0
zpět
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia Scout 2.0 TDI - řešíme zlomenou klikovou hřídel

kategorie zařazení tématu: poradna, technické dotazy, česká vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 16.02.2012 07:48, Zlomená hřídel
Určitě bych kontaktoval Škoda-auto. Myslím,že bude lidi z oddělení kvality a jinných oddělení zajímat co se stalo. Udělají materiálovou zkoušku a zjistí co se stalo. Je to dobrá zpětná odezva. Přpadně se může zjistit slabší místo a navrhnout prcesní opatření. Také si myslím,že když se zjistí že je to vada výrobku,nejspí vám škodovka hřídel zaplatí v rámci dobré pověti kor,když jste to takhle zveřejnil na tipcars. Byli by sami proti sobě. To vše platí pokud jste nečipoval!!! Jinak by z vás mohli ještě naopak udělat exemplární případ jak se nevyplatí čipovat...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 16.02.2012 08:14, neřešit to
na vrakoviště, koupit shodný motor za nějakých 10-15 max. 20k, nechat vyměnit a vyhnout se značce napříště obloukem.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 16.02.2012 08:41, tdi
jj, to si každej myswlí jak ušetří s podělaným tdi, a pak to takhle velmi často dopadá, haha :D zlatý časy tdi 66/81, od časů pd přes cr jsou to nekjvětší šunty
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 16.02.2012 09:03, ale řešit!
tomaskrtek napsal:
na vrakoviště, koupit shodný motor za nějakých 10-15 max. 20k, nechat vyměnit a vyhnout se značce napříště obloukem.
V tomto případě bych bojoval. I kdyby to bylo náhodou čiplé, tak ta klikovka musí být dimenzovaná na výkon a krouťák daleko vyšší. (min 125 kW). A 100 tkm je navíc nic! Boj to podle mě marný nebude, stačí aby se majitel choval asertivně a naznačil jim, že to jinak rozmázne na veřejnosti ještě víc. Samozřejmě jednat rovnou se Škodou v MB. Dopis od právníka taky někdy dokáže divy, věřte mi...
Každopádně tento případ svědčí o zvyšujícím se šlendryánu při výrobě nových aut.
No jo, odbory tlačí, dělá se na sklad i když poptávka není tak vysoká a už dlouho není mezi prioritami výrobce aby auto majiteli dlouho a bezproblémově sloužilo. Krátkodobý zisk je přednější než budování dobrého jména a vztahu se zákazníkem. Hlavně když zaměstnanci každoročně dostanou přidáno (i když inflace třeba ani neroste, nebo jen zanedbatelně), přičemž samotné odbory se na inflaci podílí měrou nezanedbatelnou!
Takže pane majiteli, bojujte, nebuďte ovce, fandím Vám!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 16.02.2012 09:06, dotaz na redakci - DPF
Chtěl jsem se zeptat (nejsem technik), nemohlo tomu prasknutí klikovky napomoct nahromadění se nafty v oleji kvůli DPF? Je známo, že to může způsobit (a působí) vážné závady...
Tento Scout totiž určitě DPF má.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 16.02.2012 09:14, RE: ale NEřešit!
Paul napsal:
V tomto případě bych bojoval. I kdyby to bylo náhodou čiplé, tak ta klikovka musí být dimenzovaná na výkon a krouťák daleko vyšší. (min 125 kW). A 100 tkm je navíc nic! Boj to podle mě marný nebude, stačí aby se majitel choval asertivně a naznačil jim, že to jinak rozmázne na veřejnosti ještě víc. Samozřejmě jednat rovnou se Škodou v MB. Dopis od právníka taky někdy dokáže divy, věřte mi...
Každopádně tento případ svědčí o zvyšujícím se šlendryánu při výrobě nových aut.
No jo, odbory tla...
rok nebude jezdit, ve finále se s ním dohodnou možná na kulanci, když hodně dobře tak 70% ceny dílu, práci bude hradit on, takže jsme na nějakých padesáti tisících, stejná částka představuje pokles ceny auta za ten rok co s ním nebude jezdit. jestliže ročně najezdí 30k tak bez auta nebude-tedy peníze na jiné auto. k tomu nervy, stres, nasrání...bych radši koupil motor z vrakáče, čorek s 2.0TDi je jistě dost a motory nikdo nechce a za ušetřených 100k si udělal pěknou dovolenou.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 16.02.2012 09:27, RE: dotaz na redakci - DPF
Paul napsal:
Chtěl jsem se zeptat (nejsem technik), nemohlo tomu prasknutí klikovky napomoct nahromadění se nafty v oleji kvůli DPF? Je známo, že to může způsobit (a působí) vážné závady...
Tento Scout totiž určitě DPF má.
To si nemyslím. Ředění oleje naftou bude mít negativní vliv na mazání, takže by se třeba daly očekávat více opotřebené ložiskové pánve nebo stopy po kontaktu kov na kov. Dříve než by majitel řešil prasklou klikovku, začal by se potýkat se zvyšujícím se hlukem. Navíc při tomto nájezdu asi k regeneraci docházelo normální cestou. Jak jsem psal v článku, domnívám se, že pokud majitel nijak nezasahoval do řízení motoru, tak jde vyloženě o vadu materiálu, protože 100 tisíc km je odhadem 2000-3000 motohodin, to je úplné nic.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 16.02.2012 09:43, RE: dotaz na redakci - DPF
David V napsal:
To si nemyslím. Ředění oleje naftou bude mít negativní vliv na mazání, takže by se třeba daly očekávat více opotřebené ložiskové pánve nebo stopy po kontaktu kov na kov. Dříve než by majitel řešil prasklou klikovku, začal by se potýkat se zvyšujícím se hlukem. Navíc při tomto nájezdu asi k regeneraci docházelo normální cestou. Jak jsem psal v článku, domnívám se, že pokud majitel nijak nezasahoval do řízení motoru, tak jde vyloženě o vadu materiálu, protože 100 tisíc km je odhadem 2000-3000 moto...
klikovka mi praskla u Škody 120 po druhé generálce motoru (druhé o které jsem věděl) takže minimálně 2x přebroušená, to bych pochopil, ale tady mi to hlava nebere. kdyby se to stalo zákazníkovi v Německu či Anglii tak má do týdne nový motor zdarma a ještě omluvu, náhradní auto taktéž zdarma a nejspíš i slevu na budoucí servis či koupi dalšího vozu. bohužel u nás se dočká jen přezíravého jednání se kterým by pohly možná Černé ovce ale Česko je trh specifický, jak je dobře známo, a tady projde Škodovce všechno.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 16.02.2012 09:44, RE: ale NEřešit!
tomaskrtek napsal:
rok nebude jezdit, ve finále se s ním dohodnou možná na kulanci, když hodně dobře tak 70% ceny dílu, práci bude hradit on, takže jsme na nějakých padesáti tisících, stejná částka představuje pokles ceny auta za ten rok co s ním nebude jezdit. jestliže ročně najezdí 30k tak bez auta nebude-tedy peníze na jiné auto. k tomu nervy, stres, nasrání...bych radši koupil motor z vrakáče, čorek s 2.0TDi je jistě dost a motory nikdo nechce a za ušetřených 100k si udělal pěknou dovolenou.
bohužel máš pravdu. Během řešení takového zdlouhavého problému nesmíš s autem jezdit ani ho opravovat, takže budeš stejně řešit náhradní auto. Škodovka ti náhradní dlouhodobě zdarma nepůjčí. To, že se bude Škoda podílet na opravě auta v nezáruce je jen nepodložený a nepravděpodobný dohad. (Spíš ti nabídnou nové auto se slevou). Navíc nový motor stojí 1/5 toho co ti naučtovali za nový díl. Tohle není ideální případ na boj se Škodou,která už se očividně staví odmítavě a na nějaké řeči typu rozmázni to na tipcarsu nebo kdekoliv na fórech jsou k smíchu, takovým výhružkám se ti jen vysmějí. A prodeje Škody taková specifická závada neohrozí nijak. Tohle je prostě fakt smůla, motor, který je notoricky náchylný na problémy s hlavou, ale, že odejde klikovka...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 16.02.2012 11:03, RE: dotaz na redakci - DPF
tomaskrtek napsal:
klikovka mi praskla u Škody 120 po druhé generálce motoru (druhé o které jsem věděl) takže minimálně 2x přebroušená, to bych pochopil, ale tady mi to hlava nebere. kdyby se to stalo zákazníkovi v Německu či Anglii tak má do týdne nový motor zdarma a ještě omluvu, náhradní auto taktéž zdarma a nejspíš i slevu na budoucí servis či koupi dalšího vozu. bohužel u nás se dočká jen přezíravého jednání se kterým by pohly možná Černé ovce ale Česko je trh specifický, jak je dobře známo, a tady projde Škodovce všechno.
souhlas
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 16.02.2012 11:31, OII Scout, 1,9 TDi PD 77 kW - obdobný případ
Firemní vozidlo. 2,5 roku sloužilo. Ve chvíli této fatání závady mělo najeto přes 100.000 km jako auto obchodního zástupce. Na dálnici v ustálené a legální rychlosti praskla klikovka a dokonce udělala díru do bloku motoru. Ten řidič (známý) s tím stihl setrvačností dojet akorát k nejblížímu sjezdu a tam auto odstavit. Řešilo se to tou tzv. kulancí a auto šlo po výměně motoru hned do prodeje někam pryč.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 16.02.2012 11:37, zkušenost z mého okolí.
Pokud nepochodíte ve svém Škoda servisu, tak bych se obrátil přímo na výrobce automobilu. V mém okolí podobný případ. Octavia 2.0 TDi + DSG převodovka. Jedna z prvních. Stáří 3 roky. 120 tkm+- najeto a porucha převodovky, vozidlo nepojízdné. První reakce servisu byla, že se tahle závada neopravuje a návprava se děje výměnným způsobem. Cena 130 tisíc Kč. To se majiteli samozřejmě nelíbilo. Následovalo vyjednávání se servisem a výsledkem bylo, že zástupce servisu zvedl telefon a zavolal do škodovky a tam mu pro klienta dovolili nižší cenu opravy. Škodovka přistoupila na kulanci. Jako stálý zákazník, který má vícero škodovek a chodí s nimi jen do autorizáku dostal slevu cca 70% na tuhle a budoucí opravy. Slevu ale musela odsouhlasit přímo Škodovka. Takže výměna převodovky vyšla "jen" na nějakých 35 tisíc Kč přímo ve Škoda servisu. Podotýkam, že auto bylo po záruce. Chci jen poukázat na to, že to nemusí být jen o jednání přímo z výrobcem, ale dokáže to i lokální Škoda servis, pokud ale chce a o zákazníka stojí.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 16.02.2012 11:47, RE: zkušenost z mého okolí.
Alkantpan napsal:
Pokud nepochodíte ve svém Škoda servisu, tak bych se obrátil přímo na výrobce automobilu. V mém okolí podobný případ. Octavia 2.0 TDi + DSG převodovka. Jedna z prvních. Stáří 3 roky. 120 tkm+- najeto a porucha převodovky, vozidlo nepojízdné. První reakce servisu byla, že se tahle závada neopravuje a návprava se děje výměnným způsobem. Cena 130 tisíc Kč. To se majiteli samozřejmě nelíbilo. Následovalo vyjednávání se servisem a výsledkem bylo, že zástupce servisu zvedl telefon a zavolal do škodov...
Ještě jsem chtěl podotknout, že když se dívám na popis vozidla, tak to rozhodně není nejlevnější model Octavie. Pohon 4x4, naftový motor, verze scout. Vždy se divím, že u tak drahého auta si lidé už nepřiplatí za prodlouženou záruku na vozdilo, když ji výrobce nabízí, ikdyž ten příplatek činí jen zlomkovou hodnotu pořizovacích nákladů vozidla. Aktuálně je to 11100Kč za 4 roky a 120 tkm. Což činí jen cca 1,5 procenta pořizovací hodnoty základního naftového modelu OCtavie Scout combi.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 16.02.2012 12:51, VW koncern
Je to zcela normální výrobní vada. Máme v servisu stále prasklé kliky u 2.0 PD, občas Audi, občas Octavia, občas Passat.. Je všeobecně známo, že tyto motory trpí výrobní vadou mazání, přesněji vadná olejová čerpadla a u jedné série motorů byly na ojnicích špatně prořezané závity a tím pádem špatně dotažená ojniční ložiska. Tyto motory postupně odcházejí prasknutím klikového hřídele. Druhým důvodem této závady jsou rozvody, které nevydrží stanovený interval výměny, praskne řemen a při potkání se motoru se nejen ohnou ventily, ale dokonce zlomí kliková hřídel, většinou u prvního válce. Teď zrovna bude od nás odjíždět A4, u které při 98.000 km prasknul rozvodový řemen a klika se zlomila. Záruka výrobce? Ne.. paní, moc jste tomu nakládala, neshledanou. Připravte si 180.000 Kč na nový motor. Nedávno tu byl Passat B6, utrhnul se náhon olejového čerpadla při 75.000 km, je vyrobený ze 6mm šestihranu a poháněný vyvažovacím hřídelem. Kontrolka oleje se nerozsvítila, protože se čerpadlo občas protáčelo a drželo minimální tlak. Ale vačky se zadřely, tlak v hlavě na nule a prd.. klika prasklá opět u prvního válce. To je moc špatný, lituji lidí, kteří investují ne zrovna malé peníze do shitu z Evropy. Japonsko je správná volba, Mazda, Toyota, Honda...

!! JAPAN CARS FOREVER !!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 16.02.2012 15:14, RE: zkušenost z mého okolí.
Alkantpan napsal:
Ještě jsem chtěl podotknout, že když se dívám na popis vozidla, tak to rozhodně není nejlevnější model Octavie. Pohon 4x4, naftový motor, verze scout. Vždy se divím, že u tak drahého auta si lidé už nepřiplatí za prodlouženou záruku na vozdilo, když ji výrobce nabízí, ikdyž ten příplatek činí jen zlomkovou hodnotu pořizovacích nákladů vozidla. Aktuálně je to 11100Kč za 4 roky a 120 tkm. Což činí jen cca 1,5 procenta pořizovací hodnoty základního naftového modelu OCtavie Scout combi.
Při nájezdu autora dotazu se mu "skvělá škodovácká prodloužená záruka" kryjící "úžasných" 120 tisíc km opravdu vyplatí. Za 11 tisíc si přikoupí maximálně půl roku záruky - to se vážně vyplatí. Raději si koupím jinou značku a mylím si, že tazatel si škodovku také již nikdy nekoupí.....simply never.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 16.02.2012 16:06, RE: VW koncern
anonym napsal:
Je to zcela normální výrobní vada. Máme v servisu stále prasklé kliky u 2.0 PD, občas Audi, občas Octavia, občas Passat.. Je všeobecně známo, že tyto motory trpí výrobní vadou mazání, přesněji vadná olejová čerpadla a u jedné série motorů byly na ojnicích špatně prořezané závity a tím pádem špatně dotažená ojniční ložiska. Tyto motory postupně odcházejí prasknutím klikového hřídele. Druhým důvodem této závady jsou rozvody, které nevydrží stanovený interval výměny, praskne řemen a při potkání se ...
možná to vidíš zbytečně tunelovým vedením... já prozatím vlastnil hyundai, chevrolet, superba a teď zhruba rok mazdu a u všech to bylo tak nějak podobné... akorát hyundai vyžadoval, jakožto první a nejstarší auto, zvýšené investice do servisování.
To samé pokud se podívám do svého okolí, zrovna kolegra z práce jezdil pouze koncern a vše v pořátku. Poslední auto fungl nový Lexus IS-F a v servisu? Skoro každý měsíc. Prostě štěstí na kus, smůla na kus... rozhodně bych nepaušalizoval. Nepříjemné závady a stigmata (i takto vážná) má každá automobilka...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 16.02.2012 16:16, RE: zkušenost z mého okolí.
Pavlik napsal:
Při nájezdu autora dotazu se mu "skvělá škodovácká prodloužená záruka" kryjící "úžasných" 120 tisíc km opravdu vyplatí. Za 11 tisíc si přikoupí maximálně půl roku záruky - to se vážně vyplatí. Raději si koupím jinou značku a mylím si, že tazatel si škodovku také již nikdy nekoupí.....simply never.
Je mi jasné, že investice do prodloužené záruky může a nemusí být užitečná, je to něco jako pojištění, nicméně v tomto případě by se mu urcitě vyplatila. Kilometricky a i časově by do nadstandardní záruky spadl. Dopředu to ale vědět nemohl, to uznávám.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 16.02.2012 16:24, RE: zkušenost z mého okolí.
Alkantpan napsal:
Je mi jasné, že investice do prodloužené záruky může a nemusí být užitečná, je to něco jako pojištění, nicméně v tomto případě by se mu urcitě vyplatila. Kilometricky a i časově by do nadstandardní záruky spadl. Dopředu to ale vědět nemohl, to uznávám.
nespadl, v roce 2009 to nenabízeli
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 16.02.2012 16:30, RE: zkušenost z mého okolí.
Alkantpan napsal:
Je mi jasné, že investice do prodloužené záruky může a nemusí být užitečná, je to něco jako pojištění, nicméně v tomto případě by se mu urcitě vyplatila. Kilometricky a i časově by do nadstandardní záruky spadl. Dopředu to ale vědět nemohl, to uznávám.
Neříkám, že se prodloužená záruka nevyplatí (sám si ji kupuji), ale jestliže tento nadstandard škodovka omezí na max 120 000 km (což je směšná hodnota) a tazatel najede cca 50 000km/rok, dokoupí si za 11 tisíc něco mezi 3 a 5 měsíci záruky navíc (místo dalších 2 let). V takové situaci bych si prodlouženou záruku za tuhle cenu také nekoupil.
PS: I ten "nespolehlivý" renault dnes nabízí prodlouženou záruku na min 150 000 km/5let (přičemž já jsem kupoval v roce 2005 na obě auta prodloužení na 4 roky bez omezení km), nissan má kilometrově neomezenou.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 16.02.2012 17:54, RE: VW koncern
blowik napsal:
možná to vidíš zbytečně tunelovým vedením... já prozatím vlastnil hyundai, chevrolet, superba a teď zhruba rok mazdu a u všech to bylo tak nějak podobné... akorát hyundai vyžadoval, jakožto první a nejstarší auto, zvýšené investice do servisování.
To samé pokud se podívám do svého okolí, zrovna kolegra z práce jezdil pouze koncern a vše v pořátku. Poslední auto fungl nový Lexus IS-F a v servisu? Skoro každý měsíc. Prostě štěstí na kus, smůla na kus... rozhodně bych nepaušalizoval. Nepříjemné zá...
Dlouhodobé testy spolehlivosti mluví za vše. AutoBild, TUV... Japonské vozy na prvních příčkách, spolu s Porsche a BMW. Jednoznačné měřítko jak vybírat nový vůz s ohledem na kvalitu a spolehlivost.
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.