0
zpět
 

diskuze k tématu: Škoda Fabia 1,9 SDI - zkušenosti po třech letech

kategorie zařazení tématu: česká vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 30.01.2008 06:00, SDI
SDi to je nelínější motor, jaký jsem zažil. Rozjezd jak u multikáry, na dálnici víc než 140 z toho nedostane a do kopce ani 130.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 30.01.2008 06:59, Aspoň si to po sobě přečtěte!
1)neustále vykazuje nějaké závady (snímač ABS na obou předních kolech, startér, nefunkční centrál, vypadávající osvětlení ovladačů topení, výměna el. stahování oken u spolujezdce).
2)Na druhou stranu nás auto nikde nenechalo a je spolehlivé.

To se ty závady projevily vždy při hraní v garáži?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 30.01.2008 07:04, RE: SDI
anonym napsal:
SDi to je nelínější motor, jaký jsem zažil. Rozjezd jak u multikáry, na dálnici víc než 140 z toho nedostane a do kopce ani 130.
Ten motor také na dálnici určitě zamýšlen nebyl. Do města ale může někomu vyhovovat, navíc má ještě EDC čerpadlo, takže by nemělo být servisně náročné...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 30.01.2008 07:06, RE: SDI
anonym napsal:
SDi to je nelínější motor, jaký jsem zažil. Rozjezd jak u multikáry, na dálnici víc než 140 z toho nedostane a do kopce ani 130.
Tak to nesouhlasím, SDI je velmi dobrý a úsporný motor s obrovskou životností. Jeho papírový výkon není sice nijak oslnivý, ale ve skutečnosti jede velmi slušně. Žádný rozumně uvažující člověk přece nemůže očekávat, že bude jezdit třista z místa a zároveň bude mít spotřebu 4,5 l.
Mně spíš na článku zaujalo, že autor v jedné větě chválí výborný podvozek a přitom své výtky směřuje právě k podvozku.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 30.01.2008 07:13, RE: Aspoň si to po sobě přečtěte!
anonym napsal:
1)neustále vykazuje nějaké závady (snímač ABS na obou předních kolech, startér, nefunkční centrál, vypadávající osvětlení ovladačů topení, výměna el. stahování oken u spolujezdce).
2)Na druhou stranu nás auto nikde nenechalo a je spolehlivé.

To se ty závady projevily vždy při hraní v garáži?
chcel tým povedať, že pre vypadnuté osvetlenie ovládačov topenia nebol nútený odvážať auto na plošine ako nepojazdné. To je tak ťažko pochopiteľné. Ak hovorí, že má výborný podvozok, ktorý je alé poddimenzovaný, tiež sa to dá pochopiť. Prečo každý len rýpe? Prišiel mráz a váš favorit nejde naštartovať?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 30.01.2008 08:07, RE: Aspoň si to po sobě přečtěte!
anonym napsal:
chcel tým povedať, že pre vypadnuté osvetlenie ovládačov topenia nebol nútený odvážať auto na plošine ako nepojazdné. To je tak ťažko pochopiteľné. Ak hovorí, že má výborný podvozok, ktorý je alé poddimenzovaný, tiež sa to dá pochopiť. Prečo každý len rýpe? Prišiel mráz a váš favorit nejde naštartovať?
Chtěl jsem jen upozornit na vzájemně si odporující věty :
1. Odstavec začíná slovy : "Fabia má výborný podvozek ..."
Hned další odstavec začíná : " Horší je podvozek ..."
Pak píše o to, že se porouchal startér a hned v následující větě píše, že ho nikdy nenechala ve štychu. Jinak si myslím, že závady odpovídají počtu ujetých km (píše, že ho koupil s více jak stotisíci najetými km). Trošku mě překvapila ta ložiska (výměna po 15 tis. km). Jinak ta přední náprava je skutečně mizerná - stabilizátory jsem měnil u Fábie na cca 10 tis.km u tříválce 1,2 (takže na hmotnost motoru to svádět tak úplně nejde). Já bych o Fábii nikdy nenapsal, že má výborný podvozek (zvláště ne v kombinaci s šířkou pneu 165). Jinak celkem dobrý článek, kterej jen dokazuje, že Fabie je spíš průměrné auto (než lídr ve spolehlivosti - což někteří diskutující zaslepenci ani nechtějí vidět).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 30.01.2008 08:20, SDI..
SDI skutečně není žádný závoďák, ale jezdím s ním pravidelně Praha Brno a brzda provozu to není, pouze do kopce hodně ztrácí. Spotřeba to vyvažuje, dlouhodbý průměr mám 5,3l. Ty přední gumy na nápravách mohu potrdit, auto na větší nerovnosti když se zhoubne tak zavrzá, motor je moc těžký
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 30.01.2008 08:39, RE: Aspoň si to po sobě přečtěte!
anonym napsal:
Chtěl jsem jen upozornit na vzájemně si odporující věty :
1. Odstavec začíná slovy : "Fabia má výborný podvozek ..."
Hned další odstavec začíná : " Horší je podvozek ..."
Pak píše o to, že se porouchal startér a hned v následující větě píše, že ho nikdy nenechala ve štychu. Jinak si myslím, že závady odpovídají počtu ujetých km (píše, že ho koupil s více jak stotisíci najetými km). Trošku mě překvapila ta ložiska (výměna po 15 tis. km). Jinak ta přední náprava je skutečně mizerná - stabilizátory...
Jojo spotreba, kufr, polehlivost, to jsou 3 veci na ktery ja osobne z vysoka s*ru.....hlavne to musi byt V6 a z nemecka ! !
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 30.01.2008 08:54, sdi
měl jsem sdi v cordobě ve verzi 50 kw, který se dává do oktavie a golfu a ten lépe vyladěn a jede mnohem lépe nechápu proč ho škoda neprosadila do fabky. Papírově je sice jen o 3kw silnější,ale pokud se s těmito motory svezete tak rozdíl je obrovský. Např. na dálnici není problém držet i v největších stoupáních 150 a i zrychlení je mnoho lepší. Prostě škoda má všechny motory hrozně přiškrcené - stačí porovnat např. 2.0 tdi u oktávky v audi - mají obě 103 kw,ale i přesto že audi je něco těžší tak prostě jede lépe.
Dále nechápu jak je možné, že ta fabia je tak poruchová - s cordobou jsem najel 190. tis. a měnil jsem pouze přední kotouče a výfuk, jinak vše vydrželo původní včetně ložisek a tlumičů a dalších podvozkových dílů.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 30.01.2008 09:11, RE: sdi
anonym napsal:
měl jsem sdi v cordobě ve verzi 50 kw, který se dává do oktavie a golfu a ten lépe vyladěn a jede mnohem lépe nechápu proč ho škoda neprosadila do fabky. Papírově je sice jen o 3kw silnější,ale pokud se s těmito motory svezete tak rozdíl je obrovský. Např. na dálnici není problém držet i v největších stoupáních 150 a i zrychlení je mnoho lepší. Prostě škoda má všechny motory hrozně přiškrcené - stačí porovnat např. 2.0 tdi u oktávky v audi - mají obě 103 kw,ale i přesto že audi je něco těžš...
Neni nahodou oproti starsi Cordobe ten motor ve Fabii trosku priskrceny, aby splnoval dalsi emisni normy (EURO III, IV, ...) ???
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 30.01.2008 09:26, RE: SDI
anonym napsal:
Tak to nesouhlasím, SDI je velmi dobrý a úsporný motor s obrovskou životností. Jeho papírový výkon není sice nijak oslnivý, ale ve skutečnosti jede velmi slušně. Žádný rozumně uvažující člověk přece nemůže očekávat, že bude jezdit třista z místa a zároveň bude mít spotřebu 4,5 l.
Mně spíš na článku zaujalo, že autor v jedné větě chválí výborný podvozek a přitom své výtky směřuje právě k podvozku.
1,9SDI opravdu není žádný sprinter, ale jel jsem několikrát do německa s tímto motorem v octávii....... A ujde to. Katastrofa to není. Motor je velmi odolný, vydrží statisíce km a je úsporný. Což je podstatné.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 30.01.2008 09:45, RE: sdi
anonym napsal:
Neni nahodou oproti starsi Cordobe ten motor ve Fabii trosku priskrceny, aby splnoval dalsi emisni normy (EURO III, IV, ...) ???
To nevím ta cordoba byla rok 2001 - ale myslím že je to spíše strategií koncernu
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 30.01.2008 09:49, RE: Aspoň si to po sobě přečtěte!
anonym napsal:
Chtěl jsem jen upozornit na vzájemně si odporující věty :
1. Odstavec začíná slovy : "Fabia má výborný podvozek ..."
Hned další odstavec začíná : " Horší je podvozek ..."
Pak píše o to, že se porouchal startér a hned v následující větě píše, že ho nikdy nenechala ve štychu. Jinak si myslím, že závady odpovídají počtu ujetých km (píše, že ho koupil s více jak stotisíci najetými km). Trošku mě překvapila ta ložiska (výměna po 15 tis. km). Jinak ta přední náprava je skutečně mizerná - stabilizátory...
Koukam ze kdyz nekdo napise recenzi, ze by jsi mel psat polopate pro mene chapave jedince. Skvely podvozek - ve smyslu jizdnich vlastnosti.
Spatny podvozek - ve smyslu poddimenzovane odolnosti. Necekal bych, ze to tady ctenarum bude muset nekdo vysvetlovat kdyz to z clanku nepochopi. Jinak jak nekdo rypal do maximalky 140, tak na rovine jede vic, ale i kdyby nejel, tak nekomu tech 140 staci. Treba me to bohate staci. Pro me je treba smerodatnejsi za jak dlouho se na tech 140 dostanu nebo jestli je auto schopne je udrzet. To je pro me vice zajimave, nez jestli jede auto 192 nebo 203 km/h
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 30.01.2008 10:03, RE: SDI
anonym napsal:
SDi to je nelínější motor, jaký jsem zažil. Rozjezd jak u multikáry, na dálnici víc než 140 z toho nedostane a do kopce ani 130.
Nechápu, Tatík si před dvěma lety koupil felicii 1,9 sdi a ta jede celkem dobře po rovině 170 víc jsem se neodvážil a do kopce po dálnici když je rozjetá tak 140 udrží bez problému i v pěti lidech.Možná je to menší váhou proti fábii. Počet najetých kylometrů je neznámí u nás 45 tis, ale celkově odhaduji podle volantu přes 300 tis, motor šlape naprosto bez poruch olej se mezi výměnami nedolévá. Akorát nechápu proč se musí olej 10-40w asi 110kč /l měnit každých 7500km, ale až na to že je to otrava je to v pohodě dělám mu to sám v servisu za to chtějí nehorázný prachy. např ten olej tom stojí asi 270kč/l ten samej.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 30.01.2008 10:14, RE: SDI
anonym napsal:
Nechápu, Tatík si před dvěma lety koupil felicii 1,9 sdi a ta jede celkem dobře po rovině 170 víc jsem se neodvážil a do kopce po dálnici když je rozjetá tak 140 udrží bez problému i v pěti lidech.Možná je to menší váhou proti fábii. Počet najetých kylometrů je neznámí u nás 45 tis, ale celkově odhaduji podle volantu přes 300 tis, motor šlape naprosto bez poruch olej se mezi výměnami nedolévá. Akorát nechápu proč se musí olej 10-40w asi 110kč /l měnit každých 7500km, ale až na to že je to otrava...
Řekl bych ale, že ve Felicii není rozhodně motor 1,9 SDI.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 30.01.2008 10:20, RE: SDI
anonym napsal:
Nechápu, Tatík si před dvěma lety koupil felicii 1,9 sdi a ta jede celkem dobře po rovině 170 víc jsem se neodvážil a do kopce po dálnici když je rozjetá tak 140 udrží bez problému i v pěti lidech.Možná je to menší váhou proti fábii. Počet najetých kylometrů je neznámí u nás 45 tis, ale celkově odhaduji podle volantu přes 300 tis, motor šlape naprosto bez poruch olej se mezi výměnami nedolévá. Akorát nechápu proč se musí olej 10-40w asi 110kč /l měnit každých 7500km, ale až na to že je to otrava...
mám pocit, že tento motor se do felicií nemontoval. tam byl 1,D bez přímého vstřiku. ale pokud se pletu, tak mě opravte.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 30.01.2008 10:20, RE: SDI
anonym napsal:
Řekl bych ale, že ve Felicii není rozhodně motor 1,9 SDI.
přesně tak , ve felicii byl předkomůrkový 1,9 D, SDI je úplně jiný, novější motor
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 30.01.2008 11:08, RE: Aspoň si to po sobě přečtěte!
mufik.martin napsal:
Koukam ze kdyz nekdo napise recenzi, ze by jsi mel psat polopate pro mene chapave jedince. Skvely podvozek - ve smyslu jizdnich vlastnosti.
Spatny podvozek - ve smyslu poddimenzovane odolnosti. Necekal bych, ze to tady ctenarum bude muset nekdo vysvetlovat kdyz to z clanku nepochopi. Jinak jak nekdo rypal do maximalky 140, tak na rovine jede vic, ale i kdyby nejel, tak nekomu tech 140 staci. Treba me to bohate staci. Pro me je treba smerodatnejsi za jak dlouho se na tech 140 dostanu nebo jestli...
podle mně je ta recence celkem objektivní. Hlavně se tam Fabie nestaví do role božstva, ale jsou slušně zhodnoceny její klady i zápory.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 30.01.2008 11:17, Docela dost servisu
Docela mě překvapilo, že to auto potřebovalo za 3 roky a třicet tisíc najetých km tolik servisu a ND.(i když už asi mělo něco za sebou)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 30.01.2008 11:24, RE: sdi
anonym napsal:
měl jsem sdi v cordobě ve verzi 50 kw, který se dává do oktavie a golfu a ten lépe vyladěn a jede mnohem lépe nechápu proč ho škoda neprosadila do fabky. Papírově je sice jen o 3kw silnější,ale pokud se s těmito motory svezete tak rozdíl je obrovský. Např. na dálnici není problém držet i v největších stoupáních 150 a i zrychlení je mnoho lepší. Prostě škoda má všechny motory hrozně přiškrcené - stačí porovnat např. 2.0 tdi u oktávky v audi - mají obě 103 kw,ale i přesto že audi je něco těžš...
Jednoduchá odpověď
v cordobě je podvozek z litiny a v prvních fábiích je plastovo fliníkový,
potom už ty novější byly z ocele
reagovat
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.