsem měnil plynokapalinové vzpěry zadních dveří (kombi) a take plynokapalinové vzpěry okna zadních dveří. Celkem jsou tam tedy 4 vzpěry. Menší co umožňují zvedat samostatně zadní okno jsem koupil neorigo za 350 kč za kus (origo jsou po cca 1000,-). Vzpěry zadních dveří v neorigo nejsou, tam jsem musel jít do originálu (1600N) kde je cena 1450,- Kč za kus. Zajímavé je technické řešení, kdy jsou všechny 4 vzpěry schované pod stropním tapecírungen, takže nejsou vidět (pro jejich výměnu ale není třeba tapecírung demontovat). Co nezvládnu sám, to dělá jeden známej co má autoservis. Cena 250Kč na hodinu. Obavy a předpoklady, že BMW bude nějak servisně jiné, že automechanik naprvní moment nepochopí jak to či ono spravit jsou vyloučeny. Žádný takový chyták tam není! To si lze užít v některých francouzských (pamatujete si ještě někdo na OLTCITa?) a některých italských vozech (zkuste vyměnit pilový filtr u AR147 - to si užijete legraci). Čili náhradní díly na BMW E39 jak kopie, tak originály jsou cenově velmi přijatelné, co by mohlo být drahé je servisní práce v originál autosalonu BMW (pokud je mi známo tak si účtují 1200Kč na hodinu), nicméně proč by tam kdo nechával spravovat starou ojetinu? EDIT: Teď si ještě uvědomuju - měnil jsem ještě vysokonapěťovou cívku (na každý válec je jedna samostatná). Cena za díl BOSCH byla 700,-Kč při nákupu mimo originál autosalon. Ten stejný díl od BOSCHe přímo v autosalonu BMW mají za cca 1100,-Kč. Při výměně jsem si všiml, že jak je plastový dekl motoru, tak matice které ho drží jsou zakrytkovány takovýma plastováma krytkama. Jedna z těch krytek byla naprasklá. Koupil jsem novou originální krytku v autosalonu BMW za 42,- Kč. Co se týče diagnostiky (načtení chyb), mám svou vlastní universální diagnostiku (cena cca 350,- Kč na aukro za novou), tak i BMW diagnostiku (cca 700,- na aukro za použitou). Diagnostikuju si to sám. Baví mne to.
No a jsme přesně u toho, o čem mluvím. Většinu sám a kdyžtak mám známého, co je filantrop... Ale člověku z davu tohle prostě radit nelze. Apropos, koukl jsem na nabídky a srovnal třeba to Mondeo s 5er vše v benzínu do 150-ti tisíc a poměr nabízených aut je 4:1, přičemž Mondeo je průměrně o 4 roky mladší a má dle inzerátů méně najeto.


Jsme u toho, že pokud člověk nezvládne vyměnít kryt zrcátka na bmw, nezvládne to ani na mondeu, a když přijedete do třebíče, kde je ten ráj na zemi se servisem kde si berou 300/hod, tak vám vymění kryt zrcátka za asi 0,1hod na bmw i na mondeu, takže je to uplně jedno. je to jako když neumí člověk dát rezervu na bmw nevymění ji ani u mondea. mndeo je sice o 4 roky novější, ale technologicky bych ho přirovnal k povedené modelové řadě e34 ze začátku 90tých let, takže kromě toho že v TP bude jiný číslo to nemá na nic vliv, má mín, najeto, protože si ho nekupují tolik ti co najezdí hodně, nebo se víc stáčí, jak kdo chce, ale já mám najeto na bmw asi 420tkm a nemám žádné problémy.

Jinak jsem si vzpomněl na ztracenou krytku isofixu na e60 v Renocaru za 200kč

Jen pro zajímavost ne jako reklama:
http://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/rada-5/13891124?goFrom=list + lpg za 25-30tis +10tis počáteční servis (olej svíčky filtry atd - rozvody se nedělají) + 10tis starší alu a nové zimní pneu = dle mého super auto za 110tis se vším všudy a jezdí za 2kč km + asi 0,6kč mi vychází servis
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Středa 23.10.2013 13:03, RE: Re: Na dálnice..
BMW528i napsal:
Jsme u toho, že pokud člověk nezvládne vyměnít kryt zrcátka na bmw, nezvládne to ani na mondeu, a když přijedete do třebíče, kde je ten ráj na zemi se servisem kde si berou 300/hod, tak vám vymění kryt zrcátka za asi 0,1hod na bmw i na mondeu, takže je to uplně jedno. je to jako když neumí člověk dát rezervu na bmw nevymění ji ani u mondea. mndeo je sice o 4 roky novější, ale technologicky bych ho přirovnal k povedené modelové řadě e34 ze začátku 90tých let, takže kromě toho že v TP bude jiný číslo to nemá na nic vliv, má mín, najeto, protože si ho nekupují tolik ti co najezdí hodně, nebo se víc stáčí, jak kdo chce, ale já mám najeto na bmw asi 420tkm a nemám žádné problémy. Jinak jsem si vzpomněl na ztracenou krytku isofixu na e60 v Renocaru za 200kč Jen pro zajímavost ne jako reklama: http://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/rada-5/13891124?goFrom=list + lpg za 25-30tis +10tis počáteční servis (olej svíčky filtry atd - rozvody se nedělají) + 10tis starší alu a nové zimní pneu = dle mého super auto za 110tis se vším všudy a jezdí za 2kč km + asi 0,6kč mi vychází servis


A právě na tom, že někdo tyhle věci neumí tak trochu stojí obhajoba koupení ojetiny, která má finančně dostupnější servis, a to právě ještě s přihlédnutím k tomu, že jej bude třeba servisovat v autorizovaném servise, kde se ceny Nh pro Ford a BMW budou lišit, stejně jako ceny origo dílů. A u pořizovací ceny 140 tisíc nelze paušálně říci, že BMW bude nákladově lepší volbou.
No upřímně nevím, jestli bych si do 12 let starého auta nechal za 1/3 ceny namontovat LPG a pak s tím lítal 30 kilročně. To by muselo být auto, se kterým se původní majitel mazlil a půlka koní odpočívala...
Ovšem nepopírám, že je to taky cesta a nemusí být drahá.
reagovat
BMW528i
počet příspěvků372
datum registrace07.01.2013
Středa 23.10.2013 13:27, RE: Re: Na dálnice..
David V napsal:
BMW528i napsal:
Jsme u toho, že pokud člověk nezvládne vyměnít kryt zrcátka na bmw, nezvládne to ani na mondeu, a když přijedete do třebíče, kde je ten ráj na zemi se servisem kde si berou 300/hod, tak vám vymění kryt zrcátka za asi 0,1hod na bmw i na mondeu, takže je to uplně jedno. je to jako když neumí člověk dát rezervu na bmw nevymění ji ani u mondea. mndeo je sice o 4 roky novější, ale technologicky bych ho přirovnal k povedené modelové řadě e34 ze začátku 90tých let, takže kromě toho že v TP bude jiný číslo to nemá na nic vliv, má mín, najeto, protože si ho nekupují tolik ti co najezdí hodně, nebo se víc stáčí, jak kdo chce, ale já mám najeto na bmw asi 420tkm a nemám žádné problémy. Jinak jsem si vzpomněl na ztracenou krytku isofixu na e60 v Renocaru za 200kč Jen pro zajímavost ne jako reklama: http://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/rada-5/13891124?goFrom=list + lpg za 25-30tis +10tis počáteční servis (olej svíčky filtry atd - rozvody se nedělají) + 10tis starší alu a nové zimní pneu = dle mého super auto za 110tis se vším všudy a jezdí za 2kč km + asi 0,6kč mi vychází servis
A právě na tom, že někdo tyhle věci neumí tak trochu stojí obhajoba koupení ojetiny, která má finančně dostupnější servis, a to právě ještě s přihlédnutím k tomu, že jej bude třeba servisovat v autorizovaném servise, kde se ceny Nh pro Ford a BMW budou lišit, stejně jako ceny origo dílů. A u pořizovací ceny 140 tisíc nelze paušálně říci, že BMW bude nákladově lepší volbou. No upřímně nevím, jestli bych si do 12 let starého auta nechal za 1/3 ceny namontovat LPG a pak s tím lítal 30 kilročně. To by muselo být auto, se kterým se původní majitel mazlil a půlka koní odpočívala... Ovšem nepopírám, že je to taky cesta a nemusí být drahá.



Vautorizovaném servisu budou drahé díly a práce na oboje, jestli o neco dražší bude ford nebo bmw nevím, originál díly na bmw ale drahé nejsou jak jsem psal (trw a ate jsou originál díly).
jinak přestavbo na lpg se auto zhodnotí, před rokem mi při nehodě pojišťovna ocenila bmw 528i s LPG z roku 98 na 101tis. Na LPG jezdím a mohu jedině doporučit a to jezdím oněch 30tkm ročně.
reagovat
Rosťa89
počet příspěvků1
datum registrace13.11.2013
Středa 13.11.2013 19:59, Díky všem za rady
Zdravím,

díky za živou diskuzi. Dalo mi to námět k dalšímu čtení na pár týdnů. Nakonec jsem se rozhodl pro benzin kvůli spolehlivosti. Ostatní požadavky dále zůstávají. Zatím jsem se pročetl k motoru 2.0i od Mazdy/Fordu, takže to vypadá na Focuse nebo Mazdu 3/6. Ale ještě mám chvilku před koupí čas, tak hledám dál.

Ještě jednou díky za rady.

Rosťa
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.