0
zpět
 

diskuze k tématu: Majitel Škody Octavia: Pokud vám ji neukradnou, slouží

kategorie zařazení tématu: česká vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.01.2009 23:27, RE: Co dáte ...
Kylie napsal:
... milý Superman(e)XXX, když "prozradím"? ,-)
http://www.flickr.com/photos/30642098@N08
Dolly Buster?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 08.01.2009 00:56, RE: Co dáte ...
krakatit napsal:
Dolly Buster?
Splet sis stránky, nebo seš eště zblblej jak ti to jede ve videu na repeat?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 08.01.2009 09:36, RE: Milý Sprint(ere) nebo jen (e)?
Kylie napsal:
Jsem ráda, že motor 1.6 8V 55 kW vám "ku spokojenosti" slouží, nicméně mezi ním a jeho náhradou (zcela novým motorem se 74 kW) je poměrně ZÁSADNí rozdíl - na tom MUSÍM trvat (nezlobte se).
Co se poruchovosti týče, tam snad prý nějaká "dramata" nehrozí (ale po 180.000 km máte tak na 99% 2hý výfuk a možná s ním dokonce nebyl jen jeden problém - to statistika ,-)
Máte pravdu, že na takový "poklidný" rodinný "styl" jízdy bezproblémů "postačí", trošičku "optimisticky" působí váš údaj o spotřebě. ...
Že je 1.6 74kW lepší je jasné, o tom není pochyb. Teda až na problém s převodovkou, který je pro tento motor typický.
Na dnešní poměry je 55kW v poměrně velkým autě málo, ale samotnýho mě překvapuje, že tenhle motor dokáže stále na silnicích držet krok. Spotřeba je taky dobrá, spolehlivost perfektní. To je zaokrouhleno vše.
Výfuk je opravdu už druhý, což je logické, ale třeba spojka je stále původní.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 08.01.2009 10:22, RE: To je skoro ...
Valnoha napsal:
Pánovi je 66let. Jetsli že strávil svůj m otoristický život v žigulech později možná ve Favorit/Felicia a není nikterak náročný může se mu Octavka zdát jako velmi nadprůměrné vozidlo. Ne káždý potřebuje to nej co je k mání ke svému štěstí a spokojenosti. Proto asi to hodnocení.


Ruce jim ulámat zlodějům. Je mi pána líto.
Bohužel ten věk je vidět na recenzi. Pán je ještě ze staré školy, kdy pneumatiky na léto byla diagonální a na zimu byly pořádné špalky. Co se týče nájezdu na pneu 63000km, tak to je fakt hazard, souhlasím s kylie! Nejde o to, jestli tam je vzorek ( a ten tam skoro nebyl), ale taky o kvalitu směsi. Tohle chování spíš vídám u mladých kluků, co mají 100 000,- na auto, ale 10 000,- na gumy už ne. Docela mě to překvapilo, ale bohužel naše motoristická vzdělanost je celkem ubohá. Jinak souhlasím s i s Vlanohou, pánovi je 66 a s pořádným autem se asi nesvezl, takže Octa je pro něj supercar Jinak je mi ho taky líto, ukrást auto důchodci je fakt sviňárna, ačkoliv to ten zloděj asi nevědě!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 08.01.2009 10:27, RE: koktavka
Koloss napsal:
Já teda nevím, jak 1.6 55kW, tu měl švagr a moc na ni nenadával, ale svezl jsem se se služební 1.6 74kW a nebylo to vůbec špatné, rozhodně bych nepoužil slovo mrtvice. 130 udržela ve dvou lidech na dálnici ve všech stoupáních na pětku. Spíš měla problémy béčková Vectra, která mě s kopce předjela a v kopci jsem zase předjížděl já ji (několikrát), protože těch 130 nezvládla. Při těch 130 točil motor 4000 otáček, což je poměrně dost, ale extrémní hluk přitom neprodukoval. Já bych těch 74kW označil ...
Já jsem v 1,6 74KW jel taky a přišel mi to neskutečný lemur. V té době jsem měl Mits. Carisma 1,6 a to bylo jiné svezení! A to mělo mitsubishi jen 66kw. A vůbec jsem ze svezení v octávii byl celkově zklamán.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 08.01.2009 12:11, RE: Co dáte ...
Kylie napsal:
... milý Superman(e)XXX, když "prozradím"? ,-)
http://www.flickr.com/photos/30642098@N08
no asi bych se nechat přemluvit (na nějaký ten pokec o motorech :)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 08.01.2009 12:16, RE: KLEPL jste ..
Sprint napsal:
S většinou tvých názorů souhlasím, ale s tímhle ne.
Octu 1.6 55kW máme v rodině od r.98, když jsem byl ještě "dítě školou povinné."
Že motor není dravec je jasný, ALE táhne velmi dobře již od volnoběžných otáček a je pružný. Svojí charakteristikou se blíží k dieselu, nej. výkon má už při 4600ot. I s plně obsazeným autem motor zvládá všechna stoupání na našich dálnicích na pětku a při 130km/h si vezme pouze 8l/100km. Na delších trasách mimo dálnice se při dodržování povolených rychlostí pohybuje...
jestli chcete můžu se u vás stavit s 1.9 ou dieslem a uvidíme jak se mu charakteristikou blíží :))) výkon UŽ při 4600 na takové otáčky mi moje auto točili snad jen na STK :) a při průměrné 6l na sto do kopců asi tlačíte ne? jj lepší něž trabat nebo 1.4ka ale prostě sečteno podtrženo mrtvice i 74kw verzi...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 08.01.2009 17:01, RE: KLEPL jste ..
SupermanXXX napsal:
jestli chcete můžu se u vás stavit s 1.9 ou dieslem a uvidíme jak se mu charakteristikou blíží :))) výkon UŽ při 4600 na takové otáčky mi moje auto točili snad jen na STK :) a při průměrné 6l na sto do kopců asi tlačíte ne? jj lepší něž trabat nebo 1.4ka ale prostě sečteno podtrženo mrtvice i 74kw verzi...
Jestli o 1.6 74kW napíšete že je to mrtvice, tak jste s ním

a) buď vůbec nejel
b) nebo jel, ale v přetíženém autě
c) nebo ho předtím někdo zničil

Jinou možnost nevidím.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 08.01.2009 21:32, RE: Výrobce doporučuje...
Vywern napsal:
K tem pneu, zalezi jake mel. Micheliny treba vydrzi vic jak contiky apod. Zas nepodrzi na mokru. No obecne plati cim mensi valivy odpor, tim zase horsi ostatni jizdni vlastnosti. A Michelin jede na nizky valivy odpor. Take zalezi na motorizaci auta a stylu jizdy. Klidny ridic dokaze opravdu pneumatiky usetrit a najet i o polovinu vic. Dieslove auta maji obecne mensi najezd, protoze diky kroutaku dostavaji kola vic zabrat pri rozjezdech. Takze za idealnich podminek klidne tech 63k najet mohl. Uz ...
Pokud vím, tak na Octavie dávaly Continental a pokud autor nejezdil "surově", pak nebyl problém s nimi najet do plného sjetí pneu tolik, kolik autor uvádí. Druhou věcí je, že dodávané celoroční pneu měly aůespoň podle mých zkušeností naprosto mizernou přilnavost, hlavně na mokru. Asi to už tehdy byla tajná betaverze economy pneu...
Jinak udávaná spotřeba naprotsto reálná. Motor 1.6i opravdu podle mě patřil k velmi povedeným a nedoceněným motorizacím. Každý chtěl jen TDi... A 74kW na tehdejší dobu byl pěkný výsledek. A navíc to vše při 8ventilu. Takže to pěkně táhlo odspodu. Výraznější špička samozřejmě chyběla, ale nebyla to motorizace na závodění. Pro Octavii 1 to podle mě byla ideální motorizace. 1.8T byl výkonově úplně jinde, ale cenově také.
Jen bych dodal upozornění. Vozy s 1.6i 74kW měly PROBLÉMOVÉ PŘEVODOVKY. Moc se o tom problému nepíše a neví. Zkrátka vytržení nýtu uvnitř skříně dokáže totálně zdemolovat převodovku. Podrobnosti je vhodné vyhledat na ŠKODA fóru, později typ převodovky změnily. Někdodokonce tvrdil, že stejnou převodovku měly i 1.9TDi 66kW. Já se přiznám, že nevím. Ani netuším, jaké procento převodovek odešlo, jestli to bylo masivnějšího rázu. Každopádně KONSTRUKČNÍ (nebo VÝROBNÍ???) CHYBA PŘEVODOVKY to byla.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 08.01.2009 23:39, RE: KLEPL jste ..
Koloss napsal:
Jestli o 1.6 74kW napíšete že je to mrtvice, tak jste s ním

a) buď vůbec nejel
b) nebo jel, ale v přetíženém autě
c) nebo ho předtím někdo zničil

Jinou možnost nevidím.
a) jel v octavii i golfu
b) sám i vedvou
c) nemyslím si jel jsem ve více autech
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 09.01.2009 16:39, RE: KLEPL jste ..
SupermanXXX napsal:
a) jel v octavii i golfu
b) sám i vedvou
c) nemyslím si jel jsem ve více autech
Pak tedy nechápu. Možná je problém v tom, s čím to porovnáváte a nebo si to pletete a jel jste s tou verzí 55kW. Nelze prohlásit za mrtvolu motor, který na D1 bez problémů udrží 130 na pátý stupeň ve všech stoupáních. A ne že bych se před kopcem rozjel a na konci stoupání tam měl stěží 130. Normální plynulá jízda, 130 před kopcem, 130 na kopci. To bych "mrtvola" prohlásil o motoru ve Škodě 120, když jsme ve třech při cestě z Brna do Olomouce nebyli schopni vytáhnout větší rychlost než 120 a to na čtyřku, při zařazení pětky rychlost už jen klesala. A že se řidič snažil a na té trase moc kopců není. Ta 1.6 74kW v O1 byla naprosto pohodové svezení, spíš jsem se bavil, jak mi nebyla schopná ujet ta Vectra patrně se stejnou motorizací 1.6 74kW.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 09.01.2009 17:34, RE: KLEPL jste ..
Koloss napsal:
Pak tedy nechápu. Možná je problém v tom, s čím to porovnáváte a nebo si to pletete a jel jste s tou verzí 55kW. Nelze prohlásit za mrtvolu motor, který na D1 bez problémů udrží 130 na pátý stupeň ve všech stoupáních. A ne že bych se před kopcem rozjel a na konci stoupání tam měl stěží 130. Normální plynulá jízda, 130 před kopcem, 130 na kopci. To bych "mrtvola" prohlásil o motoru ve Škodě 120, když jsme ve třech při cestě z Brna do Olomouce nebyli schopni vytáhnout větší rychlost než 120 a to n...
jj v tom bude problém moje TDI udrží do kopce 170 a stejně se mi zdá že to nejede pěkné svezení se mi zdá v té 1.8 a 2.5 TDI 132kw která se ale do kokty nedělala, jezděte tři roky v těmito motory jako já a pak si sedněte z5 do té 1.6ky... pak mi dáte mi za pravdu :) nicméně chápu že někomu ten motor stačí. Já až budu kupovat znovu auto bude mít 6válců a více to je pak jiná káva...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 09.01.2009 17:59, RE: KLEPL jste ..
SupermanXXX napsal:
jj v tom bude problém moje TDI udrží do kopce 170 a stejně se mi zdá že to nejede pěkné svezení se mi zdá v té 1.8 a 2.5 TDI 132kw která se ale do kokty nedělala, jezděte tři roky v těmito motory jako já a pak si sedněte z5 do té 1.6ky... pak mi dáte mi za pravdu :) nicméně chápu že někomu ten motor stačí. Já až budu kupovat znovu auto bude mít 6válců a více to je pak jiná káva...
No tak jsme si to vyjasnili. Ale to jste měl číst, co jsem napsal na začátku. Napsal jsem optimální motor, což bych přeložil právě akorát dostatečný. Závodnička to není, ale ani louda. Jako vhodné kritérium bych právě bral tu D1 s jejími dlouhými stoupáními. Pokud je potřeba podřazovat pro udržení rychlosti, je to slabota a pokud to ani při podřazení rychlost neudrží, pak je to mrtvola. Co je nad tím, je samozřejmě fajn, turbo je někde jinde, ať benzín nebo nafta.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 10.01.2009 20:54, RE: KLEPL jste ..
Koloss napsal:
No tak jsme si to vyjasnili. Ale to jste měl číst, co jsem napsal na začátku. Napsal jsem optimální motor, což bych přeložil právě akorát dostatečný. Závodnička to není, ale ani louda. Jako vhodné kritérium bych právě bral tu D1 s jejími dlouhými stoupáními. Pokud je potřeba podřazovat pro udržení rychlosti, je to slabota a pokud to ani při podřazení rychlost neudrží, pak je to mrtvola. Co je nad tím, je samozřejmě fajn, turbo je někde jinde, ať benzín nebo nafta.
Na kopce D1 mi stačí i HTP, když mě níkdo nezpomalí 130km/h si udrží taky.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 11.01.2009 01:17, RE: KLEPL jste ..
Sprint napsal:
Na kopce D1 mi stačí i HTP, když mě níkdo nezpomalí 130km/h si udrží taky.
V případě, že v jednom jedete, dostatečně rozjetý z protikopce jste a aktovku jste si doma zapomněl a jen malý oběd si dal ... a mírně nahluchlý jste ... v tom případě HTP opravdu "stačí"
NEchci ironizovat, ale NĚKTERÉ kopce už jen s "průměrnou" zátěží NEutáhne a hlavně spotřeba je NEadekvátní ..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 21.01.2009 21:09, 1,6 55Kw vs. 1,6 74Kw
Kylie napsal:
...neuvěřitelně "pohádkový" příběh - a to mám pohádky ráda! V textu jsem nějak "nezachytila" kterou verzi motoru 1.6 měl (mezi nimi doce VELKÝ rozdíl byl) a zda jeho octavia je kousek po faceliftu nebo ještě "původní", ale to co mne "zaujalo" je naprosto "famózní" hodnocení všech parametrů a výsledná 1 (celá 14). Octavia patří k solidně hodnoceným a rozumně spolehlivým vozům, ale ony "1" ve VŠECH parametrech ... no to nevím (ehm, tedy spíše "vím") - já jiné takové (tak "dominantní") auto (v žádn...
Hezký den, poradí někdo jaký je rozdíl mezi 1,6tkami montovanými do Octavie I.? Tedy kromě cca 20 Kw rozdílu výkonu. Tuším, že oba motory jsou OHC s osmi ventily a 1,6 55Kw se kdysi dávala do Felicie, takže asi bude konstrukčně o dost starší. Za pár měsíců se mi naskytne příležitost koupit právě vůz se slabší verzí motoru za příznivou cenu - v rámci rodiny. Zvažuju pro a proti, díky za cenné rady.
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.