0
zpět
 

diskuze k tématu: Škoda Superb II. - dvojka vylepšuje pověst

kategorie zařazení tématu: česká vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 09.10.2012 21:41, RE: Spotřeba a nádrž ??? Nějak mi to nesedí.
Jan Korecký napsal:
Jel jsem Superbem II 3.6 FSI jednu štreku. Dejme tomu, že třeba po Německu.
Nebylo-li to nutné, nešel jsem s rychlostí pod 160, spíš jsem jel rychleji.
A světe div se - průměrná spotřeba za celou cestu byla 11 l/100km !!!
Výhoda toho auta totiž je, ze poslední stupeň DSG převodovky točí při 200 km/h jen 4.000 otáček. Při 160 km/h tedy jen 3.200 ot. Takže jsem jel celou cestu v podstatě v optimálních otáčkách.

Pokud redaktor píše, že je u 60 litrový nádrže potřeba tankovat každých 300km, pa...
To zní optimisticky. Je fakt, že jsem četl spoustu článků o užranosti Duratecu VE, a že v 1,5 t Mondeu se nedá spotřeba dostat pod 11 a já jezdím v průměru už momentálně pod 8,9. Těch 600 km bych bral ještě přijatelných, já po vnitřním městě nejezdím a po okruzích to mám něco pod 10 (dochtoři, chrámy konzumu, atp), takže s tímto monstrem bych počítal 11 (ona se spotřeba spíše skokově zvyšuje s navýšením válců než se zvedáním obsahu).
K těm otáčkám: ano, spotřeba stoupá se zvyšujícími se otáčkami, ale v těchto rychlostech ji spíše začíná podstatě zvedat odpor prostředí. Pokud se rychlost zvýší o 25% (ze 160 na 200), tak se odpor prostředí (převážně aerodynamický) zvýší o 56 % a potřeba výkonu stoupne na bez mála dvojnásobek. To je pak hlavní příčina spotřeby pro vysoké rychlosti.
S mojí cestovní rychlostí do 150 tacho se bez klimy pohybuju kolem 8,5 (pokud jedu do 120-ti, tak třeba v Olomouci mi z Brna ukazoval jednou počítač 7,9 a je přesný), takže 11 litrů mi nepřijde nerálná hodnota pro rychlost nad 150 (ne však trvale 200, to se mi zdá zase málo).
20 litrů spotřeba je z ruk nevybořeného mladíka, který musí mít v zimě na každým semaforu "pole position". Nicméně po pravdě se tomu taky někdy neubráním, abych ze světel nevystřelil, jenže to dělám jen tam, kde nebudu muset bezprostředně poté nabyté mechanické kJ transformovat na tepelné.
reagovat
bRichi
počet příspěvků1
datum registrace31.03.2012
Středa 21.11.2012 17:24, Motorizace
Můžete prosím upřesnit datumy motorizace? V článku se to trochu rozchází:

- 2,0 TDI-CR, 103 kW (od 01/2009 liftback, od 10/2009 kombi)

- ... Dvoulitr TDI-CR montovaný od září 2010 je tak lepší volbou...


Děkuji.
reagovat
jakub08
počet příspěvků1
datum registrace05.06.2016
Neděle 05.06.2016 21:19, skoda superb 3,6 4x4
Měl bych dotaz na skodu superb 3,6 4x4 ... Stále ji vlastníte ? A kolik s ní máte najeto a jestli byste se mnou podělil o případné zkušenosti se servisem apod.

Děkuji
reagovat
Ali44
počet příspěvků2
datum registrace25.11.2017
Sobota 25.11.2017 15:39, názor na superba 2.0 125kw 4x4 2009 kombi
ahoj chtěl bych slyšet názor někoho se zkušenostma se superby na motorizaci 2.0 125kw 4x4 a hlavně ten rok 2009 prosinec
reagovat
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.