0
zpět
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia 1.2 TSi a podrobné zkušenosti po 50 tis. km.

kategorie zařazení tématu: česká vozidla
Kojot027
počet příspěvků111
datum registrace02.01.2011
Čtvrtek 18.04.2013 08:45, RE: Motor v Roomsteru ???
nicco napsal:
6mazda napsal:
Poradí někdo, kdo má zkušenost....?.......uvažuju o koupi Škody Roomster.....rozhoduju se mezi motory 1,4 a 1,6 benzin......jsou velké rozdíly, co se týká spotřeby a pružnosti?Na jednu stranu se často pohybuju po městě, tak si říkám, že jednačtyřka by mohla stačit........, na druhou stranu při delší cestě se vyšší výkon vždycky hodí (rychlejší předjíždění)....je mezi nimi velký rozdíl....?
Asi tu 1.6ku. Mel jsem firemni Fabii II kombi 1.4i, neuveritelna zdechlina, muselo se podradit i o 2 stupne. Spotreba 6.8. Ted mam Fabii 1.2/77kw, to uz je lepsi, ale neni to zadna formule, spis jenom 1.6 atmosfera. Spotreba je tam zatim 6.7 (3000km najeto). Zajimave je srovnani s Focusem II 1.6i/74kw. Jeli jsme spolecne 150km(dalnice, mimo mesto, mesto), Fabia mensi a lehci auto mela spotrebu jenom o 4deci mensi. Do mesta je to docela pruzne, ale vadi mi, nez se roztoci turbo, docela to trva. Potom to vystreli do otacke, ale prave v otackach tomu chybi objem 1.6ky. Jinak nez se olej zahreje slysim retez chrastit, zatim ale nic tragickeho.


Jen upozorním, když ti to po startu chrastí, tak je to už špatně. Malý tlak oleje= málo oleje. S jeho teplotou to nemá co dělat. Už jsem to sem kdesi psal. Mám služební fabku 1,2TSI /77kw r.v.2010. Ve 30 tis přeskočený rozvodák o zub (chybělo na měrce zruba polovina oleje). V 35 tis "podložka pod turbo". Ve 40 tis svolávačka na výměnu vodících lišt. Olej jsem měnil každých 15 tis km. Tedy 2x do 30 tis. Když jsem přijel na výměnu po třetí v 45 tis do servisu, bylo mi sděleno, že leasingovka prodlužuje interval na proměnný (30 tis nebo dva roky) s tím, že mi to nastavili již ve 30 tis. To ale nikdo neřekl. Řekl jsem OK, přijedu v 60 tis.. je to služebák s tim nic nenadělám. Ve 49 tis na dálnici v +2°C a hustého deště se rožnula kontrolka olejničky. Než jsem sundal nohu z plynu zhasla...Na pumpě asi za 5 km se rozsvítila znovu. Na měrce žádný olej nebyl... dolil jsem litr. Měrka je v pulce.(1 litr předepsaného oleje 769kč) Ted mám 51 tis a olej je na spodní rysce. Auto jde do servisu a uvidíme co se bude dít. Olejový průtokáč z toho nechci mít. Jinak auto ztratilo původní živost a i výkon se mi zdá klesl. Další kolega ta samá fabie jen 1,2TSi/63kw v 58 tis výměna motoru, pro totální destrukci. Škoda se kroutila asi měsíc... Další fabky 1,2 mají u nás kolem 30 tis.. tak zatim nic. Jinak 2x octávka 1,8TSI s rokem výroby 2010 obě přeskočený řetězy o dva zuby. Kolem 30 tis a 45 tis. Výměna řetězu a vodících lišt, ted mají asi kolem 70-75 tis a vše ok.

reagovat
Pepe
počet příspěvků1133
datum registrace09.05.2007
Čtvrtek 18.04.2013 21:05, RE: Motor v Roomsteru ???
Kojot027 napsal:
nicco napsal:
6mazda napsal:
Poradí někdo, kdo má zkušenost....?.......uvažuju o koupi Škody Roomster.....rozhoduju se mezi motory 1,4 a 1,6 benzin......jsou velké rozdíly, co se týká spotřeby a pružnosti?Na jednu stranu se často pohybuju po městě, tak si říkám, že jednačtyřka by mohla stačit........, na druhou stranu při delší cestě se vyšší výkon vždycky hodí (rychlejší předjíždění)....je mezi nimi velký rozdíl....?
Asi tu 1.6ku. Mel jsem firemni Fabii II kombi 1.4i, neuveritelna zdechlina, muselo se podradit i o 2 stupne. Spotreba 6.8. Ted mam Fabii 1.2/77kw, to uz je lepsi, ale neni to zadna formule, spis jenom 1.6 atmosfera. Spotreba je tam zatim 6.7 (3000km najeto). Zajimave je srovnani s Focusem II 1.6i/74kw. Jeli jsme spolecne 150km(dalnice, mimo mesto, mesto), Fabia mensi a lehci auto mela spotrebu jenom o 4deci mensi. Do mesta je to docela pruzne, ale vadi mi, nez se roztoci turbo, docela to trva. Potom to vystreli do otacke, ale prave v otackach tomu chybi objem 1.6ky. Jinak nez se olej zahreje slysim retez chrastit, zatim ale nic tragickeho.
Jen upozorním, když ti to po startu chrastí, tak je to už špatně. Malý tlak oleje= málo oleje. S jeho teplotou to nemá co dělat. Už jsem to sem kdesi psal. Mám služební fabku 1,2TSI /77kw r.v.2010. Ve 30 tis přeskočený rozvodák o zub (chybělo na měrce zruba polovina oleje). V 35 tis "podložka pod turbo". Ve 40 tis svolávačka na výměnu vodících lišt. Olej jsem měnil každých 15 tis km. Tedy 2x do 30 tis. Když jsem přijel na výměnu po třetí v 45 tis do servisu, bylo mi sděleno, že leasingovka prodlužuje interval na proměnný (30 tis nebo dva roky) s tím, že mi to nastavili již ve 30 tis. To ale nikdo neřekl. Řekl jsem OK, přijedu v 60 tis.. je to služebák s tim nic nenadělám. Ve 49 tis na dálnici v +2°C a hustého deště se rožnula kontrolka olejničky. Než jsem sundal nohu z plynu zhasla...Na pumpě asi za 5 km se rozsvítila znovu. Na měrce žádný olej nebyl... dolil jsem litr. Měrka je v pulce.(1 litr předepsaného oleje 769kč) Ted mám 51 tis a olej je na spodní rysce. Auto jde do servisu a uvidíme co se bude dít. Olejový průtokáč z toho nechci mít. Jinak auto ztratilo původní živost a i výkon se mi zdá klesl. Další kolega ta samá fabie jen 1,2TSi/63kw v 58 tis výměna motoru, pro totální destrukci. Škoda se kroutila asi měsíc... Další fabky 1,2 mají u nás kolem 30 tis.. tak zatim nic. Jinak 2x octávka 1,8TSI s rokem výroby 2010 obě přeskočený řetězy o dva zuby. Kolem 30 tis a 45 tis. Výměna řetězu a vodících lišt, ted mají asi kolem 70-75 tis a vše ok.


Tak Noční můra v Elm Street a Pátek třináctýho jsou vyčichlý, teď letí horory s názvem TSi?
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Čtvrtek 18.04.2013 21:45, RE: Motor v Roomsteru ???
Kojot027 napsal:
nicco napsal:
6mazda napsal:
Poradí někdo, kdo má zkušenost....?.......uvažuju o koupi Škody Roomster.....rozhoduju se mezi motory 1,4 a 1,6 benzin......jsou velké rozdíly, co se týká spotřeby a pružnosti?Na jednu stranu se často pohybuju po městě, tak si říkám, že jednačtyřka by mohla stačit........, na druhou stranu při delší cestě se vyšší výkon vždycky hodí (rychlejší předjíždění)....je mezi nimi velký rozdíl....?
Asi tu 1.6ku. Mel jsem firemni Fabii II kombi 1.4i, neuveritelna zdechlina, muselo se podradit i o 2 stupne. Spotreba 6.8. Ted mam Fabii 1.2/77kw, to uz je lepsi, ale neni to zadna formule, spis jenom 1.6 atmosfera. Spotreba je tam zatim 6.7 (3000km najeto). Zajimave je srovnani s Focusem II 1.6i/74kw. Jeli jsme spolecne 150km(dalnice, mimo mesto, mesto), Fabia mensi a lehci auto mela spotrebu jenom o 4deci mensi. Do mesta je to docela pruzne, ale vadi mi, nez se roztoci turbo, docela to trva. Potom to vystreli do otacke, ale prave v otackach tomu chybi objem 1.6ky. Jinak nez se olej zahreje slysim retez chrastit, zatim ale nic tragickeho.
Jen upozorním, když ti to po startu chrastí, tak je to už špatně. Malý tlak oleje= málo oleje. S jeho teplotou to nemá co dělat. Už jsem to sem kdesi psal. Mám služební fabku 1,2TSI /77kw r.v.2010. Ve 30 tis přeskočený rozvodák o zub (chybělo na měrce zruba polovina oleje). V 35 tis "podložka pod turbo". Ve 40 tis svolávačka na výměnu vodících lišt. Olej jsem měnil každých 15 tis km. Tedy 2x do 30 tis. Když jsem přijel na výměnu po třetí v 45 tis do servisu, bylo mi sděleno, že leasingovka prodlužuje interval na proměnný (30 tis nebo dva roky) s tím, že mi to nastavili již ve 30 tis. To ale nikdo neřekl. Řekl jsem OK, přijedu v 60 tis.. je to služebák s tim nic nenadělám. Ve 49 tis na dálnici v +2°C a hustého deště se rožnula kontrolka olejničky. Než jsem sundal nohu z plynu zhasla...Na pumpě asi za 5 km se rozsvítila znovu. Na měrce žádný olej nebyl... dolil jsem litr. Měrka je v pulce.(1 litr předepsaného oleje 769kč) Ted mám 51 tis a olej je na spodní rysce. Auto jde do servisu a uvidíme co se bude dít. Olejový průtokáč z toho nechci mít. Jinak auto ztratilo původní živost a i výkon se mi zdá klesl. Další kolega ta samá fabie jen 1,2TSi/63kw v 58 tis výměna motoru, pro totální destrukci. Škoda se kroutila asi měsíc... Další fabky 1,2 mají u nás kolem 30 tis.. tak zatim nic. Jinak 2x octávka 1,8TSI s rokem výroby 2010 obě přeskočený řetězy o dva zuby. Kolem 30 tis a 45 tis. Výměna řetězu a vodících lišt, ted mají asi kolem 70-75 tis a vše ok.


Chápu že automobilky by rády z auta udělali spotřební zboží, aby zákazníci kupovali nová mnohem častěji. Ale toto už je trochu moc. Výrobek se má začít kazit kdyžtak až po záruce.

Moje první 12 letá atmosféra 2.0L z Áček s reálnými 300+ tkm nežrala takhle olej. Závady na motoru žádné.
reagovat
nicco
počet příspěvků49
datum registrace15.12.2010
Pátek 19.04.2013 16:11, RE: Motor v Roomsteru ???
Kojot027 napsal:
Jen upozorním, když ti to po startu chrastí, tak je to už špatně. Malý tlak oleje= málo oleje. S jeho teplotou to nemá co dělat. Už jsem to sem kdesi psal. Mám služební fabku 1,2TSI /77kw r.v.2010. Ve 30 tis přeskočený rozvodák o zub (chybělo na měrce zruba polovina oleje). V 35 tis "podložka pod turbo". Ve 40 tis svolávačka na výměnu vodících lišt. Olej jsem měnil každých 15 tis km. Tedy 2x do 30 tis. Když jsem přijel na výměnu po třetí v 45 tis do servisu, bylo mi sděleno, že leasingovka prodlužuje interval na proměnný (30 tis nebo dva roky) s tím, že mi to nastavili již ve 30 tis. To ale nikdo neřekl. Řekl jsem OK, přijedu v 60 tis.. je to služebák s tim nic nenadělám. Ve 49 tis na dálnici v +2°C a hustého deště se rožnula kontrolka olejničky. Než jsem sundal nohu z plynu zhasla...Na pumpě asi za 5 km se rozsvítila znovu. Na měrce žádný olej nebyl... dolil jsem litr. Měrka je v pulce.(1 litr předepsaného oleje 769kč) Ted mám 51 tis a olej je na spodní rysce. Auto jde do servisu a uvidíme co se bude dít. Olejový průtokáč z toho nechci mít. Jinak auto ztratilo původní živost a i výkon se mi zdá klesl. Další kolega ta samá fabie jen 1,2TSi/63kw v 58 tis výměna motoru, pro totální destrukci. Škoda se kroutila asi měsíc... Další fabky 1,2 mají u nás kolem 30 tis.. tak zatim nic. Jinak 2x octávka 1,8TSI s rokem výroby 2010 obě přeskočený řetězy o dva zuby. Kolem 30 tis a 45 tis. Výměna řetězu a vodících lišt, ted mají asi kolem 70-75 tis a vše ok.


Podivam se na ten olej, ale auto ma jenom cca 4000km najeto a nechrasti to jako, ze by to melo vuly v ulozeni, ale jen jako kdyz retez neni promazan. Spis takove bzuceni. Po zahrati se to strati.
reagovat
bitner
počet příspěvků216
datum registrace19.06.2012
Sobota 04.05.2013 14:56, RE: 2,0 TDi
bitner napsal:
Fanda napsal:
bitner napsal:
Kolega to ma ve sluzebnim Scautovi a je to celkem psycho (ten motor, ne kolega). Na rocni najezd cca 55000 to nema ani omylem. Furt tam neco piska (jednu dobu to znelo jako rozjizdejici se tramvaj, coz bylo zvlast divne, pokud se jelo po ceste, kde nejsou koleje), ted ve 237 tkm se rozsypal setrvacnik (oprava za 43000), zere to 7 na sto. Jinak celkove je to auto docela marne, pokud by s tim nebyl neustale nejaky problem, ma to najeto o dobrych 20000 km vic.Vedle toho firma provozuje obyc Oct II 1,9 Tdi 77 kW a ta uz si teda taky zacina piskat (195 tkm), vibruji na tom druhe kotouce a spojka jde docela ztuha, ale ve srovnani se Scautem pohoda.Jo a olej se na obou samozrejme meni v soucasnem prasackem stylu jednou za 30.
Rád bych se zeptal,jak je na tom se spotřebou oleje?Kamarád má 1,2 tsi z 2010,s rozvody problém zatím nebyl,ale olej taky bere docela hodně.
Olej to moc nezere, tak 2 l na tech 30000.


Takze po rovnych 200 000 se minuly tyden motor zadrel. Oprava 125 000 Kc, takze na 4,5 letem aute totalka. AT ZIJE LONGLIFE A ODSAVANI OLEJE! Na tom aute jakoby olej nikdy vymeny nebyl...

reagovat
hana.sinaiovaFB
počet příspěvků1
datum registrace31.05.2013
Pátek 31.05.2013 09:11, Octavia 1.2 tsi 2010
Máme auto 2 a1/2 roku, najeto pouhých 40 000 km. Dali jsme ho do servisu kvůli opravě odřeného laku. Po týdnu nám volali, že auto nelze nastartovat a pravděpodobně jde o výrobní vadu řetězů. Celých 14 dní jsme čekali na schválení od škodovky zda dojde k výměně celého motoru a jak se bude oprava platit, když je auto po záruce. Nakonec škodovka zaplatila celou výměnu motoru. Nevím, jak by vše dopadlo, kdyby se nám to nestalo právě v servisu, majitel musel zřejmě hodně pracovat na tom, aby nemusel servis motor platit ze svého, protože jsme tam auto nadali na opravu laku a pojízdné. Naštěstí to dopadlo dobře, ale jsme trochu zklamaní , že škodovka o této vadě dobře ví a neupozorní majitele.
reagovat
slavos
počet příspěvků1
datum registrace17.09.2013
Úterý 17.09.2013 16:23, RE: downsizovaná katastrofa
gld napsal:
Veľmi pekne rozpísané podrobné skúsenosti nezaujatého pozorovateľa. Avšak k autu samotnému- to je hrôza. Nech sa na mňa v škodovke nehnevajú, ale aby sa do 50 000 km na novom aute na niekoľko fáz rozsypal motor- fail. Motoricky by malo auto benzín či diesel vydržať bez výraznejších investícií 200 00 km. Aj v dobe cost-cuttingu a plánovanej životnosti. Ak to škodovka nedokáže, idem ku konkurencii. A už teraz ľutujem chudákov, ktorí si takýto TSI klenot vyberú v troch áčkach. To sa budú rodinné rozpočty pretáčať..ale hlavne že to žerie o 0,5 litra menej ako atmosférický motor.


dobry den to sa fakt ten motor po 50 tis km rozpadol? to octavia 2 tsi facelift 1,2 octavia nevidrzi motor voiac ako 50 tis. km ?
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.