0
zpět
 

diskuze k tématu: Jak řešit vysokou spotřebu u Octavie 1.6i?

kategorie zařazení tématu: poradna, vše o spotřebě, technické dotazy, česká vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 17.04.2012 08:34, kontrolka motoru
jedna šestka z roku 99 ještě nemá check control, takže i když nic nesvítí tak to bude nejspíš lambda. s tímhle motorem se i při prasečí jízdě dá v pohodě jezdit kolem deseti, 14 je fakt moc.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 17.04.2012 09:07, lambda, kat. nebo ŘJ
U těhle motorů bývá problém s lambdami a katalyzátory (i když u benzínů tohoto stáří to bývá problém obecně). Diagnostika to ukázat může ale nemusí. Nejlepší by bylo zajet na emisní kontrolu, kde tyto problémy snadno odhalí. Problém může být i v samotné řídící jednotce, ale to bych řešil až po těch emisích.

Netěsnost palivové soustavy je možná taky. Ale začal bych emisemi.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 17.04.2012 09:26, RE: lambda, kat. nebo ŘJ
Paul napsal:
U těhle motorů bývá problém s lambdami a katalyzátory (i když u benzínů tohoto stáří to bývá problém obecně). Diagnostika to ukázat může ale nemusí. Nejlepší by bylo zajet na emisní kontrolu, kde tyto problémy snadno odhalí. Problém může být i v samotné řídící jednotce, ale to bych řešil až po těch emisích.

Netěsnost palivové soustavy je možná taky. Ale začal bych emisemi.
Mám přesně toto auto s přesně tímto motorem (AEE). Pouze rok výroby mám 1997. Po připojení k VAG diagnostice je v sekci motor samozřejmě vada Lambda sondy vidět. Hodnoty Lambdy jsou tam vidět taktéž. Na žádné emise se z tohoto důvodu nemusí. Jediné co je fakt, že se nerozsvítí na palubovce kontrolka "Check engine" nebo něco podobného. To v té době ještě nebylo.
Spotřeba u tohoto motoru závisí velmi na zatížení a hlavně na teplotě. S těžkou Octavií má co dělat a tak pokud jedete v -20°C se studeným motorem krátkou pojížďku cca 2km, tak průměrná spotřeba je okolo 20litrů na 100km. Nevěřícím mohu za vhodných klimatických podmínek kdykoliv demonstrovat. Průměrné se s tímto vozem dá jezdit asi za 9 litrů na 100km při kombinaci 60 procent město a 40 couračky do 10 km kolem. Zajímavá je i spotřeba na dálnici. Při 150km/h je okamžitá spotřeba cca 13 litrů na 100km.
Z otázky jsem pochopil, že došlo ke změně spotřeby. Proto se u pána asi projevila nějaká závada, nechápu že ji jeho automechanik nedokáže odstranit (z toho, že píše "diagnostika neukázala chybu" usuzuji, že v nějakém servisu byl). Uvedená zvýšená spotřeba navyšuje náklady na palivo o cca 2Kč na 1km, stálo by tedy asi za to investovat nějaké peníze do řešení. Znova kontrola Lambdy na VAGu, kontrola tlaků ve válcích, kontrola chodu motoru (nejede na 3 válce?, nezní divně?), opravdu vážně neprosakuje nikde benzín?, nejsou přidřené brzdy?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 17.04.2012 09:51, RE: lambda, kat. nebo ŘJ
free78 napsal:
Mám přesně toto auto s přesně tímto motorem (AEE). Pouze rok výroby mám 1997. Po připojení k VAG diagnostice je v sekci motor samozřejmě vada Lambda sondy vidět. Hodnoty Lambdy jsou tam vidět taktéž. Na žádné emise se z tohoto důvodu nemusí. Jediné co je fakt, že se nerozsvítí na palubovce kontrolka "Check engine" nebo něco podobného. To v té době ještě nebylo.
Spotřeba u tohoto motoru závisí velmi na zatížení a hlavně na teplotě. S těžkou Octavií má co dělat a tak pokud jedete v -20°C se stude...
Je zajímavé, že OI z roku 1999 nemá Check engine, zatímco Vectra A z roku 1995 ji měla, stejně jako Kadett z roku 1990.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 17.04.2012 09:55, RE: lambda, kat. nebo ŘJ
free78 napsal:
Mám přesně toto auto s přesně tímto motorem (AEE). Pouze rok výroby mám 1997. Po připojení k VAG diagnostice je v sekci motor samozřejmě vada Lambda sondy vidět. Hodnoty Lambdy jsou tam vidět taktéž. Na žádné emise se z tohoto důvodu nemusí. Jediné co je fakt, že se nerozsvítí na palubovce kontrolka "Check engine" nebo něco podobného. To v té době ještě nebylo.
Spotřeba u tohoto motoru závisí velmi na zatížení a hlavně na teplotě. S těžkou Octavií má co dělat a tak pokud jedete v -20°C se stude...
No, jestli byl v nějakém autorizovaném servisu nebo u nějakého patlala, pak se nedivím, že mechanik závadu neodstranil. Kdysi jsem byl v servisu s kamarádovým autem (asi Seat Toledo, už nevím), auto už od poslechu jelo na 3 válce, v servisu to napojili na diagnostiku, nezjistili nic a zase mni to vrátili, že je vše OK. Prostě přístup typu "i blbej a hluchej slyší, že to jede na 3 válce, ale když diagnostika neukazuje, že je něco blbě, tak je to OK a dál se tím nezabývám." Se spotřebou je to ještě horší, protože to nestačí si to auto jen poslechnout, ale mechanik musí zvednout zadek a udělat zkušební jízdu. Jinak na vedení benzinu bych to moc netipoval, stačí stát chvilku na místě se zapnutým motorem a mělo by být vidět odkud to prosakuje.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 17.04.2012 10:04, RE: lambda, kat. nebo ŘJ
free78 napsal:
Mám přesně toto auto s přesně tímto motorem (AEE). Pouze rok výroby mám 1997. Po připojení k VAG diagnostice je v sekci motor samozřejmě vada Lambda sondy vidět. Hodnoty Lambdy jsou tam vidět taktéž. Na žádné emise se z tohoto důvodu nemusí. Jediné co je fakt, že se nerozsvítí na palubovce kontrolka "Check engine" nebo něco podobného. To v té době ještě nebylo.
Spotřeba u tohoto motoru závisí velmi na zatížení a hlavně na teplotě. S těžkou Octavií má co dělat a tak pokud jedete v -20°C se stude...
další závada běžná u tohoto typu motoru jsou prasklé svody-koleno pod motorem, nárůst spotřeby-i když ne tak výrazný by to jistě způsobilo.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 17.04.2012 10:17, RE: lambda, kat. nebo ŘJ
David V napsal:
Je zajímavé, že OI z roku 1999 nemá Check engine, zatímco Vectra A z roku 1995 ji měla, stejně jako Kadett z roku 1990.
není to zajímavé, je to realita á la Das AUTO!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 17.04.2012 11:31, RE: lambda, kat. nebo ŘJ
tomaskrtek napsal:
není to zajímavé, je to realita á la Das AUTO!
to mi taky něco podobnýho pořípomína: moje audi 90 mělo palubní počítač už v r. 1989, naproti tomu honda accord až od r. 2005/6, to je bohužel taky realita
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 17.04.2012 11:49, RE: lambda, kat. nebo ŘJ
A4 napsal:
to mi taky něco podobnýho pořípomína: moje audi 90 mělo palubní počítač už v r. 1989, naproti tomu honda accord až od r. 2005/6, to je bohužel taky realita
to je ptákovina, možná jako základ nebyl ale příplatková výbava ano. měl ho i Prelude z roku 88.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 17.04.2012 11:50, RE: lambda, kat. nebo ŘJ
tomaskrtek napsal:
to je ptákovina, možná jako základ nebyl ale příplatková výbava ano. měl ho i Prelude z roku 88.
ale hlavně-srovnávat board PC s chcek control je hodně mimo
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 17.04.2012 12:10, RE: lambda, kat. nebo ŘJ
tomaskrtek napsal:
to je ptákovina, možná jako základ nebyl ale příplatková výbava ano. měl ho i Prelude z roku 88.
ani jako základ, ani jako přípl. výbava - tady prostě japončíci totálně zklamali
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 17.04.2012 12:23, Další
Další možnou závadou je nevyměněný vzduchový filtr. Motor se pak potýká s nedostatkem vzduchu a musí se na něj víc šlapat, takže pak víc bere. Ale to by bylo už poznat, že se na něj musí víc šlapat, tazatel psal, že se proti dřívějšku nic nezměnilo. Nicméně zhoršování stavu je pomalé a změny si řidič moc všimnout nemusí.

Někdo tu zmínil prasklé svody. Trochu z podobného soudku je děravý výfuk. To by mohlo způsobit přisávání čistého vzduchu a pokud je to někde před lambdou, tak výsledkem je zmatená lambda, která naměří víc kyslíku a pustí víc paliva. To by se ani na diagnostice nemuselo projevit.

V každém případě, ať už vadná lambda nebo prasklé svody nebo výfuk, ve výsledku by pak za autem ve výfukových plynech byl cítit nespálený benzín, to se dá zjistit čichem i bez emisí.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 17.04.2012 12:39, RE: lambda, kat. nebo ŘJ
A4 napsal:
ani jako základ, ani jako přípl. výbava - tady prostě japončíci totálně zklamali
Jo, chybějící PP u Accorda se ventiloval mockrát všude. Byl to hodně divný přístup Hondy. Třeba Mazda, jako Japončíci, v tomto směru nezklamala.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 17.04.2012 13:03, RE: lambda, kat. nebo ŘJ
Koloss napsal:
Jo, chybějící PP u Accorda se ventiloval mockrát všude. Byl to hodně divný přístup Hondy. Třeba Mazda, jako Japončíci, v tomto směru nezklamala.
někdě jsem myslím četl, že jedním z důvodů (možná hlavním) byl ten, že PP prej rozptylue za jízdy řidiče ...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 17.04.2012 15:36, RE: lambda, kat. nebo ŘJ
A4 napsal:
někdě jsem myslím četl, že jedním z důvodů (možná hlavním) byl ten, že PP prej rozptylue za jízdy řidiče ...
jako fakt? to mi v jedenadvacátým století přijde jako hodně ubohý zdůvodnění cost-cuttingu... i ty, Hondo?!...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 17.04.2012 16:14, RE: lambda, kat. nebo ŘJ
A4 napsal:
to mi taky něco podobnýho pořípomína: moje audi 90 mělo palubní počítač už v r. 1989, naproti tomu honda accord až od r. 2005/6, to je bohužel taky realita
měl bych dotaz ohledně palubního počítače - Nevíte někdo, zda ostatní auta (mimo koncern) mají také tu funkci průměrné spotřeby aktuální jízdy? Myslím tím, že nemusím nikde nic resetovat, auto ví, že je studenej motor, tak začně od té chvíle měřit průměrnou spotřebu. Průměrná spotřeba během uživatelem resetovaného období/úseku je tam samozřejmě taky.
Jel jsem totiž s kolegou v Mazdě 5 a byla tam jen okamžitá a průměrná, ale ne průměrná za atuální jízdu. Pokud je tato funkce mimo koncern neznámá, tak mne to docela mrzí a až někde tu svou O1 hodím ze skály, tak je to jediná věc, co by mi chyběla.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 17.04.2012 16:33, RE: Další
Koloss napsal:
Další možnou závadou je nevyměněný vzduchový filtr. Motor se pak potýká s nedostatkem vzduchu a musí se na něj víc šlapat, takže pak víc bere. Ale to by bylo už poznat, že se na něj musí víc šlapat, tazatel psal, že se proti dřívějšku nic nezměnilo. Nicméně zhoršování stavu je pomalé a změny si řidič moc všimnout nemusí.

Někdo tu zmínil prasklé svody. Trochu z podobného soudku je děravý výfuk. To by mohlo způsobit přisávání čistého vzduchu a pokud je to někde před lambdou, tak výsledkem je z...
Problém je v tom, že majitel píše, že auto se chová a jede normálně. Samozřejmě, někdo absolutně nepozná, jak má znít a jezdit auto, když je vše OK, ale jízdu na 3 válce, prasklé svody nebo výfuk, přirezlý drzdič apod. pozná i hluchý děda v klobouku, že to normální není. Tohle nemá smysl řešit po internetu, ale zajet za ochotným mechanikem a auto mu tam nechat ať má čas to v klidu prolézt a zjistit o co jde.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 17.04.2012 16:40, RE: lambda, kat. nebo ŘJ
free78 napsal:
Mám přesně toto auto s přesně tímto motorem (AEE). Pouze rok výroby mám 1997. Po připojení k VAG diagnostice je v sekci motor samozřejmě vada Lambda sondy vidět. Hodnoty Lambdy jsou tam vidět taktéž. Na žádné emise se z tohoto důvodu nemusí. Jediné co je fakt, že se nerozsvítí na palubovce kontrolka "Check engine" nebo něco podobného. To v té době ještě nebylo.
Spotřeba u tohoto motoru závisí velmi na zatížení a hlavně na teplotě. S těžkou Octavií má co dělat a tak pokud jedete v -20°C se stude...
Jak jsem psal. Když nefunguje správně ŘJ, nemusí se na VAGu ukázat žádná závada. Už jsem to zažil u Fábie. Přehodila se ŘJ z dobře fungujícího kusu a VAG po krátké projíždce ukázal chybu na lambdě. Nejdřív jsme zkusili nahrát nový software, ale pak se ukázalo, že je KO a musela se vyměnit. Pravděpodobně se do ní dostala vlhkost a částečně ji to zkratovalo. Může to být případ i téhle Oktávky.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 17.04.2012 16:42, RE: lambda, kat. nebo ŘJ
Paul napsal:
Jak jsem psal. Když nefunguje správně ŘJ, nemusí se na VAGu ukázat žádná závada. Už jsem to zažil u Fábie. Přehodila se ŘJ z dobře fungujícího kusu a VAG po krátké projíždce ukázal chybu na lambdě. Nejdřív jsme zkusili nahrát nový software, ale pak se ukázalo, že je KO a musela se vyměnit. Pravděpodobně se do ní dostala vlhkost a částečně ji to zkratovalo. Může to být případ i téhle Oktávky.
může, zjistil jsem že konkrétně u 74kW verze byl nějaký problém s řídícími jednotkami a prý je potichu měnili ještě v záruční době
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 17.04.2012 19:52, RE: Další
Paul napsal:
Problém je v tom, že majitel píše, že auto se chová a jede normálně. Samozřejmě, někdo absolutně nepozná, jak má znít a jezdit auto, když je vše OK, ale jízdu na 3 válce, prasklé svody nebo výfuk, přirezlý drzdič apod. pozná i hluchý děda v klobouku, že to normální není. Tohle nemá smysl řešit po internetu, ale zajet za ochotným mechanikem a auto mu tam nechat ať má čas to v klidu prolézt a zjistit o co jde.
Prasklinu ve svodech by nemuselo být slyšet a pokud v tom výfuku není velká díra, tak taky ne. Nemusí to poznat hlavně laik, což tazatel zjevně je.
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.