0
zpět
 

diskuze k tématu: Spolehlivé auto pro ženu do cca 150 tis. Kč

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, automobilky, typ vozidla, osobní
aninna
počet příspěvků7
datum registrace29.01.2016
Pondělí 01.02.2016 13:14, Spolehlivé auto pro ženu do cca 150 tis. Kč
Dobrý den,

Chystám se v nejbližší době prodat Škodu Felicii a pořídit si novou ojetinu. Budu tak vděčná za každou radu. Auto potřebuji na dojíždění do práce (denně cca 50km), na víkendové ježdění, výletování a auto by mělo být schopné dojet např. na lyžovačku do Alp- Itálie, aspoň 1 x ročně ). Auto by tedy mělo být především spolehlivé, náklady na provoz (spotřebu) co nejnižší (levné a snadno dostupné náhradní díly apod.).

Původní rozpočet byl do 100 tisíc, ale pokud by auto např. za 160 tis. znamenalo nižší počáteční investice v podobě servisu a dalších zbytečných starostí, půjdu raději do něčeho spolehlivějšího.

Předem díky za všechny tipy!
reagovat
capslock
počet příspěvků354
datum registrace28.07.2007
Pondělí 01.02.2016 16:04, ojetina
Ideální ojetina je s českým původem od prvního majitele, který jezdil do jednoho servisu se záznamy o všech servisních úkonech.
Před koupí vzít na prohlídku podvozku a diagnostiku, v autorizáku okolo tisícovky a rozhodně se tento krok vyplatí.

Téměř vždy je nutný prvotní servis - tj. něco z množiny: rozvody, kapaliny, brzdy, pneumatiky, výfuk, čepy, silentbloky, spojka, ložiska, klimatizace - pokud některý úkon nebude potřebný, je to plus (zjistí se na prohlídce).

S vyšší pořizovací cenou sice klesá stáří auta, ale ne nutně cena za prvotní servis.

Napadá mě Škoda Fabia; Fiat Grande Punto, Bravo, Linea; Renault Clio, Megane; Kia Rio, Ceed. Vše s motorem 1.4.

Pokud je v plánu užívat auto více let, zvážit přestavbu na plyn.
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků2404
datum registrace19.08.2015
Pondělí 01.02.2016 16:28, Pro mě jednoznačně Toyota Auris 1.33/1.6
Zdravím, pokud chcete spolehlivé auto a nepotřebujete kombi, tak z mé strany jednoznačně Toyota Auris 1.33 nebo 1.6. Samotní Toyota dealeři mají tyto auta ve svých "autobazarech", často s kompletní historií, takže je z čeho vybírat. V dobrém stavu počítejte od 150tis.kč....
Jako univerzální hatchback mě ještě zaujal VW Golf 1.4, u vás připadá tak V.generace. Najít ale nepřetočený a jasnou historií a v dobrém stavu bude složitější, opět bych nejdříve zkusil VW dealery.
Fábii II lze doporučit jen s motorem 1.4 63kw , ale je to nižší třída než Golf a Auris, zkrátka auto je menší, lehčí, méně Vás ochrání a dříve se unavíte na delší cestě. Také spolehlivost už není tak dobrá jako u Toyoty, zato náhradní díly a sevis jsou pro Fábii nejlevnější z mého výběru.
Pravdou je, že Fábie II se ženám velmi dobře řídí - lehce jdou pedály i řazení i volant. Podvozek je přijemně naladěn a zvladá i horší české okresky. Jinak existují dvojčata k Fábii II a to VW Polo a Seat Ibiza, opět hledejte jen s benzínovým motorem 1.4 16v a vyhněte se motorům 1.2 HTP a 1.2 TSI...
(VW group ojetá auta je možné hledat v jejich dealerské síti na http://www.dasweltauto.cz)
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Pondělí 01.02.2016 19:47, xxxx xxxx xxxxx
Auris prvni generace neni zrovna nejlepsi auto. Sice spolehlivost je velmi dobra, ale interier tragicky. Malo mista, divne sedadla a priserna palubka. To uz bych si radeji koupil Corollu z poslednich let vyroby hatch. Druha generace je uplne jine auto, skok minimalne o dve generace.
Golf bude zase zbytecne drahy.
Z vyberu mi okolo 100t. prijde nejlepsi trojice Grande Punto, Bravo, Megane. Ovsem Megane jako hatch taky moc mista nenabizi, tam jedine kombi nebo sedan.
Oba zminene korejce bych vynechal, budou uz po zaruce a potom je servis hodne drahy.
reagovat
Giorgio
počet příspěvků814
datum registrace09.05.2007
Úterý 02.02.2016 05:42, RE: xxxx xxxx xxxxx
PetrT napsal:
Auris prvni generace neni zrovna nejlepsi auto. Sice spolehlivost je velmi dobra, ale interier tragicky. Malo mista, divne sedadla a priserna palubka. To uz bych si radeji koupil Corollu z poslednich let vyroby hatch. Druha generace je uplne jine auto, skok minimalne o dve generace. Golf bude zase zbytecne drahy. Z vyberu mi okolo 100t. prijde nejlepsi trojice Grande Punto, Bravo, Megane. Ovsem Megane jako hatch taky moc mista nenabizi, tam jedine kombi nebo sedan. Oba zminene korejce bych vynechal, budou uz po zaruce a potom je servis hodne drahy.


U brava je 100 tisíc cena "od". Výběr rozumných kusů je od 140 tisíc výše. Za 160 už se dá koupit pěkný kus. Bravo si docela slušně drží cenu.
reagovat
capslock
počet příspěvků354
datum registrace28.07.2007
Úterý 02.02.2016 11:00, RE: xxxx xxxx xxxxx
PetrT napsal:
Oba zminene korejce bych vynechal, budou uz po zaruce a potom je servis hodne drahy.


Naprostý nesmysl. Náhradní díly jsou na všechny zmíněné vozy srovnatelně drahé. Nemluvě o tom, že v kii 1.4 je zřejmě rozvodový řetěz, takže o starost méně.
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Úterý 02.02.2016 11:43, xxxx xxxx xxxxx
Jasne, nesmysl. Servisni naklady Hyundai H1 jsou skoro dvojnasobne oproti VW T5. I proto ojetou H1 nejde prakticky prodat.

Taky jde o to jake dily a jak casto je treba menit.
Nemam duvod verit ze u mensich korejcu tomu bude jinak.
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků2404
datum registrace19.08.2015
Úterý 02.02.2016 11:51, Auris deklasuje Focus II fcl co te týká zpracování interiéru
Koukněte na https://www.youtube.com/watch?v=LUYtAqJmYlg
Vedle toho Focus II facelift je jak auto z Indie v interiéru (sám ho vlastním ) a co s týká odhučnění, tak Focus II fcl. je fiasko, naštěstí Focus III už je jinde
VW Golf V je das auto, akorát je to konzervativec, ale na to se nehraje, hlavní je ergonomie a tam je Golf velmi dobrý...
Na Aurisu je nádherná ta kultivovanost a spolehlivost, pro mě super hatchback pro ženu i muže na ježdění do práce.
reagovat
gottak
počet příspěvků208
datum registrace10.06.2010
Úterý 02.02.2016 12:15, RE: xxxx xxxx xxxxx
capslock napsal:
PetrT napsal:
Oba zminene korejce bych vynechal, budou uz po zaruce a potom je servis hodne drahy.
Naprostý nesmysl. Náhradní díly jsou na všechny zmíněné vozy srovnatelně drahé. Nemluvě o tom, že v kii 1.4 je zřejmě rozvodový řetěz, takže o starost méně.


Kia ma sice retez, ale co spotreba? O 2 litry vetsi nez u F II, tak to se potom uz moc nevyplaci jezdit za 8...
reagovat
Giorgio
počet příspěvků814
datum registrace09.05.2007
Úterý 02.02.2016 12:36, RE: xxxx xxxx xxxxx
gottak napsal:
capslock napsal:
PetrT napsal:
Oba zminene korejce bych vynechal, budou uz po zaruce a potom je servis hodne drahy.
Naprostý nesmysl. Náhradní díly jsou na všechny zmíněné vozy srovnatelně drahé. Nemluvě o tom, že v kii 1.4 je zřejmě rozvodový řetěz, takže o starost méně.
Kia ma sice retez, ale co spotreba? O 2 litry vetsi nez u F II, tak to se potom uz moc nevyplaci jezdit za 8...


Fabie II běžně jezdí za 8, a je jedno, jestli s HTP nebo 1.4 16V. Kia určitě nejezdí za 10.
reagovat
capslock
počet příspěvků354
datum registrace28.07.2007
Úterý 02.02.2016 12:42, RE: xxxx xxxx xxxxx
PetrT napsal:
Servisni naklady Hyundai H1


Známej provozuje k naprosté spokojenosti právě H1 a do tý ojetiny nevrazil za pět let kromě oleje ani korunu - absolutní nezmar. Koupil ho poté, co se zbavil zgarbu jménem T4 (jakkoliv se T4 má za spolehlivou).

Takže zobecňovat, že H1 má proti T5 dvojnásobné servisní náklady a usuzovat podle toho náklady na osobák, to je skutečně na metál.
reagovat
capslock
počet příspěvků354
datum registrace28.07.2007
Úterý 02.02.2016 12:53, spotřeba
Spotřeba kie je oproti fabii podle statistik o 0,5 litru vyšší, motor je ale silnější a auto větší a těžší. Ze zkušenosti se s 1.4 dá jezdit za 6-7, takže rozdíl prakticky žádný.
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Úterý 02.02.2016 13:11, xxxx xxxx xxxxx
Tak ja muzu posuzovat ne podle jednoho ale u T5 9 aut provozovanych mnou a 6 H1 provozovanych spolupracujici firmou. Nadavaji na to jak ridici tak majitel a to zejmena na ceny servisu. Motory se sypou pomerne casto.
Ale souhlasim ze u osobaku to asi moc relevantni neni.
reagovat
gottak
počet příspěvků208
datum registrace10.06.2010
Úterý 02.02.2016 14:05, RE: xxxx xxxx xxxxx
Giorgio napsal:
gottak napsal:
capslock napsal:
PetrT napsal:
Oba zminene korejce bych vynechal, budou uz po zaruce a potom je servis hodne drahy.
Naprostý nesmysl. Náhradní díly jsou na všechny zmíněné vozy srovnatelně drahé. Nemluvě o tom, že v kii 1.4 je zřejmě rozvodový řetěz, takže o starost méně.
Kia ma sice retez, ale co spotreba? O 2 litry vetsi nez u F II, tak to se potom uz moc nevyplaci jezdit za 8...
Fabie II běžně jezdí za 8, a je jedno, jestli s HTP nebo 1.4 16V. Kia určitě nejezdí za 10.


Za 8???

Ve skutecnosti 6-6.5 L podle motoru, ale nesmi to ridit zenska
reagovat
Giorgio
počet příspěvků814
datum registrace09.05.2007
Úterý 02.02.2016 18:00, RE: xxxx xxxx xxxxx
gottak napsal:
Giorgio napsal:
gottak napsal:
capslock napsal:
PetrT napsal:
Oba zminene korejce bych vynechal, budou uz po zaruce a potom je servis hodne drahy.
Naprostý nesmysl. Náhradní díly jsou na všechny zmíněné vozy srovnatelně drahé. Nemluvě o tom, že v kii 1.4 je zřejmě rozvodový řetěz, takže o starost méně.
Kia ma sice retez, ale co spotreba? O 2 litry vetsi nez u F II, tak to se potom uz moc nevyplaci jezdit za 8...
Fabie II běžně jezdí za 8, a je jedno, jestli s HTP nebo 1.4 16V. Kia určitě nejezdí za 10.
Za 8??? Ve skutecnosti 6-6.5 L podle motoru, ale nesmi to ridit zenska


Průměrná spotřeba dvojkové fabky s HTP 51 kW je dle Spritmonitoru 6,8/100, přičemž dvě nejhojněji zastoupené spotřeby jsou 6,7 a 7,3/100. A to lidé, kteří si evidují spotřebu, jsou obvykle ti ekonomičtěji smýšlející a jezdící. Při městském provozu/popojíždění je to 8+. Ve firemní fleetu nám to jde k 9, 1.4 je o něco úspornější. Sám jsem míval cca sedm a půl, HTP okolo 8. Jestli někdo jezdí s fabkou za 6, tak leda na kochačku mezi vesnicemi někde v Polabí. To s 1.4 TDI je to jiná, to se dá za 4/100, jenže ten motor je jinak tragický.
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Úterý 02.02.2016 21:51, xxxx xxxx xxxxx
1,4tdi PD zere malo, je velmi spolehlivy... Ale jezdit s tim chce hoooodne velkou touhu setrit :D
I kdyz slecne se muzou ty vibrace i libit.
reagovat
gottak
počet příspěvků208
datum registrace10.06.2010
Středa 03.02.2016 12:21, RE: xxxx xxxx xxxxx
Giorgio napsal:
gottak napsal:
Giorgio napsal:
gottak napsal:
capslock napsal:
PetrT napsal:
Oba zminene korejce bych vynechal, budou uz po zaruce a potom je servis hodne drahy.
Naprostý nesmysl. Náhradní díly jsou na všechny zmíněné vozy srovnatelně drahé. Nemluvě o tom, že v kii 1.4 je zřejmě rozvodový řetěz, takže o starost méně.
Kia ma sice retez, ale co spotreba? O 2 litry vetsi nez u F II, tak to se potom uz moc nevyplaci jezdit za 8...
Fabie II běžně jezdí za 8, a je jedno, jestli s HTP nebo 1.4 16V. Kia určitě nejezdí za 10.
Za 8??? Ve skutecnosti 6-6.5 L podle motoru, ale nesmi to ridit zenska
Průměrná spotřeba dvojkové fabky s HTP 51 kW je dle Spritmonitoru 6,8/100, přičemž dvě nejhojněji zastoupené spotřeby jsou 6,7 a 7,3/100. A to lidé, kteří si evidují spotřebu, jsou obvykle ti ekonomičtěji smýšlející a jezdící. Při městském provozu/popojíždění je to 8+. Ve firemní fleetu nám to jde k 9, 1.4 je o něco úspornější. Sám jsem míval cca sedm a půl, HTP okolo 8. Jestli někdo jezdí s fabkou za 6, tak leda na kochačku mezi vesnicemi někde v Polabí. To s 1.4 TDI je to jiná, to se dá za 4/100, jenže ten motor je jinak tragický.


1.2 HTP mam sam v Polu, spotreba do 6 litru, nijak to nesetrim, dalnice do 120, najeto 300 tisic...
Neverim ze s timhle muze nekdo jezdit za 8, leda idiot....
reagovat
Giorgio
počet příspěvků814
datum registrace09.05.2007
Středa 03.02.2016 13:12, RE: xxxx xxxx xxxxx
gottak napsal:
Giorgio napsal:
gottak napsal:
Giorgio napsal:
gottak napsal:
capslock napsal:
PetrT napsal:
Oba zminene korejce bych vynechal, budou uz po zaruce a potom je servis hodne drahy.
Naprostý nesmysl. Náhradní díly jsou na všechny zmíněné vozy srovnatelně drahé. Nemluvě o tom, že v kii 1.4 je zřejmě rozvodový řetěz, takže o starost méně.
Kia ma sice retez, ale co spotreba? O 2 litry vetsi nez u F II, tak to se potom uz moc nevyplaci jezdit za 8...
Fabie II běžně jezdí za 8, a je jedno, jestli s HTP nebo 1.4 16V. Kia určitě nejezdí za 10.
Za 8??? Ve skutecnosti 6-6.5 L podle motoru, ale nesmi to ridit zenska
Průměrná spotřeba dvojkové fabky s HTP 51 kW je dle Spritmonitoru 6,8/100, přičemž dvě nejhojněji zastoupené spotřeby jsou 6,7 a 7,3/100. A to lidé, kteří si evidují spotřebu, jsou obvykle ti ekonomičtěji smýšlející a jezdící. Při městském provozu/popojíždění je to 8+. Ve firemní fleetu nám to jde k 9, 1.4 je o něco úspornější. Sám jsem míval cca sedm a půl, HTP okolo 8. Jestli někdo jezdí s fabkou za 6, tak leda na kochačku mezi vesnicemi někde v Polabí. To s 1.4 TDI je to jiná, to se dá za 4/100, jenže ten motor je jinak tragický.
1.2 HTP mam sam v Polu, spotreba do 6 litru, nijak to nesetrim, dalnice do 120, najeto 300 tisic...Neverim ze s timhle muze nekdo jezdit za 8, leda idiot....


"Dálnice do 120" je část tvé odpovědi. Ne každý jezdí na spotřebu, někomu jde i čas, nebo prostě o dynamiku (když teda High Torque Performance). "Nijak to nešetřím" - to je pravda, asi to dusíš. Nemluvě o tom, že polo není s dvojkovou fabkou srovnatelné - fabia je mnohem krabicoidnější a HTP prostě žere. Je to motor do města, ale městský provoz tomu paradoxně nejméně svědčí (co do spotřeby). Viz například: http://www.spritmonitor.de/en/detail/323482.html
reagovat
driver111
počet příspěvků528
datum registrace13.03.2013
Středa 03.02.2016 13:36, HTP
HTP jsem měl jednou v půjčené fabii ze servisu, než mi dali dohromady moje auto, když mě nabral maník. Byla to fabia s 50 tis na hrbu. Měl jsem pocit, že do toho ku.va musím furt tankovat. Nejelo to a žralo to jak prokoplé. Od té doby když vidím HTP tak se orosím. Jsem asi Idiot dle vyjádření výše. Já s tím jezdil za 9 - město, dálnice i okresky vše dohromady. A to jsem měl kdysi formana, se kterým jsem jezdil tím samým stylem za 7, tak nevím, kde měl být ten pokrok.
reagovat
danet - redakce TipCars
počet příspěvků562
datum registrace16.11.2012
Čtvrtek 04.02.2016 10:18, RE: xxxx xxxx xxxxx
gottak napsal:
Giorgio napsal:
gottak napsal:
Giorgio napsal:
gottak napsal:
capslock napsal:
PetrT napsal:
Oba zminene korejce bych vynechal, budou uz po zaruce a potom je servis hodne drahy.
Naprostý nesmysl. Náhradní díly jsou na všechny zmíněné vozy srovnatelně drahé. Nemluvě o tom, že v kii 1.4 je zřejmě rozvodový řetěz, takže o starost méně.
Kia ma sice retez, ale co spotreba? O 2 litry vetsi nez u F II, tak to se potom uz moc nevyplaci jezdit za 8...
Fabie II běžně jezdí za 8, a je jedno, jestli s HTP nebo 1.4 16V. Kia určitě nejezdí za 10.
Za 8??? Ve skutecnosti 6-6.5 L podle motoru, ale nesmi to ridit zenska
Průměrná spotřeba dvojkové fabky s HTP 51 kW je dle Spritmonitoru 6,8/100, přičemž dvě nejhojněji zastoupené spotřeby jsou 6,7 a 7,3/100. A to lidé, kteří si evidují spotřebu, jsou obvykle ti ekonomičtěji smýšlející a jezdící. Při městském provozu/popojíždění je to 8+. Ve firemní fleetu nám to jde k 9, 1.4 je o něco úspornější. Sám jsem míval cca sedm a půl, HTP okolo 8. Jestli někdo jezdí s fabkou za 6, tak leda na kochačku mezi vesnicemi někde v Polabí. To s 1.4 TDI je to jiná, to se dá za 4/100, jenže ten motor je jinak tragický.
1.2 HTP mam sam v Polu, spotreba do 6 litru, nijak to nesetrim, dalnice do 120, najeto 300 tisic...Neverim ze s timhle muze nekdo jezdit za 8, leda idiot....


Dobrý den, rozepište se prosím o svém autě více v recenzi: http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Děkujeme
reagovat
1 2


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.