0
zpět
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia 1.6 MPI a zkušenosti majitele po 620 000 km

kategorie zařazení tématu: česká vozidla
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Úterý 07.05.2013 14:32, RE: Musí fakt benzín milovat.
Honza42 napsal:
Za těch 600.000 km autora luxus ježdění s benzínem vyšel nejmíň na 300-400 tisíc Kč. Za to mohl mít v garáži připravenou velmi slušnou lehce ojetou náhradu za již starý vrak, který dojíždí.


Zajímal by mě jediný rozumný důvod, proč na takto drtivé nájezdy zvažovat jakoukoliv ojetinu. Auto je buď nové nebo ojeté, nic mezi tím, takže slušná lehce ojetá náhrada pro tohoto člověka nemá smysl. Až auto skutečně začne dojíždět, tak půjde a koupí zase nové.
Takhle by měl v jednu chvíli 2 ojetiny a prachy taky žádný - nechápu pointu.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1133
datum registrace09.05.2007
Středa 08.05.2013 09:01, RE: Musí fakt benzín milovat.
David V napsal:
Honza42 napsal:
Za těch 600.000 km autora luxus ježdění s benzínem vyšel nejmíň na 300-400 tisíc Kč. Za to mohl mít v garáži připravenou velmi slušnou lehce ojetou náhradu za již starý vrak, který dojíždí.
Zajímal by mě jediný rozumný důvod, proč na takto drtivé nájezdy zvažovat jakoukoliv ojetinu. Auto je buď nové nebo ojeté, nic mezi tím, takže slušná lehce ojetá náhrada pro tohoto člověka nemá smysl. Až auto skutečně začne dojíždět, tak půjde a koupí zase nové. Takhle by měl v jednu chvíli 2 ojetiny a prachy taky žádný - nechápu pointu.


Já to pochopil tak, že kdyby měnil auta častěji ( a prodal je za "zajímavou" cenu, dokud to šlo), tak by neměl auto se zůstatkovou cenu nula (spíš mínus, pokud by mělo být vše tak, jak má - tzn. likvidace ), ale auto s potenciálem do budoucna, nebo opět k rozumnému prodeji.
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Středa 08.05.2013 21:38, RE: Musí fakt benzín milovat.
Pepe napsal:
David V napsal:
Honza42 napsal:
Za těch 600.000 km autora luxus ježdění s benzínem vyšel nejmíň na 300-400 tisíc Kč. Za to mohl mít v garáži připravenou velmi slušnou lehce ojetou náhradu za již starý vrak, který dojíždí.
Zajímal by mě jediný rozumný důvod, proč na takto drtivé nájezdy zvažovat jakoukoliv ojetinu. Auto je buď nové nebo ojeté, nic mezi tím, takže slušná lehce ojetá náhrada pro tohoto člověka nemá smysl. Až auto skutečně začne dojíždět, tak půjde a koupí zase nové. Takhle by měl v jednu chvíli 2 ojetiny a prachy taky žádný - nechápu pointu.
Já to pochopil tak, že kdyby měnil auta častěji ( a prodal je za "zajímavou" cenu, dokud to šlo), tak by neměl auto se zůstatkovou cenu nula (spíš mínus, pokud by mělo být vše tak, jak má - tzn. likvidace ), ale auto s potenciálem do budoucna, nebo opět k rozumnému prodeji.


Hm, to se zase bavíme o hypotetické hodnotě nějakého ojetého vozu 100 tisíc, když provozem auta v tomto konkrétním případě utratil 1,5-2 miliony.
Viděl jsem v německý inzerci nějaký Volvo S80 s T6 motorem a 340 tkm. Geniální rada českého člověka je koupit Octávii s TDi, aby ušetřil. Někdo prostě nemá potřebu tímto způsobem šetřit nebo naopak si schválně zvolí benzínový motor a má k tomu důvody a stejně tak může mít někdo důvody k tomu si nechat stávající vůz, když mu dobře slouží a mění se pouze spotřebák.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1133
datum registrace09.05.2007
Čtvrtek 09.05.2013 10:25, RE: Musí fakt benzín milovat.
David V napsal:
Pepe napsal:
David V napsal:
Honza42 napsal:
Za těch 600.000 km autora luxus ježdění s benzínem vyšel nejmíň na 300-400 tisíc Kč. Za to mohl mít v garáži připravenou velmi slušnou lehce ojetou náhradu za již starý vrak, který dojíždí.
Zajímal by mě jediný rozumný důvod, proč na takto drtivé nájezdy zvažovat jakoukoliv ojetinu. Auto je buď nové nebo ojeté, nic mezi tím, takže slušná lehce ojetá náhrada pro tohoto člověka nemá smysl. Až auto skutečně začne dojíždět, tak půjde a koupí zase nové. Takhle by měl v jednu chvíli 2 ojetiny a prachy taky žádný - nechápu pointu.
Já to pochopil tak, že kdyby měnil auta častěji ( a prodal je za "zajímavou" cenu, dokud to šlo), tak by neměl auto se zůstatkovou cenu nula (spíš mínus, pokud by mělo být vše tak, jak má - tzn. likvidace ), ale auto s potenciálem do budoucna, nebo opět k rozumnému prodeji.
Hm, to se zase bavíme o hypotetické hodnotě nějakého ojetého vozu 100 tisíc, když provozem auta v tomto konkrétním případě utratil 1,5-2 miliony. Viděl jsem v německý inzerci nějaký Volvo S80 s T6 motorem a 340 tkm. Geniální rada českého člověka je koupit Octávii s TDi, aby ušetřil. Někdo prostě nemá potřebu tímto způsobem šetřit nebo naopak si schválně zvolí benzínový motor a má k tomu důvody a stejně tak může mít někdo důvody k tomu si nechat stávající vůz, když mu dobře slouží a mění se pouze spotřebák.


Toť samozřejmě každého svobodná volba. To, že zrovna za tohle netleskám, je zase (nejen) můj názor. A netvrdím, že paušálně správný. Svojí optikou to každý bude vnímat různě - někdo chválit, někdo se chytat za hlavu. Ale uznávám, že obdivuhodné to je
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Čtvrtek 09.05.2013 10:53, RE: Musí fakt benzín milovat.
Pepe napsal:
David V napsal:
Pepe napsal:
David V napsal:
Honza42 napsal:
Za těch 600.000 km autora luxus ježdění s benzínem vyšel nejmíň na 300-400 tisíc Kč. Za to mohl mít v garáži připravenou velmi slušnou lehce ojetou náhradu za již starý vrak, který dojíždí.
Zajímal by mě jediný rozumný důvod, proč na takto drtivé nájezdy zvažovat jakoukoliv ojetinu. Auto je buď nové nebo ojeté, nic mezi tím, takže slušná lehce ojetá náhrada pro tohoto člověka nemá smysl. Až auto skutečně začne dojíždět, tak půjde a koupí zase nové. Takhle by měl v jednu chvíli 2 ojetiny a prachy taky žádný - nechápu pointu.
Já to pochopil tak, že kdyby měnil auta častěji ( a prodal je za "zajímavou" cenu, dokud to šlo), tak by neměl auto se zůstatkovou cenu nula (spíš mínus, pokud by mělo být vše tak, jak má - tzn. likvidace ), ale auto s potenciálem do budoucna, nebo opět k rozumnému prodeji.
Hm, to se zase bavíme o hypotetické hodnotě nějakého ojetého vozu 100 tisíc, když provozem auta v tomto konkrétním případě utratil 1,5-2 miliony. Viděl jsem v německý inzerci nějaký Volvo S80 s T6 motorem a 340 tkm. Geniální rada českého člověka je koupit Octávii s TDi, aby ušetřil. Někdo prostě nemá potřebu tímto způsobem šetřit nebo naopak si schválně zvolí benzínový motor a má k tomu důvody a stejně tak může mít někdo důvody k tomu si nechat stávající vůz, když mu dobře slouží a mění se pouze spotřebák.
Toť samozřejmě každého svobodná volba. To, že zrovna za tohle netleskám, je zase (nejen) můj názor. A netvrdím, že paušálně správný. Svojí optikou to každý bude vnímat různě - někdo chválit, někdo se chytat za hlavu. Ale uznávám, že obdivuhodné to je


Těžiště vidím ve faktu, že naprosto konfekční auto s motorem na hranici použitelnosti (Octávii s 1.6 vidím jako mírně podmotorovanou podle objektivních měřítek), je schopné bez fatálních problémů na hnacím a převodovém ústrojí najezdit takovou porci kilometrů. Považuji to za maximální využití potenciálu stroje s pozitivním dopadem do ekologie (nebylo třeba likvidovat funkční auto a vyrábět nové o ekologičtějším benzínu nemluvě) a lokální ekonomiky, kdy se ztráta hodnoty pohodlně vešla do 1 Kč/km (možná i do 50 hal.) a servisní náklady se rovněž dají vzhledem k ujetému km označit za nízké. To se často nevidí a většině se to nepoštěstí.
Nepopírám, že volbou jiného motoru se nedalo ještě ušetřit, ale tady opět vstupuje do hry poměr ceny/výkon, který má každý nastaven jinak. Jednak co se týká preferencí a jednak co se týká finančních možností.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1133
datum registrace09.05.2007
Čtvrtek 09.05.2013 11:42, RE: Musí fakt benzín milovat.
David V napsal:
Pepe napsal:
David V napsal:
Pepe napsal:
David V napsal:
Honza42 napsal:
Za těch 600.000 km autora luxus ježdění s benzínem vyšel nejmíň na 300-400 tisíc Kč. Za to mohl mít v garáži připravenou velmi slušnou lehce ojetou náhradu za již starý vrak, který dojíždí.
Zajímal by mě jediný rozumný důvod, proč na takto drtivé nájezdy zvažovat jakoukoliv ojetinu. Auto je buď nové nebo ojeté, nic mezi tím, takže slušná lehce ojetá náhrada pro tohoto člověka nemá smysl. Až auto skutečně začne dojíždět, tak půjde a koupí zase nové. Takhle by měl v jednu chvíli 2 ojetiny a prachy taky žádný - nechápu pointu.
Já to pochopil tak, že kdyby měnil auta častěji ( a prodal je za "zajímavou" cenu, dokud to šlo), tak by neměl auto se zůstatkovou cenu nula (spíš mínus, pokud by mělo být vše tak, jak má - tzn. likvidace ), ale auto s potenciálem do budoucna, nebo opět k rozumnému prodeji.
Hm, to se zase bavíme o hypotetické hodnotě nějakého ojetého vozu 100 tisíc, když provozem auta v tomto konkrétním případě utratil 1,5-2 miliony. Viděl jsem v německý inzerci nějaký Volvo S80 s T6 motorem a 340 tkm. Geniální rada českého člověka je koupit Octávii s TDi, aby ušetřil. Někdo prostě nemá potřebu tímto způsobem šetřit nebo naopak si schválně zvolí benzínový motor a má k tomu důvody a stejně tak může mít někdo důvody k tomu si nechat stávající vůz, když mu dobře slouží a mění se pouze spotřebák.
Toť samozřejmě každého svobodná volba. To, že zrovna za tohle netleskám, je zase (nejen) můj názor. A netvrdím, že paušálně správný. Svojí optikou to každý bude vnímat různě - někdo chválit, někdo se chytat za hlavu. Ale uznávám, že obdivuhodné to je
Těžiště vidím ve faktu, že naprosto konfekční auto s motorem na hranici použitelnosti (Octávii s 1.6 vidím jako mírně podmotorovanou podle objektivních měřítek), je schopné bez fatálních problémů na hnacím a převodovém ústrojí najezdit takovou porci kilometrů. Považuji to za maximální využití potenciálu stroje s pozitivním dopadem do ekologie (nebylo třeba likvidovat funkční auto a vyrábět nové o ekologičtějším benzínu nemluvě) a lokální ekonomiky, kdy se ztráta hodnoty pohodlně vešla do 1 Kč/km (možná i do 50 hal.) a servisní náklady se rovněž dají vzhledem k ujetému km označit za nízké. To se často nevidí a většině se to nepoštěstí. Nepopírám, že volbou jiného motoru se nedalo ještě ušetřit, ale tady opět vstupuje do hry poměr ceny/výkon, který má každý nastaven jinak. Jednak co se týká preferencí a jednak co se týká finančních možností.


Ono je to všechno dost relativní. Kdyby třeba pustil tuhle ojetinu do světa, a někdo by ji provozoval třeba místo trabiho, nebo Warťase, tak by v tom určitej přínos pro ekologii byl taky . Obecně na tomto přístupu dojíždět tyhle stroje "do mrtě" profitujou hlavně naši západní sousedé, to pak ta ekologie dostává pěkně na pr.el...
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Pátek 10.05.2013 01:18, RE: Musí fakt benzín milovat.
David V napsal:
Pepe napsal:
David V napsal:
Pepe napsal:
David V napsal:
Honza42 napsal:
Za těch 600.000 km autora luxus ježdění s benzínem vyšel nejmíň na 300-400 tisíc Kč. Za to mohl mít v garáži připravenou velmi slušnou lehce ojetou náhradu za již starý vrak, který dojíždí.
Zajímal by mě jediný rozumný důvod, proč na takto drtivé nájezdy zvažovat jakoukoliv ojetinu. Auto je buď nové nebo ojeté, nic mezi tím, takže slušná lehce ojetá náhrada pro tohoto člověka nemá smysl. Až auto skutečně začne dojíždět, tak půjde a koupí zase nové. Takhle by měl v jednu chvíli 2 ojetiny a prachy taky žádný - nechápu pointu.
Já to pochopil tak, že kdyby měnil auta častěji ( a prodal je za "zajímavou" cenu, dokud to šlo), tak by neměl auto se zůstatkovou cenu nula (spíš mínus, pokud by mělo být vše tak, jak má - tzn. likvidace ), ale auto s potenciálem do budoucna, nebo opět k rozumnému prodeji.
Hm, to se zase bavíme o hypotetické hodnotě nějakého ojetého vozu 100 tisíc, když provozem auta v tomto konkrétním případě utratil 1,5-2 miliony. Viděl jsem v německý inzerci nějaký Volvo S80 s T6 motorem a 340 tkm. Geniální rada českého člověka je koupit Octávii s TDi, aby ušetřil. Někdo prostě nemá potřebu tímto způsobem šetřit nebo naopak si schválně zvolí benzínový motor a má k tomu důvody a stejně tak může mít někdo důvody k tomu si nechat stávající vůz, když mu dobře slouží a mění se pouze spotřebák.
Toť samozřejmě každého svobodná volba. To, že zrovna za tohle netleskám, je zase (nejen) můj názor. A netvrdím, že paušálně správný. Svojí optikou to každý bude vnímat různě - někdo chválit, někdo se chytat za hlavu. Ale uznávám, že obdivuhodné to je
Těžiště vidím ve faktu, že naprosto konfekční auto s motorem na hranici použitelnosti (Octávii s 1.6 vidím jako mírně podmotorovanou podle objektivních měřítek), je schopné bez fatálních problémů na hnacím a převodovém ústrojí najezdit takovou porci kilometrů. Považuji to za maximální využití potenciálu stroje s pozitivním dopadem do ekologie (nebylo třeba likvidovat funkční auto a vyrábět nové o ekologičtějším benzínu nemluvě) a lokální ekonomiky, kdy se ztráta hodnoty pohodlně vešla do 1 Kč/km (možná i do 50 hal.) a servisní náklady se rovněž dají vzhledem k ujetému km označit za nízké. To se často nevidí a většině se to nepoštěstí. Nepopírám, že volbou jiného motoru se nedalo ještě ušetřit, ale tady opět vstupuje do hry poměr ceny/výkon, který má každý nastaven jinak. Jednak co se týká preferencí a jednak co se týká finančních možností.


Jen drobná poznámka k: ekologickému benzínu. Benzín je především čistší, možná se to dá nazvat hygieničtější. Ale ekologický nevím, to záleží na úhlu pohledu. Z pohledu energetické účinnosti je ekologičtější nafta. Z pohledu čistoty provozu benzín. Slovo ekologický je dost zprofanované a dá se použít na podporu protichůdných tvrzení. Pro EU byrokraty je neekologická hlavně produkce CO2. Takže EU zajímá spíš energetická účinnost než čistý vzduch.
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Pátek 10.05.2013 08:45, RE: Musí fakt benzín milovat.
Petr S napsal:
.....Jen drobná poznámka k: ekologickému benzínu. Benzín je především čistší, možná se to dá nazvat hygieničtější. Ale ekologický nevím, to záleží na úhlu pohledu. Z pohledu energetické účinnosti je ekologičtější nafta. Z pohledu čistoty provozu benzín. Slovo ekologický je dost zprofanované a dá se použít na podporu protichůdných tvrzení. Pro EU byrokraty je neekologická hlavně produkce CO2. Takže EU zajímá spíš energetická účinnost než čistý vzduch.


Pokud se skutečně bavíme o ekologii, tak o přímých dopdech na ŽP. CO2 ovlivňuje klima, o tom není spor, ale primárně je pro živé organismy neškodný. Další věc je, že rozdíl mezi produkcemi CO2 je poloviční, než by se zdálo z rozdílu spotřeb, nafta má totiž vyšší hustotu. Takže z dlouhodobého hlediska je rozdíl v produkci CO2 v řádu de-facto %, sluší se říci, že CO má benzínový motor také horší, ale dnes již jen několik desítek procent, ale ty opravdu nebezpečné škodliviny, jako je HC prach, NOx produkuje chrochta dlouhodobě více v rozdílech řádů, čili tisíce až desetitisíce %. Ano jsou tu systémy čištění spalin u naftových motorů, ale velmi často se pro vysokou cenu ND obcházejí jejich opravy.
reagovat
david1983
počet příspěvků42
datum registrace19.04.2013
Pátek 10.05.2013 15:17, RE: Za cenu oprav by bylo nové auto-a o tom to je
David V napsal:
vlk1 napsal:
Za cenu oprav by bylo nové auto-a o tom to je. Je vždy otázka, jestli se další opravy ještě vyplatí nebo rovnou koupit nové. Někdo např. řekne, že mu auto vydrželo 1mil km. Ale když si pak sečtete ceny za opravy, tak těch aut mohl mít za tu cenu nových více s menším nájezdem na kus a bez dražších oprav. Navíc je pak otázka spolehlivosti, zda se takovému autu dá věřit, že vás někde nenechá na cestě a zda se Vám chce každou chvíli jezdit stále něco řešit do servisu. Každý materiál má svoji únavovou mez a při překročení nejen, že na takové auto není spoleh, ale stává se dle mne i nebezpečným. Pokud budete vše stále opravovat a vyměňovat, tak lze najet různě obrovské porce km.Vždyť si vemte z jakých vraků jsou někteří všeumělové schopni zase dát dohromady "auto".
Nemyslím, že uvedené opravy by vydaly na další nové auto a podle periodicity by ta auta potřeboval 3 a ještě by 3-letá auta s 240 tkm hodně těžko prodával.
Tak jest, jak psal David V, své auto nehodlám prodávat, jak mě jednou někde nechá na silnici, jde ven. Jednou z možností počítám šroťák a nebo někomu z mé rodiny, ale to nepředpokládám. Pak dojde ke koupi dalšího vozu, pro mě je to jen auto a ne mazlík, nic víc.

reagovat
david1983
počet příspěvků42
datum registrace19.04.2013
Pátek 10.05.2013 15:30, RE: nájezd
PV napsal:
Je to neuvěřitelný nájezd. Myslím, že by se vyplatilo Tdi. Majitel auto pravidelně servisuje, nemusel by se obávat častých závad. Zřejmě by už u Tdi měl při tolika km za sebou výměnu turba, dvojhmoty a asi vstřiků. Stejně by se mu to u nižší spotřeby vyplatilo. Bojí se zimních startů,Tdi startuje v zimě v pohodě. Chtěl bych vidět v jakém je stavu řidičova sedačka. Osobně bych auto s tolika km prodal a koupil nové. No, kloubouk dolů.

Co se týče sedačky, sedák jsem nechal před nějakou dobu vyměnit, takže původní také není, jen jsem to v recenzi neuvedl. Uznávám, že by se mi nafta možná vyplatila, mě však nevoní. Je to jen můj názor...nebavím se o investicích do oprav a litry spotřebovaného paliva, to je zase jiná. Na nové auto sice mám, ale nepotřebuji. Dokud to mé současné jezdí, nemám zatím důvod se ho zbavovat.
reagovat
david1983
počet příspěvků42
datum registrace19.04.2013
Pátek 10.05.2013 15:50, RE: děkuji...
Paul napsal:
... za zajímavý článek i podnětnou diskuzi pod ním, Nájezd je opravdu ohromný a také mně překvapuje volba 1,6 mpi místo 1,9 TDI. Sice 1,6 je rozhodně tišší a kultivovanější, ale při tomto využití bych to klidně překousnul. Teď neřeším ani tak spotřebu, i když ten propočet uvedený výše stojí za zvážení, ale jak majitel píše, jezdí dlouhé štreky, často s plným autem a po dálnicích. A je rozdíl vyjíždět např. Mohelničák, nebo stoupání na Vysočině s plným TDI nebo Mpi. Ale proti gustu... Co se týká názorů, že to, co dal za servis, by měl jiné auto. Možná ano, ale stejně by jich (s)potřeboval víc a servisovat by je musel stejně. Takto co nejvíc využil stávajícího kapitálu. Dalo by se to poměrně snadno spočítat na kolik by jej vyšel 1 km a letmým odhadem si dovolím tvrdit, že při střídání aut by dost prodělal. Spousta servisních prací co řešil je spotřebního charakteru, kterému by se nevyhnul ani u novějších aut. Stejně je nutno podotkout, že v ČR je 3 leté auto s 240 000 km, i když s pravidelným servisem a v dobrém stavu téměř neprodejné (pokud není za nějakou směšnou cenu). Proto by se musel majitel snížit k podloudným metodám a auto výrazně stočit. To řeší i dotaz proč takových aut na Tipcars apod. je tak málo. 1) buď se stočí a prodají za standardní cenu, 2) zůstanou v rodině původního majitele. Toto auto má smysl úplně dojezdit, nebo nechat v rodině a koupit něco nového. Myslím, že toto chování není v nesouladu s kapitalismem, pokud jej chápeme jako ekonomické chování (tzn. využití kapitálu s produkováním zisku za co nejmenší náklady). Současná podoba kapitalismu - co největší spotřeba, je stav. Navíc je třeba myslet na to, že poklesy a růsty ekonomiky jsou přirozené a pokud by se takto hospodárně chovalo víc lidí opět by se jen změnil stav. Bohatství je stejně jen jedno a přelévá se. Od chudých k bohatým formou moci, a od bohatých k chudým formou převratu (násilí). Aspoň zatím to tak vždy bylo.
Za můj článek nemusíš děkovat, rád se s někým s mojí zkušeností s užíváním auta podělím.

reagovat
david1983
počet příspěvků42
datum registrace19.04.2013
Sobota 11.05.2013 09:02, RE: Musí fakt benzín milovat.
Honza42 napsal:
Za těch 600.000 km autora luxus ježdění s benzínem vyšel nejmíň na 300-400 tisíc Kč. Za to mohl mít v garáži připravenou velmi slušnou lehce ojetou náhradu za již starý vrak, který dojíždí.
Upřímně řešeno, neřekl bych že jezdím ve vraku. A o koupi lehce ojeté náhrady ani neuvažuji. Co bych s tím dělal? Pokud auto mám v servisu, tak si od něj půjčím náhradní vůz a neřeším to. Mě by zajímalo co je dle tebe lehce ojetá náhrada, zda teda vůbec nějaká existuje.

reagovat
david1983
počet příspěvků42
datum registrace19.04.2013
Sobota 11.05.2013 10:05, RE: RE
Locky napsal:
Díky za pěknou recenzi, nedávno jsem psal zrovna do diskuze otázku na tenhle motor a tato recenze je pro mě více než dostačující, přemýšlím nad novým autem a doprodávající se OCT II po face. s tímto motorem se prodává za více než zajímavé ceny.


Myslím si že v závěru výroby se tento motor dával jen s plynem u OII po faceliftu. Možná se pletu, ale pokud vím tak je to zrovna ta, pro někoho proklínaná, 1,2TSI co právě starou 1,6MPI nahrazovala. Mimochodem v AURE (to je v Norsku)kde teď jsem, je ráno krásně a ryby berou! A ten klid kolem, když u vás do ničeho ženská nekecá! :D Cesta mě sice trvala 2 a půl dne, ale mám rád když vidím jak se krajina s postupně mění.
reagovat
david1983
počet příspěvků42
datum registrace19.04.2013
Sobota 11.05.2013 19:59, RE: nájezd
tonyk napsal:
Nemyslím si, že by se jednalo o až tak o neuvěřitelný nájezd. Naopak, jsem přesvědčen, že většina jedničkových Octavii Tdi má dnes reálně najeto okolo půl mil km. Jenom si to jejich majitelé nechtějí přiznat. U firemních Octavii I jsme měli nájezd velmi obdobný, jenom jsme je dávali pryč podstatně dřív. Než se přešlo na operativní leasing, tak si firma nechávala auta 5 let a měly najeto cca 300tis. Poté si je většinou koupil někdo známý, protože byla levná a přitom servisovaná a bez problémů s nimi najel dalších cca 100tis. Pak je prodal samozřejmě dál. Tudíž dneska tyhle Octavie musí mít min. 500 tis najeto... Kde se ale tyhle auta prodavaji mi neni znamo, protože zde na Tipcars mají všechna auta najeto max. 200tis.
Také jsem si toho všim. Je to logické, běžný jouda co kupuje ojetinu se dívá kolik to má najeto a na to podvodnící pořád bohužel sázejí. Ono je rozdíl když se o auto někdo stará a má najeto velkou porci km a někdo co má jeho auto méně najeto a přitom na běžnou údržbu háže bobek. S tvým příspěvkem musím souhlasit.

reagovat
david1983
počet příspěvků42
datum registrace19.04.2013
Sobota 11.05.2013 20:18, Jak by to bylo se zájmem o mou ojetinu o které jsem psal tuto recenzi?
Po několika diskuzích v tomto fóru mě zaujalo od vás pár vět a tak by mě nyní zajímalo jak by jste reagovali, zda by jste měli o to auto zájem v takovém stavu jaké je. Startér jsem již před odjezdem do Norska vyměnil. O ceně se nebavme. To znamená bez žádného stočení km a vyměnování některých (no ono jich je víc, ale to je jedno) opotřebených dílů v interiéru. Jen malou poznámku, auto ve skutečnosti není na prodej, jakmile se to dojezdí skončí ve šrotu.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Neděle 12.05.2013 12:12, RE: Jak by to bylo se zájmem o mou ojetinu o které jsem psal tuto recenzi?
david1983 napsal:
Po několika diskuzích v tomto fóru mě zaujalo od vás pár vět a tak by mě nyní zajímalo jak by jste reagovali, zda by jste měli o to auto zájem v takovém stavu jaké je. Startér jsem již před odjezdem do Norska vyměnil. O ceně se nebavme. To znamená bez žádného stočení km a vyměnování některých (no ono jich je víc, ale to je jedno) opotřebených dílů v interiéru. Jen malou poznámku, auto ve skutečnosti není na prodej, jakmile se to dojezdí skončí ve šrotu.


Podle mých zkušeností s prodejem aut s nájezdem "jen" okolo 250 tisíc km je nejlepší cena "daruji za odvoz" . Znám jen dvě reálné možnosti jak se slušně zbavit auta s vysokým nájezdem (byť v dobrém stavu), buď jej pustit někomu z rodiny nebo jej nechat za mrzký peníz u dealera jako protiúčet za nové. Já tak auta přenechávám do rodiny za cenu nabídnutou dealerem, což je většinou okolo 50 tisíc za 7 leté auto v plné výbavě a dobrém stavu.
reagovat
david1983
počet příspěvků42
datum registrace19.04.2013
Neděle 12.05.2013 12:58, RE: Jak by to bylo se zájmem o mou ojetinu o které jsem psal tuto recenzi?
Pavlik napsal:
david1983 napsal:
Po několika diskuzích v tomto fóru mě zaujalo od vás pár vět a tak by mě nyní zajímalo jak by jste reagovali, zda by jste měli o to auto zájem v takovém stavu jaké je. Startér jsem již před odjezdem do Norska vyměnil. O ceně se nebavme. To znamená bez žádného stočení km a vyměnování některých (no ono jich je víc, ale to je jedno) opotřebených dílů v interiéru. Jen malou poznámku, auto ve skutečnosti není na prodej, jakmile se to dojezdí skončí ve šrotu.
Podle mých zkušeností s prodejem aut s nájezdem "jen" okolo 250 tisíc km je nejlepší cena "daruji za odvoz" . Znám jen dvě reálné možnosti jak se slušně zbavit auta s vysokým nájezdem (byť v dobrém stavu), buď jej pustit někomu z rodiny nebo jej nechat za mrzký peníz u dealera jako protiúčet za nové. Já tak auta přenechávám do rodiny za cenu nabídnutou dealerem, což je většinou okolo 50 tisíc za 7 leté auto v plné výbavě a dobrém stavu.
Díky za zajímavý názor, co se týče koupě protiúčtem za nové auto. Tady v tomhle případě to opravdu nehrozí. Až to dojezdím (pokud mě potká nehoda, či destruktivní závada motoru), koupím nové, tamto sešrotuju. Dodnes k tomu zatím nemám důvod se toho zbavovat.
reagovat
david1983
počet příspěvků42
datum registrace19.04.2013
Čtvrtek 10.10.2013 00:03, STK....
Tak, nyní se po delší době hlásím. Auto dostalo dnes novou STK a Emise...Bez ztráty jediné květinky, (teda nepočítám ty drobnosti, jako nefunkční palubní počítač a otáčkoměr). Aby také ne.....auto je již po generální opravě podvozku, též i brzd. Při této akci došlo i na generální opravu převodovky, kde mě občas zlobil synchron na 4.přev.stupni, kterou jsem původně plánoval na začátku července, ale nakonec jsem to odložil až na další servisní prohlídku, která proběhla právě teď nedávno. Když už byla převodovka venku, došlo též na výměnu spojky, která ještě by možná chvíli posloužila, ale když už, tak ať je to kompletní! Stav najetých kilometrů je díky napojení přes diagnostiku zjištěn 668500km před týdnem. Za tu dobu co jsem napsal tuto recenzi odešlo jen čidlo lambda, což byla maličkost. Rozhodně se nejednalo o věc abych své auto musel náhle odstavit. Čidlo do dalšího dne nahrazeno novým.Takže za celou dobu pohoda. Motor stále šlape jako hodinky...dopřávám mu totiž pouze prémiová paliva typu Verva100, nebo Maxxmotion100. Ceny paliv neřeším....takže....
reagovat
lujetu
počet příspěvků1
datum registrace18.12.2013
Středa 18.12.2013 18:56, Je to reálné?
Dobrý den,
především děkuji za skvělou recenzi. Rád bych se zeptal na váš názor...
Myslíte, že je reálné, abych Octavia II 1.6 MPI z roku 2004, najeto 105 tisíc km, ve výbavě Ambiente stála 117 000 Kč? Přemýšlím o koupi, ale mám velký strach ze stočeného tachometru.

Děkuji za názory.
reagovat
david1983
počet příspěvků42
datum registrace19.04.2013
Pátek 03.01.2014 15:08, RE: Je to reálné?
Ale jo....proč ne. Benzínové verze většinou nemají tak vysoké nájezdy, a pokud je to auto po starším pánovi, není důvod tomu nevěřit. Cena se mi zdá ok, ale mohla by být i nižší. Záleží zda bude nutné investovat do rozvodů. Interval na ně byl v té motorizaci stanoven až na po 120tis. km, ale myslím že rozumné je ho měnit už po 90tis. km. Rozhodně bych si ke koupi vzal i člověka co se v tom vyzná, zda stav odpovídá skutečnosti. Ono kupovat ojetinu je riziko, a't je to tak nebo tak. Podvodníků je v ČECHÁCH STEJNĚ DOST. Bohužel.... :(

reagovat
1 2 3 4




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.