zpět
 

diskuze k tématu: skutečně bezpečné auto - co vybrat

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit
finding
počet příspěvků106
datum registrace09.12.2012
Úterý 20.06.2017 16:04, skutečně bezpečné auto - co vybrat
Zdravím všechny, prosím o tip na co možná nejbezpečnější auto mezi 250-400 tkč, nejde mi jen o ncap a iihs testy ale i o objektivní pevnost ...tzn náraz při překryvu 25% čelně apod. popravdě moc mě nezajímá jestli auto dostalo hvězdičku za čidlo zapnutého pásu... osobně jsem uvažoval o volvu xc 90 ale do suv se mi moc nechce...nějaký tip? zároveň nechci malé auto, protože i když bude mít 5 hvězd, potkám strom a je to něco jinýho než to vzít A8...

moc díky všem
reagovat
Wasserfort
počet příspěvků6
datum registrace09.02.2011
Středa 21.06.2017 21:14, Určitě Volvo
Dobrý den, jedině Volvo Sugga TP21.

reagovat
BobanHTP
počet příspěvků943
datum registrace19.08.2015
Čtvrtek 22.06.2017 09:30, Cokoliv ze střední třídy
Tak kromě obrněného transportéru, který ale není pohodlný a docela má velkou spotřebu bych vzal něco ze střední třídy.
Robustní je i Ford Mondeo nebo VW Passat, ale také moc fajn je Audi A6.
Takže spíše jde o to najít auto v dobrém stavu...
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků913
datum registrace08.09.2009
Čtvrtek 22.06.2017 16:11, RE: skutečně bezpečné auto - co vybrat
finding napsal:
Zdravím všechny, prosím o tip na co možná nejbezpečnější auto mezi 250-400 tkč, nejde mi jen o ncap a iihs testy ale i o objektivní pevnost ...tzn náraz při překryvu 25% čelně apod. popravdě moc mě nezajímá jestli auto dostalo hvězdičku za čidlo zapnutého pásu... osobně jsem uvažoval o volvu xc 90 ale do suv se mi moc nechce...nějaký tip? zároveň nechci malé auto, protože i když bude mít 5 hvězd, potkám strom a je to něco jinýho než to vzít A8...moc díky všem


Nesmíš se o sebe zas tak bát při bočním nárazu si rozlámeš krční páteř ve všem.
reagovat
mufik.martin
počet příspěvků175
datum registrace09.05.2007
Pátek 23.06.2017 07:08, RE: skutečně bezpečné auto - co vybrat
finding napsal:
Zdravím všechny, prosím o tip na co možná nejbezpečnější auto mezi 250-400 tkč, nejde mi jen o ncap a iihs testy ale i o objektivní pevnost ...tzn náraz při překryvu 25% čelně apod. popravdě moc mě nezajímá jestli auto dostalo hvězdičku za čidlo zapnutého pásu... osobně jsem uvažoval o volvu xc 90 ale do suv se mi moc nechce...nějaký tip? zároveň nechci malé auto, protože i když bude mít 5 hvězd, potkám strom a je to něco jinýho než to vzít A8...moc díky všem


Tak pokud se vam do SUV moc nechce, tak pak to chce so nejvetsiho zastupce klasickych aut, tedy neco jako jste zminil, A8, BMW 7, Mercedes S. Jinak z klasickych aut vyssi stredni tridy je to podle me + - stejne. Volvo obecne je velmi bezpecne v realnych podminkach, nejen v laboratornich. Takze nejaky kombik/limuzina od Volva. Jinak pak uz je to asi jedno, levneji koupite treba Mondeo, Passat, Superb, Mazda 6, idealni brat co nejnovejsi generace auta
reagovat
finding
počet příspěvků106
datum registrace09.12.2012
Pátek 30.06.2017 13:41, proč...
díky všem za tipy...no o sebe už se nebojím, ale o blízké ano. pro pochopení - jsem po nehodě cca měsíc, 11 zlomenin, transplantovaná aorta ukrutné bolesti pořád...moje rodina vypadá jak špatně nasekanej tatarák...atd...a víte proč? protože se mi totální kráva otáčela v zatáčce ač jsem brzdil co to šlo, jí se vyhnul tak mě smetlo auto z protisměru...pro info jel jsem v superbu. doktoři se diví že všichni žijeme. proto tohle téma...
reagovat
azerty
počet příspěvků62
datum registrace23.06.2016
Pátek 30.06.2017 15:59, superb
To je drsne... ktera generace superbu to byla?

Aktualni generace Superbu ma v ramci tridy (Mondeo, Insignia...) nejnizsi hmotnost a pritom je nejvetsi, tak si rikam na cem se asi setrilo?

Dival bych se po autech, ktera se prodavaji i v USA, jejich crashtesty jsou prisnejsi.

V tehle cenove hladine je treba si pohlidat jestli neni bourane, pritomnost airbagu...
reagovat
finding
počet příspěvků106
datum registrace09.12.2012
Pátek 30.06.2017 19:30, xxx
jj cesty páně jsou fakt nevyzpytatelné...součtem to byl náraz cca já 30km/h (hodně jsem dobrzdil) a auto proti tak 80km/h čelně na 50% předku...nikomu bych to nepřál je to hrůzostrašnej zážitek.paradoxně ty pásy napáchaly hrozný škody...myslím na zdraví 2 spolujezdci z toho mají potrhaná střeva takže resekce, zlámaná žebra potrhané břišní svaly...no horor takže ač jsem jezdil 18 let bez nehody, přes 500tkm bez nehody tak hledám už opravdu tank s radlicí aby mě podobně vylízaní lidé nezabili nejbližší...a sám už asi nikdy rychlost nepřekročím ani o 1 km/h i když jsou omezení postavený často na hlavu...
reagovat
martin85
počet příspěvků4
datum registrace17.03.2014
Pátek 30.06.2017 23:02, re:
Vybiram vuz pro rodinu a tohle tema resim docela dlouho. Rozhodne se podivejte na testy a zavery americke IIHS.

Pokud je pro Vas prioritou pasivni bezpecnost vozu tak mate problem protoze v evrope se ted hraje na emisni limity a ty samozrejme plni hlavne auta ktera jsou lehka a odlehcena. Za posledni roky se ubiraji vsude stovky kilogramu a to je samozrejme pri srazkach auto vs auto problematicke. Je to dost sobecke tema - v tezkem aute budete mit pri kolizi auto vs auto nizsi pretizeni ale toho druheho (jedouciho v prumerne tezkem vozu) mozna o to spise zabijete.

Ja mam napr sve "favority" Mitsubishi Outlander, Toyotu RAV4, Subaru Outlander ale myslim ze i jako ojetiny budou stat dost penez mozna i nad Vas limit. Nezatracoval bych Volvo V70 sice ta posledni generace neni takovy drzak jako byvaly drive ale porad tam je zelezo a to se pocita. V60 ma maly kufr, XC60 je ultimatni tank nicmene pouze diesel motory a za 400tis. bych se bal nasledneho servisu (podobne u XC90). Vyhodna cena muze byt u korejcu - ono se to nezda ale takovy Hyundai Tuscon, Santa Fe, nova Kia sportage ti maji nadprumerne dobre vysledky pasivni bezpecnosti a verim ze ten Tuscon/Kia 2-3 roky ojety muze byt ve vasem limitu.

Jeste jedna vec - sirka vozu muze byt nebezpecna sama o sobe, pokud se budete vozit XC90 nebo XC60 zabirate na klasicke ceske okresce o 20cm na sirku vice nez ostatni a kdyz vam sjede kolo do pangejtu razem Vas tank prestane byt tak vyhodnym - zalezi tedy kde jezdite a zda bude auto provozovat zkuseny ridic (aby odhadl zda se vejde ci nikoli). Proto se mi libi napr ten outlander ktery ma sirku 180cm nebo RAV4 i kdyz ani jednou z aut v klasicke benzinove verzi nedosahuje na 1700kg bez ridice.

Nad koncernem VW, Seat, Skoda v stredni tride nema moc smysl diskutovat vse se podrizuje aby prosli NCAP testem a optimalizuje se hmotnost kde to jen jde. Vyztuhy jsou to ano ale pokud se dostanete do netypickeho narazu tak je problem.

Jo a superb nema vysokopevnostni ocel na C sloupku (viz. vyztuze skodovek nahrubo nacrtnute pro hasice zde : http://www.skoda-auto.cz/shared/SiteCollectionDocuments/download/rescue-data/cs/rescue-data.pdf) takze kdyz vas nekdo napali na dalnici bouzel zadni sedadla jsou smrtici. Extremni pripad viz zde : http://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=9

co to bylo za znacku a model vozu ten protijedouci ?
reagovat
azerty
počet příspěvků62
datum registrace23.06.2016
Pátek 30.06.2017 23:20, listy pro záchranáře
@martin85 dík za link na ten list pro záchranáře. Je to hodně zajimávé a běžně se takové věci nikde neuvádí. (I když ideálně by to chtělo celou karoserii, ne jenom boky). Nemáte i pro jiné automobilky?
reagovat
martin85
počet příspěvků4
datum registrace17.03.2014
Pátek 30.06.2017 23:38, re:
skodovka to poskytuje asi verejne, rozhodne je to dostupne na internetu

obcas je nejaky vuz zobrazen zde : http://www.boronextrication.com/2017/06/20/2018-audi-a8-body-structure-part-2/ na webu ktery sdruzoval lidi - zachranare ktere zajimalo odkud muzou zacit strihat vuz pri nehode, jenze to mate tezke kdovi jak si ty ocele obarvuji v tech marketingovych priruckach...

Samozrejme je lepsi ze ve vozu bude podle vyrobce hodne vysokopevnostni oceli, ale vam pri te nehode chybela hlavne hmotnost a je otazka zda se vyplati za 400tis kc koupit nejake dvoutunove offroad monstrum typu navara,hilux nebo SUV od volva.
reagovat
azerty
počet příspěvků62
datum registrace23.06.2016
Pátek 30.06.2017 23:40, vyztuhy
Dohledal jsem listy pro BMW:

https://aos.bmwgroup.com/web/10181/95

a Hyundai:

http://www.hyundai.de/downloads/Hyundai_Rettungsdatenblaetter.pdf

Volvo:

http://www.volvocars.com/de/zubehoer-und-services/dokumente-und-hilfe/rettungsleitfaeden

Ale nevím, jakou to má vypovídací hodnotu. Třeba Fabia III tam má zaznačen vyztužený skoro celý bok, kdežto aktuální BMW 7 jenom dvě vzpěry ve dveřích?
reagovat
martin85
počet příspěvků4
datum registrace17.03.2014
Pátek 30.06.2017 23:55, RE: vyztuhy


No prave velmi nizkou vypovidaci hodnotu *nejaky vyztuhy tam nacpe kazdy vyrobce*... stejne zavisi na profilu te oceli nikoli jen na materialu samotnem.

pro zajimavost b-sloupek ze Subaru Outback : http://pictures.dealer.com/p/planetsubarusne/0446/88c4386a0a0d028a00adc44698f8cbc8.jpg ...kam se hrabe superb nebo passat

Jeste je zajimave seskupeni dat z realnych nehod z pojistovny folksam z roku 2015 udelali zebricek jednotlivych vozu : https://www.folksam.se/tester-och-goda-rad/i-trafiken/hur-saker-ar-bilen a tady k tomu je nejaky uvodni slovo : https://www.folksam.se/media/hur-saker-ar-bilen-2015-preface_tcm5-19612.pdf
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků913
datum registrace08.09.2009
Sobota 01.07.2017 06:50, RE: vyztuhy
martin85 napsal:
No prave velmi nizkou vypovidaci hodnotu *nejaky vyztuhy tam nacpe kazdy vyrobce*... stejne zavisi na profilu te oceli nikoli jen na materialu samotnem.pro zajimavost b-sloupek ze Subaru Outback : http://pictures.dealer.com/p/planetsubarusne/0446/88c4386a0a0d028a00adc44698f8cbc8.jpg ...kam se hrabe superb nebo passatJeste je zajimave seskupeni dat z realnych nehod z pojistovny folksam z roku 2015 udelali zebricek jednotlivych vozu : https://www.folksam.se/tester-och-goda-rad/i-trafiken/hur-saker-ar-bilen a tady k tomu je nejaky uvodni slovo : https://www.folksam.se/media/hur-saker-ar-bilen-2015-preface_tcm5-19612.pdf


O tom, že SUbaru dělá bezpečná auta,se dávno ví. (nakonec, mohu potvrdit na vlastní kůži - nehoda střet dodávkou s naloženým autem versus Legacy) Bohužel, ani Outback nezmůže nic proti lidské debilitě. Jak se praví v Bibli, co má se stát...atd. Po letech jsem došel ke zkušenosti, že nejlepší ochrana při jízdě je vyhnout se nebezpečným a frekventovaným úsekům, jako je např. D1, Praha , E35 a pod, kde je kumulace ultradebilů extremně vysoká a pak, ovšem to přijde až po mnoha tisících najetých kilometerch, styl jízdy. Zejména předvídavost včetně toho, mít představu, kudy pryč z nebezpečné situace. Kdysi jsem byl na kursech pro záchranáře a tam nám lektor dával modelové příklady, jak se lze v mnoha případech zachránit navzdory tomu, že situace vypadá beznadějně. Minimalizovat riziko výběrem doby, trasy se dá, ale zcela odtsranit ne. Auto je v tomto ohledu asi až na 3.-4. místě. To není můj poznatek, ale výsledek výzkumu silničních odborníků na bezpečnost dopravy. A pak - asi to chce mít i štěstí...
reagovat
Kohout Pavel
počet příspěvků64
datum registrace28.11.2013
Sobota 01.07.2017 22:29, přetížení při nárazu
V souvislosti s tímto tématem bych uvedl následující čísla přetížení, vznikající při nárazu vozu a působící na člověka destruktivně:
12G-hrozí vážné poškození vnitřních orgánů (např. srdce naplněné krví je hodně citlivé na přetížení)
20G-lámou se kosti a obratle
33G-vydrží prý hlava (udává se jako nejpevnější část těla)
Záleží na směru působení přetížení na tělo. V letectví se uvádějí např. vektory Gx, Gy, a Gz. V každém směru tělo vydrží jiné přetížení.
Trenažér, co používá Besip na různých akcích, simuluje náraz ve 30 km/h rychlosti a přetížení je prý kolem 9G.
Na youtube lze najít záznamy z různých crastestů. Není to veselé podívání, zejm. ty nárazy osobního vozu do nedeformovatelných překážek, jako je třeba návěs kamionu atd. V těchto případech je to pro posádku osobního vozu většinou konečná, bez ohledu na typ a značku vozu.
reagovat
sheogorath
počet příspěvků408
datum registrace27.05.2016
Neděle 02.07.2017 17:45, .... ..... .......
Predvidavost je dobra obrana, a po par letech rizeni uz clovek pozna, ze se nekdo kolem chysta k nejake kravine... ze zkusenosti muzu rict, ze dobrym bezp. prvkem je vykon motoru - uz me to pakrat pomohlo z neprijemnosti...

Debilum se vyhnout neda, v posledni dobe pozoruju, ze spouste lidi dela vylozene problem projet zatacku svym pruhem... asi lenost tocit volantem ...

reagovat
mikelight
počet příspěvků34
datum registrace01.08.2010
Pondělí 03.07.2017 13:08, Rettungskarten
reagovat
stréc od piva
počet příspěvků651
datum registrace23.11.2007
Středa 05.07.2017 13:49, RE: xxx
finding napsal:
jj cesty páně jsou fakt nevyzpytatelné...součtem to byl náraz cca já 30km/h (hodně jsem dobrzdil) a auto proti tak 80km/h čelně na 50% předku...nikomu bych to nepřál je to hrůzostrašnej zážitek.paradoxně ty pásy napáchaly hrozný škody...myslím na zdraví 2 spolujezdci z toho mají potrhaná střeva takže resekce, zlámaná žebra potrhané břišní svaly...no horor takže ač jsem jezdil 18 let bez nehody, přes 500tkm bez nehody tak hledám už opravdu tank s radlicí aby mě podobně vylízaní lidé nezabili nejbližší...a sám už asi nikdy rychlost nepřekročím ani o 1 km/h i když jsou omezení postavený často na hlavu...


zeptám se z pojištovního hlediska.
Tzn.vy jste jel,nestihl jste zareagovat na nečekanou překážku (otáčející se vozidlo v zatáčce-tzn.nezareagování na nečekanou překážku),tím pádem jste trhnul instinktivně volantem,ale neřešil jste,že v protisměru někoho smetete?
Tzn.předpokládám,že pojišťovna pak jako viníka nehody označila vás?
To,že se bába otáčí kde nemá je přestupek,ale nemůže být brána dle mne jako viník nehody.

Pokud ne,prosím o vysvětlení.
reagovat
PatM
počet příspěvků199
datum registrace07.08.2016
Čtvrtek 06.07.2017 13:06, xxx
to kde které auto bylo by mne taky zajímalo, protože strhávat řízení do protisměru, když tam jede auto mi přijde jako blbej nápad, když jde bezpečně ťuknout do nány v 30km/h
reagovat
Arthur
počet příspěvků4
datum registrace17.07.2017
Pondělí 17.07.2017 15:24, Volvo XC90
Dobrý den.
Řeším velmi podobnou otázku. Problém je v tom, že skutečně objektivní informace o pasivní bezpečnosti aut jsou prakticky nedostupné. Jako nápověda můžou sloužit výsledky crash testů, byť velmi okrajově.
Pokud však člověk uvažuje logicky, platí následující:
lépe vás při nehodě ochrání velké, těžké auto, kde sedíte výš, spíše dražší značky (u těch je předpoklad použití kvalitnějších materiálů), co nejnovější. Starší auto bude mít narezlou karoserii a pevnost svárů v případě nehody už nebude zdaleka taková jako u nového. Samozřejmě starší velké těžké SUV/offroad bude mít i tak výhodu v případě např. čelního střetu se zbrusu novým, ale lehkým a malým autem nížší třídy. Kde je však ta hranice, to vám nikdo objektivně neřekne a nezaručí. Je třeba asi vybírat podle citu.

Dle mého názoru Volvo XC90 (byť za uváděný finanční limit bude cca 6 - 10 let staré) požadavky splní a málokteré auto bude v tomto ohledu lepší.

Jinak zřejmě nejlepší článek o pasivní bezpečnosti aut naleznete zde:
http://skoda.panda.cz/clanek.php?id=419

Přeji ať se Vám výběr auta podle těchto požadavků vydaří!

reagovat
1 2


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2018, všechna práva vyhrazena.