0
zpět
 

diskuze k tématu: Škoda Fabia II 1.2HTP: jak často měnit rozvody?

kategorie zařazení tématu: poradna, technické dotazy, česká vozidla
brin
počet příspěvků727
datum registrace28.03.2011
Pondělí 31.08.2015 09:13, Firemní Fábie
Vida, když jsem pracoval jako geodet, měli jsme od novoty firemní fabuli 1,2 htp. Když jsem z firmy odcházel, měla 230000 na hrbu a každý den intenzivně jezdila a všechny fascinovalo, jak dobře to jezdí. Pořád se s tím lítalo, po dálnicích, okreskách, denně i 500 km. Nikdo to nešetřil. Když jsem s tím jednou jel piánko z Brna domů (200 km), jel jsem za 5 litrů benzínu (jako důchodce, ale přesto). A ano, kolem 200000 se mi zdálo, že při nastartování chrastí řetěz, tak to šéf nechal vyměnit.
reagovat
KoobaS
počet příspěvků1009
datum registrace23.04.2014
Pondělí 31.08.2015 13:31, RE: Určitě radějí nějaký osvědčený 4-válec než HTP, ale chtěl jsem pomoct těm co už tento motor mají
BobanHTP napsal:
KoobaS napsal:
BobanHTP napsal:
KoobaS napsal:
BobanHTP napsal:
KoobaS napsal:
BobanHTP napsal:
Souhlasím, sám bych si koupil raději Clio 1.2 než HTP (VW Polo, VW Fox, Seat Ibiza, Š. Fabia i, ii, Š. Rapid). Bohužel mnoho lidí si jako já myslelo, že snad VW už ve druhé generaci motoru HTP neudělá žádný přešlap, jenže ejhle i u Fabi II můžou rozvody zlobit. Na druhou stranu to není taková tragédie, protože i u klasických 4-válců se také mění rozvodový řemen, cenově to výchází šul-nul.Dokonce i velmi oblíbený a odolný Ford Focus II 1.6 benzín má doporučení vyměnit rozvodový řetěz co 7let/150tis. km myslím...
Focus II 1,6 benzín je motor duratec a rozvody má hnané řemenem, ne řetězem. Interval je 150tkm nebo 8 let.Je rozdíl měnit rozvody řemenové a řetězové. Ty druhé se zpravidla mění pouze při konstrukčních chybách motoru nebo velmi vysokých nájezdech.
Ej, pravda, řetězy mají u Focusů silnější benzíny 1.8 a 2.0. Jinak cenový rozdíl mezi výměnou řemene a řetězu moc není, práce také ne. Právě u HTP už to dělají i malé garážové servisy... A ikdybych měl ten nejspolehlivější motor na řetěz, tak ho raději do 150tis. km vyměním Jinak u autorizovaného servisu mě dali nabídku za výměnu celé rozvodové sady pro HTP 7000kč i s prací, u garážníka to bylo trochu levnější..
Proč proboha měnit řetěz po 150tkm? Buď má motor konstrukční vadu a prostě něco hasím za výrobce. Nebo jsem paranoidní, to není ani přehnaná starost. Víceméně jediná výhoda řetězu je právě jeho "bezúdržobvost," tak proč se jí zbavovat po 150tkm?Ještě trochu osobnější otázka, pokud měníte řetěz pro klid duše ve 150tkm, jak často provádíte ostatní servisní úkony?
Svět není dokonalý, nevěřím na dokonalý řetěz Nejde jenom o řetěz, ale o celou sadu. Můj automechanik našel např.unavený jeden šroub ozubeného kola. U jiného poškozený hydr. napínák atd.. Je to na Vás zvážit rizika. Jsou lidé, kteří s původním řetězem najedou 200tis.km a nic se neděje a jsou lidé, kterým to přeskočí o zub a je postaráno Jinak olej měním co 1rok/10tis km (5w-40!) a ostatní věci měním až se opotřebují, takže žádné mazlení...
No, jasně že řetěz není dokonalý a věčný, stejně jako olej v převodovce. Třeba výměnu v 250, 300tkm bych naopak pochválil. Ale výměna po km, který jsou běžný pro řemen mi prostě přijde brzo. Ale proti gustu :)Jinak unavený šroub je prostě smůla. To další si myslím že přicházelo postupně a dá se odhalit při servisu. Stejně tak přeskočení o zub se podle mě děje buď při vytahaném řetězu nebo nefunkčním napínáku, a to jsou věci dějící se zpravidla postupně. BTW. kolik ta auta měla najeto?
Zdravím: První mělo najeto 150tis. km - přeskočil o zub, naštěstí při startu, tak se nepoškodily ventily atd. Druhé moje mělo 120tis.km a začal při startu chrastit řetěz, pak se ještě našel ten namožený šroub a prasklé gufero(nejsem závodník, jezdim pohodově a o auto se dobře starám), no a kamarád měl 80tis. km a přeskočil řetětz. bohužel na cestě a potkaly se ventily... Byla to ale opravdu ta problémová verze 44kw(6v), která se dělala 2006-2009. U těch zbylých dvou to byly 12v. verze. Pak ještě opět 44kw(r.v.2007) od mého automechanika, tam přeskočil řetěz ještě v záruce, při 30tis. km a motor byl zdarma vyměněn, kupodivu, auto má teď 140tis.km a jezdí bez závad.


Pak to je samozřejmě ten případ špatného motoru. Tam takový rpeventivní zásah beru. Moje zvolání mělo mířit na celkovou produkci řetězových motorů. To že u některých koncernových motorů se řetěz mění pomalu častěji než svíčky bohužel dost smutné...
Nicméně já měl řetěz naposled ve felicii a od té doby frčím na řemenech. Ne že ty by byly bezproblémový, taky mi přeskočil, asi 30km od výměny rozvodů, na dálnici... No, přijel jsem trochu později do práce a trochu jiným autem :D
reagovat
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.