0
zpět
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia 1.9 TDI 4x4 - jak jezdí po 155 tis.km?

kategorie zařazení tématu: česká vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 20.04.2010 08:24, geometrie
Teda nechat si 2x ročně štelovat preventivně geometrii jsem ještě neslyšel. To je po každé rozhozená?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 20.04.2010 09:15, RE: geometrie
Valnoha napsal:
Teda nechat si 2x ročně štelovat preventivně geometrii jsem ještě neslyšel. To je po každé rozhozená?
U 4x4 se to stává často,hlavně zadní kola mají tendenci vybočovat a jedou si jinam než přední,auto je potom dost přetáčivé,ale pokud je nutné tu geometrii dostavovat opravdu 2x za rok,řekl bych spíš,že bývalý majitel si nechal pro sebe,že s autem někde dost nevybíravě vzal obrubník nebo se mu povedlo někde zapadnout a kolo skoro utrhnout.

Jen mě zaráží jedna věc,U O1 4x4,připojuje podle mě zadní nápravu až Haldex spojka když auto usoudí,že je to potřeba,neměl by tam být stálý převod.Takže tvrzení,že se přebytečný výkon přesouvá i na suchu na zadní nápravu se mi zdá jako pitomost nebo se majitel neumí rozjíždět a na světlech vždy protočí kola a potom bych i rozuměl té geometrii,protože přední gumy může ani ne po 20 000 vyhodit
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 20.04.2010 10:19, 4x4
Kvůli 4x4 v této první generaci Octavie se málem zabil můj kamarád!
Opravdu je to velice nepříjemné, když vjedete do zatáčky a na štěrku vám proklouznou přední kola a zapojí se Haldex a neuvěřitelně vám škubne se zadkem...Od tý doby jsem pro permanentní čtyřkolku a žádná jiná by mi nesměla do domu!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 20.04.2010 10:52, RE: 4x4
zigi napsal:
Kvůli 4x4 v této první generaci Octavie se málem zabil můj kamarád!
Opravdu je to velice nepříjemné, když vjedete do zatáčky a na štěrku vám proklouznou přední kola a zapojí se Haldex a neuvěřitelně vám škubne se zadkem...Od tý doby jsem pro permanentní čtyřkolku a žádná jiná by mi nesměla do domu!
Jako, takovouhele pytomost jsem jest neslysel zejo, ja jezdim octavia scout ze jo a to ma prej ten haldex jako, to je uplne suprovi zvezeni jako. Permamenti ctyrkolka je na prd jako, auti je pak hodne nedotacive ze jo a tehdy se levi kola tocej stejne jak pravy kola tak mi reknete jako chcete jezdit s takovou, kdyz do zatacky se vam krouti kola stejnou rychlosti na obou stranach ze jo...? proto ja nedoporucuji permamentni ctyrkolky, haldex je mnohem lepsi ze jo. Ostatne proto ji montuje kuprikladu volvo ze jo.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 20.04.2010 10:57, RE: 4x4
zigi napsal:
Kvůli 4x4 v této první generaci Octavie se málem zabil můj kamarád!
Opravdu je to velice nepříjemné, když vjedete do zatáčky a na štěrku vám proklouznou přední kola a zapojí se Haldex a neuvěřitelně vám škubne se zadkem...Od tý doby jsem pro permanentní čtyřkolku a žádná jiná by mi nesměla do domu!
Ano, tohle řešení je opravdu nevhodné. Pokud se zadní náhon připojí v okamžiku prokluzu předních kol, tak v rychle jeté zatáčce to způsobí problémy. Myslím,že tento systém je spíše myšlen pro vyjetí míst, kam se s pohonem jedné nápravy člověk dostane obtížně. Pak bych viděl jako rozumné řešení deaktivaci systému při rychlosti např nad 40 km/h nebo bezvýhradnou kombinaci tohoto typu 4x4 se stabilizačním systémem.
Kamarád má 4x4 v OII (r.v.2006), ale nevím jaké generace tam je Haldex a co už umí. Má i ASR i ESP a jezdí hodně rozvážně a zatím si ten pohon pochvaluje, ale to zejména z důvodů, že vyjede tam, kam já s předokolkou nevyjedu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 20.04.2010 11:01, RE: 4x4
Stejskal Jarda napsal:
Jako, takovouhele pytomost jsem jest neslysel zejo, ja jezdim octavia scout ze jo a to ma prej ten haldex jako, to je uplne suprovi zvezeni jako. Permamenti ctyrkolka je na prd jako, auti je pak hodne nedotacive ze jo a tehdy se levi kola tocej stejne jak pravy kola tak mi reknete jako chcete jezdit s takovou, kdyz do zatacky se vam krouti kola stejnou rychlosti na obou stranach ze jo...? proto ja nedoporucuji permamentni ctyrkolky, haldex je mnohem lepsi ze jo. Ostatne proto ji montuje kuprikladu volvo ze jo.
Možná že by stálo za to si něco o pohonech 4x4 nastudovat. Možná, že by stačilo začít použitím diferenciálů, jejich konstrukcí a uplatněním v automobilovém průmyslu. Pak by se tady takový opravdi primitivní příspěvek nemohl nikdy objevit.
Jak říkám tohle jsou jen provokace, nic jiného.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 20.04.2010 11:03, RE: 4x4
Stejskal Jarda napsal:
Jako, takovouhele pytomost jsem jest neslysel zejo, ja jezdim octavia scout ze jo a to ma prej ten haldex jako, to je uplne suprovi zvezeni jako. Permamenti ctyrkolka je na prd jako, auti je pak hodne nedotacive ze jo a tehdy se levi kola tocej stejne jak pravy kola tak mi reknete jako chcete jezdit s takovou, kdyz do zatacky se vam krouti kola stejnou rychlosti na obou stranach ze jo...? proto ja nedoporucuji permamentni ctyrkolky, haldex je mnohem lepsi ze jo. Ostatne proto ji montuje kuprikladu volvo ze jo.
Hele Jardo musíš hodně přemýšlet aby si psal tím stylem (s chybami), nebo to jde tak nějak samo ?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 20.04.2010 11:13, RE: 4x4
Alda napsal:
Hele Jardo musíš hodně přemýšlet aby si psal tím stylem (s chybami), nebo to jde tak nějak samo ?
Jako ja vim ze jsou tam ty diferaky ze jo, voni jako urcojou, kteri kolo se ma pribrzdit kdyz jde vuz do smyku ze jo. Kdyz mam jako tu pernanentni ctyrkolku jako, tak mi pak reknete, proc se s ni tak spatne zataci ze jo. Kamarad ma toho Forda rangera jako, pak priradil jakoze predek ze jo a slo to spatne ze jo. Neco tam bouchalo, spatne to zatacelo ze jo, ja si mislim ze haldex je proto lepsi ze jo, ponevadz to maji lepe vymysleny ze jo.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 20.04.2010 11:32, RE: 4x4
Stejskal Jarda napsal:
Jako ja vim ze jsou tam ty diferaky ze jo, voni jako urcojou, kteri kolo se ma pribrzdit kdyz jde vuz do smyku ze jo. Kdyz mam jako tu pernanentni ctyrkolku jako, tak mi pak reknete, proc se s ni tak spatne zataci ze jo. Kamarad ma toho Forda rangera jako, pak priradil jakoze predek ze jo a slo to spatne ze jo. Neco tam bouchalo, spatne to zatacelo ze jo, ja si mislim ze haldex je proto lepsi ze jo, ponevadz to maji lepe vymysleny ze jo.
No to je právě to o čem jsem psal. Diferenciál nic neurčuje (pokud nejsou přibržďované satelity, jako u závodních vozidel řečeno hodně zjednodušeně), diferenciál pouze umožňuje rozdílné otáčky dvou různých kol při současném pohánění těchto kol. Pokud je pohon jedné nápravy, tak stačí diferenciál 1, pokud je poháněno více náprav, tak každá poháněná náprava má svůj diferenciál a obvyklé jsou i diferenciály mezi jednotlivými nápravami, aby se umožnily různé otáčky všech kol na všech nápravách. Existují i vozy bez mezinápravových diferenciálů, ale tam je nutné výhod pohonu využívat jen na povrchu s horší adhezí, jinak dochází vlivem rozdílných rychlostí kol na nápravách k velkému zatížení této přenosové soustavy a něco odejde.
Pokud přiřadí náhon na asfaltu, tak auto pojede dobře jen rovně, jakémukoliv zatáčení brání stejná obvodová rchlost na vstupu do jednotlivých difereniálů na nápravách, kdy skluz mezi koly a asfaltem je řádově nižší,než jsou rozdíly mezi otáčkami náprav.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 20.04.2010 11:42, srovnání 4x4
kdo máte zájem podívat se jak fungují či nefungují různé 4x4, zkuste tento odkaz:http://www.youtube.com/watch?v=t09ExAUgtyE&featur1
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 20.04.2010 11:57, RE: 4x4
Stejskal Jarda napsal:
Jako, takovouhele pytomost jsem jest neslysel zejo, ja jezdim octavia scout ze jo a to ma prej ten haldex jako, to je uplne suprovi zvezeni jako. Permamenti ctyrkolka je na prd jako, auti je pak hodne nedotacive ze jo a tehdy se levi kola tocej stejne jak pravy kola tak mi reknete jako chcete jezdit s takovou, kdyz do zatacky se vam krouti kola stejnou rychlosti na obou stranach ze jo...? proto ja nedoporucuji permamentni ctyrkolky, haldex je mnohem lepsi ze jo. Ostatne proto ji montuje kuprikladu volvo ze jo.
Tož to by mě teda zajímalo, které že to auto pro dnešní bežný provoz má permanentní čtyřkolku a snad se mezi náma nenajde takový Lojza, který by to drhnul s uzavřeným pohonem po asfaltu...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 20.04.2010 12:07, RE: 4x4
Alkantpan napsal:
Tož to by mě teda zajímalo, které že to auto pro dnešní bežný provoz má permanentní čtyřkolku a snad se mezi náma nenajde takový Lojza, který by to drhnul s uzavřeným pohonem po asfaltu...
To je dotaz pro pobavení? Subaru má permanentní čtyřkolku ve všech modelech a konkrétně Legacy je určeno pro běžný provoz.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 20.04.2010 12:10, O1 4x4
Jedna věc, kterou hodnotitel nezmínil - O1 s pohonem 4x4 má o 100 litrů menší kufr, než O1 s pohonem pouze přední nápravy. Teprve v O2 to vyřešili tak, že Haldex neubere místo v kufru.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 20.04.2010 12:32, RE: 4x4
David V napsal:
Ano, tohle řešení je opravdu nevhodné. Pokud se zadní náhon připojí v okamžiku prokluzu předních kol, tak v rychle jeté zatáčce to způsobí problémy. Myslím,že tento systém je spíše myšlen pro vyjetí míst, kam se s pohonem jedné nápravy člověk dostane obtížně. Pak bych viděl jako rozumné řešení deaktivaci systému při rychlosti např nad 40 km/h nebo bezvýhradnou kombinaci tohoto typu 4x4 se stabilizačním systémem.
Kamarád má 4x4 v OII (r.v.2006), ale nevím jaké generace tam je Haldex a co už umí. ...
Teď nevím jestli tam měl ESP nebo nikoliv, ale vím určitě, že Haldex v první generaci Octavie opravdu není dobře vyřešen, v Octavii druhé generace už by to mělo být určitě mnohem lepší.
Pokud tedy mám haldex, určitě je dobré jezdit opatrně a do zatáček se moc nevrhat, na to je lepší permanent nebo pouze pohon jedné nápravy.
Samozřejmě jakákoliv 4x4 vyjede víc než pohon jedné nápravy, hlavně na sněhu, ledu nebo na blátě, o tom není sporu...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 20.04.2010 12:59, Haldex
Nema nahodou octavia 1. generace po faceliftuhaldex 4 generace stejne jako octavia II. generace? Nebo se pletu? myslim,ze jsem nekde cetl, ze octavia 1 pred faceliftem ma dokonce hadex 2 generace a facelft 4 generaci stejne jako octavia II. generace. Dekuji za pripadnou reakci.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 20.04.2010 14:24, RE: 4x4
Koloss napsal:
To je dotaz pro pobavení? Subaru má permanentní čtyřkolku ve všech modelech a konkrétně Legacy je určeno pro běžný provoz.
Tož to je jasne, to vím, ale tu jeho permanentní čtuřkolku o které tak píše chapu jako čtyřkolu se zablokovanymi diferaky, nebo bez nich.... proto se ptam.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 20.04.2010 16:54, RE: geometrie
Valnoha napsal:
Teda nechat si 2x ročně štelovat preventivně geometrii jsem ještě neslyšel. To je po každé rozhozená?
To mě taky zaujalo, zejména ten popis chování vozu. A pak mě ještě zaujala zvýšená hlučnost nad 150 km/h ve slabých stránkách. To je snad u nás jedno, ne? Jednak se tady ani takhle jezdit nesmí a jednak k té rychlosti nic nenutí. Když se mi některý jízdní režim nelíbí, tak v něm nesetrvávám. Navíc po našich přeplněných, hrbatých a úzkých dálnicích rychlost 150 km/h nepovažuji rozhodně za příjemnou cestovní, ale spíše za otravnou a nebezpečnou.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 20.04.2010 20:02, RE: geometrie
David V napsal:
To mě taky zaujalo, zejména ten popis chování vozu. A pak mě ještě zaujala zvýšená hlučnost nad 150 km/h ve slabých stránkách. To je snad u nás jedno, ne? Jednak se tady ani takhle jezdit nesmí a jednak k té rychlosti nic nenutí. Když se mi některý jízdní režim nelíbí, tak v něm nesetrvávám. Navíc po našich přeplněných, hrbatých a úzkých dálnicích rychlost 150 km/h nepovažuji rozhodně za příjemnou cestovní, ale spíše za otravnou a nebezpečnou.
A kde řiká autor, že jezdí jen po ČR? Třeba se občas projede i po německý dálnicích....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 21.04.2010 07:27, RE: geometrie
David V napsal:
To mě taky zaujalo, zejména ten popis chování vozu. A pak mě ještě zaujala zvýšená hlučnost nad 150 km/h ve slabých stránkách. To je snad u nás jedno, ne? Jednak se tady ani takhle jezdit nesmí a jednak k té rychlosti nic nenutí. Když se mi některý jízdní režim nelíbí, tak v něm nesetrvávám. Navíc po našich přeplněných, hrbatých a úzkých dálnicích rychlost 150 km/h nepovažuji rozhodně za příjemnou cestovní, ale spíše za otravnou a nebezpečnou.
Proboha! To je zase blábol. Já jezdím, když mě to situace dovoluje klidně i 220 a vůbec se za to nehodlám někomu omlouvat. Dnešní auto jsou jiná, a pokud se na to já cítím, znám možnosti auta, znám hlvaně brzdy a vím po čem jedu, tak to není problém. Tak tady laskavě nepouštějte takové dementní názory. To by se mohla rovnou všechna auta vyrábět s HTP a je klid.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 21.04.2010 07:29, RE: Haldex
mufik.martin napsal:
Nema nahodou octavia 1. generace po faceliftuhaldex 4 generace stejne jako octavia II. generace? Nebo se pletu? myslim,ze jsem nekde cetl, ze octavia 1 pred faceliftem ma dokonce hadex 2 generace a facelft 4 generaci stejne jako octavia II. generace. Dekuji za pripadnou reakci.
Ať je to jak chce, haldex je stejně k ničemu. Jenom pradražuje údržbu auta. Čtyřkola to rozhodně není.
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.