0
zpět
 

diskuze k tématu: Spolehlivý automat - výběr

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, typ vozidla, osobní
Gazi007
počet příspěvků8
datum registrace07.04.2019
Neděle 07.04.2019 19:14, Spolehlivý automat - výběr
Dobrý den,

mám již zřejmě klasický dotaz na výběr vozu s automatem.

Vybírám pro rodinu kombi nižší střední/střední třídy nebo MPV r.v. 2012+ s nájezdem do 100 tis km a rozpočtem kolem 300 tis CZK. Ideál by byl benzín, ale to je u většího auta problém (snad dovoz z Německa), takže i s nájezdem kolem 15-20 tis/rok je možná nafta.

Rád bych se zeptal, co za vozidla nebo alespoň typy automatů lze z pohledu spolehlivosti/servisních nákladů doporučit. Špatné recenze existují jak na převodovky typu DSG (mokrá i suchá dvojspojka), hydrodynamické měniče Aisin i jiné typy (robotizovanou skříň nechci).

Budu rád za jakékoliv doporučení, případně alespoň typ převodovky na jaký se zaměřit při hledání a jak poznat co je vlastně u daného auta/motoru/výkonu/r.v. použito (existuje např. nějaký seznam???).

S výměnou oleje atd. po koupi počítám, ale nerad bych koupil past na peníze.

Předem mnohokrát děkuji.
reagovat
TomasB
počet příspěvků401
datum registrace11.02.2019
Neděle 07.04.2019 20:25, RE: Spolehlivý automat - výběr
citace:
reakce na: Gazi007, 07.04.2019 19:14 (Dobrý den,mám již zřejmě klasi ...)


Auto s nájezdem do 100tkm s automatem bude s velkou pravděpodobností přesně ta past, kde je automat odrovnanej, majitel si je toho vědom a včas se toho zbavuje. Obvykle se vykašlal na olejový servis automatu, což je kriticky důležité. Ještě větším rizikem pak je podobná dovozovka. Automat z druhé ruky jedině s naprosto neprůstřelnou a jasně doložitelnou historií. Za velmi spolehlivé se dají považovat automaty Mercedesu.
reagovat
Gazi007
počet příspěvků8
datum registrace07.04.2019
Neděle 07.04.2019 21:12, RE: RE: Spolehlivý automat - výběr
citace:
reakce na: TomasB, 07.04.2019 20:25 (Auto s nájezdem do 100tkm s au ...)

Díky za odpověď. Je mi jasné, že je nutné jít po jasné servisní historii, a že důvodem prodeje může být právě problém s automatem. Spíš jde o to, že včasná výměna oleje nemusí být to, co bezproblémový provoz automatu zajistí. Z tohoto důvodu se ptám na typ převodovky, který by byl co nejspolehlivější a případně v kterých autech. Za tip na Mercedes děkuji, ale tam jsme cenově za větší kombi/MPV úplně jinde, nehledě na další servisní náklady.
reagovat
TomasB
počet příspěvků401
datum registrace11.02.2019
Neděle 07.04.2019 21:28, RE: RE: RE: Spolehlivý automat - výběr
citace:
reakce na: Gazi007, 07.04.2019 21:12 (Díky za odpověď. Je mi jasné, ...)


Překvapivě Mercedes servis není tak drahý, jak by se mohlo zdát. Běžný malý servis je za cca 7 tis., velký asi za 10 tis. na E-klase, alespoň to mi bylo na můj dotaz odpovězeno, když jsem se na to v MB ptal před objednáním. Na Mondeo cca 6 tis. - 8 tis. To mi nepříjde nijak dramatické. Mám na mysli klasický servis dle intervalů.
Obecně vzato, automat moc nepasuje k malému motoru, tak je to spíš průser. Cpou do toho navíc suché spojky dneska a to se sype jak na běžícím pásu. Automat chce minimálně 2,0 motor, ideálně spíš tak od 2,5-3,0 nahoru.
reagovat
Gazi007
počet příspěvků8
datum registrace07.04.2019
Neděle 07.04.2019 21:38, RE: RE: RE: RE: Spolehlivý automat - výběr
citace:
reakce na: TomasB, 07.04.2019 21:28 (Překvapivě Mercedes servis nen ...)

Servis u Mercedesu zjištěný nemám, ale každopádně těžko najdu jakoukoliv prémiovku dle požadavků okolo 300 tis... Stejný problém, bude v dnešní době velký motor, ať už atmosférický benzín, nebo nafta.
reagovat
TomasB
počet příspěvků401
datum registrace11.02.2019
Neděle 07.04.2019 21:43, RE: RE: RE: RE: RE: Spolehlivý automat - výběr
citace:
reakce na: Gazi007, 07.04.2019 21:38 (Servis u Mercedesu zjištěný ne ...)


V tom případě bych rezignoval na automat, dost jednoznačně.
reagovat
mufik.martin
počet příspěvků248
datum registrace09.05.2007
Pondělí 08.04.2019 11:23, RE: RE: Spolehlivý automat - výběr
citace:
reakce na: TomasB, 07.04.2019 20:25 (Auto s nájezdem do 100tkm s au ...)


Proč by po 100 tis měl být automat hotovej? Já mám Citroen C5, koupil jsem ho, když měl 240 tis km, bez historie. Vyměnil jsem olej v automatu s proplachem a řadí krásně. Mám najeto už 300 tis km. Jedná se o hydroměnič Aisin. Je už znát, že převodovka má nějaký kilometr za sebou, ale zatím se netváří, že by měla brzy umřít. Stále řadí hladce, jen už trošku prosakuje, ale nic tragického.
reagovat
Gazi007
počet příspěvků8
datum registrace07.04.2019
Pondělí 08.04.2019 11:34, RE: RE: RE: Spolehlivý automat - výběr
citace:
reakce na: mufik.martin, 08.04.2019 11:23 (Proč by po 100 tis měl být aut ...)

Taky si myslím, že automat nemusí být až takový problém, pokud s ním bylo zacházeno alespoň trošku rozumně. Navíc při nájezdu kolem 100 tis by i zanedbaná výměna oleje snad nebyla až takový problém, pokud by se udělala po koupi. Jen si myslím, že výměna oleje asi nezachrání vše, nebo se pletu?
Obecně se zdají Aisiny asi spolehlivější než např. DSG (především se suchými spojkami).
Jen se docela obtížně filtruje kde jsou. Proto by mě zajímalo, zda se to dá nějak snadno dohledat auto/motor/r.v. = tato a tato převodovka.
Zatím vím, že Citroen dává Aisin, ale ne všude, Opel asi taky a dál???
U koncernu je to celkem jasné, dle točivého momentu je buď mokrá nebo suchá dvojskpojka, nebo se pletu?
reagovat
TomasB
počet příspěvků401
datum registrace11.02.2019
Pondělí 08.04.2019 11:37, RE: RE: RE: Spolehlivý automat - výběr
citace:
reakce na: mufik.martin, 08.04.2019 11:23 (Proč by po 100 tis měl být aut ...)


Jde o to, že právě důvodem prodeje u auta s cca 100tkm může být problém s automatem. Původní majitel zjistí, že je automat před smrtí, protože se vykašlal na servis a tak raději auto prodá a koupí nové.
reagovat
Gazi007
počet příspěvků8
datum registrace07.04.2019
Pondělí 08.04.2019 11:46, RE: RE: RE: RE: Spolehlivý automat - výběr
citace:
reakce na: TomasB, 08.04.2019 11:37 (Jde o to, že právě důvodem pro ...)

To je určitě pravda, ale tento problém by snad mohla odhalit zkušební jízda, nebo prohlídka mechanikem. Asi taky nebude vždy důvodem prodeje polomrtvý automat. Navíc mi pořád přijde, že při 100 tis km to přece nemůže být jen zanedbanou výměnou oleje, která se provádí u nového auta cca po 60-80 tis.
reagovat
mufik.martin
počet příspěvků248
datum registrace09.05.2007
Pondělí 08.04.2019 12:23, RE: RE: RE: RE: RE: Spolehlivý automat - výběr
citace:
reakce na: Gazi007, 08.04.2019 11:46 (To je určitě pravda, ale tento ...)


Napriklad u me Citroen nepredepisuje vymenu oleje, takze pochybuji, ze byla menena. Mozna ano, mozna ne. Kazdopadne ve 240 tis km se provedl proplach a novy olej, ted mam najeto 60 tis, tak me ceka dalsi vymena oleje. Auto jsem mel pred koupi radeji v autorizovanem servisu na kontrolu, abych mel klid. KAzdopadne repas takoveho automatu stoji cca okolo 40 tis. Na druhou stranu spojka s dvouhmotovym setrvacnikem vas vyjde podobne u manualu, takze to bych asi tak neresil. Spsi to chce jen byt psychicky pripraven, ze takova investice proste muze prijit. Co se tyce vyskytu automatu AISIN tak se v koncernu PSA to byvalo s naftovymi dvoulitry a pak i s nekterymi 1,6HDI. Poznate to tak, ze Aisin ma polohu "P", kdyzto roboticka prevodovka tuto polohu nema. Krome Peugeotu a Citroen vim, ze ji pouzivalo i Volvo a par dalsich znacek, ale obavam se, ze se pojila vzdy jen s naftovymi motory.
reagovat
TomasB
počet příspěvků401
datum registrace11.02.2019
Pondělí 08.04.2019 12:28, RE: RE: RE: RE: Spolehlivý automat - výběr
citace:
reakce na: Gazi007, 08.04.2019 11:34 (Taky si myslím, že automat nem ...)


Napíšu to takhle, znám pár pár lidí, co si právě koupili relativně zánovní auto s automatem, právě kolem 100tkm nájezd, řekněme +/-30tkm. Všechno super, až na fakt, že automat šel po nějaké době kukat. Konkrétní případy kamarádů: BMW X5, S-Max. Ale takových lidí lze najít na fórech mraky. Ptal jsem se i v autorizovaném servisu, kde mám řadu let nadstandardní vztahy. Automaty mění hodně často. Pokud je auto jako nové koupeno u nich, servisováno jak je předepsáno, skoro si nebyli schopni vzpomenout na problém, ale jezdí jim tam pořád lidi s autama z druhé ruky, většinou dovozovky a automaty v prdeli. U auta s Powershiftem u nich nějaký zákazník přetáhnul servisní interval výměny oleje o necelých 5tkm a druhé výměny se převodovka nedožila.
Takže upozorňuji na fakt, že velmi často je u takových aut kolem 100tkm nájezdu s automatem důvodem prodeje fakt, že majitel už ví, že automat jde do kopru. A kdo by si myslel, že to opraví, sice draze, ale opraví, tak to tak úplně není. Ono to nějakou dobu bude OK, ale po pár desítkám tisíc km ten problém bude zase zpátky. Taková je zkušenost. Takže pak permanentně třeba po 30-50tkm nákladný servis nebo dát novou převodovku komplet. Skutečně opravit to tady neumí ani těch pár firem, co jsou vyhlášené, že "umí" automaty.
reagovat
Jerry1122
počet příspěvků123
datum registrace16.02.2018
Pondělí 08.04.2019 12:35, RE: Spolehlivý automat - výběr
citace:
reakce na: Gazi007, 07.04.2019 19:14 (Dobrý den,mám již zřejmě klasi ...)


U automatů záleží vždy na tom, jak se o to předchozí majitel staral. Takže bych nebral auto starší 4 let, tam je podmínka abys nepřišel o záruku, musíš na pravidelný servis do autorizovaných servisů, takže lehce dohledatelné. Nejideálnějš pro tebe vzhledem k tomu v jaké ceně hledáš a abys měl i vetší výběr budou automaty DSG se 6stupňovou “mokrou” spojkou. Začátky tyhle převodovky neměly nejlepší, ale od roku 2016 při správné údržbě bez problému najedou přes 250tis km a oproti 7stupňové dsg jsou kultivovanější a lepší pro městský provoz. Pokud by padl výběr na 7st DSG, tak při nájezdu přes 100tis by při městském provozu mohly pomalu odcházet spojky (oprava cca 12tisic). Pokud bude správně servisovaný, výměna olejul atd a diagnostika bude v pohodě, tak bych se automatu určitě nebál.
reagovat
eCORE
počet příspěvků94
datum registrace12.03.2014
Pondělí 08.04.2019 14:29, RE: RE: RE: RE: RE: Spolehlivý automat - výběr
citace:
reakce na: TomasB, 08.04.2019 12:28 (Napíšu to takhle, znám pár pár ...)


Zdravím, také hledám zánovní ojetinu s automatem a Vaše poznatky jsou užitečné. Jen mi přijde, že pro praktické využití při výběru ojetiny jsou poměrně obecné. Z čeho vychází Váš názor? Z toho co uvádíte víte z doslechu o poruchách automatů různých značek, podle stáří a aut usuzuji na dvouspojky....jsou tedy poruchové všechny dvouspojky bez ohledu na počet přev.stupňů, suché i mokré? Nejednalo se o zanedbanou údržbu prvního majitele?

Z toho co jsem sám nastudoval se kloním ke klasickému hydroměniči (zejména z důvodu většinového využití auta), který je však dnes obtížné najít. Nesouhlasím s tím, že u tohoto typu převodovky je obecnou vlastností malá životnost při odpovídající údržbě. Proč by měl mít takový automat životnost max. 150tis. km, jak uvádíte, co je podle Vás příčinou tak rychlé degradace této techniky?
Otázka pro mně za milion je, kde dnes hydroměnič v zánovním (2011+) autě hledat, máte někdo tip?
reagovat
Gazi007
počet příspěvků8
datum registrace07.04.2019
Pondělí 08.04.2019 15:03, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Spolehlivý automat - výběr
citace:
reakce na: eCORE, 08.04.2019 14:29 (Zdravím, také hledám zánovní o ...)

Jak jsem pochopil po konzultaci s firmou co dělá servis automatů - obecná rada je opravdu za milión. Když pomineme zvláštně se chovající robotizované převodovky a CVT, pak u DSG by měla být spolehlivější mokrá dvouspojka, která se montuje do silnějších motorů (vyšší točivý moment). Repase DSG pokud není úplně po smrti je drahá, ale méně než u Aisinu a podobných systémů. Obojí ovšem musí dostat patřičný servis (výměnu oleje), jinak se může zničit v městském provozu za pár tisíc kilometrů po přejetí servisního intervalu
Obecně je lepší tedy výkonnější motor (s vyšším objemem), což je problém najít hlavně u novějšího benzínu. Doporučeno mi bylo také soustředit se pouze na auta "evropských nebo japonských" automobilek.
Důležitá je velikost převodovky související s množstvím olejové náplně.
Zajímavé jsou stránky automaticchoice.com, kde se dá dohledat co má které auto za převodovku. Jiný ucelený seznam asi není.
Hydroměnič by měly mít PSA motory 2,0 HDI (asi ne všechny), snad i Opely. Co třeba Mazda a další Japonci nevím. Ford s Powershiftem nevím???
reagovat
mufik.martin
počet příspěvků248
datum registrace09.05.2007
Pondělí 08.04.2019 15:10, RE: RE: RE: RE: RE: Spolehlivý automat - výběr
citace:
reakce na: TomasB, 08.04.2019 12:28 (Napíšu to takhle, znám pár pár ...)


Nerikam, ze nemate pravdu, ale pokud nekdo znicil automat po 100 tis km, tak mel bud velkou smulu a nebo melo auto realne mnohem vice kilometru. Powershift nema nejlepsi povest, tam kde jsem menil olej v prevodovce mi sami rikali, ze jsem udelal dobre a vzal Aisin v C5 namisto powershiftu v Mondeu, kde nemaji nahradni dily v druhovyrobe, nidko to poradne neumi opravit....Ja mam zas v okoli hodne kamaradu, co maji stary vrany a automaty jim stale funguje, a to se bavime o starych autech, ktere maji za sebou pres 15 let sluzby. Maxinalne se delal nejaky zakladni servis automatu, ktery nebyl cenove o moc horsi nez vymena spojky u manualu, nemluvne o dvouhmote, ktera je taky velmi draha. Moje mamka ma Peugeot 5008 01,6HDI manual a menila prave spojku s dvouhmotou a stalo to fakt hodně. Takže z tohotoho pohledu je jedno, jestli narvu 30 tis do manualu nebo treba 40 tis do automatu. Proste dnes uz servis neni z nejlevnejsich. Jinak po roce 2012 se stale pouzivaji hydromenice, hlavne v PSA a volvu se silnejsimi motory. Ale nekdy za priplatek meli hydromenic i 1,6HDI. Jinak tusim jeste mazda 6 v benzinu ma taky hydromenic.
reagovat
eCORE
počet příspěvků94
datum registrace12.03.2014
Pondělí 08.04.2019 16:36, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Spolehlivý automat - výběr
citace:
reakce na: mufik.martin, 08.04.2019 15:10 (Nerikam, ze nemate pravdu, ale ...)


Moje zkušenosti z okolí jsou podobné tomu, co zde zaznělo - hydroměniče znám z aut se stovkami tisíc km a celkem bez problémů. Stejně tak výměna spojky s dvouhmotou je u moderních aut cenově srovnatelná s údržbou automatu, ne však dvouspojky!
Powershift má a nemá špatnou pověst - jako dvouspojka podle všeho nevybočuje kvalitou z řad dsg a dalších mutací z té doby. Je pravděpodobné, že kvalita šla v posledních letech hodně nahoru, ale pro provoz ve městě (kam to potřebuji) se stejně nehodí principielně.
Díky za odkaz na Mazdu a PSA, zatím jsem zvažoval Hondu, Toyota a Ford bez PS, ale najít mladší auto bez něj skoro nejde.
reagovat
TomasB
počet příspěvků401
datum registrace11.02.2019
Pondělí 08.04.2019 19:50, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Spolehlivý automat - výběr
citace:
reakce na: eCORE, 08.04.2019 14:29 (Zdravím, také hledám zánovní o ...)


Tak já už nevím, jak to jinak napsat, aby všichni pochopili: U automatů je největší průser nedodržení servisního intervalu. A stačí jen lehce přetáhnout a automat to má za sebou a některé se dokonce nedožijí tímto způsobem ani druhé výměny oleje. A ti co se na to vydrbali, pak tyhle auta s načatým automatem prodávají, dokuď to ještě jede a kupující pozná figu. Kupující po čase zjistí problém a pak už jen buď komplet výměna, nebo do toho furt sypat.
reagovat
xLGx
počet příspěvků5
datum registrace29.01.2011
Pondělí 08.04.2019 23:05, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Spolehlivý automat - výběr
citace:
reakce na: eCORE, 08.04.2019 14:29 (Zdravím, také hledám zánovní o ...)


Zdravím jeden tip bych měl. Budu v srpnu prodávat Chevrolet Orlando. Automat hydroměnič 6 stupňů. Auto rok výroby 2012/12 v provozu od 2013/3. První majitel najeto 116xxx a automat nemá určitě před smrti jak to tady někteří popisují. Navíc u Orlando je předepsaný interval výměny po 150 tisíc. Takže ano nový majitel bude muset vyměnit. Jsem vozíčkář a prodáván ne protože špatná převodovka, ale protože kupuju nové auto v důsledku příspěvku od úřadu. Kdyby jste měl zájem stačí napsat.
reagovat
mufik.martin
počet příspěvků248
datum registrace09.05.2007
Úterý 09.04.2019 07:13, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Spolehlivý automat - výběr
citace:
reakce na: TomasB, 08.04.2019 19:50 (Tak já už nevím, jak to jinak ...)


Pochybuji, ze nekdo u meho Citroenu menil olej v automatu, kdyz to automobilka nepredepisovala a stale funguje. Ja jsem PRO vymeny oelje v automatech, ale ze by hydromenic byl v klinické smrti ve 100 tis km, jen proto, ze ma stale olej z vyroby, tak tomu proste neverim. Ano, muzou byt takove pripady, ale i rozhodne bych neveril tvrzeni, ze prejedu vymenu oleje v automatu o 5-10tis km a hned mi umře.
reagovat
1 2 3


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.