0
zpět
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia 1.9 TDI - zkušenosti po 200 tis.km

kategorie zařazení tématu: česká vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 11.06.2009 16:54, RE: OT - technologie výroby plechů bočních dveří
david_b napsal:
Nechci Ti nějak kecat, ale strávil jsem několik semestrů na strojárně. Při praktické hodině v dílnách, jsem tam objevil dveře od Oktávky, a kantor tvrdil, že se nějak naněkolikrát lisujou. Bohužel jsem nějak nedostudoval, tudíž nemohu nějak vědecko-technicky podložit.
No právě to by mě zajímalo. Jem možné, že ony sváry jsou u koncernů jen překryty. Každopádně vidět nejdou. Celkově mám pocit jiné technologie svařování plechů a jejich tvarování. Koncern je má mnohem precizněji vytvarovány a napojeny na sebe než Kia, Ford, Hyundai apod. (můj dojem).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 11.06.2009 17:28, RE: Xenony
Michy007 napsal:
Doporučený interval pro výměnu xenonových výbojek je 1500h, kdy je světelný tok 75% oproti nové výbojce.
Tj. při průměrné rychlosti 60 Km/h 90000km.
Barva světla na konci života xenonových výbojek je až o 1000K vyšší oproti nové výbojce.
Životnost xenonových výbojek Osram, Philips nebo GE je 120000km až 180000km.
Životnost výbojek použitých v přestavbových sadách je 60000km až 80000km.
Na životnost má vliv zejména časté zapínání a vypínání světel.
Dobré info, dík.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 11.06.2009 17:54, RE: Milý david(e)_b!
david_b napsal:
Pán je zřejmě suterén, je část jednoho vtipu, myslel jsem, že obecně známého. (Policista staví řidiče, říká mu: pane, nesvítí Vám levej heligon. řidič říká: myslíte snad halogen, ne? a policista odpovídá: Á, pán je zřejmě suterén (místo suverén). Jinak obecně platí, že vyšší třída má více najeto. Pokud ne, pohne to opět s cenou, směrem nahoru. Co se týče matematicky přesného vyjádření, netušil jsem, že na tipcars.cz chodí diskutovat studenti a kantoři z MatFyzu.
Vtip byl dobrý. Co se nájezdu týká, tak tady bych byl HÓDNĚ opatrný a vážil slova. Octavia dle TUV má při stejném stáří vyšší nájezd než kdejaký vůz střední třídy. Stačí se podívat. Dalším faktem je, že obvykle bývá vyšší třída dimenzována na vyšší porci km. Takže NAPŘ. BMW 7er by měla být při nájezdu 250tis. v lepší kondici než Octavia 250 tis.km.
K prasknutí čelního okna - můj názor je ten, že bylo pravděpodobně měněno a neodborně namontováno. Sám vím, jaký je v tom veliký rozdíl. Již mám 3. čelní okno. Druhé jsem si naivně nechal dát ve "velkoobratovém" podniku - výsledek: okno stále rachotilo, asi 2 měsíce trvalo, než se jakoby usadilo. I tak potom bylo slyšet, že to není ono. Jaké bylo štěstí, když přilétl další kamínek od kamionu a nechal jsem jej vyměnit v "domácí garáži". Výsledek - jako nové. Žádné pazvuky, klid a ticho.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 12.06.2009 08:46, smrad
zrovna někdy před týdnem-dvěma týdny (nemám paměť-hold stařec) jsem jel půjčeným kábrem po štatlu, a předemnou popojížděla ochca v dehtu. Ten smrad nikomu nepřeju. Hnus jak stará Avie. Od té doby to pozoruju, a když vypnu automat na luft, tak se to za těma staršíma oktávkama nedá vydržet (za čímkoli PD)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 12.06.2009 09:10, RE: smrad
T.J. napsal:
zrovna někdy před týdnem-dvěma týdny (nemám paměť-hold stařec) jsem jel půjčeným kábrem po štatlu, a předemnou popojížděla ochca v dehtu. Ten smrad nikomu nepřeju. Hnus jak stará Avie. Od té doby to pozoruju, a když vypnu automat na luft, tak se to za těma staršíma oktávkama nedá vydržet (za čímkoli PD)
Můžu tě ubezpečit, že tenhle smrad je snad za všema moderníma dieselama (nechci zrovna tvrdit, že PD je nějak moderní...). Nedávno jsem šel a kolem mě profičel BMW X5 v dehtu. Ten smrad byl příšerný a s přirovnáním k Avii zcela souhlasím. Je to prostě hnus. Benzin je benzin. Nevím, jaké je složení výfukových plynů u dehtu, ale emise to beztak plní (bohužel). Dnes každého zajímá jen CO2, což je úplná pí*ovica doslova a dopísmene, protože tohle spotřebují rostlinky. Mnohem podstatnější jsou jiné škodliviny...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 12.06.2009 09:36, RE: smrad
rohYpnol napsal:
Můžu tě ubezpečit, že tenhle smrad je snad za všema moderníma dieselama (nechci zrovna tvrdit, že PD je nějak moderní...). Nedávno jsem šel a kolem mě profičel BMW X5 v dehtu. Ten smrad byl příšerný a s přirovnáním k Avii zcela souhlasím. Je to prostě hnus. Benzin je benzin. Nevím, jaké je složení výfukových plynů u dehtu, ale emise to beztak plní (bohužel). Dnes každého zajímá jen CO2, což je úplná pí*ovica doslova a dopísmene, protože tohle spotřebují rostlinky. Mnohem podstatnější jsou jiné škodliviny...
Nevim chlapi za tim jezdite, ale v zivote jsem nemel problem jet za naftovym autem, pokud nemel nejak upravovany motor a i na neutral mu nesel vylozene cerny kour z vyfuku, ale ze by jinak obecne naftove mtorory at uz VW nebo jine znacky smrdeli tak, ze by se za nimi jedalo jet to nechapu. Mozna jeste tak v kolone, kde vam vylozene jeho vyfuk fouka splodiny do predni masky, ale za jizdy jsem v zivote problem nemel. Krome starych Tater, Avii atd kde pri kazdem jejim prerazeni i kdyz je prazdna vylitne priserny oblak a i po prezareni se z ni stale velmi brutalne a cerne kouri....ale u osobaku jsem si toho vsiml jsem velmi velmi zridka.....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 12.06.2009 16:12, RE: smrad
mufik.martin napsal:
Nevim chlapi za tim jezdite, ale v zivote jsem nemel problem jet za naftovym autem, pokud nemel nejak upravovany motor a i na neutral mu nesel vylozene cerny kour z vyfuku, ale ze by jinak obecne naftove mtorory at uz VW nebo jine znacky smrdeli tak, ze by se za nimi jedalo jet to nechapu. Mozna jeste tak v kolone, kde vam vylozene jeho vyfuk fouka splodiny do predni masky, ale za jizdy jsem v zivote problem nemel. Krome starych Tater, Avii atd kde pri kazdem jejim prerazeni i kdyz je prazdna vy...
Nevím, za čím teda jezdíš Ty, ale smrad byť čištěných spalin z "dehtu" je fakt příšerný. Takový kyselý srad a když někdo předjíždí a naloží tomu, to je teprv síla, ale to už se o čistotě nedá mluvit.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 12.06.2009 18:39, RE: smrad
T.J. napsal:
zrovna někdy před týdnem-dvěma týdny (nemám paměť-hold stařec) jsem jel půjčeným kábrem po štatlu, a předemnou popojížděla ochca v dehtu. Ten smrad nikomu nepřeju. Hnus jak stará Avie. Od té doby to pozoruju, a když vypnu automat na luft, tak se to za těma staršíma oktávkama nedá vydržet (za čímkoli PD)
To není způsobeno motorem a jeho konstrukcí. To je způsobeno hajdaláckým majitelem, který do toho nemůže, nebo nechce strkat peníze. Jinak takových vyšuntělých PD jezdí po silnicích dost. A také to poznáte na parkovištích podle zadehtovaného zadku. Zrovna před dvěma dny jsem jel za takovou dehtovnou. Při každém předjíždění přikládal tak, že pod ním bylo doslova černo. Ale ten řidič to zpravidla neví. Proto mají ty koncovky výfuku ohnuté dolu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 12.06.2009 18:54, RE: smrad
David V napsal:
Nevím, za čím teda jezdíš Ty, ale smrad byť čištěných spalin z "dehtu" je fakt příšerný. Takový kyselý srad a když někdo předjíždí a naloží tomu, to je teprv síla, ale to už se o čistotě nedá mluvit.
Tak tak. Ale tady nejde o "saze". Ono ten smrad je cítit i když není černý dým. Stačí se projít kolem stojícího vozu v dehtu s běžícím motorem. V autě to tak hrozné není. Obvzláště pokud máte uhlíkový filtr, pak se k vám ten puch asi nedostane. Ale je to fakt děs. Skoro bych i napsal zlatý Barkas ;)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 12.06.2009 20:31, RE: smrad
mufik.martin napsal:
Nevim chlapi za tim jezdite, ale v zivote jsem nemel problem jet za naftovym autem, pokud nemel nejak upravovany motor a i na neutral mu nesel vylozene cerny kour z vyfuku, ale ze by jinak obecne naftove mtorory at uz VW nebo jine znacky smrdeli tak, ze by se za nimi jedalo jet to nechapu. Mozna jeste tak v kolone, kde vam vylozene jeho vyfuk fouka splodiny do predni masky, ale za jizdy jsem v zivote problem nemel. Krome starych Tater, Avii atd kde pri kazdem jejim prerazeni i kdyz je prazdna vy...
Při spalování nafty vznikají oproti benzínu navíc ještě tzv. "aromatické uhlovodíky", které nejen že smrdí, ale jsou i rakovinotvorné. Takže jízda za dieslem je zážitek, i když zrovna nečoudí.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 13.06.2009 17:43, Pěkně napsaná recenze
Konečně normalní recenze, takhle to má být.

PS: existujou i škodovky, né jen BMW, Audi apod. ))) ale to tu nemá cenu řešit, Kylie zpochybňuje i sama sebe.-)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 04.08.2009 17:05, RE: OT - technologie výroby plechů bočních dveří
rohYpnol napsal:
No právě to by mě zajímalo. Jem možné, že ony sváry jsou u koncernů jen překryty. Každopádně vidět nejdou. Celkově mám pocit jiné technologie svařování plechů a jejich tvarování. Koncern je má mnohem precizněji vytvarovány a napojeny na sebe než Kia, Ford, Hyundai apod. (můj dojem).
no tak ja jsem se na strojarne dostal mnohem dale :)) cili muj nazor - svary se samozrejme daji zalestit tak aby jsi po nateru nic nepoznal. zkus si svarit dve trubky dohromady a pak ikdyz si vemes flexu a budes brousit, tak i pitomou flexou to zbrousis prakticky do hladka. das nater - u aut samozrejme neni jen jeden a okem nebo hmatem nic nepoznas. no a k bezpecnosti atd... svarovany material je nehomogeni - je zde naruseni ( kontinuita v materialu ) a svar nebude mit nikdy takovou pevnost a houzevnatost jako lisovany dil. Proc se i dnes v 21. stol. prakticky vse na letadlech nytuje? protoze svar je velmi choulostivy a pokud by nastal jen maly lom, mohlo by spadnout cele letadlo. treba tlakove nadoby se jedna po druhe zkousi rentgenem - u aut to neni bohuzel kapacitne mozne, proto plati ze cim mic svaru, tim lepe.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 22.01.2010 19:38, RE: Xenony
Michy007 napsal:
Doporučený interval pro výměnu xenonových výbojek je 1500h, kdy je světelný tok 75% oproti nové výbojce.
Tj. při průměrné rychlosti 60 Km/h 90000km.
Barva světla na konci života xenonových výbojek je až o 1000K vyšší oproti nové výbojce.
Životnost xenonových výbojek Osram, Philips nebo GE je 120000km až 180000km.
Životnost výbojek použitých v přestavbových sadách je 60000km až 80000km.
Na životnost má vliv zejména časté zapínání a vypínání světel.
Dobre info, diky
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 22.01.2010 19:40, RE: smrad
Koloss napsal:
Při spalování nafty vznikají oproti benzínu navíc ještě tzv. "aromatické uhlovodíky", které nejen že smrdí, ale jsou i rakovinotvorné. Takže jízda za dieslem je zážitek, i když zrovna nečoudí.
Vsiml sem si, ze nejvic smrdi jeste auta s casticovym filtrem, opravdu je mi milejsi stat vedle O1 s nastartovanym motorem, nez s cimkoli jinym modernejsim s DPF :( opravdu je to jinak citit.
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.