0
zpět
 

diskuze k tématu: Škoda Fabia Combi 1.2 HTP - zhodnocení po osmi letech provozu

kategorie zařazení tématu: česká vozidla
mufik.martin
počet příspěvků248
datum registrace09.05.2007
Pátek 30.08.2013 11:28, RE: 1.2 htp
David V napsal:
mufik.martin napsal:
Abík napsal:
mufik.martin napsal:
radek.slivaFB napsal:
Pánové mě zase nejvíce dostaly kvalitní měkčené plasty a hnedka v závěsu je 180km/h za 9 litru a auto je dobré na okresky město a na dalnice bude uplně nejlepší jo a málem bych zapoměl na typické klady fabie.....obrovský zavazadelník
Nevidel bych to jako nerealne, mam sluzebni fabii II 2012 1.2 HTP ve slapbsi verzi 44kw a 180 tachometrovych mi jede taky po rovine. Ano i mirne stoupani znamena snizeni rychlosti na 170 - 160, ale na rovine neni problem. Nejvyssi spotreba byla 10l Trasa Praha - OStrava kdy bylo 40 stupnu vedro, jela klima a celou cestu jsem dohanel ztraceny cas. Ale pri klidnejsim tempu a dodrzovani cca dalnicniho limitu cca 130 - 140 byla vysldna spotreba 6,7 bez klimy. Coz neni tak spatne. Jinak nase fabia najeto 74 tis km a zatim (tuk tuk) ani jedna jedina zavada. Jen spotrebni veci.
S tou rychlostí při tomto výkonu to není absolutně reálné. Chce to GPS. To nedosáhnou ani auta s 50 kW, případně s 55kW. V klesání bych tomu celkem věřil, ale po rovině, případně do mírného stoupání ani náhodou. A nebo jsou vaše motory zázrakem a přesahují výkon 60 kW. Jezdil jsem s opravdovou 44 kW. Po rovině dosáhla někdy s bídou na 155 km/h, měřeno GPS. Tachometrových 165 km/h. Máte opravdu idealistické rychloměry. Nechci vás urážet. Ale chce to také trochu kontroly.
Píši samozřejmě údaje z tachometru, asi jako ostatních 99% řidičů. Na měření GPS nemám čas ani náladu :) Vím, že tachometr proměřuje a ve vyšší rychlosti i poměrně dost třeba i přes 10 km/h. Jestli bylo mírné klesání nepoznám, mě to přišlo jako rovinka. KAždopádně trvá to věky než se na 180 vyhrabe. Ani nepopírám, že tento motor na to není stavěn. Jen jsem poukazoval na to, že někdo zpochybňoval, že tento motor dokáže jet 180. Jinak musím říct, že fabia 2 i v této maximální rychlosti je krásně stabilní. Samozřejmně, že bych nejraději viděl pod kapotou 1.9 TDI nebo alepson 1.2 TSI, ale holt do služebního auta se investuje minimum :(
Jen krátká rozvaha na téma potřebný výkon: Řekněmě, že u vysokých rychlostí převažuje odpor prostředí před třecími a valivými odpory, takže se zaměřím čistě na něj. Odporová síla je úměrná hustotě prostředí, rychlosti pohybu a čelní ploše kolmé na směr pohybu. Je to aerodynamický tlak 1/2*ro*v^2 násobený čelní plochou upravenou součinitelem odporu Cx. Potřebný hnací výkon je pak dán P=W/t čili práce za čas nebo také síla po dráze za čas, tedy naše odporová síla po dráze za čas, přičemž dráha za čas je rychlost, takže úpravou dostáváme jednoduchý vzorec pro potřebný hnací výkon P=F*v Po dosazení: F=1/2*ro*v^2*S*Cx P=1/2*ro*v^3*S*Cx=1/2*1,29*50^3*1,5*1,7*0,32=65,8 kW Potřeba výkonu pro dosažení rychlosti 180 km/h (50m/s) při hustotě vzduchu 1,29 (atmo tlak a 15°C) při čelní ploše 1,5 x 1,7 m a součiniteli odporu 0,32 je téměř 66 kW, čili 90 koní se zanedbáním ostatních odporů. Závěr si z toho vyvoďte sami.


A to bude nejspíš přesně ten rozdíl mezi tachopmetrovou rychlostí a skutečnou. S autem, které má kolem 66 kw se dá jet většinou "tachometrových" 200 za předpokladů dlouhé rovinky. Nevím jak dalece ovlivní maximální rychlost jestli je den nebo noc a jeslti je 40 stupnů na sluníčku nebo 3 stupně pod nulou. A ještě podle mě je velkým otazníkem převodovka ne? Zdali ma kratke nebo dlouhé převody?
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Pátek 30.08.2013 11:46, RE: 1.2 htp
mufik.martin napsal:
David V napsal:
Jen krátká rozvaha na téma potřebný výkon: Řekněmě, že u vysokých rychlostí převažuje odpor prostředí před třecími a valivými odpory, takže se zaměřím čistě na něj. Odporová síla je úměrná hustotě prostředí, rychlosti pohybu a čelní ploše kolmé na směr pohybu. Je to aerodynamický tlak 1/2*ro*v^2 násobený čelní plochou upravenou součinitelem odporu Cx. Potřebný hnací výkon je pak dán P=W/t čili práce za čas nebo také síla po dráze za čas, tedy naše odporová síla po dráze za čas, přičemž dráha za čas je rychlost, takže úpravou dostáváme jednoduchý vzorec pro potřebný hnací výkon P=F*v Po dosazení: F=1/2*ro*v^2*S*Cx P=1/2*ro*v^3*S*Cx=1/2*1,29*50^3*1,5*1,7*0,32=65,8 kW Potřeba výkonu pro dosažení rychlosti 180 km/h (50m/s) při hustotě vzduchu 1,29 (normál atmo tlak a 0°C) při čelní ploše 1,5 x 1,7 m a součiniteli odporu 0,32 je téměř 66 kW, čili 90 koní se zanedbáním ostatních odporů. Závěr si z toho vyvoďte sami.
A to bude nejspíš přesně ten rozdíl mezi tachopmetrovou rychlostí a skutečnou. S autem, které má kolem 66 kw se dá jet většinou "tachometrových" 200 za předpokladů dlouhé rovinky. Nevím jak dalece ovlivní maximální rychlost jestli je den nebo noc a jeslti je 40 stupnů na sluníčku nebo 3 stupně pod nulou. A ještě podle mě je velkým otazníkem převodovka ne? Zdali ma kratke nebo dlouhé převody?


Den/noc je nevýznamný faktor, rozdíl teplot je se týká změny hustoty, takže s nížší teplotou roste hustota (pro -10°C je to 1,34 kg/kubík) a s vyšší se snižuje (pro +30°C je to 1,165 kg/kubík), jenže ten stejný vzduch letí do motoru, takže v zimě lze z motoru dostat větší výkon. Nakolik se tyhle vlivy vzájemně ruší nedokážu odhadnout. Co se týká převodů, tak je to jedno, jen je důležité, aby ten výkon byl k dispozici při otáčkách, které dle převodů odpovídají požadované rychlosti. Zjednodušeně, pokud je maximum výkonu 66 kW v 6000 rpm, ale 180-ce odpovídá 5000 rpm na motoru, je evidentní, že výkon motoru nebude stačit a při podřazení už budou otáčky přes limit.
reagovat
0007
počet příspěvků29
datum registrace31.07.2012
Pátek 30.08.2013 13:07, RE: 1.2 htp
David V napsal:
mufik.martin napsal:
David V napsal:
Jen krátká rozvaha na téma potřebný výkon: Řekněmě, že u vysokých rychlostí převažuje odpor prostředí před třecími a valivými odpory, takže se zaměřím čistě na něj. Odporová síla je úměrná hustotě prostředí, rychlosti pohybu a čelní ploše kolmé na směr pohybu. Je to aerodynamický tlak 1/2*ro*v^2 násobený čelní plochou upravenou součinitelem odporu Cx. Potřebný hnací výkon je pak dán P=W/t čili práce za čas nebo také síla po dráze za čas, tedy naše odporová síla po dráze za čas, přičemž dráha za čas je rychlost, takže úpravou dostáváme jednoduchý vzorec pro potřebný hnací výkon P=F*v Po dosazení: F=1/2*ro*v^2*S*Cx P=1/2*ro*v^3*S*Cx=1/2*1,29*50^3*1,5*1,7*0,32=65,8 kW Potřeba výkonu pro dosažení rychlosti 180 km/h (50m/s) při hustotě vzduchu 1,29 (normál atmo tlak a 0°C) při čelní ploše 1,5 x 1,7 m a součiniteli odporu 0,32 je téměř 66 kW, čili 90 koní se zanedbáním ostatních odporů. Závěr si z toho vyvoďte sami.
A to bude nejspíš přesně ten rozdíl mezi tachopmetrovou rychlostí a skutečnou. S autem, které má kolem 66 kw se dá jet většinou "tachometrových" 200 za předpokladů dlouhé rovinky. Nevím jak dalece ovlivní maximální rychlost jestli je den nebo noc a jeslti je 40 stupnů na sluníčku nebo 3 stupně pod nulou. A ještě podle mě je velkým otazníkem převodovka ne? Zdali ma kratke nebo dlouhé převody?
Den/noc je nevýznamný faktor, rozdíl teplot je se týká změny hustoty, takže s nížší teplotou roste hustota (pro -10°C je to 1,34 kg/kubík) a s vyšší se snižuje (pro +30°C je to 1,165 kg/kubík), jenže ten stejný vzduch letí do motoru, takže v zimě lze z motoru dostat větší výkon. Nakolik se tyhle vlivy vzájemně ruší nedokážu odhadnout. Co se týká převodů, tak je to jedno, jen je důležité, aby ten výkon byl k dispozici při otáčkách, které dle převodů odpovídají požadované rychlosti. Zjednodušeně, pokud je maximum výkonu 66 kW v 6000 rpm, ale 180-ce odpovídá 5000 rpm na motoru, je evidentní, že výkon motoru nebude stačit a při podřazení už budou otáčky přes limit.


Konečně někdo kdo používá mozek.. Já bych ještě doplnil, že David V nepočítal s odporem valivým (do kterého se počítá mimo jiné i hmotnost vozidla apod.). Takže při této rychlosti bude potřebný výkon ještě o pár kw vyšší.
Samozřejmě při vyšší rychlostech narůstá odpor vzduchu exponenciálně. Proto třeba při ustálené rychlosti např. 90 km/h bude fabia potřebovat k udržení trvalé rychlosti po rovině například jen 25 kw výkon motoru (toto číslo jsem jen plácl - nechce se mi to počítat..)
reagovat
TOM
počet příspěvků58
datum registrace10.12.2007
Pátek 30.08.2013 17:26, Rychlost
Je až s úsměvem kolik reakcí dokáže vzbudit OBYČEJNÁ Fabia HTP.
Možná je to tím, že plno lidí na lepší auto ani nemá, jinak by je takové věci nechali uplně chladnými.

Čistě matematicky a fyzikálně to tu uvedl David a není o čem diskutovat.
Jen doplním jako reakci na následný příspěvěk, že na udržení poloviční rychlosti stačí osminový výkon, takže 25 kW byl přestřel a není to o tom jestli se mi to chce či nechce počítat, ale zda tomu rozumím či ne.

Pokud jste už někdy mluvili s lidmi co si tak rádi upravují své příběhy, musí vám to být přece uplně jasné - rychlost 180 a spotřeba 9l znamená toto- jel jsem z Prahy do Brna, dvakrát či třikrát mi ručka tachometru brnkla o 180 a celkový průměr jsem měl 9l/100km.
No tak jo, to asi možný je ne?
reagovat
kamilmachovsky
počet příspěvků6
datum registrace21.08.2013
Pátek 30.08.2013 20:42, RE: Rychlost
TOM napsal:
Je až s úsměvem kolik reakcí dokáže vzbudit OBYČEJNÁ Fabia HTP. Možná je to tím, že plno lidí na lepší auto ani nemá, jinak by je takové věci nechali uplně chladnými. Čistě matematicky a fyzikálně to tu uvedl David a není o čem diskutovat. Jen doplním jako reakci na následný příspěvěk, že na udržení poloviční rychlosti stačí osminový výkon, takže 25 kW byl přestřel a není to o tom jestli se mi to chce či nechce počítat, ale zda tomu rozumím či ne. Pokud jste už někdy mluvili s lidmi co si tak rádi upravují své příběhy, musí vám to být přece uplně jasné - rychlost 180 a spotřeba 9l znamená toto- jel jsem z Prahy do Brna, dvakrát či třikrát mi ručka tachometru brnkla o 180 a celkový průměr jsem měl 9l/100km. No tak jo, to asi možný je ne?


ne ono to není možné, aby htp jelo 180 a ještě do kopce , i dle vyjádření všech profesionálů tady
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Pátek 30.08.2013 23:12, RE: Rychlost
TOM napsal:
Je až s úsměvem kolik reakcí dokáže vzbudit OBYČEJNÁ Fabia HTP. Možná je to tím, že plno lidí na lepší auto ani nemá, jinak by je takové věci nechali uplně chladnými. Čistě matematicky a fyzikálně to tu uvedl David a není o čem diskutovat. Jen doplním jako reakci na následný příspěvěk, že na udržení poloviční rychlosti stačí osminový výkon, takže 25 kW byl přestřel a není to o tom jestli se mi to chce či nechce počítat, ale zda tomu rozumím či ne. Pokud jste už někdy mluvili s lidmi co si tak rádi upravují své příběhy, musí vám to být přece uplně jasné - rychlost 180 a spotřeba 9l znamená toto- jel jsem z Prahy do Brna, dvakrát či třikrát mi ručka tachometru brnkla o 180 a celkový průměr jsem měl 9l/100km. No tak jo, to asi možný je ne?


No a těch 9l / 100 je z palubního PC a ten přece měří správně. A tu desetinku za devítkou si už nepamatuju, nejsem žádnej detailista...
reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Sobota 31.08.2013 09:19, RE: Rychlost
Petr S napsal:
TOM napsal:
Je až s úsměvem kolik reakcí dokáže vzbudit OBYČEJNÁ Fabia HTP. Možná je to tím, že plno lidí na lepší auto ani nemá, jinak by je takové věci nechali uplně chladnými. Čistě matematicky a fyzikálně to tu uvedl David a není o čem diskutovat. Jen doplním jako reakci na následný příspěvěk, že na udržení poloviční rychlosti stačí osminový výkon, takže 25 kW byl přestřel a není to o tom jestli se mi to chce či nechce počítat, ale zda tomu rozumím či ne. Pokud jste už někdy mluvili s lidmi co si tak rádi upravují své příběhy, musí vám to být přece uplně jasné - rychlost 180 a spotřeba 9l znamená toto- jel jsem z Prahy do Brna, dvakrát či třikrát mi ručka tachometru brnkla o 180 a celkový průměr jsem měl 9l/100km. No tak jo, to asi možný je ne?
No a těch 9l / 100 je z palubního PC a ten přece měří správně. A tu desetinku za devítkou si už nepamatuju, nejsem žádnej detailista...


to neva že PP je jen třímístný, takže ukazuje max. 9.99... hlavně že jsem za cestu do Brna tankoval plnou jen jednou a zpátky 2x podle mě auto které při devadesátce točí 3000 nemá na dálnici co dělat, už jen z důvodu zachování duševního zdraví posádky.
reagovat
Tycoon
počet příspěvků62
datum registrace05.11.2011
Sobota 31.08.2013 16:54, RE: 1.2 htp
David V napsal:
Jen krátká rozvaha na téma potřebný výkon: Řekněmě, že u vysokých rychlostí převažuje odpor prostředí před třecími a valivými odpory, takže se zaměřím čistě na něj. Odporová síla je úměrná hustotě prostředí, rychlosti pohybu a čelní ploše kolmé na směr pohybu. Je to aerodynamický tlak 1/2*ro*v^2 násobený čelní plochou upravenou součinitelem odporu Cx. Potřebný hnací výkon je pak dán P=W/t čili práce za čas nebo také síla po dráze za čas, tedy naše odporová síla po dráze za čas, přičemž dráha za čas je rychlost, takže úpravou dostáváme jednoduchý vzorec pro potřebný hnací výkon P=F*v Po dosazení: F=1/2*ro*v^2*S*Cx P=1/2*ro*v^3*S*Cx=1/2*1,29*50^3*1,5*1,7*0,32=65,8 kW Potřeba výkonu pro dosažení rychlosti 180 km/h (50m/s) při hustotě vzduchu 1,29 (normál atmo tlak a 0°C) při čelní ploše 1,5 x 1,7 m a součiniteli odporu 0,32 je téměř 66 kW, čili 90 koní se zanedbáním ostatních odporů. Závěr si z toho vyvoďte sami.

Nechci se zastávat uživatele, co jezdí 180 km/h se spotřebou 9 litrů, ale ...
řekněme, že reálná rychlost byla 170 km/h, bylo trochu tepleji, např. 20°C(takže hustota vzduchu byla 1,20), Fabia má ve skutečnosti o něco menší čelní plochu (řekněme 1,5*1,6) a Cx u Fabie combi je lepší než u hatchbacku (tzn. 0,30). Pak vyjde ten požadovaný výkon k překonání odporu vzduchu na 46 kW, nějaké kilowatty si vyžádá valivý odpor pneumatik, takže to máme řekněme 50-55 kW. Což může dobře zajeté HTPéčko mít - motor v dobré kondici musí mít vyšší výkon než udávaný a koncern udávaným výkonem většinou dost šetří, takže "výkonový bonus" může být třeba i 5-10 kW.
Zkušenost některých uživatelů může diametrálně být jiná, ale to taky může být způsobeno tím, že dostlai služební Fabii HTP se širšími koly, se střešním nosičem, s klimatizací, no a hned je maximální rychlost o dost níž.
Jinak mám taky Fabii (ne však s HTP), ale nijak to auto neglorifikuju, koupil jsem ho jako prostředek pro jízdu do práce s nízkými celkovými provozními náklady.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Sobota 31.08.2013 22:43, RE: 1.2 htp
Tycoon napsal:
David V napsal:
Jen krátká rozvaha na téma potřebný výkon: Řekněmě, že u vysokých rychlostí převažuje odpor prostředí před třecími a valivými odpory, takže se zaměřím čistě na něj. Odporová síla je úměrná hustotě prostředí, rychlosti pohybu a čelní ploše kolmé na směr pohybu. Je to aerodynamický tlak 1/2*ro*v^2 násobený čelní plochou upravenou součinitelem odporu Cx. Potřebný hnací výkon je pak dán P=W/t čili práce za čas nebo také síla po dráze za čas, tedy naše odporová síla po dráze za čas, přičemž dráha za čas je rychlost, takže úpravou dostáváme jednoduchý vzorec pro potřebný hnací výkon P=F*v Po dosazení: F=1/2*ro*v^2*S*Cx P=1/2*ro*v^3*S*Cx=1/2*1,29*50^3*1,5*1,7*0,32=65,8 kW Potřeba výkonu pro dosažení rychlosti 180 km/h (50m/s) při hustotě vzduchu 1,29 (normál atmo tlak a 0°C) při čelní ploše 1,5 x 1,7 m a součiniteli odporu 0,32 je téměř 66 kW, čili 90 koní se zanedbáním ostatních odporů. Závěr si z toho vyvoďte sami.
Nechci se zastávat uživatele, co jezdí 180 km/h se spotřebou 9 litrů, ale ... řekněme, že reálná rychlost byla 170 km/h, bylo trochu tepleji, např. 20°C(takže hustota vzduchu byla 1,20), Fabia má ve skutečnosti o něco menší čelní plochu (řekněme 1,5*1,6) a Cx u Fabie combi je lepší než u hatchbacku (tzn. 0,30). Pak vyjde ten požadovaný výkon k překonání odporu vzduchu na 46 kW, nějaké kilowatty si vyžádá valivý odpor pneumatik, takže to máme řekněme 50-55 kW. Což může dobře zajeté HTPéčko mít - motor v dobré kondici musí mít vyšší výkon než udávaný a koncern udávaným výkonem většinou dost šetří, takže "výkonový bonus" může být třeba i 5-10 kW. Zkušenost některých uživatelů může diametrálně být jiná, ale to taky může být způsobeno tím, že dostlai služební Fabii HTP se širšími koly, se střešním nosičem, s klimatizací, no a hned je maximální rychlost o dost níž. Jinak mám taky Fabii (ne však s HTP), ale nijak to auto neglorifikuju, koupil jsem ho jako prostředek pro jízdu do práce s nízkými celkovými provozními náklady.


Nechci nikterak polemizovat se zbytkem komentáře, ale firemní fábie se širšími koly mi přijde spíš jako sci-fi. Pokud firma bude vybavovat auto dodatečně širšími koly a střešním nosičem, tak to asi nebude Fabia HTP 1,2 47 kW. I když možné je samozřejmě úplně všechno.
reagovat
Duval
počet příspěvků30
datum registrace15.05.2013
Neděle 01.09.2013 10:24, Fóbia
Tak nevím ani co napsat................ s Fóbií s 60 unavenými poníky pod kapotou 180 do kopce se spotřebou 9 L. Tyhle pisatele by měli rovnou izolovat v Bohnicích. Každý, kdo v tomhle 3 hrníčkovém zázraku, co se sotva vleče, jel, snad uzná, že pisatel musí být vééééliký bajkař . No jestli před tím jezdil Hundertkou nebo šáde 105 S, tak chápu, že se mu FÓbia zdá jako letadlo. Lidi, škodověnky jsou pořád jen škodověnky, to si uvědomte. Soudruzi z DE nám nic jiného nedovolí.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1133
datum registrace09.05.2007
Neděle 01.09.2013 21:50, RE: 1.2 htp
Petr S napsal:
Tycoon napsal:
David V napsal:
Jen krátká rozvaha na téma potřebný výkon: Řekněmě, že u vysokých rychlostí převažuje odpor prostředí před třecími a valivými odpory, takže se zaměřím čistě na něj. Odporová síla je úměrná hustotě prostředí, rychlosti pohybu a čelní ploše kolmé na směr pohybu. Je to aerodynamický tlak 1/2*ro*v^2 násobený čelní plochou upravenou součinitelem odporu Cx. Potřebný hnací výkon je pak dán P=W/t čili práce za čas nebo také síla po dráze za čas, tedy naše odporová síla po dráze za čas, přičemž dráha za čas je rychlost, takže úpravou dostáváme jednoduchý vzorec pro potřebný hnací výkon P=F*v Po dosazení: F=1/2*ro*v^2*S*Cx P=1/2*ro*v^3*S*Cx=1/2*1,29*50^3*1,5*1,7*0,32=65,8 kW Potřeba výkonu pro dosažení rychlosti 180 km/h (50m/s) při hustotě vzduchu 1,29 (normál atmo tlak a 0°C) při čelní ploše 1,5 x 1,7 m a součiniteli odporu 0,32 je téměř 66 kW, čili 90 koní se zanedbáním ostatních odporů. Závěr si z toho vyvoďte sami.
Nechci se zastávat uživatele, co jezdí 180 km/h se spotřebou 9 litrů, ale ... řekněme, že reálná rychlost byla 170 km/h, bylo trochu tepleji, např. 20°C(takže hustota vzduchu byla 1,20), Fabia má ve skutečnosti o něco menší čelní plochu (řekněme 1,5*1,6) a Cx u Fabie combi je lepší než u hatchbacku (tzn. 0,30). Pak vyjde ten požadovaný výkon k překonání odporu vzduchu na 46 kW, nějaké kilowatty si vyžádá valivý odpor pneumatik, takže to máme řekněme 50-55 kW. Což může dobře zajeté HTPéčko mít - motor v dobré kondici musí mít vyšší výkon než udávaný a koncern udávaným výkonem většinou dost šetří, takže "výkonový bonus" může být třeba i 5-10 kW. Zkušenost některých uživatelů může diametrálně být jiná, ale to taky může být způsobeno tím, že dostlai služební Fabii HTP se širšími koly, se střešním nosičem, s klimatizací, no a hned je maximální rychlost o dost níž. Jinak mám taky Fabii (ne však s HTP), ale nijak to auto neglorifikuju, koupil jsem ho jako prostředek pro jízdu do práce s nízkými celkovými provozními náklady.
Nechci nikterak polemizovat se zbytkem komentáře, ale firemní fábie se širšími koly mi přijde spíš jako sci-fi. Pokud firma bude vybavovat auto dodatečně širšími koly a střešním nosičem, tak to asi nebude Fabia HTP 1,2 47 kW. I když možné je samozřejmě úplně všechno.


Tak jsem to celý pročetl, a s užitečným poznatkem, že má koncern u svých aut "výkonový bonus" 5-10kW - což je u Fabie HTP 47kw přes 20%!!! - jdu spát jako mimino, protože lepší pohádku už minimálně dneska neuslyším (nepřečtu si).
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Pondělí 02.09.2013 23:43, RE: 1.2 htp
Pepe napsal:
Petr S napsal:
Tycoon napsal:
David V napsal:
Jen krátká rozvaha na téma potřebný výkon: Řekněmě, že u vysokých rychlostí převažuje odpor prostředí před třecími a valivými odpory, takže se zaměřím čistě na něj. Odporová síla je úměrná hustotě prostředí, rychlosti pohybu a čelní ploše kolmé na směr pohybu. Je to aerodynamický tlak 1/2*ro*v^2 násobený čelní plochou upravenou součinitelem odporu Cx. Potřebný hnací výkon je pak dán P=W/t čili práce za čas nebo také síla po dráze za čas, tedy naše odporová síla po dráze za čas, přičemž dráha za čas je rychlost, takže úpravou dostáváme jednoduchý vzorec pro potřebný hnací výkon P=F*v Po dosazení: F=1/2*ro*v^2*S*Cx P=1/2*ro*v^3*S*Cx=1/2*1,29*50^3*1,5*1,7*0,32=65,8 kW Potřeba výkonu pro dosažení rychlosti 180 km/h (50m/s) při hustotě vzduchu 1,29 (normál atmo tlak a 0°C) při čelní ploše 1,5 x 1,7 m a součiniteli odporu 0,32 je téměř 66 kW, čili 90 koní se zanedbáním ostatních odporů. Závěr si z toho vyvoďte sami.
Nechci se zastávat uživatele, co jezdí 180 km/h se spotřebou 9 litrů, ale ... řekněme, že reálná rychlost byla 170 km/h, bylo trochu tepleji, např. 20°C(takže hustota vzduchu byla 1,20), Fabia má ve skutečnosti o něco menší čelní plochu (řekněme 1,5*1,6) a Cx u Fabie combi je lepší než u hatchbacku (tzn. 0,30). Pak vyjde ten požadovaný výkon k překonání odporu vzduchu na 46 kW, nějaké kilowatty si vyžádá valivý odpor pneumatik, takže to máme řekněme 50-55 kW. Což může dobře zajeté HTPéčko mít - motor v dobré kondici musí mít vyšší výkon než udávaný a koncern udávaným výkonem většinou dost šetří, takže "výkonový bonus" může být třeba i 5-10 kW. Zkušenost některých uživatelů může diametrálně být jiná, ale to taky může být způsobeno tím, že dostlai služební Fabii HTP se širšími koly, se střešním nosičem, s klimatizací, no a hned je maximální rychlost o dost níž. Jinak mám taky Fabii (ne však s HTP), ale nijak to auto neglorifikuju, koupil jsem ho jako prostředek pro jízdu do práce s nízkými celkovými provozními náklady.
Nechci nikterak polemizovat se zbytkem komentáře, ale firemní fábie se širšími koly mi přijde spíš jako sci-fi. Pokud firma bude vybavovat auto dodatečně širšími koly a střešním nosičem, tak to asi nebude Fabia HTP 1,2 47 kW. I když možné je samozřejmě úplně všechno.
Tak jsem to celý pročetl, a s užitečným poznatkem, že má koncern u svých aut "výkonový bonus" 5-10kW - což je u Fabie HTP 47kw přes 20%!!! - jdu spát jako mimino, protože lepší pohádku už minimálně dneska neuslyším (nepřečtu si).


reagovat
D767
počet příspěvků4
datum registrace21.09.2013
Sobota 21.09.2013 19:09, Fabia
Tak nevím jestli takovéto recenze mají smysl zabírat tu místo. S tříhrnkem jezdím denně do práce a 180 neudělá ani s hurikánem v zádech, natož do kopce. A pokud pojede 160 km tak určitě zavíc jak za 9 litrů. Tohle auto je na pomalou jízdu po okreskách, při 80-90km si motor přede a do 6 litrů se asi vlezete ale to je asi tak vše. Jinak Brzdy za 1 ?? To snad ne.
reagovat
pave69
počet příspěvků1
datum registrace23.09.2013
Pondělí 23.09.2013 18:42, Fabia HTP a rychlost 180
Měl jsem příležitost s tím autem jet po Nemecku asi 600 km "co to dá" - určitě to nedá 180 km/hod do kopce. 180 byla maximálka po dlouhém rozjezdu, průměr jsem byl schopen mít tak kolem 150, protože jakékoli přibždění znamenalo několik km opětovného rozjíždění. Při 180 už auto šíleně plave. Auto mělo vír v nádrži, výsledná spotřeba byla kolem 12 l.
Při běžném provozu v ČR je nejzajímavější pokus o předjíždění - můžete si svobodně vybrat 3., 4, 5, rychlostní stupeň, auto na to v podstatě nijak nereaguje. Dvojku jsem při 100 km/h neměl odvahu zkusit, motor by asi udělal Hop Teď Pryč.
reagovat
strejda
počet příspěvků1
datum registrace24.09.2013
Úterý 24.09.2013 22:03, Že by Apríl ?
Rychlost 180 a spotřeba 9 litrů - To ještě nic není. Pán je amatér. Nedávno jsem četl na internetu podobnou recenzi na Fabii 3-válec. Bylo tam doslovně napsáno: po dálnici hravě překračuji rychlost 200 km/h a předjíždím i drahá auta. Následoval výčet kladů ve vztahu k prostornosti vozu, pohodlí cestujících atd. Takže to už je druhá recenze na vynikající auto. Teď alespoň vím, co si koupit. Jen nepojedu těch 180 ani 200, ale pouze 130, možná chvílemi okolo 140-ti. Mám rád své body a nerad riskuji.
reagovat
logins01
počet příspěvků1
datum registrace19.08.2008
Čtvrtek 30.01.2014 13:16, Polemika okolo brzd...
Je to zajímavé, ale některé Fabky brzdí blbě a některé zase celkem jedovatě. Mám doma 2 - jednu bez ABS, ta je na brzdy gumová jak kladívko obkladače a druhá, r. 2005 s ABS, MSR a Dual Rate a ta brzdí výborně i třeba ve srovnání s mnohem novějším a dražším autem (O2 či P308, vzadu kotouče). Nevím, jestli je to způsobené elektronikou, nebo i třeba tím, že kus s ABS proháním často, svižně a brzdím, kdežto druhá bez ABS stojí celý rok v garáži a za 10 let má najeto 30 tisíc. Když s ní jezdím náhodou delší dobu, postupem času (po cca 350-500 km) mám pocit, že jí rozbrzdím, ale je to spíše subjektivní vnímání, protože po přesednutí zpět mi pár kilometrů trvá, než si zvyknu brzdit tak, aby spolujezdci nemlátili hlavou o palubku.
reagovat
bobHTP
počet příspěvků1
datum registrace02.02.2014
Neděle 02.02.2014 09:59, 175km/h
Ahojky, mám Fab II HTP 51kw, dám na dálnici 175km/h, ale pozor tachometrových, na GPS to je kolem 170km/h.. Spotřeba kolem 10l. Auto se dá čipnout o 5kw navíc, pak věřím, že 180 to dá. Jen doporučuji 205 gumy, jinak auto docela lítá
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Pondělí 03.02.2014 09:34, RE: 175km/h
bobHTP napsal:
Ahojky, mám Fab II HTP 51kw, dám na dálnici 175km/h, ale pozor tachometrových, na GPS to je kolem 170km/h.. Spotřeba kolem 10l. Auto se dá čipnout o 5kw navíc, pak věřím, že 180 to dá. Jen doporučuji 205 gumy, jinak auto docela lítá


Už to nehul.
Čipnout atmosféru...
205-ky gumy
reagovat
xtrox
počet příspěvků233
datum registrace01.11.2012
Pondělí 03.02.2014 14:51, RE: 175km/h
David V napsal:
bobHTP napsal:
Ahojky, mám Fab II HTP 51kw, dám na dálnici 175km/h, ale pozor tachometrových, na GPS to je kolem 170km/h.. Spotřeba kolem 10l. Auto se dá čipnout o 5kw navíc, pak věřím, že 180 to dá. Jen doporučuji 205 gumy, jinak auto docela lítá
Už to nehul. Čipnout atmosféru... 205-ky gumy


na 205 gumách by to možná neplavalo, ale ani nejelo

jinak...možná myslel přehrání sw v řídící jednotce, což se dělalo i na 1,3i u felicií. ale dle grafů se tím získaly 3 pony a 5 nm, což za investici nestálo
reagovat
brin
počet příspěvků727
datum registrace28.03.2011
Pondělí 03.02.2014 22:09, 205
205 gumy, to by byly kola o velikosti 17 palců. Ne, že by se na fobii nedělaly, ale s HTP bych to asi nezkoušel. Ono se to auto pak nechce rozjet.
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.