0
zpět
 

diskuze k tématu: Naftový vůz do 330.000 Kč

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, česká vozidla, francouzská vozidla, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 23.01.2009 09:17, RE: bez předmětu
TOM napsal:
Octavii sem netahejte...? Tahá jí sem tazatel. Lidi často takhle vybírají - to sis ještě nevšim?A není o generaci starší, když je v článku řeč o Octavii II ( bohužel fotky matou).
Jízdními vlastnostmi patří P407 určitě k tomu lepšímu s předním pohonem. Každopádně,když někdo hledá naftový kombík, jistě nehledá auto na závodění ne?
A proč sem taháš ty benzinový motory, když je řeč o naftácích? Ale i tak je samozřejmě P407 tišší.
Nevim teda, P407 me jízdne neuchvátil (vlní se, zabořuje na předek, zadupnout auto před vjezdem a vytočit kruháč na hranici adheze nemožný, protože prdel nestíhá a s ESP jedete rovně :), ale na rodinou jízdu to asi stačit bude, nevim). Mondeo 5Dv. jízdně 100x lepší. Podvozek = bezpečnost. Jinak mít prachy, ideální rodiný auto nová A4....nic dokonalejšího jsem v seriovém provedení ještě neviděl (a neni ani tolik drahá)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 23.01.2009 09:17, RE: bez předmětu
TOM napsal:
Octavii sem netahejte...? Tahá jí sem tazatel. Lidi často takhle vybírají - to sis ještě nevšim?A není o generaci starší, když je v článku řeč o Octavii II ( bohužel fotky matou).
Jízdními vlastnostmi patří P407 určitě k tomu lepšímu s předním pohonem. Každopádně,když někdo hledá naftový kombík, jistě nehledá auto na závodění ne?
A proč sem taháš ty benzinový motory, když je řeč o naftácích? Ale i tak je samozřejmě P407 tišší.
Nevim teda, P407 me jízdne neuchvátil (vlní se, zabořuje na předek, zadupnout auto před vjezdem a vytočit kruháč na hranici adheze nemožný, protože prdel nestíhá a s ESP jedete rovně :), ale na rodinou jízdu to asi stačit bude, nevim). Mondeo 5Dv. jízdně 100x lepší. Podvozek = bezpečnost. Jinak mít prachy, ideální rodiný auto nová A4....nic dokonalejšího jsem v seriovém provedení ještě neviděl (a neni ani tolik drahá)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 23.01.2009 10:14, RE: A co takle Volvo S60 D5?
T.J. napsal:
No já nevím, mám normální výšku, asi 180 a velkej pupek, asi 140 kg, manželka je menší, a štíhlá. Dvě děti-9 a 12 let, bez problému jezdíme 1241 km zátahem. Nikdo si nikdy nestěžoval. Ale je pravda, že dospěláci si vzadu moc nesednou. Já si jenom myslím, že svezení ve volvu je úplně, ale úplně někde jinde než v Das Auto. A pokud jde o standartní rodinu, není toto auto k zahození. Kufr stačí, většinou stejně vozí vzduch, prostor pro řidiče a spolujezdce je naprosto vyhovující, jízdní vlastnosti j...
odpočine si v přestávkách na jídlo a pití:))
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 23.01.2009 10:15, RE: Tak to tu napíši rovnou že tuv má patent
Kobyla napsal:
Ale vše je dost zavádějící,možná německá stk -tuv je pojem,ale neřeší kvalitu maziva,paliva,sedaček,pneumatik atd.Podle mě je to obchodní zájem německých značek k naší škodě.Po 4.letech či po2.letech jdu na stk a ta bude řešit kvalitu maziv a pneumatik(mají rozměr a hl. dezénu ok),nebo že nemám zapalovač?Je zajímá stav vozidla anic víc.Pokud je majitel vozidla "prase",tak má určitě nějakou závadu,která může vyplynout z provozu(vymlácený čepy,prasklé manžety,atd.).Pozná vševědoucí tuv jak zacház...
Fajn, beru námitku. Takže to pak asi znamená, že v posledních 2 letech si začali Citroeny kupovat samé prasata, které se o auto vůbec nestarají... Dovolím si tvrdit, že starostlivost o vozidla ze strany majitelů bude +- srovnatelná.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 23.01.2009 10:16, RE: Tak to tu napíši rovnou
Muroň napsal:
RohYpnol to myslel tak, že kdyby byly TDi-PD takové šmejdy, jak se tu často píše, tak se toho většího nájezdu buď ani nedožijí nebo ani na STK nedojedou. A výrazně zhorší průměr i benzínovým octaviím.
Ano, přesně tak jsem to myslel ;)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 23.01.2009 10:24, RE: Tak to tu napíši rovnou že tuv má patent
Kobyla napsal:
Ale vše je dost zavádějící,možná německá stk -tuv je pojem,ale neřeší kvalitu maziva,paliva,sedaček,pneumatik atd.Podle mě je to obchodní zájem německých značek k naší škodě.Po 4.letech či po2.letech jdu na stk a ta bude řešit kvalitu maziv a pneumatik(mají rozměr a hl. dezénu ok),nebo že nemám zapalovač?Je zajímá stav vozidla anic víc.Pokud je majitel vozidla "prase",tak má určitě nějakou závadu,která může vyplynout z provozu(vymlácený čepy,prasklé manžety,atd.).Pozná vševědoucí tuv jak zacház...
Nechápu, proč by měly brát v potaz kvalitu maziva, paliva, pneumatik. To jako vypovídá o kvalitě vozu??? Takže když do BMW naliju nekvalitní olej a budu jezdit na pneu Sava, tak se z toho stane nekvalitní vůz???
Ano, TUV řeší technický stav, což samozřejmě úplně nekoreluje s poruchovostí jako takovou. Ale technický stav je JEDNÍM z indikátorů kvality vozů. A jestliže se Peugeot pohybuje stále u dna žebříčku, asi to něco bude znamenat, nemyslíte? Jestliže se Citroen C5 náhle z průměru přesune až na pozici kolem 100. místa, pak to asi také nebude jen statistická chyba nebo náhoda. Ono je totiž požadavek na dostatečný počet vozů pro zařazení do této statistiky.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 23.01.2009 10:31, RE: bez předmětu
Vendys napsal:
Pane, vykašlete se na statistiky poruchovosti a výroky typu "to je lepší než tamto"! Vyberte si auto, ve kterém se dobře cítíte, dobře se Vám v něm jede. Přece si nekoupím auto s úžasnou spotřebou, prvním místem ve statistikách a bezkonkurenčním podvozkem, když se mi v tom sedí jak po třech hodinách na barové židli a na technické hranice podvozku se stejně skoro nikdy nedostanu. Když budete dobře vybírat, nepodceníte žádný aspekt nákupu ojetiny (nákup u autorizovaného dealera, lustrace, komplet...
Když se autor zcela vykašle na statistiky, může trpce litovat. Ono je totiž (alespoň podle mě) lepší se vozit v možná méně pohodlném voze, než v úžasně pohodlném voze, který bude stále v servisu. Z poruchovosti např. jasně vyplývá poruchovost Laguny do r.v.2002+- (nyní předposlední generace). A proč bych měl kašlat na tuto informaci, i když je to jinak velmi velmi povedený a komfortní vůz???
Vždy je vhodné do statistik nahlédnout a brát je do urřité míry v potaz. Ona ta čísla nejsou vygenerovaná randomem...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 23.01.2009 10:35, RE: A co takle Volvo S60 D5?
T.J. napsal:
No já nevím, mám normální výšku, asi 180 a velkej pupek, asi 140 kg, manželka je menší, a štíhlá. Dvě děti-9 a 12 let, bez problému jezdíme 1241 km zátahem. Nikdo si nikdy nestěžoval. Ale je pravda, že dospěláci si vzadu moc nesednou. Já si jenom myslím, že svezení ve volvu je úplně, ale úplně někde jinde než v Das Auto. A pokud jde o standartní rodinu, není toto auto k zahození. Kufr stačí, většinou stejně vozí vzduch, prostor pro řidiče a spolujezdce je naprosto vyhovující, jízdní vlastnosti j...
To je sice hezké, ale při takovémto obsazení by si nikdo nestěžoval ani na PROSTORNOST Octavie. Děti 9 a 12 let se pohodlně posadí za 180 cm osobu snad i ve Smartu ;ppp
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 23.01.2009 14:53, RE: Tak to tu napíši rovnou že tuv má patent
rohYpnol napsal:
Nechápu, proč by měly brát v potaz kvalitu maziva, paliva, pneumatik. To jako vypovídá o kvalitě vozu??? Takže když do BMW naliju nekvalitní olej a budu jezdit na pneu Sava, tak se z toho stane nekvalitní vůz???
Ano, TUV řeší technický stav, což samozřejmě úplně nekoreluje s poruchovostí jako takovou. Ale technický stav je JEDNÍM z indikátorů kvality vozů. A jestliže se Peugeot pohybuje stále u dna žebříčku, asi to něco bude znamenat, nemyslíte? Jestliže se Citroen C5 náhle z průměru přesune až ...
Mě právě příjde,že tuv má patent na vše a jen jeho názor je ten nejlepší.Proto jsem napsal,že by měl hodnotit gumy,palivo a další kraviny.Výrobci sami ví nejlépe,včem jsou jejich káry nedokonalí,ale to se dozvíš jen se svolávačky a tu provádí nejčastěji právě vw.Pak jsou na řadě servisy a jejich záruční a pozáruční opravy,či výměny vadných dílů,ale ty si to taky nechávají pro sebe.Nějaký tuv mě proto nezajímá a neřídím se jím,ale raději si přečtu recenzi a názory třeba tvoje,protože určitě jsi z oboru.To si myslím.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 23.01.2009 19:02, Na 15 t. km. proběhu ročně a nafťák?
To teda nechápu proč? Podívejte se na prodej t. zv. předváděcích aut. Co dostanete za ty peníze, a kolik mají najeto? Za ty peníze máte téměř nový benzinový vůz. Dokonce i tu 407. Auto s najetými 100 t. km, dvouleté? To dostanete tak náké se základní výbavou, které bude jako ojeté ještě hůře prodejné. Kamarád si koupil před léty dvouleté auto, Peugeot 406, tehdejší hit, tachometr 46 t. km, se serviskou,po údajném důchodci z Německa. V databázi servisu mu našli, že auto bylo pravidelně servisované, ale že má nejeto 246 t. km. Sebral právníka a ještě ten den ho vrátil. Ani nemukli. V r. 2007 jsem tak učinil, koupil roční předváděčku Peugeot 307/1,6/ 80kW executve/ max. výbava/ dovoz Francie. Za ušetřený rozdíl proti nafťáku, budu jezdit 6 let zadarmo při 12 t. km ročním proběhu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 24.01.2009 10:17, RE: Na 15 t. km. proběhu ročně a nafťák?
Abík napsal:
To teda nechápu proč? Podívejte se na prodej t. zv. předváděcích aut. Co dostanete za ty peníze, a kolik mají najeto? Za ty peníze máte téměř nový benzinový vůz. Dokonce i tu 407. Auto s najetými 100 t. km, dvouleté? To dostanete tak náké se základní výbavou, které bude jako ojeté ještě hůře prodejné. Kamarád si koupil před léty dvouleté auto, Peugeot 406, tehdejší hit, tachometr 46 t. km, se serviskou,po údajném důchodci z Německa. V databázi servisu mu našli, že auto bylo pravidelně servisova...
Je to sice matematicka scela jasně vyjádřená pravda, ale...
ale když se někdo chce svézt, tak v benzínu mu to zežere kompletní finance pro celou rodinu. Nafta to řeší poměrně snadno - téměře stejná spotřeba, ať jedete jako ten poslední důchodce z vysočiny, nebo tomu dáte pořádně zabrat. To je prostě pravda. Jezdím Focusem 1,8 tdci a ten žere při úsporném režimu naprosto stejně, jak když se jede na plno.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 24.01.2009 10:29, RE: Tak to tu napíši rovnou že tuv má patent
Kobyla napsal:
Mě právě příjde,že tuv má patent na vše a jen jeho názor je ten nejlepší.Proto jsem napsal,že by měl hodnotit gumy,palivo a další kraviny.Výrobci sami ví nejlépe,včem jsou jejich káry nedokonalí,ale to se dozvíš jen se svolávačky a tu provádí nejčastěji právě vw.Pak jsou na řadě servisy a jejich záruční a pozáruční opravy,či výměny vadných dílů,ale ty si to taky nechávají pro sebe.Nějaký tuv mě proto nezajímá a neřídím se jím,ale raději si přečtu recenzi a názory třeba tvoje,protože určitě jsi z oboru.To si myslím.
Myslím, že výrobci to občas asi ani neví, kde je slabina jejich vozů. Takový Renault s jejich úžasným 30tis. km intervalem na olej by mohl povídat. To mohl vymysled jedině chorý mozek. Je fakt, že automobilky na problémech často zapracují. Ale jak si vysvětlit např. hliníkovou nápravu na nepředfaceliftové předchozí generaci VW, která nic nevydrží? Na to soudruzi z NDR opravdu při předvýrobních testech nepřišli? Obvzláště když se občas vychvalují videem z testování, jak tomu dali "pokouřit"? Nevím, ale přijde mi, že součástí vývoje (obecně) dnes je i první rok nebo dva roky produkce vozů ;)
TUV vůbec nestavím jako řídící hledisko spolehlivosti. Jak jsem psal, považuji jej za jeden z indikátorů. Každopádně když Peugeot téměř 2x častěji vykazuje vážnou závadu při kontrole TUV než Škoda nebo Ford, pak to už podle mě asi o něčem vypovídá.
Těšil jsem se na reakci Kylie, jenže asi nic nepřijde. Ona totiž zásadně na příspěvky, které se jí nehodí do její C5 kampaňmánie, nereaguje (můj pocit). A že teď nemá čas? No nevím. Začala přispívat i na jiném webu, tak možná jen přesunula kampaň jinam ;p
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 24.01.2009 17:34, Teda fuj
No tohle - přiložené fotografie byly opravdu "pečlivě" vybrány - Octavia je prvnígenerace, kterou tazatel nejspíše neshání a Mondeo je taky v provedení z roku 2001, tedy před faceliftem 2003 i 2005.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 24.01.2009 17:40, RE: bez předmětu
dpwagen napsal:
No tak jízdně P407 je průměrný v třídě, dnešním měřítkem podprůměrný s vectrou C ve verzi sedan. To jenom na úvod. Mondeo je narozdíl od peugeotu hlučné, hlavně s motorem 1.8 a 2.0 po překročení 3.500 ot. již otravně hlučné. Taže když točí 2.0 na dálnici přo 130 cca 3.800 a 1.8 skoro 4.000 tak to asi moc OK nebude. Ovšem jízdně zvítězí nad Peugeotem na plné čáře. Octavii jsem netahejte, je o třídu menší a generaci starší. Doporučil bych dále vectru GTS (5 dv.) ta je jízdně velice zdařilá, skoro ...
Já se na sedadla nedívám, já v nich sedím.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 24.01.2009 17:57, RE: podvozek
Vendys napsal:
Pane, vykašlete se na statistiky poruchovosti a výroky typu "to je lepší než tamto"! Vyberte si auto, ve kterém se dobře cítíte, dobře se Vám v něm jede. Přece si nekoupím auto s úžasnou spotřebou, prvním místem ve statistikách a bezkonkurenčním podvozkem, když se mi v tom sedí jak po třech hodinách na barové židli a na technické hranice podvozku se stejně skoro nikdy nedostanu. Když budete dobře vybírat, nepodceníte žádný aspekt nákupu ojetiny (nákup u autorizovaného dealera, lustrace, komplet...
Kritické situace nikdo nevyhledává, ale pokud se v zatáčce objeví v protisměru auto, které ji řeže přes vaší půlku, pak s dobrým podvozkem mu můžete vyhnout, se špatným vám ustřelí zadek a místo čelního nárazu máte zabité dítě vzadu. Říká se tomu aktivní bezpečnost. Octavia je díky krátkému rozvoru a velkému zadku dost přetáčivá a nezkušený řidič se může dostat do hodin v situaci, kterou by v jiném autě vůbec nevnímal jako nebezpečnou.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 24.01.2009 18:08, RE: Na 15 t. km. proběhu ročně a nafťák?
T.J. napsal:
Je to sice matematicka scela jasně vyjádřená pravda, ale...
ale když se někdo chce svézt, tak v benzínu mu to zežere kompletní finance pro celou rodinu. Nafta to řeší poměrně snadno - téměře stejná spotřeba, ať jedete jako ten poslední důchodce z vysočiny, nebo tomu dáte pořádně zabrat. To je prostě pravda. Jezdím Focusem 1,8 tdci a ten žere při úsporném režimu naprosto stejně, jak když se jede na plno.
Já to s těma financema nevidím zase tak zle. Jeslti někdo má na auto 330 tisíc, pak má i na ten benál. A třeba to Mondeo v benzínovém dvoulitru nežere zase tak moc, aby to při nájezdu 15000 za rok ruinovalo rozpočet. Mě to teda neruinuje i přesto, že jsem měl na auto o 100 tisíc míň. Pokud si chcete užít jízdu, uvědomte si, že naftový motor znamená oproti benzínovému často 100 kg na přední nápravě navíc, to trochu vezme radost z projíždění zatáček. Nehledě na to, že s tím nafťákem musíte řadit o něco častěji.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 24.01.2009 20:44, RE: Na 15 t. km. proběhu ročně a nafťák?
T.J. napsal:
Je to sice matematicka scela jasně vyjádřená pravda, ale...
ale když se někdo chce svézt, tak v benzínu mu to zežere kompletní finance pro celou rodinu. Nafta to řeší poměrně snadno - téměře stejná spotřeba, ať jedete jako ten poslední důchodce z vysočiny, nebo tomu dáte pořádně zabrat. To je prostě pravda. Jezdím Focusem 1,8 tdci a ten žere při úsporném režimu naprosto stejně, jak když se jede na plno.
Rozdíl při ostré jízdě s naftou a benzinem v 4-válcové kategorii 1.6-1.9l je cca, 2-3l paliva a hlavně se nejezdí pořád nadoraz.
A také to dieselům méně svědčí je stále točit...a vyšší náklady na pravidelný servis a na případné opravy...Turbo,vstřiky, dnes též filtry pevných částic.
Také jízdní vlastnosti hlavně při tom řádění na silnici jsou většinou horší (zatáčky) u dieselů a též opotřebení komponentů podvozku přední nápravy...ta vyšší hmotnost d-motorů se prostě neschová...ale kdo hodně jezdí a nebaví ho tolik řadit tak proč ne nic proti nim.
Prostě, když s Hdi nebo Dci jedu dálku decentně je to cca 4,5-6L/100km (406,Laguna), když ostře je to 6.5-8L.
No a s1.6 benzinem 100Hp GM při zhruba stejných podmínkách a časových průměrech je to v poklidu 6.5L při ostřejší jízdě 9-10L.
Ale co člověk to jiné zkušenosti a hlavně jiné vnímání ostré a klidné jízdy...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 24.01.2009 20:49, RE: Na 15 t. km. proběhu ročně a nafťák?
Koloss napsal:
Já to s těma financema nevidím zase tak zle. Jeslti někdo má na auto 330 tisíc, pak má i na ten benál. A třeba to Mondeo v benzínovém dvoulitru nežere zase tak moc, aby to při nájezdu 15000 za rok ruinovalo rozpočet. Mě to teda neruinuje i přesto, že jsem měl na auto o 100 tisíc míň. Pokud si chcete užít jízdu, uvědomte si, že naftový motor znamená oproti benzínovému často 100 kg na přední nápravě navíc, to trochu vezme radost z projíždění zatáček. Nehledě na to, že s tím nafťákem musíte řadit o něco častěji.
S benzinem se musí řadit častěji, ale jinak souhlas...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 24.01.2009 21:16, RE: Tak to tu napíši rovnou že tuv má patent
rohYpnol napsal:
Nechápu, proč by měly brát v potaz kvalitu maziva, paliva, pneumatik. To jako vypovídá o kvalitě vozu??? Takže když do BMW naliju nekvalitní olej a budu jezdit na pneu Sava, tak se z toho stane nekvalitní vůz???
Ano, TUV řeší technický stav, což samozřejmě úplně nekoreluje s poruchovostí jako takovou. Ale technický stav je JEDNÍM z indikátorů kvality vozů. A jestliže se Peugeot pohybuje stále u dna žebříčku, asi to něco bude znamenat, nemyslíte? Jestliže se Citroen C5 náhle z průměru přesune až ...
když tam naliješ nějakej šmejd olej a dáš tam savy, tak je to pořád BMW ale zahodil jsi 20 let vyvoje.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 24.01.2009 21:19, RE: bez předmětu
dpwagen napsal:
No tak jízdně P407 je průměrný v třídě, dnešním měřítkem podprůměrný s vectrou C ve verzi sedan. To jenom na úvod. Mondeo je narozdíl od peugeotu hlučné, hlavně s motorem 1.8 a 2.0 po překročení 3.500 ot. již otravně hlučné. Taže když točí 2.0 na dálnici přo 130 cca 3.800 a 1.8 skoro 4.000 tak to asi moc OK nebude. Ovšem jízdně zvítězí nad Peugeotem na plné čáře. Octavii jsem netahejte, je o třídu menší a generaci starší. Doporučil bych dále vectru GTS (5 dv.) ta je jízdně velice zdařilá, skoro ...
No tak srovnávat neohrabanou Vectru C se 407, to opravdu nelez. Peugeot je jízdně zcela jinde. Vectra C je v zatáčkách toporná, jako obecně Opely s předním pohonem bývají. Rozhodně se 407 nevlní, to možná dělá starý Superb, ale jiné auto už ne. A ani nehoupe. Sladění pružin a tlumičů je dobré, byť úvody pružin jsou možná až příliš tvrdé (na peugeot) 407 je dnes jedním z vozů s nejvyspělejším podvozkem ve své třídě.
reagovat
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.