0
zpět
 

diskuze k tématu: Ojetá Škoda Octavia III - vybíráme motor 1,6 TDI

kategorie zařazení tématu: česká vozidla
rbiciste
počet příspěvků83
datum registrace30.09.2011
Čtvrtek 14.03.2019 09:04, Osobní zkušenost
Pracoval jsem pro firmu, která měla fleet těchto modelů. Měl jsem možnost jezdit s oběmi motorizacemi.
Přišlo mi, že čím starší tím lépe jela. Nejhorší byly asi ty nejnovější, které splňovaly emise. Všechny ale braly při ježdění na dálnici olej.
Podle mě je ten motor hodně nepovedený. Pedál plynu má velice krátkou dráhu a v podstatě nelze modulovat. Buďto jste na podlaze nebo nic. Nepomáhá tomu turbo díra a velice krátké pásmo, kdy motor táhne. K tomu je zde pouze 5ti rychlostní převodovka s dlouhými převody.
Doporučuji se podívat také na kroutící moment, který je mizerný.
Přidáme k tomu jednoduchou zadní nápravu, která tluče a skáče. Při prvním průjezdu zatáčkou na okresní silnici jsem pochopil, že se s tím opravdu nedá jezdit ani po okreskách.
Celkově mi to přijde stroj na trápení zaměstnanců a vychází dobře pro účetní. Na dlouhé cesty nemá motor sílu a podvozek není pohodlný. Na krátké trasy tu zase máte filtr pevných částic.
Pokud máte jedno auto ve flotile se kterým jezdíte více méně jenom vy a vyhovuje Vám, tak je to asi v pořádku. Mám strach, že můžete koupit utrápený stroj, který někdo honil, protože to auto prostě nejede.
Radovan
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků2404
datum registrace19.08.2015
Čtvrtek 14.03.2019 12:04, RE: Osobní zkušenost
citace:
reakce na: rbiciste, 14.03.2019 09:04 (Pracoval jsem pro firmu, která ...)

Ahoj, v Rapidu 1.6 TDI nejsou tak bezproblémové, ja by měly být. Vsřiky a EGR ventil se ozývají již pod 200tis.km.
Dle mého Renaultí diesly 1.5 Dci a 1.6 Dci jsou o třídu lepší. Ověřeno několika kusy u známého, který má autopůjčovnu.
Zatím se drží ve vynikající formě i kamarádčin 1.6 HDI v P.308 II gen.
reagovat
sheogorath
počet příspěvků527
datum registrace27.05.2016
Čtvrtek 14.03.2019 15:48, RE: Osobní zkušenost
citace:
reakce na: rbiciste, 14.03.2019 09:04 (Pracoval jsem pro firmu, která ...)


Uz jsem to tu psal, uplne stejna (spatna) zkusenost s 1.6TDi - byla to ale OII (na vikend z pujcovny).. v podstate pedal plynu jde pouzivat jen v rezimu on/off a je potreba v jednom kuse radit... velice nepohodlne

Ted na firme mame taktez 1.6TDi ale v OIII. Je to o neco lepsi, ale porad uzky pasmo pouzitelnych otacek, a binarni rezim plynu... alespon jsou tam oproti OII kapku lepsi sedacky
reagovat
GSX1100G
počet příspěvků120
datum registrace02.12.2014
Úterý 19.03.2019 08:45, Není to tak špatné
S verzí 85kw jsem najel od nová 45tkm. Prvních 7tkm mrtvola, pak se to rozjelo. Proti starším verzím 77kw jednoznačně o ligu svižnější motor. Absolutně největším nedostatkem uvedeného vozu však je 5ikvalt. To je skoro trestuhodné, ale zvyknout se na to dá. Je třeba se s tím naučit jezdit, což se vzhledem k výrazným vibracím bez setrváku pod 1400 ot. brzo každý naučí. Za celou dobu jsem nedolil kapku oleje (vyjma výměny) a údajně je to tak i v 85tkm, které vůz má nyní. Jezdil jsem trvale svižně a neekonomicky po celou dobu a průměr nešlo dostat přes 5,4l. Nejvíc mě s*aly ty neustálé ekoregenerace... Abych nezapomněl, po celou dobu používán VIF. Pokud někdo přežije tu převodovku a auto není po někom zprasené, není to pro důstojné ježdění rozhodně špatný vůz.
reagovat
DonLabuznik
počet příspěvků7
datum registrace17.01.2019
Pondělí 16.09.2019 23:47, škoda octavia
Na https://kralmotoru.cz/media/skoda-octavia-poruchy-motoru jsem se dočetl, že tato motorizace zejména u starších modelových řad znamená celkem vysokou spotřebu, a tak nevím jestli tento problém není i u třetí generace. Nemá náhodou někdo zvás u trojkové octavie tuto motorizaci a má přesně změřenou spotřebu ? Díky
reagovat
Tomas1234
počet příspěvků1
datum registrace06.01.2020
Pondělí 06.01.2020 21:25, RE: škoda octavia
Dobrý den mám Škodu octavia3 kombi 1.6TDI 81kw. Má najeto 123tis km a spotřeba se pohybuje ve městě a okreskach kolem 5.4 až 5.8 l/km na dálnicích to má za 4.7 až 5 l/km. Jsem s jízdními vlastnostmi spokojen jen by mohla být 6 kvaltová převodovka. Bylo by možno předělat převodovku z 5 na 6 kvaltovou?
Díky za odpověď
reagovat
GSX1100G
počet příspěvků120
datum registrace02.12.2014
Úterý 07.01.2020 05:38, RE: škoda octavia
citace:
reakce na: DonLabuznik, 16.09.2019 23:47 (Na <U>https://kralmoto ...)


S verzí 85kw se dlouhodobě a za žádných okolností nedalo dostat přes 5,4l. Důsledně měřeno. Od počátku používán VIF, což rozhodně doporučuji. Do golfů montovali 6ikvalt, ale zdali je možná záměna převodovek netuším.
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků2404
datum registrace19.08.2015
Úterý 07.01.2020 09:59, RE: RE: škoda octavia
citace:
reakce na: Tomas1234, 06.01.2020 21:25 (Dobrý den mám Škodu octavia3 k ...)

Ahoj Tomáší, investice(nevím jestli to vůbec jde) by byla tak velká, že se oplatí vyměnit Octávii za Golf. U nás Octávii prodáš vždy dobře, pokud je v "normálním poctivém" stavu. Golf nabízí lepší svezní, odhlučnění a hlavně interiér. Kufry jsou si podobné, opravy by měl zvládnout klidně i stejný servis

Ale hlavně, ten rozdíl nebude tak výrazný, protože pětka bude dost dlouhá a jen kousek kratší než šestka. Mám zkušenost rovněž, že aditivum VIF a ještě lépe kvalitni nafta dělá divy. To se potvrdilo i kamarádovi, kterého jsem dlouhooo přemlouval na VIF a MaxxMotion OMV pro Mondeo 2.2 TDCi. Výsledek je o 0,5l menší spotřeba v globálu. Jezdí až 50000km ročně a odměnou je i lepší kultivovanost motoru. Prostě nevidím v 6 kvaltovou zase takovou výhru, zejména u slabšího dieslu
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Úterý 07.01.2020 10:44, RE: Osobní zkušenost
citace:
reakce na: rbiciste, 14.03.2019 09:04 (Pracoval jsem pro firmu, která ...)


Bohužel musím konstatovat, že víceméně souhlasím. S O II i O III jsem jezdil služebně a moto 1.6 TDi není nic, co bych chtěl mít pod kapotou. Pro provoz ve městě je doslova strašný, protože na 3 jet 50 je hlučné a na 4 motor protestuje vibracemi a duněním a na sešlápnutí plynu prakticky nereaguje do chvíle než se roztočí turbo a pak nekontrolovaně vystřelí. Na dálnici se pak s plynem pracuje v režimu On/Off, jak tady již někdo správně napsal. Jediná spotřeba je "+", kdy jsem na 400 km většinou dálnic dosahoval při tempomatu +/- 140 km/h spotřeby cca 5 litrů. Na okreskách se zase musí opravdu hodně řadit díky nevhodně poskládané převodovce s ohledem na pásmo využitelných otáček.

A ještě se tady objevuje to srovnání s Golfem. Kamarád vyměnil OII za předposlední generaci Golfa, koupeného nového. On je spokojený, ale jeho žena je rozčarovaná. Jednak si ztěžuje na tvrdost podvozku (17" kola) a jednak ji obtěžuje výrazné boční vedení sedáků. Pokud mám já komentovat, co mě překvapilo, tak to byl poměrně výrazně sedlý zadek plně naloženého auta, který mi evokoval Dacii (tu komunistickou) a pak třeba taková věc, že v kufru není! světlo. Osvětluje se stropní lampičkou po stažení roletky.
Mně osobně Golf úplně nepřesvědčil. Po svezení mohu dost tvrdý podvozek potvrdit. Zatím je tichý, protože je všechno bez vůlí, ale na špatných cestách je to otrava. Měl jsem Mondeo na sníženém podvozku a rok jsem to naklepávání kýt vydržel, než jsem nechal vyměnit pružiny. Motor 1.5 TSi (má nějakou speciální verzi s naklápěním lopatek turba a vypínáním válců) mě svými 130 ps taky moc nepřesvěčil. Ani na 2 ani na 3 netáhl nijak zázračně, asi kvůli emisím. Možná ta 150 ps verze jede znatelně líp.
Upřímně bych znovu raději sáhl po ojeté střední třídě než po nové nižší střední. Když to srovnám se svojí Insignií, kterou jsem 7 letou kupoval za 50% ceny Golfa včetně uvední do provozu, tak mám větší auto + kufr, dvojnásobný výkon, permanentní 4x4, AT, anatomické sedačky, příplatkové audio, kůži, NAVI, adaptivní podvozek. Oproti Golfu mi chybí adaptivní tempomat a zrcadlení mobilu. A to pomíjím drobnosti, jako integrované sluneční roletky a možnost nabíjení telefonu i na zadních sedačkách - možná si to jen nepřiplatil.
Každému doporučuji si do aut sednout a vypsat si věci, které jsou důležité, aby pak nebyl zaskočený. Momentálně kamarád řeší, že se mu na střechu na originální příčníky pravděpodobně nevejdou nosiče na 4 kola...
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.