0
zpět
 

diskuze k tématu: Škoda Fabia 1,9 TDi - jak jezdí na hranici 200 tis. km?

kategorie zařazení tématu: česká vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 22.01.2009 15:56, RE: Nakupovat u odborníků
Muroň napsal:
No já měl na mysli i kluky, který opravují všechno možné. Pravda je někde uprostřed. Ani že TDi jsou pořád nejlepší diesely na světě (jak si mnoho lidí myslí), ani není TDi-PD v porovnání s CR beznadějně zastaralá koncepce. Je to vývojová větev, která kvůli přísnějším emisním normám končí. Je hlučnější, ale zas úspornější. A rozhodně není poruchovější. Když majitel jezdí z jakýmkoli turbodieselem jak prase, vytáčí za studena, neochladí turbo, podřazuje do 4,5tis. otáček atd., pak je vina na jeho straně.
asi tak...
Jen jeden mýtus vyvrátím: TDi PD nejsou nejúspornější z hlediska spotřeby. Stejné nebo lepší parametry vykazují nové motory Reanult, Peugeot, Honda, Toyota i Hyundai.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 22.01.2009 17:40, RE: Nakupovat u odborníků
donald napsal:
asi tak...
Jen jeden mýtus vyvrátím: TDi PD nejsou nejúspornější z hlediska spotřeby. Stejné nebo lepší parametry vykazují nové motory Reanult, Peugeot, Honda, Toyota i Hyundai.
Ale tyto automobilky se dokázali vyrovnat spotřebě TDi zhruba po 14 letech.....docela úspěch, nehledě na to, že VW má TDI-CR, které jsou tišší než D4D či HDi, podle testů vydrží mechanicky ještě více, než TDi a hlavně si berou v průměru na kubaturu o 0,2l méně, než nejúspornější CR od jiné značky (HDI, TDCi, D4D).....a hyundai to všechno ukrad :), jinak by se dneska zamýšlel, jak přejít z dvoutaktu na čtyřtak a čím by nahradil OHV rozvod, aby motory zmodernizoval
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 22.01.2009 18:09, RE: Nakupovat u odborníků
dpwagen napsal:
Ale tyto automobilky se dokázali vyrovnat spotřebě TDi zhruba po 14 letech.....docela úspěch, nehledě na to, že VW má TDI-CR, které jsou tišší než D4D či HDi, podle testů vydrží mechanicky ještě více, než TDi a hlavně si berou v průměru na kubaturu o 0,2l méně, než nejúspornější CR od jiné značky (HDI, TDCi, D4D).....a hyundai to všechno ukrad :), jinak by se dneska zamýšlel, jak přejít z dvoutaktu na čtyřtak a čím by nahradil OHV rozvod, aby motory zmodernizoval
"podle testů vzdrží mechanicky ještě více"

Celkově je mi jedno který dieslový motor je nejlepší, ale když čtu podobné věty typu: "podle statistik je XXYY nejbezpečnějsí auto" nebo "v nějakém německém testu dopadlo nejlépe" apod. tak bych se rád dozvěděl v jakém testu, kdo ho dělal, kdo si ho objednal. A jestli vlastně nějaký test vůbec proběhl a není to célé jen jedna paní povídala.

Jinak porovnávat motor jestli je úsporný nebo tichý když už je namontovaný v autě je zavádějící. Roli pak hraje, převodovka, váha a odhlučnění auta. Stejný motor asi bude mít jinou hlučnost a spotřebu ve Fabii a Superbu. Navíc je taky dobré porovnávat auta a motory, která přišla na trh ve stejnou dobu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 22.01.2009 21:48, RE: Nakupovat u odborníků
dpwagen napsal:
Ale tyto automobilky se dokázali vyrovnat spotřebě TDi zhruba po 14 letech.....docela úspěch, nehledě na to, že VW má TDI-CR, které jsou tišší než D4D či HDi, podle testů vydrží mechanicky ještě více, než TDi a hlavně si berou v průměru na kubaturu o 0,2l méně, než nejúspornější CR od jiné značky (HDI, TDCi, D4D).....a hyundai to všechno ukrad :), jinak by se dneska zamýšlel, jak přejít z dvoutaktu na čtyřtak a čím by nahradil OHV rozvod, aby motory zmodernizoval
Já bych se nehádala, kdo vymyslel TDI a kdo Common Rail. Třeba by se ukázalo, že to bylo u fiatů a to je rasově nepřípustné.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 22.01.2009 22:03, RE: Dělník
cruise napsal:
......kdo jí jezdil, má jistě podobný názor.... hele jako to bych si netroufl tvrdit ani náhodou... je snad jasný, že co člověk, to jiný nároky na auto, na komfort, na vzhled, jízdní vlastnosti a podobně. říkat že lidi podlehli škoda mánii??? Co je to za blbost? Ale nebo ano, ale zřejmě to něčím bude, zřejmě ta auta lidem vyhovují svým poměrem, vzhled, cena, jízdní vlastnosti, výkon, komfort, náklady, servisní síť.... Pokud by to tak nebylo, tak Škodovka prostě nejprodávanější nebude, to je snad...
Nesouhlasím, že auto asi lidem vyhovuje, můj názor je spíše: čech je lenoch a hlupák - v okolí mám několik lidí s postojem: měl jsem škodu 120 (nebo jinou) tak zase jen škodu, co natom že je drahá, nemá žádnou výbavu, není bezpečná ...ale má levný servis a díly (což není pravda) a hlavně můžu si ji koupit za ceníkovou cenu (přemrštěnou tak o 30%) na každém rohu. Mě škoda odradila před třemi lety nabídkou octavie II TDI elegance liftback s cenou o 180 tisíc vyšší než než za kolik jsem koupil megane combi dci s lepší výbavou, bezpečností, motorem a 6 stupňovou převodovkou. Ano megane měl dvě poruchy v záruce - dvě prasklá těsnění, ale jinak 90 tisíc bez problému takže nějak nevidím tu přidanou hodnotu u škody. Navic mám podstatně větší šanci najít auto tam kde jsem ho zaparkoval a v původním stavu (rozuměj nevykradené). Kdyby se průměrný kupující podíval i do jiných salónů, škoda by zaplakala.
PS: nevíte proč je servis škoda v německu o 25-30% levnější než v ČR?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 23.01.2009 09:12, RE: Nakupovat u odborníků
Stiflerova máma napsal:
Já bych se nehádala, kdo vymyslel TDI a kdo Common Rail. Třeba by se ukázalo, že to bylo u fiatů a to je rasově nepřípustné.
CR byla Alfa romeo, resp. fiat, ovsem 70% technologií bylo nakoupeno od gigantu Bosch/Siemens. Oni to jenom nějak poladili, složili¨a s pomocí delphy dotáhli. Alespon tohle jsem ¨viděl kdysi v dokumetu o alfe romeo na discovery.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 23.01.2009 10:09, RE: Dělník
Pavlik napsal:
Nesouhlasím, že auto asi lidem vyhovuje, můj názor je spíše: čech je lenoch a hlupák - v okolí mám několik lidí s postojem: měl jsem škodu 120 (nebo jinou) tak zase jen škodu, co natom že je drahá, nemá žádnou výbavu, není bezpečná ...ale má levný servis a díly (což není pravda) a hlavně můžu si ji koupit za ceníkovou cenu (přemrštěnou tak o 30%) na každém rohu. Mě škoda odradila před třemi lety nabídkou octavie II TDI elegance liftback s cenou o 180 tisíc vyšší než než za kolik jsem koupil meg...
Proč je v Německu levnější servis? Protože to je velkej, tradiční a dobře organizovanej trh, kdežto u nás patří servisy vesměs bývalým vekslákům.
Proč jsou u nás horší pohonné hmoty? Proč je tady dražší spotřební zboží a elektronika, proč jsou s naší nízkou kupní silou tady dražší i auta? Protože tady je od počátku 90.let skvěle nastaveno "tržní" prostředí, kdy se nikde ničeho nedomůžeš, kdežto různá "lobby" si ta vyřídí co chtějí.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 23.01.2009 11:16, RE: Nakupovat u odborníků
dpwagen napsal:
Ale tyto automobilky se dokázali vyrovnat spotřebě TDi zhruba po 14 letech.....docela úspěch, nehledě na to, že VW má TDI-CR, které jsou tišší než D4D či HDi, podle testů vydrží mechanicky ještě více, než TDi a hlavně si berou v průměru na kubaturu o 0,2l méně, než nejúspornější CR od jiné značky (HDI, TDCi, D4D).....a hyundai to všechno ukrad :), jinak by se dneska zamýšlel, jak přejít z dvoutaktu na čtyřtak a čím by nahradil OHV rozvod, aby motory zmodernizoval
Ano v roce 93 byly TDI na špici. Ale ne v roce 2005, trochu usnuli na vavřínech. CR některé automobilky dělají již 10let, tvůrci TDI-CR na to přišli teď...docela úspěch.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 27.01.2009 12:32, RE: Nájezd
pase napsal:
Nauc se cist. Vyfasoval to jako sluzebni, zrejme bez moznosti jine alternativy, tak pise zkusenosti. To povazuju za seriozni postup ...
Jo, takže oprava - Zaráží mě, že firma jejíž zaměstnanec najede 40000km za půl roku, mu koupí ojeté vozidlo.

To že napsal recenzi je OK, i to, jak ji napsal.
reagovat
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.