0
zpět
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia II 1,8 TSI nebo 2,0 TDI?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, česká vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 09.10.2009 07:19, ach jo...
je zcela bez diskuze, že motor 1,8 Tsi je v současné době v podstatě jedna z nejlepších motoriuací pro octavii, bylo o něm napsáno už dost a dost, máme ho ve služebních autech a opravdu je tam dostatek výkonu při jakýchkoliv otáčkách, spotřebu raději hodnotit nebudu, protože auta používáme v městském režimu a hodně často opravdu naplno a průměr na nich máme okolo 12-14 litrů Přestože bych tedy mohl být zhýčkaný tím tichem, vadí mi tu skutečně tato fráze v neprospěch PD:"...............ůstává zde tedy jednoduchá otázka-stojí Vám ta úspora nějakých 10 000 Kč za rok za tu hlučnost uvnitř vozu, kterou budete muset denně snášet? Za to riziko drahé opravy?......" Ano, víme to všichni, že je PD hlučnější, ale mám ho doma a že bych usedal denně do auta s tím, že BUDU MUSET ZASE SNÁŠET TU HLUČNOST ??? Ježiši buďte trošku zase soudní, když něco píšete. Kdyby tohle četl někdo, kdo v 2,0 PD v životě nejel, bude si myslet, že lidi co to mají jsou ohluchlí blázni. Nejsou, jsou jich desetitisíce, kterým tenhle motor vyhovuje a nevadí, že je hlučnější než CR. Jinak k tomu riziku drahých opravu. Na autě máme najeto 214tis, jsme první majitelé, máme první dvouhmoťák(nedupeme na to jak telata od 1500otáček na šestku a podobně) a máme původní turbo(chladíme), sopotřeba dlouhodobě 5,7, olej od výměny do výměny(15tiskm) bez dolití. Tak a šup do mě...:o))
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 09.10.2009 07:24, Jaký je v nich rozdíl?
Dobrý den. Mě, jako úplnýmu laikovi, není jasná jedna věc. Proč by měl být TSI motor spolehlivější než TDI? Z mého pohledu jsou to stejné motory jen uzpůsobené pro rozdílná paliva. Oba s turbem, setrvačníkem a přímým vstřikem paliva. Tak proč?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 09.10.2009 07:27, RE: ach jo...
cruise napsal:
je zcela bez diskuze, že motor 1,8 Tsi je v současné době v podstatě jedna z nejlepších motoriuací pro octavii, bylo o něm napsáno už dost a dost, máme ho ve služebních autech a opravdu je tam dostatek výkonu při jakýchkoliv otáčkách, spotřebu raději hodnotit nebudu, protože auta používáme v městském režimu a hodně často opravdu naplno a průměr na nich máme okolo 12-14 litrů Přestože bych tedy mohl být zhýčkaný tím tichem, vadí mi tu skutečně tato fráze v neprospěch PD:"...............ůstává zde...
No počkej, až se tady objeví typek a jemu podobní, ty to schytáš!!! Nestydíš se, takhle pochvalně se tady vyjadřovat o PD?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 09.10.2009 07:34, RE: Jaký je v nich rozdíl?
Kačud napsal:
Dobrý den. Mě, jako úplnýmu laikovi, není jasná jedna věc. Proč by měl být TSI motor spolehlivější než TDI? Z mého pohledu jsou to stejné motory jen uzpůsobené pro rozdílná paliva. Oba s turbem, setrvačníkem a přímým vstřikem paliva. Tak proč?
kdyz nic jinyho, tak naftak pracuje s mnohem vetsimi tlaky a ma vetsi tocivy moment
taky mam dojem ze ma vetsi teplotu spalin a tim vetsi nepriznivy vliv na turbo
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 09.10.2009 07:46, RE: ach jo...
A4 napsal:
No počkej, až se tady objeví typek a jemu podobní, ty to schytáš!!! Nestydíš se, takhle pochvalně se tady vyjadřovat o PD?
Mám 1,8 TSI v superbu II a žere přesně tak jak se s ním jede - od 6,3 do 11 litrů na sto průměr. Diesely mají určitě mnohem menší rozsah spotřeby, i když to platilo hlavně pro PD, jak se šlápne na krk CR tak taky chlastá až se dělá vír v nádrži, nemluvě o té blbosti odlučovači pevných částic, složité zařízení, drahé, zvyšující spotřebu ( vypalování sazí ), stejně to jenom udělá z hrubých sazí jemné, takže ten sajrajt jenom není vidět. Když už bych osobně radši PD než CR, je sice mnohem hlučnější a méně kultivovaná, ale průměrná spotřeba u svižné jízdy bude v reálu o dost níže, si myslím.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 09.10.2009 08:36, spotřeba TSI od 1,5 na dieselem???
Mou reakci vyprovokovala redakce, že TSI je jen o 1,5l ve spotřebě horší než diesel. Chci tak jen přispět vlastní zkušeností, že s TSI se ve městě nedostanu pod 10l a ve smíšeném provozu pod 9.... Na dálnici pod 8 pouze do rychlosti pod 140 km/hod. Čus
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 09.10.2009 09:08, Turbo
Když si kupuju ojeté auto, tak se snažím vybírat mezi modely, které mi potenciálně způsobí neméně finančních problémů. Z toho jednoznačně vypadne přeplňovaný motor a naftový v podstatě taky. Přeplňovaný naftový motor konkrétně pro mě představuje to největší riziko přes všechna ujišťování různých provozovatelů. Pokud volit mezi věma zly, tak to menší, čili přeplňovaný benzín a pokud se hodnotí finanční hledisko, tak omezit se na pouhý rozdíl spotřeb je opravdu krátkozraké, přesně, jak je v článku uvedeno.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 09.10.2009 09:10, Nové
Nabízí se otázka, zda na 30000/rok není lepší koupit nové od nějaké levnější konkurence a potom klidně zvolit naftu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 09.10.2009 09:23, RE: ach jo...
A4 napsal:
No počkej, až se tady objeví typek a jemu podobní, ty to schytáš!!! Nestydíš se, takhle pochvalně se tady vyjadřovat o PD?
Proč, asi má k provozu tohohle ropohltu osobní důvody, ať si jezdí třeba na parním stabiláku s volantem Tohle není červenej hadr, na mě funguje jen zjevná pitomost, nesmyslné stavění obyčejných krámů na piedestaly a výkřiky do tmy. Třeba: nafta patří do kamen, nebo: benzín patří do zapalovače, krouťák nafťáku je nejlepčí a podobný slaboduchý bláboly bez zjevné myšlenky...
Mě osobně O2 nevyhovuje a ani se mi nelíbí, takže omotorování je mi fuk. Je pravda, jel jsem O2 103kW TDI PD a charakteristika tohoto motoru mi absolutně nevyhovuje...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 09.10.2009 09:59, RE: Nové
David V napsal:
Nabízí se otázka, zda na 30000/rok není lepší koupit nové od nějaké levnější konkurence a potom klidně zvolit naftu.
...přesně tak, pokud najedu 30tis. km a více /1 rok, určitě bych šel do nafty, zde není nad čím dlouho přemýšlet. Hlučnost v interiéru u současných dieslů je...s prominutím...napíšu to slušně : nepravda... a poruchovost...no, netřeba to brát na lehkou váhu, ale zase to není tak hrozné, jak by z článku mohlo vyznívat. Když budu při koupi ojetiny obezřetný a budu se k autu chovat jako člověk a ne hovádko, odvděčí se dvouhmoťák i turbo dlouhou a spolehlivou službou.
Mrzí mne, že článek vyzněl až moc protidieslovsky a to, zdá se alespoň mně, zveličováním rozdílů mezi jednotlivými motory a "negativ" naftových motorů.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 09.10.2009 10:32, RE: ach jo...
cruise napsal:
je zcela bez diskuze, že motor 1,8 Tsi je v současné době v podstatě jedna z nejlepších motoriuací pro octavii, bylo o něm napsáno už dost a dost, máme ho ve služebních autech a opravdu je tam dostatek výkonu při jakýchkoliv otáčkách, spotřebu raději hodnotit nebudu, protože auta používáme v městském režimu a hodně často opravdu naplno a průměr na nich máme okolo 12-14 litrů Přestože bych tedy mohl být zhýčkaný tím tichem, vadí mi tu skutečně tato fráze v neprospěch PD:"...............ůstává zde...
A já bych přidal ještě jednu věc - napřet popsat, jak jsou složité moderní diesly a jaké je tam riziko drahé opravy a pak se ani slůvkem nezmínit, že onen 1.8 TSI je vlastně nejsložitější benzínový motor dostupný v O II, který používá vlastně vše, co se může podělat na tom TDI, to je taky tak "trochu" zavádějící.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 09.10.2009 10:38, RE: Jaký je v nich rozdíl?
rudastraka napsal:
kdyz nic jinyho, tak naftak pracuje s mnohem vetsimi tlaky a ma vetsi tocivy moment
taky mam dojem ze ma vetsi teplotu spalin a tim vetsi nepriznivy vliv na turbo
S tou teplotou spalin to máte zjištěné? Já teda nevím, když spálím více paliva v benzínu, tak toho tepla celkově asi vyrobím víc, obzvláště, když ten motor začnu více honit, tak ten rozdil ve spotřebě nebude 1,5 litru, ale třeba taky 4-5 litrů. A to už bude sakra víc tepla.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 09.10.2009 10:57, náklady
Tak se mi fakt tak zdá, že většina lidí vážně uvažuje hrozně krátkozrace. Nechci tu prosazovat (a ani netvrdím), že provoz 1,8TSI vyjde levněji než 2,0TDI, ale copak všichni vážně umí počítat jen tu spotřebu? Copak toto je vážně jediný parametr při rozhodování o ekonomičnosti provozu? Např.- když koupí tříletou 2,0 TDI, když ne hned, tak do dvou let bude dělat rozvody-ty stojí kolik..?
Copak je každý kdo kupuje tříletou Octavii tak chudý, aby musel šmudlit každý halíř a nemohl si dopřát lepší motor. A 1,8TSI prostě lepší motor je. O tom není pochyb. Ježiš lidi, to vybíráte vždy jen to co je levnější? Levný jídlo, levný restaurace, levný dovolený., nebo třeba levný řemeslníky? Kam se poděla poptávka po kvalitě? 1,8 TSI není zas takový penězožrout aby si ho nemohl dovolit.
Jestli je pro někoho 10 000 Kč/rok (nebo ikdyby 15tis) rozhodující částka se přiklonit k horšímu motoru, možná pak nebude vůbec schopen unést finanční propad hodnoty vozu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 09.10.2009 10:59, RE: Jaký je v nich rozdíl?
Koloss napsal:
S tou teplotou spalin to máte zjištěné? Já teda nevím, když spálím více paliva v benzínu, tak toho tepla celkově asi vyrobím víc, obzvláště, když ten motor začnu více honit, tak ten rozdil ve spotřebě nebude 1,5 litru, ale třeba taky 4-5 litrů. A to už bude sakra víc tepla.
Četl jste test spotřeby 1,8TSI a 2,0TDI zde na TIPCARS? Nějak tam ten rozdíl 4-5 litrů nevidím. Spíš naopak.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 09.10.2009 11:02, RE: Nové
Joska napsal:
...přesně tak, pokud najedu 30tis. km a více /1 rok, určitě bych šel do nafty, zde není nad čím dlouho přemýšlet. Hlučnost v interiéru u současných dieslů je...s prominutím...napíšu to slušně : nepravda... a poruchovost...no, netřeba to brát na lehkou váhu, ale zase to není tak hrozné, jak by z článku mohlo vyznívat. Když budu při koupi ojetiny obezřetný a budu se k autu chovat jako člověk a ne hovádko, odvděčí se dvouhmoťák i turbo dlouhou a spolehlivou službou.
Mrzí mne, že článek vyzněl ...
Nafta je oproti benzínu pořád levnější, rozdíl je minimálně okolo 2 litrů dle jízdy a řešit levnější povinné ručení je nesmysl. Dneska se dá uzavřít kdekoliv a zacokoliv. By mě zajímalo za kolik jezdil pan redaktor s 1.8TSI se zapnutou klimou 4x4 kombinovaný provoz, když řeknu 10 litrů, tak nebudu daleko od pravdy. Při nájezdu 30000Km je nafta/benzin uspořeno dle mého odhadu 30000Km nafta spotřeba 7 litrů(/100km =2100´x 26kč 54600Kč. Benzin 30000Km spotřeba 9 litrů=2700litrů x 27=72900. Rozdíl tedy 18300Kč. Pokud bude nájez větší tak to ani nepočítám a každej rozdíl 1 litru je hodně poznat. Hluk v interiéru ????? Nejste náhodou moc rozmlsaní, mediálním šumem, že nafta řve do uší a drncá s interiérem. Já najedu ročně 40.000kč a jsem úplně v klidu a štvou mě na autě jiný věci jak hluk motoru. Daleko častěji řeším kufr. zadní sedadla, pohodlný sedačky, abych nebyl zvalchovanej po ceste jak číňan na trhu atd. Ale hluk motoru v dnešní době no pánové, běžte se podívat někde, kde si v a utě opravdu nepovykládáte.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 09.10.2009 11:05, RE: náklady
TOM napsal:
Tak se mi fakt tak zdá, že většina lidí vážně uvažuje hrozně krátkozrace. Nechci tu prosazovat (a ani netvrdím), že provoz 1,8TSI vyjde levněji než 2,0TDI, ale copak všichni vážně umí počítat jen tu spotřebu? Copak toto je vážně jediný parametr při rozhodování o ekonomičnosti provozu? Např.- když koupí tříletou 2,0 TDI, když ne hned, tak do dvou let bude dělat rozvody-ty stojí kolik..?
Copak je každý kdo kupuje tříletou Octavii tak chudý, aby musel šmudlit každý halíř a nemohl si dopřát lepší mo...
1.8 TSI máme Superbu II a klidná noha na plynu 7-8 litrů, v okamžiku kdy tu káru je potřeba trochu rozhýbat není problém je t za 13. Abych jel s naftou za 13 tak to už chce umění.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 09.10.2009 11:09, RE: náklady
BMW motors napsal:
1.8 TSI máme Superbu II a klidná noha na plynu 7-8 litrů, v okamžiku kdy tu káru je potřeba trochu rozhýbat není problém je t za 13. Abych jel s naftou za 13 tak to už chce umění.
Netrvdím, že je 1.8 špatnej, ale kdo fakt najezdí moc km a jde mu o to něco ušetřit ať jde do nafty.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 09.10.2009 11:10, RE: Jaký je v nich rozdíl?
Koloss napsal:
S tou teplotou spalin to máte zjištěné? Já teda nevím, když spálím více paliva v benzínu, tak toho tepla celkově asi vyrobím víc, obzvláště, když ten motor začnu více honit, tak ten rozdil ve spotřebě nebude 1,5 litru, ale třeba taky 4-5 litrů. A to už bude sakra víc tepla.
To se nedá jednoduše popsat. Jako termomechanik bych potřeboval znát všechny vstupy (teplotu a tlak nasávaného vzduchu - řekněme, že mám), stupeň komprese (vliv přeplňování + komprese daná geometrií motoru - a tady jsem víceméně v háji a nedej bože, aby tam byl mezichladič), výhřevnost a množství vstříknutého paliva - dá se zjistit. Tímto spočítám výsledný tlak a teplotu spalin před započetím expanze. Pak potřebuji vědět, v jakém okamžiku otevře výfukový ventil, abych dokázal určit tlak a teplotu odcházejících spalin a vliv škrcení na ventilu, kdy ještě dojde k částečnému poklesu tlaku a teploty a to jde teprve na turbínové kolo. Takto se můžeme do krve hádat, jestli je to 500 nebo 800°C. Na spotřebě je evidentní, že tepelný tok benzínovým motorem je vyšší, ale protože nejsem motorář, tak tady od stolu neřeknu, jestli se větší část tepla odvádí chladicím systémem nebo jestli je horší výfuková ztráta a z toho pramenící vysoká teplota spalin. Spíše je to kombinace obého. Chce to upřesnění od motoráře.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 09.10.2009 11:13, RE: náklady
TOM napsal:
Tak se mi fakt tak zdá, že většina lidí vážně uvažuje hrozně krátkozrace. Nechci tu prosazovat (a ani netvrdím), že provoz 1,8TSI vyjde levněji než 2,0TDI, ale copak všichni vážně umí počítat jen tu spotřebu? Copak toto je vážně jediný parametr při rozhodování o ekonomičnosti provozu? Např.- když koupí tříletou 2,0 TDI, když ne hned, tak do dvou let bude dělat rozvody-ty stojí kolik..?
Copak je každý kdo kupuje tříletou Octavii tak chudý, aby musel šmudlit každý halíř a nemohl si dopřát lepší mo...
Když rozvody i s pumpou koupíte sám, a budete mít štěstí, vyjdou vás i s prací v neznačkovém servisu řekněme kolem 6000,-. Při nájezdu 30k km tedy po každých 4-5ti letech. To přeci není nijak zásadní. Jen to PD musíte občas prohnat po dálnici, aby se neucpal filtr pevných čáýstic .
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 09.10.2009 11:20, RE: náklady
TOM napsal:
Tak se mi fakt tak zdá, že většina lidí vážně uvažuje hrozně krátkozrace. Nechci tu prosazovat (a ani netvrdím), že provoz 1,8TSI vyjde levněji než 2,0TDI, ale copak všichni vážně umí počítat jen tu spotřebu? Copak toto je vážně jediný parametr při rozhodování o ekonomičnosti provozu? Např.- když koupí tříletou 2,0 TDI, když ne hned, tak do dvou let bude dělat rozvody-ty stojí kolik..?
Copak je každý kdo kupuje tříletou Octavii tak chudý, aby musel šmudlit každý halíř a nemohl si dopřát lepší mo...
Neřekl bych, že jeden z těch motorů je horší a druhý lepší. Je tu prostě motor naftový a motor benzínový. Každý je JINÝ...ne horší, ne lepší...Všechno se nakonec nechá zdůvodnit...vychválit...pohanit. Hezké je to, že je možnost volby. Oba motory mají svá pozitiva i zápory. Důležité je, aby zájemce dokázal zdůvodnit především sám sobě, proč daný motor chce a v čem právě jemu bude přínosem. Samozřejmě, že nejde jenom o spotřebu, ale ať chceme nebo ne, je to jeden z nejdůležitějších parametrů...to snad nemůže nikdo vyvracet.
reagovat
  1 2 3 ... 7




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.