0
zpět
 

diskuze k tématu: Skoda Kodiaq ojety - diesel nebo benzin

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat
gottak
počet příspěvků234
datum registrace10.06.2010
Čtvrtek 15.05.2025 06:44, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Skoda Kodiaq ojety - diesel nebo benzin
citace:
reakce na: David V, 14.05.2025 16:25 (Jako čerstvý majitel plug-in h ...)


Tak to je zajímavá varianta, o jaký vuz se jedna? Me by zajímal ten cenový rozdíl při nákupu oproti samotnemu turbobenzinu a pak taky následně životnost baterky/poruchovost/náklady na servis celého systému/cena FAP atd. Každopádně přeji hodně najetých km bez poruch.
reagovat
nahlásit
KoobaS
počet příspěvků1061
datum registrace23.04.2014
Čtvrtek 15.05.2025 08:44, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Skoda Kodiaq ojety - diesel nebo benzin
citace:
reakce na: gottak, 14.05.2025 12:03 (Nic proti Dacii, ale pokud si ...)


Já to vyzkoušený docela dobře mám.
Jelikož jsem dospělej, soudím lidi podle toho, čím jezdí, ale když už, tak v jakým je auto stavu.
Mechanik, kterej nám servisuje firemní auta je vyzvedává u nás. Jednou přijede Giulií GTA, podruhé Gumbalkán pomalovanou 147, potřetí peugeotem 308. Když mi na barák přijel obkladač, Dokker mi přišel jako rozumná volba. Naopak když se mi finanční poradce chlubil novým superbem se spoustou příplatků, věděl jsem, že za ty peníze mohl mít něco mnohem lepšího...
Mám benzínovýho focuse s 1,5 ecoboostem a 240nm. Dovolená s naloženým autem úplně napohodu, a narozdíl od koncernových aut jsem neškrábal zadním nárazníkem o zeď. Když připojím vozík, který má tunu, auto jede úplně stejně v pohodě.
Před měsícem jsem jel v superbu 3. generace. Naftový dvoulitr, 400Nm. Když jsem chtěl zrychlit, tak převodovka řadila jak vzteklá, a zrychlení bylo podobné jako v tom benzínu s 240nm.
Máme na firmě 10 let starého dokkera, táta má můj bývalý služební megane, taky 10 let starý. K tomu tu máme asi 6 a 7 let staré VW. Dacia má najeto nejvíc a přesto po meganu vypadá jako druhá nejlepší. VW vypadají strašně. 1,5tsi s se třepou snad víc než vyběhaný htp... O servisních nákladech Kodiaku RS TDI po 200 tkm ani nebudu začínat... Půl roku starý multivan po 10 000km sežral litr oleje... Prodejce nových VW nám vykládal, jak francouzi a italové strašně ojebávají a šidí výrobu a jak je to všechno strašně špatně postavený, aby nám pak ty stejný nedostatky ukázal na novým VW caddy...

Já mám na rozdíl od tebe v těch daciích a renaultech něco najeto. Škodovky a VW naštěstí vždy jenom krátce na vyzkoušení. Ale stejně budeš pořád spekulovat and tím, jestli je ojetá škodovka lepší než nový auto...
reagovat
nahlásit
gottak
počet příspěvků234
datum registrace10.06.2010
Čtvrtek 15.05.2025 09:24, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Skoda Kodiaq ojety - diesel nebo benzin
citace:
reakce na: KoobaS, 15.05.2025 08:44 (Já to vyzkoušený docela dobře ...)


Mám na rozdíl od tebe obrovskou výhodu, že můj dobrý známý servisman servisuje za opravdu pěkné malé peníze Škodovky, VW a další koncernová auta.... takže za mě je jasná volba čím budu jezdit, neb servisní náklady nejsou zanedbatelnou položkou...

Jinak třeba VW Polo po 400 tkm vypadá podle něj že má najeto tak max polovinu, tak mi tu nevykládej pohádky..

A přeplnovaný tříválec 1.5 Ecoboost ? to jako nikdy nechceš tomu neveřím a ani nechci, i kdyby to bylo za poloviční cenu...
reagovat
nahlásit
KoobaS
počet příspěvků1061
datum registrace23.04.2014
Čtvrtek 15.05.2025 09:37, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Skoda Kodiaq ojety - diesel nebo benzin
citace:
reakce na: gottak, 15.05.2025 09:24 (Mám na rozdíl od tebe obrovsko ...)


Já přesně tenhle typ mechaniků znám. Cokoliv co je jinak než na octávce je k ničemu a nechápe, jak to někdo mohl vymyslet.
Pokud mu věříš, zůstaň u koncernu, protože máš pravdu v tom,že provozní náklady jsou výraznou položkou. Proto se VW na firmu vyhýbáme.

Máš s tím 1,5 ecoboostem reálnou zkušenost, nebo na to prostě jenom pliveš?
reagovat
nahlásit
gottak
počet příspěvků234
datum registrace10.06.2010
Čtvrtek 15.05.2025 09:56, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Skoda Kodiaq ojety - diesel nebo benzin
citace:
reakce na: KoobaS, 15.05.2025 09:37 (Já přesně tenhle typ mechaniků ...)


Zkušenosti mám reálně s přeplnovanýma 3hrnkama a za mě říkám, že nee.
Pro mě minimum 4 válce, ale nikomu to neberu, jestli tě to s tím baví jezdit, tak proč ne.

Jinak servisman dělá i jiné značky, i renovace veteránů dovezených z USA, pokud tě to zajímá, nicméne hlavní parketa je koncern.
Za 15 let spolupráce se stal jeden připad s čím si neveděl rady, shodou okolností se to týká i Kodiaka
reagovat
nahlásit
KoobaS
počet příspěvků1061
datum registrace23.04.2014
Čtvrtek 15.05.2025 11:00, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Skoda Kodiaq ojety - diesel nebo benzin
citace:
reakce na: gottak, 15.05.2025 09:56 (Zkušenosti mám reálně s přepln ...)


Takže jsi v tom nejel, ale už víš, že je to špatný. I v nejslabší variantě má ten 1,5 ecoboost minuimálně stejně síly jako 2,0 tdi a k tomu ukazuje, že dobře postavenej benzínovej tříválec je kultivovanější než průměrná 4válcová nafta...
Jedinej, kdo neumí dělat tříválce je koncern. Všichni ostatní se to naučili.
Používá je BMW, dává to do mini. Používá je Toyota v Yarisu GR. Doporučuju se občas posadit i do něčeho, co není koncern.
Kromě nějakých fyzikálních výhod to teřba pro mě má výhodu v tom, že díky třem válcům má ten motor aspoň trochu charakteru a není to k uzoufání nudný jako třeba 1,5tsi...
Já znám a spolupracuji s vícero servisákama. I když se zaměřují na jiný věci, tak koncern neodmítají, protože je to stabilní zdroj peněz, vždycky je na tom co opravovat...
reagovat
nahlásit
gottak
počet příspěvků234
datum registrace10.06.2010
Čtvrtek 15.05.2025 11:46, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Skoda Kodiaq ojety - diesel nebo benzin
citace:
reakce na: KoobaS, 15.05.2025 11:00 (Takže jsi v tom nejel, ale už ...)


No o te kultivovanosti 3valce bych si nechal zdát teda. Jinak srovnávat hrušky s jabkama mi nepřijde uplne v pořádku, porovnej si 3valec a 4valec benzin, kultivovanost a i spotřebu.
Ja znam i jine servismany neboj, jmenovite asi další 4 a koncern vychází plus minus horší průměr. Jasně můžeš mít Japonce kde opravíš jednu vec za 5 let, ale ten díl je potom raketa, a to nechces.
Nejvetsi problem dneška je cutoff costs, porovnej auto dneska a před 20 lety, nebetyčný rozdíly.
Ješte k tomu 1.5 EcoBoost, kroutak nic moc a ten výkon to má v 6 tisíc ot., popravdě mrkni na křivku výkonu a v jakých otáčkách jezdíš, to bude steží 100 koní při 3 000 rpm
reagovat
nahlásit
KoobaS
počet příspěvků1061
datum registrace23.04.2014
Čtvrtek 15.05.2025 12:00, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Skoda Kodiaq ojety - diesel nebo benzin
citace:
reakce na: gottak, 15.05.2025 11:46 (No o te kultivovanosti 3valce ...)


Tak si nenechej zdát, a svez se.
Neporovnávám 3válec benzín a 4válec benzín, protože tam je to srovnání jasně ve prospěch benzínu. Ale když do porovnání přidáš 4válcovou naftu, tak zjistíš, že je nejhorší.
Ano, auta jsou dneska prostě stavěna levněji. Nejvíc je to vidět právě na koncernových autech, Němci obecně šli s kvalitou nejvíce dolů.
Já křivku výkonu a krouťáku svýho auta znám docela dobře. 100 koní je tam skutečně od nějakých cca 3000 otáček. 140 koní a víc v rozmezí 4000 - 6500 otáček. Díky malýmu turbu nastupuje krouťák brzo, nevýhodou je placatý graf výkonu s minimální špičkou. I když nevýhoda - nevýhoda pro mě, protože se rád svezu. Pro běžnýho uživatele to nevýhoda není.
Na dálnici motor točí cca 2500 otáček při 130kmh. Když potřebuji na dálnici zrychlit, sešlápnu plyn, auto o 1-2 kvalty podřadí a vystřelí dopředu. Vystřelí samozřejmě obrazně, v limitu 150 koní...
reagovat
nahlásit
gottak
počet příspěvků234
datum registrace10.06.2010
Pátek 16.05.2025 09:32, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Skoda Kodiaq ojety - diesel nebo benzin
citace:
reakce na: KoobaS, 15.05.2025 12:00 (Tak si nenechej zdát, a svez s ...)


Mně se vždycky líbí, jak si někdo koupí nějakej klumpr a pak se to snaží donekonečna zdůvodnovat, jak je to skvělé, super svezení, kultivované a usporné.

Když už teda porovnáváš s naftou, tak si spočítej usporu na palivu třeba v horizontu do 300 tkm, poruchovost, náklady na opravu a životnost toho motoru. Ta 2L nafta ti bude jezdit jeste po 500 tkm v pohodě, o 3hrnku pochybuju že se toho dožije...
Ale komu není rady, není ani pomoci...Kdysi se říkalo Fordem tam a vlakem zpátky a pořád to bohužel platí, posledni uchazejici auto od Fordu bylo Mk III apak to šlo celé do kopru...poptej par servismanu kolem a budes se divit....
reagovat
nahlásit
KoobaS
počet příspěvků1061
datum registrace23.04.2014
Pátek 16.05.2025 13:56, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Skoda Kodiaq ojety - diesel nebo benzin
citace:
reakce na: gottak, 16.05.2025 09:32 (Mně se vždycky líbí, jak si ně ...)


Samozřejmě, že když se zeptám serivsmanů VW na ford, tak mi řeknou že je to krám.
Já jsem si dokonce dost vědom toho, jaký má to auto nedostatky a slabiny.
Na rozdíl od tebe ale předkládám nějaký argumenty. Ty pouze haníš cokoliv co není VW a podporuješ to hláškama Fordem tam a vlakem zpět.
Třeba ale jednou prozřeš a zkusíš se něčím aspoň svézt.
Mám najeto lehce přes 100 tkm, tak mám asi smrt toho tříhrnku očekávat každý dnem ne?
Nebo to vydrží 200 000km jako Octavie III 2,0 tdi mojí sestřenice, která šla do šrotu, kvůli nerentabilitě opravy? Ale hádám, že to je vyjímečnej kus, je to uživatelem a špatným užíváním...
Rozdíl ve spotřebě je 1-2 litry podle tras a uživatele. Odměnou mi za to je auto s kultivovaným a charakterním motorem (v rámci měřítek moderní doby), který nesmrdí, nemusím do něj dolívat adblue a sám při tankování nesmrdím od nafty. Jako třešnička na dortu je i přes veškerou svou moderní komplikovanost o řád jednodušší než moderní nafta, u které stejně veškerá emisní výbava umře dřív než na tom benzínu...
EDIT: A ješě byl při nákupu auta ten benzínovej motor levnější o 50 000kč.
Mimochodem, na VW se mi třeba líbí, že na palubní desce ukazuje teploty nejen vody, ale i oleje v motoru, a pokud se nepletu, tak snad i v převodovce. Díky tomu můžu v Multivanu sledovat mizerný termomanegment oleje, který leze přes 100°C i při běžné jízdě. To se mi ve focusu nestane ani při plným plynu do táhlýho dálničního kopce...
reagovat
nahlásit
gottak
počet příspěvků234
datum registrace10.06.2010
Pátek 16.05.2025 14:08, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Skoda Kodiaq ojety - diesel nebo benzin
citace:
reakce na: KoobaS, 16.05.2025 13:56 (Samozřejmě, že když se zeptám ...)


Tak uplne nemas pravdu, ja psal jenom o Fordu, nehanim treba BMW, RR, Range Rover a jine, a kupodivu ani Mercedes, prestože tam muj kamarad dela servismana a podle jeho slov by si medaka nikdy dobrovolne nekoupil...
Ale já ti to přeju a napiš až s tím najedeš dalších 100 nebo 200 tkm , v jakem to bude stavu a co vsechno na tom budes opravovat...
NApsal jsem jen svuj nazor, že za me 3hrnek nee, at uz Fordí nebo BMW nebo VW, to je fuk.

Fordem jsem jel, Mondeo kombi bylo super v dieslu, Focus atmo benzín nic moc, hlučný vylítaný krám, tuším 1.6 to byla.
reagovat
nahlásit
KoobaS
počet příspěvků1061
datum registrace23.04.2014
Pátek 16.05.2025 14:22, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Skoda Kodiaq ojety - diesel nebo benzin
citace:
reakce na: gottak, 16.05.2025 14:08 (Tak uplne nemas pravdu, ja psa ...)


Ford Focus 1,6 benzín atmo je nesmyslně vyhajpovaný auto.
Ano, když je podvozek v pořádku tak je na poměry třídy skvělý.
Motor je spolehlivej a nadprůměrně kvalitní, ale na druhou generaci focusu stačí tak tak, na třetí už je slabý a na dálnice to není v žádným.
Ony teda ale atmo benzíny o tomhle objemu nikdy nebyly moc určený na dálnici
Jinak jsi, při vší úctě, typický představitel české zatvrzelosti. Kdy na základě toho, že jeden výrobce neumí vyrobit tříválec odsoudíš celou kategorii motorů. A přitom třeba i "nová" 1,0 mpi od vw/škoda není vůbec špatnej motor. Takže ti už se to taky naučili...
reagovat
nahlásit
David V
počet příspěvků2071
datum registrace16.05.2007
Pátek 16.05.2025 15:09, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Skoda Kodiaq ojety - diesel nebo benzin
citace:
reakce na: gottak, 15.05.2025 06:44 (Tak to je zajímavá varianta, o ...)


Je to Volvo V60 T6 plug-in. Rozdíl oproti benzínové verzi je cca 300 tKč, ale je k dispozici jen 2 kolka s výrazně nižším výkonem, takže se tu úplně porovnat nedá. Jelikož to mám jako služebáka, tak jsem kvůli firemní politice sáhl po 4x4 a silnější verzi. Jízdní dynamika je wow a spotřeba taky. Pohybuje se kolem 6 litrů dle kombinace státovek 5,5 a dálnice < 6,5 při tachometrové 135-140.
Nicméně k motoru mám výtku ohledně vibrací na volnoběh. Jsou cítit a vadí mi to, proto po zahřátí v módu AWD přepínám na Hybridní mód, aby když stojím, motor neběžel. Přestože 2 litrový č válec od Volva nabízí prakticky stejné parametry, jako 2.8 V6 od Opelu, motor od Opelu je řádově kultivovanější. A je to škoda, protože jinak to auto nemá žádnou zásadní slabinu. Myslím, že kdyby automobilky udělaly pro vyšší třídu maloobjemové šestiválce (1,8 - 2,1) s přeplńováním a rozumnou velikostí baterie včetně elektromotoru, byla by to paráda. Měli bychom všechno:
- kultivovaný chod
- naprosto snové parametry včetně reakce
- nízkou spotřebu
- a jako bonbónek lepší zvukovou kulisu
reagovat
nahlásit
1 2


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma

podobná vozidla v nabídce:
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, všechna práva vyhrazena.